Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
A co może być winą w alternatorze? Regulator napięcia? Uzwojenie? Stojan lub coś innego?
Myślę, że trzeba najpierw odpiąć regulator napięcia od generatora i pomierzyć uzwojenia. Następnie samą elektronikę. Być może tylko elektronika spalona.
Owszem tu też funkcjonuje i ma się dobrze ,gdyby generator go stracił nie mógłby się wzbudzić.A co do regulatora procedura ta sama co zwykle -odłączasz regulator a na uzwojenie wzbudzenia podajesz napięcie z obcego żródła [regulowany zasilacz prądu stałego ,od biedy akumulator] zgodnie z polaryzacją pojawia się napięcie na zaciskach generatora i już...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Witam W temacie prób z usprawnieniem ekologicznym palnika wykonałem pierwszy krok. Wykonałem palnik HHO do lutowania Przeróbka polegała na wymianie dyszy w palniku propan butan na dyszę z palnika na OO Ostatecznie można zaadaptować starą metalową strzykawkę z igłą. . Prowizoryczny "generator chemiczny" woda+KOH/kret/+ porwana folia aluminiowa zamknięte...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Jak widzisz masz nowszą wersję "puszki prądów" - zwróć uwagę na różnicę w sposobie włączenia uzwojenia wzbudzającego na schemacie z Twojej "puszki" i schemacie, który dostałeś z instalacją. Prądnica od tej "puszki", a właściwie regulatora powinna mieć wbudowany dodatkowy rezystor włączony szeregowo z uzwojeniem wzbudzającym do masy. W starszej (chyba)...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Witam, buduje zgrzewarke na MOT i mam pytanie odnośnie schematu regulatora po stronie pierwotnej, czy ktoś moze mi doradzić prosta i skuteczna konstrukcje tego regulatora
Tak uszkodzone uzwojenie (regulator pewnie też).
Troche stary temat ale widzę że dość interesujący. Może ktoś posiada schemat regulatora napięcia uzwojenia wtórnego na prąd ok.30A. Otórz buduję takie cudeńko : trafo ok.500W, na wtórnym trzy uzwojenia , każde po ok12V, no i właśnie taki miałem zamiar aby wpiąć w te uzwojenia (niezależne) trzy regulatory abym mógł PŁYNNIE regulowac napięcia wyjściowe...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Zacznijmy może jaki jest w tym agregacie typ pradnicy? Pytanie : Wirnik ma uzwojenie? Jest regulator napięcia?
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Skoro nie mam na T1 napięcia jak pisałem to również na T4 brak. Zastanawiam się nad mostkiem U1 i tu całe zasilanie na regulator napięcia i uzwojenie wzbudzające jeśli ja dobrze główkuję.
D1 jest do tłumienia napięcia samoindukcji uzwojenia wzbudzenia.
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Witam. W układzie skraplacza klimatyzacji jest sześć wentylatorów. Ich prędkość do tej pory regulowana była poprzez trójfazowy regulator napięcia. Sygnałem zadającym prędkość było ciśnienie w układzie po stronie tlocznej. Regulator uległ uszkodzeniu i wymieniłem go na falownik LG IG5. Wykorzystalem wejście I na sygnał 4-20 mA pochodzący od czujnika...
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Dla prostownika z użyciem tyrystora w roli regulatora prądu napięcie wtórnego uzwojenia musi składać nie mniej 15V - optymalny - 17-19V .
Po pierwsze zamontowałeś niewłaściwy stator (pewnie od Aprilii SR 50) i stąd mogą być problemy. Po drugie jest tam bardzo specyficzna konstrukcja zapłonu i nie powinno się nieczego przerabiać, wkładać innego. Można także przypuszczać że cewkomoduł mógł ulec uszkodzeniu. Posiada on specjalną przetwornicę napięcia która przy pomocy indukcyjności uzwojenia...
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Ta co obecnie używam 14A 60W 4V ale chciałbym regulację na przyszłość. Transformator ? To regulator fazowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego. Masa tego na Forum.
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Do zasilania, najlepiej regulowanego. W samochodzie służy do utrzymania napięcia w normie 14V z kawałkiem w dużym zakresie obrotów. Im wyższe obroty tym mniejszu prąd tego uzwojenia. W przypadku wiatraka również było by to tak samo rozwiązane. Dodano po 2 Po prostu napięcie alternatora po wyprostowaniu, zasila te uzwojenie przez regulator napięcia.
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytanie czy regulator poradzi sobie z dynamem, które nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Witam Może ktoś mi poradzi dlaczego po przewinięciu stojana nie chce się pojawić napięcie na uzwojeniu zasilającym regulator jest to niezależne uzwojenie dodam że po podaniu zewnętrznego napięcia na wirnik około 24v wszystko jest dobrze może ktoś ma jakieś pomysły :cry:
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Zamiast diód tyrystory i prosty regulator Marek
A na pewno podłączyłeś zasilanie regulatora pod uzwojenie o niższym napięciu? Bo jak przez pomyłke dałeś zasilanie regulatora z uzwojenia 230V to regulator da rade na tym drugim uzwojeniu 100V wydusić 230V sam się przy tym usmażając. Kondensator strzelił bo albo dostał napięcie wyższe niż znamionowe lub przepalone diody przepuściły prąd przemienny do...
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Hej, Posiadam transformator toroidalny, na wtórnym ma on 14VAC. Chcę przy użyciu takiego transformatora zbudować wycinarkę do styropianu. Czytałem, że różne transformatory pracują z różnymi ściemniaczami i mam takie pytanie czy do takiego transformatora toroidalnego mogę podpiąc taki regulator napięcia? (na uzwojeniu pierwotnym) Link do allegro to mało....
Po co te kombinacje? Przypuszczam że w tym modelu znajdował się typowy motocyklowy regulator napięcia do uzwojenia jednofazowego bezmasowego. Regulator taki można kupić już od 50 zł, choć z jakością nowej chińszczyzny jest loteria. Robiłem taki agregat chiński Diesel i siedział w nim motocyklowy regulator. Co najciekawsze, agregat posiada wyjście do...
Próbowałem kombinować z kablem ale nic nie dało. Podłączałem też dodatkowy (gruby 10mm^2) kabel ale wszystko było bez zmian - nadal za niskie napięcie. Wygląda to tak jakby alternator dawał za mało prądu lub akumulator pobierał za dużo. Czy może być uszkodzony np. regulator napięcia, alternator (diody, uzwojenie) itp?
Kolego z tego twojego projektu to bardziej wyjdzie zasilacz niż prostownik do tego jeszcze musisz mieć regulator prądu
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Witam - a odłącz kabelek od alternatora który jest odpowiedzialny za zapalenie się kontrolki ten "kabelek" odpowiada za zgaszenie żarowki, po włączeniu stacyjki żarówka świeci w obwodzie : akumulator-stacyjka-żarówka-regulator napięcia-szczotki (uzwojenie wirnika)-masa. Przy odłączeniu tego przewodu żarówka będzie świecić, jeżeli wymieniony wyżej obwód...
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Prądnica jest 3F ale napięcie na niej jest regulowane przez regulator napięcia dla uzwojenia magnesowania wirnika, jak to ma miejsce w alternatorze samochodowym To w końcu masz magnesy czy uzwojenie wzbudzenia? Ze względu na mój brak wiedzy nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie ,ale jest to najzwyklejsza prądnica montowana w skuterach np.:...
dzięki za rozjaśnienie jak to wygląda jutro sprawdzę jakie są napięcia i uzwojenia
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Przede wszystkim regulacje prądu lub napięcia w prostownikach wykonuje się na uzwojeniu wtórnym transformatora, a nie pierwotnym. Zapoznałeś się przed zakupem tego regulatora z jego przeznaczeniem, do czego on służy?
Edit: Tak się spieszyłem, że nie zauważyłem odpowiedzi na pytanie na ten przewód wystający z miejsca z połączeniem uzwojenia.
Tu nic się nie zgadza. Normalnie przy samej kontrolce, bez podłączonego przekaźnika, na D+ powinno niskie napięcie rzędu 2–3 V, a regulator napięcia powinien puszczać prąd na uzwojenie wirnika. Po włożeniu przekaźnika napięcie powinno jeszcze bardziej spaść, bo przekaźnik to dodatkowe obciążenie, żarówka powinna świecić jeszcze mocniej. Tymczasem 6...
Prawie każdy alternator działa tak samo. Wirnik + uzwojenie + 6 lub 9 diodowy mostek+ regulator napięcia. Jeśli uzwojenie nie ma przebicia na masę to w 99 przypadków jest sprawne. Jeśli widzisz że wirnik ma przejście i nie wypływa z niego plastik to jest sprawny. Diody sprawdzasz tak jak wszystkie inne diody, muszą przewodzić w jedną stronę. Gorzej...
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
Zapomnieliście o uzwojeniu wzbudzenia i regulatorze napięcia. Alternator 12V pewnie będzie współpracował z regulatorem 24V. Problemem będzie uzwojenie magneśnicy, które może się przegrzać, gdyż będzie dłużej pracować z pełnym wzbudzeniem. I pracować taki alternator będzie od wyższych obrotów. Diody i uzwojenie stojana wytrzymają wyższe napięcie. Wirnik...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
W moim przypadku już dwa razy zawieszała mi się szczotka - kontrolka wtedy nie świeci bo mimo braku napięcia wzbudzenia jej obwód się nie zamyka - kontrolka jest włączona pomiędzy wyjście prostownika wzbudzenia a + akumulatora, jej obwód zamyka się od + przez regulator napięcia i uzwojenie wzbudzenia. Szczotki ze szczotkotrzymaczem są przykręcone jednym...
Bez sensu robienie uzwojenia w dwóch grupach. Nawiń jedno uzwojenie tak jak obecnie się stosuje. Jeśli ma być uzwojenie bezmasowe, to regulator napięcia od motocykli 125 cm³. Jeśli uzwojenie jednofazowe (połączone z masą), z odczepem na światła lub bez, to regulator od skutera. Żadnych mostków Graetza po drodze, bo one uniemożliwiają prawidłową...
Potrzebujesz zasilacz regulowany, żarówkę 20W, żarówkę 2W. Żarówką zastępujesz uzwojenie wzbudzenia, resztę podłączasz według schematu, regulatorem regulujesz napięcie w zakresie 11 - 15V i patrzysz, kiedy żarówka zastępująca uzwojenie wzbudzenia gaśnie, a kiedy się zapala.
Witam ! Napięcie uzwojenia głównego OK , zasilania regulatora AVR OK , napięcie pomiarowe za wysokie. Zmienić je można tylko przez wykonanie odczepu z uzwojenia głównego w odpowiednim miejscu. Reasumując tylko ponowne przezwojenie przez osobę znającą tego typu uzwojenia prądnic / zwłaszcza chińskich / . Pozdrawiam.
a mam Pytanie właśnie odnośnie ładowania akumulatora w maluchu, otórz kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapala się lampka poziomu oleju a nie zapala sie lampka ładowania akumulatora. akumulator po tygodniu jeżdzenia muszę brać na prostownik, jaka może być tego przyczyna? miałem ustawianą przerwę w przerywaczu po tym zaczęło się tak robić, ale przerwa...
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie). No nie wiem. Regulacja odbywa się na sterowaniu masą (minusem). Więc na DF trzeba podać masę Ja z prądnice miałem w maluchach i tam w prądnicy wyprowadzone były: końcówka wirnika i uzwojenia wzbudzenia (oznaczeń nie pamiętam). Obie były podłączone do regulatora napięcia....
Witam ! Proponuję dokładnie sprawdzić prądnicę . Musisz mieć również napięcie zasilające regulator / ok 90 V nabiegu jałowym / oraz napięcie na odczepie pomiarowym / 16-18 V/ . Uzwojenie główne jest ważne lecz także uzwojenie wirnika ma znaczenie . Powodzenia.
Układ na pewno działa na 100% bo sam używam tego w swoich spawarkach. Regulator reguluje napięciem na pierwotnym uzwojeniu transformatora. jutro poszukam płytek jak mam to ci mogę odstąpić po kosztach jedynie będziesz musiał załatwić sobie odpowiedni triak. Reszta info na PW
Zrobiłem kontrolę prądu trochę inaczej. Znalazłem płytkę regulatora obrotów silnika na 230V za 7 złotych na allegro i dałem ją między kabel z gniazdka a uzwojenie pierwotne. Teraz regulując napięcie na uzwojeniu pierwotnym ograniczam prąd na uzwojeniu wtórnym. Regulator fazowy niespecjalnie nadaje się do tego celu. Sprawdzałeś temperaturę transformatora...
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
Dodam tylko,że można go oczywiście zasilić napięciem niższym i uzyskać na uzwojeniu wtórnym (sek) odpowiednio niższe napięcie. Stosując scalone regulatory wpięte w uzwojenie pierwotne oznaczone PR np. typu KDSF - (wpisz sobie w googlach) można uzyskać bardzo szeroki zakres napięcia na uzwojeniu wtórnym , co czyni go bardzo uniwersalnym trafem mogącym...
Trzeba zwrócić uwagę, czy przy 230V zbytnio się nie grzeje. No i prąd ma ograniczony do 0,6A - pewnie ma jakieś zabezpieczenie wyłącznikiem bimetalicznym, ale ono niekoniecznie dobrze zabezpiecza; do tego, może nie reguluje napięcia, tylko przełącznikiem wybierasz odczep z uzwojenia wtórnego.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Dzięki, jeszcze upewnij się czy uzwojenie całe, szkoda by spalić nowy regulator.
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Teraz pada pytanie czy można by do tego podpasować jakiś inny regulator napięcia? Te napięcia z uzwojenia są w miarę standardowe? Może spróbuje rozpuścić/oczyścić tą elektronike z tego zalania i by można było zdiagnozować?
Jeśli lampka kontrola żarzy się podczas pracy silnika to mogą wystąpić następujące usterki: - Duża rezystancja przejścia w obwodzie ładowania akumulatora - przeczyścić wszystkie styki. - Uszkodzony regulator napięcia -wymienić - Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować - Przerwa w diodzie dodatniej lub ujemnej (diody wysoko prądowe)- wymienić...
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Jeśli wentylator nie ma układów elektronicznych do regulacji mocy a po prostu przełącza uzwojenia to włączamy go na pełną moc a regulatorem napięcia regulować obroty. Wtedy nikt nie ucierpi :D .
Bardzo fajny falownik. Choć ja bym +15V uzyskał korzystając z L2, dodając kolejne uzwojenie i za nim inny regulator napięcia, pracujący na niższym napięciu DC. PS. Kolega z politechniki ?
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Agregat prądotwórczy HONDA EC3600F daje na wyjściu bez obciążenia około 130 V. Częstotliwość prawidłowa to 50 Hz. Po otwarciu pokrywy okazało się, że NIE MA regulatora napięcia. Na wirniku jest uzwojenie i są wmontowane od strony tylnej dwie diody. Kondensator ma 19 uF, więc jest w tolerancji 22 uF. Uzwojenia mają przejścia tak: - to co podłączone do...
Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
W tym układzie prostownika, poza napięciem tętniącym jest jeszcze regulator fazowy na uzwojeniu pierwotnym, zapewne też robi sporo bałaganu...
napiąć uzwoić silnik napiąć indukować uzwoić regulator uzwoić pierwotny
mondeo usterka silnik linux pendrive winbond 25x40
panasonic aquarea panasonic aquarea
Hulajnoga Bogist gaśnie po puszczeniu przycisku Czy warto kupować recertyfikowane dyski HDD?