Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Moi drodzy, dokumentacja silnika zaburtowego podaje, że na wyjściu cewki ładowania bez podłączonego regulatora powinno być od 3 V w górę. Zmierzyłem i są 4 V. Wytłumaczcie mi, co sprawia, że po podłączeniu regulatora napięcie na akumulator ma być około 13 V. Co się dzieje, że z 3 V~ uzyskujemy 13 V=?
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Witam wszystkich serdecznie Mieszkam w Norwegii od kilku lat i tu kupiłem silnik do łódki mercury zaburtowy 10km nowy w sklepie Silnik ten ma wyjście do ładowania akumulatora wedlug instrukcji ma 12A 138W ale należy zastosować regulator napięcia który jest w Norwegii bardzo drogi Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem...
Witam, Posiadam silnik zaburtowy Yamaha 8 Km 4 suwowy . Mam mały problem z dobraniem regulatora ładowania do tego silnika. Oryginalny regulator jest uszkodzony (zwarcie wewnątrz).Z silnika wychodzą 2 przewody , napięsie na niskich obrotach ok 35 V na wysokich do 100V oczywiście napięcie przemienne. Zakupiłem regulator od skutera i jest z nim problem...
Być może po zdjęciu koła zamachowego iskrownika (magneto) da się dołożyć cewkę ładowania i pewno trzeba poszukać regulatora ładowania. Tak to często jest robione w silnikach zaburtowych. Wydaję się, że część agregatów ma wyjście 12V i nie koniecznie pochodzi ono od głównej prądnicy. Nigdy nie sprawdzałem jak to jest zrobione ale dla innych zastosowań...
Silnik ma cewkę ładowania, mam podłączony regulator napięcia a na pokładzie akumulatorek.... z zasilaniem problema nie ma...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
Jeżeli wyjście jest oznaczone + i - a napięcie mierzyłeś woltomierzem prądu stałego to nie potrzeba diod prostowniczych. Sprawdź wartość napięcia przy obciążeniu jakąś żarówką, zacznij np od samochodowej 24V 60W jeśli napięcie spadnie i będzie utrzymywać się w granicach 15V można przypuszczać że jest to właśnie wyjście do ładowania akumulatora. Dobrze...
Koledzy nie mam nic wspólnego z elektryką i elektroniką i jestem zupełną nogą w temacie, dlatego potrzebuje pomocy. W silniku zaburtowym 40kM nawalił regulator napięcia i nie mam ładowania. Generalnie prąd potrzebny mi jest do rozruch silnika, a czasami do oświetlenia. Znalazłem baterię słoneczną do 10W i regulator do tego, problem w tym, iż nie wiem,...
Dopytałem dokładnie. BMS prócz napiecia zbiorczego to jeszcze nadzoruje napiecia ogniw poszczegolnych i zadzialanie wcale nie musi nastąpić powyżej 14.6V , a równie dobrze i przy 14.2V . Gdybym jednak się uparł i koniecznie chciał zabezpieczyć alternator , to jakiej mocy musiało by być minimalne sztuczne obciążenie , które ochroni alternator w przypadku...
Sprawdź, czy w Twoim modelu silnika są zamontowane cewki świetlne i do ładowania akumulatorów np. po ilości kabelków wychodzących z "elektrowni" lub po zdemontowaniu koła magnesowego. W przypadku posiadania cewek ładowania trzeba będzie sprawdzić jakiej wielkości i rodzaju dają napięcie. Jeśli zmienne, to trzeba dołożyć odpowiedni regulator bądź diodę....
Witam. Proszę o pomoc w dostosowaniu "elektryki" na "łódce" - poniżej schemat blokowy. https://obrazki.elektroda.pl/2097641900_... Założenia są takie: - akumulatory AGM, pojemność jak na rysunku - lodówka (dane jak na rys.) powinna działać co najmniej 2 dni bez ładowania akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9492291200_...
Bierzesz pod uwagę, że to będzie strasznie hałasować? Silniki czterosuwowe z kosiarki już lepiej się nadają niż wysokoobrotowe dwusuwy z kos spalinowych (a już na pewno nie chińskie z marketowych kos, które nie mogą pracować bez przerwy dłużej niż 30 minut), posiadają też prosty mechaniczny regulator obrotów. Fabryczny agregat z wyjściem 12V o wydajności...
Witam Mam pytanie odnośnie podłączenia akumulatorów pod ładowanie silnika zaburtowego yamaha. Chodzi o to, że mam teraz dwa akumulatory, start i hotel. Podłączone jak na pierwszym diagramie w linku poprzez separator. https://www.bluesea.com/resources/170/Ba... Do hotelowego chcę podłączyć silnik...
Witam, mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 25 czterosów z 2003r. Nie wiem jak podłączyć regulator napięcia. Regulator posiada 6 przewodów: 2 żółte, 1 szary, 1 czarny, 2 czerwone. Łączę je kolorami i zostaje mi jeden wolny -czerwony. Ładowania nie ma i brak impulsu na obrotomierz.Nie wiem czy mój regulator jest odpowiedni do tego silnika. Podejrzewam...
Na mój gust wyrażasz się nieprecyzyjnie i stąd brak podpowiedzi. O jakim odzysku energii piszesz? Chyba chodzi o pozyskanie prądu dla akumulatorów? Ale na innym forum napisałeś, że w tym silniku jest cewka do ładowania akumulatora. Więc jak jest w rzeczywistości i do czego chcesz zmierzać? Jakoś nie wyobrażam sobie odzysku energii z silnika na jachcie....
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
Nie ważne ilo letni odkop.Ludzie cały czas borykają się z podobnymi problemami.Autor wątku pisał i radził się też tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Ja sam szukam regulatora napięcia do silnika zaburtowego gdzie mam dwie cewki w magnecie dlatego kopałem w Simsonach...
Pozwolę sobie odświeżyć temat związany z instalacją fotowoltaiczną na łodzi. A tak właściwie to w obecnej sytuacji łodzi żaglowej. Trafiła się okazja kupić tanio jednostkę 5,20cm długości na ,której właśnie kończę remont i biorę się za instalację PV. Kupiłem 2szt paneli 260W i regulator ładowania MPPT Tracer 4215BN z nominalny prądem ładowania / obciążenia...
Witam Kolegę Bardzo łatwo sprawdzić czy te dwa przewody są do ładowania.Proszę zaopatrzyć się w multimetr . Podlać do gaznika trochę benzyny i start, w momencie kiedy będzie silnik pracował sprawdzić czy pojawia się jakieś napięcie na przewodach(niebieski i czerwony).Jeśli jest to ładowanie to powinno być od 13,8-14,2 V na tych przewodach. Ale Uwaga...
Jeśli stać Cie na jacht to i na konkretny regulator Przepraszam ale to jest utrwalanie stereotypów - nie każdy jacht to morska Bawaria za dobrych kilkaset tysięcy czy taki jak jachty oligarchów tak jak nie każdy samochód to RR albo Bentley. Możesz kupić używany jacht kabinowy (może taki starej daty - Orion) np na aukcjach AMW i myślę, że się zmieścisz...
Mam ten sam silnik i tez sie nawet w tym roku zastanawialem czy jakos by sie nie dalo troche produ wykrzesac, ale jakos ochlonalem. Moze jak bede robil jakis wiekszy przeglad gory silnika to sie przypatrze jeszcze raz tematowi. Ale rozgladajac sie po necie znalazlem iz cewka o nazwie alternator z kawalkiem kabla kosztuje ok $50 zas druga czesc o nazwie...
regulator silnika zaburtowego silnika zaburtowego regulator napięcia silnika zaburtowego
zamiana diody prostowniczej sterownik bramy eldrim technikum matura
regulator ładowania silnika zaburtowego podłączenie lampy force
Jak skasować awarię w centrali Satel CA-10? Błąd E62 w ciągniku New Holland 8360 - przyczyny i diagnostyka