Jeśli moduł jest zasilany napięciem niestabilizowanym, a na światła i wentylator idzie regulowane to można zrobić albo regulator liniowy np. na LM317 z dodatkowym tranzystorem mocy (robiłem taki stabilizator z prądem max. 30A) tylko tu problemem jest te 80V... albo zrobić regulator impulsowy i to jest chyba najlepsze wyjście, można zaadaptować części...
Regulator obrotów wentylatora chłodnicy znajduje się na obudowie plastikowej chłodnicy wygląda tak. https://obrazki.elektroda.pl/6155238500_...
To, co wyżej. Tylko musisz ustalić dolny próg zadziałania. Sterowanie silnikiem PWM. I już wszystko powinieneś mieć jasne. Poszczególne "klocki" układu poskładasz ze schematów dostępnych na forum.
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Oczywiście marka samochodu oraz silnik pozostają w tajemnicy. Także ciekawie brzmi uszkodzenie regulatora obrotów wentylatora chłodnicy. Czym jest sterowany ten regulator? Warto widzieć, że wentylatory chłodnicy charakteryzuje moc rzędu 400 W, czyli ok 40 A obciążenia.
Samochód poszedł do ASO - okazało się, że jest uszkodzony regulator obrotów wentylatora chłodnicy.
Taki panel daje powiedzmy 43V i coś koło 1A. Nijak się to nie ma do wentylatora chłodnicy 10A 12V. Bez odpowiedniego regulatora nie da rady. Na dodatek potrzebowałbyś min 2 takich paneli i oczywiście regulator. Lepiej i taniej wyszłoby z jednego panela 220-250W/24V. Można w nim rozdzielić 3 sekcje i połączyć równolegle. Uzyskasz ok 10V i prądu spokojnie...
Czy istniejąca automatyka centrali nie ma możliwości zmiany aplikacji na taką w której występuje chłodnica? Najczęściej automatyki mają sygnały on/off dla agregatów - czasem dwa stopnie oraz sygnał 0-10VDC dla zaworu chłodnicy wodnej. Możesz spróbować użyć sygnału dla zaworu chłodnicy wodnej.
Zapoznaj się ze schematem elektrycznym układu chłodzenia w/w modelu, a w szczególności regulatora obrotów wentylatora chłodnicy. Schemat dostępny na elektrodzie.
Równoczesne otwarcie zaworu chłodnicy i nagrzewnicy jest stosowane w przypadku osuszania powietrza, aby ta funkcja mogła działać musi być odpowiednia konfiguracja wymienników. Najpierw chłodnica na której obniżamy temeraturę powietrza do wykroplenia(punktu rosy) a następnie nagrzewnica która podgrzewa je do zadanej temperatury. W Twoim przypadku nie...
Sterownik zarządzania silnikiem (ECU), Sterownik wentylatora chłodnicy, Regulator ogrzewania, Przekładnia automatyczna, 10 A
https://allegro.pl/oferta/regulator-temp...
Według mnie klasyczny układ na "LM 317" + dobry tranzystor powinien załatwić sprawę. Pozdrawiam.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
https://obrazki.elektroda.pl/3684745700_... Dobry wieczór, Koledzy, czy ta kontrolka w pierwszym wierszu po prawej oznacza poziom płynu w chłodnicy? Z góry dziękuję
Witam, podepnę się pod temat. chciałbym zrobić prosty regulator obrotów dla wentylatora samochodowego od chłodnicy regulacja np. potencjometrem. może ktoś podpowidzieć prosty schemat i elementy, niestety jak przeglądałem to znalazłem tylko dla kilkuwatowych zastosowań
Podepnę się pod temat, gdzie można dostać w dobrej cenie transformator +- 20A/14V? Potrzebny do zasilania wentylatora chłodnicy samochodowej.
Regulator temperatury ID 974 PLUS (230V) Sterownik chłodniczy ELIWELL ID 974+ 230V firmy Eliwell to regulator temperatury z trzema stykami przekaźnikowymi (sprężarka, odszranianie i wentylator chłodnicy), przeznaczony do sterowania urządzeniami chłodniczymi. Regulator w zestawie z dwoma czujnikami temperatury NTC 103 (-30...80 °C)
A probowales wlaczyc przekaznik nie na krotko, lecz podajac napiecie na cewke? Kiedys mialem odwrotny przypadek, po stuknieciu zablokowal sie przekaznik i wentylator nie chcial sie wylaczyc, pomoglo mocne uderzenie. Pamietaj ze przekaznik wentylatorow znajduje sie przy chlodnicy w plastikowej puszce. Jesli piszesz o wmuchawie wnetrza to regulator jest...
Dmuchawa chłodnicy niczym się nie rożni od dmuchawy nawiewu pod względem działania, można zastosować taki regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Wentylator skraplacza zwykle podpina się pod zasilanie sprężarki, ewentualnie presostat wysokiego ciśnienia lub regulator obrotów wentylatora.
Jeżeli w fordzie ładowanie jest wyższe niż 15v w pierwszej kolejności należy sprawdzić ciągłość przewodu idącego od regulatoro w kierunku akmulatora na schematach oznaczony A lub Sense https://obrazki.elektroda.pl/6693318500_... Najczęściej częściowo utlenia się w wiązce wokolicy dołu chłodnicy , powodując że regulator "widzi" niższe...
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Może ktoś uprzejmy napisać czy termik jest pod plastikową obudową przekaźnika wentylatora(regulatora obrotów) ? Trzeba zrzucać zderzak aby się do przekaźnika dostać ?
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Też podejrzewam, że wentylator to tylko reakcja na inną awarię. Tak jak wskazałeś, też podejrzewam pompę, a dokładnie jej regulator ciśnienia. Niestety, nigdzie nie idzie kupić tej części. Tylko cała pompa, która jest strasznie droga :( Czy jest jakiś zamiennik tego regulatora ciśnienia w pompie do zdobycia?
dmirek62 masz taki silnik ? Odpalałeś go poza autem ? Ja mam i nie muszę się w tym internetowo-teoretycznie doktoryzować . Silnik 1,6d z golfa lub vwt3 + prądnica trójfazowa . a reszta np. regulator , chłodnica z wentylatorem , łapy itd. to osprzęt . ps . 1,6d CS . Mam jeszcze 1,9tdi bez turbiny z pompą na lince , który muszę uruchomić bo mógłby być...
Toyota 4Y ma samo regulatory pod laskami jeśli dobrze pamiętam !!!
jedna chłodnica 80x80mm dane pompy: Pump (Alphacool DC-LT 2600 Ultra low noise Ceramic): Speed: 2600 RPM Voltage: 7-13.5V DC Power consumption: 4W Maximum flow rate: 70L/h Maximum head: 0.85m trochę mało mocy,ale na dwa bloki powinno starczyć po drugie,zdałby się jakiś jeszcze regulator do pompy,zasilanie z mobo nie jest dobrym pomysłem-można spalić...
Witam wszystkich sprawa rozwiązana wymiana regulatora napięcie rozwiazazala problem z błędem i wentylatorami
Regulacja powinna być od strony chłodnicy na torx 27 lub 25. A najprościej było by podjechać do najbliższej stacji diagnostycznej i tam ustawią Ci tak jak powinno być .
Witam Mam podobny problem z moja c2 1.4 8v 2005 rok. Mianowicie wentylator włącza się tylko jak jest uruchomiona klimatyzacja w innym przypadku nie. Podejrzewam regulator prędkości wentylatora, gdyż wymieniłem już wszystkie czujniki a problem występuje w dalszym ciągu tak ze wywala płyn chłodniczy ze zbiorniczka, gdzie się znajduje owy regulator w samochodzie...
Obciążenie (100W led, radio samochodowe, kiedyś jakiś wentylator od chłodnicy samochodowej) powinienem podłączyć pod to wyjście oznaczone żarówką na regulatorze czy bezpośrednio pod aku?
najczesciej nie wlasciwy alternator regulator. wentylator chodzi po to żeby chlodzic alternator.
Nie problem dorobić sobie sterowanie wolnego biegu na PWM a szybki podłączyć bezpośrednio, do tego dwustopniowy czujnik temperatury i masz wszystko. Poczytaj o "regulator obrotów silnika prądu stałego".
Temperaturę mam ustawioną na 55C. Sterowanie bardzo proste 100m dom cały podłogówka. W salonie regulator temperatury który steruje pompą ustawiony na 21C. W momencie jak temp. pomieszczenia spada poniżej 21C regulator załącza pompę która pobiera ciepłą wodę ze zbiornika pompy ciepła 80l i pcha ją w podłogówkę- rozdzielacz.
Witam. "Tulkas_42" - moglbys napisac cos wiecej o tych Twoich regolatorach obrotow ? jakie sa ich wymiary ? jakies zdjecia ? Pozdrawiam Nie ma sensu żeby ciągnąć na forum ten temat, bo już nikt nie stara się pomóc, jak rozwiązać problem. Regulatory kupiłem kiedyś na Allegro. Montowałem je w kilku blaszakach. Mają typowe wtyczki do gniada zasilania...
Prawdopodobnie Zbieg okoliczności. Żaluzja mogła się zamknąć przy tych temperaturach, a wentylator, to może po prostu kwestia uszkodzenia regulatora. JUż wyjaśniam, każdy błąd żaluzji aktywuje wentylator chłodnicy. Co do samej żaluzji to trzeba zobaczyć czy silnik nie steruje wiązka zgniłą czy coś wpadło i zablokował.
Na moje oko uszkodzony regulator wentylatorów, jest za lewym przednim nadkolem, na podłużnicy.
Witam, teoretycznie tak jak piszesz ale przy pewnej częstotliwości silnik zaczyna "utykać" spowodowane to jest konstrukcją mechaniczną oraz materiałem z jakiego jest zbudowany i do jakiej częstotliwości został stworzony - zaczyna się grzać. Wyższe obroty to też więcej wydzielanego ciepła co ma wpływ na pracę łożysk - sprzężenie zwrotne +. Sumując: w...
Wentylator od chłodnicy ma znacznie większą moc i taki regulator napewno nie wytrzyma prądowo
Serwisówka do GSXR600 K8/K9: http://servicemanualsgsxr.com/suzuki-gsx... Tak jak wyżej, z plusem (pomarańczowym) jest ok, problem jest z masą na przewodzie czarno-białym. Posprawdzaj napięcia na przewodzie masowym (czarno-białym) względem masy na kilku ważniejszych zaciskach masowych odbiorników - np. żarówek, pompy paliwa, wentylatora...
Licznik i ECU tez odłączałeś? Czy na pewno wyjąłeś wszystkie bezpieczniki (za wyjątkiem głównego) czy tylko rozłączałeś złącza? Stacyjka ma złącza na przewodach (gdzieś przy ramie). Za bezpiecznikiem głównym idzie przewód czerwony połączony ze stacyjką, regulatorem i trzeba bezpiecznikami (wentylator chłodnicy, licznik, pompa paliwa). Zawilgocenie styków...
Lodówka oddana na złom. Kupilismy uzywaną Candy z olx. Sprzedający zapewniał, że działa. Przed załadowaniem do samochodu włączyliśmy (była wyłączona w garazu od 24 h) - agregat działał. Przewieźlismy samochodem w pozycji poziomej, przy czym tył z rurkami był od góry i niczego nie dotykał. W mieszkaniu ustawiliśmy pionowo i odczekaliśmy 36h. Jednak po...
Odpowiem za autora, w każdym szanującym się terenowcu wciągarka ma tyle i więcej. W pompie windy załadowczej na busie 2kW jest normą. W nowszych autach moce silników do napędu wentylatorów chłodnicy osiągają moce 850 -1000W. Silniki oczywiście BLDC.
Oj, trochę to trwało z braku czasu, ale po perypetiach związanych z zamawianiem rur gumowych które prowadzą z obudowy termostatu do nagrzewnicy, oraz zamiany uszczelki termostatu z typu C na oring, płyn nie ucieka ani spod termostatu ani z dziurawej rury, temperatura pracy silnika po po 20 minutach stanęła na 85 st. C i nie chce pójść w górę, normalna...
Mogliście napisać żeby dobrać doświadczalnie... Ok. a co z tym silnikiem od chłodnicy samochodowej... Do takiego silnika wystarczy zwykły regulator dc 12/24v???
Spojrzałem na schemat, bo pamięć jednak zawodna... Dwa grube wchodzą (masa i bateria), dwa grube wychodzą (na silnik wentylatora) Cienkie: - czerwono/zielony 1,5 mm² - zasilanie po stacyjce - czarno/czerwony 0,75 mm² - sterowanie regulatora (sygnał PWM)
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
Nie nie ma możliwości żeby sprężynka gdzieś poszła, zdejmi regulator to tylko pięć śrub. Będziesz widzieć końcówkę listwy. Ma wystawać ponad blok w kierunku koła zamachowego i dać się wepchnąć palcem w kierunku chłodnicy.
Jak byś zrobił test komputerowy to na 99% odpowiedź na swoje pytanie byś otrzymał. My sobie możemy tylko podywagować: 1. Usterka regulatora wentylatora. 2. Usterka sieci CAN 3. Błędy aktualne w sterowniku silnika.
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Więc sprawdź,jakie jest obciążenie alternatora w momencie wahań naopięcia.Może się włączają świece,może zaczyna pracę wentylator chłodnicy?
Zęby z wykresu wyglądają jakby między wodą a powietrzem był jakiś regulator PID. Na poziom dyskretyzacji czujnika temperatury to niezbyt pasuje.
Jak połączyć w starze 266 przewodami rozrusznik, przełącznik 12/24, stacyjkę, regulator napięcia oraz przełącznik 12/24 z przodu koło chłodnicy. Jest jakiś schemat z podgrzewaczem gdzie idzie każdy numer przewodu???. Proszę o pomoc
Dobrze by było jeszcze zamieścić z jakiego samochodu jest wentylator żeby zoriętować się co do prądu poboru przez silnik.Dla przykładu już niewielki gabarytami wentylator chłodnicy od CC pobiera prąd około 8.5A.
Mają chłodzić moją altankę za domem. Wiem dziwne zastosowanie ale muszę to zrobić. Hm podłączyłem szeregowo na próbę i wcale tak wolno sie nie kręcą na tych 12V. Taki najprostszy regulator na NE555 da radę ?
Mam nadzinadzieję, że to tylko regulator Sprawdź czy nie jest wytarty pierścień.
Sugerujesz wykorzystać część wykonawczą z tamtego schematu? Widziałem już go, tylko zastanawiałem się nad użyciem go do taakiego prądu. Spokojnie układ sobie radzi z wentylatorem chłodnicy, a tam małe prądy nie płyną.
Odnośnie chłodzenia - układ będzie pracował w okolicy wentylatora chłodnicy, postaram się to zamontować w ten sposób, aby pracujący wentylator chłodził radiator.
To czy może pracować w trybie ciągłym zależy pewnie od wentylatora, w wielu samochodach pracują one cały czas po włączeniu klimatyzacji. Rozważ jakiś regulator, np. PWM na NE555, bo te wentylatory mają naprawdę dużą moc. Znajomy ma takie wiatraki w warsztacie samochodowym - jeden przy piecu do dmuchania gorącym powietrzem po warsztacie, drugi do wentylacji...
Serwus. Potrzebuje regulator obrotów silnika prądu stałego (silnik z wentylatora chłodnicy samochodowej). Wiem, ze mozna zastosowac zasilacz impulsowy, ale slyszalem o prostrzym i gotowym rozwiazaniu- regulator obrotow silnika w nagrzewnicy samochodowej. Niestety nie wiem gdzie znalezc schemat takiego regulatora oraz nie wiem jaka moze byc jego obciazalnosc...
Witam! Posiadam silnik elektryczny od wentylatora chłodnicy z Vectry B. Potrzebuję regulator napięcia (obrotów) do niego. Nie wiem dokładnie jaka jest jego moc, dlatego regulator powinien być troche mocniejszy, myślę, że do 300W wystarczy. Regulacja może odbywać sie płynnie, lub poprzez przełącznik 3-stopniowy, chodzi tylko, żeby jego konstrukcja była...
Nie wiem czy nie piszę głupot ale .. Taki zwykły zawór bezpieczeństwa nie ma histerezy załączenia tzn przy przekroczeniu 8 barach upuści powietrze ale za kilka sekund znów i tak w koło . Taki regulator ma ustawione plus 1 bar(jeśli dobrze przeczytałem te zeskanowane strony ) czyli nabił by do 9 i wyłączył przy 8 barach więc jest szansa że jego działanie...
Cześć! W czasie transportu coś się zruszyło. Sprawdż wszystkie rurki od agregatu i regulatora, może coś się wygięło i ociera. Sprawdż zamocowanie samego agregatu oraz chłodnicy.
Bęben jest OK. Założyłem tam kryte łożyska kulkowe, bo w oryginale to były wianki na konusach. Luzów wzdłużnych też nie ma. Mocowanie prowadnicy do tej rurki nie bardzo przekonuje mnie ze względu na trudne wykonanie obejm. Myślałem raczej o mocowaniu jej do śrub na końcach trzpienia który przez nią przechodzi. Jako prowadnicę chciałbym wykorzystać stary...
Witam. I tu jest też problem bo jeden ma 300w a drugi 450w Kurde zaczynam się zastanawiać na tym regulatorem pwm Jasło bym zrobił nowego plusa z Aku i dał przekaźnik. Tylko czy taki pwm wytrzyma i nie będzie się bardzo grzał? Możesz polećcie mi jakiś taki pwm??
Ten ma zakres regulacji, Eliwell FASEC 43 7 A Elektroniczny regulator prędkości obrotowej jedno fazowego silnika wentylatora chłodnicy. Zakres regulacji -40…30 °C; 7 , ty piszesz o do 40 st Hm, można by spróbować podmienić sondę żeby poszedł na wyższe temperatury, lub inne drobne kombinacje takie jak , z tego co pamiętam on ma wewnątrz potencjometry...
W tym przypadku wyłączenie ukłądu (wentylatora)będzie polegało na tym że wartość wypełnienia będzie bliska 0% inaczej chyba się tu nie da... W takim razie prosze o informacje czy ukłąd zamieszoczny powyżej (ten z bd139 ) będzie ok ? Chciałbym mieć regulacje za pomocą PWM w jak najszerszym zakresie. Oczywiście chce zrobić pełne PWM(wentylator 4 pin)...
Dzięki za odpowiedź. W crosie tylko wersja biedna . Odpalany na kopke brak świateł i akumulatora. Musiał bym cały stator zmienić regulator napięcia i wtedy. A czesci do KTM drogie więc pomyślałem nad czym takim.
Jak są załączone oba wentylatory chłodnicy, klimatyzacja, radio, CB, lodówka - napięcie potrafi spaść do 13,4 V.
W sprawie PWM - dodaj też, że prostownikiem w zasilaczu, bo jeszcze ktoś wymyśli tak zasilać transformator sieciowy bez dopracowania układu. No fakt - tego typu pomysłów nie założyłem pisząc o PWM A odpowiadając na powyższy post - zapoznaj się z [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... tematem - robiłem regulator PWM dla wentylatora...
Nie bardzo wiem wszystko - czy nie działają poszczególne funkcje żółtych kontrolek (czyli nie sygnalizuje np. braku płynu w spyskiwaczu czy chłodnicy) ? W to nie bardzo wierzę, bo również tym napięciem zasilane są w liczniku paliwo, olej oraz temperatura - zauważyłbyś że nie działąją. Czy może nie świecą po włączeniu zapłonu? Jeżeli tak, to zwróć uwagę...
Moim zdaniem jes to wina pewnego regulatora chyba nazywa tego to termostat który jak sie nagrzeje to przepuszcza wode do nagrzewnicy i chłodnicy
Sprawdź wentylator , zwłaszcza łożyska. Jeśli są zatarte lub nadmiernie zużyte to nie nie ruszą na "pierwszym biegu" Wystarczy , że łopatki wentylatora ocierają o obudowę. Pierwszy bieg , mała siła to nie ruszy. "Lub ręcznie po zwarciu przewodów." Tak zadziała bo bez regulatora obroty będą max. Zatarte łożyska, to dodatkowy opór mechaniczny dla silnika...
Witam Odpowietrzałem wiele razy i zawsze problem się powtarzał, chyba że coś robie nie tak tam są dodatkowo trzy odpowietrzniki -dwa na wężach przy pompie (zasilanie i powród) -jeden na wężu chłodnicy i w nim zamontowany jest regulator temperatury Może jest jakaś technika odpowietrzania jak ktoś zna to bardzo proszę o informacja Pozdrawiam
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Idź na budżetowe rozwiązanie: silniczek od wentylatora chłodnicy- cena 10 zł, transformator od mikrofalówki- cena 10 zł, mostek prostowniczy- cena 10 zł, regulator tyrystorowy- wyłącznik od starej wiertarki- cena? Część z tych rzeczy zdobywam dużo taniej.
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Cześć, mam problem z kią cała sprawa wygląda tak robiłem czyszczenie EGR wraz z chłodnicą i chłodnicą powietrza po złożeniu tego i odpaleniu wyskoczyły wysokie obroty przez benzynę ekstrakcyjną w chłodnicy powietrza później unormowały się i przez minutę pracował później zgasł okazało się że wtryski zapowietrzone odpowjetrzyłem wyskoczyły dwa błędy jeden...
Czy przy wspomnianej nagrzewnicy (poszczególne stopnie załączane on/off) ma sens kaskada, powiedzmy PID-P regulowana w oparciu o temp. wywiewu. Ma sens. Wysterowanie grzania 0-100% możesz rozłorzyć na 6 stopni i działać "analogowo" z regulatora. Potrzebny do tego byłby jakiś moduł sterowania grzałkami który przyjmie 0-10V z regulatora i na wyjściach...
Dobra mylę się, po jest CAN BUS żeby urządzenia w aucie się porozumiewały. Nikt by sobie tak życia nie utrudniał, żeby do banalnego regulatora obrotów wymyślać specjalny sposób komunikacji. Ale to moje zdanie oparte o doświadczenie z własnym autem i wywody mechanika (montera) który chciał mi sprawny wentylator ze STEROWNIKIEM (regulatorem) wymienić....
Moim zdaniem ten silnik jest za mały i raczej się nie nadaje , bo to silnik do modeli latających czyli ma za duże obroty a za mały moment obrotowy , i dotego nie ma możliwości chłodzenia tego silnika bo ma wirujący płaszcz . To samo dotyczy regulatora , nie jest to regulator do modeli pływających nie ma przede wszystkim chłodzenia wodnego . Wiele osób...
Witam. Ma ktoś może jakieś papierki do takiego sterownika? Da się go wykorzystać jako regulator temperatury ? Czy ona ma jakieś standardowe hasła ? Nie mogę go za nic ugryźć. Poprosił bym bardzo chłodników o pomoc.
Powietrze że sprężarki jest wystarczająco dobrze i super drogiego filtra do tego nie trzeba. Sprzęt o którym pisze zawiera w sobie bez olejową sprężarkę regulator ciśnienia, chłodnicę i układ nawilżania.
Regulator jest zrobiony według tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/40_12763715... Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A. Proszę o radę jak ,to najprościej podłączyć żeby ,można było pominąć regulator Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω ;). .Czy warto...
Witam serdecznie. Pozwolę sobie odświeżyć wątek. Samochód to Fiesta MK7 z 2012 r. 1.4 benzyna. Co jakiś czas, losowo zaświeca się kontrolka akumulatora i zapisuje się błąd U0120. Alternator zdemontowałem i zawiozłem do fachowca który stwierdził że alternator jest okej… Sprawdzałem ten kabelek od alternatora do ECU i nie ma przerwy, jest cały… w czasie...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Przeważnie takie cuda są powodem tego że sterownik nie ma masy-zgnita wiązka w okolicy chłodnicy lub poluzowane kabeloczko na głowicy silnika koło górnego mocowania alternatora (jak regulator ciśnienia lub 1 wtryskiwacz)
1 - Światło mijania lewe; korekcja ustawienia lewego reflektora. 10A 2 - Światło mijania prawe; korekcja ustawienia prawego reflektora 10A 3 - Oświetlenie zestawu wskaźników i tablicy rejestracyjnej. 10A 4 - Mechanizm otwierania dachu 15A 5 - Wycieraczki szyb i pompka spryskiwaczy szyb 15A 6 - Dmuchawa przewietrzania i ogrzewania oraz klimatyzacji....
Sprawdż czy przewody od czujnika przy kole zamachowym nie są urwane.Jeżeli są całe to może być uwalony czujnik.W jednym i w drugim przypadku nie będziesz miał ładowania i nie wygasi ci kontrolek. Czujnik znajduje się na obudowie sprzęgła w przedniej części silnika .Jest on przysłonięty wężem o chłodnicy terbo.Czujnik ten po odpaleniu silnika uruchamia...
Jeśli nie musi być ten silnik, to kolega spróbuje z silnikiem na 12V. Wariant modelarski, albo z samochodu do napędu wentylatora chłodnicy/nagrzewnicy. Oba przystosowane do długiej pracy. Również w ich wypadku potrzebna będzie przekładnia. Można kupić coś z motoreduktorem, ale to już spore koszty.
Po ponownym rozkręceniu wymieniłem króciec wodny i regulator Okazało się że to należy w standardzie wymieniać. Nr 60, 41,43 https://obrazki.elektroda.pl/9106186400_...
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
nie świeci (właściwie świeci ale bardzo słabo) lampka od akumulatora, chłodnicy, itp., a normalnie(czyli jasno) zapala się tylko lampka od ciśnienia oleju i gaśnie po paru sekundach od odpalenia silnika. Czyli rozumiem ze przy wyłączonym silniku a stacyjce przekręconej na 1 gdybym podał 0V na kabel W/B(oczywiście wcześniej odłączony od alternatora)...
Witam 1. Poszukuję schematu elektryki do Citroena Jumpera II , konkretnie chodzi mi o schemat do sterowania wentylatorów chłodnicy. Mam w aucie 2 wentylatory (nie ma przy nich regulatora) , ten od strony pasażera działa, ten od strony kierowcy niestety nie (świeci się kontrolka od silnika, po odczycie błędu - błąd obwodu wentylatora...). Sprawdziłem...
Spalil Ci sie regulator tez tak mialem dym spod lampy i schowka.W motocyklowym kupilem inny z przedluzonumi kablami i wywalilem go z przodu przed chlodnica.Regulator zimny i nic sie nie pali,aaa nie dali mi od burka tylko od jakiegos innego suzuki chyba 750. 2 rok a jezdze duzo zeszly sezon 15000 km dzial bez problemu .
Witam, no nieźle, brawo!. Mam jednak dwie uwagi jeśli pozwolisz, po pierwsze przydał by się jakiś filtr powietrza (przy okazji wyciszył by nieco sprężarkę) i ta rurka do zbiornika jakoś odstaje, może pomyśl o chłodnicy powietrza w tym miejscu, ale ogólnie :spoko: ---- Dodam jeszcze że na wyjściu możesz zastosować regulator ciśnienia z odwadniaczem,...
Hej, świetny pomysł i natym koniec, z regulatora nie zkorzystasz bo budowa specyficzna w przycisku, silnik z TOYi ,kiepski zostaje akumulator sam. i np. silnik z wiatraka chłodnicy -moze pokona opór wody. Powodzenia.
regulator wentylatora chłodnicy regulator temperatury chłodnicy regulator obrotów wentylatora chłodnicy
szybkozłączka pneumatyczna piekarnik elektryczny przebicie develop komunikat
wymiana rozrządu instrukcja kosiarka parkside
Bezpiecznik od radia w samochodzie - lokalizacja i wymiana Jak wyjąć kostkę stacyjki Opel Meriva B 1.3 CDTI 2011