Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
No to tak -czasami jak są długie przewody np nieszczęsny polowóz regulator na nadkolu, to samo włączenie prądu wzbudzenia powoduje spadek napięcia na zacisku (( pomiarowym=zasilającym))regulatora i takie objawy . Wbudowane regulatory raczej nie mają tej przypadłości z powodu jw.
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Witam. Mam taki kłopot. Po odpaleniu silnika na zimno napięcie ładowania utrzymuje sie w granicach 14.3/14.4V. Po włączeniu swiateł spada nieznacznie. Jednak po ponownym odpaleniu ciepłego silnika nap. jest na poziomie 17.6/18.2V i nawet załączenie swiateł nie powoduje spadku napięcia. Pytanie: czy winny za takie objawy jest regulator napięcia, czy...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Te objawy wskazują na regulator.
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
regulator napięcia na 100% Miałem taki przypadek że nastąpiło pęknięcie szczotki w szczotkotrzymaczu i nie było dobrego połaczenia z regulatora na pierścienie do pełnego wysterowania alternatora. Objawy bardzo podobne.
Wszystko wskazuje na to że regulator napięcia padł. Miałem identyczne objawy w Fiacie Panda, dodatkowo jeszcze grzał się sam alternator.
Ja to wiem i Ty to wiesz ale nie mam pewnosci czy ITKIM wie? Tym bardziej że jak twierdzi auto jest 1000 km od niego. A jesli np padł alternator, regulator napięcia lub tylko pasek to objawy podobne.
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Bez obciążenia 13,7 czego oczekujesz ,jeśli to samo na alternatorze wymień regulator. Jeśli na alternatorze bezpośrednio masz min 14,3 V to szukaj spadku po drodze alt-aku.
Wymieniałeś cały alternator, poszczególne podzespoły czy dawałeś do regeneracji ? Ja akurat wymieniałem cały alternator. Ale jak pisałem to innej marki auto było i jeśli chodzi o regenerację, to w tym modelu nie warto regenerować. Tak więc nie sugeruj się specjalnie moim przypadkiem. Napisałem tylko że objawy miałem podobne. Oddaj auto do mechanika/elektryka...
hmmm.... alternator sprawny a ładowania nie ma i objawy taki jakby był nie sprawny coś tu nie tak. czy wymienili regulator napięcia?
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Takie objawy daje alternator z regulatorem sterowanym po LIN — inteligentne ładowanie załącza się po upływie kilku sekund od uruchomienia silnika i to jest prawidłowe zachowanie. W zwykłym regulatorze napięcia nie ma tak długiego czasu soft-startu, ładowanie pojawia się z pełną wydajnością i stałym napięciem praktycznie od uruchomienia silnika. Problemy...
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Nie koniecznie. Miałem takie same objawy w swoim aucie i winny był regulator w alternatorze. Napięcie ładowania było dobre, ale wszystko w aucie pulsowało. Po podmianie na nowy problem ustąpił.
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
No ale co tam jeszcze może byc uszkodzone skoro mostek i regulator wymienione? Przepraszam ale az na tyle sie nie znam, myslalem ze tam juz zostaly same mechaniczne rzeczy czyli łozysko itd. ?? Czy da sie tam jeszcze cos wymienic tak zeby nie wymieniac całego alternatora (naprawde nie usmiecha mi sie to finansowo teraz!) Moze cos na stykach albo kablach?
Dzięki wielkie za wszystkie posty. Już wszystko wiadomo. Dopóki alternator był zimny jakoś dawał rady. Duże napięcie ok 17V przegrzewało go stąd swąd spalenizny. Będzie całkowicie rozebrany tak jak radzicie. Stawiam na regulator napięcia. Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Pozdrawiam.
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy. A jakie są objawy niesprawności tego alternatora ????
Witaj. Ja miałem podobne objawy (uno 99 1.0 fire) po załozeniu nowego alternatora, regulatora napięcia i sprawdzeniu masy i innych połączeń kontrolka ładowania nadal sie świeciła. Powodem tego wsyzstkiego był przetarty (naderwany) kabel, który wchodzi do regulatora napicia. Pozdrawiam
Sprawdz akumulator, moze siadac. Wtedy objawy beda podobne. Jak nie to alternator, na ogol regulator.
Witam. Posiadam Opelka Astrę w którym zamontowany jest alternator bosch-70A Ładowanie mam bez obciążenia 12,50V jak włączę światła i inne odbiorniki to napięcie spada poniżej 12V. Zmieniłem altka, wyczyściłem wszystkie punkty styku masy,zamieniałem aku, prowadziłem inne przewody z altka prosto do aku i kompletnie nic się nie zmienia. Regulator mam nowy....
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Witam Tak jak w tytule chyba padł mi regulator napięcia który znajduje się w sterowniku silnika. Objawy jakie są to przepala się wszystko w alternatorze. Alternator był naprawiany już trzy razy, za każdym razem gdy go montuje do auta i po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie na chwilę na jakąś minutę, Po tym czasie się zapala i niema ładowania. I tu...
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
Na moim starym regulatorze F 00M 145 228 jedyne problemy jakie miałem to chwilowy spadek napięcia po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika oraz gwizd w radiu no i to opóźnione ładowanie po uruchomieniu silnika. Chciałem to zlikwidować ponieważ podłączenie przyczepki lub platformy na rower nasilało objawy spadku napięcia. Po wyminie regulatorów problem...
A akumulator masz sprawny ?? Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach) Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy...
Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem w samochodzie osobiście się nie spotkałem, ale właśnie w tym temacie dowiedziałem się, że podobno takie napięcie jest utrzymywane w samochodach ze start-stopem - nie miałem do czynienia z takim samochodem, więc nie mogę tego potwierdzić, czy tak faktycznie...
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Od wczoraj mam na zegarach Generator Werksttat i świeci się kontrolka ładowania. Stało się to nagle podczas jazdy. Sprawdziłem i tak Brak ładowania napięcie na zaciskach aku niecałe 12V Pasek napędzający jest cały i napędza altka bez problemu. Rolka jest cała żadnych drgań ,pisków szumów. Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że...
Witam zmierzyłem napięcie ładowania na zaciskach półrocznego akumulatora w moim jeepie i okazało się, że na wolnych obrotach wynosi on 16.8 Volt a na szybkich 17,7 Volt zamieniłem na akumulator stary który tracił w zimę napięcie i okazało się, że na nim prąd U wolnych obrotów wynosi 15,7 Volt a na szybkich 16,5 Volt. Wymieniłem regulator napięcia i...
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze. 1-Nic takiego tam nie ma 2-Ile widziałem uszkodzonych tych sprzęgieł ,zawsze były zatarte ale to już inne objawy. Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Ale mam nadzieje że oczywiście instalacje wyeliminowałeś...
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Nie jestem samochodziarzem,wydaje mi się jednak,że problem może dotyczyć niedokładnego podłączenia alternatora.Proponuję sprawdzić skuteczność podłączenia przewodów przy alternatorze(czy jest właściwie umaszony).Niedbale podłączony akumulator(przerwa w przewodzie masy w trakcie pracy silnika może dać podobne objawy).Regulator napięcia mimo że nowy może...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Więc tak zbudowałem sobie osobny obwód na samym regulatorze, alternatorze, osobnym akumulatorze 66Ah i żarówce H4 która robiła za kontrolkę ładowania. Po odpaleniu samochodu żarówka bez problemu zgasła napięcie wynosiło ponad 14V ale nie więcej jak 16V (obroty maksymalne). Jednak gdy zamiast akumulatora 66Ah podłączyłem głęboko rozładowany około 100Ah...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
--> Błażej Z tego co mi wiadomo to jest to zabudowa fabryczna. Masz rację że da się znaleźć, ale jest tam już dość sporo rzeźby po tylu latach, np pozostałości po nie działającym tempomacie, regulacja balansu od nagłośnienie itp., chciałbym to wszystko odbudować. --> damian.bob Przed odcięciem przewodu robiącego zwarcie w obwodzie D+ zmierzyłem jego...
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Mój tata miał ten sam objaw we Fiacie punto GT. Pulsujące napięcie to wina regulatora napięcia w alternatorze. Po wymianie wszystko wróciło do porządku, jednak po dwóch miesiącach, jak to we fiatach pękł alternator... Z wtryskiem tez były takie objawy, przy zapalaniu, nie gasną.....a i od czasu do czasu zaświecała się kontrola podczas jazdy. Po sprawdzeniu...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Witam, mam dokładnie te same objawy. Wymieniłem regulator napięcia i zamieniłem akumulatory z innym autem i dalej to samo. Ładowanie ok 14V więc alternator ok. Podejrzewam rozrusznik bo niedawno był regenerowany w profesjonalnym punkcie ale z tym też różnie. Zbyt duży pobór na postoju odpada, bo ostatnio auto stało tydzień i odpalił kilkukrotnie na...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Jak dla mnie trochę to wszystko niejasne. Nic nie wiemy o uzyskiwanych napięciach na instalacji oraz jakie są objawy tego późnego ładowania. Przyczyną takich odczuć może być działanie samego przekaźnika lampki lub powiększonych oporności na instalacji. Sama zamiana regulatora nie musi da oczekiwanych efektów. Może też warto poczytać oznaczenia alternatora....
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
dzięki za podpowiedz kolego i nic mi dalej nie pomożesz czy w moim przypadku regulator też może mieć takie objawy czy wymiana pomoże czy regulatory w tych alternatorach nie siadają. Może lepiej i szybciej będzie wymienić na używany. Pozdrawiam. Ijeszcze mam pytanko czy jest rużnica jeżeli bym zastąpił mostek takim .http://**** Wlepić 5 i ostatnie ostrzeżenie...
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie :). Gdy samochód nie jest w ruchu opisywane objawy nie występują. Silniczek krokowy sprawdzę w wolnej chwili (czyli pewnie w piątek lub sobotę). Co do poboru tego prądu: coś jest upalone na plytce regulatora napięcia w alternatorze, mówił mi o tym kiedyś elektryk, który tam zaglądał. Waham się do dziś czy to robić,...
Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Sprawdź najpierw stan i napięcie paska alternatora, stan wszystkich kół pasowych paska alternatora (czy nie są wyrobione), mocowanie koła pasowego alternatora ewentualnie jeśli jest możliwość żeby się poluzowało...
walczylem z takim alternatorem przez dwa dni , te same objawy i te same próby naprawy tym bardziej że alternator byl już naprawiany w innym zakladzie bezskutecznie. Przyczyną bylo pęknieńcie uzwojenia wirnika ,pęknięty przewod dotykal do masy wirnika, atym samym wirnik pracowal na pelnym napięciu,co powodowalo brak regulacji ,po zlutowaniu przewodu...
Ok. W pierwszej kolejności został wymieniony refulator na Magneti Marelli- dobrany i zakupiony w sklepie Forda. Przy wiekszej ilości odbiorników znacznie obniżało się napięcie (taki zabieg doradził "wujek dobra rada"). Wcześniejszy był tej samej marki. Następnie z marszu wymieniony został akumulator (2 miesiące temu) - BOSCH S5 61Ah S5004. Obecnie bez...
Pomiary rezystancji prostownika/regulatora nie wiele wnoszą do sprawy gdy nie znamy jego schematu wewnętrznego. Wstępnie można założyć, że "wyszły" OK, co wcale nie znaczy że regulator działa OK... Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych obciążeniach i RPM. Proponuję sprawdzić sam alternator. Wypnij kostkę...
Czyli moja robota nie poszła na marne. Problem chyba jednak istnieje gdzieś w alternatorze bo przy dodawaniu gazu nie ma poprawnej regulacji napięcia... A po drugie po odpaleniu silnika muszę dodać gazu aby wycieraczki zaczęły pracować z normalną prędkością. Co to są objawy?
Witam, Bez śmiechu - nie jestem elektrykiem Czy diody prostownicze są z reguły umieszczane w alternatorach razem z regulatrem czy osobno. W zeszłym roku miałem wymieniane diody ( tak powiedział elektryk) a teraz jest podejrzenie co do złej pracy regulatra napięcia. Jeśli to ta sama awaria to zastanaiwam się nad wymianą całego alternatora zamiast rozbierać...
Auto c3 1.4 hdi 04rok, objawy takie że alternator daje 11,5V zmieniłem regulator napiecia. Niewiem jakie napiecie było przez zmianą regulatora, auto pracuje na samym akumulatorze po 5 minutach sie rozładowywać i auto gaśnie. Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Kontrolka akumulatora nie świeci w czasie pracy auta . zastanawiam...
Do Robin 23. Zmień pąpę olejową w podnośniku. I będzie ci podność jak młodzikowi. Pewnie masz w skrzyni olej lux. Możesz zmienić na gęstrzy.Hipol 6--15. To też pomaga. Ale po rozgrzaniu oleju, podnosnik zawsze słabnie.jeżeli masz takie objawy to napewno masz zużytą pąpę. Zresztą to tylko wysiada. Czasami na siłowniku uszczelki też się zurzytwają. Wtedy...
Witam! Prosiłbym o jakieś sugestie... Ładowanie utrzymuje się w granicach 13.5V...Praktycznie bez względu na obciążenie Oczywiście są spadki przy włączaniu świateł lub dmuchawy ale po chwili w miarę stabilne na poziomie 13.4V/13.5V Po wymianie regulatora objawy takie same... Czy coś można z tym zrobić Alternator sterowany ECU Błędów brak... Klient twierdzi...
Diagnoza komputerem -brak błędów jeśli auto nie ładuje tzn świeci się kontrolka wystarczy zgasić samochód odpalić ponownie i jest ok. Ktś mi powiedział że takie objawy daje zamiennik regulatora napięcia że musi być Magnetti marelii co o tym sądzicie? Dodano po 41 Przeglądnołem instalacje ogólnie nie wygląda to super wymaga naprawy izolacja w kilku miejscach...
Witam, wepnij próbnik napięcia między przewody D+ (kontrolka ładowania) i B+ (odbiorniki) przy regulatorze napięcia. Uruchom silnik, jeśli żarówka próbnika zachowuje się tak samo jak lampka kontrolna akumulatora to problem jest po stronie alternatora, w przeciwnym wypadku winne są przewody, należy wtedy posprawdzać wszystkie styki od stacyjki przez...
Kod usterki 3300 dotyczy sygnału prędkości To brzmi konkretniej, bo wcześniej odebrałem to jako "sprawdź wszystko", chociaż może nie potrzebnie... Czy znasz sposób sprawdzenia, który alternator generuje błąd? Dodano po 1 Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki. czy nie powinienem...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
zmierzyliśmy napięcie i miało ono wartość prawie 17 V! Okazało się, że regulator padł zupełnie. Raz w Polonezie GLI padł mi regulator napięcia, dając 16,9V na akumulator (a przy wyższych obrotach na pewno więcej). Objawy - podczas jazdy, po puszczeniu gazu komputer utrzymywał przez chwilę podwyższone obroty silnika (ok. 2500rpm) no i radio Sony przestało...
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
W Astrach występują różne typy alternatora i przy zakupie części musisz znać typ alternatora to po pierwsze, po drugie wczoraj właśnie naprawiałem alternator od Opla w którym były identyczne objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła niezależnie od obrotów silnika i też problem z wspomaganiem raz było raz nie. Moja rada to wymiana całego układu...
Mam nadzieję, że nowy regulator elektroniczny nie spali alternatora. Jeśli padła jakaś dioda w alternatorze to jakie mogą być skutki oprócz żarzącej się kontroli? Czytałem na innych forach, że w maluchu miał podobne objawy tzn. prawidłowe napięcie (14.5V), żarzącą się kontrolkę i jeździł tak kilka lat.
(...) ś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej) ale problem z tym co wcześniej napisałem powyżej jak był tak jest. Nie mam pomysłu może ktos wie jak to naprawić? Dodano po 21 Witaj na forum elektroda.pl! Z przyjemnością pomogę...
jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia stratne, które po prostu zwierają + do masy i powodują...
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Mam problem z elektryką otóż po zwiększaniu obrotów autka czyli dodaniu wiecej gazu gaśnie mi radio tak jakbym odłaczył napięcie od niego a kontrolki na desce zaczynają mocniej świecić i żarówki świateł drogowych też świecą mocniej.Gdy zdejmę noge z gazu wszystko wraca do normy i jest oki radio gra.Tak jeżdziłem tydzień a dziś przepaliły mi się żarówki...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Jeśli dwa alternatory parzą po minucie pracy w benzynowym silniku to raczej jak kolega wyżej podmień na próbę jakiś inny akumulator. Nic tam nie żre na tyle prądu na takie objawy.
witam regulator napięcia znajdujący się w alternatorze powinien utrzymywać napięcie na poziomie 14.4V twoje zmierzone napięcie 13.6V na akumulatorze może być spowodowane jak pisałem wyżej słabymi (skorodowanymi lub luźnymi połączeniami) przewodów, lub słabym naciągiem paska klinowego napędzającego alternator może również wystąpić zużycie szczotek lub...
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Witam! Objawy : nie świeci kontrolka ładowania ,brak napięcia ładowania.Po wymianie regulatora wszystko było OK jednak po przejechanu kilkuset metrow sytuacja się powtarza: brak Ladowania i nie świeci kontrolka. Mam pytanie czy mogło dojść do uszkodzenia nowego regulatora czy przyczyną tej sytuacji jest coś innego? SWA
Dodam, że po udanej próbie odpalenia, kontrolka ładowania gaśnie po przekroczeniu odpowiednio dużych obrotów, a akumulatory są zawsze z Centry, więc raczej nie powinny się tak często zużywać (po 2 latach są praktycznie bezużyteczne bez prostownika). Obecnie sytuacja z akumulatorami jest już na tyle krytyczna, że w jednym z nich woda gotuje się w 2...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Napisz jakie masz napięcie , objawy wskazują,że jedną zprzyczyn są problemy z zasilaniem, może być jakiś elektrolit w zasilaczu kompa,lub przegrzewanie stabilixzatora. Aby to wykluczyć podaj napięcie na zaciskach kompa w trakcie jazdy, może masz trafiony regulator napięcia w alternatorze?
witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne Hej, no już piszę - przyczyną były zaśniedziałe styki i te zwoje w alternatorze, jakieś tam styki i blaszki się poprzepalały w środku i czasem to powodowało jakieś spięcia i to że się nie ładował. Elektryk wymienił na wszelki wypadek...
Witam. Mam takie same objawy. Ale zaobserwowałem pewną zależność. Jeśli przy odpalaniu silnika wskazówka mi się wychyli to w czasie pracy silnika będzie skakać natomiast ładowanie na alternatorze jest ok 9.0V. Dodatkowo lampka wewnątrz pojazdu ledwo co się pali. Po przegazowaniu wszystko wraca do normy.(ładowanie i lampka wewnątrz) Natomiast gdy auto...
Z tym kabelkiem to wiem poczytałem trochę i zgłębiłem temat że lubi się przerywać niebieski przewód i tak spojrzałem przed chwilą że faktycznie tam jest taki przewód niebieski i czerwony w kostce doczytałem że pod akumulatorem często gnije lub przy rozruszniku przerywa się także tez raczej po głębszej analizie i wizytach na innych forach zacząłem ten...
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
uszkodzony regulator napięcia objawy regulator napięcia alternatora schemat regulator napięcia alternatora valeo
kominiarz wymaga ustawienia fabryczne xiaomi drukarki wyrównanie epson
ekspres bosch scania usterka retardera
Chwilowy zanik prądu - przyczyny i rozwiązania Jak zdjąć nadkole przedniego koła w Peugeot 407?