Foto dość niewyraźne. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy tam było coś dolutowane! Sprawdź przyrządem te trzy tranzystory SMD /lewa noga baza , prawa emiter , kolektor z drugiej strony -jedna noga/ i diodę na sterowaniu głównego tranzystora.
Zakładasz złe tranzystory, to jest tak jak się liczy na gotowca z sieci bez własnego myslenia. Te wymienione można było zakładac 10 lat temu, jak jeszcze podróbki nie były tak częste. Teraz się zakłada inne.
mam pytanie do Elektrit'a. dmuchawa przestała działać, wymieniłem tranzystory na BDX 66 i dział, tylko nie można jej wyłączyć, po zapaleniu samochodu i ustawieniu przełącznika regulatora jako wyłączony są małe obroty które można tylko zwiększać, co to może być
Uwalone tranzystory regulatora dmuchawy.
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
o ile pamiętam jest ona na 16V,zabezpiecza generator PWM
Łatwo trzeba wałek kierki odkręć, wyciągnąć włącznik stopu i odgiąć jego mocowanie. Regulator 279zł.
Bezpieczniki na swoim miejscu i sprawne?? Co to za przewód "zasilający"; sam silnik dmuchawy czy też układ wykonawczy regulatora obrotów dmuchawy?
Co może być powodem takiego zachowania czy kostka łącząca wentylator ?? Na 90% nie. Są dwie opcje albo panel albo rezystor dmuchawy (elektroniczny regulator). Osobiscie obstawiam drugą opcję.
Przeważnie regulator się psuje i źle reguluje.
W tym samochodzie dmuchawa pracuje po odpaleniu silnika, tak samo jak i w innych francuzach, np. w Berlingo, Jumpy, Jumper. Gdy pracuje non stop, to uszkodzony jest regulator wentylatora "jeż", przebite tranzystory. Regulator znajduje się w obudowie silnika dmuchawy, pod dechą przy nogach pasażera. Naprawa polega na wymianie tranzystorów. Koszt nowego...
Po pierwsze zmierz prąd wiatraka. Bo będziesz do końca swiata zmieniał regulatory.
Podejrzewam że silnik dmuchawy jest już zużyty albo wtyki regulatora obrotów są nadpalone, szukaj za schowkiem po prawej stronie
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Aleksander01- bezpiecznik o którym mówisz to w BMS nr 18. Na niego poprzez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora idzie zasilanie na dmuchawę, przechodząc kolejno przez stacyjkę i omawiane złącze pod kierownicą i regulator PWM (jeż). W moim przypadku, nie załącza ten pierwszy przekaźnik przy bezpieczniku nr 18 (40A) .Podanie napięcia na "krótko" w tym...
Dzięki. Ok. A co ze wzbudzeniem na stałe po włączeniu zapłonu? PS. Przy okazji, mógłbyś podesłać swój schemat regulatora PWM do dmuchawy?
Nie wiem jak z tą nazwą, być może jest zastrzeżona. Ale nie ważne, wiadomo o co chodzi. Przy klimatyzacji automatycznej regulacja obrotów wentylatora musi być elektroniczna (PWM) i do tego służy tranzystor kluczujący w nazwijmy to , 'module regulacji wentylatora'. Błędnie nazwany jest przez kogoś jako rezystor. Natomiast przy ręcznej klimatyzacji najczęściej...
Przy klimie automatycznej jedyna zaleznośc jest taka, że im więsza różnica temperatury wew/zew to tym mocniej dmucha (noo, z pewnymi ograniczeniami ;) ) ALE pisze tam, że sterowanie na regulator mu nie zanika, tylko sam regulator wyłącza dmuchawę. Więc możliwości moim zdaniem są następujące: 1. Zepsuty regulator i tyle 2. Za dużo prądu bierze dmuchawa,...
Witam co do elementu o którego pytałem nie znalazłem odpowiedzi możliwe ze było to jakieś zabezpieczenie temp. tak ja kolega wyżej podpowiadał po wymianie tranzystorów regulatora silnik dmuchawy działa regulacja predkości prawidłowa mimo iż uszkodzonego elementu juz nie ma dziekuje za zainteresowanie temat do zamknięcia
Witam ! Wydłubałem to paskudztwo prawie całkowicie, jeden tranzystor to BUZ 10 a drugi jest normalnie zwęglony do tego stopnia, że kruszy się ( ten z prawej strony) i nie wiadomo co tu siedzi a nie mam żadnego schematu do tego regulatora ! Pozdrawiam !
Sprawdź silnik dmuchawy na akumulatorze z auta a nie na jakimś małym akumulatorze. Jeśli silnik nie zadziała prawidłowo, to albo sprawdź szczotki silnika albo zmień na inny, sprawny. Mam nadzieję, że w aucie wymieniano filtr pyłkowy-kabinowy i regulator obrotów dmuchawy nie został dodatkowo uszkodzony przez "zabity brudem" filtr.
Witam Peugeot 406 1.8 16v 81kw rocznik 1998 Szukam inf dotyczących następujących usterek/awarii/ 1.Regulator nadmuchu w Peugeot działa tylko w max położeniu i dmucha na maxa. Sprawdź tranzystory sterujące dmuchawy.
Jesli nie ma regulatora (jeza) na wentylatorze, to zespol opornikow jest tam, gdzie opisalem (element 5 na rysunku). Pozdrawiam,
nie dziala pokretlo regulatora wentylatora-dmuchawa chodzi ,ale nie mozna jej wylaczyc,regulacja jest w pewnym zakresie -brak jest stanu "0" proszę o kawalek schematu
Witam Mam podobny problem z tym, że przyniesiono mi wybudowany wentylator z Peugeota "jak w temacie" i nie wiem jak go sprawdzić czy pracuje regulator jak sprawdzić bez samochodu Co trzeba podpiąć i gdzie na jakie piny by to sprawdzić Proszę o pomoc PIOTR
Już jest, czekałem aż wróci mój aparat. Pod sylikonem są trzy tranzystory, jeden kondensator jedna duża dioda i sześć chyba oporników , niebieskie z napisami 333,683,103 1742, 1643, 128. Jak sprawdzić tranzystory? Zamontowane były T1829-1. Jeżeli trzeba to mogę zerwać ten sylikon i zdjęcie powiększyć. Silnik jest na pewno dobry, problem jest tylko z...
Nie działa dmuchawa nawiewu w Peugeot 306 1997 czyli lift z klimatyzacja. Dmuchawa podejrzewam że jest sterowana przez PWM. Do dmuchawy dochodzą trzy przewody, dwa grube-stawiam że to plus oraz minus oraz środkowy sterujący. Nie wiem jak działa regulator prędkości wentylatora do którego dochodzą trzy przewody a wychodzą do silnika dwa. Co już ustaliłem:...
Witam mam problem z dmuchawą która nie działa na żadnym biegu w Peugeot Partner 2001r 1.9 diesel, auto z klimatyzacją manualną. Na grubym przewodzie ok 4mm średnicy brak napięcia, przewód kolor czerwony idzie od wtyki znajdującej się w okolicy pedału gazu, przewód we wtyczce zmienia kolor na kremowy z numerem 803 lub B03, i idzie w górę za deskę rozdzielczą,...
Doszedłem po innych opisach do tego że oznaczenie 8051 dmuchawa prawa 8052 dmuchawa lewa 8041 regulator lewej dmuchawy 8043 regulator prawej dmuchawy BF00 Zapewne jest to skrzynka bezpieczników (BoxFuse) ta w komorze silnika? Gdzie znajduje się ów opornica, chodzi mi o uruchomienie nawiewu na powiedzmy 1 lub 2 biegu żeby podczas podgrzewania wody mogły...
Chyba coś kręcisz. Jeśli mowa o nastawieniu temperatury to mamy do czynienia regulatorem elektronicznym, czyli chyba nie ma opornika. ale skoro jest nadmuch to wygląda na funkcjonowanie dmuchawy wymiennika. Wniosek, że może nie włącza się sprężarka. A tutaj to już szukamy napięć i czynnika.
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
(at)ElektrodaBot Urządzenie jest regulatorem prędkości wentylatora (znanym również jako "rezystor" w żargonie motoryzacyjnym) dla wentylatora kabiny w Peugeot 406 200X. Z analizy obwodu, w zależności od tego, czy jest to MOSFET czy BJT-IGBT: Pin 1 musi być bramką lub bazą, ponieważ jest podłączony do obwodu sterującego Pin 2 musi być drenem lub kolektorem,...
Przyczyną na pewno nie jest rezystor opornik dmuchawy taki jak na poniższym zdjęciu. Ale to nie jest rezystor/opornik lecz sterownik. I skoro masz klimatronik to taki powinieneś mieć, przeważnie znajduje się koło silnika na kanale łączącym wentylator/mieszalnik (weź pod uwagę że wystają tylko wtyczki radiator jest schowany w kanale)... Z tego co się...
Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ: nieszczelne podszybie, wiązki drzwi tylnych,, przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu, egry w puma 2.2 forda w owym modelu, pękające zawiasy drzwi tylnych, rezystory dmuchawy, mechanizm wycieraczek, zalewane lampy przednie (nie działa korektor), pękające/przecierające się przewody klimatyzacji, skrzynie...
Witam potrzebuje podlaczyc regularor od dmuchawy peugeot 405 mozliwosc podpiecia 6-ciu kabli moze mi ktos doradzic co gdzie podlaczyc. Oznaczylem je numerami 1-6. Dziekuje
Witam pod jakim numerem jest bespiecznik wentylatora dmuchawy Temat, który założyłem bardziej dotyczy obwodu wentylatora chłodnicy a nie nawiewu, ale niech Ci będzie. W d9 po kwietniu 99r jest to bezpiecznik F40 40A w skrzynce w przedziale osobowym (górny rząd po prawej stronie). A tak dokładniej z + aku idzie na bezpiecznik MF13 50A w komorze silnika,...
Mam problem zdmuchawa tzn podczas jazdy pewnego pieknego dnia dmuchawa mi sie wyłaczyła, wiec zaczełem krecic regulatorem obrotów na panelu. Okazało sie ze straciły mi sie regulowane obroty bo jezeli przekrece na dmuchawe na max włacza sie i chodzi ale brakuje mi obrotów regulowanych... rozebrałem układzik przy dmuchawie wymieniłem tranzystorki mocy...
Regulator znajduje się w wentylatorze. Chyba nie w tym modelu tu jest jakoś inaczej kabelki z panelu sterowania idą całą wiązką po dywaniku aż do drążka hamulca ręcznego tam gdzie jest puszka od poduszek powietrznych i wchodzą pod dywany. Ale są to bardzo cienkie kabelki które na 100% nie zasilą dmuchawy wiec zasterowanie musi być w innym miejscu może...
Przestała działac regulacja nawiewu w Partnerze.Dmucha włączała się tylko na 4 biegu .Postanowiłem naprawić wymontowałem regulator (opornicę )z kanału nad silnikiem nadmuchu. Okazało się że uszkodzony jest elemet taki jak na zdjęciu poniżej.Brak przejścia prądu przez niego (mierzyłem miernikiem). Moje pytanie co to jest za elemęt ,czym go mogę zastąpić...
W końcu, po raz któryś tam, wziąłem się za temat. Po pierwsze, zrobiłem przedłużacz do wtyczki, żeby mieć możliwość swobodnego operowania przy wyjętym wentylatorze. Po podłączeniu, regulator ustawiłem na najmniejszych obrotach. Oczywiście piski były słyszalne, a po zatrzymaniu ręką śmigła piszczało dalej ! :roll: . Przegląd robiłem wieczorową porą i...
Georgesgr jesteś spec od francuzów, to mi powiedz czy spotkałeś się z takim przypadkiem że silnik dmuchawy i regulator sprawne, panel climatronic podstawiany. Nie ma regulacji nawiewu, działa tylko maksymalna moc nadmuchu. Na wyjściu sterującym regulatorem obrotów, nie pojawia się skokowa zmiana napięcia. Jak zwiększam intensywność nadmuchu to nic się...
Ja zastosowałem taki układ. Niestety nie wiem jak go mogę sprawdzić... i czy wogóle jest poprawny. http://obrazki.elektroda.net/62_12352983... EDIT1 Dodam, że napięcie silnika to 12V, niestety jaki prąd pobiera to nie wiem. Napięcie PWM to 5V. EDIT2 Sprawdziłem teraz sam tranzystor BUZ11 załączając go do +12V lub do masy. Okazało się, że nawet w...
Wczesniej altek tez podpiety jest jednym kabelkiem do tej szpilki plusowej. Wczesniej nie zauwazylem ze nowy mostek ma + z drugiej strony wiec przylutowalem go do stojanu, poskladalem patrze a tu lądowanie 10V czyli raczej brak .... moze regulator rozwalilem tym mostkiem? grrr juz nie kumam tego. No ale nic nie mzoe byc jak diody wzbudzania skoro po...
Owszem : -dogrzewanie świec żarowych do ok.40st temp pracy silnika -w okresie zimowym jednocześnie dochodzi dmuchawa na 3-4 bieg plus tylna szyba To sa tylko przypuszczenia, nie wynik autopsji... W zasadzie, alternator do tego jest przewidziany. Nie to fakty. Ciągle miałem problem z alternatorem w Isuzu, leciał mostek diodowy i lub regulator . Aż dałem...
Witam bo juz sam nie wiem co zrbic. kupilem nowy regenerowany alternator CA533IR do Peugeota. ładowanie dopiero sie zalacza jak dodam mocno gazu do okolo 4000 obotow tedy pod obciążeniem dmuchawa, światła, audio, jest ładowanie na jałowym biegu 14.1. podłączony jest on tylko kablem do B+ jednak sa niby jeszcze dwa cienkie kable wisza, jden z nich chyba...
Witam, jestem nowy na forum, wiec przepraszam z gory jezeli cos robie nie tak. Mam problem z Peugeotem 206 1.9D 1998 rok, mimo iz jestem mechanikiem to szukam porady tutaj, bo nie specjalizeuje sie wogole w tej marce, a trafilo do mnie takie autko i nie wiem za bardzo gdzie zaczerpnac wiedzy. sprawa wyglada tak, moja klientak jechala tym autkiem i nagle...
Witam jeżeli była by taka możliwość poprosiłbym o rozkodowanie nr VIN :VF3XS9HUCBZ010637 Tu masz; Charakterystyki pojazdu Model EXPERT 3 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12518 U9 1 0166 Data Początku Gwarancji 19.09.2011 P4A 9655019299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD UŻYTKOWY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU...
Ja mam prośbę o Peugeota 807. Vf3eb4hwg13217976 Instalacja CAN/VAN 807 HATCHBACK FAMILIALE 2.2 HDi BVM 6 Charakterystyki pojazdu Model807 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)10337 U9 1 0356 - 26.02.2005 data zejścia z taśmy - Sevel Nord (Francja) Data Początku Gwarancji31.03.2005 NRE(homologacja)e2*98/14*0253*11 Informacje ogólne RODZAJ...
Charakterystyki pojazdu 3008 (P84E) CROSS OVER 5-DRZWIOWY 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) AUTOM SKRZ BIEGÓW 6 PRZEŁOŻEŃ TYPU STT Model 3008 (P84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14826 89 2 0708 Data Początku Gwarancji 31.08.2017 Numer seryjny silnika 10 JBHY 3061051 P4A 9813169299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
PEUGEOT 406 - Bezpieczniki w kabinie: Bezpiecznik nr 15 - 20 A - ECU centralnego, pamiec radia, przekaznik wentylatora chlodzacego, bitron, polozenie siedzen, alarm, przekaznik reflektorow, pilot Bezpiecznik nr 25 - 10 A - wylacznik klimy, przel. cisnieniowy, swiatla dzienne, przekaznik wentylatora chlodzacego, regulator klimy, czujnik temp. wew. PEUGEOT...
EXPERT 3 FURGON BLASZANY KRÓTKI H1 TYP 10 1.6 HDi 90 (DV6UTED4) BVM 5 ModelEXPERT 3 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12518 U9 1 0166 Data Początku Gwarancji19.09.2011 P4A9655019299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD UŻYTKOWY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTUEXPERT 3 TYP NADWOZIAFURGON BLASZANY KRÓTKI H1 TYP 10 WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Witam Prosze o rozkodowanie nr VIN z gory uprzejmie dziekuje VF3XVRHKHBZ001653 Marki trzeba się domyśleć ? Proszę bardzo. Charakterystyki pojazdu Model EXPERT 3 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12481 U9 1 0255 Data Początku Gwarancji 29.07.2011 Numer seryjny silnika 10 DYXA 4047391 P4A 9658471999 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD...
regulator dmuchawy rezystor dmuchawy peugeot peugeot wentylator dmuchawy
lanos głowica przegub wewnetrzny schemat czujnik klimatyzacja
lodówka samsung wyświetlacz temperatury mikrokomputer cobra1
Raspberry Pi: Problemy z działaniem systemu na SSD Lokalizacja wentylatora w Panasonic TX-P42ST50E