Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do...
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Dziecko-układ z termistorem działał tak, że w zimie zwiększał ładowanie. W lecie zmniejszał.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Czy można zastąpić ten regulator innym? Bardziej popularnym? Już to kiedyś rowiązano: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ostatni post, u dołu.
Mam pytanie - co to za element w regulatorze napięcia (magneton 14V - made in czech republic) - element na foto
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
A jak mógłbym sprawdzić czy regulator jest popsuty? Dodano po 2 Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH Kupiłem juz jeden, przed dostaniem sie do diod Magnetona ale nie ładował też i zapewne...
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Witam , Koledzy mam problem wymienilem alternator i regulator w zetorze ale w regulatorze mam 4 wyjscia 54 d+ df b- (regulator magnetona) alternator ma L R "T-" jak to podpiąć?? Regulator podpiolem bo stary mial te same wejscia ale alternator juz nie Dzięki
Czeski tzn. jaki, firmy Magneton? Ma od wbudowany regulator.
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
Mam dwa identyczne uszkodzone regulatory napięcia (model Magneton-PAL typ 443 116 419 070) - oba nie ładują akumulatora. W jednym widać przepalona diodę, ale z drugim nie wiem co jest nie tak. Chciałbym się dowiedzieć co jest z drugim, ale nie wiem co i jak sprawdzić. (Oba na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/62_11557096...
Akumulator mam Centra Futura 50Ah, 510A oraz dwa alternatory Magneton 70A/14V
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Jezeli dokładnie przeczytałem to podczas rozruchu napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie- należy robić przegląd rozrusznika , oczyścić komutator, sprawdzić luz na tulejkach. Napięcie 12,8 V świadczy o zasiarczeniu ogniw , należy akumulatory poddać ładowaniu odsiarczającemu. Co do alternatora to jego regulator napewno do wymiany , tylko od czego jest...
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
Po co nowe fotki, kol. elektrit wszystko wyjaśnił. Jeżeli nie posiadasz regulatora z dużego fiata lub żuka dziewięcio diodowego to kup oryginalny Magneton /występują w Zetorach/ oznaczenia z alternatora masz na regulatorze z dodatkową 15. i nie W tylko M. P.
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu, ale to trzeba sprawdzić.
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
ładowanie na poziomie 13,2 - 13,4 max(na 3 różnych regulatorach to samo) zastanawiam sie czy to norma dla MAGNETONA ? tylko prosze nie piszcie sprawdż masy ,przewody itp.
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
Instalację w Zetorach w tych typach jest na 5. Prawie idealna. Potwierdzam. Jak masz 5211, to od razu zrób porządek z alternatorem - oryginał ze Magneton na złom - bo pewnie już i tak się na niewiele nadaje i załóż tam cokolwiek innego, samochodowego ze zintegrowanym regulatorem. Do tego masa kabina-silnik powinna być w okolicy skrzynki akumulatora...
Witam. Mam pytanie odnośnie oryginalnego nowego regulatora napięcia do skody 1998r. Chodzi mi o oryginalnego magnetona i zamiennika firmy vika. W oryginalnym regulatorze są dwa przewody. Tak jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/7839758500_... https://obrazki.elektroda.pl/1213800300_... Jaką funkcję pełni ten drugi...
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej.
DFM cię nie interesuje. Interesuje cię tylko B+ i L Swoją drogą magneton to porządny alternator, trzeba po prostu przewinąć wirnik ( solidnie) i problem zniknie.
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5116131300_1...
Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki. a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego...
Witam W końcu okazało się że były padniete dwie te duże diody jedna plusowa i jedna minusowa.Padnięta w tym przypadku oznacza ze ten drucik w diodzie się urwał w srodku a nie było tego widać.Jednak wymiana tych diod to nie koniec, bo po ich wymianie kontrolka swieciła sie caly czas niezaleznie od obrotów.Winę za to ponosił padnięty regulator. Wymieniłem...
No ok ale patrz w tym typie regulatora dioda owszem podbija ale płynie przez nią też zasilanie twornika ;) Napięcie mierzyłem. Ogólnie to walczę z tym tematem już 2 lata. Dla elektryka znającego temat pół godziny roboty, napięcie na wolnych 14.5 pod obciążeniem 14.2 -14.3 V bez żadnych przeróbek które niczego nie zmieniają.P Zrobiłem kiedyś regulator...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Takiego wynalazku nie miałem w rękach. Standard to uzwojenie trójfazowe połączone w gwiazdę i mostek prostowniczy składający się z sześciu diod mocy po trzy na jednej tzw. podkowie ( różnią się biegunowością) i trzy małe diody do zasilania regulatora napięcia z którego zasilane jest uzwojenie wzbudzenia na wirniku. trzeba by się przyjrzeć co jest podłączone...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do zwarcia tyrystora do masy) wartości napięcia wynosiły:...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie...
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Pisałem o poziomach sygnału i wiedzy o podstawach - Gramofon z wkładką magnetoelektryczną (czyli zdecydowana większość gramofonów DJ) ma sygnał wyjściowy o poziomie rzędu pojedynczych mV. W dodatku nie jest on taki sam dla każdej częstotliwosci z pasma jakie przenosi. Najsilniejszy sygnał jest dla wysokich częstotliwości a najmniejszy dla niskch. Aby...
przegrzany magnetron, zadziałało zabezpieczenie termiczne (str. 39 p.23) termik załączyć ręcznie przez wciśnięcie "czerwony przycisk" samoczynnie się nie załącza. Jeśli dalej będzie rozłączać termik, sprawdzić regulator wentylatorów, czystość i drożność filtru powietrza ( w 6 na górze w 3 na spodzie w 4 ? ).Może to być też błąd SRB lub też awaria magnetronu.
Blokowane filtry powietrza, upewnij się, że filtry powietrza są czyste/spód-bok prawa,lewa strona/ Piekarnik znajduje się w pobliżu źródła gorącego powietrza Piekarnik jest pusty Uszkodzenie wentylatora chłodzącego/spód wewnątrz/lub jego regulatora Uszkodzenie magnetronu /to sprawdzałeś przez podmianę/
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony : http://www.autofelicia.republika.pl/rele...
Zmień elektryka. To ze nie zna "chińskiego" angielskiego nie jest wielkim problemem, ale to że nie radzi sobie z tak prostym schematem, to już podważa jego kwalifikacje i rodzi podejrzenia o jakość naprawy. Nie wiem czyje to tłumaczenie, ale jest całkiem niezłe. Ze swej strony mogę dodać: Flasher: kontrolka kierunkowskazów Monostat: Regulator napięcia...
To co piszesz może świadczyć o zwarciu silnika.Czy stosujesz podkładkę izolującą pod stabilizatorem?
Cześć, dostałem używany magnetofon w którym nie ma regulatorka prędkości silniczka. Czy moglibyście zaprojektować mi taki regulatorek (chodzi mi o stabilizację napięcia do 12V i regulację napięciową właśnie w granicach 12V - powiedzmy 10V - 14V - gdzieś tak). Chciałbym uzyskać jak najlepszą stabilność i płynność obrotów przy użyciu jak najmniejszej...
a jaki alternator ,jak boscha o na szczotkotrzymaczu a jak magnetii-mareli to na korpusie
Witam Kuchenka mikrofalowa na ogół grzeje zawsze pełną mocą (nie spotkałem do tej pory innej, ale może są). W momencie gdy zmniejszasz tę niby moc grzewczą skracasz jedynie długość czasu pracy magnetronu, a co za tym idzie wydłużasz okres potrzebny do podgrzania. To pyknięcie to najprawdopodobniej moment załączenia układu transformatora i magnetronu,...
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
No takiego bzdeta to tylko na elektrodzie idzie poczytać. Zwarcie w wirniku to większy prąd w obwodzie regulatora, a tym samym odejdzie on do krainy szczęśliwych regulatorów, to raz.. I dwa-co, pole magnetyczne grzać ten alternator? Nagle się przemieni w magnetron? Tak łatwo sprawdzić tam co jest co, i o co tam chodzi.. invector -tego altka sprawdza...
Witam Pacjent: Renault Clio 1.9D 2000r. Regulator Magnetii Marelli. Nie działa całkowicie regulator dmuchawy nawiewu. Opornik jest dobry. Przewody połączeniowe jak i sama dmuchawa jest sprawna. Usterce prawdopodobni e uległ element przedstawiony na fotce poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/4223792900_1... Co to za srebrny element oraz...
Czyli może alternator masz jakiś "niecinquecentowy" no nie wiem..
No to w czym problem jak tylko dwa kable dochodzą? Sam wałek na który osadzone są pierścienie ślizgowe nie biją? Jaki jest stan paska i naciąg tego alternatora? Rozpoławiany w ogóle był? Jak wygląda stojan. Wymieniane były łożyska i jakim cudem założony boscha regulator do magnetii marelii? Jak kolega zmierzył te ragulatory?
Ale to wszystko szczotkowe regulatory (bezszczotka czyżby przeszła?). I pasują do dowolnego silnika szczotkowego od twojego 280 aż do 600. Poza tym ten pierwszy to do łódki - z chłodzeniem wodnym. Dalej są bardziej podchodzące. U ciebie nie zmieści się większy silnik niż 280 więc ten najsłabszy wystarczy, Poszukaj też na A...o pod hasłem "tani regulator...
to chyba zbyt skomplikowane, szczegolnie ze w ten motor ma miec małe wymiary i musze w nim zmiescic jeszcze silnik pakiet odbiornik i regulator obrotow. A z tym podłaczeniem do serwa to by chyba nic nie dało, bo załozmy ze motor sie przechyla to wtedy ten zyroskop by skrecił w druga strone i motor by walnoł w kraweznik, a po za tym nie mógł bym nim...
Witam, Potrzebuje zakupic regulator do silnika CS Magnetic Brushless Motor 4.5T C110203 i nie bardzo wiem jaki. Kupiłem samochod REELY FS53102 i był bez regulatora.
Kuchenka mikrofalowa (EDEKA zu hause Mikrowelle EDS mit Grill AG 820 AKI - wyrób chiński na rynek niemiecki, zdjęcie nr 1) nie działa (nie włącza się nawet żarówka). Jestem tu amatorem i raczej laikiem, ale naczytałem się o niebezpieczeństwach grzebania w kuchenkach mikrofalowych (działania wysokiego napięcia, mikrofal i berylu) i podjęcie się diagnozy...
http://obrazki.elektroda.pl/9008637900_1... Projekt ma na celu zbudowanie optycznego urządzenia służącego kontroli dostępu znanego jako SecureLED, które pokazuje potencjał komunikowania się przy pomocy tanich, popularnych diod LED. SecureLED wykorzystuje bezpieczne kryptograficzne urządzenie bezdotykowe mając na celu zastąpienie aktualnych...
Właśnie, jak dałem bez żadnego softstartu to bezpiecznik był cały, a mostek padł! Bezpiecznik przeważnie nie spali się od tak krótkiego impulsu prądu, w przeciwieństwie do diod w mostku. Są diody prostownicze które potrafią wytrzymać i 100A w krótkim, kilku-us impulsie bez uszkodzenia, ale to nie jest rozwiązanie zgodne ze sztuką. Układ softstartu...
regulator napięcia magneton regulator napiąć magneton regulator magneton skoda
domoticz sterowanie gaśnie ogień zamiennik matrycy laptopa
pralka whirlpool reset oswietlenie ledowe
Żółta kontrolka "P" w Mercedes W213 - przyczyny i diagnostyka Wzrost ciśnienia w CO po otwarciu zaworu CWU - przyczyny i rozwiązania