Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Tak to potencjometr.
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
W TDCI z nieoryginalnym regulatorem napięcia zawsze coś jest nie tak. Co jakiś czas wywala błąd, napięcie skacze czasem ponad 15V. Tak ja zaobserwowałem. Czy w takim przypadku nie będzie włączał świec? Ostatnio coś sprawdzałem w takim silniku i wyszło mi że nie grzeją, a na bank miał regulator nie Magnet Marelli. Myślałem że włączają się jak jest zimniej,...
Właśnie w tym cały "myk" - należy to zrobić ręcznie na zasadzie prób. Ja bym polecał po prostu dla danej kasety ustawić nagrywanie jakiegoś w miarę jednolicie brzmiącego materiału w trakcie którego powoli kręcić i posiłkując się sekundnikiem lub licznikiem magnetofonu notować kolejne położenia pokrętła w trakcie nagrania. Przy odsłuchu znaleźć najlepsze...
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Witam, mam problem z quadem 125. Nie chce odpalić, nie ma iskry. Podpiąłem tak, jak na schematach było i nic. Już nie mam siły do tego. Wymieniłem cewkę, kable, regulator, magneto, iskrownik, wszystkie moduły i nadal proszę o szybką odpowiedź. AI: Jaka jest marka i model quada? To pomoże w dokładniejszym zdiagnozowaniu problemu. quad 125 AI: Czy zauważyłeś...
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
Koledzy, w myśl starego porzekadła, "wiecie że dzwonią ale nie wiecie, w którym kościele". :-) Postaram się więc krótko uporządkować informację. W zastosowaniu amatorskim były/są używane 4 rodzaje taśm magnetofonowych: Typ I (Normal, Ferro, Fe, Fe2O3) Typ II (Chrome, CrO2, High) Typ III (Ferrochrom, FeCr) Typ IV (Me, Metal) Taśmy typu III zostały wycofane...
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Trzask mógł spowodować uszkodzony regulator napięcia,moduł zapłonowy itp.
Masy sprawdzone, wymieniony na nowy regulator., magneto przeczyściłem pooglądałem i nic, dalej to samo......
Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Witam, posiadam traktorek z silnikiem Briggs 15,5 i mam problem z ładowaniem, wymieniłem regulator i alternator, wyczyściłem magneto papierem i dalej to samo – świeci kontrolka od ładowania. Gdzie szukać dalej problemu? Pozdrawiam
Hamulce odśrodkowy wynaleziono już na potrzeby maszyn parowych. Pozwolę sobie lekko zaprotestować - w przypadku maszyn parowych, to urządzenie nie jest ani nigdy nie było hamulcem - to nazywa się mechaniczny regulator odśrodkowy - z punktu widzenia automatyki jest to regulator obiektu o sterowaniu proporcjonalnym (P), a biorąc pod uwagę inercję obracających...
Niestety nie jest to regulator ani przerwany kabel przy magnecie bo już to sprawdzałem ; /
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
jakie magneto tam stoi alternator
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
dzieki bardzo.......zaras sprawdzę
Regulator raczej dobry, Pewny jesteś ? Tam nic nie ma więcej niż ten nieszczęsny regulator, ,,magneto" i akumulator. Skoro na naładowanym ,,zewnętrznie" akumulatorze, wszystko OK, to raczej zwarcie w instalacji można wykluczyć, chociaż coś może zwierać od wstrząsów podczas jazdy. Regulator prawdopodobnie zwiera jedną diodę po nagrzaniu się.
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Takie podstawy to: Klin na magnecie sprężynki od regulatora Membrana pod gaźnikiem Zassyfione sitko gaźnika Króciec gaźnika nieszczelny (pęknięcie,przykręcenie do głowicy)
Niestety, czyszczenie nic nie dało. Nie był bardzo brudny, trochę pyłku. Po złożeniu i posmarowaniu tulejek, nadal po 5 min. regulator wraz z rezystorem się grzeje a sam silnik zwalnia. Pozostaje tylko wymiana. A jak wyglada ten silnik i jakis typ Mam jakies kilkanascie moze?
Mógłbyś bardziej rozwinąć ? Wiem o tym, że układ CDI sieje zakłócenia. Wydaje mi się, że regulator jest sprawny, a problemem jest mniejsza ilość cewek przy niezmienionym magnecie. Kwestia, jak sprawdzić regulator ?
Modelu to urządzenie nie posiada? Daj foto tabliczki znamionowej.
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Niestety po zdjęciu regulatora taśmy i głowicy audio do wyczyszczenia regulatora, głos nie jest już tak głośny jak wcześniej. Próbując nawet regulować na bieżąco, nie jestem w stanie osiągnąć takiej głośności jaka była poprzednio 😔 Co jest najistotniejsze - wysokość posuwu taśmy po głowicy audio, docisk, kąt?
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
jakiś prościutki schemat A mało to schematów magnetofonów kasetowych w sieci? Wystarczy skopiować pierwszy lepszy fragment wzmacniacza odczytu. Wzmacniacz odczytu prócz tego, że wzmacnia słabiutki sygnał z głowicy to w dodatku kształtuje jego charakterystykę częstotliwościową - dość specyficznie ; w każdym razie ani PW (przedwzmacniacz) mikrofonowy,...
Silnik patrząc się przez otwory w obudowie posiadał jakby kilka odważników przykręconych na śrubki nad rotorem czy to jakiś mechanizm odśrodkowy? czy kontakt PR go uszkodził? czy w ogóle nie powinno być tam oleju w silniku (praca na sucho) ? Przecież pisałem Tobie wcześniej że jest tam odśrodkowy regulator obrotów i on stanowi u Ciebie podstawowy problem....
Przezwajanie silnika od pralki na tójfazowy, żeby go pchnąć falownikiem - bezsens i techniczny i ekonomiczny Zgadzam się w całej rozciągłości. Lepsze rozwiązanie - silnik komutatorowy, prędkość regulowana w prosty sposób napięciem. Przy wykorzystaniu silnika z pralki, ze sprzężeniem tacho miałbyś prawie 100% momentu, w całym zakresie prędkości. Całość...
A czy skorzystałeś z woltomierza , aby zaobserwować prawidłowe podawanie zasilania zespołu silnika napędowego? Można pokusić się o wykorzystanie wskaźników w podwójnej roli. Należy jednak zastosować dodatkowy układ przełączania. Kiedyś w zamierzchłych czasach dość powszechna modernizacja w "tapeciakach". Należy wzorować się na układzie z Finezji 1,...
działają oba normalnie Added after 1 był to kabel zasilania silnika magnetofonu , ale nie umiał dostarczyć wystarczającego prądu więc użyłem regulatora LM aby napięcie zasilania sprowadzić do napięcia silnika Added after 1 to był stary przewód zasilania
Sprawdź tranzystor ,,mocy" jeżeli uszkodzony możesz go zastąpić jakimkolwiek o mocy ok.1W np. BD 135 jeżeli chcesz się trzymać oryginalnego silnika i stabilizatora obrotów jeżeli nie, to zamień na silnik z popularnych tanich jamników choćby made in china zawierających w obudowie silnika regulator zapewniający chyba zdecydowanie lepszą stabilizację obrotów.
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
A to zbytnio nie ma znaczenie bo to bardziej opornica niż taki prawdziwy regulator, nadwyżka mocy tz napięcia idzie na zwarcie do masy. Więc ten Niiby regulator utrzymuje napiecie za jak i przed.. Pytanie czy autor ma podłączony akumulator? Były też instalacje z dodatkowym rezystorem równolegle do przedniego światła i regulatora wytracającym naddatek...
No pod tym wiatrakiem właśnie znajduje się ten iskrownik. Ale kolego jeszcze istnieje coś takiego jak regulator napięcia. Jeśli już to akumulator po prostu nie jest ładowany. Znajdź sobie w internecie jak sprawdzić czy ów regulator jest dobry i dopiero kombinuj z magnetem;)
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Dziękuje wszystkim za pomoc:) Skuterka dzisiaj naprawiłem. Problem tkwił w regulatorze napięcia, i tym zespole cewek pod magnetem. Pozdrawiam:) Temat można już zamknąć;)
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Dla ułatwienia podłączenia - znalazłem taki opis http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Oryginalny regulator do tego alternatora jest też osiągalny https://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato...
No to raczej bedzie cos z regulacja silnika-pewnie sie uwalil regulator- D1C1 wyzej napisal-sprawdz ten tranzystor.
Przydałoby się poszerzyć rowek na klin w magnecie... Osobiście zeszlifowałem delikatnie klin i wskoczyło idealnie ;-)
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
(at)elsat1 NSU 501 Kalosz ? :D Sprawdziłeś, choćby wkrętakiem całkowity zanik pola magnetycznego magnesów iskrownika ? Oraz stan szczotek prądnicy, styków przerywacza magneta i kondensatora? Do pracy samej prądnicy tego typu magnes jest zbędny. Regulator/ wyłącznik prądu zwrotnego też nie oczyszczony :cry: Zanik szczątkowego magnetyzmu w prądnicy niemal...
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Witam. Trzeba przerobić wszystko... nowe cewki w magnecie (najlepiej cały zapłon), regulator napięcia który jest połączony z przerywaczem, oczywiście wszystkie żarówki Pozdrawiam.
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do...
Witam,nie wiem jak sprawdzić regulator a z magneta wychodzi mi ok 6V czy tylko tyle ma wychodzić a nie 12-14V do regulatora żeby ten regulował na 12V ?,światła,kierunki są tylko jak aku mam doładowane.
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Regulator Napięcia ESR441 http://shop.hardcorowewyprawy.pl/105-reg... jest trójfazowy . 3 białe lub żółte przewody to to fazy ( zasilanie z cewek pod magnetem ) czerwony (+) i czarny masa(-) do akumulatora. To cała instalacja ładowania.
Witam, i nie zapomnij, ile cewek tyle magnesów w magnecie.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Sygnał strojenia i zasilanie można przesłać gorącą żyłą koncentryka: 1. Należy wykonać zwrotnicę DC podobną do tych w zasilaniu anten siatkowych ze wzmacniaczem po stronie zadajnika/zasilacza jak i po stronie wzmacniacza 2. Zasilać linię przez zwrotnicę z napięcia regulowanego. Napięcie to musi byc regulowane w zakresie : Vmin=VVARmin+3V+VZwzm Vmax=VVARmax+3V+VZwzm...
Te regulatory to porażka, nie nadają się do spawarek. Regulacja po pierwotnej stronie triakiem daje mizerne efekty (wystarczy zobaczyć na oscyloskopie co taki regulator robi z sinusoidą a wnioski nasuwają się same). Te regulatory nadają się do grzałek, nie do transformatorów. Najlepiej zastosować regulację po stronie wtórnej na pół sterowanym mostku...
Jak się mylę to mnie koledzy poprawcie. Mylisz się. Tam są dwie identyczne mechaniki magnetofonów. Regulacja powinna się znajdować na płytce podłączonej do głównego silnika w każdym z modułów. Jest to zresztą uwidocznione na schemacie; tak więc poradzając innym Jakbyś przejrzał ową instrukcję to byś wiedział Zacznij od siebie... Każdy silnik główny...
Może być kilka przyczyn, uszkodzony regulator napięcia, przełącznik świateł, kable, lub np. cewki świetlne przy magnecie. Z silnika powinien min. wychodzić kabel biały i żółty, podpięte do regulatora, biały jest od ładowania akumulatora a żółty zasila światła drogowe i mijania. Posprawdzaj czy są napięcia na tych przewodach.
W tym decku byly stosowane silniki ze zintegrowanym regulatorem obrotow, peerek jest dostepny od strony pokrywy silnika w otworze przyslonietym guma.
No i obroty w zasadzie też, tylko "po amatorsku" tzn. odtwarzałem te same utwory z dwóch źródeł i regulowałem tak długo, aż ten z magnetofonu nie nachodził się idealnie ze "wzorcem" Moja wina, że nie doczytałem schematu, R321 jest od regulacji "high speed" natomiast właściwa znajduje się w silniku. Teraz pozostało skręcić wszystko, kosmetyka i cieszyć...
Witam Silniki jednofazowe nie nadają się do regulacji obrotów, za pomocą ściemniacza można regulować obroty silników komutatorowych, a za pomocą prostego falownika prostokątnego, obroty silników asynchronicznych jakie są używane do wentylatorów. Silniki jednofazowe większej mocy nie chcą współpracować z falownikami, jeśli chcesz regulować obroty i...
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
Podaj kolory przewodów które idą do poszczególnych pinów patrząc od strony: góra 2 piny, dół 3 piny spotkałem się z takim układem : góra lewy + góra prawy - dolne 3 piny podłączamy do przewodów z alternatora( cewek uzwojenia za magnetem) nie jestem tylko pewien czy kolejność tych 3 przewodów jest dowolna, wg. mnie tak. Nie podłączaj bez potwierdzenia...
Pisałeś o większym kole,a ja małej zębatce.Silnik ten jest silnikiem szczotkowym.Tę "wąsy" są szczotkami.Niw wiem jak zachowa się regulator w praktyce (moc).Może lepiej poszukać mniejszego kółka pasowego i paska?Zamieść może symbol silniczka.Może ktoś na Forum pomoże.
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
widzę silnik, zamknięty i zacisniety, nie ma otworu do regulatora obrotów i zastanawiam się gdzie on może być. Regulator obrotów jest pod obudową silnika. Widać fragment płytki PCB, do której są dolutowane przewody zasilające. Na tej właśnie płytce PCB pod metalową obudową, jest regulator obrotów. W tej metalowej pokrywce jest widoczny otwór. Pod nim...
Dioda w tym układzie nie służy do gaszenia oscylacji, tylko ma ona zapewnić ciągłość przepływu prądu przez cewke i przez wentylator. Kondensator jest bardzo wskazany, gdyż wentylator ma charakter indukcyjny. Dioda gasząca gasi energię zgromadzoną w polu magnetycznym elementów indukcyjnych (w tym przypadku dławik+silnik), zapewniając w ten sposób ciągłość...
.problem byl ze stacyjka kabelki sie odczepily.. Coś namieszałeś nie odpala strzela z tlumika jak by zaplon byl przestawiony Znaczy to , że faktycznie coś jest żle z zapłonem.Sprawdzałęś klin na wale ,magnecie?
"Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora...
To co piszesz może świadczyć o zwarciu silnika.Czy stosujesz podkładkę izolującą pod stabilizatorem?
OK, wiec taki element ślizgowy, który jeździ po uzwojeniu jest wykonywany zwykle z grafitu z domieszką miedzi, możesz go też wypiłować ze szczotki z rozrusznika, ale spawarka wymaga ok. 150A prądu zwarcia,napięcia 60V - 80V przy biegu luzem, moc nominalna ok. 4-5 kW, to jest waga ok. 40kG, więc najlepsza konstrukcja jest "na kółkach". Pod wzgledem elektrycznym...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Na to wpadli nawet tutejsze Czarne chłopaki, zasilając w Yamaha Mate 20 kompletny zestaw z lampą HID. Ale tu mowa o traktorku typu dzik, gdzie jest tylko jedna cewka w magnecie na ewentualne potrzeby opcjonalnego oświetlenia. Ledwo 17W. Gdzie choćby dla porównania np. taki Simson miał przód 25W, tył 5W i STOP 21W i wszystko to świeciło z magneta. Żadnym...
Ja jestem raczej ciemny niż jasny w tego typu elektryce. Gość od którego kupilem zapewniał, że to minarelli od aeroxa. Widać pospieszyłem się z zakupem? Co w tej sytuacji proponujesz? Kupić stojan od AM6 (on ma chyba 5 lub 6 cewek o ile się nie mylę) ? A do tego AM6 chyba powinien ten moduł, który mam pasować. Wtedy jeszcze cewka i regulator?A co z...
Podczas uruchamiania przerzuca plus na minus i pali bezpiecznik Że co proszę ??? Tam jest mały 12 V akumulator, stycznik rozrusznika i magneto/alternator z regulatorem, czyli instalacja jak w każdym skuterze. Co ci i gdzie przerzuca?
Jeśli dobrze rozumiem to wystarczy bezpośrednio dodać akumulator, nie trzeba żadnego regulatora ani nic? A jakbym chciał mocniejsze lampy musiałbym dać inne magneto czy jak
Dzięki za rzeczową odpowiedź! Wikipedia nie tłumaczy tego jasno, na tych filmikach czy w instrukcji też nie jest napisane wprost. Jak jeszcze z tymi regulatorami barwy dźwięku i głośności? Bo nie działają a magnetofon odtwarza, ani nie trzeszczą te potencjometry ani nic innego nie robią.
Wbrew pozorom nie jest to takie proste jakby mogło się wydawać. Należy uwzględnić kilka rzeczy - Jeśli termometr (termopara, czy inny czujnik temperatury) w zlewce - to musiał by być odporny na działanie cieczy w tejże zlewce. Jeśli termopara w płycie grzewczej - trzeba uwzględnić oporność cieplną i histerezę (ta ostatnia co prawda mniej, ale na również...
Moje pomysły idą teraz do rzeczywistości i udało mi się ominąć oryginalny regulator napięcia alternatora Magnet Marelli i ponownie wykorzystać do testowania oryginalnych diod tri. Oryginalna tylna koparka wyglądała następująco: http://obrazki.elektroda.pl/6186547000_1... Hacked regulator napięcia, aby umożliwić bezpośrednie połączenie...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
Przedwzmacniacz odłączyłem dawno temu, bo właśnie był głównym źródłem szumów. Obecnie wejście podłączone jest bezpośrednio do płytki regulatora barwy dźwięku, bodajże w punktach 8 i 9 na schemacie. Cała płytka przedwzmacniacza jest odłączona, łącznie z zasilaczem 14,5V który się na niej znajduje - zamiast tego mam 15V z stabilizatora, chyba L7815.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
unitra magnet generator magnet magnet marelli
kabel ethernet przerywa podświetlenie łącznika oświetlenie przez bluetooth
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Radio Saab 95 2002 - Problemy i Rozwiązania Wymiana stacyjki i immobilizera w Audi A8 1998