Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
No to tak -czasami jak są długie przewody np nieszczęsny polowóz regulator na nadkolu, to samo włączenie prądu wzbudzenia powoduje spadek napięcia na zacisku (( pomiarowym=zasilającym))regulatora i takie objawy . Wbudowane regulatory raczej nie mają tej przypadłości z powodu jw.
Na moim starym regulatorze F 00M 145 228 jedyne problemy jakie miałem to chwilowy spadek napięcia po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika oraz gwizd w radiu no i to opóźnione ładowanie po uruchomieniu silnika. Chciałem to zlikwidować ponieważ podłączenie przyczepki lub platformy na rower nasilało objawy spadku napięcia. Po wyminie regulatorów problem...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Takie objawy daje alternator z regulatorem sterowanym po LIN — inteligentne ładowanie załącza się po upływie kilku sekund od uruchomienia silnika i to jest prawidłowe zachowanie. W zwykłym regulatorze napięcia nie ma tak długiego czasu soft-startu, ładowanie pojawia się z pełną wydajnością i stałym napięciem praktycznie od uruchomienia silnika. Problemy...
(...) ś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej) ale problem z tym co wcześniej napisałem powyżej jak był tak jest. Nie mam pomysłu może ktos wie jak to naprawić? Dodano po 21 Witaj na forum elektroda.pl! Z przyjemnością pomogę...
Jeśli i akumulator jest sprawny i układ ładowania w aucie, to nie ma potrzeby ładowania akumulatora prostownikiem. Nie wiem też co miało by dać jego naładowanie w obecnej sytuacji. U mnie, w innym aucie, objawy kończącego się alternatora były podobne. Tyle tylko, że komunikat potrafił się nie pojawić aż do momentu rozładowania akumulatora, czyli alternator...
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Hejka! Mam taki problem - napiecie na zaciskach akumulatora faluje - dosc szybko - nawet kilka razy na sekunde. Co t moze byc za przyczyna? Ogolnie miesci sie w przyjetych normach (okolo 14..14.5V). Zauwazalnym tego efektem jest pulsowanie swiatel, podswietlenia deski itp. Probowalem dwa rozne regulatory napiecia - i bez roznicy. Jak polaczylem z pominiecem...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam Jak działa regulator napięcia alternatora/prądnicy?? Na jakiej zasadzie opiera się działanie? Dzięki za pomoc
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
Witam! Na początku zaznaczę, że jest mnóstwo tematów w tym kierunku, lecz wszystkie dotyczą braku ładowania albo zlego ładowania, ale od początku. Mam traktorek kosiarkę z silnikiem B&S Vanguard 16hp gdy ją kupilem był problem z ładowaniem, mianowicie regulator dawał zbyt duże napięcie (ok 17V), postanowiłem więc kupić zamiennik na Alle.. no i niby...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam , mam maly problem z autem , wydaje mi sie ze to wina regulatora napieciowego alternatora , nierozumie dlaczego mi skacze tak napiecie , chodzi silnik na wolnych obrotach , wlacze swiatla , halogeny , i dmuchawe i napiecie spada no bo to normalne , ale spada az do 13,70 ... a jak dodam gazu do 2-3 tys obrotow .. to ono skacze .. i max do 14,04...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam Problem polega na skaczącym napięciu w instalacji, a co za tym idzie np. migotanie świateł. Wskazówka pokazująca ładowanie akumulatora cały czas się rusza, dochodzi do prawego końca skali. Częstotliwość tych zmian to jakieś 2-4Hz, a napięcie skacze ok 14,5V do 15,5V, nie zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika, ale ustaje na biegu jałowym....
Mam pytanie!! Jak zdiagnozować czy brak ładowania jest winą uszkodzonego alternatora czy regulatora. Bo miałem przypadek ze stwierdziłem awarie alternatora (wzbudzenie z regulatora na alternator było) a po wymiane regulatora ładowanie pojawiło się (mówię o alternatorach obcowzbudnych) Wie ktoś??
Ma Problem tego typu iz: miałem akumulator i często mi padał wiec postanowiłem zainwestować w nowy ale dalej mi sie wyładowuje po dłuższej jeździe wiec doszedłem do wniosku ze chyba jest problem z alternatorem wiec zainwestowałem w nowy pasek bo myślałem ze może na starym sie ślizga i tylko na niskich obrotach podaje prąd ale nadal jest to samo wiec...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam, czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zmątować regulator napięcia??? Cały czas mam problemy z ładowaniem góra 13.2V, a im więcej podłącze tym bardziej spada (przy wyższych obrotach to samo) Czy dało by radę np. LM338 podłączyć w taki sposób, że nawet jeżeli odpalę wszystko co jest możliwe do odpalenia, żeby ten LM cały czas wyciskał z alternatora...
No ale co tam jeszcze może byc uszkodzone skoro mostek i regulator wymienione? Przepraszam ale az na tyle sie nie znam, myslalem ze tam juz zostaly same mechaniczne rzeczy czyli łozysko itd. ?? Czy da sie tam jeszcze cos wymienic tak zeby nie wymieniac całego alternatora (naprawde nie usmiecha mi sie to finansowo teraz!) Moze cos na stykach albo kablach?
Te objawy wskazują na regulator.
Wszystko wskazuje na to że regulator napięcia padł. Miałem identyczne objawy w Fiacie Panda, dodatkowo jeszcze grzał się sam alternator.
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Udało się elektrykowi ustawić napiecie na 13,7. z włączona klimatyzacja i światłami, ale co ciekawe napiecie na postoju nie raz spada do 13,1 czy to normalne, ze na postoju jest inaczej i taki spadek?. Elektryk sam stwierdził, ze nie osiągnął zamierzonego efektu ponad 14 próbował 3 alternatory dać inne (nawet mocniejsze) i nie pomogło wiec w moim regulator...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy. A jakie są objawy niesprawności tego alternatora ????
Więc tak zbudowałem sobie osobny obwód na samym regulatorze, alternatorze, osobnym akumulatorze 66Ah i żarówce H4 która robiła za kontrolkę ładowania. Po odpaleniu samochodu żarówka bez problemu zgasła napięcie wynosiło ponad 14V ale nie więcej jak 16V (obroty maksymalne). Jednak gdy zamiast akumulatora 66Ah podłączyłem głęboko rozładowany około 100Ah...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
dzięki za podpowiedz kolego i nic mi dalej nie pomożesz czy w moim przypadku regulator też może mieć takie objawy czy wymiana pomoże czy regulatory w tych alternatorach nie siadają. Może lepiej i szybciej będzie wymienić na używany. Pozdrawiam. Ijeszcze mam pytanko czy jest rużnica jeżeli bym zastąpił mostek takim .http://**** Wlepić 5 i ostatnie ostrzeżenie...
Witam zmierzyłem napięcie ładowania na zaciskach półrocznego akumulatora w moim jeepie i okazało się, że na wolnych obrotach wynosi on 16.8 Volt a na szybkich 17,7 Volt zamieniłem na akumulator stary który tracił w zimę napięcie i okazało się, że na nim prąd U wolnych obrotów wynosi 15,7 Volt a na szybkich 16,5 Volt. Wymieniłem regulator napięcia i...
Witam! To co piszesz to normalne zachowanie przy zmuszeniu alternatora do pracy znacznie ponad ustawowe 14v. Akumulator zaczyna się gotować, jeśli jest jeszcze sprawny to bierze ogromny prąd i alternator zaczyna śmierdzieć. Ktoś dobrze pisał, żeby dać zewnętrzny mostek-ten w alternatorze rozleci się albo z przegrzania albo z powodu przebicia-napięcie...
Dlaczego bo na wirniku nie ma napięcia zawsze jak alternator dobrze działał dawał opór podczas kręcenia nim a teraz nic i jak sprawdziłem napięcie na szczotkach to było 0V, objawy były takie że podczas przekręcenia stacyjką nie zapalała się dioda ładowania przy odpalonym silniku też nic więc myślałem że żaróweczka się spaliła ale po 4 godzinnej jeździe...
Witam, Bez śmiechu - nie jestem elektrykiem Czy diody prostownicze są z reguły umieszczane w alternatorach razem z regulatrem czy osobno. W zeszłym roku miałem wymieniane diody ( tak powiedział elektryk) a teraz jest podejrzenie co do złej pracy regulatra napięcia. Jeśli to ta sama awaria to zastanaiwam się nad wymianą całego alternatora zamiast rozbierać...
Pomiary rezystancji prostownika/regulatora nie wiele wnoszą do sprawy gdy nie znamy jego schematu wewnętrznego. Wstępnie można założyć, że "wyszły" OK, co wcale nie znaczy że regulator działa OK... Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych obciążeniach i RPM. Proponuję sprawdzić sam alternator. Wypnij kostkę...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Z takim objawem spotkałem się wiele razy. Powodem oczywiście marnej jakości regulator napięcia.
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
regulator napięcia na 100% Miałem taki przypadek że nastąpiło pęknięcie szczotki w szczotkotrzymaczu i nie było dobrego połaczenia z regulatora na pierścienie do pełnego wysterowania alternatora. Objawy bardzo podobne.
Witam. Mam taki kłopot. Po odpaleniu silnika na zimno napięcie ładowania utrzymuje sie w granicach 14.3/14.4V. Po włączeniu swiateł spada nieznacznie. Jednak po ponownym odpaleniu ciepłego silnika nap. jest na poziomie 17.6/18.2V i nawet załączenie swiateł nie powoduje spadku napięcia. Pytanie: czy winny za takie objawy jest regulator napięcia, czy...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Dzięki wielkie za wszystkie posty. Już wszystko wiadomo. Dopóki alternator był zimny jakoś dawał rady. Duże napięcie ok 17V przegrzewało go stąd swąd spalenizny. Będzie całkowicie rozebrany tak jak radzicie. Stawiam na regulator napięcia. Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Pozdrawiam.
...sprawdź diody.Kiedyś jedna taka ...... dostawała dziwnych objawów. Wymieniłem wszystkie i spokój.pozdrawiam.jomek
Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem w samochodzie osobiście się nie spotkałem, ale właśnie w tym temacie dowiedziałem się, że podobno takie napięcie jest utrzymywane w samochodach ze start-stopem - nie miałem do czynienia z takim samochodem, więc nie mogę tego potwierdzić, czy tak faktycznie...
Mierzone bezpośrednio na wyjściach alternatora. Napięcie jest wręcz wzorowe 14.3v pod obciążeniem świateł spada do 14.2v. Jak był stary akumulator ze zwarta celą to umiał ładować 15.5v, ale po zmianie na nowy cały czas trzyma 14.3v. Tylko zastanawiające jest to 12.5v na D+ i lekko żarząca żarówka nawet jak podłącze bezpośrednio na alternatorze czy to...
hmmm.... alternator sprawny a ładowania nie ma i objawy taki jakby był nie sprawny coś tu nie tak. czy wymienili regulator napięcia?
A akumulator masz sprawny ?? Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach) Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy...
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Ja to wiem i Ty to wiesz ale nie mam pewnosci czy ITKIM wie? Tym bardziej że jak twierdzi auto jest 1000 km od niego. A jesli np padł alternator, regulator napięcia lub tylko pasek to objawy podobne.
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
uszkodzony regulator napięcia objawy regulator napięcia alternatora omega regulator napięcia alternatora schemat
podłączyć kalkulatora renault master układ wydechowy potencjometr zastępczy
Ultrabox TWS Pro - Pomarańczowe Miganie Słuchawek Migomat nie podaje drutu, zadymienie, cewka działa