Wszystko chodziło i było ok tylko wymieniłem regulator napięcia i to wtedy się stało.
Kolego, dwa podstawowe pytania: - czy na regulator napięcia przychodzi napięcie z instalacji? - czy z regulatora wychodzi na alternator?
Mało który bizon ma dwa sprawne akumulatory i stąd się biorą później problemy. Regulatory mechaniczne sterują się prądem a elektroniczne napięciem.
Witam . Wszystko OK,lecz należy pamiętać by po zgaszeniu silnika wyłączyć stacyjkę,gdyż może się przegrzać uzwojenie wirnika (nawet spalić) ,nie mówiąc już o regulatorze napięcia.
Witam Ja coś takiego robiłem w Hyundaju , a ten drut to znalazłem u znajomego na wsi bodajże z regulatora napięcia z BIZONA. Długoś mniejwięcej została taka obcięta aby to się mieściło i chodzi już z pół roku.
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Przed rozebraniem wgl nie ładował, teraz na zacisku nr 19 bez podpinania go do instalacji jest jedynie 10 V Teraz też nie ładuje, tak na prawdę to jaki sens ma sprawdzanie przy odłączonym zacisku "19"? Jakie jest napięcie na zacisku "15" regulatora przy podłączonym wirniku?
Tak też zrobiłem. Wymieniłem mechaniczny regulator napięcia na elektroniczny. Kierunkowskazy błyskają aż miło. :D
Witam. Zmierz napięcie przed regulatorem napięcia aby wykluczyć usterkę samego regulatora.
Witaj. Niedawno też właśnie w Bizonie znajomego wymieniałem regulator napięcia z mechanicznego na elektroniczny. Bez przerabiania alternatora na 9 diodowy. W sklepie z częściami do ciężarówek był taki http://www.jezpol.pl/index.php?page=re-2... . Masz wnnim 3 zaciski. D+ do plusa po stacyjce, DF do szczotki na alternatorze, D- do masy. Obecnie regulator...
Witam wszystkich, na początku pragnę zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na elektroda.pl i jeżeli coś pomyliłem to przepraszam... Mój problem to podłączenie alternatora w kombajnie zbożowym (fortschritt e-512), alternator był u elektromechanika który stwierdził, że jest dobry i kazał mi kupić regulator napięcia od bizona tj. RC1/28 tak też uczyniłem....
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
Witam Mam problem z ładowaniem BIZON Z56 , Jak wspomniałem w poście ładowanie jest na poziomie 30V. Regulator napięcia RE 28V alternator 24V 40A . Po zdjęciu osłony regulatora okazało się że jest spalony rezystor, zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/3988748500_1... Mam 2 pytania 1 jeśli ktoś wie jaki to rezystor proszę o odpowiedź, albo...
To zależy jaki wentylator zamontowany jest w alternatorze. Np. w alternatorze A2 montowanym w Bizonie łopatki są umieszczone promieniowo i kierunek obrotów nie ma znaczenia. Natomiast np. w A 124 łopatki są pod kątem i przy zmianie kierunku obrotów nie będzie chłodzenia.
Albo wina regulatora, jest on bardzo słabej jakości, z czasem spada napięcie ładowania co jest związane z wyrobieniem układu w regulatorze. Napięcie ładowania można w nim wyregulować aczkolwiek zbyt długo taki stan nie potrwa. Oczywiście może się rozregulować w drugą stronę co swego czasu było skutkiem bardzo wielu pożarów w kombajnach Bizon. Polecam...
Panowie jeżeli chodzi o amperomierz to wmontowany jest w układ szeregowo pomiędzy alternatorem a akumulatorem . Alternator mógł się troszkę przeciążyć lecz nie na pewno , wskaźniki też mogły przeżyć . Rozrusznik na 100% jest nie uszkodzony . Uszkodzeniu mogła gównie ulec elektronika jeżeli tam jakaś występuje poza tym regulator napięcia . Jak uda ci...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
(at)rico37p całkowicie Cię popieram. Co do problemu to tak jak koledzy pisali przyczyny mogą być dwie: uszkodzony regulator lub spadki napięcia w obwodzie wzbudzania, przez co regulator błędnie "odczytuje" napięcie w instalacji. Ja proponuję zamontować 3 diody 1N4007 i przerobić alternator na 9-cio diodowy. Wtedy nawet na mechanicznym regulatorze powinien...
Dzieki za podpowiedzi.Mimo wszystko nie jest to usterka wskaznikow.Sprawdzilem nie ma ładowania.Nawet w nowoczesnych autach jak "padnie" wskazniki pokazuja dziwne rzeczy. Moze jest faktyczne problem z masa bo jak odłącze alternator to wskaznik poziomu paliwa wskazuje max. stan. Jak znajde usterke to napisze w czym byl problem. Mimo wszystko jak ktoś...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Kilka lat temu mieliśmy też problem z grzaniem oleju i to tak się grzał że aż pompa się zatarła węże strzelały a ile oleju poszło to szkoda gadać. Powodem grzania był regulator przepływu ,on musi cały czas brzęczeć. Oczywiście kupiliśmy nowy ale dalej to samo dopiero rozkręciłem go i wyciągnąłem z niego podkładkę regulującą napięcie sprężyny, już dokładnie...
Witam po przerwie. Już po kłopocie. Zgodnie z radą jednego z Kolegów nabyłem regulator 24 V od BIZONA. Podłączyłem go nieco nietypowo i działa. Z uwagi na cewkę wzbudzenia połączoną z plusem alternatora, drugi jej koniec, wyprowadzony na złącze altka połączyłem z zaciskiem 68 regulatora, zaś jego zacisk 15 - z masą. Regulator zamontowałem na izolacyjnej...
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Jenox wymieniał bez komplikacji. Miałem dwa tej firmy jeden, padł po miesiącu drugi po 2 latach. Ten pierwszy poszedł, na gwarancję bo stracił napięcie do 8 wolt. Używane w Bizonie potem w ciężarówce. Ogólnie wolał bym zwrot kasy i kupno czegoś innego. Jako akumulatory rolnicze powinny mieć większą wytrzymałość. Nie nadają się na wstrząsy. Teraz gdybym...
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
regulator bizon bizon ładowanie regulator bizon ładować regulator
radeon ustawienia soczewka rozpraszająca pusty akumulator
bateria graphite silnik liniowy
Rozłączanie MP3 po podłączeniu do gniazdka zapalniczki Schemat elektryczny ABS Opel Sintra 1996-1999