Jeżeli wypad to włącz silnik i słuchaj gdzie syczy. Zobacz z tyłu przepustnicy.
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Sprawdź cały układ czy jest szczelny i to, że jakies ciśnienie pokazuje jeszcze o niczym nie świadczy. Za ten błąd najczęściej odpowiada uszkodzony regulator ciśnienia na listwie CR.
Układ paliwowy się różni. X16XEL ma regulator ciśnienia i powrót na listwie wtryskowej a Z14XE nie.
Jest tam na listwie jakiś czujnik ciśnienia paliwa, ale czy on robi takiego psikusa Tak, prawdopodobnie to ten czujnik ciśnienia paliwa. Wymień go i powinno pomóc. Odpowiada on za utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.
Trzeba czytać i sprawdzać to co piszą "stare repy"! Tylko nie wiadomo co jest przyczyną , czy pompa paliwa (to najczęściej) czy regulator ciśnienia na listwie (jeżeli jest)!
Warto sprawdzić jeszcze czujniki temperatury, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.
Nie, regulator musi być na swoim miejscu.
Moim zdaniem problem jest w układzie niskiego ciśnienia a Ty szukasz po stronie wysokiego. Jak ma pompa WC wytworzyć ciśnienie skoro nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa? Zacząłbym od wpięcia manometru przed pompą WC i porównaniu wskazania z INPa. Jeżeli faktycznie tak jest to bardzo prawdopodobne że masz uszkodzony regulator po stronie niskiego ciśnienia...
Problemów może być wiele ( regulator ciśnienia paliwa , czujnik , zawieszające wtryskiwacze paliwa , zapchanie filtra lub sitka w zbiorniku itp . ) nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Sterownik to raczej na samym końcu się obstawia ..
" przed pompą wysokiego ciśnienia nie występuje żadna wstępna pompa" czyli masz tam podcisnienie. powinno byc -0,5 bar regulator cisnienia jest na listwie i kto wie czy z listwa nie jest wymienialny. Na pompie jest reg przepływu. Sprawdz na opiłki, ogólne zanieczyszczenie.
Dawka paliwa zależy od ciśnienia paliwa na listwie wystarczy że pompa już słabo podaje albo regulator padł i będą problemy z pracą.
Mniemam, że chodzi o regulator ciśnienia paliwa na szynie common rail? Auto odpala?
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
jeśli brał benzynę jak oszalały to do sprawdzenia regulator ciśnienia na listwie wtrysków może teraz padł dokumentnie i leje paliwo tak że nie odpali nawet z gazem w podłodze (sprawdzić czy w wężyku podciśnieniowym nie ma paliwa) jeszcze jedno co istotne ale Marzena nie napisała jak było sprawdzane - (wtryski podają prawidłowo) - po właczeniu zapłonu...
Uszkodzony może być regulator ciśnienia paliwa na listwie( częsta przyczyna) i zalewa go. Odłącz go i zobacz czy nie leci paliwo przez przewód podciśnieniowy Raczej nie do końca zgodziłbym sie z Tobą. Na listwie masz w granicach 2.5 - 3.0 bara ciśnienia paliwa to nawet przy małej "dziurce" silnik napewno byłby zalewany nawet przy rozruchu. :arrow:...
Co Ty z tym mierzeniem oporu. Tam jest cewka więc pomiar rezystancji nic nie daje i nic nie wyjaśnia. To nie czujnik żeby tak mierzyć. Regulator jest sterowany sygnałem PWM, ale żeby go zmierzyć to potrzebny jest oscyloskop lub ewentualnie częstotliwościomierz. Te 1000 bar rozumię że to dane z komputera? Jaka jest wastość napięcia na czujniku ciśnienia...
Chodzi o elektrozawór ciśnienia paliwia - a gdzie to się znajduje przy filtrze paliwa, czy na listwie wtrysków ? Regulator na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia sterowany bezpośrednio z ecu odpowiednim współczynnikiem
W Pandach dość powszechne jest zjawisko powstawania w zbiorniku benzyny podciśnienia, które prowadzi do cofania się paliwa z listwy wtryskowej i jej zapowietrzenia (oparami paliwa). W tym samochodzie regulator ciśnienia paliwa znajduje się w zbiorniku, przy pompie i nie ma powrotu/przelewu paliwa z listwy wtryskowej do zbiornika. Także EVAP nie pochłonie...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Witam. Ponieważ regulator wysokiego ciśnienia działa jak zawór upustowy, a podawane zasilanie RCO zwiększa ciśnienie- to wzrost ciśnienia w sytuacji niezasilania elektrycznego zaworu świadczy o mechanicznym blokowaniu przepływu w pompie. Najczęściej takie objawy świadczą o zatkaniu filterka na wejściu do regulatora. Gaśnięcie silnika przy takim wzroście...
Tak skrzynia była fabryczna. Łapa jest przesunięta do przodu względem starej dlatego wiercenie jest wymagane. Skąd jesteś ? Pompa zewnętrzna może i ciśnieniowo by dała radę, ale jest problem z bakiem. Przynajmniej u mnie był bo dno baku idealnie płaskie i gdy masz kilka litrów PB to za zakrętach w lewo albo na wzniesieniach łapie powietrze. W SPI regulator...
W silniku Z12XEP ciśnienie paliwa powinno wynosić 3,8 bara. Mierzy się go na złączu kontrolnym na listwie wtryskowej przy pracującym silniku. Opel podaje to jako ciśnienie w układzie paliwowym, a nie jako ciśnienie tłoczenia pompy paliwa. Nie powinno się więc mierzyć ciśnienia paliwa na przewodzie zasilającym zamkniętym manometrem. Regulator ciśnienia...
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Temperatura wrzenia rośnie wraz z ze wzrostem ciśnienia. Zawór przy pompie nie pozwoli cofnąć się paliwu, więc ze wzrostem temperatury będzie wzrastało ciśnienie paliwa w listwie zapobiegając wrzeniu paliwa. Prędzej nadmiar oparów przedostanie się przez wtryskiwacz niż paliwo cofnie się do zbiornika. Z drugiej strony pompa i regulator ciśnienia paliwa...
Witam. Jaką rolę pełni przewód podciśnienia dołączony do regulatora ciśnienia paliwa. Na rysunku jest to pozycja nr 5 (książka Bujańskiego). http://img153.imageshack.us/img153/8998/... Auto, to Lanos 1.6/16V 1998.
W instalacji jest ciśnienie 7 Bar - za regulatorem 1,5 Bara W instalacji jest ciśnienie 3 Bar - za regulatorem 1,5 Bara w instalacji ciśnienie 1,6 Bar - za regulatorem dalej 1,5 Bara ? w instalacji ciśnienie 1 Bar - jakie za regulatorem: jeden Bar, czy brak wody ? :)
Witam wszystkich Posiadam sprężarkę w której jest zamontowany wyłącznik ciśnieniowy Vr 21d Problem a zarazem pytanie to jak reguluje sie dolne ciśnienie przy którym sprężarka ma sie ponownie załączyć. Z górnym nie ma problemu gdyż wkręcającego śrubkę zabezpiczoną nakrętką odiągnełrm ciśnienie 7atm jednak dolne ciśnienie przy którym sprężarka sie ponownie...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Wyświetlają się błędy? Była przeprowadzana diagnostyka? Sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie i regulator ciśnienia na pompie CR.
A jakie masz ciśnienie na CR na zapłonie? Nie przewiduje nic innego jak regulator ciśnienia albo wiązka. Ostatecznie sterownik.
(-) wtyczka naprawiona i myślałem że był to strzał w 10-tke. Samochód pracował całkiem długo a nawet przejechałem nim znacznie dłuższy dystans niż zwykle do momentu aż usterka powróciła. Zaciekawiony, tym iż mogłem trochę przejechać postanowiłem odczytać parametry z komputera podczas jazdy. (-) Ponoć był przypadek, że wina leżała po stronie listwy...
Regulator ciśnienia sprawdź na listwie cr.
Jeśli sprawa dotyczy regulatora to może najpierw zacząć od podstawowej rzeczy, sprawdzić ciśnienie na listwie
(-) Odkrecilem doplyw do wtrysku z listwy i okazuje sie ze pompa nie podaje ropy na listwe common rail. Sprawdzony regulator cisnienia. Wiazki do kotek oraz prady ok. Dodam ze pompa continentala numer PSA 9672605380. Zorientuj się dokładnie, jaki system wtryskowy rezyduje w Twoim silniku, to po pierwsze. Jest to bardzo ważne z uwagi na to, że podczas...
Witam. Udało się rozwiązać sprawę falujących obrotów. Winowajcą był regulator wysokiego ciśnienia paliwa na listwie CR. Przez niego ciśnienie paliwa strasznie skakało poza normy i stąd te falowania na wolnych obrotach. Po wymianie należy poprzez VCDS zrobić adaptację.
Nie ma żadnych kodów błędów dotyczących wypadania zapłonów. Jedna cewka wymieniona, świece nowe. Jedyne kody błędów dotyczą ciśnienia paliwa (wydajność regulatora - pompa i regulator wymienione, ciśnienie na listwie za wysokie - czujnik wymieniony) I nieszczęsny P0016 - ale rozrząd wymieniony i sprawdzony x razy
Mam problem w bmw e90 silnik n47. Ciśnienie w szynie comonrail waha się od 300 do 340bar, cały czas podczas pracy silnika na wolnych obrotach ciśnienie faluje w tym zakresie, a sterownik zadaje 325bar. Wymieniłem czujnik ciśnienia i regulator na listwie jak i również regulator na pompie CR i filtr paliwa. Pompa comonrail została wymieniona problem pozostał....
Skoro masz za niskie ciśnienie cr, to może być: - słaby akumulator, zbyt duży spadek napięcia - rozrusznik za wolno kręci(jakie obroty przy kręceniu) - regulator ciśnienia na listwie cr - pompa cr Z moich przypadków, dwa razy był uszkodzony regulator (w dwu różnych autach), raz rozrusznik zawalony olejem z wycieku z silnika i z odmy, po wyczyszczeniu...
Jaka jest historia auta? Regulatory zasilane z 12V Regulator ciśnienia pin L4 wtyczki B regulator wydatku pin M4 wtyczki B Czujnik ciśnienia paliwa na listwie Pin 1 czujnika to pin B2 wtyczki A ECU Pin 2 czujnika to pin B3 wtyczki A ECU Pin 3 czujnika to pin E4 wtyczki A ECU tu masz opis złącz ECU, widok od strony pinów sterownika https://obrazki.elektroda.pl/4954819600_...
Witam, Proszę sprawdź jak wygląda wtrysk CR. I przyjrzyj się co tam masz. Prócz pompy wysokiego ciśnienia masz również: Ogranicznik maksymalnego ciśnienia, regulator ciśnienia sterowany z ECU, Przetwornik ciśnienia do pomiaru tegoż ciśnienia oraz same wtryski. Może problemem jest regulator ciśnienia, gdyż to on reguluje właściwe ciśnienie. Problemem...
Witam, Temat znany na forum lecz został rozwiązany poprzez wymianę regulatora ciśnienia na listwie. W naszym przypadku mamy problem tego typu. Samochód Passat B6 2010r 2.0 TDI CR silnik CBBB 145KW Problem: Podczas jazdy (około 2km) od warsztatu samochód zgasł. Tester; TEXA miniNemo Opis naprawy: Po diagnostyce wykazuje błąd o niskim cisnieniu w listwie...
Polecił bym sprawdzić regulator ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej (to najbardziej oczywiste miejsce gdzie łączy się układ podciśnienia i paliwowy).
Procedura odpowietrzania układu wtryskowego w silniku 1.6 e-HDISprawdzenie stanu paliwa i przewodów:Upewnij się, że w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa (minimum kilka litrów, aby pompa mogła je zaciągnąć). Sprawdź, czy przewody paliwowe (od zbiornika do filtra i dalej do pompy wysokiego ciśnienia) nie są uszkodzone, zatkane lub luźne. W szczególności...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Regulator ciśnienia na listwie był wymieniany na nowy. Sprawdzę ciśnienie. ECU nie wywala żadnych błędów.
Miałem ten samochód kilka tygodni temu jako zastępczy. Samochód był z rocznika 2022 lub 2023. Nie chciał odpalić i sami pracownicy serwisu uśmiechnęli się do siebie i powiedzieli wprost "postał trochę i znowu problem z hydrauliką" Samochód miał 9tys km przebiegu. Ten silnik ma wtrysk MPI wiec ciśnienie jest regulowane tylko i wyłącznie przez regulator...
Hej grupowicze, Mam problem z Iveco Daily, model rok 2006, 3.0. Po zimie samochód przestał odpalać, tzn. wywala błąd "za wysokie ciśnienie paliwa w listwie powyżej 1800 bar" i gaśnie po 30 sekundach. Po moich diagnozach i wymienionych częściach, problem nadal występuje. Wymieniłem: - pompę wysokiego ciśnienia, - regulator na pompie paliwa, - czujnik...
Fiat Qubo 1,3 Multijet 16V Nie odpala po remoncie silnika, głowica uszczelniona, pierścienie tłokowe wymienione, wtryski po regeneracji, rozrząd złożony na blokady. Auto odpala i gaśnie. Błąd, jaki został odczytany, to za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej. Wymieniony czujnik na nowy, regulator ciśnienia pompy wtryskowej — w dalszym ciągu to samo....
Miałem ten sam problem na warsztacie który po ciężkich walkach udało się rozwiązać. Błąd p0002 , rozepchniety filtr paliwa. Wymieniliśmy pompę w zbiorniku, filtr paliwa oraz regulator ciśnienia paliwa , podmieniony zawór na listwie oraz czujnik. Przyczyną okazala się pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie sitko pod króćcem wejścia do pompy było zapchane...
Pacjent Iveco Daily 2,3 2007r, objaw jest taki, że po rozgrzaniu się silnika do ok 50 stopni silnik gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Błąd 251 - ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej maksymalnej wartości progowej. Wymienione: - czujnik ciśnienia na listwie CR - regulator ciśnienia w pompie - wtyczka pompy elektrycznej w baku Sprawdzone: -...
ciśnienia listwie trafic zawór ciśnienia listwie błąd ciśnienia listwie
prostownik diodowy ładowanie akumulatora regeneracja router mocny
Długość lasek popychaczy zaworów Volvo B20 Regeneracja przepustnicy - gdzie wysłać?