Czy przez taki prosty regulator obrotów PWM da się coś takiego zrobić? Nie da się, musi być falownik. Czy do benzyniaka wlewasz ON (Diesel)?
Silnik przerywa? Jeżeli tak są nieszczelności w układzie paliwowym. Inna opcja, to za niskie obroty na zimnym silniku, jeżeli jest regulator obrotów może być uszkodzony, lub do ustawienia.
Ale tu Kolego opisujesz inny powód. Jeżeli silnik zaciągnie olej do dolotu i na nim pracuje to regulator obrotów nie ma nic do rzeczy.
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Skoro nie ma szczotek, to jest to prądnica asynchroniczna. Napięcie jest zależne od obrotów. Nie ma AVR, pośrednio za napięcie odpowiada nie regulator napięcia a regulator obrotów silnika. Powinieneś się skupić na samym silniku, a właściwie na jego obrotach i regulatorze obrotów silnika. tam prawdopodobnie będzie usterka.
Kolego a jaki to jest silnik ?? To nie jest oryginalny MF 70 , nie jest to diesel jaki był w MF i nie jest to silnik MF72 benzynowy czterosuwowy . Jaki by to nie był to jest to dźwignia regulatora obrotów. W silniku gaźnikowym jest to podłączone zestawem dźwigni i sprężynek z gaźnikiem, a w dieslu z pompą wtryskową. Popatrz czy tam nie ma gdzie podłączyć...
Też nie do końca tylko diesel,. Kwestia regulatora obrotów , dobrze zaprojektowany silnik z regulatorem bedzie poprawnie działał i na benzynie ropie czy gazie, na oczyszczalniach pracują silniki z zapłonem iskrowym na biogaz i 800kW, regulator może być i mechaniczny, tak jest to rozwiązane w wojskowych pab2 benzynowych jak i pad8 diesla i tam to działa...
Jak uszczelnisz układ paliwowy to będziemy dyskutować. Niewielkie bąble mogą powodować dymienie, bo są wtryskiwane z paliwem i zakłócają pracę wtryskiwacza. Rozrzedzają też paliwo w pompie, przez co wpływają na inne działanie regulatorów mechanicznych. Co do dźwięku to jest diesel, więc ma klekotać, a na wolnych obrotach nie dymić.
Obroty silnika hydraulicznego można by jeszcze regulować automatycznym regulatorem przepływu, było by to rozwiązanie najbardziej optymalne na które obroty silnika diezla nie miały by większego wpływu.
filttry kabinowe 3 szt! czy były wymieniane? jak tak to padł regulator obrotów znajdujacu sie kolo silnika
Stycznik do załaczania silnika typu wycieraczki samochodowej (mam takie rozwiązanie przy innym urządzenie i zdaje egzamin w 100% :D) 6A poboru. Silnik z corsy B 2.0l diesel rocznik nieznany. Ma napędzić pompę oleju do betoniarki (grucha stacjonarna).
Ja bynajmniej takim chodem bym się nie przejmował , w mojej c 360 praca brzmi podobnie a i obsługując [dawniej ]ZNMR ,gdzie wymiana silników [szczególnie przez PGR] była na porządku dziennym , silniki często pracowały z takim odgłosem [ odczucia szarpania]. Jak wspomniałem wcześniej w moim Ursusie szarpanie na wolnych obrotach zaczęło się po wymianie...
Witam, jeśli silnik ciągnika to Diesel to ma regulator obrotów, nie piszcie bzdur. Problem w tym że to regulator mechaniczny i żeby zadziałał obroty muszą trochę się zmniejszyć i nie ma na to rady.
Takie zachowanie występuje we większości samochodów z silnikiem Diesla, także tymi na mechanicznych pompach wtryskowych. Po prostu regulatory obrotów nie działają tak jak w ciągnikach, że obroty silnika można ustawiać ręczną dźwignią gazu. Możesz ewentualnie sprawdzić czy sterownik silnika widzi prawidłowo położenie pedału sprzęgła i prędkość pojazdu,...
Coś więcej ? Jaki silnik ? Diesel, benzyna, jaka moc ? Schematów do DIY nie znajdziesz na 99,99%. Gotowe elektroniczne rozwiązania są, ale to drogie rzeczy. Albo pozostają regulatory mechaniczne. Zależy czym dysponujesz...
Ale odróżniasz agregat przemysłowy od marketowego? Bardzo często używają tych przyczep jak mają pracę powyżej kilku godzin. Tam są takie agregaty jak w większości Dat Center zapewne jakie Caterpillery i cały układ stabilizacji napiecia do tego jest jeszcze UPS. Magia tkwi w falowniku. Teoretycznie można je wpiąć nawet bezprzerwowo Silnik Diesla z obrotami...
Dawno temu na Youtubie był filmik w którym ktoś pokazał pilarkę tarczową napędzaną silnikiem spalinowym (turbodieslem). No ale pilarka łańcuchowa? Podobno są ze silnikiem czterosuwowym, ale z silnikiem Diesla? Problem polega na tym, że silnik o zapłonie samoczynnym wymaga wytrzymalszego wału korbowego, tłoka i kadłuba, co przekłada się na większy ciężar...
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Nic się nie przerabia- przy agregacie (silniku) są ustawione obroty max 1500. Ten sam silnik w ciągniku ma większe obroty pracy i wystarczy regulacja na zewnątrz pompy i miernik obrotów albo przy agregacie miernik częstotliwości. Chyba nie do końca i zależy od modelu silnika, skąd pochodzi itp. Dla tych samych silników czasami mamy w pompie regulator...
Witam U mnie w pracy do sterowania obrotami diesla (190kW) używamy regulatorów woodward'a Jest to dość proste i niezawodne rozwiązanie. [url=http://www.woodward.com/engine/dies...
SITO79 - zerknij łaskawie na kolejność postów, kolega o silniku diesla wspomniał już po wypowiedziach do których odnosił się mój post. A co do świec to diesel też ma, żarowe :) A do tematu: jeżeli po puszczeniu gazu na biegu gdy silnik jest nadal napędzany kołami zakłócenia znikają to regulator napięcia odpada - obroty alternatora zależne są od obrotów...
AVE... Wirówka separacyjna kręci się z prędkością właśnie około tysiąca obrotów na sekundę - oddziela przecież dwa izotopy, gdzie różnica masy między nimi wynosi 1-2 masy neutronów. Całość jest bardzo skomplikowaną konstrukcją zawierającą wiele precyzyjnie regulowanych łożysk magnetycznych. Jest niewielki zakres możliwych prędkości. Przekroczysz maksymalną...
Na myśl mi przychodzi zaglądnąć do rozrządu mógł łańcuszek przeskoczyć przy takim zerwaniu na obrotach ? Dodano po 26 Dodam że podczas jazdy ciężko wprowadzić obroty powyżej 2,5 tyś
] Przecież to jest normalne zachowanie silnika Diesla. To o czym mówisz to jest działanie regulatora obrotów który ma za zadanie zachowanie stałych obrotów przy tym samym położeniu pedału gazu.[/quote] ZAchowuje stale obroty zagadzam sie ale samocod powinien przyspieszac?Tak samemu?
a wiecie jaki ja widziałem motyw:D głupie pytanie - nie wiecie :D Jakieś 13 lat temu kolega mial golfa I w dieslu . Zalał nowy olej do niego ale zalał za dużo (pod korek) :D . Jedziemy nagle golf dostał mega cisnienia :) dynamika się zmieniła minimum 40 % na plus . Koleś stanął na swiatłach silnik dostał mega obroty , chciał zgasić kluczykiem i nie...
Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił. pzdr
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
A regulator obrotów w dieslu w pompie rzędowej [ursus c-360] jak działa? Ps. W dieslu czym więcej paliwa tym wyższe obroty?
1800 na jałowych obrotach? W ładowarce chodzi wolnoobrotowy diesel i raczej nie trzeba się spodziewać 6000 jak w TDI czy common rail.
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Wracając do tematu to w samochodach osobowych jest z tym troszkę inaczej tu regulator odśrodkowy jest po to aby zapewnić stabilne obroty biegu jałowego i regulacja jest w bardzo wąskim zakresie i im bardziej silnik słabnie to trzeba mocniej wciskać pedał gazu ale i jest na to sposób w nowszych modelach samochodów jest to tempomat wynik działania jest...
Witam wszystkich zainteresowanych Posiadam prądnice synchroniczna z Gdańskich Zakładów Okrętowych z roku 1979 o mocy 20 KW 380-220 v na tablicy znamionowej napisane jest 1500 obr. na min.nie posiada regulatora napięcia.ponieważ chciałbym z konstruować mały agregat mam pytanie dla wszystkich którzy są w temacie jaki regulator można zastosować i czy silnik...
Nie pytam jak to zrobić bo jestem na tyle zdeterminowany, że w teorii wszystko proste a w praktyce się okaże. Pytam tylko czy ma ktoś może gotowy regulator obrotów do wału albo ESD5550 albo na Arduino albo na czymś jeszcze innym i chce się podzielić gotowym rozwiązaniem? Najlepiej opartym na czujniku położenia wału. Jeśli ktoś podzieli się swoim rozwiązaniem...
Silnik Andoria diesel Jakie masz przełożenie pomiędzy silnikiem i alternatorem, być może obroty są za niskie i dla tego nie chce ładować
Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
Podjedź sobie najlepiej do "pompiarzy", ktoś kto zajmuje się tylko układem zasilania diesla ogarnie temat najszybciej. Na mój gust to problem z pompą właśnie.
Napięcie wyjściowe ma być podpięte pod wejście sterujące generatora diesla. Może po krótce opiszę całość. Moduł generatora głosu pracy silnika diesla podpięty jest pod silnik napędzający model. Na biegu jałowym moduł generuje dzwięk silnika pracującego na niskich obrotach. Po dodaniu "gazu", (czyli napięcie na silniku i wejściu generatora zmienia się...
Może pytanie banalne dla znawców tematu. Jak uzyskuje się stałe obroty wałka wyjściowego w traktorze do którego podpinamy taką prądnicę, w zależności od obciążenia prądnicy? Czy to operator sam reguluje obroty dźwignią "gazu" ręcznego, czy też w ciągnikach jest specjalny układ, który po przełączeniu z ręcznej regulacji obrotów przechodzi w tryb automatycznej...
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Silnikiem 18.5kW odpalanym na raz byłem w stanie zgasić silnik Diesla w agregacie 50KW... W to akurat wierzę :) I domyślam się że była to jakaś Andoria typu S322 lub sw400 :) Ich regulatory to miały taką zwłokę, że cały agregat działał tylko dlatego że było ogromne koło zamachowe, a czasem i tak nie nadążał dodawać gazu :D W nowoczesnym agregacie z...
Odłączył bym regulator aby sprawdzić czy cięgna sterowania czy to przepustnicą w przypadku gaźnika czy też pompą wtryskową w przypadku diesla nie zacinają się i porównać w obu silnikach jaki opór muszą pokonać aby regulować.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów . Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach regulator obrotów może nie działac prawidłowo czyli jego parametry mogą odbiegać od dobrych i dlatego AVR równiez nie radzi sobie z regulacją napięcia. Wobec tego mam pytanie czy to dlatego że...
Czy chociaż na czkawkę startową ktoś ma jakiś pomysł? Mój wpis wyżej czytałeś? Trzeba, zmienić albo regulator albo silnik. Porównując motoryzacyjnie lejesz do diesla benzynę i dziwisz się że źle działa. ale tylko w jednym, rosyjskojęzycznym zauważyłem taką czkawkę. A tam też regulator od silnika indukcyjnego podłączyli do silnika komutatorowego?
Jest tak jak podejrzewalem -czterocylindrowy Diesel z pompowtryskiwaczami, chłodzony powietrzem i olejem. Ktoś go ,,zmodyfikowal" :D, dodając elektryczna pompę paliwowa (stara membranowa odłączona), elektromagnes gaszenia przy prawej łapie silnika. Teraz najważniejsze - stabilizacja obrotów to siłownik z magnesem trwałym przestawiający listwę dozowania...
A może się rzeczywiście zasiarczył? Mówisz, że 4 miesiące stał bez użytkowo. i te krótkie trasy 1km ile można jechać ze 3 minuty? Podczas rozruchu schodzi bardzo dużo elektronów między okładkami. Podaj pojemność tego Akk i typ silnika - diesel czy benzyna. Napięcie zawsze masz 13,8 - 14V niezależnie od obrotów bo prąd z alternatora idzie na regulator...
Dziękuję za dotychczasowe porady. Znalazłem temat, w którym opisano cały tor zasilania wentylatora. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... cyt. "Z + aku idzie na bezpiecznik MF13 50A w komorze silnika, potem na stacyjkę, ze stacyjki na F40 40A, z bezpiecznika na regulator obrotów (schowany w kanale nawiewu za wylotem z wentylatora), z regulatora...
Witam. Mój wujek kupił niedawno sobie ciągnik samoróbczy wykonany na podzespołach samochodu Star 66, a silnik to jednocylindrowy diesel firmy Andoria. Cała instalacja elektryczna została wykonana na podstawie instalacji z ciągnika Ursus C - 330. Światła wszystkie działają dobrze. Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i zwiększeniu jego obrotów,...
Więc tak, nie wiem co tam robi jakiś rezystor oraz gdzie on dokładnie się znajduję więc zacznij od opisania gdzie on jest zamontowany. Druga sprawa to fakt że "wolny" pin na którym jest 7V to nic innego jak pin "W" stosowany w alternatorach diesla do odczytywania prędkości obrotowej silnika. Regulator nie ma żadnego "kalendarza"... W twoim przypadku...
witam. hmmmm myślałem nad tym troszke i nic nie wymyslilem. a spraway wyglądają tak : jest to silnik spalinowy diesla, pompa wtryskowa bosch (nie najnowsza) z mechanicznym regulatorem obrotów. do sterowania nie potrzebna zadna elektronika. jedynie do pomiarów jest wykozystana. termopary do temp na cylindrach, temp wody chł, temp oleju, nie wiem jak...
Napięcie to nie problem. Chyba też może być problemem bo 120/208 to jest fazowe i międzyfazowe a w Polsce mamy 230/400. Można użyć tylko połączenia 120/240 ale dostajemy jedna fazę i to taką poskładaną z dwóch 120V. Tu może jeszcze być problem z uziemieniem - jak środek jest uziemiony to trudno to pogodzić z układem TN-C albo TN-S czy TN-C-S które...
Jeździsz trasy czy tylko po mieście (częste rozruchy)? Może akumulator niedoładowany i regulator podbija napięcie żeby go ładować czym obciąża silnik i ten wchodzi na wyższe obroty. Albo masz jakąś nagrzewnicę elektryczną (o której nie wiesz) i ogrzewanie ustawione na maksa - ona ciągnie sporo prądu więc ECU podkręca obroty silnika bo alternator go...
Witam Mam pewien problem z autem. Silnik zaczą pracować bardzo głośno dosłownie jak diesel. Bylem u mechanika dzisiaj i powiedział ze nie wie co to ale wydaje mu sie ze to regulator obrotów mówił ze musi rozmontować troche rzeczy aby sie dowiedzieć. Umówiłem sie z nim na następny tydzień. Przeglądałem fora internetowe i natrafiałem często na przypadki...
Tak, diesel. Świece grzeją 30 sekund i nie obciążają na tyle by zamulić aż tak. Nawet w 190D mając słabszy altek nie zamula na tyle. Ładowania nie ma przez kilka minut i wykluczam tutaj udział zwiększonego poboru prądu chociaż przyznam, że przez brak "cęgówek" nie sprawdzałem jakie są pobory (nie mniej jednak prócz świec grzejących jedyne 30 sekund...
Czy pompa wc była wymieniona wraz z regulatorem ciśnienia? Czy wtryskiwacze były kodowane np. IDS-em? Tutaj dość ciekawe rozwiązanie problemu: http://www.autocentrum.pl/autodiagnoza/f... Podczas kręcenia na logach widzi obroty?
Dzień dobry, mam samochód Peugeot 407 z silnikiem 2.0HDI RHR z roku 2007 (z FAP) z przebiegiem ok. 260tys. km. Ogólnie samochód dobrze jeździ, zawsze odpala, ma moc, nie kopci itp. Ale mam z nim kilka (może mających wspólne źródło) "małych" problemów. Mam podstawowe programy do diagnostyki i do narzędzia naprawy ale mam problem z małym doświadczeniem...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Dodano po 3 Romoo sprawa stabilizacji napięcia wyjściowego jest załatwiona już jest tam jakiś regulator prosty co steruje wzbudzeniem,mi chodzi o stabilizację obrotów[quote] Przy 1500 obr/min silnik malucha ma malą moc wiec niewiem czy przy wroscie obciazenia go nie zadusisz. Prądnica współpracowala wcześniej z dieslem stad te 1500 obr.Prostrze rozwiazanie...
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
(at)hevet2 Piszesz o rozregulowanej pompie. Za dużej dawce. Co ma dawka nominalna do kopcenia na biegu jałowym? Diesel to nie mieszanki stechiometryczne. Dawkę ustala regulator odśrodkowy w zależności od obrotów i zadanego obciążenia. Zbyt duża dawka nominalna daje dymienie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do oporu, kiedy to listwa jedzie do ogranicznika...
1.Po założeniu nowych par(tuleja+pierścień) slilnik powinien popracować conajmniej 10mtg(najlepiej bez obciążenia) żeby można było cokolwiek powiedzieć. Bzdura. Od razu po złożeniu ma chodzić tak jak powinien - bez stuków, szmerów, gwizdów i pisków. 2.po remoncie silnik nie potrzebuje tak dużej dawki paliwa, można trochę przykręcić na listwie. Następna....
Kosiarka jest nowiuteńka. Pracowała może ze 4 godziny a może nawet tego nie. Filtr jest czysty, świeca mówka. Kosiarka NÓWKA,to co może być zapchane czy niedziałające. No tak, kosiarka. Nie wiem czemu ta wajcha od regulatora obrotów tak nie może stać w miejscu tylko przyspiesza obroty i zwalnia. Myślałem o serwisie ale do Torunia jej nie zawiozę. Zresztą...
Witam forumowiczow mam problem z moja 2008 e60 z silnikiem n47 otoz zaczelo sie od skaczacych wolnych obrotow, gdy mierzylem cisnienie na listwie podczas tych objawow to cisnienie skakalo 254- 350 barow, wymienilem czujnik cisnienia na listwie oraz regulator cisnienia na listwie i na pompie. Problem nie zniknął , skaczace wolne obroty, samochod jezdzil...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Czy był/jest zainstalowany, to zależy z którego roku produkcji pochodzi ten silnik, oraz jego rodzaj. Jeżeli produkcja...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
alternator jest niewidoczny, zamontowany na wale silnika, jest to właściwie alternator dwufazowy a regulator ma na zewnątrz Mnie sie wydaje że to nie alternator tylko generator prądu a regulator to nic innego jak opornica nadnapięciowa wiec klasyczny układ jak na kołach zamachowych. Winowajca jest właśnie prąd z generatora za mała częstotliwość.
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
Witam szanownych forumowiczów. Kiedy opał na zimę w postaci ekogroszku zaczął znacząco drożeć, trzeba było się uciekać do szukania jakiegoś innego , tańszego źródła ciepła. Wiadomo że najbardziej popularnym opałem na zimę jest drzewo i węgiel, którego cena niestety jest co sezon sporo wyższa. Wiadomym jest że przy wyrębie drzewa pozostaje cała masa...
Ja wiem, że musi trochę zakopcić bo to nie nowy diesel, ale na wolnych obrotach nawet lekkie dodanie gazu powoduje kłęb dymu. Jeszcze zapomniałem dodać, że na rozgrzanym silniku przy oborach ok 500-600 obroty zaczynają falować, ale to pewnie kwestia regulacji regulatora. A też nie chcę dawać tak od razu na sprawdzenie bo dziś to prawie nikt nie potrafi...
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
większość diesli bez CR pojedzie, nawet TDI, jechałem TDI po tym jak umarł komp w caddy (tak, w podszybiu zgnił) - poluzowałem sobie nastawnik i go przesunąłem w bok (już nie pamiętam który) i cały czas miał jakieś 4tyś obrotów, najgorzej było ruszyć, bo pompa VP37 niema regulatora, wszystko reguluje elektronika, więc bardzo łatwo go zadusić bez tej...
Mój Diesel wogóle nie ma obrotomierza(także ford 1.8) i aby go podłaczyć muszę wpiąć się przed regulator i prostownik w alternatorze ,czy tak? Ale mam pytanko najważniejsze:w tym przypadku obrotomierz mierzy wartość napięcia czy jego częstotliwość ? Chciałbym po prostu zastosowac prosty miernik tablicowy,wyskalować go ,(zamienić V czy Hz na obroty)...
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
Witam wszystkich, Walczę ze swoim samochodem i brak mi pomysłów na uruchomienie silnika. Pacjent to Citroen C5 mk2 2.0 HDI 138 FAP AM6 na osprzęcie Siemensa, 226 201 km przebiegu. Historia: Samochód w pewnym momencie (18.04.2019) podczas jazdy zaczął się mocno krztusić, dławić, pedał gazu wpadał w podłogę, był jakby z gumy, a silnik nie wchodził powyżej...
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
panowie mam problem z alternatorem bosch 120A.mianowicie wzbudza się dopiero na wysokich obrotach.dodam że regulator wymieniony na nowy i to samo.wirnik sprawdzony też ok.auto to vw polo z 2003 r jak się nie mylę i silnik 1.4 diesel.proszę o podpowiedz co tam może jeszcze szwankować.
To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D Przepustnicę na pewno jakąś posiada. Można dodać serwo (np. silniczek klap automatycznej klimatyzacji) albo nawet silnik krokowy z odzysku, mają wystarczający moment obrotowy. Informacje o obrotach z układu zaplonowego...
A schodzi z obrotów? bo jak nie zchodzi to moze schodzi? &-))) A poza tym pisz dokładnie jaki model, gaz, benzyna diesel i w szcegółach opisuj problem , a napewno dostaniesz odpowiedz. darek. E tam , gruby perez dobrze napisał.Do czysczenia lub wymiany regulator wolnych obrotów,tzw."krokowiec".silnik 1,3 to napewno benzyna lub lpg
Tak jest to zwykły silnik starego typu z pompą na cięgno, pompa do stałych obrotów. Problem polega na tym że przy pracy bez obciążenia a z pełnym obciążeniem (pobór około 150kW) regulator mechaniczny pompy wtryskowej nie daje sobie rady i spadają obroty silnika a przez to częstotliwość. Trzeba chodzić i regulować ręcznie obroty. np. silnik pracuje bez...
Tak sobie gdybam... wystarczy, że pęknie lub zużyje się sprężyna powrotna zaworu. i wtedy może to dotyczyć tylko jenego cylindra, mógł się też uszkodzić hydrauliczny regulator luzu. Nie klekocze Ci ten silnik na wolnych obrotach a przy wkręceniu go na obroty nic nie dzwoni (metaliczny odgłos). Ecotec'i nie mają zbyt trwałego rozrządu... jakiś czas temu...
Żadne zwarcie nie pojawia się rytmicznie zwłaszcza z idealną częstotliwością. Racja. Po dokładnych obserwacjach muszę przyznać, że czasami te przygasania są różnej częstotliwości, a co do silnika to kręci dobrze (szczególnie, że to diesel). A gdzie szukać regulatora napięcia? Mam to auto od niedawna i jeszcze w nim nie grzebałem. Dzięki za podpowiedzi.
Witam, mam problem z boxerem 2,2 hdi z 2006r. Na wolnych obrotach szarpie silnikiem aż czasami potrafi zgasnąć. Jak wcisnę sprzęgło to chodzi rowno chociaż czasami praca jest taka "twarda". Są momenty gdy załapie i chodzi równo i cicho (jak na diesla) dodam ze wtryski są fabrycznie nowe regulator ciśnienia na pompie ( na który stawiali mechanicy) tez...
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Silnik Diesel. Wydaje mi się, że napięcie powinno być jednakowe. W innym nie robiłem takich prób, bo nie byłona to czasu, a napięcie na wolnych obrotach było i tak za wysokie. Napięcie bez obciążenia po wymianie regulatora było 14,2V. Potem silnik wyłączyłem, bo myślałem że jest OK. Po ok. godzinie przejechałem 10 km i sprawdziłem napięcie (w zasadzie...
Sprawdz wszystkie punkty lutownicze: przy uzwojeniach i diodach moze gdzies lut poscil. Kiedyś w VW (Passat diesel) miałem podobną usterkę jak silnik pracował na wolnych obrotach to kontrolka swiecila jak dodałem gazu to kontrolka zaczynala naprzemian gasnac i zapalac sie, a przyczyna to odlutowane jedno z uzwojen. Pozdrawiam
Witam. W zeszłym tygodniu zaczęły się następujace objawy: Przestała się palić lampka braku ładowania przy zgaszonym silniku i włączonej stacyjce. Zapalała się tylko na chwilę na pracującym silniku przy 2000 obrotach i gasła. Serwismeni stwierdzili brak napięciał ładowania i wymienili regulator napięcia alternatora na nowy. Po wymianie: Lampka braku...
Moim zdaniem nie warto tego naprawiać, tym bardziej że jest pęknięty korpus silnika. Jeżeli urwał się korbowód to mógł również ulec uszkodzeniu wałek rozrządu, regulator obrotów. Druga sprawa to już ma kilka lat, wał korbowy też już może być przytarty, jednak jakiegoś powodu ten korbowód "stracił stopę", mógł już się przycierać na korbowodzie. Nie wiadomo...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam.Kilka lat temu kupiłem Clio 1.5DCI.Od początku występował problem z falującymi obrotam na jałowych obrotach. Niedawno byłem w serwisie diesla,który po testach stwierdził,że są skoki ciśnienia paliwa ze 130 do 230.Pompa po rozebraniu okazała się idealna, regulator ciśnienia w porządku, wtryski też bez wad.Diagnoza była, że może jednak być jakiś...
Witam serdecznie trafił do mnie Merc 202 Diesel 94 rok z klimatyzacją którą załącza się klawiszem EC czyli ręczna. Problem wygląda tak Ktoś nie dawno wymieniał wkład stacyjki czy coś w tym stylu i od tamtego czasu nie działa wentylator nie wiem dokładnie co było robione bo nikt się nie chce przyznać ale do rzeczy... wentylator sprawny na krotko działa...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Autko nabawiło się dziś problemów z ładowaniem akumulatora. Napięcie na klemach przy wyłączonym silniku wynosi 11,8V. Po uruchomieniu silnika, na obrotach jałowych, praktycznie bez żadnych dodatkowych obciążeń napięcie spada do 10,6V i obserwuję na mierniku powolne obniżanie się tej wartości. Cały czas świeci się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej...
świece w tym dieslu służą tylko i wyłącznie do wspomagania pracy zimnego silnika ,równej pracy itd. do ok 50 stopni , biały dym to może być niedogrzanie silnika albo zły kąt zapłonu, który jest regulowany elektronicznie, może być to czujnik temperatury, regulator kąta( tak jak jakiś kolega wspomniał bardzo trafnie), a może termostat. Podstawą do dyskusji...
W tej corsie tej elektroniki jest bardzo mało i kontrolka serwisowa jest zbędna pompa jest sterowana linką a obroty ustawia prosty regulator termiczny.Mniej elektroniki mniej stresu.Sprawdzone!!!!!! Dodano po 8 Masz kontrolke która sygnalizuje tylko stan immobilajzera na pompie jest elektro-zwór który odcina dopływ paliwa gdy jest zły kluczyk (w kluczyku...
Mając silnik wolnossący sw400 i taki sam sw400 doładowany, rzeczą naturalną jest że silnik doładowany będzie miał około 130KM. A więc skąd wziął się przyrost o 30KM. Doładowanie pozwoliło zwiększyć ciśnienie świeżego powietrza w cylindrze a zatem pompa może podać większą dawkę paliwa tak aby nie przekroczyć granicy dymienia. Więc proszę nie pisać że...
witam. zgadzam sie z tym że mechanizm pod aku w fordzie 1.8dt to regulator wolnych obrotów, podciaga obroty przy klimie i gdy zimny silnik terz, jest to mechaniczy wyprzedzacz konta wtrysku umozliwiajacy szybszy rozruch np gdy jest temp na -.i tak u mnie on działa ale nie w pełnym zakresie wychylenia dzwigni jak opalę to słychać że obroty sa wyzsze...
W moim przypadku rozrząd był wymieniony za poprzedniego właściciela, więc nie wiem jakie dokładnie były objawy, wiem że nie trzymał wolnych obrotów i szarpał ale też hałasował na wolnych obrotach. Wymieniony był kompletny rozrząd, bo łańcuch się podobno naciągnął. Silnik ma znany problem z napinaczem/ślizgiem łańcucha rozrządu. Ale nie słynie z wysokiej...
Witam jak w temacie . Partner 2.0 HDi zgasł i koniec . Wyświetla blad p1180 sygnał regulatora przepływu silnika diesla zwarcie z masą błąd stały , oraz błąd p1210 zawór sterujący ciśnieniem paliwa sygnał , obwód otwarty błąd stały . Bezpiecznik wszystkie są ok , filtr paliwa nowy , gdzie można jeszcze zajrzeć? Kostki wszystkie pospinane Dodano po 9...
regulowanie obrotów silnika diesel regulator obrotów silnika jednofazowego regulator obrotów silnika odkurzacza
wiercenie betonie livebox router bezprzewodowo akumulator nożyce
samsung le40a536t1f samsung le40a536t1f
Radio samochodowe: AM głośne, FM bardzo ciche - przyczyny Gdzie kupić nową taśmę matrycy Lenovo N14608 Z546?