A masz stary regulator? Są na nim oznaczenia typu? Wystarczy poszukać taki sam. Poza tym mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze (miernik ustawiasz na prąd stały 20V)? Na szczęście mam stary regulator. Tak, mierzyłem napięcie na akumulatorze.
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Ok ArturAVS , dziękuję za szkolenie w zakresie chińskich symboli.
Czy napięcia mierzysz sprawnym miernikiem? W tanich miernikach rozładowanie baterii 9 V skutkuje zawyżaniem wyników pomiarów. Bo o ile uzyskanie napięcia 15.5 V na akumulatorze nie jest zbyt trudne, to o napięcie 17 V trzeba się postarać. A jeśli chodzi o regulatory napięcia, to obecnie sprzedawane w większości nie posiadają układu regulacji napięcia...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Tutaj na filmie trafiłem na taką samą przetwornice tylko ze 4000 W i jak widać odcięcie jest bardzo podobne (sam testujący się zdziwił): https://www.youtube.com/watch?v=wnLVeiIw... Czyli na to wynika, że co podają w tabeli, to jakaś fikcja. Nie mam narzędzi aby tam grzebać na PCB, więc spróbuję obniżyć napięcie ładowania na regulatorze.
Alternator (ewentualnie prądnica, w chińczykach różnie bywa) podaje na 100% za niskie napięcie. Musi mieć zwarcie na uzwojeniu. Do przewinięcia lub wymiany.
Witam. Na początek powiem, że od niedawna mam simsona. Nie było w nim elby, jest mostek gretza. Posiadam też regulator napięcia od chińskiego skutera 2T na 4 piny. Proszę o pomoc w podłączeniu ładowania z tym chińskim regulatorem, szukałem na innych stronach i nie wychodzi. Proszę o nie usuwanie tematu, wiem że to było, ale jestem nowy w Simsonach i...
Jakiej firmy jest ten regulator jeżeli jest to chińska podróbka to nie bedzie działało.
Mam takie pytanie.. Czy w prądnicy jest jeszcze jeden oddzielny regulator do świateł? Czy do świateł i do regulacji ładowania jest tylko jeden wspólny regulator?
Masz ładowanie?. Nie masz ładowania? Czy może masz problem z miernikiem i nie wiesz???? Jakim miernikiem mierzysz? Czy podłączyłeś KABLEM masę silnika z masą regulatora i minusem AKU ??? A temat "skaczących napięć" był już wielokrotnie omawiany. Użyj szukaj.
Mocno wzrasta napięcie ładowania. Sprawdź czy w regulatorze nie zastosowano uproszczenia w postaci diody prostowniczej w miejscu regulatora napięcia ładowania, tak jak w tym chińskim cudzie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Taką diodę łatwo wykryć miernikiem na teście diody pomiędzy pinami w których są wpięte przewody czerwony...
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania. Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.
Szukałem tych alternatorów jednak grafika ich jest dość uboga. Z tego co widzę to jest tam zastosowany chiński regulator wraz z szczotkami w jednym członie nakładany na komutator wirnika. Co do samego ładowania to prócz tych 14,8V jest ok, napięcie nie wzrasta przy zwiększaniu obrotów ani nie spada. Taka specyfika tych regulatorów, ogólnie 0,4V to nic...
W najprostszych zasilaczach TL431 pełni funkcje napięcia odniesienia i wzmacniacza błędu jednocześnie. Tu mamy zasilacz trochę bardziej skomplikowany i jako wzmacniacz błędu wykorzystuje sie poczwórny wzmacniacz LM324 zapewne dlatego że jest tu układ regulacji prądu i napięcia co wymaga co najmniej dwóch wzmacniaczy, TL431 działa jako źródło napięcia...
Skąd wiesz ,że puszcza szpilki? Daj na wyjściu kondensator. Jeżeli ładowanie ok. To powinno pomóc. A 180zł za oryginał , to nie 300 za chińską podróbę.
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Dzień dobry, Posiadam stary użyteczny moduł fotowoltaiczny o mocy 105 W, napięciu otwartego obwodu 91,6 V i maksymalnym prądzie 1,68 A. Chciałbym wykorzystać go w ogrodzie do ładowania akumulatora 12 V, z którego potem zasilałbym ozdobne oświetlenie tarasiku i ścieżki w ogrodzie. Mam do tego też tani chiński regulator napięcia ładowania akumulatora...
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
W takich quadach były różne systemy ładowania.. jedne miały dwie cewki, jedna od świateł i ładowania ,a drugą od zapłonu, były tez takie gdzie miały kilka cewek :) Tu masz schemat Chińskiego skuterka...to jest wszystko na podobnej zasadzie :) http://arecki113.republika.pl/schematy/s... Regulator napięcia to taka aluminiowa...
Wymieniłeś cewki? Które. Może po prostu zdechł ci regulator napięcia, albo któryś z bezpieczników. Jeśli cewki w alternatorze były do kitu (tj w nowym), bo były chińskiej jakości to właśnie to mogło ci rozwalić regulator napięcia.
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Witam. Kilka lat temu jeździłem skuterem Yukimoto Drakiva 50 4t. Koledzy mieli Kingwaye i różne podobne chińskie skutery, które różniły się marką i naklejkami. Ramy, elektryka, czy silniki były te same. Każdy z nas borykał się z problemami elektryki. Same zapalające się i gasnące światła, kopiąca kierownica podczas naciśnięcia hamulców, zapalanie świateł...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Nie zgadzam się. Trzeba zamiast świateł podłączyć jakieś obciążenie. Najlepiej schowaną żarówkę. Regulatory napięcia ładowania i świateł z reguły są sprzężone i grozi to uszkodzeniem regulatora ładowania. Regulacja napięcia jest z reguły równoległa, więc część mocy musi się gdzieś wytracić aby utrzymać napięcie w ryzach.
W reglerze mam kable wychodzące koloru zielonego, czerwonego, żółtego i różowego. Zielony to zapewne masa, czerwony plus(ale to do ład aku, czy np świateł??), podejrzewam, że żółty wchodzi do regulatora z cewek... Który kabel jest do ładowania akumulatora, a który 12V do podłączenia odbiornika prądu(świateł).??
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Chyba ważniejsze jest żeby regulator napięcia regulował na 14,4V.
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora...
Niby MPPT ale wątpię. Napięcie akumulatora ustawiałem na 12v. Próbowałem nawet dwa Aku na 24v dać ale nie dało to efektu. Podejrzewam regulator uszkodzony. A do tego chińskiego XH-M604 można bezpośrednio dać panele i akumulator bez regulatora?
Poszukuje schematu chińskiego regulatora napięcia 12 V jak na foto. http://obrazki.elektroda.pl/7446896500_1...
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Są w sprzedaży gotowe płytki "regulatory ładowania akumulatora". Takich chińskich wynalazków jest cała masa. Od najprostrzych z dwoma PR wieloobrotowymi po bardziej rozbudowane z wyświetlaczem i przyciskami do ustawienia napięcia progu załączenia i wyłączenia ładowania. Jeśli potrzebny Ci większy prąd ładowania to stosujesz większy przekaźnik. Przekaźnik...
Problem był z chińskim zamiennikiem regulatora, okazało się że takiego regulatora o konkretnych numerach się nie znajdzie już, trzeba było dopisywać w sklepie, udało się
Witam, potrzebuje pomocy w doborze regulatora napięcia do panelu słonecznego. Panel 120W ale na wyjściu miernik pokazuje 146 volt i po podłączeniu do regulatora 10A po prostu się kopci z niego. Chcę nim ładować akumulator żelowy 200 Ah. Jaki powinien być tam zastosowany odpowiedni regulator? Proszę bardzo o pomoc. Pozdrawiam. Ten panel nie nadaje się...
Rycho już w zasadzie odpowiedział odnośnie połączeń. W tym regulatorze: zielony - masa czerwony - + do aku żółty - żółty ze statora pomarańczowy - biały ze statora czarny - to kabel który podłączasz np do tylnego stopu na podstawie tej strony: http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.... żebyś mi później rachunku za regulator nie przysłał...
Witam posiad alternator Alternator HC-Cargo 110137 i do tego regulator napięcia IN 551 Robię przeróbkę instalacji w małym chińskim ciagniczku i po podłączeniu według schematu który gdzieś znalazłem niestety brak ładowania poszukuje schematu lecz nie mogę nigdzie znaleźć proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/5261331600_...
Czyli od 2V do 48 V nie podbija ? WOW. Nie rozumiem. On wcale nie podbija napięcia jak napięcie PV jest większe o 2V od napięcia baterii to zaczyna konwersje DC-DC i podbija natężenie prądu (bo to jest funkcjonalność związana z MPPT) i poprawia sprawność całego układu. A u nas taki chiński bałach łykają jak młode pelikany. Pokaż coś lepszego co podbija...
(at)kpec rozumiem że moment rozruchu może być wyższy przy starcie , tu chodzi o prostotę i automatyzację żeby nie chodzić na działkę i włączać zasilanie jak jest słoneczny dzień a wyłączać jak jest pochmurno Jak najbardziej dobry pomysł. ,a co jeśli zainstalował bym panel 530w chiński regulator ładowania do tego stary akumulator który nie magazynował...
Regulator napięcia 4 pin. Pin lader- ładowanie akumulatora regler - przewód z cewek ładowania gnd- wiadomo Ale do czego służy pin sense? Słyszałem, że to informacja o napięciu panującym w akumulatorze, ale z czym to się je? Gdzie to podłączyć?
Nie da się w żaden sposób podłączyć innego zamiennika tego regulatora. Musi być takiego samego typu, ponieważ cały iskrownik działa na bardzo skomplikowanej zasadzie, zasilając wszystko z cewki ładowania niskiego napięcia. Jeśli to mowa tu o Suzuki Katanie/Hondzie Sky, to chińskie zamienniki (WM Motor) dostępne są w cenie poniżej 100 zł. Oryginał kosztuje...
Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają prądnice.Poczytaj troche ,bo jest inaczej-regulatory ograniczają moc prądu magnesowania wirnika.Typowy obwód ładowania załączam na schemaciefile:///media/Elements/Lublin/i... file:///media/Elements/Lublin/images2.jp... http://obrazki.elektroda.pl/5356963300_1...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
NADESZŁO WRESZCIE ZAKOŃCZENIE TEMATU !!! - okazało się że w firmie wazcar w łodzi na wojska polskiego wcisnęli regulator napięcia chińskie g... że tak powiem, i po 5 minutach od założenia przestał działać, po wymianie na porządny wszystko gra jak należy i auto śmiga jak szalone. POWÓD - uszkodzony regulator napięcia w alternatorze wymieniony na jeszcze...
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
Może ma 14,5V a miernik nie pokazuje dobrze? Sprawdzałeś innym? Raczej bym sie przyczepił do 13V, za niskie. Regulator jest nowy? Używany? Chiński?
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
Dostępne, chińskie zamienniki natomiast są często robione tylko w wersji sześciodiodowej. Dwie dodatkowe diody nie są niezbędne do działania alternatora ale poprawiają jego wydajność. To nie prawda, sa taki i takie mostki. Wcale to nie poprawia wydajnosci prądowej.
Nic nie zmieniałam porostu skuter przestał działać. jak podłącze kable od swiatła i ładowania akumulatora które idą do regulatora to na iskrowniku jest napięcie z akumulatora, może być to wina chińskiego regulatora napięcia ?
Wiesz jak działają te chińskie najtańsze regulatory, produkowane w garażu, żeby dopasować napięcie? Po prostu zwierają panel kilkaset razy na sekundę, tak aby dopasować napięcie ładowania. Energia idzie w kosmos. Zmień regulator.
A nie wziąłeś pod uwagę innej kwestii? Że po prostu gdzieś masz uwaloną instalację? Urwany kabelek, zaśniedziałe przewody, rozklekotaną stacyjkę? U mnie w YBR 125, losowo przerywała na obrotach, Zwykle na wysokich. Były dni że szła jak kuna, a czasem 6tys RPM i jakby zgasła. Okazało się że stacyjka była zasyfiona,, a kable przepalone. Ale działała....
Po pierwsze, to żadne AGM, zwykły ,,nalewany" akumulator kwasowy. Nie wszystkie AGM są szczelne są też takie do zalania elektrolitem. [url=https://marcinsywala.pl/jak-zalac-n... Chińskie skutery cierpią na problemy z ładowaniem (regulatory napięcia nawet nowe potrafią źle działać) i to ma pewnie miejsce w tym przypadku.
Ja nie kwestionuję przydatności tego pomiaru, tylko sposób jego interpretacji. Jest 9VAC czyli wartości skutecznej składowej zmiennej, czyli akumulator jest całkiem padnięty i/lub nie działa regulator napięcia. Tam mogą być skoki napięcia nawet do ok 20V. Nie wiadomo nic na temat składowej stałej tego napięcia. Nie wiem nic na temat układu ładowania...
Jeśli się dobrze orientuję, to w tym modelu znajduje się moduł zapłonowy typu DC-CDI. Z zasady ma prawo się nagrzewać ze względu na zastosowaną wewnątrz przetwornicę podnoszącą napięcie. Tylko jedna uwaga, jeśli to jest chiński pomarańczowy moduł WM Motor (z Wilmatu) to niestety trzeba powiedzieć że to jedno wielkie gówno. Ciągnie prąd 0.5 A w trybie...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Wszystko robiłem zgodnie z sugestiami. Magnesowanie nic nie dało. Sprawdziłem i miernikiem i żarówką. Próbowałem namagnesować kilkukrotnie krócej i dłużej. Bez efektu. Rozumiem gdyby prądnica dawała napięcie to można by było myśleć o regulatorze, ale skoro nie daje nic prądnica to regulator sam z siebie nie wytworzy ładowania. Okazało się jeszcze, że...
Na tej prądnicy i regulatorze pracowało to wcześniej? Usterka pojawiła się sama, czy było coś robione? Regulator oryginał Elmot czy chiński wynalazek za 30 zł? Dysponujesz jakimiś przyrządami pomiarowymi?
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Witam zastanawiam się nad zamianą diody prostowniczej na regulator napięcia z chińskiego skutera lub quada. Silnik B&S 8hp, z niego wychodzą dwa kable; czerwony z dioda do ładowania akumulatora , a drugi przewód to czarny do oświetlenia. Czy jest możliwość dobrania takiego regulatora aby oba te przewody wykorzystać i założyć oświetlenie Led. Pozdrawiam.
Już jestem po falstarcie - skasowałem post 17 sierpnia, ponieważ przeoczyłem "trzy kable z wiatraka". Przemyślałem Twój problem od nowa i to, co wymyśliłem skonsultowałem ze znajomym energoelektronikiem. Jego referencje: pracuje jako serwisowiec napędów falownikowych w spółce, której właścicielem jest Rockwell Automation Inc. Owe "trzy kable" świadczyłyby...
potrzebuje rysunek, schemat ideowy bym mógł sam... https://obrazki.elektroda.pl/5140533500_... LM2596 popularny też w chińskich modułach. W przetwornicach ważny jest nie tylko schemat ale i sposób prowadzenia ścieżek, stąd uwagi na schemacie. Jak będzie źle to mimo zgodności ze schematem, nie będzie poprawnie działać. R1 i R2 ustalają...
Czyli co radzisz podłączyć panele pod tą przetwornice i nie kombinować z zewnętrznymi regulatorami ? Tak. A czy w ogóle potrzebujesz tych 30A ładowania? Czy coś Ci to zmienia? Nie wiem, wyłączyło Ci kiedyś prąd a akumulatory były niedoładowane bo wcześniej zostały rozładowane i nie zdążyły się naładować przez niski prąd? Czy tylko ładniej by to na...
W serwisówce podany jest inny nietypowy pinout, z którym spotkałem się w skuterach Longjia: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Oryginalnie miałeś regulator podłączony prawidłowo, typowy pinout stosowany w regulatorach tego typu. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Wątpię abyś dostał regulatory na 6V, co prawda...
Problem mam z przetwornicą impulsową, która na wyjściu ma różne skoki napięcia niezbyt dobre dla elektroniki laptopa. Poczytałem sobie bardzo dużo artykułów na jej temat i postanowiłem nieco ją "udoskonalić" zgodnie z internetowymi radami. Nie posiadam oscyloskopu, a zdania w internecie są bardzo podzielone, więc chciałbym tutaj zapytać o poprawność...
Temat stary, a metoda jest. Wrzuca się toto we wrzątek na 30min. Wyciąga i żywica robi się plastyczna. Trzeba by złapać w jakiś niemetalowy uchwyt aby nie zabierał ciepła i skubać żywicę maleńkim dłutkiem lub delikatnie szpikulcem. Jak jest gorące to łatwo schodzi... ale wraz ze stygnięciem żywica na nowo kostnieje więc znów wrzątek. W przypadku opalarki...
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka...
Witam posiadam minikoparkę Yanmar B12 w której padł regulator napięcia i nie ma ładowania.Regulator jak w motocyklach w żebrowanej obudowie zalany układ z 7 przewodami . Prądnica przy maksymalnych obrotach daje 40 V AC zamontowany w niej akumulator to 12 V 45Ah .Instalacja jak na schemacie. http://obrazki.elektroda.pl/6118939800_1...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Zamiast oryginalnego reflektora Tylko że w obudowie reflektora masz prostownik selenowy dający prąd stały do ładowania akumulatora.. Nie mam akumulatora i nie potrzebuje ladowania, chodzi mi tylko o to żeby ta lampa swiecila. Mogę zastosować regulator napięcia 12v ? Taki od chińskiego crossa. Orientujesz się może jaki prąd tak w ogóle daje ta prądnica...
Wytłumacz mi jakim cudem zdjęcia które tutaj dodałem są od układów cdi dc skoro magneto bez regulatora i prostownika tworzy prąd AC. Podłączając moduł do chińskiego skutera na tzw pająka podłączam go tylko do statora, masy oraz cewki wysokiego napięcia (przewód do gaszenia pomijam) motocykl ma iskrę i odpala bez najmniejszego problemu, powiedz mi skąd...
Witam mam pytanie odnośnie zasilania świateł w Chińskim skuterku regulator mam nowy stator tez napięcie ładowania akumulatora mam znakomite 14.6V lecz napięcie zmienne które ma zasilać światła staje się zbyt duże ze wzrostem obrotów silnika.. i pali żarówki na wolnych obrotach silnika tzw. biegu jałowego jest ok. Czy może być to wina regulatora po mimo...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Przerobiłem trochę instalację, dołożyłem dosyć sporą skrzynkę gdzie są dławiki kompensacyjne. Przedtem miałem to jeszcze w pełni nieogarnięte. Drapie się po głowie jak ludziom na YouTube działają te instalacje off grid . Czarna magia jeszcze na tych chińskich regulator-kach. Że im to działa i się nie pali. Nawinąłem nowe dławiki znacznie, znacznie mocniejsze...
A co to za model masz ,ten standardowy chiński niebieski ,czy ten chiński niebieski :) ,ale z wbudowanym amperomierzem z pierwszego zdjęcia w tym poście? Ja to rozumiem mniej więcej tak,te trzy pierwsze do wyboru to tzw.granica boost ,a więc zależnnie od wyboru b1,b2,b3 do tego napięcia będzie ładował pełnym dostępnym prądem ,następnie po osiągnięciu...
Simsonowska Elba nie wytrzyma takiego napięcia. To sprawdź sobie jakie jest w Simsonie bez żadnego obciążenia. Nie sprawdzałem, ale strzelam że ze 40V pokaże na wyższych obrotach. Dlatego nawet w instrukcji napisane jest, żeby przy odpiętym akumulatorze zewrzeć ze sobą przewody od akumulatora. Naprawiłem nie jedną Elbę, więc wiem o czym piszę. Zastosuj...
Schemat z LM317 nie ma oznaczeń wyprowadzeń, więc każdy zobaczy, co chce, dlatego ja napisałem że poprawny, a kolega, że błędny. Może być tak albo tak, ale i tak nie będzie to poprawny układ ładowania. W akumulatorze może być wbudowane zabezpieczenie, ale ono nie służy do przerywania ładowania, bo ma próg powyżej zalecanego napięcia ładowania. To jest...
Niestety robienie układów ładowarek dużej mocy nie jest proste, bo nieskomplikowane regulatory liniowe tracą sens ze względu na duże straty mocy, prymitywne rozwiązania znane z prostowników do ładowania akumulatorów ołowiowych nie mogą być stosowane przy LiIon, gotowych chińskich modułów na takie moce nie ma, a samodzielne budowanie przetwornicy CC/CV...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Żonglowanie regulatorami napięcia nie da ci zauważalnej oszczędności. 0,2A w tę czy drugą stronę nic ci nie da. Bo regulator odda tylko tyle prądu (minus straty) ile da mu cewka. A ty chcesz tego prądu ładować więcej. Cewka nie może ci dawać napięcia DC. Zawsze daje napięcie AC. Gdyby to było napięcie DC to regulator napięcia byłby w zasadzie zbędny...
Dziekuję za szybkąodpowiedź. Czy w takim układzie łatwiej mi będzie kupić mostek bez widocznych diod wzbudzenia do mojego alternatora (w sensownej cenie), czy skazany jestem na dokupienie do nowego chińskiego mostka, również nowego regulatora napięcia i szczotkotrzymacza? Lub wyjściem w takim układzie jest poprostu wylutowanie diod pomocniczych?
Czy mam przedstawić materiały "instruktażowe" abyś zrozumiał o czym ja mówię? http://www.motelek.net/schema/spannung/f... ogólny schemat działania układu ładowania w skuterach 50 cm³ wraz z pełnym schematem regulatora napięcia. http://www.motelek.net/andere/scooter/Mi... wyniki pomiarów wydajności alternatora z...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
Witam posiadam chiński skuter w którym skończyły się światła i zgineło ładowanie. Mierzyłem regulator napięcia i jest dobry, ale nie wiem jak zmierzyć iskrownik i jakie powinny byc wartości. Jak ktos wie to niech napisze bo już nie mam siły do tego chinola
Ok czyli wszystko jasne, na podstawie jakiegoś tam doświadczenia z tymi alternatorami podczas regeneracji wsadzili lepszy mostek niż fabrycznie, wymienili szczotki i kółko, a regulator zostawili fabryczny. Z tego co czytałem to wszystkie zamienniki regulatorów są chińskie a oryginałów Denso brak, więc może i lepiej. Co i tak nie zmienia faktu, że ładowania...
Ale w każdym wypadku masz regulator i to regulator reguluje napięcie, a Ty ciągle się upierasz, że płyniesz na pełnym gazie i napięcie Ci rośnie. Nie, nie rośnie, ciągle jest stałe i ten regulator jest na 14,4 V. A na poprzednim zdjęciu masz typowy akumulator. I masz tam napisane do 15 V. I na tyle programujesz BMS. Chcesz iść dalej, bo koledze spadła...
Pytanie jeszcze aktualne? W chińskich quadach (ATV 125 itp.) sa regulatory współpracujące z cewkami bezmasowymi. Regulator ma 4 styki wyprowadzone na przewodach. W silniku DT9.9 środkowe wyjście cewki ładowania daje 30W mocy, skrajne wyjścia 80W.
(at)Strumien swiadomosci A możliwości wykorzystania cewki,,oświetleniowej" jako ładującej Koleżka nie dopuszcza ? Poprzedniemu właścicielowi ,,słabo ładował" i jeszcze sobie światła drogowe pod akumulator połączył, by świecić bez pracy silnika. Możliwe jest także, że nawet tam dwie cewki ,,oświetleniowe" wpakował i zrobił prostownik pełnookresowy na...
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
Witam jeśli chodzi o chińskie 4t 110 to sprawa często bywa zagmatwana i człowiek musi brać pod uwagę takie usterki jakich w normalnej instalacji nie mają szansy bytu. Na sam początek proponuje sprawdzić: -właściwe podłączenie regulatora napięcia do cewek (regulatory do sprzętów made in china są produkowane w rożnych dziwnych konfiguracjach, chodzi o...
chiński regulator napięcia regulator napięcia chiński skuter chiński regulator napięcia
mercedes kontrolka pompa oczko wodny akumulator mazdzie
wykrywacz metali schemat kosiarki spalinowe
Rezystancja między płytkami komutatora w silnikach prądu stałego Wyważarka do kół startuje, ale zaraz staje - usterki