Czy można zastąpić ten regulator innym? Bardziej popularnym? Już to kiedyś rowiązano: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ostatni post, u dołu.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Dziecko-układ z termistorem działał tak, że w zimie zwiększał ładowanie. W lecie zmniejszał.
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
co prawda regulator jest OK - bo wyszlo na to, że alternator był do du.. ale temat aktualny - sam jestem ciekaw, co to za element?? Niestety już nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma rezystancję między nóżkami... z tego co pamietam zachowywało się jak jakiś półprzewodnik... juz nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec na temat tego "cóś"
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do...
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
a jak podłączyć regulator przecież musi być?
No ok ale patrz w tym typie regulatora dioda owszem podbija ale płynie przez nią też zasilanie twornika ;) Napięcie mierzyłem. Ogólnie to walczę z tym tematem już 2 lata. Dla elektryka znającego temat pół godziny roboty, napięcie na wolnych 14.5 pod obciążeniem 14.2 -14.3 V bez żadnych przeróbek które niczego nie zmieniają.P Zrobiłem kiedyś regulator...
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Dla ułatwienia podłączenia - znalazłem taki opis http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Oryginalny regulator do tego alternatora jest też osiągalny https://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato...
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
chyba magneton (skleroza), na pewno czeski, dochodzą do niego 4 kable, dwa na śrubę i dwa na złączki elektryczne
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
To w tym przypadku w 100% winny wymieniony wirnik, albo przesunięty względem stojanu albo pozaginane pazury lub za duża szczelina pomiędzy stojanem a wirnikiem.P Hmmm faktycznie mialem pewien problem ze szczotkami, tzn. musialem pomiedzy regulator a obudowe alternatora dac podkladke aby szczotki slizgaly sie po pierscieniach (bez tej podkladki jedna...
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Czeski tzn. jaki, firmy Magneton? Ma od wbudowany regulator.
Akumulator mam Centra Futura 50Ah, 510A oraz dwa alternatory Magneton 70A/14V
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Mam dwa identyczne uszkodzone regulatory napięcia (model Magneton-PAL typ 443 116 419 070) - oba nie ładują akumulatora. W jednym widać przepalona diodę, ale z drugim nie wiem co jest nie tak. Chciałbym się dowiedzieć co jest z drugim, ale nie wiem co i jak sprawdzić. (Oba na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/62_11557096...
Jezeli dokładnie przeczytałem to podczas rozruchu napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie- należy robić przegląd rozrusznika , oczyścić komutator, sprawdzić luz na tulejkach. Napięcie 12,8 V świadczy o zasiarczeniu ogniw , należy akumulatory poddać ładowaniu odsiarczającemu. Co do alternatora to jego regulator napewno do wymiany , tylko od czego jest...
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Po co nowe fotki, kol. elektrit wszystko wyjaśnił. Jeżeli nie posiadasz regulatora z dużego fiata lub żuka dziewięcio diodowego to kup oryginalny Magneton /występują w Zetorach/ oznaczenia z alternatora masz na regulatorze z dodatkową 15. i nie W tylko M. P.
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu, ale to trzeba sprawdzić.
Instalację w Zetorach w tych typach jest na 5. Prawie idealna. Potwierdzam. Jak masz 5211, to od razu zrób porządek z alternatorem - oryginał ze Magneton na złom - bo pewnie już i tak się na niewiele nadaje i załóż tam cokolwiek innego, samochodowego ze zintegrowanym regulatorem. Do tego masa kabina-silnik powinna być w okolicy skrzynki akumulatora...
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
ładowanie na poziomie 13,2 - 13,4 max(na 3 różnych regulatorach to samo) zastanawiam sie czy to norma dla MAGNETONA ? tylko prosze nie piszcie sprawdż masy ,przewody itp.
Witam. Mam pytanie odnośnie oryginalnego nowego regulatora napięcia do skody 1998r. Chodzi mi o oryginalnego magnetona i zamiennika firmy vika. W oryginalnym regulatorze są dwa przewody. Tak jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/7839758500_... https://obrazki.elektroda.pl/1213800300_... Jaką funkcję pełni ten drugi...
Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki. a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam W końcu okazało się że były padniete dwie te duże diody jedna plusowa i jedna minusowa.Padnięta w tym przypadku oznacza ze ten drucik w diodzie się urwał w srodku a nie było tego widać.Jednak wymiana tych diod to nie koniec, bo po ich wymianie kontrolka swieciła sie caly czas niezaleznie od obrotów.Winę za to ponosił padnięty regulator. Wymieniłem...
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5116131300_1...
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Takiego wynalazku nie miałem w rękach. Standard to uzwojenie trójfazowe połączone w gwiazdę i mostek prostowniczy składający się z sześciu diod mocy po trzy na jednej tzw. podkowie ( różnią się biegunowością) i trzy małe diody do zasilania regulatora napięcia z którego zasilane jest uzwojenie wzbudzenia na wirniku. trzeba by się przyjrzeć co jest podłączone...
regulator napięcia magneton regulator napiąć magneton regulator magneton skoda
zmiana hasła sieci mazda paliwa iloczyn logiczny wyjść
dozownik zmywarki ściemniacz podłączenie
Beretta Firte - samoczynne odpalanie piecyka Podłączenie kolumn głośnikowych do Panasonic PM20