Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
No to masz do wymiany regulator.
Sprawdzałeś mostek?
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Typ alternatora dużo nie powie, pokaż regulator lub daj markę i rocznik samochodu.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Spisz odpowiedni numer alternatora i znajdziesz nawet srubki do niego te co są w orginale. Po kodzie z regulatora valeo nie znajdziesz nic.
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki: https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
Opel KAdett 1.6 D Czy moge zastosowac regulator od innego alternatora ??
właśnie kupiłem nowy regulator napiecia 68zł mam nadzieję że to pomoże! mój alternator to valeo regulator do niego to oryginalny motorola. zobaczymy co będzie...
Czy te regulatory to to samo: A. https://as-pl.com/pl/p/ARE3201P B. https://www.rozrusznik-alternator.pl/7/1... ??
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
coś nie tak z regulatorem napięcia
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Wymienaj regulator tylko na Valeo i tylko po numerze alternatora, dobierz na stronie as.pl.pl.
Ale zależy które Valeo tam ma. Czy z trzypinową wtyczką regulatora, czy na nakrętkę.
W Valeo pulsowanie powodują regulatory nie diody.P
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
Witam Temat zakończony podstawiłem inne szczotki do tego regulatora i śmiga. POZDRAWIAM
Jeśli miernik jest w porządku, to praktycznie pewne jest że wina regulatora. Tak, wiem że nowy, ale już kilka razy miałem do czynienia z nowymi - niesprawnymi. EDIT: A sorry, nie jest nowy. Ale i tak wszystko wskazuje na regulator.
A dlaczego wymieniłeś regulator? Jaki numer miał stary ktory jeździł od nowosci?
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Na plus regulatora podaj 15 czyli plus po stacyjce , poza tym kontrolka też plus po stacyjce
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
hmm u mnie regulator mocowany jest 2 wkrętami...?
Jesli nagrzewa sie bardzo przewod plusowy od alternatora to znaczy ze plynie przez niego za duzy prad. Powodem tego moze byc uszkodzenie regulatora np.
I jeszcze regulator napięcia...
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Uszkodzony regulator lub wirnik ma przywarcie do masy . Valeo? Typ i nr.?
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
Alternator wzbudza sie przy stosunkowo niskich obrotach wiec kola to nie problem. Mysle ze to kwestia regulatora. Czy to alternator bosch czy valeo?
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Wlutuj diodę 3A paskiem w kierunku regulatora na przewód kontrolki
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Napięcie po naładowaniu 12 godz na klemach akumulator 12,8 V no i jeszcze pobierał 3 A. Po 24 godz bezczynności samochody spadło do 12,36 (akumulator wpięty obciązony odbiornikami). Znajomy mówi że możliwe że jedna z diód w regulatorze jest uszkodzona i obciąża układ, miał ktoś doświadczeni z regulatorami napięcia w tych alternatorach Valeo są zamawialne...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Alternator jakiego producenta? Regulator kupiony oryginał czy zamiennik? Kontrolka po wymianie regulatora gaśnie? Błędy sprawdzałeś? Alternator Valeo. Regulator nowy zamiennik zgodny z odpowiednikiem oryginału (dopasował mi sprzedawca w sklepie do mojego alternatora). Tak, po wymianie regulatora napięcia czerwona kontrolka akumulatora gaśnie (wcześniej...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
wiecie mniej więcej ile kosztuje regulator zamiennik z Cargo ?
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
raczej nie ma alarmu... Szczerze mówiąc to nie patrzyłem czy obroty wzrastają... Narazie dałem na reklamacje regulator zobaczymy co odpisze producent w końcu to i to jest firmy Valeo.
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Nie napisałeś co masz za alternator bo regulatory Boscha nie mrugają tylko Valeo i jest to nagminna usterka tych alternatorów.P
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
Regulator napięcia w alternatorze. Uwaga: musi być orgniał Valeo, sterowanie z komputera i tylko org. działa poprawnie.
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Podłączyłem multimetr do klem akumulatora na biegu jałowym (tj. ok. 700obr/min) wyświetlało mi 12,43V i stopniowo rosło do 12,55V przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie spadało. Przy max obrotach (tj. 2700 obr/min) napięcie spadło do 12,05V. Lampka kontrolna po odpaleniu silnika od razu zgasła nie jarzyła ani też się nie zapaliła. Może do tego alternatora...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
No wlasnie,wszystkie elementy sa jak i obudowa taka jak Delco ale naklejki na obudowie sa z napisami Valeo
Udało mi się odczytać nr z regulatora: VV13452 14V lub YY13452 14V 08-006 Czy ktoś rozszyfruje co to za regulator?
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
Koledzy poległem...... Wymieniam w alternatorze valeo regulator i pierścienie. Niestety były już tak zniszczone że humanitarne sposoby nie pomagały. Dlatego wydłubałem go na siłę ale cholera nie zaznaczyłem który pierścień był połączony z którym końcem kabla wirnika. Oczywiście nowe pierścienie można założyć na dwa sposoby więc zgłupiałem... Teraz pytanie...
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
A160 Manual. Kontrolka gaśnie od razu wspomaganie odpala i potem po ~12S. SOFT START do 14.4V. Regulator i alternator oryginalny nie ruszany od nowości Valeo.
Sprawdzałem miernikiem zarówno na akumulatorze jak i na wyjściu alternatora i było około 12V gdy świeciła kontrolka,a gdy było wszystko OK zmierzyłem około 14V. Alternator jest firmy Valeo 90A
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Kolega myli prądnicę z alternatorem. Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora. Musi być regulator z układem który wykrywa to szczątkowe pole i wtedy wzbudza wirnik napieciem z głównego zasilania. Mają tak niektóre alternatory np. Valeo. Prądnica czysto mechanicznie wstanie w połączeniu z elektromechanicznym regulatorem starego typu ale...
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Hello Okazało się że ponownie walnął regulator. Założony jest teraz firmy Auto Starter. Najlepsze jest to że poprzedni też był tej firmy. Pytanie na teraz. Co zrobić jak znowu walnie? Szukać oryginalnego regulatora czy jeżeli się da podmienić na bosha cały alternator? Przecież nie będę zmieniał co 2 miesiące regulatora :(
Te regulatory padają. Trybawaryjny skrzyni itd. A usterka powstała czy kupileś tak auto? Bo tam jest regulator sterowany BSS valeo 2542856
alternator valeo regulator alternator valeo regulator napiąć alternator valeo
instrukcja manipulatora satel zasilacz buforowy łączenie schemat woltomierza analogowego
quadral wzmacniacz quadral wzmacniacz
Obroty biegu jałowego silnika Case 5140 Czas pracy pompy po wygaszeniu pieca Vaillant VU 260 XE