Kymco Super 9 (2T): http://obrazki.elektroda.pl/9583805600_1... Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T): http://obrazki.elektroda.pl/6645862300_1... Pinout modułu marki "Standard" - przeznaczenie nieznane: http://obrazki.elektroda.pl/8809557000_1...
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
Nie od razu po kupieniu silnik miał ucięte kable To kiedy mu te przewody uciąłeś? Co trudnego w skompletowaniu elementów układu zapłonowego? Ten sam silnik, z takim samym osprzętem pewnie występuje w pokrewnych modelach, więc tamte schematy też cię ratują. Od razu zaopatrz się też we właściwy regulator napięcia.
może ma mostek ale nie 4 diodowy Dodano po 2 jeden kabel idzie do masy, zamiast tego byś musiał podłączyć go pod ~ w mostku, ale nie jestem pewien
Pamiętaj, że to regulator stratny, nadmiar po osiągnięciu około 14V po stronie akumulatora, idzie w ciepło. http://i943.photobucket.com/albums/ad271... https://darrelkymani.blogspot.com/2022/1...
Zobacz, w tym temacie jest prawidłowy schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lub wpisując w wyszukiwarkę elki : regulator simson
Witam moze ktos pomoże, zakupiłem używany motorower benzer i odkrylem iż nie ma ładowania. Kupilem nowy regulator napiecia niestety problem nadal występuje. Prąd wychodzi z prądnicy. Zdjęcie 1 to wtyczka starego regulatora Zdjecie 2 to wtyczka nowego regulatora Zdjecie 3 to wtyczka z wiazki
Witam, takich tematów było mnóstwo np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
A jeszcze innym napędzenie silnikiem spalinowym zwykłego alternatora samochodowego z zabudowanym regulatorem 12, czy 24V.
Jeśli ci chodzi o 2 kable (biały i żółty) które mają iśc do regulatora to po podpieciu multimetra nic nie pokazywał. Dopiero po podpieciu do regulatora pokazywal 3V ładowania
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Możesz zastosować układ LM318 w jego "klasycznej" konfiguracji. Napięcie wyjściowe należy ustawić na nie więcej, niż 14,4V.
To zmień mechanika. Regulator napięcia do wymiany.
Mam pytani3 odnośnie motoroweru ferro 900. Konkretnie z silnikiem 137 fmb. Żarówka z przodu i z tylu tylko się rzaży i nwm czy to wina regulatora czy masy
Zwarcie w instalacji, które należy wyszukać, ewentualne uszkodzenie regulatora napięcia.
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Znalazłem stary regulator ale nie ma na nim żadnych oznaczeń. Jak mogę jeszcze znaleźć odpowiedni regulator? Nie wiem czy to coś zmieni ale przypomniało mi się, że kilka dni temu założyłem do quada w 100% sprawny regulator, od motoroweru (pojemność 50cm3). Pomimo tego nie było ładowania. Dodaj zdjęcie starego regulatora, kostki regla i tego nowego.
Jeżeli nadal potrzebujesz regulatora napięcia do motoroweru to odezwij się. digitech2(at)op.pl
W instalacji masz napięcie 6V. Nie możesz instalować akumulatora - nie ma regulatora napięcia i napięcie z cewki nie jest napięciem stałym.
Sprawdź masę w przedniej i tylnej lampie. Sprawdziłem. Masa jest na tylnej i na przedniej. Sprawdzałem to miernikiem dotykając jednym końcem do obudowy wejścia żarówki a drugim końcem do ramy albo do zielonego kabla przy regulatorze napięcia.
W regulatorze 1 pin jest do + akumulatora, 1 pin do masy, a 2 piny do cewki No chyba nie. Z reguły jest tak :masa ,+aku, cewka światło, cewka(odczep ładowanie) Kolejność pinów w zależności od typu regulatora. Patrz post "Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach ".Chyba , że masz jakiś regulator specjalny.
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Czyli nie reguluje.
Żarówka 35 odbłyśnik i szkło oryginalne Dodano po 3 Czy może to być wina regulatora napięcia?
Pamiętaj że akumulator 6V ładujemy napięciem 7V, akumulator 12V ładujemy 14V. Do tego służy regulator napięcia. Musisz też uniemożliwić "cofanie się" prądu z akumulatora do cewki prądnicy. [url=http://motorowerowo.pl/2012/12/01/r... schemat regulatora
Można.Ale po co?Magneto wytwarza prąd zmienny.Układ z tranzystorem?Trzeba dać prostownik.A więc zpadek napięcia.Raz do motoroweru dorabiałem regulator napięcia.Na triaku.
Rzeczywiście, nie pomyślałem o wymaganiach prawnych. Poczytam o homologacji motorowerów. C.d. regulatora napięcia nie jestem pewien. Zobaczę, jaki się znajduje i jakie ma parametry. Nie zamierzam wykonać tej modyfikacji, jeśli nie będę pewien, że jest bezpieczna dla mnie i dla innych, oraz zgodna z prawem. Bardzo dziękuję za odpowiedź!
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Witam. Mam problem z motorowerem Rieju MRX 50 natomiast brak ładowania wymieniałem w ostatnim czasie regulator napięcia oraz stator. Co może być przyczyną tej awarii
W motorowerze regulator napięcia ogranicza napięcie do ok.11,7v, więc te ledy nigdy nie widziały więcej niż 12v. Z lampy byłem zadowolony bo dawała mocne światło, pomimo że ma tylko 1,1w/0,2w. Trudno, że tak krótko wytrzymała, ale spróbuję wymienić tą diodę słabsza i zobaczymy, tylko ciekawe czy znajdę taka z takimi samymi parametrami.
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Wydaje mi się, że cała instalacja z wyjątkiem cewki jest podłączona poprzez regulator.
Widzicie ten mały schemacik w górnym prawym rogu schemata powyżej????? To jest regulator napięcia do całego układu, jeśli sie założy bez tego to sie sfajczy cały układ A żeby działał ten regulator to trzeba mieć na instalacji przynajmniej te 8V pozdro
No tak, zakupiłem już komplet stator + magneto, pozostaje jeszcze kwestia regulatora. Oczywiście czytałem że inny regulator dla 6 cewek i inny dla 2. Chyba większość statorów montowanych w pięćdziesiątkach to 6 cewek, a na allegro 95% regulatorów to chyba do statorów umasowionych czyli 2 cewkowych, i taki właśnie mam. Jak to jest z tymi regulatorami...
Witam. Dziękuję za porady, sprawdzę jeszcze po weekendzie z mocniejszą żarówką. Znalazłem ładowarkę, która by chyba dała radę, ale cena kosmiczna... http://rower.com.pl/busch-muller-e-werk-... Może ma ktoś pomysł jak podłączyć zdobyczny regulator z motoroweru i czy to jest możliwe ? Pozdrawiam
Witam Napisz jaką instalację ma Twój motor 6 volt czy 12 volt. Podejrzewam że można by było dopasować regulator napięcia od motoroweru marki Simson S-51 mają one w zależności od wersji 6 voltową lub 12 voltową instalację , a prostowik mają osobo
Spotkal sie ktos moze z regulatorem napiacia gtory w zakresie napiecia od 12 do 24v ciagle dawal 12V?? ma to byc wykorzystane do przerywacza nord elektronik NE043 a zasilanie ma byc z magneta motoroweru chce zrobic kierunkowskazy.z gory dzieki za odpowidzi. pozdrowiam.
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.
Z cewki prądowej powinny to być biały i żółty. Idą one do regulatora. Zobacz sobie w zasadzie dowolny schemat motoroweru, bo to jest standardowe rozwiązanie.
Schemat w rękę, miernik w rękę i sprawdzaj, co się dzieje. Jak jest oświetlenie zasilane w tym motorowerze? Przez prostownik - regulator, czy zmiennym?
Mógłbym prawie z tobą się zgodzić "Jarooo!!!", a w samochodach się je stosuje. Problem w ładowaniu, nie znoszą przeładowania, dlatego tylko elektroniczne regulatory alternatora (prądnicy) zdaja egzamin. W motorowerze prawdopodobnie jest elektromechaniczny regulator. Który nie wiadomo jeszcze czy właściwie ustawiony. Jak będzie źle ustawione napięcie...
Czy to nie taka Yamaha która ma zamontowany taki żebrowany regulator nap. pod zbiornikiem?Taka niby krosówka?
Temat po części rozwiązany. Padł regulator napięcia, przy okazji moimi próbami odpalania zrobił spustoszenie w instalacji motoroweru. Otwieram inny temat z nowym problemem.
Podłaczam się do pytania, rowniez potrzebuje schematu prostego regulatora napiecia do amerykanki domowej roboty. Czy mozna by uzyc gotowego regulatora np z instalacji motoroweru lub motocykla? Amerykanka przy wolnych obrotach daje po wyprostowaniu okolo 10V chcialbym nia ladowac akumulator 6V
brak ładowania nie ma co.ciekawe co pod lewą pokrywą,myśle że pękł przewód do regulatora, jeden oczywiście
sprawdz czy przypatkiem twói regulator napiecia nie wysiat ja równie| posiadaBem simsona i miale podobnom sytlacie wystarczylo wymieni regulator napiecia spawdz rowniez bespieczniki.
Witam, sprawdź czy nie wypięła się wtyczka z regulatora napięcia. Sam regulator też może być uszkodzony.
Skuter, motorower? Coś więcej potrzebuje.
Postojówki są zasilane z akumulatora (pisali o tym koledzy!) więc ich brak nie nie powinien mieć związku z miganiem świateł głównych. Akumulator i instalacja do sprawdzenia. Stabilne obroty biegu jałowego to podstawa braku "dyskoteki" świateł. Ostatnią możliwością jest uszkodzenie regulatora napięcia lub tylko jego połączeń z instalacją. Było to opisywane...
trzeba by dodać zabezpieczenie nadnapięciowe, choćby transil etc. I dałbym takie przed jak za stabilizatorem Transile na wyjściu regulatora nie zaszkodzą. Wręcz przeciwnie. A regulator powinien być równoległy. Coś podobnego do regulatorów prądnic do motorowerów. Tam są podobne prądnice ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. Regulator równoległy w tej...
Masz instalację na 24 V, w motorowerze skąd wiozłeś te 22.4 V na aku, czyżby więcej szczegółów podaj. Odłącz aku od prądnicy (alternatora) po prostu ładowania i podłącz aku pod prostownik, sprawdź jakie napięcie trzyma pod obciążeniem. Jak aku dobre to sprawdź ładowanie , za regulatorem napięcie stałe, przed zmienne, być może regulator szwankuje.
Regulator napięcia 5 czy 4 pinowy? Bo fabrycznie o ile widzę, powinien być chyba 5 pinowy. Jeżeli jest 4 pinowy i kupiłeś pojazd używany. To możliwe że ktoś coś zmieniał... (aczkolwiek czy 4 czy 5 pinowy, nie ma większego znaczenia) Ogólnie w regulatorze, żółty i biały to będą zapewne kable idące od silnika. Różowy (zapewne wyblaknięty czerwony) to...
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
To jest podobne do rjeju, prosta sprawa bierzesz fazę z magneta prostujesz mostkiem i zasilasz co tam chcesz 2 przewodami na pływającej masie. Regulator orginalny reguluje gratis ci napięcie.
Zwarcia lub innych usterek szukaj w skuterku a nie na forum, proponuje wziąć mała żaróweczkę z kabelkami i kombinować, mierzyć gdzie jest napięcie gdzie nie. Żarówki się palą (ulegają przepaleniu)? Czy gasną w tym czasie? Od razu po wymianie regulatora to się dzieje?
Więc jednak jest to prądnica 3 fazowa ,jeśli tak to dlaczego? W tym momencie do regulatory dochodzi jeden kabel z prądnicy a wychodzą z niej trzy ,są one jakoś połączone na drodze czy jak ? Mostek prostowniczy wyprostuje prąd AC do DC ? Jeśli tak co zrobić z modułem zapłonowym który jest zasilany prądem AC? Żarówki samochodowe ogólnie mogą chodzić pod...
Zastosuj oryginalny/typowy regulator po zastosowaniu tego wyżej może być nieciekawie
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
1.W motorowerze muszę zastosować regulator napięć 6V. Czy taki chińczyk nada się czy szukać szczęścia i budować? ( numer 5 na rysunku) Ale jaki chińczyk? Tu się nada regulator pracujący jako ogranicznik napięcia oparty na tyrystorze. na ile A ma być mostek Graetz'a? Czy 6A będzie odpowiedni? Na oko patrząc powinien starczyć, większej wydajności prądowej...
Witam mam problem niby powszechny lecz mało wyjaśniony . kupiłem silnik bezmasowy raczej mi się wydaje bo tam tak zwykle jest od crossa wsadziłem do zwykłego motorowera z zwykła instalacja 139 fmb regulator z kablem do masy .nie mam ładowania co mogę zrobić na własną rękę żeby mieć w miarę dobre ładowanie.z góry dziękuję
Bo zapewne skuter fabrycznie ma instalację ze światłami z akumulatora. W Zippach takie rozwiązanie było stosowane od dawna w wielu modelach. Teraz jest założony stator na instalację ze światłami zasilanymi z alternatora (silnika) i to nie działa z regulatorem „dwufazowym” powodując obciążenie statora. Należy kupić właściwy stator, biorąc...
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
Widzę że nie masz pojęcia o motorowerowej prądnicy prądu przemiennego jak jest w romecie , jawce czy simsonie itp. jest to najprostrzy generator synchroniczny z wzbudzeniem magnesami w wirniku. Podstawowym błędem twojego myślenia jest to , że jest ona sztywnym zródłem zasilania a tym samym wytwaza stałe napiecie. Niestety nie posiada ona zadnego regulatora...
Tylko przerywacz się pali? A co z żarówkami? Normalnie w takich układach powinien być jakikolwiek regulator (elektroniczny lub mechaniczny) bo może to również grozić przeładowywaniem akumulatora (i jego zniszczeniem). To jest orginalna instalacja motoroweru?
Cytat: Czyli schemat ma wyglądać tak? http://obrazki.elektroda.pl/3603506600_1... Mam prośbę, narysuj schemat tak aby był bardziej czytelny, np. od lewej prądnica - dioda - regulator napięcia - akumulator. Nie łącz cewek prądnicy równolegle, możesz zrobić tak: cewka 1--- pierwsza dioda wejście regulatora cewka 2--- druga dioda to samo...
Jeszcze jedno panowie , ogólnie nie uporałem się jeszcze z problemem ( czekam na nowy regulator napięcia ) ale zaciekawił mnie jeden szczegół - w motorowerze w okolicy świateł w kostkę mam wpietą fabrycznie diodę prostowniczą - do czego ona służy? - nadmienię iż po jej wypięciu wszystko działa
Chcę zakończyć temat, nie przypisuję sobie rozwiązania problemu, tylko koledze narat . Ja jedynie po wielu bojach z trudnym odpalaniem motoroweru (czyściłem filtry, gaźnik, świecę itd.) mogę potwierdzić, że u mnie sposób wymiany CDI także usunął awarię w 100%. Podesłałem na forum rozwiązanie problemu które kosztowało 10 zł!!! i sądzę, że wielu z niego...
Strasznie zagmatwałeś Twoją wypowiedź. O ilę pamiętam to te motorowery mają już elektroniczny regulator. Na elektrodzie już był kilkakrotnie poruszany temat regulatora i ładowania akumulatora 9pare schematów też jest). Jednak takich cudów jak Ty chcesz uzyskać na wolnych obrotach 12V z prądnicy (konstrukcja i zasada działania tego typu prądnic) nawet...
Dokładnie, zwykły regulator od skutera nie pasuje - inne rozwiązanie alternatora. Potrzebujesz oryginalnego regulatora, który jest przeznaczony do uzwojenia alternatora "bezmasowego", gdzie światła są zasilane z akumulatora. Alternatywnie możesz pokombinować z zastosowaniem regulatora od chińczyka który ma światła z akumulatora - j.w. od quada, niektóre...
Witam. Od pewnego czasu przestały działać mi całkowicie światła w Simsonie, postanowiłem coś z tym zrobić. Zauważyłem odlutowany środkowy czarno-biały kabel przy przełączniku świateł. Po zlutowaniu światła zaczęły działać, ale do kitu. Światło mijania działa tylko wtedy kiedy włączę kierunkowskaz, na dodatek kierunkowskaz nie miga, dodatkowo po włączeniu...
Witam Mam podobny problem w JUNAKu 126, cały czas przepala mi żarówkę świateł mijania oraz światła postojowego Zmierzyłem wczoraj napięcia: Na gnieździe świateł mijania mam ok 15,4V na gnieździe świateł drogowych (długich) ma ok 14,4V Czym może być spowodowana taka różnica? myślałem że regulator, ale wtedy wszędzie by było zawyżone napięcie?? czy się...
Masz co najmniej kilka różnych schematów przerobienia instalacji w motorowerach jawa/romet na instalację z akumulatorem i regulatorem napięcia. Więc z nich skorzystaj. A jeśli myślisz, że zrobisz to z tego, co akurat znalazłeś, to sam sobie generujesz kłopoty.
Simson jak simson, stary dosyć stary motorower, ale istnieje tam coś takiego jak regulator podejrzewam. Zacznij od tego. A jak nie to zamontuj sobie od żuka.
https://www.google.pl/search?q=regulator...
NIE, NIE to jest schemat regulatora PWM! Kol. wyżej chodziło o sam układ wykonawczy. to znaczy BUZ11 I ten rezystor :D. Pozdrawiam.
06061947 Proszę czytaj dokładnie . Przecież to są napięcia z podłączenia w gwiazdę . Pisałem że nie mogę podłączyć w trójkąt bo cewki są nie równe , powyżej pisze że pulsuje , 3 fazyx2V=6 co świadczy o pomiarze 3 fazowym . Sprawę za wysokiego napięcia załatwił regulator od motoroweru simson zakres pracy do 240V stałego , na wyjściu 13,6V powyżej 240V...
To nie pisz o motocyklu! Na twoim miejscu, to bym to wszystko wywalił, kupił jakąs używany zestaw od nowoczesnego motoroweru: prądnica na magnesie stałym, układ prostownika - regulatora i moduł zapłonu CDI i to zamontował. I pozbył byś się problemów.
w którym mam prostą prądnice na 12v chciałbym, co to za prądnica?? z jednym przewodem na masie?? czy może przewody od cewek prądnicy nie są nigdzie podłączone do masy?? Zamontuj regulator... a dopiero w tedy daj jakiś stabilizator....
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Zwarcie cewki, założenie większych żarówek nie ma tu znaczenia, regulator i tak zawsze zwiera do masy nadwyżkę mocy. Rozwiązanie stosowane w niemal każdym motorowerze i motocyklu. Zastanawiam się czy na cewki nie poszedł prąd z akumulatora - cewki spaliłyby się z powodu zwarcia.
Mam pytanie,jak zrobić ładowanie akumulatorka żelowego (6v 4,5Ah) w motorowerze? Źródłem napięcia ma być prądnica Wiem już że potrzebny będzie mostek prostowniczy później regulator napięcia. I w tym właśnie problem jak wykonać taki regulator dla akumulatora żelowego? Czytając tutaj http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instr... "Parametry ładowania...
Jest to romet Dzięki a zamiast LM317 mogę wstawić LM350 on chyba też ma takie same parametry tylko że ma 3A Lub LM338 om na 5A A skąd Ty masz rometa z instalacją 12V ? Zdecydowana większość motorowerów ma instalację 6V napięcia zmiennego .
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Witam Żeby ładować aku to musisz najpierw wyprostować prąd bo inaczej aku na tym ucierpi. Najlepszym rozwiązaniem wg mnie to będzie chiński regulator na 4 piny kosztuje parę zł a zadanie swoje spełnia a stosowany jest w dużej ilości motorowerów quadów itp. Co do schematu to jeśli ogarniasz instalacje to wystarczy ci schemat tylko wyprowadzeń regulatora...
Dokładnie tak jak napisał WiesiekU, tylko pozostaje jeszcze problem (dość poważny) z ładowaniem akumulatora. Masz do wyboru, codzienne ładowanie akumulatora (przed jazdą) lub zastosowanie regulatora ładującego i jego dokładne ustawienie. Będzie to czynność bardzo skomplikowana bo oryginalnych takich urządzeń do tego typu motorowerów (chyba) nie ma a...
3 diody prostownicze na odpowiedni prąd podłączone szeregowo. Ta przy takim prądzie? policz jaka moc tracona i wydzielone ciepło? Autor niech sprawdzi regulator napięcia - napięcie 14 V nie powinno palić żarówek - do pełnego naładowania aku moze być i 14,4V
Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. No to zanalizuj. Ja nie muszę bo wiem skąd on jest i do czego służy. Ty chyba nie wiesz, bo nie znasz układów zasilania w piździkach. A pisanie takich rzeczy jak poniżej jest totalną bzdurą. Więc dlaczego nie użyjesz po prostu gotowego stabilizatora np. LM7812? Bylo to wielokrotnie tłumaczone...
Witam jestem posiadaczem Router'a WS50. Pewnego razu w czasie drogi elektryka po kolei zaczęła padać, (światła przednie od pewnego czasu nie działały) wpierw światła tylne, podświetlenie zegarów potem kierunki i reszta. Rozrusznik nie działał podobnie jak wskaźnik obrotów oraz reszta. O dziwo motorower odpalał z kopniaka. Sprawdziłem bezpieczniki i...
Witam, wpadł mi w ręce regulator 5 pinowy, z motoroweru Malaguti f12 potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. http://obrazki.elektroda.pl/6660428300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3124043200_1... Z tego wczoraj patrzyłem na schemat, elektryki malagi mniej wiecej podłączenie wygląda tak: 5 - Z regulatora do modułu...
Tu może byc problem bo mostek prawdopodobnie jest w tej aluminiowej kostce z postu 20 i chyba nierozbieralny. Mostek pewnie był, ale w starszych wersjach w latach '70. Tutaj jest regulator napięcia "dwufazowy" jaki jest stosowany do dzisiaj w niektórych motorowerach i małych motocyklach. Nie ma sensu mierzyć napięcia przed regulatorem w czasie pracy,...
Witam. Mam problem ze swoją maszynką, to bzyk z silnikiem 139FMB, i resztą zrobioną z tego co było pod ręką. Instalacja robiona od podstaw, wszystko działa prawidłowo poza światłami głównymi. Są one zasilane odgałęzieniem z żółtego przewodu idącego do regla, tak jak na schemacie z Hondy DAX. Nie wiem, czy coś ominąłem czy jak, ale przy dodaniu gazu...
Cewki się znajdują pod kołem magnesowym, przednia lampa zasilana jest odrębną cewką a pozycyjne zasilane jest z akumulatora, który to jest ładowany z innej cewki. A nad tym wszystkim czuwa regulator napięcia.Sprawdź czy masz napięcia na kablach o których mówiłem w poprzednim poście.
Napięcie zapewne jest zmienne stąd dioda w lampce i błąd pomiaru. Zmierz miernikiem ustawionym na napięcie zmienne. Dokładnie tak napięcie jest zmienne, byłem niedawno zmierzyć i wychodzi mi przedział od 12-13v (w zależności od obrotów). Gdyby napięcie było stałe wiedziałbym już co mam robić, niestety jest inaczej. I tutaj mam do was forumowicze pytanie:...
kolego a do jakiego motoroweru chcerz podłączyć ten akumulator żeby kierunkowskazy działały ??chodzi ci tylko o same kierunkowskazy czy kierunkowskazy plus ładowanie, z samymi kierunkowskazami niema problemu morzesz to zrobić w karzdym motorowerze ale jak byś chciał żeby ci ładowało to morzesz z tym mieć problemy niewszystkie alternatory z motorowerków...
Witam. Mam problem w motorowerze ogar 900 z ładowaniem. Mianowicie na starym reg. napięcia było na wolnych ładowanie 4-5V a po przegazowaniu spadało, po wymianie regulatora ładowanie na wolnych jest takie samo, ale po przegazowaniu tak do 3/4 gazu dochodzi do 11V. Nie wiem co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc.
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
regulator napięcia motorower regulator ładowania motorower regulator napiąć motorower
tranzystor to220 schemat monitora flatron skrętka połączenie komputerów
wideodomofon dahua stacja lutownicza sugon
Hyundai Getz - przepalające się bezpieczniki świateł drogowych Wolna hydraulika przy dodaniu dwóch ruchów - przyczyny i rozwiązania