To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Od 20 zł do 50 w zależności jakiej firmy. Bardzo prosta wymiana. U mnie też był podobny problem i był to regulator napięcia
Witam Mam taki problem,trzy dni temu padł mi regulator napięcia w Clio,mam drugi silnik z rozbiórki więc podmieniłem alternator i niestety po dwóch dniach padł drugi,ten pierwszy poszedł do regeneracji i wczoraj wieczorem założyłem z powrotem,a dziś znów psikus i znów brak ładowania. Po wymianie ładowanie było w granicach 14.2V ,a pod obciążeniem 14...
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Kabelek sygnałowy z regulatora może być uszkodzony
Witam, mam problem z Renult Clio 3 1.2 silnik benzyna, auto po wymianie regulatora napięcia świruje Od początku, wymieniłem regulator napięcia o numerach F 00M 145 303 wymieniłem na nowy również z Boscha, od tej pory auto faluje na obrotach, od 500 obrotów do 1200, raz faluje, raz spokój, jak faluje to przetestowałem i odpiąłem wtyczkę od regulatora...
Witam kolegów mam pacjenta z problemem ładowania.Clio II 1.5 dci 2002 rok.Ładowanie na poziomie 17,9 V. Po odłączeniu akumulatora aku ma napięcie 17,4 i nie maleje. Wziąłem inny akumulator i po podpięciu ładowanie takie same ale po odpięciu z auta akumulator ma 17,3.Regulator nie dawno wymieniany
Teraz w tych autach już logiki nie zastosujesz. Komputer steruje regulatorem napiecia.
Problemem może być to, że napięcie referencyjne widziane przez regulator nie odpowiada rzeczywistemu.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Uszkodzony masz alternator najprawdopodobniej diody prostownicze. Dodano po 1 Alternator po prostu Ci nie ładuje jak powinien a to że wymieniłeś regulator napięcia i szczotki nie usunąłeś przyczyny.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Witam, Proszę o informacje czy dobre mam parametry ładowania po regeneracji alternatora o nr A13N110. Wszystkie pomiary były wykonywane na akumulatorze na biegu jałowym bez obciążenia 14,08V na włączonych światłach 13,6V Na włączonych światłach i dmuchawie i dodane obroty 13,95V Czy podane parametry są dobre dla alternatora który podobno miał wymieniane:...
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Przyczyną tych objawów był regulator napięcia, wymieniłem na nowy i autko śmiga jak nowe ;) Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Na jeden pin podłączona jest lampka a na drugim powinno być napięcie po włączeniu kluczyka.Napięcie było sprawdzane na alternatorze czy akumulatorze? Jak się zachowuje lampka ?Jeżeli normalnie i napięcie mierzone na alternatorze to do wymiany regulator.
Wypnij wtyczkę i sprawdź czy dochodzi napięcie . Możliwe ,że to będzie : poluzowana wtyczka lub przegrzana brak styku , bezpiecznik, regulator ( opornica) na końcu stawiałbym na silnik .
Sprawdź ładowanie porządnym woltomierzem , może po prostu padł regulator napięcia w alternatorze. Wtedy tak jak zaznaczył moderator, akumulator będzie się grzał i mocno gazował.
sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia oraz z obciążenie, (światła, dmuchawa, radio). Prawdopodobnie będzie regulator/szczotki/diody do wymiany..
Witam, zapomniałem wcześniej napisać. Winny okazał się regulator napięcia. Drugi raz w ciągu roku. Prawdopodobnie elektryk poprzednim razem wsadził nieodpowiedni i dlatego tak szybko padł. Pozdrawiam.
dzisiaj sprawdziłem alternatory z jakiegoś reno maja protokół BSS jednak i tak się sam nie wzbudzi sprawdziłem inne na lin i lin1 tez sie nie wzbudza mam jeszcze z reno alter. valeo nie wiem z jakiego auta ale pisze na obudowie przy pinie wtyczki regulatora com. jednak nic mi nie wykrywa zwykły sygnał + czyli L ale wysterowałem go przez PWM zmieniałem...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Jest 5A. Wystarczy. Dla pewności najpierw podpinasz miernik pod bolec akumulatora i klemę a dopiero potem odłączasz klemę. Ja robię to tak - zdejmuję klemę i lekko nasuwam ją z powrotem na bolec tak by obwód był zamknięty. Następnie jedną ręką dociskam plusowy przewód miernika do bolca a drugi do klemy i dopiero wtedy zdejmuję klemę. Tym miernikiem...
Temat do zamknięcia dziękuje za pomoc... sprawca kłopotu okazał się alternator, gdy się unieruchomiło silnik i odczekało trochę czasu pobór prądu wzrastał o 0.01A gdzieś na 5 sekund i tak aż do 4.11A i nie zawsze. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu pobór wynosił już tylko 0.43 a potem spadał do 0.09A. Wystarczyło uruchomić zapłon z dwa...
Po pierwsze odłącz prostownik bo dlatego są zakłócenia elektroniki regulatora po drugie jeżeli regulator jest prądowy tzn puszcza od razu maksymalny prąd przy napięciu 14.6 V to albo akumulator jest złom albo wysoki pobór prądu.P
Jeżeli jest to pomiar na odpalonym aucie, to można wywnioskować uszkodzenie regulatora napięcia. Jeżeli napięcie ładowania wynosi tak jak napisałeś 14,60 na jałowym bez odbiorników prądu to i tak moim zdaniem lekko za dużo. 16,80V to jeszcze chwila i akumulator będzie śmieć.
Czy w tym aucie możliwe jest, że jakiś układ używa prądu przemiennego ? Przepięcia takiego prądu mogą powodować sygnał podobny do tego z czujnika położenia wału lecz bez możliwości przyporządkowania go do określonego cylindra. Musiała by równolegle być druga usterka w zasilaniu układu bez włączonego zapłonu. A takie zajście może spowodować woda w instalacji...
Ssanie ma automatyczne, Mruganie świateł może świadczyć o uszkodzeniu alternatora a właściwie regulatora napięcia. Spalanie i dławienie wymaga sprawdzenia auta, na odległość ciężko orzec. Zobacz filtr powietrza czy czysty. Drżenie kierownicy może być spowodowane wadą felgi lub/i opony.
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Tak jak w Alfie nie chociaż częściowo by się dało po przeróbkach. No to miasto jak wyżej montujesz automat do świateł zapalasz auto rośnie ładowanie światła się odpalają. Gasisz samochód światła gasną. W tym aucie nie jest tak różowo, regulator napięcia sterowny jest z ECM i wszelkiego typu dokładki korzystające ze wzrostu napięcia po rozpoczęciu ładowania...
Wydaje mi sie ze problem lezy po stronie szczotkotrzymacza zespolonego z regulatorem napiecia - wymontuj (nawet bez demontazu alter.), sprawdz stan polaczen, oczysc styki, obejrzyj stan szczotek, zajrzyj na pierscienie slizgowe na wirniku. Sprobuj podstawic nowy. I tak jak wspomnial moj poprzednik byc moze masz klopot z ktoras z faz (polaczenie elektryczne...
wymieniłem regulator z szczotkami i co dalej nie ma ładowanie i nie swieci sie kontrolka od ładowania nawet na zapłonie A kolega sprawdził czy kontrolka jest sprawna?Jeżeli tak i regulator jest sprawny,pierścienie na wirniku są ok,nie ma spadków napięć na drodze od alternatora do akumulatora to pozostaje już tylko zespół prostowniczy.
Witam serdecznie. Wybaczcie proszę ale nie miałem czasu na testy z tym alternatorem. Zamontowałem obecnie alternator od renault clio z nowym regulatorem na którym kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator tamten po wzbudzeniu daje napięcie 14,3-14-5V w zależności od obciążenia czyli w normie, bardzo szybko się wzbudza, nawet...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie :). Gdy samochód nie jest w ruchu opisywane objawy nie występują. Silniczek krokowy sprawdzę w wolnej chwili (czyli pewnie w piątek lub sobotę). Co do poboru tego prądu: coś jest upalone na plytce regulatora napięcia w alternatorze, mówił mi o tym kiedyś elektryk, który tam zaglądał. Waham się do dziś czy to robić,...
Cześć, od kilku miesięcy borykam się problemem w moim Renault Clio 1.9d rok 2000. Problem pojawia się podczas odpalania silnika. Poniżej opis: Wkładam kluczyk, przekręcam zapłon aby nagrzać świece, gdy kontrolka świec zgaśnie odpalam samochód. Po odpaleniu samochód od razu wchodzi jakby na wyższe obroty, zaczyna dymić i co najgorsze brak reakcji na...
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
A co z łozyskiem altka???Jeśli chodzi ciężko to kolejne paski będą ci piszczeć i wymagać częstrzej wymiany.Jak łożysko hamuje to i obroty spadają. Jakie napięcie daje ten altek 12,13,14???jak 14V to 13,8 masz za mało norma 14,4-14,7 realne 14,2-14,5V z regułu diody żadziej regulator. pozdro
Czyli światełka do bani? Nie chcę zakładać nowego tematu,i mam dylemat jak to jest z tym ładowaniem. 14,6-14,8V skrajnie zapali mi się czerwona dioda testera ustawiona na 15v.wg. mnie są to za duże wartości.Słyszałem też ,że nie które auta tak mają ,tylko akumulatory są wszędzie jednakowe i najlepiej im jak mają max. 14,4V wg. instrukcji używania.Dodam.że...
Olo114 Próbowałem podać napięcie na regulator podświetlenia ale bez efektu. Już nawet chcę aby tylko świeciły lampki licznika i podświetlenie pokręteł nadmuch bez regulacji naświetlenia tylko gdzie podać napięcie w liczniku. Jest tam wtyk jedno rzędowy i chyba w tym drugim dwurzędowym tylko który pin .
Podłącz prostownik i naładuj aku. bo to cykanie(regulator ciśnienia na pompie CR cyka) to pasuje mi do niskiego napięcia zasilania. Plusy: 3G2, 3H2, 1G1. Prawidłowo-3G2-3H2-3G1 to plusy stałe, dodatkowo zapłon na 1D1. Masy wporzo czyli jak Grala podał. Plusy szare, masy czarne, zapłon żółty. Poza tym zdajesz sobie sprawę, że pokazujesz schemat systemu...
Napięcie 13,8V może być ok, choć powinno oscylować w granicach 14,0 - 14-,4 ale to zależy jak został zaprojektowany układ elektryczny danego pojazdu Sprawdzałem to w kilku samochodach (corolla, meganka, clio i peugeot 2008) i we wszystkich, które sprawdzałem, napięcie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu było 14.4 V. Ale szybko zaczynało stopniowo...
Witam w mojej wersji Clio jest Sterownik obrotów dmuchawy, auto posiada climatronic. Awarii uległ Tranzystor (już po raz 3) w każdym razie zapowiada mi się dalsza podróż a nie mam tego jak zakupić w mieście gdzie mieszkam nie posiadają tego a dalej gdzieś jechać już nie zdążę ponieważ jest sobota, i tu pojawia się moje pytanie. Jak można obejść sterownik...
Panowie jakiś czas temu podczas jazdy do pracy zaczęła mrugać mi kontrolka od ładowania podczas powrotu z pracy już ładowania nie było(zapaliła sie kontrolka na stałe) wykręciłem alternator wymieniłem cały regulator napięcia i szczotki.problem znikł kontrolka przestała świecić (akumulator naładowałem) jeden dzień i kolejny problem jadąc do pracy radio...
Witam serdecznie, Posiadam problem, a nawet spory, bo boję się wyjechać moim autkiem za miasto z obawą, że już nim nie wrócę :D . Wygląda to tak, że postoi 3-4 dni na parkingu i akumulator pada (exide 44ah bezobsługowy). Dzieje się tak od pewnego czasu systematycznie, czytałem, że winowajcą może być regulator napięcia, gdzie szukać przyczyny? dodam,...
Ciekawe dlaczego CLIO 2 z silnikiem dCi zaliczono do aut marnych? Wprawdzie nie wiemy jakie auto było wspomagane. Generalnie na oko widać indolencję w działaniu. A uszkodzeniu uległ pewno mostek prostowniczy a nie regulator napięcia. Regulator mógł ulec uszkodzeniu w sytuacji kiedy szczotki na granicy zużycia. Osoba pytająca dyplomatycznie przemilcza...
Miałem kiedyś problem z moim staruszkiem Clio '92 - jak postał sobie jakieś 2-3 dni bez ruchu, to nie dało się nic zrobić, trzeba było ładować akumulator. Żeby sprawdzić co się dzieje wpiąłem między + akumulatora, a przewód główny jakąś cewkę o oporze kilka Ohm i sprawdziłem spadek napięcia. Wyszło, że z akumulatora cały czas idzie około 1 amper. Ostatecznie...
witam mam problem z tym radiem po podłączeniu zasilania podświetlają sie tylko przyciski poza tym nic sie nie dzieje regulator napięć jest włączony napięcia na nim są ok.napięcie na 24c64 -5v procesor 92cd541F-6BE0 czasem startuje zaraz a czasem po kilku sekundach(wzbudzenie kwarcu czsem startuje po wciśnięciu załącz/wyłącz) na kwarcu gdy nie pracuje...
Witam.Mam problem z uruchomieniem w/w silnika.Wyświetla się błąd DF137 niskie ciśnienie w listwie CR.Auto przejechało zatankowane benzyną ok 150-200km następnie zgasło,napięcie czujnika ciśnienia listwy w fazie rozruchu 0,5v.Odkręciłem przewód zasilający listwę i podłączyłem manometr bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia wynik 6,5 bara(niskie),...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam Mam nowo zakupiony samochód Clio II 1.4 16V z 2000 roku. Podejrzewam, że zaraz po uruchomieniu silnika akumulator nie jest doładowywany. Wygląda to tak: odpalam wyjeżdżam sobie spokojnie z osiedla, po chwili zapala się kontrolka poduszek powietrznych, po chwili ABS i przygasają światła drogowe. Oczywiście po zgaszeniu silnika już nie odpalę. Ale...
Witam wszystkich mam problem z moją renówką (clio II 1.9 D 2000r z pompą wtryskową lucas'a) Jadąc zapaliła mi się kontrolka ładowania, po mniej więcej 30sek. zgasło radio, zapaliła się kontrolka od ABS potem od poduszki powietrznej i następnie zgasły światła dopiero po chwili zgasł silnik. Po zaprowadzeniu do mechanika stwierdził że alternator do wymiany,...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
To dodam jedno że po przełączenie na zakres FM odłączane było zasilanie dla triody ECH81. Triody lampy ECH81 nie uwzględniałem w bilansie zapotrzebowania na prąd na zakresie UKF. A Telefunken przewiduje dla heptody pracującej jako wzmacniacz p.cz. nawet dużo więcej, bo aż 18mA. Te po 10mA owszem przy braku sygnału. W praktyce będą niższe. W praktyce...
regulator napięcia mosfet regulator napięcia skuterze regulator napięcia piaggio
ultrak rejestrator amplituner dobra stereo deska rozdzielcza laguna
alarmcom sintony przycisk wyjścia
Huczące łożysko - jak długo można jeździć? Jak naprawić zniekształconą fonię w TV LCD przy dobrym obrazie