regulator napiecia wiatraka

Znaleziono około 41 wyników dla: regulator napiecia wiatraka
  • Regulator napiecia

    Witam. Mam bardzo nietypową prośbę. Mianowicie chodzi mi o schemat a może nawet projekt urządzenia jak w temacie. Tylko nie szukał bym go gdyby nie jeden problem. Chodzi mi o regulator obrotów wiatraka 12V, z tym ze potrzebne mi coś takiego co regulowane było napięciem od 0 do 4V Czyli żeby na wyjściu...

    Początkujący Elektronicy   24 Gru 2006 15:53 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 4896
  • Regulator obrotów wiatraka procesora

    Witam !!!! Nie wiem jak wplynie podniesienie napiecia zasilania na prace calego ukladu. Ale zawsze mozesz obnizyc zasilanie do 12V z tego co pisales czyli z 17 czy 24V. To zaden problem wstawic malutki ukladzik na LM 7812 (1A tak dla pewnosci i aby sie nie grzal mocno-ja wole wstawic mocniejszy...

    Artykuły   20 Sie 2005 14:32 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 35439
  • Regulator obrotów wiatraka - kilka pytan

    witajcie, zaczynam sie uczyc elektroniki narazie rozpoczalem od ukladu jak na rysunku, lecz jednoczesnie chce rozumiec schematy. w zwiazku z tym mam kilka pytan: 1) pierwszy kondensator jest dla filtracji napiecia dla stabilizatora ? 2) dlaczego pierwszy jest bipolarny, a drugi elektrolityczny? 3)...

    Początkujący Elektronicy   18 Maj 2014 16:02 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1293
  • stabilizator albo jakis regulator napiecia prosty...

    Witam. Chciałbym schemacik: lub coś co pomoże mi regulować napiecię w zakresie do 12V.... (regulacja obrotów wiatraka) mam małe trafo do tego 2x8VAC.... mozna zmostkowac i bedzie 16VAC... Szukałem na forum troszke i znalazłem prosty schemaci w pajaku na lm317 i po złożeniu nie chodziło...:( moze...

    Projektowanie Układów   12 Mar 2006 12:59 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2094
  • Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia

    Patrzylem dzisiaj te kable i jest tam po prostu tragedia, zeby dojsc dokladnie po kablu trzeba by wyciac pol instalacji... Na pewno od alternatora idzie niebieski i czarny kabel widoczny na zdjeciu do regulatora, drugi kabel czarny od alternatora idzie gdzies w platanine z przodu... od regulatora...

    Motocykle, Motorowery   21 Lis 2015 13:33 Odpowiedzi: 55    Wyświetleń: 7458
  • czujnik załaczajacy wiatrak hłodnicy w polonezie gle 1.5

    najprawdopodobniej masz uszkodzony wylacznik termiczny znajduje sie na dole chlodnicy i to on wlacza wiatrak przy odpowiedniej temeraturze .przekaznik mozesz znalesc po przewodach idacych od wiatraka najprawdopodobniej kolor fioletowy do przekaznika i czarny idacy od wentylatora do regulatora napiecia...

    Samochody Elektryka i elektronika   22 Sty 2005 07:40 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2071
  • Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach

    Witam Panowie.. mam pytanie poniewaz spalił mi sie regulator napiecia w Gsxr 600 K7, sprawdziłem na przewodach statora 3fazowego omy przebicie i napięcie między fazowe wszystko sie zgadza jak w serwisowce.. czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić by zapobiec kolejnemu spaleniu regulator? Ładowanie...

    Motocykle, Motorowery   19 Lis 2021 11:52 Odpowiedzi: 75    Wyświetleń: 140370
  • Trafo 230/12V i wiatrak z zasilacza ATX

    dzieki za pomoc! własnie znalazłem w starym zasilaczu kilka FR107 (nie spodziewalem sie ze to takie małe bedzie :P ), kondensator tez by sie jakis znalazł ale jak odróźnić zwykły od Low ESR?? pytania: zasilacz był "spalony" czy te diody bedą sprawne? da sie to jakoś to sprawdzic? jakie bede...

    Początkujący Elektronicy   15 Lut 2007 23:55 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3576
  • Sterownik wiatraka(pradnicy)

    Witam, orientuje sie ktos w jaki sposob podlaczyc ten sterownik pod wiatrak(pradnice) licze na dokladny opis tzn. czy powinien byc przed nim regulator napiecia i na jakiej zasadzie dziala sztuczne obciazenie czy zalacza sie po naladowaniu akumulatora? itp.

    Inne Serwis   05 Lis 2018 21:42 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1038
  • Codegen model:300X1 - Wiatrak

    no toć mówie ze namotałem ;) pisząc ze cos sie popsuło w zasilaczu mialem na myśli układ regulatora napiecia na wentyl :)

    Komputery Hardware   29 Cze 2003 14:07 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1946
  • [modyfikacja] - regulator obrotow

    Witam! Mam rowniez pyatanie zwiazane z regulacja nie mneij jednak w troszke inny sposob z uzyciem termistora NTC. o schemacie jak na rysunku. Schemat jest zaporzyczony z serisu elektroda i wedlug niego wykonywalem swoj regulatro. Zamiast tranzystora BD136 urzylem BD140 ( w sklepie powiedzieli ze to...

    Komputery Eksploatacja   13 Paź 2005 18:44 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 3066
  • Regulator obrotów (napięcia) wentylatora bez potencjometra

    Witam Dodam tylko, ze wpiac wiatrak pomiedzy +12 a +5 owszem mozna, jednak jest to nieprawidlowe i niepewne. Jesli w wiatraku zrobi sie zwarcie, "poleci" zasilacz - a wiadomo, ze zasilacz lubi "pociagnac za soba" cala reszte urzadzen - w najgorszym przypadku z kompa nic nie zostanie :!: Osobiscie zrobilbym...

    Komputery Eksploatacja   19 Maj 2009 19:29 Odpowiedzi: 69    Wyświetleń: 33236
  • Regulator obrotów wentylatora komputerowego

    A jakby w ten dzielnik napiecia wkleił kondensator elektrolityczny (trzebaby dobrać)? Wtedy wiatrak na początku chodziłby pełną prędkościa (rozruch) i po pewnym czasie (zależnym od pojemności) zacząłby zwalniać aż do prędkości ustalonej (ustawionej potencjometrem). Wtedy mamy pewność że wiatraki ruszą...

    Komputery Modding & OC   13 Lut 2009 23:20 Odpowiedzi: 48    Wyświetleń: 73675
  • Regulator obrotów wentylatora PC

    Zrobilem uklad taki jak podeslal danlancher i musze przyznac, ze dziala super. Brakuje mi tylko tego, zeby wiatrak wylaczal sie ponizej jakiegos napiecia (powiedzmy 6.5V). Jak to uzyskac? Myslalem o wpieciu diody zenera szeregowo z wiatrakiem. Dobrze kombinuje?

    Artykuły   16 Wrz 2019 14:27 Odpowiedzi: 83    Wyświetleń: 164326
  • wyswietlacz do regulatora obrotow

    Witam. mam zrobiony narazie prowizorycznie regulator tyle ze narazie tylko na jeden wentyl i chce dorobic do tego jakis prosty wyswietlacz (lub diody sygnalizacyjne) ktory za zadanie mial by pokazanie ile idzie na wiatrak (tak wiem ciezko to zrozumiec... ale nie wiem jak to zapisac.. wiec moze tak...

    Projektowanie Układów   20 Kwi 2007 15:01 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 831
  • Instalacja 12v przyczepa kempingowa stabilizacja napiecia 14,5-12v na 12v

    Tak przetwornice mam podpieta bezposrednio, w awaryjnej sytuacji podpinam akumulator do odbiornikow bezposrednio z pominieciem regulatora. Przyczepki uzywam glownie na rybach czyli ladowanie telefonu laptopa ew tv czasem cos tam innego ale raczej o malej mocy, lodowke i kuchenke mam na gaz tak ze duzego...

    Początkujący Elektronicy   05 Wrz 2017 18:15 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1803
  • Regulator obrotów 3 wentylatorów za pomocą LM317

    HI Lukasb9, a na kiego te wszystkie wydziwiacze i jakies choinki za przeproszeniem swiateczne z HGW po co ledami Gulsona? Ja tam prymitywnie polecam wtornik emiterowy na byle czym wyswiechtanym jakims szajsie BD costam (min 10W mocy PNP)z termistorem. Zapakowac to w miejsce potencjometru (NIE 1K...

    Projektowanie Układów   11 Sie 2013 16:31 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 11239
  • Problem z regulatorem obrotow silnika

    R1693 oraz R1694 i R1691 to oporniki wiekszej mocy chyba 1w. Te elmenty miedzy bazami wlasnie nie wiem co to jest. Caly ten prostokat oznaczony B1690 to silnik SIEMENS'a jest on przylutowany do plytki i nie wiem co jest w srodku ma tylko 11 wyprowadzen i tyle wiem. Nic nie moglem pomylic bo to gotowy...

    Projektowanie Układów   25 Sty 2006 11:54 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1242
  • regulator napięcia względem temperatury 12V

    Witam! Zbudowalem dzis kontroler zgodnie ze schematem i niestety nie do konca dziala tak jak chcialem. pierwsza rzecz to, to ze dziala odwrotnie - kiedy wziekszam temperature zmniejsza sie wartosc napiecia na wiatrakach. drugie - dziala w zakresie do 3V do 10.2V prosze o dalsze podpowiedzi

    Projektowanie Układów   02 Lut 2014 14:44 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 5037
  • Ogniwo Peltiera chłodzenie

    Alternator na kazdej fazie a sa 3 daje mi przy od 5tys obrotów 65v i wiecej... kupilem ogniwo nie pomyslalem ze moge miec problem z zasilaniem tego.. z alternatora mam instalacje zrobiona cala nowa i przeniesiona do zadupka, poniewaz fabrycznie byl montowany regulator napiecia przy silniku, i taka...

    Początkujący Elektronicy   10 Cze 2018 19:19 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 777
  • Nietypowe wyko(ż)ystanie portu USB ... ?(???)

    no super wielkie dzieki wlasnie takiego czegos szukalem moj laptop sie co chwile "wiesza" i chyba sobie taki wiatrak zmontuje :) Dodano po 1 mozna by chyba jakis regulator napiecia wcisnac i mozna by sterowac predkoscia wiatraka a tym samym poziomem chalasu tworzonego przez ten wiatrak :P

    Komputery Eksploatacja   28 Paź 2007 17:44 Odpowiedzi: 49    Wyświetleń: 7119
  • ładowanie akumulatorka z alternatora - mini elektrownia

    Standardowy regulator napiecia, który współpracuje z typowym alternatorem powinien rozwiazać problem. Polecam użycie zwykłego akumulatora samochodowego, bo za podobną cenę jest kilkakrotnie większa pojemność (od alarmów - 8Ah, samochodowy - 40Ah, cena ok 45zł, patrz na allegro) . Kraków jest zlokalizowany...

    Projektowanie Układów   23 Wrz 2006 21:22 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3907
  • Komputer się zawiesza. Spadające napięcie procesora.

    Wg. wlascicielki z komputerem nie bylo nic robione, w ostatnim czasie instalowane tylko jakies gierki i uzywany office. Temperatura w normie - nie powiem teraz bo nie jestem w domu - zalozylem inny wiatrak ale nie bylo zmian wiekszych. Generalnie nic sie nie grzeje - sprawdzilem chipset, procek,...

    Komputery Hardware   25 Lut 2007 12:02 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1686
  • Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie

    Schemat mam na papierze wiec nie za bardzo mam jak wrzucic. Ogólnie to licznik dzialal bez problemu przez jakies pol roku u mnie na bateryjce wczesniej nie wiem jak dlugo u poprzedniego wlasciciela. Moje moto mialo bardzo uboga instalacje w zasadzie z cewek pradowych ze statora prad szedl tylko na swiatla...

    Motocykle, Motorowery   18 Sty 2018 20:45 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 4068
  • Komputer się wiesza burczenie w glosnikach reset pozostaje.

    Jak narazie co zrobilem to wgralem najnowszy BIOS i zobacze jak bedzie chodzic. Jak narazie zauwazylem po wgraniu nowego biosu ze wiatraki lepiej reaguja na zmiany temperatur lista zmian w nowym biosie byla baaaardzo dluga, mozliwe ze cos tez w biosie siedzialo wrednego i sie gryzlo niestety nieogarniam...

    Komputery Hardware   23 Kwi 2010 22:24 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 2885
  • Modernizacja schematu mieszadła magnetycznego

    Witam, w datasheet'cie masz zasady doboru rezystorow, w uproszczeniu potencjometr do masy daj jakies 5k a jego szeregowy rezystor usun. Jak rozumiem 317 ma sluzyc za regulator napiecia. Z ciekawosci jak budujesz to mieszadlo, uzywasz uzwojen silnika do poruszania magnesu/mieszadla - nie za slabe? czy...

    Początkujący Elektronicy   05 Lis 2015 11:21 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 813
  • dobór urządzeń w autonomicznym systemie hybrydowym

    Witam, jestem biernym użytkownikiem elektrody (tzn. że więcej czytam niż piszę ;) ), lecz nadszedł czas kiedy muszę o coś zapytać. Otóż planuje stworzyć autonomiczny (off-grid) hybrydowy system zasilania budynku. Po wyliczeniu godzin pracy w roku i zapotrzebowania wyszła mi wartość średnia zapotrzebowania...

    Energia Odnawialna   05 Lut 2013 23:02 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2553
  • Energia odnawialna - Czy mogę dodać panel fotowoltaiczny 60V?

    Podczas przeciążania napięcie zawsze spada, zarówno pradnice jak i PV najlepiej pracują w okolicy napiecia znamionowego. Właśnie tego pilnuja układy MPPT ale osobiście nie szedłbym w tym kierunku. Przetwornice są drogie i w tym wypadku należaloby użyć oddzielnego układu dla PV. O wiele tańszym i równie...

    Energia Odnawialna   14 Lip 2017 19:48 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 1542
  • ..:: Bezglosny zasilacz do PC ::..

    mozesz zrobic reczny regulator obrotow - poprzez zlozenie ukladu zrodla pradowego i puszczac powiedzmy polowe pradu przez wiatrak, to spowoduje, ze obroty spadna do bardzo niskich - nie bedzie go slychac, a jakis przeplyw powietrza jednak bedzie. jest jeszcze kilka innych rozwiazan: 1) robisz regulator...

    Komputery Hardware   04 Kwi 2004 18:05 Odpowiedzi: 44    Wyświetleń: 6079
  • Turbina wiatrowa 24V a ryzyko porażenia prądem

    2) brakuje mi wiedzy o turbinach i nie wiem, czy i kiedy z tych 24V nie może się zrobić np. 48V. Widziałem takie ostrzeżenia w PDF-ie do przykładowej turbiny. Bez obciążenia wzrośnie, bez obciążenia wzrosną obroty, co da dalszy wzrost napiecia, tyle wynika z ogólnej wiedzy, specem od turbin też nie...

    Początkujący Elektronicy   30 Mar 2015 18:32 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1887
  • Hybrydowa elektrownia - Moduł słoneczny cz.1

    Witam Gratuluje ukonczonego projektu. Sam rowniez jestem na etapie budowy podobnej elektrowni , o mocy rzedu 400-500W, mam juz kilka komponentow a nad reszta pracuje. Sprawe traktuje jako hobby polaczone z nauka. Interesuje mnie schemat polaczen, tzn instalacji, wlacznie z czujnikami oraz dlugosciami...

    DIY Dom Ogród   07 Paź 2012 18:14 Odpowiedzi: 115    Wyświetleń: 58248
  • ModeCom FEEL LC-B350ATX (350W) czy podola 5 wentylatorow

    A kto powiedział, że musisz ? Nie mogą pracować wentylatory na 12V ? Moga ale bedzie za glosno bo bedzie chodzil non stop na max obrotow poniewaz nie ma zadnej mozliwosci regulacji z plyty. O jaki produkt chodzi, regulator ? To nie ma żadnego znaczenia - ważna jest moc podłączanych wentylatorów,...

    Komputery Hardware   03 Mar 2010 23:20 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 2634
  • Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.2 (Archiwum)

    Ten regulator działa troche inaczej niz myslicie : Dopóki napiecie na akumulatorze nie przekroczy ustawionego napiecia żądanego to regulator ładuje pełną moca i moce strat na tranzystorze są bardzo małe (30A x0.010R=0.3V x 30 =9W a tyle spokojnie ten radiator odda ) Po jego przekroczeniu nastepuje...

    Energia Odnawialna   23 Sty 2017 23:33 Odpowiedzi: 4164    Wyświetleń: 1614586
  • s7-1200 - regluator PID - grzanie/chlodzenie

    witam, mam problem dotyczacy regulatora PID. Korzystałem z pdfa FAQ konfiguracja regulatora PID w celu wykonania identycznego cwiczenia, poniewaz moj układ składajacy sie z czujnika temperatury, wiatraczka komputerowego oraz żarówki bedzie działac na tej samej zasadzie. Konstrukcja troche inna, ale to...

    Automatyka Sterowanie PLC   25 Sie 2014 21:28 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1533
  • Zasilacz stabilizowany LM 338 30V >5A

    Ja bym zamiast odczepu wstawił tam tandem step down plus jakis fajny liniowy regulator. Ostatecznie 338. Spep down zapewniłby duża sprawność i kompensacje dropu a liniowy dobry regulator porządna stabilizację napiecia. Radiator, wiatrak oraz odczepy byly by zbędne.

    DIY Konstrukcje   27 Mar 2015 07:57 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 12276
  • laguna 1 dmuchawa nie dziala

    W Lagunie I z 2000r. poszedl dym spod konsoli srodkowej i przestal krecic wiatrak dmuchawy. Samochod ma klimatyzacje ze sterowaniem elektronicznym. Panel pokazuje wszystko prawidlowo, nawet kreseczki o sile nadmuchu, zdemontowalem silnik dmuchawy. Z naklejki na silniku dowiedzialem sie ze klimatyzacja...

    Samochody Elektryka i elektronika   09 Lip 2005 17:47 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3576
  • Zasilacz Tronje 550W z Allegro

    Ja od dwoch lat uzywam FEEL-a (Modecom) ... w sklepach byly po jakies 70zl wtedy.. naprawde cichy (regulator wiatraka), napiecia nie roznia sie o wiecej niz 0.05V!! (mierzylem!!) (Athlon2000XP(at)2600XP, plyta wypchana kartami, 2x nagrywarka) Jako ze pracowalem wtedy w duzym serwisie to widzialem doslownie...

    Komputery Eksploatacja   07 Cze 2006 12:25 Odpowiedzi: 40    Wyświetleń: 10236
  • Czy da sie zsynchronizowac falownik z siecia?

    Tutaj jest FAQ A konkretnie idzie mi o ten podpunkt: "What happens to the electricity generated when I am not using it? Any electricity that is being generated by the Windsave System but not used by the household, flows back into the local mains. This feed back of power to the grid...

    Automatyka Falowniki   05 Gru 2006 16:50 Odpowiedzi: 36    Wyświetleń: 7658
  • Pytanie o prosty zasilacz na LM317T

    2200 na 40V będzie lepszy, niż te pozostałe, taka pojemność powinna wystarczyć do twojego zasilacza. Tych 220/25 nie będziesz mógł wykorzystywać przy wyższych napięciach na prostowniku, ewentualnie najwyżej z trafora 5,9 V(2 równolegle) i 11,7 do tego szeregowo, po wyprostowaniu dają prawie 25V, więc...

    Początkujący Elektronicy   26 Sty 2007 15:55 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 12619
  • Pomoc Odnośnie Ogniwa Peltiera (budowa lodówki)

    To nie jest az takie latwe :( Konstrulujac lodowke oparta o TEC musisz wziac kilka aspektow pod uwage. Sam proces transferu ciepla nie jest zadna tajemnica, ale konstrukcja TEC sprawia, ze aby przetransportowac kwant ciepla z jednej strony na druga, musisz dostarczyc do TEC ( ogniwo Peltiera ) odpowiednia...

    Projektowanie Układów   25 Sie 2018 12:40 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 31255
  • Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

    Pierścień ferrytowy nawinięte dwa lub trzy zwoje przewodu zasilania od prądnicy do akumulatora i druga cewka na przykład 10 zwojów jako źródło odniesienia dla generatora PWM . a co by to miało dać??Badanie indukcyjności czy jak?? Brak sprzężenia zwrotnego, regulacja potencjometrem, nie sądzę aby...

    Energia Odnawialna   26 Sty 2009 19:25 Odpowiedzi: 12804    Wyświetleń: 5046947