Wyglada na jakis ruski. np. BD810 lub 2N6491
Nie obsłuży. Tyrystory i triaki nadają się do prądu przemiennego. Do prądu stałego potrzeba regulatora PWM i tranzystora MOSFET .
Jakie mają być napięcia przy jeździe do tyłu? Czy na serwomechaniżmie też pojawia się nap. ujemne?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam. A słyszałeś o regulatorze napięcia w samochodzie ? Własnie on odłancza napięcie do akumulatora jeżeli wzrośnie ponad 16V Ale głupoty napisałeś.
OK, dzięki wielkie za pomoc, jakby ktoś potrzebował czegoś podobnego to proszę o info na maila coś tam znalazłem pzdr.
Mógł też paść regulator napięcia,standart w tych samochodach,ale przed rozebraniem nic się nie dowiesz.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Ten od ustawienia świateł może miec elektronikę rozpoznającą nie tylko kierunek ale i poziom przyrostu napięcia, regulator w samochodzie podaje z różnych poziomów rózne poziomy. A tem od drukarki to tylko wróżka i może serwis wie ( ale oni i tak wymieniają na nowe) Pozdr.J.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
nic nie piszesz jaka to prądnica i co ma zasilać. Oberzyj jak pracowały regulatory napięcia w takich samochodach jak SYRENA ,PF 126 (jednym słowem w samochodach bez alternatora) Może takie rozwiązanie cię zadowoli,a bez strat mocy. Jeżeli nie to w swoim czasie było publikowane dużo rozwiązań układów elektronicznych regulatorów napięcia do samochodów...
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Bo gdyby go zastosowali (zwłaszcza cyfrowy) to zwielokrotniliby koszt (i cenę) takiego autotransformatora. Koszt pokazania napięcia na istniejącym wyświetlaczu Mój wpis odnosi się do Twojego wpisu o autotransformatorach.Tyle gwoli wyjaśnienia. To Twoje cudo nie pokazuje Ci napięcia akumulatora. I nie wiesz czy w danym momencie ten akumulator jest ładowany...
Witam czy posiada ktos jakies schemat regulatora napiecia aby sterowac plynnie wentylatorwem nawiewu w aucie ?? a moze istnieja juz gdzies kompletne zestawy ?? z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Nie bardzo wiem z czym masz problem.Sprawny regulator napięcia w samochodzie powinien dawać powyżej 14V napięcia.Maksymalne napięcie ładowania powinno być 14,4V.Jeśli daje Ci za dużo to znaczy,że masz zepsuty regulator.
Po pierwsze regulator musi być zgodny, oryginalny bo zamienniki się ciężko parują i źle działają z systemem inteligentnego ładowania. Ładowaniem steruje komputer samochodu a nie regulator napięcia. U mnie jest np tak odpalam auto mam 14,2V Załączam grzanie szyby przedniej i tylnej, lusterka podgrzewane i nawiew dość mocno. Następuje spadek napięcia...
Czyli pozostaje odwzorować regulator napięcia prądnicy z samochodu osobowego.
Uszkodzony, szwankujący Alternator (alternator jeśli usterka była przed wymianą regulatora) (Jeśli wystąpiło po wymianie regulatora, to jaki był powód wymiany regulatora) w samochodzie, zmierzyć napięcie na akumulatorze przed i po odpaleniu pojazdu.
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
Włączanie dodatkowych odbiorników i krótkie zwiększanie obrotów nie powodowało wzrostu, ani spadku napięcia. Tyle, że akumulator był właśnie odłączony od prostownika. Na 90% steruje ECU Pewnie tak, bo nie mogę znaleźć regulatora napięcia do tego samochodu - nie istnieje. Napięcie reguluje np. tranzystor wbudowany w alternatorze.
Problem wielokrotnie omawiany na Forum. Temat zamykam.
A skąd pewność, że w samochodzie autora jest standardowy regulator napięcia, a nie ECM sterujący pracą alternatora? Bo widzę. To zwykły alternator z regulatorem napięcia. Praktycznie wszystkie regulatory w samochodach podają wyższe napięcie przy niższych temperaturach Pierwsze słyszę. Jak to jest realizowane?
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
Wg moich spostrzeżeń zasilacz (przetwornica) wytwarza dwa napięcia, więc powinieneś dokonać ich pomiaru przy zasilaniu z sieci 230V. Pasek łączący z sąsiednią płytką to pasek 6-cio przewodowy. 3 żyły - wyjście 1, dwa napięcia + przewód masy. Przyporządkowanie musisz ustalić organoleptycznie...
Witam. Chodzi ci chyba o regulator napięcia. Może coś na zasadzie regulatorów napięcia aternatorów w samochodzie. Ale to tylko propozycja ,bo nie napisaeś jaki generator będziesz wykorzystwał.Pozdrawiam.
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
> To tak wygląda jakby np. regulator napięcia w samochodzie zaczął wariować. Jeśli tak, to problem jest dużo poważniejszy niż tylko kłopoty z radiem. Może Kolega z Krakowa jeszcze coś wymyśli. :-) Dzięki i pozdrawiam Ewa
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
Najlepiej wybrać regulator z odcięciem napięcia LiPo. A czy próbowałeś od nowa sparować z odbiornikiem - zbindować. Czy po włączeniu aparatury i potem włącznikiem regulator słychać melodyjkę. Czy czuć spalenizną czy się przegrzewał. http://www.banggood.com/HSP-HPI-320A-Bru... Ten regulator w Polsce kosztuje 110-130...
Dwa silniki - dwa regulatory. Dwukierunkowe, czy jednokierunkowe - jak chcesz, ich prąd dobierasz do prądu pobieranego przez zatrzymany silnik, a napięcie do sposobu zasilania. Aparatura od biedy wystarczy, ale sterowanie będzie niewygodne.
Są to chwilowe impulsy napięcia do 14,5 V, niezależne od drgań samochodu.
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach Akumulator kompletnie rozładowany. Nie uzyskasz w tym stanie natychmiastowego napięcia 14.4 V jak w samochodach. Dopiero przy 100% naładowania akumulatora napięcie wzrośnie.
pierwsze podejrzenia na spalony regulator napięcia.
Witam szukam schematu albo pomysłu jak wykonać regulator napięcia z 14V do 3V który posłuży do zasilania dicmena z akumulatora samochody
Nie ma takiej potrzeby żeby komputer tym sterował jest prosty regulator napięcia w alternatorze
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
czy uszkodzenie silnika który miałem wcześniej było z mojej winy ? Największy błąd to przełożenie i napięcie 11,1V. Silnik spalinowy miał mniejsze obroty.
Oczywiście tajemnica z jakiego samochodu... Regulator napięcia jak widać jest zintegrowany.
Czyli CDI to jest regulator napięcia ? Ale to nie jest ta kostka co na zdjęciu koło biegów ? Czyli tutaj moduł zapłonowy jest zintegrowany z regulatorem napięcia ? W samochodach to regulator jest przy alternatorze a moduł jest modułem. Ale nic, dzięki za pomoc narazie. Wydrukuje sobie te schematy, i w sobotę spróbuję coś podziałać. A i jeszcze jedno,...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Regulator potrzebuje wyższego napięcia niż z instalacji samochodu z filmu gościu użył zasilacza do laptopa 19V.
Choćby napięciem "obsługiwanym". Pierwszy stosuje się do urządzeń zasilanych z sieci energetycznej napięcia przemiennego 230VAC. Np. Grzałka zasilana domowego gniazdka. Drugi dla urządzeń zasilanych napięciem stałym max 35VDC. Np. wentylator w samochodzie.
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witaj. Jeżeli akumulator naładujesz nawet powyżej 90% jego pojemności to po włożeniu do samochodu on jest rozładowywany prądem potrzebnym na podtrzymanie pracy sterowników, które muszą być pod napięciem, immobilizera, radia itd. Po odpaleniu samochodu regulator napięcia podaje do instalacji napięcie 14,4V, które zasila wszystkie sterowniki, oświetlenie...
Czasami taka drobna pomyłka sprawia wiele problemów, ale dobrze, że udało Ci się opanować sprzęt :D Szerokiej drogi !! (Co do tej regulacji prądu to tak jak pisałem gdzieś wyżej to w motocyklowch regulatorach ważniejsze jest ustawienie prawidłowego napięcia, inaczej ma się sprawa w samochodach gdzie poprzez właczenie zbyt wielu odbiorników - światła,...
Ciekawe z tym przepalaniem. W Focusach np. też był ten problem i pomogła zmiana softu, przez który szalało napięcie. Tylko co w takim razie robi w samochodzie regulator napięcia? Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Przy żarówkach było to proste - prawdopodobnie regulacją napięcia A masz pewność że tam jest regulator napięcia, a nie PWM?
Witam Napewno nic się nie stanie. Zwykle układy które są zasilane z napięcia 12V mogą pracować bezpiecznie do 18V. Typowym napięciem dla, którego podaje się moc wyjściową (oraz inne dane) jest napięcie 14,4V czyli napięcie regulatora w samochodzie. Więc do dzieła. -- pozdrawiam
Często problem niskiego napięcia rozwiązuje się, instalując w samochodzie trójpoziomowy regulator, którego napięcie stabilizacyjne zmienia się za pomocą przełącznika w krokach: — 14,7 V — w temperaturach poniżej 0°C, — 14,2 V — w temperaturach 0-20ºС, — 13,6 V — w temperaturach powyżej 20ºС. Jednak napięcie tam stabilizuje się na wyjściu generatora....
http://obrazki.elektroda.net/25_11624574... Woltomierz w samochodzie. Po pojawieniu się elektronicznych regulatorów napięcia producenci samochodów zaniedbali na korzyść kontrolek ładowania tak proste, bardzo dobre i potrzebne urządzenie, jakim jest odpowiednio przystosowany woltomierz. Na woltomierzu z klasyczną wskazówką, o odpowiednio rozszerzonej...
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
W starszych typach samochodów regulator napięcia występował jako osobny podzespół. Obecnie najczęściej jest montowany na korpusie alternatora łącznie ze szczotkotrzymaczami.
Są na aliexpress. Nie ma problemu. Np. #Aliexpress 33,78 zł | Ebike elektryczna kierownica rowerowa Port USB 5V ładowarka wejście 36V 48V 72 V-100 V wyjście 5V 2A https://a.aliexpress.com/_BPAW4v #Aliexpress 36,61 zł 10%OFF | 12V 24V 36V 48V (8 V-50 V) do 5V 3A Micro Mini USB DC DC konwertery Step Down Regulator napięcia DC konwerter zasilania dla samochodów...
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
odpowiedznie zaciski pradnicy łączysz z odpowiednimi zaciskami regulatora. Jezeli to jest prądnica z minusem na masie możesz użyć trójrdzeniowy regulator napięcia z samochodu fiat 126p, lub jego elektroniczna wersję. Prądnica nie może być podpięta wprost do akumulatora-musi być wyłącznik samoczynny, zazwyczaj umieszczony w regulatorze, inaczej połynie...
Witam. Na początek weź dowolny woltomierz i przy odpalonym samochodzie sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno być w przedziale 14.2 - 14.4V. Podejrzewam, że masz uszkodzony regulator napięcia i brak ładowania akumulatora. Pozdrawiam Janek.
Podłączałeś kiedyś żarówki w aucie do napięcia powyżej 16-17v ? :D Wybacz ale pomysł podłączenia szeregowo dwóch akumulatorów 12V dla rozruchu jest absurdalny (prędzej byłbym w stanie zrozumieć podłączenie równoległe), zwłaszcza jeśli mowa o współczesnych samochodach które zawierają w sobie elektronikę. Widziałem też przypadki uszkodzeń modułów PCM...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Jak pada regulator napięcia,to pada wszystko, co włączone.... Co ma regulator napięcia do odłączania akumulatora?
Witam. Otóż problem tkwi w tym że dostałem traktorek spalinowy do koszenia trawy w celu zrobienia instalacji elektrycznej, m.in. stacyjki, ponieważ poprzedni właściciel zrobił wszystko na "odpieprz" przez co nie było np ładowania akumulatora. Instalacja jest 12V DC, lecz okazało się iż ładowanie daje 24V AC. I tutaj moje pytanie: Jaki regulator napięcia...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Nieźle Kolega hubikas wszystkich "wkręcił". Ale skoro się wyjaśniło do czego to przełączanie ma służyć to drobna uwaga. Jeśli załączanie reflektorów ma się odbywać przekaźnikami a zasilanie sterowania przekaźników ma być z instalacji samochodowej 24V, to przekaźniki R15 się do tego nie nadają. Regulatory napięcia w samochodzie są ustawiane na 28V. Przekaźniki...
oczko w akumulatorze to areometr 12 v to za mało musi być od 13,60v do14,2v nawet pod obciążeniem wymień sobie regulator napięcia w alternatorze
nie wiem, jak jest w twoim samochodzie, ale sprawdziłbym regulator napięcia plus układ prostowniczy
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Niestety tego się obawiałem tzn zachachmęconych odpowiedzi. Dodano po 45 Dziękuję za chęci. Szukam jednak odpowiedzi jasnej. Przecież dostałeś jasną odpowiedź - spadek pojemności skutkuje wzrostem rezystancji wewnętrznej akumulatora. A to oznacza np. w samochodzie gdzie regulator napięcia ładowania akumulatora utrzymuje ok. 14.5V że akumulator o mniejszej...
a czy wiecie może od czego mógłbym założyć jakiś regulator od jakiegoś samochodu np czy coś ?
Zkierz jakie masz napiecie jak ci silnik pracuje powinno byc miedzy 13,8 a 14,5 V. Jesli sa odchylki od tej normy to z reguly winny jest regulator ktory nie jest wieczny, ale mozliwe sa slabe polaczenia miedzy stykami lub masa samochodu. Warto szybko to sprawdzic zeby cos nie spalic w samochodzie lub nie zniszczyc alternatora. Pozdrawiam.
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Napięcie ładowania powinno oscylować w granicach 14- 14,5v.Masz uszkodzony regulator napięcia
Na LM317 nie osiągnie kolega regulacji 6-14V w samochodzie. Napięcie musiałoby być powyżej 16V.
Jest to Zetor z lat może 85 a regulator miał wykonany tradycyjną metodą na płytce drukowanej. Podaję jego symbol 443 116 419 070 Dodano po 29 W sprzedaży są również regulatory napięcia do Poloneza starszej produkcji które były montowane na wiązce kablowej poza alternatorem,które są nadal w handlu. Regulatory te są wykonane tradycyjną metodą na płytce...
Części do niego i obudowa będą kosztowały więcej niż gotowy z otworami do mocowania w samochodzie! Warto robić?
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Witam wszystkich.Mam pytanie do fachowców.Jak ograniczyć prąd ładowania akumulatora przez moją prądnice. W porywach wiatru daje mi 10A na akumulator, to jest za dużo.Wiatrak stoi na działce więc nadmiar prądu jest mi zbyteczny. Nie ma sensu ograniczać prądu. Jak to jest prądnica trójfazowa z uzwojeniem wzbudzenia to zastosuj regulator od napięcia od...
W zasadzie wystarczy sama przetwornica jeśli tak jak w opisie posiada ogranicznik prądu i regulator napięcia.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Na początek sprawdź napięcie ładowania w samochodzie bo może padł ci regulator napięcia i zamiast powiedzmy 14V masz w czasie ładowania dużo więcej i wzmacniacz się wyłącza.
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
regulator napięcia wymieniony. powodem braku mocy samochodu było pęknięte koło pasowe przez co pasek się ślizgał i alternator nie miał możliwości normalnie pracować.. po wymianie koła pasowego i regulatora napięcia w alternatorze wszystko jest już ok. dzięki za pomoc
Miałem podobny problem w swoim samochodzie, w moim przypadku winowajcą okazał regulator napięcia w alternatorze. Jeśli po naładowaniu akumulatora samochód Ci odpali, to sprawdź multimetrem ładowanie alternatora oraz napięcie podczas rozruchu
Witam Posiadam CB Radio takie jak w temacie. Ostatnio poszedł mi w samochodzie regulator napięcia radio dostało chyba za dużo prądu. Teraz nie słychać tylko szum, kiedy ktoś nadaje to słychać buczenie i tak samo jest w drugą stronę czyli jak ja nadaję to w innym cb też tylko buczenie. Drugie cb jest sprawne. Proszę o pomoc.
Jak "dołożę do pieca" to ten wzmacniacz potrafi 50A pobierać i tak wiem, że jest ciężarem dlatego spróbowałem jazdy z wyłączonym. Efekty nie są zbyt duże bo wtedy rekordowe naładowanie to 12.6V (oczywiście mówię tu o naładowaniu aku a nie o ładowaniu alternatora, sprawdzone kilka godzin po jeździe), podczas pracy wzmacniacza mam 13.8-14.1V ładowania,...
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Załóż regulator od samochodu. To była pradnica czy alternator /może jakieś dane?/
Jak dużo jeździsz, trzeba ograniczać napięcie ładowania 14,4V to za dużo Z tego wiem, to właśnie nowe samochody z "inteligentnym" regulatorem napięcia mają standardowo napięcia ładowania niższe - do 14,2 V.
Problem usunięty okazało się że regulator napięcia podawał za mało napięcia i samochodów przechodził w tryb awaryjny pozdrawiam.
pomiar napięcia samochodzie spadki napięcia samochodzie miernik napięcia samochodzie
amplituner onkyo procesor apple vision klimatyzacja obwód
schemat zasilacza impulsowego grzejnik invena
Głośniki Unitra ZGZ-10/1 Tonsil nie działają z Radmor 5102 Pralka Hotpoint Ariston działa tylko na 30-minutowym programie