Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Uszkodzony regulator napięcia.
Wymień regulator napięcia za,duże napięcie ładowania oraz pulsowanie świateł.
Sprawdź regulator napięcia
ja tak miałem w pasacie i to był regulator napięcia pulsowały zegary swiatła,lampka w kabinie.Najpierw poczysciłem wszystki masy nie pomogło wymienilkem reg i jest ok
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
Zmierz napięcie gdy jest triak wyzwalany
Wymienił bym regulator napięcia.Prawdopodobnie jest uszkodzony.Jeśli uwalona była by dioda nie było by ładowania.
Po wymianie kondensatora nadal nie ożyło i pulsuje mi napięciem. Wylutowałem regulator 5V, napięcie wskoczyło na stabilne 13V (czyli kondensator pomógł...) Po wlutowaniu regulatora z powrotem napięcie znów pulsuje. Po założeniu nowego bez zmian. Rezystancje względem masy: Noga 1: z minusem na nodze 2 6k, z plusem na nodze 2 3,9k Noga 3: z minusem na...
Potrzebuje regulatora obrotow silnika elektrycznego na prad staly (12V, 10A), z czujnikiem cisnienia. Zeby obroty zmieniely sie, a cisnienie pozostawalo takie same (z mozliwoscia zmieny danego cisnienie, regulacje w zakrecie np. 0-1 bara). Mysalem zmodyfikowac jakis regulatow wentylatorow, tylko ze one sa na 150mA, a ja nie bardzo sie na tym znam. Jestem...
dobra dobra ale zacznijmy co to za auto ????
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Zmien regulator napiecia i powinno byc dobrze... Pozdrowionka..
Witam, posiadam Peugeota 208 rocznik 2015, wymieniałem już regulator napięcia dwa razy. Światła pulsują, są minimalne spadki napięcia, obroty falują, najbardziej zauważalne pomiędzy 2000 a 3000 tysiące obrotów. Problem bardziej się nasila jak pada deszcz, jak auto się dobrze rozgrzeje problem jest mniej odczuwalny. A jak jest sucho nie raz w ogóle nie...
Chociaż wątpię bo on ma za małą pojemność więc chyba jest tylko filtrem .... Ten kondestor słyży właśnie jako taki filtr. Może niemasz "dobrej" masy na alternatorze. Kiedyś co prawda nie samochodzie, ale problem miałem podobny na akumulatorku było 18 i nawet rosło. Przyczyną tego był brak masy przy regulatorze napięcia. U siebie masz regulator razem...
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
witam sprawdz stan szczotek , ewntualnie regulator napięcia pozdrawiam
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Lepiej jest jak klema całym obwodem przylega do bieguna.A pulsowanie może byc przez alternator (regulator napięcia ).Ewentualnie masa.
Na razie zakryłem chłodnicę dyktą i silnik sie nagrzewa jak należy i już kontrolka od wtrysku sie nie zapala. Muszę termostat wymienić i będzie ok. A teraz co z tym pulsującym napięciem ?? jak to sprawdzić czy to wina alternatora czy regulatora napięcia albo jeszcze czegoś innego ??
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Te pulsowanie swiatel prawdopodobnie spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napiecia w alternatorze ....
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Q2 - BD137-139-16 względnie coś z serii BD237-239, 437-441 itp. R2 o wartości zależniej od wzmocnienia tranzystora. Weź może po jednym: 220 i 360 om, to coś dopasujesz, ew. złożysz z dwóch. Oba o mocy minimum 1W, a lepiej 2W. Duże i będą się trochę grzać, ale coś za coś, bo stosując MOSFET-a trzeba by go sterować z komplementarnego drivera. Na marginesie:...
W mojej Kia ceed 1,6 crdi 90KM 2008 r. Występuje taki pribkem: Pulsowanie oświetlenia wewnątrz (np. podświetlenie radia, deski, zegarów) oraz świateł mijania. Pulsowanie jest równomierne, w odstępach sekund kilka mignięć. Wymieniono na nowe: akumulator, regulator napięcia, pasek wielorowkowy, świece żarowe. Pulsowanie bez zmian. Podstawowe pomiary nie...
Przy filtrowanym jak tyrystor załączy to już się nie wyłączy. Myślę że tam ma być pulsujące, czyli bez filtracji. Tyrystor się będzie załączał i wyłączał.
stawiam na 200% regulator!!!!!!!!! hehe znam dobrze ten objaw!!! :D pozdrawiam :wink:
Tego typu agregatu nie znam. Jednak z krótkiego opisu na Allegro wynika, że posiada on prądnicę synchroniczną, bezszczotkową bez regulatora napięcia. Nie sądzę aby to ona była odpowiedzialna za pulsowanie napięcia. Przyczyn szukałbym w niestabilnej pracy silnika, której powodem może być np. niesprawny regulator obrotów. Jeżeli pulsowanie jest o dużej...
hmmm.... alternator sprawny a ładowania nie ma i objawy taki jakby był nie sprawny coś tu nie tak. czy wymienili regulator napięcia?
Dlaczego uparłeś się na bipolarny? Unipolarny ma niewielką oporność dren/źródło, mniejsze straty mocy oraz radiator. Pomyśl nad IGBT. A jakim cudem? nie ma znaczenia jakiego typu tranzystora użyjesz w stratnym regulatorze szeregowym, ten nadmiar mocy musi gdzieś się wydzielić. Wydaje mi się że chodzi ci o regulację PWM i tranzystor klucza w niej, wtedy...
Coś nie tak z tym profesjonalnym serwisem,migające czy pulsujące światła to objaw padającego regulatora napięcia.
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Jeżeli taki objaw występuje tylko na wolnych obrotach to do wymiany regulator napięcia.
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
Światła jak w temacie.Wymieniony regulator napięcia i dalej pulsują. Zmiana obrotów powoduje zmianę częstotliwości pulsowania.Podświetlanie zegara działa tylko przy włączonych światłach[podświetlanie słabsze]. Bez świateł podświetlanie pełne włącza się sporadycznie. Jak już piszę to dodam że przez 7 lat eksploatacji wymieniłam ok.15 żarówek reflektorowych....
Wymontuj alternator i daj na sprawdzenie, ja obstawiałbym kończący żywot regulator napięcia, pomimo że ładowanie jest to jest ono pulsujące, ale wystarczająco szybko czy miernik nie wyłapał tych skoków.
Sprawdź napięcie ładowania. Prawidłowe około 14.4V. Jeśli jest inne akumulator padnie albo się zgotuje. Zanim wymienisz aku na nowy zdiagnozuj awarię alternatora. Dopuki nie wyjmiesz szczotek nie dowiesz się co może być przyczyną awarii, możliwe że regulator napięcia.
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Mechaniczny możesz zastosować bez problemu. Bedzie pasował ten z Łady czy Fiata 125p. Tyle tylko, że trzeba będzie dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania i doprowadzić zasilanie po stacyjce (może być sprzed przewodu oporowego cewki zapłonowej jeśli takowy u Ciebie występuje). Wadą regulatora mechanicznego jest pływanie napięcia-będzie zauważalne pulsowanie...
Nie koniecznie. Miałem takie same objawy w swoim aucie i winny był regulator w alternatorze. Napięcie ładowania było dobre, ale wszystko w aucie pulsowało. Po podmianie na nowy problem ustąpił.
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
Noga 2 i 6 przywarte do masy powinny ustawić stan wysoki na wyjściu NE555. Przywarte do zasilania powinny ustawić stan niski. Do prób dynamicznym wstaw kondensator 1uF lub większy, to dasz radę zaobserwować pulsowanie napięcia na wyjściu.
Brakuje gdzieś napięcia - klękł pewnie jakiś regulator napięcia - generator nie oscyluje to proc sygnalizuje błąd pętli.
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Stabilizator napięcia nie jest wyposażony w automatyczną regulacje napięcia a za tym trzeba ręcznie ustawiać napięcie na 230volt. Nie ma też na nim tabliczki znamionowej ale myślę że ma około 200wat. Podłączyłem TV LG pod dany agregat i po 10 minutach się wyłączył nie uległ uszkodzeniu tylko się wyłączył. Mam pewne obawy aby pod dany agregat podłączyć...
Napięcie podawane z zasilacza do tego typu regulatora nie może być filtrowane. . Musi być napięcie pulsujące ( czyli prostownik bez kondensatorów filtrujących).
To nie wina zasilacza, bo próbowałem zasilać ją przez USB (portem z laptopa, kostką od ładowarki i telefonem z przejściówką org) oraz sprawdzonym akumulatorem z regulatorem napięcia 3.3V przez pin "VIN" na płytce. Model to chyba po prostu ESP32 Dev Board V1, ma 30 pinów, a na tyle ma napis "ESP32S".
Witam, Przez pewien czas przestałem się interesować tą żarzącą kontrolką ładowania, jednak coraz bardziej denerwuje mnie pulsowanie napięcia w instalacji elektrycznej (kontrolki, światła itp.) Częstotliwość pulsowania jest niezależna od obrotów silnika, a czasem całkowicie ustaje. Czy może to być wina regulatora napięcia ? Jakiś pomysł ? Pomierzyć napięcie...
Witam. Mam problem, mianowicie posiadam fiata uno 1.0 fire od jakiegoś czasu pulsują mi światła i kontrolki i od czasu do czasu zaświeci sie kontrolka akumulatora. Byłem u elektryka wymienił regulator napięcia na alternatorze i niestety po wymianie jest jeszcze gorzej po kontrolki i światła pulsują już prawie cały czas a kontrolka akumulatora delikatnie...
pulsować napiąć napiąć pulsować zasilacz pulsować napiąć
gruszka podłączenie jakie głowice termostatyczne zarezerwowana pamięć
pamięć ferrytowa koralik pamięć ferrytowa
Sharp LC-70LE838E Software Update Guide Samsung SCM-7450 – typ lasera, zamienniki SOH-A1, KSS-213C, SF-P101N, objawy zużycia