Sprawdź sobie na alledrogo tam jest aktualnie za 5 zł+ wysyłka. PS. Firma która je sprzedaje to: STANDBY electronic Katarzyna i Jarosław Ziętarscy
Wszystko zależy od tego, jaki to ma być prostownik, bo jak będziesz chciał zrobić do niego regulację prądu, to trochę za mało.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Do wymiany masz regulator napięcia.
Czy ten regulator się nie przegrzewa ? Chyba nie powinien mikroprocesor attiny13 bo obciążenie jest niewielkie, chociaż diabli wiedzą. Mógłbyś również zrobić pomiar oscyloskopem. Na zdjęciu widać, że użyłeś kondensatorów MLCC, producent zaleca używanie tantalowych o określonych parametrach. Wejściowy kondensator MLCC spolaryzowany relatywnie dużym napięciem...
arturavs bardzo dziekuję za pomoc..
Wzmacniacz gra na jeden kanał, buczy. Prawdopodobnie jest uszkodzona końcówka mocy. Odłącz kolumnę od buczącego wyjścia, zmierz tam napięcie. Nie chcesz tego robić, to nieś sprzęt do serwisu.
Nie można prosto wytłumaczyć, czy był to wadliwy regulator, czy to wina pomiarów wykonanych przez ciebie, np. sprawdzanie napięcia na wyjściu z regulatora na za niskim zakresie napięciowym, albo na zaciskach amperomierza.
Witam wszystkich serdecznie. Pracuję nad regulatorem napięcia niskiego napięcia zmiennego. Regulator jest zasilany z napięcia 8V AC -służy do regulacji natężenia światła od 0V do 6V AC żarówki halogenowej. Problem jest w tym, że regulacja działa, ale nie wygasza żarówki do 0. Regulator pracuje tak, że jak potencjometr jest ustawiony w pozycji 0 żarówka...
Niewłaściwy / niepodłączony regulator. Za niskie napięcie
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Tak uszkodzone uzwojenie (regulator pewnie też).
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
Jakiego typu masz regulator napięcia?
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
Tak, przy niskim stanie na EN (CHIP_PU) wyłączany jest wewnętrzny regulator niskiego napięcia 1V1 który zasila również domenę RTC. Po przywróceniu stanu wysokiego na CHIP_PU, wykonuje się reset ESP.
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
No nie, ja bym sprawdził panel fotowoltaiczny i jego diody. Albo jak będzie słońce, weź amperomierz i daj mu zwarciowy co pokaże (A) jak nie chcesz dłubać w jego skrzynce przy diodach. Jeśli pokaże właściwe (A) dopiero grzebaj w regulatorze.
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Najpierw sprawdz przewody , gniją w peszlu
Witam. Zbudowałem regulator obrotów wentylatora wg tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/4903312900_1... zastosowałem tylko dwa moduły. Po podłączeniu wentylatorów jeden pracuje drugi niestety nie (są sprawne). Zmierzyłem napięcie na wyjściu i miernik wskazał 5.70V na maksymalnym ustawieniu potencjometru natomiast na minimalnym...
Jeśli aku ma jeszcze przyzwoitą pojemność to takim prądem 6A jak podajesz i to jak jest słonecznie nie podniesiesz szybko napięcia na aku, 100Ah to prąd ładowania 10A i ok 10h. Zmień, dołóż panel to może będzie trochę lepiej i szybciej się doładuje, chociaż w tym okresie to ogólnie jest słabo, zaczekaj z miesiąc, będzie lepiej
Owszem tu też funkcjonuje i ma się dobrze ,gdyby generator go stracił nie mógłby się wzbudzić.A co do regulatora procedura ta sama co zwykle -odłączasz regulator a na uzwojenie wzbudzenia podajesz napięcie z obcego żródła [regulowany zasilacz prądu stałego ,od biedy akumulator] zgodnie z polaryzacją pojawia się napięcie na zaciskach generatora i już...
Troszkę mało według mnie ale nie wiem gdzie szukać przyczyny Według mnie nigdzie nie ma problemu i nie masz się czym martwić. Chyba że przed wymianą były jakieś problemy i po wymianie nić się nie zmieniło?
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Citroën C3, silnik 1.1 benzyna + gaz, 2003, żarówki H7.
Witam, zasiliłeś układ ze zbyt niskiego napięcia. Pozdrawiam
Sprawdź na niższym zasilaniu. Może się wyłącza bo źle pracuje przy dużym napięciu zsilającym i niskim n na wyjściu. To stabilizator napięcia, nie regulator prądu.
A jakie masz napięcie na wyjściu cewki ładowania?
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Alternator z osobnym regulatorem?.
Temat w wyniku dalszej analizy został rozwiązany. Faktycznie rezystory były zamienione miejscami. Kwestia była taka, że nie mierzyłem ich przy montażu, tylko porównałem paskami z tymi co na stole leżały "uporzadkowane". A się okazało, że je miejscami pozamieniałem. Sorka za kłopot. Temat do zamknięcia.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
A jakie to ma znaczenie w układzie off-grid? Czy są jakieś opłaty od "zmarnowanej" energii? Nie ma opłat, nie ma kar i nikt nikomu nie broni. Ale za znacznie przewymiarowany ponad rzeczywiste potrzeby układ off-grid trzeba zapłacić sporo więcej już na etapie inwestycji. A po co wyrzucać pieniądze w błoto? Poza tym takie marnowanie wytworzonej energii...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Regulator napięcia-szczotki.
Zmierz jaki prąd jest pobierany ze stabilizatora. Jeśli jest to więcej niż 30mA, to napięcie na jego wyjściu będzie za niskie.
Jaki regulator ?
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
Prawdopodobnie to regulator napięcia.
Witam, w przypadku arduino niemal na pewno przekraczasz dopuszczalny prąd. W przypadku zasilania z baterii oraz regulatora problemem może być zbyt niskie napięcie zasilania, L7805CV ma Vdrop = 2 V typowo, w porywach 3 V. Spróbuj zmierzyć jego napięcie wyjściowe "na sucho", to znaczy przy odłączonym serwie. Pozdrawiam
szczerze mówiąc nie mam doświadczenia jeśli chodzi o Polo okulara ale myślenie podpowiada mi że usterki trzeba szukać w alternatorze i jego regulatorze napięcia
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Regulator stosujesz na takie napięcie jakie jest potrzebne do zasilania odbiorników, charakterystykę modułu to ściągasz bez podłączania do regulatora.
I jeszcze regulator napięcia...
(at)cyrus2 1V dropout :D Zwykłe stabilizatory, nic nadzwyczajnego. Jak by były impulsowe <1uA to co innego. TI robi 0.5uA. Chińczycy też coś podobnego mają. Poszukam oznaczeń i zaraz wstawię. TPS782xx - 500nA, dropout 0,13V przy 150mA
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
Witam! Transformator "zasilany" kawałkami sinusoidy grzeje się niemiłosiernie i potrafi się spalić mimo nieprzekroczonej mocy - to dodatkowy urok rozwiązania nr 2. Jest zatem trzecia możliwość: sterowanie fazowe po transformatorze. Tyrystor 10A kupisz za grosze ... I wreszcie możliwość czwarta: regulator impulsowy pracujący po stronie niskiego napięcia...
Mam fotke tabliczki tego generatora i podane jest napięcie dla F1-F2 4-24V. A mógłbyś zapodac fotkę tego regulatora odśrodkowego?
Z teoretycznego punktu widzenia przy napięciu ok10V nie powinien działać sterownik . Ale jeśli faktycznie jest za niskie napięcie zasilające , a sam regulator pracuję to wcale nie znaczy że przekaźnik się wykona. Można w/g ustawień wymusić ręcznie załączenie styku i proponował bym na początek to zrobić.
Znajdź i porównaj jaką masz prądnicę i jaki regulator powinien być tam założony. A być może masz tam inny problem ! Przeczytaj jeszcze ten wątek poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Mam na myśli przewody niskiego napięcia. Jeśli tracą elastyczność - rozważ wymianę.
Odbiorniki modelarskie przestają wykrywać sygnał PWM przy napięciu 4,2-4,5V. Jest to między innymi dolna granica zasilania tych układów. Przy tak niskim napięciu pojawiają się zakłócenia lub elementy wykonawcze przestają działać. Przy napięciu poniżej 5V regulator zwykle odcina silnik, żeby zostawić energię dla serw. I nie wytłumaczysz mu, że serw nie...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Witam Mam w rękach taki oto układ regulatora który kiedyś działał a teraz przestał prawidłowo działać. Badam go za pomoca żarówki 60 watowej. Przy regulowaniu do minimum światła żarówki,ona znów rozbłyska lecz nie pełną mocą. Jakby migotała z częstością kilkunastu lub kilkudzięsięciu Hz. Bez takich zakłóceń można regulować w bardzo wąskim zakresie,...
sprawdziłem testem ciągłości obwodu, i na każdym uzwojeniu jest sygnał dzwiękowy, ale skoro każe uzwojenie ma identyczne wartości i identyczne wartości napięcia to czy nie winny jest regulator ?
400W Moc to nie wszystko, liczy się również napięcie oraz prąd. Kupisz np. panel o napięciu 100V, i okaże się że jest to za dużo dla regulatora/inwertera. Tak samo w drugą stronę, zbyt niskie napięcie uniemożliwi start regulatora/inwertera.
Z opisu wyglądają normalnie. Chociaż ceny bardzo niskie, zwłaszcza tego 20A - nie wiadomo, jak mu pracuje to MPPT. Ale, jak by nie pracowało, to aku jakoś tam ci zasili. Kupisz, przekonasz się. Przy takich cenach najwyżej później kupisz coś innego, gdyby z tym okazało się coś nie halo. Niewielka strata. Uważaj na Voc panelu w niskich temperaturach....
Witam. Z tego co opisujesz to wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Odłączyłem regulator.
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
UPS dołącz bezpośrednio do akumulatorów, nie do wyjścia regulatora. Niczego się nie obawiaj, UPS ma własny układ zabezpieczający przez nadmiernym rozładowaniem akumulatorów. Przekrój przewodów łączących akumulatory z UPS powinien być 4mm² lub więcej. Przy mniejszym przekroju UPS będzie "płakał", że ma za niskie napięcie (o spadek napięcia na tych cienkich...
Do regulatora idzie niskie napięcie poprzez kabel, powinno być 2*0,75. Jeśli chcesz zmienić to bez problemu możesz podłączyć bezprzewodowy regulator.
Jaki regulator, jaki alternator?
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Ale o ile dobrze pamiętam, jak rozłączysz aku od regulatora to wszystko przestanie pracować a później samo nie ruszy. Poza tym pobór własny przez regulator jest poniżej 10mA i nie powinno rozładować akumulatora.
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Sprawdź na początek jakie ładowanie daje alternator na samej pracy silnika i pod obciążeniem np. na zapalonych światłach i włączonym nawiewem. Jeżeli będzie za niskie to ja bym stawiał na regulator napięcia!!
Pasek łożyska, silniki można lekko kręcić ręką, nawet cokolwiek jest efekt😃 ale one mają na tabliczce zasilanie 117V i tam włącza je taki układ. Stan mechaniczny, to jedno, a elektryczny to drugie. Organy te były produkowane w dwóch wersjach zasilania. Jaką wersję ty posiadasz trzeba się dokładnie przyjrzeć. Zobacz jak jest zrealizowane główne...
Jeżeli napięcie na akumulatorze jest dobrze pomierzone winny jest alternator lub jego regulator napięcia.
pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia identyczny problem miałem ze swoim.
Rozjaśnij S2 (regulator na trafopowielaczu).
Witam mam taki problem z grzaniem przednich siedzeń w passacie b5fl do regulatora grzania dochodzi 12 v i przy rozkręceniu na fula wychodzi na siedzenie tylko 4 wolty i oczywiście siedzenia nie grzeją czy może być przyczyną zepsute regulatory grzania ?
Miałem podobny problem - okazało się, że winę ponosi regulator.
No to faktycznie "fachowcy" ..... ten cienki to "BS" wejścia regulatora.
Pobór prądu ostatecznie kilkukrotnie sprawdzony.Po uśpieniu pobiera bez zał. alarmu 0.03A a z alarmem 0.06A.W serwisie VW powiedzieli że to normalny,dopuszczalny pobór prądu.Tak więc teraz skupiam się chyba tylko na znalezieniu przyczyny spadku napięcia o ok, 0.2V między pomiarem na alternatorze a pomiarem na aku.
Od zera? Może jako preregulator dla liniowego stabilizatora/regulatora o niskim spadku napięcia.
Tak, dokładnie było po pierwszym wpisaniu kodu. Do.tego podłączył komputer do auta, radio zgłasza dziwne błędy- kody bledu 52. Przeprogramować pamięć programu 31. Za niskie napięcie regulatora sterowania kol
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Posiadam traktorek z silnikiem Briggsa 12.5 KM model 286707 i mam w nim problem z ładowaniem akumulatora, ponieważ nie ma napięcia 14.4 V na pełnych obrotach, tylko jest 12V. RC Zaraz za diodą przed jest około 20V AC. Dlaczego jest takie niskie napięcie. Cewka jest nowa, oryginalna Briggsa typu DC only z diodą bez regulatora.
Witam. Napięcie jest za niskie. Uszkodzony masz regulator napięcia.
Nie ma upalonej diody mocy, bo napięcie trzyma niezależnie od obciążenia, (o czym pisał wcześniej) a tak by nie było. Ma regulator napięcia na zbyt niskie napięcie i to wszystko. Mój fabryczny taki był i go przerobiłem. Jak padły w nim szczotki to kupiłem sobie nowy za 20zł i okazało się że znów mam za niskie napięcie.
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Z mojej obserwacji 1 zdjęcia to widać choć jest ono nie czytelne iż popłynął duży prąd i nastąpiło przepalenie ściężki a wszystko możliwe że zostało odwrotnie podłączone do tego układu zasilanie co może wiązać się z poważną usterką całej płytki
czujnik niskiego napięcia wskaźnik niskiego napięcia prostownik niskiego napięcia
falownik bonfiglioli sprzedam sieć monter elektronik
Rower elektryczny wyłącza się na wybojach - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja pompy kondensatu w suszarce Amica EMADP 82LCW