Dziękuję za sugestie, masz ogromną wiedzę w tym temacie lecz uszczypliwa forma przekazania, która zrobiła sie od kilku lat normą na elektrodzie jest dla mnie nie do przyjęcia. Jaka uszczypliwa forma? Zamiast się zwyczajnie przyznać, że robiłeś to na pałę, to wypisujesz eleboraty, które mają to ukryć. Twoje pisanie zamiast przybliżyć problem, to go...
Wychodzi 5 przewodów - żółty, biały, czarno czerwony, niebieski biały i zielony. Regulator raczej sprawny jest 5 pinowy czyli typowo pod instalacje bezmasową. Sprzęt to Torq Blizzard 2015 na gazniku. Silnik to 152FMH wersja bez rozrusznika.
Witam mam problem niby powszechny lecz mało wyjaśniony . kupiłem silnik bezmasowy raczej mi się wydaje bo tam tak zwykle jest od crossa wsadziłem do zwykłego motorowera z zwykła instalacja 139 fmb regulator z kablem do masy .nie mam ładowania co mogę zrobić na własną rękę żeby mieć w miarę dobre ładowanie.z góry dziękuję
Witam Od niedawna posiadam quada ATV 110 z pewnym problemem. Został w nim wymieniony silnik na taki w którym występuje stator bezmasowy (dwa żółte przewody wychodzące z silnika). Regulator zamontowany w oryginalnej instalacji jest 4 pinowy przeznaczony do statora zmasowanego. Efektem tego jest brak ładowania akumulatora. Czy jest możliwość przerobienia...
Okazało się, że oryginalny iskrownik 8 cewkowy jest bezmasowy (masa prowadzona jest kablem) w przeciwieństwie do 6 cewkowego, który jest masowy (masa prowadzona przez ramę). Regulator więc nie pasuje. Zamawiam więc oryginalny iskrownik. Regulator 5pinowy bezmasowy : http://obrazki.elektroda.pl/1290327900_1... A tutaj 4 pinowy masowy do iskrownika...
Poszukuję regulatora temperatury PD, który będzie załączał trzy sekcje grzałek elektrycznych. Podczas dochodzenia temperatury do wartości zadane sekcje mają się kolejno wyłączać. Zmiana wartości zadanej przesuwa proporcjonalnie progi dla wszystkich wyjść. Wygląda, że prosta sprawa, ale nie mogę namierzyć takiego regulatora, aby spełniał to zadanie....
Dziś parę godzin poświęciłem i coś mi mówi że akumulator walnął, mimo tego że trzyma 12V i wszystko inne działa prawidłowo. Dodam że chwila nie uwagi i naładowałem go za dużym prądem prostownikiem i zaczął się gotować. Więc tak: Mam kilka regulatorów nowych: - 4 pin z masą na obudowę (masowy) - 4 pin bezmasowy (nie ma przejścia na obudowę) - 5 pin bezmasowy...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Do kompletu moduł AC CDI i regulator napiecia zapewne? Obecny regulator mam tzw Bezmasowy.
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Trzeba przyjąć że regulator napięcia nie jest przeznaczony do tego typu statora, szczególnie gdy taki regulator przedstawiono przy przeróbce statora na bezmasowy. Kup normalny regulator napięcia od skutera, taki w cenie 20-30 zł i podłącz go tak, jak podano na stronie motocdi. Wyjścia regulatora (na akumulator) nie trzeba podłączać pod akumulator.
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Wymień stator na właściwy, tj. z uzwojeniem bezmasowym, kombinowanie z przerabianiem instalacji nie ma sensu. W obecnej sytuacji musiałby jeszcze przerobić instalację tak aby zamiast świateł z akumulatora były światła ze statora, a to może być bardziej skomplikowane do wykonania biorąc pod uwagę że niektóre części instalacji oświetleniowej powinny być...
Tyrystor przejdzie w stan „wyłączenia” w trakcie ujemnego półokresu napięcia ze statora. Oczywiście tyrystor nie wyłączy się na żądanie kiedy napięcie w trakcie ładowania przekroczy ustalone 14.4 V, tylko kiedy napięcie na akumulatorze przed dodatnim półokresem przekroczy wartość progową, nie doprowadzając do wyzwolenia tyrystora. Dlatego napisałem...
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Tutaj jest przeróbka opisana przez autora http://motorowerowo.pl/2012/06/29/pradni... a tutaj schemat który używał http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regula... ale wystąpiły problemy przy użyciu transformatora do zasilania CDI.
Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy. W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Pytanie jeszcze aktualne? W chińskich quadach (ATV 125 itp.) sa regulatory współpracujące z cewkami bezmasowymi. Regulator ma 4 styki wyprowadzone na przewodach. W silniku DT9.9 środkowe wyjście cewki ładowania daje 30W mocy, skrajne wyjścia 80W.
Po co się bawić w ten oryginalny układ z kołem magnesowym który ledwo wyrabia na ładowanie. Na ebayu kup sobie koło magnesowe z royala enfielda (nowe magnesy do tego neodymowe) za 20$ pasuje na wał idealnie (wkładasz i zamieniasz). Cewki przepinasz jak jest napisane na forum WSK i masz ładowanie które obsługuje ponad 130W obciążenia żarówkami, regulator...
Witam Poszukuję jakiegoś sprawdzonego rozwiązania regulatora napięcia cewek bezmasowych do zapłonu Ducati Energia. Nie mogę zastosować oryginalnego, ponieważ zawyża on napięcie ładowania oraz nie wytrzymuje prądu ładowania jaki wymagam. Jako, że zasilam żarówkę h4 prosto z akumulatora prąd przepływający przez regulator może dochodzić do 7-8A przy wszystkich...
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Pamiętaj że akumulator 6V ładujemy napięciem 7V, akumulator 12V ładujemy 14V. Do tego służy regulator napięcia. Musisz też uniemożliwić "cofanie się" prądu z akumulatora do cewki prądnicy. [url=http://motorowerowo.pl/2012/12/01/r... schemat regulatora
Wymieniłem w nim już cewki, regulator napięcia, moduł. Na jakie wymieniłeś? Dedykowane do tego modelu czy typowe chińskie uniwersalne zamienniki? Ten model posiada światła zasilane z akumulatora, więc potrzebuje statora z uzwojeniem "bezmasowym" (chyba 6 cewek) oraz specjalnego regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z akumulatora. Zwykłe...
Może rzeczywiście czegoś nie doczytałem, za co przepraszam. Wiem, ze tamten watek dotyczył zasilania lampy w motocyklu bez akumulatora, z kondensatorem itd., ale widziałem tez gdzie (już w tej chwili nie odszukam, bo strasznie dużo wątków o regulatorach i lasowaniu wczoraj wieczorem czytałem na elektrodzie) informacje, ze regulator trójfazowy jest zwielokrotniona...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Owszem GND to masa, jeśli regulator nie będzie miał z nią dobrego kontaktu nie będzie działał.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Dobra. Przerobiłem stator na cewkę bezmasową. Właściwie mam 3 konfiguracje, bo przewód odczepu pozostawiłem dzięki czemu mogę użyć układu złożonego z 5, 7 lub wszystkich 12. Po włączeniu wszystkich odbiorników zrobię pomiary i wtedy wybiorę która opcja będzie ok (żeby niepotrzebnie nie obciążać regulatora). Ostatnią rzeczą jaką potrzebuję jest konkretny...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Witam Mam pytanie mam podłączony regulator jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/1876255300_... Czy jesli tak zostawię podłączone ładowanie będzie dobrze ładować czy nie? Czy jeśli kabel z cewki puszczę przez mostek prostowniczy a potem: Plus z moska podłączę na lewy dolny kabel A światło stop po plusie z mostku na prawy górny...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Masz cewkę bezmasową w prądnicy więc najprościej będzie zastosować regulator napięcia. W linku który podałem wyżej jest wszystko wyjaśnione razem ze schematami.Pozdrawiam.
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
kolor różowy sugeruje "bezmasowe" uzwojenie ładowania (w innych chinolach tak jest) Czyli gdzie powinien iść różowy ? Regulatora nie znalazłem pod siedzeniem.
Ten po lewej ma uzwojenie bezmasowe, tylko do ładowania akumulatora. Ten po prawej ma uzwojenie połączone z masą, z odczepem do świateł zasilanych ze silnika. Nie pasują one wzajemnie, gdyż potrzebują innego regulatora oraz instalacji.
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
Musi być regulator do cewki bezmasowej.
Taka opcje tez rozważam bo jest tam cewka bezmasowa. A jaki i w jakim celu jest rezystor za zenerem?
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Jaką podjąłeś decyzję? Dałem trzy propozycje. Co wybrałeś? Schematu regulatora na 99% nie znajdziesz. :cry: Musiałbyś go odtworzyć "z natury". Proponuję zakup regulatora od Quada. Ma to byc regulator jednofazowy szeregowy (nie może to byc regulator równoległy czyli stratny) do tzw. cewki bezmasowej.
Tak, ten regulator prawdopodobnie jest przeznaczony do cewki bezmasowej. Sprawdź miernikiem na test diody czy na stykach zewnętrznych jest widoczny mostek Graetza. Obudowa regulatora stanowi masę.
regulator regulator reduktor regulator prądu regulator pradu regulator regulator alternator schemat
terminal powiadamianie przeróbka radia samochodowego pralka buczy pracy
ariston wybieg pompy przewód turbo kolektor
Gdzie znaleźć starą sprężarkę US-4? Pralka pika podczas prania - możliwe przyczyny i rozwiązania