Czy regulator cisnienia a silnik krokowy to to samo?? jak nie to prosze o wytyczne gdzie moge znalesc regulator bo krokowy wiem gdzie jest.dzieki Regulator ciśnienia paliwa masz (patrząc od przodu samochodu) z lewej strony pod przepustnicą na zakończeniu listwy wtryskowej. Klasycznego silnika krokowego na przepustnicy w tym silniku nie ma . Jest natomiast...
Witajcie, Jakiś czas temu jako totalny laik i de facto naiwniak kupiłem "okazyjnie" za cenę prawie złomową kosiarkę Castel Garden NG464 - jak się później okazało w stanie opłakanym... Kosiarka początkowo pracowała tylko poprzez ręczne podawanie paliwa pompką na gaźniku i zapewniano mnie, że to tylko kwestia gaźnika. Rozebrałem gaźnik, wyczyściłem, wymieniłem...
Co do regulatora to możesz go delikatnie klepnąć na ośce tak jak byś miał nitować,ale nie za mocno bo będzie za ciasno i przesmaruj dobrze powinno pomóc i poszukaj przy okazji czy wężyki podciśnieniowe nie są spękane lub nie dochodzi "lewe" powietrze do kolektora dolotowego.
Powinien utrzymywać stałe ciśnienie 3 bary względem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli na wolnych około 2.3-2,5bar przy max otwarciu przepustnicy 3 bary.
Witam. Czy maże mi ktoś wytłumaczyć co ma za zadanie zmiana długości kolektora dolotowego. Nie działa mi to od dłuższego czasu i nie wiem czy opłaca się walczyć z tym problemem, co zyskam usprawniając ten układ.
Witam eksperymentatorów i Ciekawskich... po raz drugi .. :) Po sporym okresie oczekiwaniu na elementy , zmian koncepcji oprogramowania , bezowocnym poszukiwaniu tajemniczej stali 04JA i paru innych zamieszkach ....wreszcie..... Na stole w garażu stoi sobie w pełni funkcjonalny prototyp. :) Część pierwsza opisu tego projektu jest na W ostatnim poście...
Dane samochodu: Marka i model: Ford Galaxy Typ: 2.0 TDCI Rok produkcji: 2012 Kod silnika: UKWA Pojemność: 1998 ccm Moc silnika: 100kW/136kM Dane sterownika: Producent: Siemens VDO Numery: SID206, 5WS40416K-T, 6G91-12A650-ML, /50361/ 876049655/ 07019/ 022A2, 7FBI, J38AC Problem: Alternator. Czasami po odpaleniu ładuje normalnie (ok. 14 - 14,2v), a czasami...
I mój i twój regulator jest zwalony na bank. Membrana jest przebita. W moim jest przelot na drodze zbiornik - układ podciśnienia. W króćcu do podciśnienia nie może być benzyny. Teraz w listwie jest nie wiadomo jakie ciśnienie, za to mam pewność że część benzyny jest zasysana do przez kolektor ssący i trafia do dolotu razem z lpg. Nie wiem czy uszkodzenie...
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
palec jest OK, ale elektrody kopułki wypalone są, elektrody świec ok 1 mm ustawione zgodnie z zaleceniami producenta. Ale wyszła dziś nowa ciekawostka: Zmiana kabli nic nie dała, za to kręcenie aparatem zapłonowym w lewo tak, przy maksymalnym wychyleniu w lewo silnik jest w stanie utrzymać co prawda nie równe ale jednak jałowe obroty. Jak by wszystko...
Napisałeś "regulacja ciśnienia" - a nie "kontrola ciśnienia". Czemu więc zacząłeś od wymiany czujnika ciśnienia, a nie skupisz się na układzie regulacyjnym? Czyli z angielska "transducer", z polska "przekładnik ciśnienia" - taki dupslik który jest podłączony do układu podciśnienia i reguluje wielkość wydatku turbiny. Czyli sprawdzamy czy jest podłączony...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Witam. Mam na warsztacie Polo jak w temacie. Objaw taki, że silnik nie opala, podczas pompowania pedałem gazu auto z wielkim bólem odpaliło (wymienione przewody i świece) Początkowo trzymało obroty rzędu 3tyś. Udało mi się uszczelnić dolot powietrza, ustawiłem zapłon i obroty unormalizowały się na poziomie 1tyś. Po dodaniu gazu auto dusi się i ciężko...
Witam. Lanos jak w temacie. Mam pogrzebany przez "fachowców" silnik. Na początek chciałbym się dowiedzieć gdzie ma być podłączony przewód ciśnieniowy od regulatora przepustnicy (taka gruszka przymocowana do kolektora dolotowego). Wychodzi z niej wężyk, lecz jest w pewnym momencie urwany i nie wiem w którym miejscu ma być podłączony. Jeżeli zna ktoś...
Dzięki, tylko jeszcze nie wiem skąd to spalanie? :/ 10l/100km przy spokojnej jeździe to sporo, myślałem, że to ma związek.. a teraz to nie wiem już, sprawdzę jeszcze ciśnienie pompy paliwa, może regulator ciśnienia padł.... Jak ma ktoś jeszcze jakieś pomysły z góry dzięki Dodano po 2 Ma może ktoś serwisówkę do tego silnika 1.4 sz tak żeby sprawdzić...
Czyli kolektor do wymiany. Pogrzebałem w międzyczasie na forum i rzeczywiście znalazłem coś co chyba jest identyczne jak u mnie. Najciekawsze jest to, że teraz widzę, że regulator składa się z dwóch sprężyn. W mojej kosiarce neandertalczyk wprowadził małą racjonalizację i cały regulator działał na jednej sprężynie ;-) Dzięki EDIT: Witam po przerwie....
Mam problem z CJ0, zachowuje się jakby dostawał ubogą mieszankę - po mocniejszym otwarciu przepustnicy, dławi się, dźwięk silnika jakby nie pracował na wszystkie gary. Pompa i filtr paliwa wymienione na nowe i pojawiła się poprawa na chwilę, później problem wrócił. Pomyślałem, że może regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej jest walnięty, ale...
Konieczne wuczenie info : Konfiguracja do wymiany części Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy. W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące. Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera...
Zakładam, że masz osprzęt Bosch, bo sugeruje to ten zaworek w obudowie filtra paliwa. Ten zawór znajdujący się wewnątrz filtra ma za zadanie utrzymać ciśnienie paliwa na wyjściu z filtra do pompy wysokiego ciśnienia na poziomie ok. 2 barów. Trzeba tam wpiąć manometr i sprawdzić czy to ciśnienie utrzymuje się na poziomie tych 2 barów. Jeżeli jest niższe...
Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi. Zamawiam nowy regulator i podzielę się wrażeniami z pracy silnika po wymianie. Ciekawe w sumie, bo mnóstwo ludzi (w tym i tutaj) radzi aby zmieniać uszczelki w kolektorze ssącym w przypadku gdy lekko ciepły silnik ma trudności z rozruchem a być może to kwestia zmęczonych regulatorów ciśnienia. U mnie po wymianie...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Proponuję odszukać schemat instalacji do tego silnika (po symbolu silnika) i dokonać połączeń takich jak na schemacie. Ja w golfie 2 na k-jetroniku zawór stabilizacji biegu jałowego mam sterowany osobnym modułem schowanym wewnątrz kabiny. "Wyłacznik przepustnicy" mam połaczony z modułem zapłonu (sterowanym też podciśnieniem z kolektora dolotowego)....
Można powiedzieć, że na taki temat czekałem i może nie dlatego, że potrafię Ci pomóc w sposób bezpośredni (podać gotowy schemat), ale mam pewne sugestie i przemyślenia, gdyż sam noszę się z zamiarem stworzenia takiego układu do mojej pożal się Boże super rakiety 126 Bis w którym kończy się aparat zapłonowy i nie zawsze chodzi to to jak powinno. Zapłon...
...otoz walcze od dluzszego czasu z tym tematem, chodzi o to ze po dluzszym postoju ciezko odpalał, musialem ciagnac od 5-8sekund... ...myslalem ze nieszczelnu dolot i wymienilem uszczelke, i dalej tak samo, ale i tak jej sie nalezalo wiec nie zaluje... ...na forum aurory znalazlem ze gosc ma podobne problemy i ze tez jak jedzie powyzej 80 km/h wcisnie...
Witam. Sprawdź szczelność całego układu dolotowego oraz ciśnienie doładowania podczas jazdy. Ubytek powietrza (niedoładowanie) powoduje wchodzenie w tryb awaryjny (to tak dla ochrony środowiska :D )
CWitam! Mam problem z regulatorem temperatury "UNISTER" niewiem jak go ustawić żeby zamykał mi klapkę przy temp.60 °C zamyka mi klapkę przy 65°C i kocioł mimo tego że ma zamknięty dolot powietrza potrafi rozpędzić się nawet do 85°C. Czy ktoś wie jak to zrobić? Czy da się to zrobić? I jak to zrobić? Proszę o pomoc i z góry DZIĘKUJE Pozdrawiam !!!
Regulator cisnienia paliwa montowany na końcu zespołu wtryskowego reguluje cisnienie w układzie paliwowym. Składa się z metalowej obudowy, przedzielonej przeponą na dwie komory. Sprężyna dociska przeponę do grzybka zaworu. Jeżeli cisnienie paliwa przekracza ustalona wartosć, zawór otwiera się w celu umożliwienia przepływu do zbiornika nadmiaru paliwa....
CarMikołaj, pytanie do czego służyć ma ta regulacja? jeżeli chcesz zachować stały stosunek mieszaniny tlenowo-wodorowej do mieszanki paliwowej benzynowej to sam sygnał obrotów Ci nie wystarczy. Przepływ mieszanki a co za tym idzie, napełnienie cylindrów, jest w dużym stopniu zależne od uchylenia przepustnicy, co wiąże się ze zmianą ciśnienia w kolektorze...
Witam. Zapewne taki temat już gdzieś się pojawił, albo podobny z tym że u mnie jest troszkę inaczej chyba. Przed zimą autko ( Megane 1 Coupe 1.6 16v k4m +lpg) dostało nowy rozrząd. Podczas wymiany znajomy mechanik zadzwonił do mnie że stary rozrząd miałem przestawiony o 1 ząbek, i oni go ustawiają wedle znaków tak jak ma być. Po wszystkim silnik ok..pali...
Jakie ma być zasilanie układu? Przeprowadziłem kilka symulacji ( takich w głowie) układu opusanego powyżej i uznałem ze na takim serwie klapa będzie albo zamknięta albo otwarta( tzn. Będziesz regulował oba stany ale nie będzie możliwości otwarcia klapy w połowie, czyli będzie się dosyć często przełączała.). Możnaby tą klapę odmontować, zatkać wlot powietrza...
Witam wszystkich. Zakupiłem ostatnio używany komplet HHO wydłubany z jakiegoś auta. Był w nim sterownik elektroniki i mam problem rozszyfrować opisy pomóżcie. udało mi się rozszyfrować kilka: +12V - WIADOMO ZASILANIE +12 GND - WIADOMO ZASILANIE - EXT - ? GND -? MASA ALE CZEGO OFF SW -? OFF SW-? TEMP+ -CZUJNIK TEMP IN TEMP- -CZUJNIK TEMP OUT W1-? W2-?...
temat na jutro - odblokować (wysunąć) linkę :) Zrobię tak jak radzisz. Dzięki. Ale jeszcze dopytam. Tylko operować linką wyciągając ją i wkładając czy tez mam jeszcze coś robić z regulatorem, pancerzem itp. ?
Drugi raz proszę, zrób zdjęcia dolotu. Przydało by się więcej zdjęć przedstawiających wykonanie tej sprężarki, bo jest ono nietypowe i żeby tak pomagać na odległość to jakby korzystać z kryształowej kuli. Trzeba sprawdzić czy na zawór regulatora ssania idzie prawidłowe ciśnienie (załóż jakiś manometr na wąż o ile masz taką możliwość). Dlaczego zdziwiło...
Pisałem kółka drugie, czujniki,regulatory i nowy rozrząd. Cisnienie musi byc dobre bo czy zimny czy cieply pracuje rowniutko. Jak nie ma błędów
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
.... Dziwna była jedna awaria bo padły świece - od tak przy którymś odpaleniu nie miały praktycznie iskry, dwie na raz... Nie takie dziwne, jesli masz podwojna cewke. Swiece sa w szeregu, wiec gdy jedna ma przerwe, druga nie moze miec iskry. ... Dziwnym było też, że ustawiłem zapłon idealnie na kreskę jak powinien być, a przy następnym odpaleniu w...
Sprawdź też regulator ciśnienia paliwa, koniecznie zdejmij ten wężyk podciśnienia bo jak uszkodzony regulator to tym wężykiem sika w kolektor paliwem....
Rozwiazanienm było naprawa połączenia kabla plusowego pod kolektorem dolotowym . Na bloku silnika
Psiknąłem plakiem w dolot i odpalił przy około 120 barach: Zrobiłem więc próbę przelewową i oto efekt: Ewidentnie nowa pompa uszkodziła(zabrudziła) drugi wtryskiwacz od lewej, bo leje ciurkiem z przelewu Dodano po 2 Wyciągnąłem felerny wtryskiwacz i pytanie do was. Mam wtryskiwacz o nr 0445110119, czy mogę kupić wtryskiwacz o takim nr: 0445110002?
Jak wysokie obroty były po odpaleniu? Może się coś zesrało jak po rozbiegnięciu... Benzyna ekstrakcyjna w dolocie diesla to kiepski pomysł.
Dzień dobry, Dobrych kilka lat temu był poruszany na forum temat związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się z dolotu/przepustnicy w silniku ZETEC SE 1.6 16V. Tutaj link: . Autorowi wątku udało się rozwiązać problem, jednak dalej nie rozumiem, co powoduje ten odgłos wystrzałów z dolotu. Pozwolę sobie zacytować za Autorem: "Witam. Problem Focusa rozwiązany....
Powietrze to nie wszystko musisz dołożyć również paliwa więc wtryski pompa i regulator. Dolot musisz zrobić i wydech potem strojenie i powinno wypluć tyle co chcesz.
sprawdź czujnik temperatury płynu i powietrza - normy oporów na każdym forum VW, zapach benzyny sugerować może uwalony regulator ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej - w podpiętym do niego węzyku podciśnieniowym nie może być benzyny, jeśli jest to regulator do wymiany ( na to stawiam w pierwszym rzędzie - a szarpanie na lpg bierze się wówczas stąd...
Pytanie do znawców tematu - czyli tych co widzieli silnik o kodzie z22yh na oczy a nie gdybaczy. Auto szarpie przy maksymalnym obciążeniu , tyko w upalne ,klima w korku dłuższym, gdy temperatura dolotu przekracza 60c spadki ciśnienia z żądanych 7000 na 390 chwilowe gdy jest chłodno niema najmniejszego problemu, wszystkie parametry wzorowe tylko te cholerne...
jest to regulator długości kolektora dolotowego , już zamówiłem w serwisie , temat zamykam pozdrawiam
Witam Drodzy koledzy moja astra x18xe straciła moc (jest duszna),i czasami ciężko wchodzi na obroty i szarpie. Od czasu do czasu zapala sie kontrolka silnika i zahwile gaśnie na diagnozie pod kompem nic nie wykazało.I jeden mechanik powiedział że to wina ECU.W mojej asterce są pszeprowadzone następujące zmiany: sportowa pompa paliwa do 7bar,sportowy...
zawory wyregulowane gaźnik regulowany świeca nowa. Cewka nowa moduł nowy regulator napięcia nowy. dolot zrobiony na stożku ale coś się uspokoiło z tym brakiem mocy ale teraz zaczął gasnąć na wolnych obrotach.
Szczerze;nie wiem o czym mowisz,ale dzieki za sugestie. jedyne co wiem,to w starszych modelach w doloci powietrza do komory spalania mozna spotkac regulator dolotu powietrza do komory spalania. Ja mysle,ze to moze byc plytka drukowana na silniku dmuchawy? Czy wie ktos moze jak to sprawdzic?:idea: dzieki
cały kompletny z obudową filtra wymieniłem, układ dolotowy poklejony, ciśnienia nie sprawdzałem ale jakbyś mi dał wskazówki jak to zrobić to byłbym wdzieczny. Pozdrawiam Dodano po 56 Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego? Znalazłem obsługę...
miał wysokie obroty zawieszony regulator obrotów ,nieszczelny dolot, uchylona/wygięta klapa rozdzielacza od strzału lpg itp. Nie wtryskiwacze.
Problem został rozwiązany... Pierwsze rozebralem dmuchawę bo podejrzewałem małą wydajność, wymieniłem lozyska i szczotki, ale efektu nie było, no może tyle że nie gasło, ale grzało słabo i kopcilo... Zacząłem bawić się regulatorem dolotu powietrza, zmniejszyłem ilość powietrza i działa pełna mocą, na wylocie powietrza mam 110 st. I żadnego dymu z wylotu...
(at)Wojtermet, nie traktowałbym tego jako wprowadzanie w błąd, jeżeli ktoś, jak my, nie mamy z danym sprzętem zawodowo do czynienia, a rozkminianie problemu jest też formą nauki :) Moda na te zawory zaczęła się od czasów, jak producenci zaczęli robić kotły jak najtaniej i dla uzyskania jakiejś tam ich żywotności (chociaż przez okres gwarancji) nakazują...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
byłem przy tamtym samochodzie wczoraj zrobiłem parę zdjęć, próbowaliśmy sprawić by chodził dobrze etc. Ale co sie okazało auto było u elektryka ale ten nie podpiął wogóle do komputera czujnika temp. cieczy chłodzącej i temp powierza dolotowego. z tego co zaobserwowałem to WG działa, zamkniety powoduje świszczenie , otwarty nie świszczy z turbiny wiec...
Ile ja się nawalczyłem z obrotami. podmieniałem krokowca , podmieniałem odpowietrzenie skrzyni korbowej, sprawdzałem cały dolot... ...i kiedy juz wydawało mi się ze to jest to, cos mojego escorta z silnikiem zeteca pokręciło i znowu ciśnienie rosło- te w moich żyłach. moze komuś pomoze informacja. u mnie sprawę gmatwał REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA. do...
Ad1. Wygląda jak regulator ciśnienia paliwa z odciętym wężem od kolektora dolotowego. Ad2. Wygląda na pochłaniacz par paliwa Ad3. Regulator ma trzymać stałe obroty, to tego celu nie musi znać obciążenia, wystarcza sama prędkość. [url=]Link
Dziwne ;-) a jak dziala ten wentylator? Caly czas? czyod momentu gdy przywalisz troche tym wzmakiem w kolumny? jak ta druga opcja-to normalne-mialem Technicsa SA-GX180 i w nim tak wlasnie jest - po cichu jak sluchalem to sie grzal-byl bardzo cieply-tak to nazwe-nie palilo sie ;-) zas jak mu depnalem to wentylator w ciagu chwili go ochlodzil-ze wogole...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Prawda o HHO. Kiedyś, parę lat temu zastanawiałem się jak wytworzyć wodór z wody i zasilić tym silnik mojego samochodu. Po przeczytaniu wszelkich znalezionych informacji i przypomnieniu sobie paru lekcji fizyki pomysł upadł. Poza zasadą zachowania energi obawiałem się poważnie o bezpieczeństwo. Tlen + wodór… Jednak po latach okazuje się, że wiele...
Koledzy mam nowy pomysł co jest przyczyną. W fabii mam filtr paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,141 tyś. od nowości nie wymieniany. Jeżeli regulator jest walnięty i np: - paliwo zamiast płynąć na wtryski to wraca do zbiornika paliwa i ciśnienie na wtryskach jest za niskie np. 1 bar - lambda wykrywa ubogą mieszankę i wydłuża czasy wtrysków do 4,12ms...
Regulatora nie mam. A przeróbka polega w zasadzie na tym, żeby usunąć tą wielką sprężynę i dać inną ale z drugiej strony grzybka domykającego. Regulacja w zasadzie polegałaby na podaniu ciśnienia ze zbiornika separatora do króćca oznaczonego niebieską strzałką ( określone ciśnienie domknie zawór ). No tak myślę w każdym razie. Jedynie co, to między...
Jakie ciśnienie paliwa(zasilające)? Jakie ciśnienie paliwa sterujące(termiczny regulator fazy nagrzewania)? Sprawdziłeś włącznik termiczno-czasowy wtryskiwacza rozruchowego i sam wtryskiwacz rozruchowy? I podstawa jak ktoś wcześniej wspomniał 100% szczelność układu dolotowego :przepływomierz/kolektor dolotowy. Jest jeszcze możliwość że nalałeś trefnego...
W Multec-u obiążenie jest mierzone nie przez przepływomierz a przez MAP sensor. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego. Jeżeli dobrze kojarzę, to w tym silniku kolektor dolotowy jest połączony z korpusem przepustnicy krótkim ok. 2cm odcinkiem plastikowej lub gumowej "rury", które to połączenie często z upływem czasu stawało...
Zamontuj manometr w układzie smarowania i ustaw ciśnienie na jakieś 4-5bar. Ten regulator ma rzekomo po przekroczeniu nastawionego na nim ciśnienia otwierać zawory dolotowe sprężarki, po czym przestaje ona tłoczyć powietrze. Na rurach dolotowych masz jak widać przyłącza do niego. Same siłowniczki otwierające zawory są raczej w stanie kiepskim - co wynika...
Witam. Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres świąteczny .... ale do tematu. Na zdjęciach parametr PR090 też nie mieści się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12). Ale spokojnie już zdążyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i wartość...
W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad: Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc...
Układ pieca wraz z obiegiem wody posiada bezwładność cieplną więc jest układem oscylacyjnym. Pomiar określonej temperatury i wyłączenie dmuchawy powoduje niewielki jeszcze wzrost temperatury w obiegu. Potem następuje spadek , wentylator załącza się a temperatura spada dalej np.: o kilka stopni., a potem rośnie i cykl się powtarza. Odpowiedź - stosowanie...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Kosik ma rację w fordach stosuje się czujniki wysokoomowe! Odepnij wtyczkę czujnika temperatury i postaraj się odpalić - będzie wiadomo czy to przez niego silnik dostaje za mało paliwa. Jeśli to wina pompy powinien zapalić po wlaniu odrobiny paliwa do dolotu albo nawet psiknięciu jakimś sprajem na spirytusie w dolot. Kolejny trik to zaciśnięcie przelewu...
"EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny" Witaj. Było jak widzę wiele podpowiedzi odnośnie nieprawidłowej pracy silnika, a stwierdzenie jw. mówi niewiele. Zatkanie EGR tzn.. mechaniczne zaślepienie przewodu spalin między kolektorem ssącym a wydechowym. Jeżeli tak zatkałeś EGR to nie może on być przyczyną szarpania. Podpowiedź rafi999...
Jeśli na gazie i na benzynie masz ten objaw, to jeszcze zostaje regulator wolnych obortów, lub usterka mechaniczna, zawory, lub rozszczelniony kolektor dolotowy. Bo świece i przewody sprawdziłes. Dla pewnosci sprawdź ciesnienie na cylindrach, i jeszcze raz dokładnie pasek.
No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato, po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić...
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
1.moduł 2.regulator napięcia 3.Elektro-przepustnica 4.kolektor dolotowy. url=]
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu odgrzeje ten. Nie znalazłem pomocy na moje zagwostkę, otóż ostatnio rano wsiadłem do samochodu odpaliłem, pojechałem do sklepu i zgasiłem, wracam i już nie mogę odpalić (silnik zimny). Odpalając i wciskając gaz trochę sie wkręcał i gasł. Myślałem może ze to pompa paliwa, wiec długo nie czekając zmieniłem ja, i...
Sprawdź powyższe, oraz, jeśli na listwie występuje regulator ciśnienia paliwa, czy membrana cala i nie puszcza paliwa w układ dolotowy.
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Wężyki/rurki z czasem twardnieją i bywają nieszczelne. Po nagrzaniu miękną i problem znika. Dalej upieram się przy nieszczelności dolotu. Równie dobrze któryś może być zapchany i regulator biegu jałowego uchyla przepustnicę, Nie znam opli i tylko gdybam z tą "krokówką". Czy regulator oddziałuje na przepustnicę czy puszcza powietrze kanałem? Z innych...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Mam problem z mercem 814(ciężarowy). Nie pracuje urządzenie do rozruchu płomieniowego. Jest świeca żarowa-sprawna, od pompy wtryskowej stalowy przewód i wszystko spotyka się w kolektorze dolotowym. Cały tem interes ma wytworzyć przy rozruchu zimnego silnika płomień ułatwiający zapal;enie się oleju w cylindrze. Świeca nie dostaje napięcia, bezpiecznik...
Opornośc przewodów ma niewiele do gadania. Ważniejsze jest aby nie miały przebicia. Świece wykręć i obejżyj na okoliczność jakości spalania w cylindrach. Czy silnik ciągnie róno pod obciążeniem czy przerywa ? Może zabrzmi to banalnie i będzie przyczyną docinków sprawdź regulator powietrza wolnych obrotó zwany popularnie krokowcem. Poszukaj tez fałszywego...
Ta "gruszka" to regulator ciśnienia paliwa. Wskazany przewód podciśnieniowy reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Jeśli chodzi o montaż turbo w silniku gaźnikowym to są dwie możliwości: -gaźnik w strefie podciśnienia (przed sprężarką) -gaźnik w strefie nadciśnienia (za sprężarką) Rozwiązanie drugie jest częstsze, a jeśli występuje IC to jedyne. Gaźnik jest w nim po prostu uszczelniony (uszczelki muszą wytrzymać ciśnienie doładowania), a paliwo podawane jest przez...
Skrzynie zostaw, raczej nie tu problem. A czy jak obroty spadają to pali wtedy na wszystkie cylindry ? jeżeli tak to standardowo regulator biegu jałowego (silniczek krokowy he he) to obadania. Do tego oczywiście szczelność dolotu. Jeżeli przerywa mu wtedy któryś cylinder to znaleźć przycznę i naprawić ;)
Gdybyś troszeczkę dokładniej przeglądał forum to byś odnalazł topic w którym ja opisuję swoją walkę (wersja elektroniczna Ty natomiast w silniku KU masz wersję zwykłą) z KaDżetem;] Kwestia jest taka: po pierwsze pompa musi pompować i musisz mieć paliwo po drugie filtr paliwa po trzecie zdjąć gumę pomiędzy rozdzielaczem i przepustnicami, wyjąć wtryskiwacze...
Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) lub nieszczelność w układzie dolotowym. Nie ma możliwości żeby pod kompem nic nie wyszło, dobra głowa i parametry bierzące
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Kolego, jak świece zalewa to szukaj czemu. Może być za duże ciśnienie paliwa, może paliwo lecieć inną drogą niż wtryskiwacze (np dziurawa membrama w regulatorze ciśnienia), może zatkany wydech, zatkany dolot. Poza tym nie wiadome czym te świece zalewa, może płynem chłodniczym (uszczelka pod głowicą), może i wodą (samochód wystawiony na deszcz, podniesiona...
Jeszcze dla świętego można sprawdzić ciśnienie paliwa, często rypie się filtr paliwa z regulatorem ciśnienia, ale raczej nie miałoby to znaczenia przy odpinaniu dolotu.
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Witam mam problem z vectra c a mianowicie zapala się check i wyskakuje błąd P0170 (za bogata mieszanka). Z diagnostyki wynika że wszystko jest ok bynajmniej tak mi sie wydaje, ale mam kilka podejrzeń. Przypływka na wolnych obrotach pokazuje w granicach 0.3-0.6V a powinno być chyba 0.7-1V, następne podejrzenie pada na ciśnienie paliwa z tego co mi wiadomo...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
Sprawdź czy regulator ciśnienia benzyny nie puszcza do dolotu.
Dziś normalnie już odpalił i jechał. Jaka była przyczyna nierównej pracy siknka ze wczoraj? Czy to olej nie dotarł do dalszych części czy wiecie akumulatora spowodowało jakieś błędy, które sie same naprawiły podczas jazdy? Duzy mróz-gęsty olej silnik pownien przynajmniej pare minut chodzić na biegu jałowym.A z tym uczeniem sterownika to się uśmiałem....
Ta kosiarka ma gaźnik pływakowy, załóż normalną oryginalną świece, powodem nierównej pracy może być brak sprężynki patrząc od góry gaźnika która napina regulator obrotów lub uszkodzonym, nieszczelnym układzie dolotowym.
Zobacz czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie puszcza paliwa w dolot. A odczyty możesz sprawdzić woltomierzem.