Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Yamaha Cygnus R 1999 rok regulator napięcia czy mogę zastąpić innym bo nie umiem dostać tego modelu
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Obudowa tych mostków nie jest z niczym połączona, więc nie ma potrzeby jej izolowania od radiatora. Natomiast tyrystory 2N650x mają anodę na radiatorze, więc one muszą być montowane z podkładką mikową i tulejką izolacyjną. http://www.vishay.com/docs/93565/vs-36mt... Za ok 80zł możesz kupić uniwersalny chiński regulator 3-fazowy (5 pin: 3x żółty,...
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
yamaha xtz 750ccm 91r. alternator 360w i akumlator 14A/h w sumie chciałbym dostać instrukcje lub schemat i samemu coś skombinować
To dostałem błędne informacje z tego co piszesz to powinienem mieć prąd 4v na każdym z trzech białych kabli? To już ci napisze bo mam dobry dzień, winna jest kostka , zlikwiduj ją a pozbędziesz sie problemów. Jakie 4 V? Skąd takie pomysła bierzecie?
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam otóż w mojej tzr-ce spalił się regulator napięcia (na żadnym pinie nie ma przejścia) i jest 1 taki na allegro za jakieś kosmiczne pieniądze czy dało by się jakiś inny regulator wstawić zamiast niego.zdj regulatora w załączniku.
Tak to jest regulator napiecia z tzr.
Kolego Blazej, prawde mowiac to wszystkie regulatory do tych pradniczek, ktorych schematy udalo mi sie obejrzec to nie byly prostowniki sterowane a raczej "prostowniki zwierane", gdzie po przekroczeniu progu napieciowego nadmiar mocy byl zwierany do masy. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic. Moim zdaniem prawdziwy prostownik sterowany na tyrystorach...
ja bym zaczoł od regulatora napięcia.
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Witam chciałbym dowiedzieć się jakie napięcie powinno znajdować się na poszczególnych przewodach do regulatora napięcia (Yamaha Aerox)
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
prezeswal Nie posiadam polskich znakow w komputerze! To ty masz dwie oddzielne cewki oddzielna na swiatlo i oddzielna na ladowanie? rectifier to znaczy mostek prostowniczy
A to jest jakaś różnica na aukcji było napisane że regulator napięcia 125cc
Witam! Proszę o pomoc i wskazanie gdzie się znajduje regulator napięcia Yamaha Aerox. Chciałbym wymienić, bo najprawdopodobniej się spalił. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
witam, moja yamaha nie chce mi odpalić na rozrusznik (aku jest nowe i naładowane) rozrusznik kręci jak należy i iskre podaje, nie słychać cykania ani nic takiego, jak by paliwa nie dostawała lecz gdy ją pchnę to odpali od razu. świece wymieniłem, gaźnik i filtr wyczyściłem. po tych czynnościach zdarzyło się jej odpalić na rozruch ale dlugo musiałem...
Możesz przecież zastosować dowolny regulator od skutera. Po co kombinować z budową własnych. Przedstawiłeś schemat funkcjonalny, według niego nie zbudujesz regulatora napięcia od podstaw.
Będzie OK. Regulator większej mocy to bezpieczne rozwiązanie.
Wymiana regulatora załatwiła problem.
Jak ewentualnie podłączyć regulator rnc-12? Czy dołożyć jeszcze 3 diody i podłączyć jak w schemacie? http://obrazki.elektroda.pl/8371474000_1... Czy samo przepuszczenie prądu przez regulator ograniczy napięcie?
Krzychu czyli co radzisz ? regulator nie daje napięcia ?
Witam, potrzebuje schematu reg. napięcia do tdr 125.
Nie da się dołożyć regulatora do regulatora.
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Yamaha F25AET 2003r. 4-sów.
Zarobiłem kable od ssania na nowo
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Jak można "palić światła"? Najpierw naucz się poprawnej polszczyzny, potem zmierz napięcie po podłączeniu nowej żarówki, potem napisz, ale zapewne masz regulator napięcia do wymiany
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
Na takiej kompozycji elektrycznej jakiej teraz on stoi (zostańmy przy opcji iż to chińczyk) silnik pali bez problemu i śmiga aż furczy, brakuje tylko ładowania, ciekawostka jest taka iż po odpaleniu jak odłączę akumulator działa bez niego, aha i ma opcję palenia na kopa. Chcę tylko by mi aku ładował więc potrzebuje opinii czy ten regulator co mam mogę...
Nooo, tak to teraz jest niestety, miejmy nadzieję, że tylko na tych układach się kończy naprawa, ot taka konstrukcja. Gdyby regulatory nie posłały na jego wyjściach takiego napięcia, tylko byłoby jakieś zabezpieczenie, to by się nic nie stało. Naprawa na regulatorach by się skończyło...
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Jak sprawdzić regulator napięcia, jak motor nie odpala?
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Ad 2. Najprościej według oznaczeń na obudowie. Te literki coś znaczą. Opis na forum. Ad 1. Szukaj na forum, bo jest wątek z pinoutami modułów o regulatorów lub np na motelek.net.
Problem rozwiązany, może komuś się przyda. Wymienione wszystkie 4 regulatory napięcia i wszystko działa prawidłowo. Pozdrawiam
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
Ale czy przyczyną może być jedynie regulator? A jesli nie,to gdzie jeszcze nalezaloby szukac przyczyny i od czego zaczac??
Witam. Sam regulator powinien się trochę grzać ale nie w takim stopniu żeby obudowa złącza się topiła. Po zdjęciu można dojść do tego że grzeją się tylko dwa styki. Może to świadczyć o słabym zestyku pinu w regulatorze a pinie w kostce wiązki elektrycznej. Sprawdź jak wygląda kostka którą wpinasz do regulatora, może to ona jest powodem topienia się...
Można było zapytać na forum wcześniej. Napisałem już 2x co jest do sprawdzenia. Post 39 i 46. Ok, zatem zakładka S4: S4-1 System - nie ładuje S4-2 FacVer - nie ładuje S4-3 M-Ver: 0047 S4-4 M-Sum: 83C0 S4-5 O-V: 20170124 S4-6 O-Sum nie ładuje S4-7 D1Ver nie ładuje S4-8 D1Sum: D95F3389 Słuchawki będą jutro Ale po co ci teraz słuchawki? Przecież gra na...
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Trzeba sprawdzić na schemacie
Wymień regulatory napięcia w szczególności 5V i cała linia.
Dzisiaj wyciągnąłem jeszcze raz stator i dokładnie obejrzałem, porównując nawinięte uzwojenia z zapiskami i wypalonymi śladami na korpusie. Okazało się, że ostatnie uzwojenie nawinąłem w drugą stronę. Jedno uzwojenie to faktycznie ok. 70%, drugie jakoś fikuśnie nawinięte po dwie warstwy dwóch odczepów. No ale do rzeczy. Po poprawieniu uzwojeń wskoczyło...
Tak, tym żródłem prądu jest cweka w prądnicy w motorze Yamaha DT80 mx Pozdrawiam.
Jutro będę miał naładowany akumulator. Schematu niestety nie mam skąd wziąć, na regulatorze nie ma nawet symbolu czy firmy, wiem tylko tyle ile widzę na tym zdjęciu... A co do ładowania spróbuję jutro zmierzyć spadek napięcia. Czy dobrze rozumiem, mam podłączyć jedną sondę do + z aku a drugą do wyjścia z regulatora i wtedy zwrot napięcia będzie pokazywał...
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Wiem, bo sprawdziłem. Moje pytanie dotyczyło ewentualnych innych przyczyn (oprócz walniętego regulatora) tak wysokiego napięcia, a nie skutków. Nie ma się co rozpisywać.
Jakie masz napięcie na bazach Q130/131 ? Czy te tranzystory grzeją się szybko czy są zimne ?
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Toż to chińska frezarka łańcuchowa wahacza! Obok Yamahy nawet w sklepie nie stało. Musisz założyć regulator napięcia i żarówkę o mocy 35/35W, aby świeciła w miarę równo i się nie przepalała. Trzeba tylko się upewnić jaki rodzaj alternatora masz w silniku, czy uzwojenie jest połączone z masą, czy nie. W tym drugim przypadku jeden z końców uzwojenia trzeba...
Albo masz zimne luty przelutuj obszar zasilacza szczególnie tam gdzie są regulatory napięcia. Szkoda ,że nie podałeś co się wyświetliło w trybie serwisowym.
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
Ze stojana pradnicy wychodzą trzy przewody do regulatora napięcia, sprawdź jaki jest opór pomiędzy tymi przewodami a masą .
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Podepnij je pod wyjście regulatora napięcia, co by nie generować spadków napięcia.
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Dzień Dobry Posiadam crossa Yamaha WR400F z 1999 roku. Moim problemem jest przygasanie świateł oraz kierunkowskazów na wolnych obrotach. W motocyklu nie ma akumulatora jeśli się nie mylę posiada on Stojana oraz regulator napięcia. Czy jest możliwość zaradzić coś na to, czy trzeba będzie robić przeróbkę instalacji z prądu przemiennego na prąd stały?...
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Witam, problem rozwiązany, porobiłem doświadczenia i wynikło z nich, że zmienianie podpięć poszczególnych faz między stykami regulatora nie zmieniają faktycznego napięcia ładowania akumulatora. Zmieniłem regulator i napięcie ładowania wynosi od 13.4 na biegu jałowym do 14.2 - 14.3 V przy obrotach 6 tys :). Temat można zamknąć.
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
W ubiegłym roku po awarii regulatora "fabrycznego" wykonałem bardzo podobną konstrukcję regulatora stratnego do mojego moto (Yamaha XTZ-750). Napięcie ładowania akumulatora przy zapalonych światłach mijania ustaliłem dobierając dzielnik napięcia i wynosi ono (14,0- 14,5)V w przedziale (4000- 5000)obr/min. W celu lepszego odprowadzania ciepła wprowadziłem...
Sądząc po kształcie kostek i kolorach naprawdopodobniej ie masz regulatora napięcia, sprawdź czy te żółte przewody są trzy i idą do alternatora, jeśli tak to właśnie był tam regulator
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Przydałoby się w takim przypadku filtrowanie zasilania. Prawdopodobnie daje znać praca regulatora napięcia (obcinanie/zwieranie nadmiaru). Przenikają piki napięciowe kilkudziesięciowoltowe.
Dzisiaj doszedłem do wniosku: CE- 1,1V Standby CE-3,2V po uruchomieniu w trybie serwisowym Wyjście niezmiennie 1,1V Więc chyba wymieniamy regulator IC481.
temat zamykam wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Napięcia na złączu CB358 prawidłowe (mierzone w trybie serwisowym - analog bypass). Po rozpięciu w/w złącza wzmacniacz nie wyłącza się. No to gdzieś wariuje któryś stabilizator (regulator) zasilany jednym z tych napięć. Z tego złacza.
Jeśli więc napięcie ładowania przy 2000 obr/min. jest na poziomie 14 V i w całym zakresie obrotów nie przekracza 15 V to ładowanie można uznać za prawidłowe, a akumulator za uszkodzony. W motocyklu, na wolnych obrotach, ma prawo nie być ładowania. Wszystko co poniżej 13,8 V można uznać za brak ładowania. Jeśli jednak napięcie w jakimkolwiek momencie...
YAMAHA XT500/DT250/DT400 6VOLT AC REGULATOR Wpisz na ebay powinien pasować.
Czy po podłączeniu rezystora mrugają dalej? Napisz wyraźnie! Jeżeli tak, to masz uszkodzony regulator napięcia. Poczytaj na temat regulatora w Yamachach. Podobno ten patent z rezystorem nie bardzo się sprawdza i lepiej użyć innego regulatora, który rezystora nie potrzebuje.
Możesz posługując się 7805 uzyskać wyższe napięcie stosując prostą sztuczkę. https://obrazki.elektroda.pl/7843465100_... Pytałeś jak można sprawdzić, można poza układem. Wystarczy dowolne źródło napięcia pomiędzy 8 a 30V jako napięcie wejściowe. Pomiędzy nóżki Out i GND włączasz rezystor obciążający kontrolując przy tym napięcie wyjściowe....
Nie mierzy się napięcia bez akumulatora bo wychodzą takie głupoty. Kolega najpierw zmierzy napięcie samego akumulatora, czy np. nie jest zwarta jedna cela i napięcie będzie poniżej 12V. Jeśli napięcie akumulatora będzie poprawne tzn. ok 12,5V, podłączyć akumulator do motoru i zmierzyć napięcie ładowania na średnich obrotach. Może być sytuacja że jedna...
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
yamaha regulator napięcia podłączyć regulator napięcia yamaha uszkodzony regulator napięcia yamaha
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot zasilanie blaupunkt koszty przyłączenia
sharp 40bg5e elektronika studia
Automatyczne włączanie LG Smart TV - przyczyny i rozwiązania Parametry TS głośnika B&C 15PS100-4 4Ohm