67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Parametr Dropout Voltage to najprościej definiując wartość napięcia, o które musi być większe napięcie wejściowe regulatora, od napięcia wyjściowego, by regulator poprawnie pracował, w twoim przypadku jest IN 5V, więc nie ma problemu. Jeśli chodzi o "Napięcie zwolnienia: 275 mV" to tym bym się nie sugerował, to tylko stabilizator LDO.
Jeśli zwykły PWM to da radę. Tutaj nie ma konwersji niższe napięcie->większy prąd.
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Za duża wartość potencjometru do napięcia wyjściowego; źle wyliczony
To jest całkowicie normalne zachowanie, napięcie paneli obniża się po podłączeniu do rozładowanego akumulatora. Jeżeli chcesz podnieść wydajność swojej instalacji, szczególnie w pochmurne dni, powinieneś się zastanowić nad regulatorem z funkcją MPPT, wtedy regulator będzie automatycznie dobierał kombinację napięcie-natężenie która pozwoli uzyskać największą...
RAW to wejście na regulator napięcia. Może ono mieć znacznie większe napięcie np. 9V (w zależności jaki regulator został użyty). Na Vcc będzie wtedy napięcie, takie jak ma być, czyli albo 5V, albo 3,3V. Możesz więc śmiało do RAW podłączać i nic nie może się stać. Być może był uszkodzony i tyle, usuń go i spróbuj działać.
Witam, Krzysztofie. Tak, rozumiem Ciebie. Dużo roboty nie ma. I zastosowanie regulatora napięcia po pierwotnej stronie dużo upraszcza. Może i tak zrobię. Pozdrawiam
Cela akumulatora naładowana w100% posiada napięcie równe 2,2V. Czyli 6*2,2V=13,2V, żeby to napięcie uzyskać prądnica musi mieć napięcie o około 10% większe.
Witam Zielony opornik nie jest od tego ,jedyna rada wymienić na inny,14,8V to dużo najwyżej 14,5V.
Zasilanie motorka źródlem prądu czy napięcia? Zasilając stałym napięciem zadajesz prędkość obrotową, zasilając stałym prądem zadajesz stały moment obrotowy. Oczywiście można łączyć te dwa tryby pracy. Do tego żeby ruszyć z miejsca, potrzeba większego momentu i prądu, w porównaniu do utrzymywania stałej prędkości. W regulatorach prędkości wentylatorów,...
Ten scalak na zasilaniu musi mieć napięcie odpowiednio filtrowane kondensatorem. Czyli musisz dać mostek prostowniczy Gretza i kondensator elektrolityczny dużej pojemności zaraz za mostkiem.
Zobacz jakie jest napięcie wejściowe do tego regulatora. Im większe napięcie wejściowe, tym więcej ciepła wytraci się na regulatorze. Może lepiej byłoby podać napięcie wejściowe przez jakiś mały rezystor 3W?
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora,...
Prądnica w tym Fortschritt była kłopotliwa, już nie pamiętam czy padał twornik (wirnik) czy uzwojenie wzbudzenia. Pewnym rozwiązaniem było wstawienie prądnicy od malucha, po wcześniejszym przetoczeniu obudowy (prądnica RS09 ma minimalnie większą średnicę). Kolejny kłopot to regulator napięcia, ponieważ połączenie twornika ze wzbudzeniem było na odwrót...
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
zapewne jest to regulator napięcia Być może. Bo zapewne starsi użytkownicy forum, powinni pamiętać, ze takowy, podobny mechaniczny regulator napięcia posiadał duży fiat. Fiat 125p. Ale, faktycznie. Po bliższym przyjrzeniu się jest to chyba faktycznie "opornica" Opornik.
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
To jedno. Zmienił bym też ten KD na jakiś o większym wzmocnieniu, może MJ11014?
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
szlifierka na niskich obrotach jest zasłaba do tego potrzebna jest polerka a na zbyt dużych obrotach to lakier sie przypali
Zastanów się. Skoro moc to iloczyn natężenia prądu i napięcia, to jeżeli masz na panelu 22.8V, to jego maksymalny prąw wyniesie 160/22.8= 7A. Skoro moc 160W, a akumulator 12V, to prąd będzie większy niż 7A. Na tym polega praca regulatora, że obniża napięcie z paneli do poziomu bezpiecznego dla akumulatora. Sprawność takiego regulatora będzie rzędu...
Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
Wwitam Kolego jasiu06 regulator MPPT nie jest przetwornicą żeby z dużego napięcia robił większy prąd a bez prądu nie naładujesz akumulatorów . Ja mam instalacę z paneli na 48V o mocy około 5 KW regulator MPPT i maksymalne napięcie 73V z paneli i taki układ najlepiej ładuje moje akumulatory 1300 Ah.Pozdrawiam. Dodano po 22 Kolego Piżol zamontowanie diody...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Cześć. Od czegoś trzeba zacząć. Jeśli piszczy to znaczy że najprawdopodobniej jest zwarcie po stronie wtórnej przetwornicy. Najczęściej pada jak określili to Koledzy właśnie HOT i regulator napięcia +B. Sprawdź więc ten duży tranzystor na radiatorze, tranzystory w jego układzie i Napisz co Ustaliłeś. Pozdrawiam.
Napisz jeszcze,jaki szczytowy prąd pobiera odbiornik przez ten regulator. Z doświadczenia wiem, że to może być duża wartość. Ale chyba najkorzystniej byłoby wstawić dwie diody szeregowo (o prądzie większym niż pobierany) w obwód zasilania regulatora.
Witam. Czy chodzi tobie o regulowane zasilacze(prostowniki), czy o regulatory napięcia większej mocy( regulacja obrotów itp.).
Cześć. Przetwornicę na razie zostaw w spokoju. Sprawdź jak napisali Koledzy HOT-a - duży tranzystor na dużym radiatorze oraz tranzystor w jego zasilaniu (regulator napięcia). Pozdrawiam.
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
5v będzie bezpiecznie? Obejrzeć elementy na płytce, pokaż zdjęcie całej, spodziewam się 3,3V albo 5V. Na które Piny podać? Za cewką jest wyjście do dużego kondensatora ceramicznego.
Diody Zenera mogą mieć odchylenie napięcia +-5% (dioda C4V3 - może mieć od 4.09V do 4.51C), więc trzeba by dobierać diodę, żeby kończyć ładowanie przy odpowiednim napięciu; poza tym, dioda Zenera pobiera jakiś prąd - jak ją podłączysz równolegle do baterii, to w czasie, gdy dynamo nie daje zasilania, dioda będzie rozładowywać baterię - czyli dioda prostująca...
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Czy przy dużej dysproporcji mocy paneli w stosunku do zbyt małego akumulatora to regulator PWM jest bezpieczniejszy od MPPT gdyż odcina całkowicie ładowanie akumulatora? Każdy regulator poprawnie skonstruowany powinien posiadać takie same funkcje ładowania etapowego aku, niezależnie czy jest to PWM, MPPT czy jakaś pośrednia wydumka. PWM - prąd ładowania...
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Jakto 19V. Cały czas byłem przekonany, że 24, a niektóre 30V. Musisz zastosować stabilizator 7812, ale nie w obudowie TO220, tylko takiej jak tranzystor 2N3055 (TO3 nie jestem pewien) one mają większe prądy. Pozdrawiam.
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
W ogóle regulatory liniowe raczej odpadają przy tak dużej różnicy pomiędzy napięciem wejściowym a wyjściowym. Poszukaj jakiejś przetwornicy step-down, która będzie spełniała Twoje parametry.
nie znalazłem żadnej taniej Tanio a co więcej bez dużych strat tego się nie da zrobić. Masz dwa wyjścia - 1. kupić panel o napięciu dostosowanym do Twojego regulatora, 2. kupić regulator o napięciu dostosowanym do Twojego panela. "Wstawianie" czegokolwiek między panel a regulator (w Twoim przypadku) to są tylko straty energii. Proponuje kupić inny...
Tak z innej beczki, na wszelki wypadek. planuje zrobić model sygnalizacji świetlnej na Arduino uno Dodam, że zależy mi, żeby napięcie się nie zmieniło, Jeżeli tych świateł będzie dużo, każde po 100 mA i jeżeli zasilisz to wszystko z 5 V Arduino, to możesz niechcący przegrzać zamontowany na płytce regulator napięcia.
regulator napiąć duży prąd regulator obrót duży regulator duży prąd
lodówki bosch opinie ściszyć domofon transformator termistor
zespół prostownikowy bester zespół prostownikowy bester
OKI MC 883 nie pobiera papieru A3 z podajnika Jak zdemontować panel radia Samsung MM-C8?