Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
witam. mam prośbę. Zbudowałem prostownik bardzo prymitywnej konstrukcji (trafo na wyjściu 16v, mostek prostowniczy 25A, bezpiecznik). po podłączeniu do akumulatora na zaciskach napięcie ok 14V ale w bardzo szybkim tempie leci do góry, zdążyłem odłączyć aku przy ok 18,5V. Domyślam się że muszę zastosować jakiś regulator. Czy szanowni koledzy mogliby...
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
W ogóle nie podoba mi się to rozwiązanie. Jeśli już je zastosować to na przewodzie idącym z regulatora napięcia/ prostownika (nie pamiętam jak tam jest to rozwiązane) do akumulatora a nie na głównym zasilaniu.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Nie wiem, chłopaki, co tam kombinujecie ale w oryginale ten układ sterujący zachowuje się poprawnie. Nie wiem co wam mogą dać jakieś inne zmiany. Ten potencjometr zamyka chyba napięcie do około 3,7 V a otwiera bez obciążenia do koło 12 - 12,5. Po podczepienia akumulatora maksymalny prąd jaki tam może iść to koło 3- 4 A, a w miarę postępu ładowania napięcie...
Regulacja będzie. Stosowałem podobne rozwiązanie w regulatorze napięcia. Mam gdzieś jeszcze schemat. Ustawiałem precyzyjnie napięcie do żądanej wartości.
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
nie mam autotransfomatora ani regulatora napięcia, tylko prostownik 12v ale to chyba za mało no i sieć,
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Witam, Ten motor nie posiada fabrycznego regulatora napięcia jedynie przełączalne cewki i prostownik.
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
Witam po dłuższej nieobecności, znowu wziąłem się za to gaszenie a raczej jego brak w mojej ETZ 250 rocznik 1983 i odkryłem pewną rzecz, a mianowicie po odłączeniu masy idącej od regulatora napięcia do prostownika gaszenie działa prawidłowo, czy to może być wina regulatora napięcia? Ładowanie sprawdzałem i jest ok. No i w dodatku nagle zniknął mi klakson,...
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Witam was mam do was prośbe otóz chciałbym zrobic ładowanie do motorku do akku i nie wiem jak to zrobic wszyscy mowią musisz sprostowac prąd TAK tylko jak mozecie mi wysłac jakies linki propozycje zdjecia jakiegos prostownika czy tez rugulatora napiecia ??? prosze o pomoc
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
akasal Sorki ale dla mnie wydaję się być ok uszkodzony tylko regulator napięcia po stronie pierwotnej ? Proszę bardziej po ludzku czy coś mam jeszcze nie tak - w sumie już kupiłem ten regulator napięcia na wyjściu wtónym
Witam. Mam ogromny problem z moim motorem Benelli spring 50 ponieważ dałem go do mechanika i mi powiedział żebym wymienił regulator napięcia. Niby nic trudnego, ale ja mam regulator napięcia z prostownikiem. Nigdzie go nie mogę dostać i kupić :cry: Kolega mi powiedział, że można podłączyć oddzielnie regulator i prostownik w moim motocyklu. Czy to jest...
Zamiast regulatora napięcia zastosuj ładowarkę do akumulatorów żelowych/AGM bez transformatora i prostownika. A odnośnie pytania to myślę, że to powinno rozwiązać problem: http://obrazki.elektroda.pl/2928761200_1...
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie .
Oj koledzy to raczej nie tak. Prawdopodobnie szeregowo połączone cewki bez obciążenia podadzą ponad 50 V AC, A zatem sprawę rozwiąże regulator napięcia połączony z prostownikiem lub przetwornica.
Witam! Mam pytanie jak zamontować ładowanie do akumulatora na 6V. Zamontowałem w mojm ogarze 200 akus i niewiem jak zabardzo zrobic ładowanie. Chyba potrzeba regulatora napięcia i prostownika, ale moze ktos juz to zrobil i mi moze doradzic. Dziekuje za odpowiedzi poz
Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora. Ta informacja dotyczy ładowania akumulatora w pojeździe czyli przy stałym napięciu ładowania choć idealnie stałe ono nie jest i zależy od sposobu działania regulatora napięcia alternatora.
A jak bym dał na wyjściu regulator napięcia?
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Witam ! Napięcie zasilania elektroniki masz podwyższone , nie piszesz jakie jest napięcie na szczotkach. Powodem tego jest nie przerwa w uzwojeniu pomiarowym -odniesienia / napięcie między punktem zerowym gwiazdy a odczepem uzwojenia roboczego jednej fazy / lecz skrót w tym uzwojeniu. Napięcie to powinno być około 17 V. Dlatego regulator widzi spadek...
Z pustego i Salomon nie naleje - jeśli transformator daje za małe napięcie to żadna regulacja tu nie pomoże a wręcz pogorszy sytuację (na każdym regulatorze występuje spadek napięcia).
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Jak się znasz trochę na elektronice to możesz założyć regulator napięcia na pierwotnym
Tak naprawdę to ten układ reguluje napięcie podawane na akumulator. Stąd przy wzroście napięcia na ładowanym akumulatorze zmniejsza się różnica potencjałów prostownik - akumulator i zmniejsza się pobierany prąd. Bez głębokiej modyfikacji tego układu trudno będzie zapewnić ładowanie stałym prądem a nie jak teraz stałym napięciem.
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
Lepiej zastosować jakiś regulator mocy.
Czyli sprawdzić regulator, jakie napięcie jest na wejściu i wyjściu?
Regulator napięcia jest a gdzie jest prostownik? Z cewki prąd zmienny musi być wyprostowany w tym przypadku jedną diod jednopołówkowo i sprawność tego prostownika wynosi około 30%. Nie wiemy czy, w obudowie regulatora napięcia, jest zabudowana dioda prostownicza.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Witam . Jeżeli masz 220-380V to do czego Ci trafo impulsowe i regulator napięcia ?. Podłącz normalny prostownik i będzie ładował , bez zbędnych dodatkowych urządzeń.
Zostały założone w mojej Gminie 270 instalacji PV , również i u mnie. Wszystko działa dobrze ale jak jest piękna pogoda to napięcie w sieci rośnie do ponad 250V (zwłaszcza na jednej fazie ) i inwerter chwilami ogranicza moc produkcji. Chciałbym zrobić tak aby kiedy napięcie na danej fazie wzrośnie po wyżej powiedzmy 248 V to regulator utrzymywał by...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Normalne było w 9 diodowych, że na prostowniku nie było kontrolki. Napięcie w układzie powyżej napięcia odcięcia regulatora gasiło kontrolkę, bo zamykał się regulator. Ruscy swoje regulatory trochę inaczej konstruowali, ale generalnie zjawisko pewnie podobne występuje.
Mówisz że napięcie jest przekraczane na akumulatorze,więc ile ono wynosi,przy końcu ladowania? Podaj jeszcze jaki to prostownik dokładnie.
Potrzebuje złożyć regulator napięcia do prostownika napięcie około 20V i natężenie około 20A i chcę coś złożyć najprostszego najlepiej na 2N3055 ale bez LM317 bo nie wiem gdzie go zdobyć poniewarz mieszkam na zadupiu. aha mój tata miał tekże jakąś regulacje napięcia na takiej kostce 2cm na 2cm i miała ma trzy wyprowadzenia i przy jednym wyprowadzeniu...
Ja gdybym stanął przed takim wyzwaniem jak Autor tematu, to jako: - pierwsze rozwiązanie - zastosowałbym trafo do 30VA na napięcie wyjściowe nawet 11.6 VAC plus mostek i ewentualnie układ przerywający ładowanie gdy napięcie na ładowanym akumulatorze wzrośnie do np 14.4-14.8 V, ale prawdopodonie nie będzie konieczny, - drugie rozwiązanie - zasilacz do...
Na 24V ten układ nie zadziała. Ale spotkałem się z tym układem do regulacji prądu ładowania w prostowniku tyle że był zamontowany na stronie sieciowej.
Prostownik wirujący to zwykły mostek tylko umocowany na wirniku tak ze wiruje razem z nim, stąd ta nazwa. Służy to prostowania prądu wzbudzającego. Regulator obrotów jest potrzebny do utrzymywania stałych obrotów wirnika prądnicy a tym samym częstotliwości prądu. Regulator napięcia jak sama nawa wskazuje utrzymuje stałe napięcie zwykle przez regulacje...
Tu chyba są mylone pojęcia - bezpiecznik 5A na przewodzie energetycznym ? Ten bezpiecznik zabezpiecza regulator napięcia, a to całkiem inna bajka.
regulator prostownika napięcia zrobić regulator napięcia prostownika schemat regulator napięcia prostownika
dht22 raspberry zniekształcenia niskich tonach akumulator skuter elektryczny
PTA9B01 PT100 RS485: Protokół i Konfiguracja Ford Fiesta Mk7 - Falowanie obrotów na wstecznym biegu