Tak Tylko tu są wyliczone na ok 4.2v plus niewielka regulacja, wzory sa w nocie tl431 https://obrazki.elektroda.pl/1571996000_... Ważne zeby określić ile faktycznie to uzwojenie jest w stanie dostarczyć mocy żeby tranzystora nie spalić. Jak będziesz mial problem z liczeniem to wieczorem ci porzucę wartości.
albo po prostu LM317 jako żródło prądowe albo regulowany zasilacz. Ja robie własnie oswietlenie pokoju na 32 diodach flux :) I jest tam lm317 jako regulator napięcia.
To może być tranzystor pracujący jako regulator napięcia z diodą Zenera. Zasilanie 9,4V rezultuje z wartości 10V diody - 0,6V spadku napięcia na tranzystorze.
W razie co tu jest schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Po pierwsze rzadko przetwornice naprawia się na raty, poprzez wymianę np jednego kondensatora. Po takiej awarii standardowo do wymiany wszystkie elektrolity, po stronie pierwotnej. Dla pewności zawsze optolelement i regulator napięcia, diody, tranzystory do pobieżnego...
Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
TDA8139 to podwójny regulator napięcia. W chassis BE-4A występuje dioda Zenera D613=MTZJ-5.6B wpięta pomiędzy p.1,2 a p.9 tego regulatora.
Witam Dioda służy do zabezpieczenia układu na skutek odwrotnego podłączenia zasilania. Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń nie musisz jej stosować. Pozdrawiam
Jeśli jest 5V to przetwornica jest OK. Raczej szukałbym wadliwego regulatora napięcia 12V albo diody w tym obwodzie. Nie widzę drugiej strony modułu, są tam jakieś elementy?. Napięcie 12V kontroluje scalak 063EC i tam bym szukał problemu, albo scalak albo peryferia.
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Na początek - jak zaczynamy zdania? Co chcesz osiągnąć? Jakie napięcie chcesz ograniczać? Jaką chcesz mieć wydajność prądową tego "regulatora"? Może zamiast się bawić diodami Zenera dasz gotowe scalone stabilizatory, ale o tym później. Co nie co o stabilizatorze na diodzie Zenera i samej diodzie: http://www.edw.com.pl/ea/diody.html http://www.edw.com.pl/ea/stabilizatory.h...
Wg. mnie: 1. Dioda ZD1 powinna być 16V minimum 0.5W. 2. Dioda ZD2 powinna być 6.8V minimum 0.5W. Uwagi: Napięcie do jakiego naładuje się aku bardzo zależy od egzemplarza i temperatury tyrystora. Można zacząć próby od diody 15V. Dla "regulatora" mocy świateł sprawa jest bardzo śliska. Pomiary multimetrem nic nie dają. Dużo zależy od mocy i charakterystyki...
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Można odrobinę podwyższyć napięcie na B+ stosując odpowiednio diodę między regulatorem a mostkiem.
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
rozumiem, że teraz przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski Tak, przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski. Co do regulatora i zastosowanej diody, możesz zastosować w układzie baterii diodę schottky o jak najmniejszym spadku napięcia w kierunku przewodzenia i regulator ultra low drop. Dodaj spadek napięcia na diodzie do minimalnego...
SMD o prawdopodobnym oznaczeniu A07C Ten tranzystor chyba nie występuje w takiej obudowie. [url=https://www.szgolon.com/search/xq?i...
Chciałem zrobić taki regulator napięcia dla 6 diod A masz diody dostosowane do zasilania określonym napięciem? Chyba MOSFET jest źle (odwrotnie) ustawiony. A co to jest R8 i do czego on ma być?
Michaal86! Pytaj! Projekt jest niezbyt "mój", bo został oublikowany kiedyś w broszurce aplikacji producenta tyrystorów LAMINA, moją poprawką jest wprowadzenie regulatora napięcia, zamiast diody Zenera i opornika. Kozikowski11! Bez zakupów się nie obejdzie, ale jeżeli kupujesz coś na zasadzie "kota w worku", bo nie wiesz, co jest w skrzynce, dopóki jej...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Regulator napięcia sprawdzamy mierząc napięcie na jego wejściu i wyjściu w czasie pracy a nie testerem diod
Wydaje mi sie iź przyczyna jest złe podłączenie nóżek diody, masz ja z wspólną anodą czy katodą (wspólnym plusem czy minusem) a jak się nie mylę diody led te 2 kolorowe mogą być też łączone szeregowo w swojej strukturze, to pierwsze prosto sprawdzić jeśli dioda świeci, odłącz kabel który idzie od przełącznika i sprawdź czy podłączając go do drugiego...
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
Mylisz się kolego. Ktoś zamiast spalonej diody założył regulator napięcia (ta kwadratowa kostka na osłonie) a dioda została, niepotrzebna. Oryginalnie była sama dioda jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/3191301900_1...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Zakładałem zwykle diody 2A, ale 1x dałem 1A bo innej nie miałem i też wytrzymała. Oryginalnie we wzbudzeniu pracują 3 diody 1A (z każdej fazy po jednej), lub jedna, zależy od wersji alternatora.
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
http://www.tme.eu/pl/details/stps30h100c...
No to zabieramy się za porady. Szukałem na necie i niestety nie znalazłem do twojego zasilacza schematu. Zerknij na płytę zasilacza i poszukaj wg tego co jest na niej zapisane. Jeżeli nic nie znajdziesz to pozbieraj jak najwięcej schematów zasilaczy i postaraj się któryś z nich dopasować do swojego. Dopasowanie opieraj głównie na elementach aktywnych:...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Narysowałem tylko wycinek tak jak piszesz .Plus kondensatora idzie na regulator napięcia LE50.
Również mam problem białego wyświetlacza w SE K750 przy próbie włączenia. Ale po wyjęciu karty pamięci wszystko działa poprawnie. Wybaczcie mi bo jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy ale w takim przypadku jak mój jest to ewidentnie wina tylko softu? Jak po wyjęciu karty wszystko działa to uszkodzony jest regulator napięcia 3V o oznaczeniu N2980....
Jako C1. Co z napięciem na C1?
Wszystko wskazuje, że chodzi o włączanie/wyłączanie zapłonu. W lewym dolnym rogu masz opis działania. Rozumiem, że chodzi o pomarańczowy kwadrat.» Przedstawiony przez ciebie schemat nie zawiera regulatora napięcia. Jest jedynie dioda prostownicza. Obszar przez ciebie zaznaczony jest tzw stacyjką.
Czy wymiana regulatora napięcia ( w nim znajdują się diody ) rozwiąże problem ? Nie rozwiąże bo tam nie ma diód Twierdzisz, że podłączyłeś odwrotnie akumulator i dopiero po czasie się o tym zoriętowałeś?
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Jak w temacie, co mogło sie popsuć w alternatorze,regulator napięcia,diody?
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Czym się różni drugi układ od pierwszego? Takie same wentylatory, ten sam tranzystor? Jeżeli wszystko jest takie samo to powinno chodzić. Może tranzystor ma mniejsze wzmocnienie? Posprawdzaj wszystkie elementy (tranzystor i elementy sterujące nim) czy są jednakowe. Można jeszcze zrobić tak jak pisałem wcześniej dodać jeszcze jeden tranzystor małej mocy...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Witam.kolega ma problem z ładowaniem.W alternatorze wymienił regulator napięcia diody sprawdzane miernikiem są sprawne.Niestety nadal brak ładownia.Czy ktoś może spotkał się z tym problemem?
jak sprawdzić regulator napięcia ? diody to wiem, mam w multimetrze opcje ! do sprawdzania diody.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Zastanawiam się czy nie jest to czasem płytka 3 warstwowa i wewnątrz nie przewodzi "-". Mogło by tak być? Jak by to można było sprawdzić? Po pierwsze, obejrzeć płytkę pod światło - na ogół, jak są jakieś połączenia w warstwie wewnętrznej, to gdzieniegdzie je widać. Gorzej z ustaleniem, co jest połączone - to jest spora robota z użyciem "beepa" (na...
Stojan, lub diody do sprawdzenia.
Można jeszcze zrobić tak, że zasilacze masz podłączone poprzez diody, a przekaźnikiem podłączasz ten, który daje pełne napięcie - ten z regulatorem będzie nadal podłączony (jeśli brak styków, żeby go odłączyć), ale dioda odizoluje go od reszty układu (podobnie, kiedy ten dający pełne napięcie nie jest podłączony do sieci i nie daje napięcia, dioda izoluje...
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
Chiński trojan.
Po tak długim postoju to koniecznie sprawdzić to co pisał CameR -elektrykę. Ale uważam że porządna diagnostyka kompem może też wiele powiedzieć. Regulator napięcia, diody w alternatorze sprawdzone?
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
, ze zawsze to były alternatory Boscha to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych . Na pomocniczym d+ masz wtedy ok 15V. Bo tam nie ma spadkow napięcia, bo diody plastikowe.
czerwony w którym najprawdopodobniej siedzi dioda w koszulce to jest Twój regulator.
Witam. Posiadam listwę kilku diod świecących na 12V, która zasilana jest za pomocą transformatora, mostka cztero diodowego z wpiętym równolegle kondensatorem. Dodatkowo w ten układ wmontowałem regulator napięcia ustawiony na 9V. Chciałem za pomocą tego regulatora napięcia zwiększyć żywotność diod świecących. Mimo wszystko diody świecące się uszkadzają....
Mierzyłeś napięcia? Sprawdziłeś opór na rezystorach? Sprawdziłeś diody na zwarcie lub przerwę? Sprawdziłeś czy element grzejny w kocu się nie spalił? Dodasz wyraźniejsze zdjęcia?
Witam, Skąd pewność że to dioda? w dokumentacji pisze że to "The RP104 Series are CMOS-based voltage regulator ICs with high output voltage accurac" Czyli regulator napięcia. https://datasheetspdf.com/pdf-file/90031...
problem jest ponoć w regulatorze napięcia - dioda nie wykrywa, że akumulator jest niedoładowany. jak jest pusty i go odpalę z kabli to dioda wyczuje i zacznie ładować, aż do momentu naładowania, potem się odłącza i czeka aż akumulator się rozładuje. takie tłumaczenie usłyszałem. tylko teraz tak: obdzwoniłem kilku regeneratorów alternatorów i ten mój...
Tylko skoro to regulatory napięcia, to raczej, nie będą to 2 takie same regulatory... ten wylutowany ma takie samo oznaczenie jak ten na płycie?
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
Zastosuj żródła prądowe na LM 317 http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Podciąg trochę napięcie na zasilaczu. Diody po 3 sztuki szeregowo sterowane z 1 żródła.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Miałem podobną przypadłość w audi,winny był regulator napięcia,ale trzeba sprawdzić wszystko po wyjęciu,diody,rezystancję izolacji stojana i wirnika itd.,stan pierścieni i szczotek.
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
wynalazca2 Dobrze myślisz tylko ten regulator i grzałka jest niepoprawnie podłączony, reszta schematu jest poprawna. No i i ta dodatkowa dioda, niepotrzebne straty i akumulator będzie niedoładowany, chyba że na regulatorze podwyższysz napięcie ładowanie o spadek napięcia tej diody.
Może U1 wyglądać dobrze, ale możliwe, że nie działa. Możesz sprawdzić, czy daje napięcie na regulatorach napięcia obok albo na diodach, czy jest napięcie. Migające lampki to może być też wina zużytych kondensatorów. Trzeba wyłutować i mierzyć.
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). Sprawdż szczotki alternatora (czy nie są za krótkie lub nadpalone). Może też być niesprawny regulator napięcia, diody (wzbudzania i prostownicze).
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Każdy trójfazowy regulator napięcia rozszyfrujesz miernikiem ustawionym na test diody. Z zewnątrz to jest jak trójfazowy mostek Graetza.
Czyli do akumulatora bezpośrednio podłączone jest radio. Dodatkowo do akumulatora podłączyć chcesz regulator napięcia 3V, a do niego układ z diodami. Śmiało możesz tak zrobić.
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Prawdopodobnie regulator napięcia uszkodzony. Sprawdź miernikiem czy diody wewnątrz regulatora są dobre.
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Cześć. Trochę chyba źle się do tego Zabierasz. Przede wszystkim w monitorach główne obciążenie stanowi +B i tam najczęściej powstają uszkodzenia. Do sprawdzenia HOT, regulator napięcia, diody zabezpieczające. Pozdrawiam. Ps a w tych LG głównym powodem uszkodzeń są zimne luty przy DMV1500M.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Regulator napięcia poszedł + diody prostownicze + przekaźnik
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
To w tej sytuacji, ja zasilacz ten podłączyłbym, albo poprzez LM7805, albo poprzez układ z LM317 jako regulator napięcia ustawiony na 4.5 V.
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
to moźe od regulatora napięcia! Bo parametry diod w regulatorze zmieniają się w danej temperaturze
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Szukam schematu do Sterownika Kotła C.O. JP-2000. Sterownik przestał działać po burzy. Po wymianie regulatorów napięcia,diody,oraz wszystkich układów scalonych,brak jest napięcia na wyjściu silnika dmuchawy.Czy może to być spowodowane tym ,że nie jest podłączony czujnik temperatury? Dziękuję za wszystkie rady i schemat.
Teoretycznie najprostsza możliwość: dioda Zenera 23V między akumulator, a regulator (szeregowo); jeśli jest możliwe, że regulator będzie pobierał bardzo mały prąd, to równolegle do niego opornik. Z tym, że taki układ będzie działać tylko z grubsza prawidłowo: jakby na diodzie Zenera był stały spadek napięcia 23V, to przy 28V na akumulatorze regulator...
Witam. Czy ktoś stosował regulator PWM do regulacji jasności świecenia taśm LED 12V przy zasilaniu 24V? Czy nie nastąpi uszkodzenie diod w wyniku przekroczenia prądu w impulsie? Regulator będzie regulował oczywiście tylko do napięcia 12V. Wszystko zależy co to za regulator i czy posiada stabilizator napięcia...
Po stronie pierwotnej tak, i wszystko wydaje się być w porządku, transoptory również wyłutowałem po podaniu napięcia na diody, tranzystory przewodzą. Nie posiadam autotransformatora, zwykły regulator napięcia się nada?
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Odczytaj i podaj oznaczenia na elementach - to podstawa kwestia w inżynierii wstecznej . U1 to raczej MCU, U2 to regulator napięcia L to dioda LED D to diody impulsowe/zenery
Ja przerabiam montuję diody wzbudzenia i regulator Cargo 14,8V .
diody regulator napięcia regulator napięcia diody schottkiego powielacz napięcia diody
automatyczne przełączanie elektrowni ładowarka huawei motogodzina zetor
polonez wypadanie zapłonu polonez wypadanie zapłonu
Wymiana przewodu sprzęgła w Volkswagenie Golf IV 1.6 benzyna Brak dźwięku w mikrowieży Blaupunkt - co robić?