Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Jeżeli kolega nie ma zbyt dużego doświadczenia w tej dziedzinie - proponuję zakupić na znany portalu aukcyjnym sterownik silnika krokowego o prądzie znamionowym nie mniejszym niż prąd znamionowy silnika np. TB6600 lub ST5045. Następnie potrzebne będzie źródło impulsów o napięciu akceptowanym przez tenże sterownik i częstotliwości adekwatnej do pożądanej...
Witam. Mam silnik krokowy NEMA17 42mm 1.5A model MINEBEA- 17PM-K940 https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy... Do tego regulator silnika SSKv1 https://allegro.pl/oferta/regulator-siln...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Moje pytanie jest czy da się to zrobić za pomocą prostych elementów typu: przekaźnik, regulator obrotów prawo lewo itp., jeśli tak to proszę o schemat. Da się, oczywiście. A zastanawiałeś się nad kwestią mechaniczną? Zamiana ruchu obrotowego silnika na posuwisty? Proponowałbym raczej użycie silnika krokowego i śruby trapezowej. Dokładnie możesz regulować...
Witam, Kupie prosty sterownik silnika krokowego 4 przewodowego. chodzi o to, by był w nim tylko przełącznik kierunku obrotów i regulator prędkości obrotowej. Chodzi o testowanie silników stosowanych w instalacjach gazowych. pozdrawiam i czekam na oferty
Czujnik od uruchomienia wentylatora na chłodnicy a czujnik podający info na komputer to nie ten sam czujnik. Jest prawdpodobieństwo, że czujnik padł, ale to nie ostateczna diagnoza. A jak się zachowuje WSKAŹNIK TEMPERATURY na desce rozdzielczej? Czy jest niżej niż zwykle? (wskazywało by to na termostat zacięty w pozycji otwartej) Czy czasem nie włącza...
Silnik w standardzie Nema17 lub Nema23 (mocniejszy i większy) parametry dobierasz w zależności od posiadanego źródła zasilania no i oczywiście zapotrzebowania na moc(a właściwie moment). Jak zasilanie 12 / 24 v to mogę coś podpowiedzieć co u mnie działa. Jeśli chodzi o sterowanie "krokusami" to temat rzeka. Bez PC lub uc się nie obejdzie. Jakie jest...
Czy regulator cisnienia a silnik krokowy to to samo?? jak nie to prosze o wytyczne gdzie moge znalesc regulator bo krokowy wiem gdzie jest.dzieki Regulator ciśnienia paliwa masz (patrząc od przodu samochodu) z lewej strony pod przepustnicą na zakończeniu listwy wtryskowej. Klasycznego silnika krokowego na przepustnicy w tym silniku nie ma . Jest natomiast...
Tak jest to zwykły silnik starego typu z pompą na cięgno, pompa do stałych obrotów. Problem polega na tym że przy pracy bez obciążenia a z pełnym obciążeniem (pobór około 150kW) regulator mechaniczny pompy wtryskowej nie daje sobie rady i spadają obroty silnika a przez to częstotliwość. Trzeba chodzić i regulować ręcznie obroty. np. silnik pracuje bez...
jaki masz samochód czy komputer reguluje obroty silnika za pomocą silnka krokowego czy zaworu eletktromagnetycznego miałem taki przypadek ale z instalacją II generacji że po pewnym czasie pracy na biegu jałowym silnik na dziwną pracę słuchać że regulator obrotów otworzył się na maxa ( słuchać świst powietsza )i robi się mułowaty ale po dobrej przegazówce...
Witam Usiłuję zbudować (jak w temacie) do silnika od Skody (1,4 MPI), Silnik ten zastosowałem do własnej konstrukcji maszyny ogrodniczej. Problem wynikł podczas pierwszych prób, gdy się okazało, iż maszyna podczas pracy generuje losowo zmienne obciążenie dla silnika. Można powiedzieć - chciała by aby dodać gazu. Ustawienie stałych obrotów np. śrubką...
Witam Dziękuje za te cenne rady z pewnością dostosuje się do nich! Hmy.. lecz zastanawia mnie jedna rzecz.. mianowicie gdy jest jakaś problem z praca silnika to wówczas powinna zabłysnąć się kontrolka "CHEK ENGINE" a tak nie jest :-/ wiec jeszcze bardziej mnie to zastanawia. Hmy..a mam jeszcze takie zapytanie.. jak można sprawdzić szczelność kolektora...
Chyba pominę przekaźniki i wezmę jakiś gotowy układ dwukierunkowy. Na pewno odpuszczę też regulator obrotów ze względu na ograniczony budżet. Póki co jestem na starcie + trochę waszej wiedzy. Jak napisałem starego sterowania nie użyje do czołgu, bo nie wiem jak przerobić sygnał z silnika krokowego na zwykły (tzn. do zwykłego silnika) Ogólny plan jest...
Regulator obrotów też na nic się nie zda. To jest silnik krokowy, nie szczotkowy prądu stałego. Potrzebujesz sterownik silnika krokowego.
Zakładam, na 90% regulator wolnych obrotów jeśli dolot masz szczelny a przepustnica się domyka. Ten regulator to popularnie przez ludzi nazywany "krokowiec" (silniki krokowe stosowane są w nowszych autach).
Przy spokojnej jeżdzie na odcinkach ok30 km ten silnik (sprawny) powinien zużywać ok 10-11 l gazu na 100 km możliwe przyczyny nadmiernego zużycia gazu to : ciężka noga i jazda na krótkich odcinkach w mieście.Zatarty silnik krokowy. Zabrudzony filtr gazu,lub mazut w reduktorze.Utwardzona przepona w reduktorze. Rozregulowana instalacja lub źle zamontowana....
Zamiast wskaźnika zastosuj regulator z wyjściem trójstanowym (obrót w lewo, stop, obrót w prawo) do sterowania obrotami silnika krokowego. Przykładowe typy: RE15, RE18, RE19 z Lumela. http://www.lumel.com.pl/pl/download/regu... Nie sugeruj się nazwą regulator temperatury Im więcej silnik krokowy...
Witam, Autor miał uszkodzony czujnik położenia przpustnicy, a propos jest coś takiego jak. czujnik obrotów przy przepustnicy co powoduje wspomniane wystrzały w przepustnicy? regulator wolnych obrotów (silnik krokowy Normalna reakcja na błąd związany z uszkodzonym czujnikiem położenia przepustnicy, tak to zrozumiałem.
Sprawdź regulator obrotów biegu jałowego - silnik krokowy.
Mógłbyś dać silnik krokowy z prostym sterownikiem.
Witam ponownie znów mam kolejny problem z moim unem a mianowicie na zimnym silniku obroty są bardzo niskie aż trzęsie silnikiem jak dodam lekko gazu to jest dobrze podejrzewam że mógł paść silnik krokowy lub podciśnieniowy regulator obrotów (to ufo na aparacie zapłonowym) Bardzo proszę o porady jak można silnik krokowy oraz ten regulator sprawdzić?
Witam, potrzebuje porady jaki zakupic silnik elektryczny w ktorym bardzo łatwo bedzie mozna regulowac obroty, chcialbym uzyskac bardzo wolne obroty ale szybkie też. Nie wiem czy wystarczy zwykły silnik jednofazowy i do tego zakupic regulator obrotów? czy moze silnik krokowy? ale jak w nim sie reguluje obroty? Prosze o zrozumienie, jestem laikiem w tych...
Wygląda to na uszkodzenie regulatora obrotów zwanego też silnikiem krokowym.
Od pewnego czasu mam problem z obrotami silnika! jak zapalam go to wchodzi mi na duże obroty i po chwili spada i chodzi nierówno. co mam z tym zrobić nie wiem co to może być:cry: Witam. Przyczyną tego stanu rzeczy może być regulator biegu jałowego, nazywany też silnikiem krokowym. To właśnie on w największym stopniu odpowiada za wolne obroty. Pozdrawiam....
Witam serdecznie . Serdeczne dzięki za pomoc . Znalazłem przyczynę usterki . Okazało się że był mocno zanieczyszczony grzybek zaworu regulatora wolnych obrotów ( silnik krokowy ). Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie !!!!!
Cos mi tu się widzi że zestyk biegu jałowego ma problem. Prpopnuję troszkę wd-40 popsikać to i owo w obrębie przepustnicy. Co masz na myśli wymieniony sterownik czyżby regulator obrotów potocznie " silnikiem krokowym " zwany.
Wymontuj silnik krokowy dla gazu , w to miejsce na próbę wstaw regulator ręczny maksymalnego wydatku (wers) Na gazie przy 3000 obr wkręcaj śrubę do zauważalnego spadku obrotów, odkręć śrubę o 3/4 obr. Na reduktorze śrubą od regulacji wolnych obrotów ustaw najwyższe stabilne obroty. Jeżeli silnik będzie pracował na gazie poprawnie przyczyny należy szukać...
Tak tego nie zrobisz, iacv to zwykły elektromagnes sterowany pwm, natomiast 6 pinowy regulator wolnych obrotów to silnik krokowy, który potrzebuje do pracy 3 przesuniętych w fazie przebiegów prostokątnych
Jak najlepiej zrobić to tanim kosztem? Pierwsze co mi przychodzi do głowy to silnik krokowy, minusem jest to, że do tanich nie należy, a i obsługa nie jest najprostsza. Drugim rozwiązaniem jakie widzę, to zwykły silniczek DC + regulator obrotów PWM (dostępne za kilka zł) i do tego odpowiednia przekładnia.
od kiedy to "silnik krokowy" ,który oczywiście nie jest krokowym jest odpowiedzialny za skład mieszanki?? za skład mieszanki jest odpowiedzialny sterownik i wtryskiwacz a za wolne obroty regulator wolnych obrotów który nieprawdziwie zwany jest "silnikiem krokowym" zastanawiam sie kto to wymyslił ? dotyczy to oczywiście tego tematu
silnik krokowy sprawny ? regulator doładowania na turbinie nie zablokowany ?
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Czym różnią się silniczki krokowe do regulacji wolnych obrotów w monotrysku BOSH 0132008600, bo są jeszcze z końcówka numeru 601,602 i chyba 603. Wszystkie wyglądają identycznie. Czy mogę zastosować silniczek z innym numerem niż ten który miałem?
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Czy masz klimę, Czy czyściłeś silnik krokowy? Czy obroty się stabilizują po wciśnięciu hamulca, Czy obroty się stabilizują po wyłączeniu świateł, Czy jest masa na silniku ? Czy masz 14V na ładowaniu a nie np 17V tj czy sprawny regulator ( przy 4000 obr) ? Ogólnie stawiam na elektrykę.
K jet. może mieć regulator temiczny, ale on tylko zwiększa obroty na zimnym silniku. Po nagrzaniu milczy jak grób a obroty są stałe. Niektóre wersje maja regulator obrotów sterowany jak w KE, jak to zapewne ma miejsce w tym przypadku. K jet. napewno nie ma TPS-u, może natomiast mieć mikrowyłącznik odcinający pompę gdy zapłon jest włączony, a silnik...
W fordach rzeczywiscie standart to regulator wolnych obrotów (inaczej silnik krokowy, elektrim budowa troche inna niz standartowe siliniki krokowe, ale zasada pracy ta sama). Ostatnio w fordzie z 98 padł ten regulator plus zabrudzona przepływka (nie stabilne wolne obroty, chwile schodził do wartosco 0.9 czyli podobnie do twojego). Przeczyść przepływke...
przeustnice i regulator obrotów tj silnik krokowy wyczyszczony - pomogło jeszcze na diagnostyce wyszedł problem z czujnikiem położenia rozządu ale tylko raz sie lampka elektroniki zapaliła teraz już nie, ile taki czujnik może kosztować ?? chmm giełda mi zostaje - aa i szykam kolektora wylotowego mam małe pęknięcie.
Powietrze ma doplywac do silnika poprzez przepustnice i ew. regulator wolnych obrotów. (bypas pwm, krokowy, termostatyczny). Musi być ono mierzone w silnikach które nie używają tylko MAP sensora do obliczenia obciążenia.
Zatem silnik prądu stałego i regulator. Jakie parametry silnika?
Witam. Po uruchomieniu zimnego silnika auto wchodzi na wysokie obroty ok. 2500. Czy może to powodować awaria jednego z czujników ( są 3 w różnych kolorach ) ?Jeśli tak , to któy czujnik należy wymienić? Jaki masz regulator obrotów biegu jałowego - podciśnieniowy czy silnik krokowy? Może prościej - silnik ma gaźnik czy wtrysk jednopunktowy? Prawdopodobnie...
Cześć. Tak to powinno wystarczyć, ale: 1. Będziesz musial kupić sterownik razem z okablowaniem i pociągnąć nową instalaję elektryczną ponieważ każdy sterownik ma sobie tylko znany układ pinów na kostce przyłączeniowej co jest dość prostą sprawą bo do niego jest dołączony schemat montarzowy 2. Przepisz wszystkie ustawienia z Voili 3. Odczytaj jak zachowuje...
Regulator powietrza biegu jałowego (regulator wolnych obrotów), zwany "silnikiem krokowym" odpowiada za otwarcie dodatkowego kanału powietrza (taka mini-przepustnica) w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok to odłączenie sterowania na rozgrzanym silniku nie powinno dać obserwowalnego efektu (bo w tym stanie regulator powinien...
Silnik regulujący prędkość biegu jałowego to jeszcze nie "silnik krokowy" bardziej pasuje nazwa regulator obrotów z wbudowanym stykiem biegu jałowego. Dodano po 2 Silnik "krokowy" to silnik asynchroniczny dwufazowy i tyle teorji.
Witam Moje pytanko to, czy podczas sprawdzania czyli odpięcia wtyczki od "silnika krokowego regulatora biegu jałowego" obroty silnika powinny spadac czy rosnąc? W moim silniku jest to 2,0 16V po chwili rosną czy to dobrze? W ogóle zacząłem szukac problemu ponieważ nagle mój silnik zaczął pływac na obrotach lub trzymac 2200 obr/min. Dzięki za wszelka...
Sprawdź dobrze ten regulator przed wymianą (bo troche dziwne uszkodzenie regulatora). Może się tylko zacina iglica. Najlepiej podłącz oscyloskop po syg. sterujący i zobacz czy komputer generuje zmiany. Ja taki regulator w hurtowni kupiłem ostatnio po 250zł (po znajomości). Sprawdź i przeczyść przepływke, sygnał z niej też jest w fordzie wykorzystywany...
Silnik, który kręci się tak, jakby stał? Zwróć uwagę jakie wtedy prądy ma w uzwojeniach. Nie lepiej użyć silnika z przekładnią? Albo silnika krokowego?
witam wszystkich potrzebuje zastąpić stary regulator odśrodkowy(stabilizacja obrotów) w robionym agregacie prądotwórczym na bazie silnika fiat126p. w grę wchodzi regulator elektroniczny typu P,jednakrze potrzebuje jakieś parametry dynamiczne tego silnika :model matematyczny(transmitancja),ewentualnie wykres odpowiedzi obrotów na wymuszenie skokowe...
Fajna konstrukcja, ale wg mnie trochę prosi się o regulator prądu wyjściowego połączony z silnikiem krokowym sterującym przepustnicą. Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika więc regulator utrzymujący stałe obroty regulując je obciążeniem oraz otwarciem przepustnicy. Dzięki za pomysł na weekendowy...
Co zostało sprawdzone? Autor chociaż sprawdził. Sprawdzone podciśnienia, "kalosz", czujnik położenia wału Albo łapie fałszywe powietrze albo regulator wolnych obrotów, zwany idiotycznie silniczkiem krokowym, trzeba wyczyścić.
Silnik krokowy do czyszczenia (a zapewne już do wymiany). Ładowanie też wypada sprawdzić miernikiem. Winno zawierać się w przedziale 14-14,4V mierzone pod obciążeniem czyli na włączonych światłach a wartości winny być w miarę stabilne. Jeżeli będą skokowe (np. 14,1-14,4-14,0-14,3 itp) regulator altek do speca bo albo regulator zdechł albo diody prostownicze....
W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić regulator biegu jałowego czyli tzw. silnik krokowy...kup regulator śrubowy i wstaw zamiast silnika krokowego i zobacz czy problem będzie się powtarzał.
Zdiagnozuj go najprawdopodobniej będziesz miał kłopot z regulatorem wolnych obrotów (silniczkiem krokowym)
żeby silnik nie stracił mocy podczas posuwu taśmy czyli podczas pracy z obciążeniem. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest motoreduktor o którym wspomniał -niewolno2-, dobre chłodzenie i regulator obrotów. Silnik nie będzie startował nawet pod obciążeniem (oczywiście zależy jakie obciążenie). To nie jest silnik liniowy czy krokowy, w których moment...
Bo o ile wiem to w agregatach przepustnicą steruje regulator odśrodkowy. W tych maleństwach jest już silniczek krokowy (sterujący bezpośrednio ośką przepustnicy, nie jak w samochodzie - że steruje dopływem powietrza). Krokowiec dostaje pełne sterowanie z płyty inwertera, więc ma niezłą kontrolę nad tym, kiedy otworzyć mocniej przepustnicę. Tylko zapłon...
Czy można przy pomocy jakiegoś wzoru obliczyć prędkość obrotową mając częstotliwość przełączania sekcji ? Na pewno można, wystarczy tylko, że podasz nam obciążenie silnika w jednostce czasu, uwzględniając przy tym, jak wyżej pisał kolega, że zmienia się ono za każdym podmuchem,itp. Silnik BLDC nie zadziała Ci bez sprzężenia zwrotnego, tj czujnika pozycji...
Tu bardziej chodzi o moc silniczka a nie jego obroty. Pozatym to silnik krokowy.
Tak jak kolega wyżej pisał obstawiam boster. Jeśli już rozbierzesz go sprawdź dodatkowo membrany. Mam mundka z tym silnikiem, i u mnie problemem była membrana bostera.Na forum forda są namiary na Tucholę. Sprzedają same membrany komplet ok 50 PLN. Do wymiany samemu w garażu. Wcześniej sprawdź przewód gumowy łączący turbinę z bosterem. Zdejm go z bostera...
georgesgr _ to co napisałeś tyczy kalkulatora MM 7AP, ALE I TAK NIEDOKŁADNIE TO OPISAŁEŚ. Ja bym stawiał na silnik krokowy regulatora wolnych obrotów. Czasami pomaga wymontowanie, przemycie, lekkie nasmarowanie. Pozdro.
Agregat to stary wojskowy 14.5 kW, sildnik diesel 3 cylindrowy. Myślałem raczej o jakimś silniku krokowym zprzekładnia ślimakową ale nie mam pojecia jak tym sterować
w regulatorze wolnych obrotów ps. tylko proszę nie pisać że to silnik krokowy :-))
A może by ktoś koledze powiedział i silniku krokowym to to samo ale silnik nie gaśnie podczas jazdy z uszkodzonym silnikiem krokowym . niech jędrek opisze dokładnie te objawy to może coś pomożemy ,a jeśli chodzi o pływające obroty to na 95% jak kolega napisał właśnie jest uszkodzony regulator biegu jałowego potocznie silnik krokowy pozdrawiam.
Regulator położenia przepustnicy to poprawna nazwa tego twojego "silnika krokowego".
weż silnik krokowy http://photos03.allegro.pl/photos/orygin...
O jakim ty styczniku piszesz? Z jakiego rocznika ten silnik? Nie prosciej silnik krokowy do sterowania obrotami. Co to ma napędzać. A może łatwiej zrobić podobne sterowanie jak w agregatach pradotwórczych.
Typowy objaw uszkodzonego modułu w aparacie zapłonowym. TAka duża czarna część w aparacie zapłonowym / kiedyś słyszałem że powinna być na nim biała kropka - inny kolor świadczy o uszkodzeniu lub przegrzaniu /. U mnie było tak że nie było iskry jak chaciałe odpalic z rozrusznika na pych zapalał od razu. Zdejmij kopułkę i zobacz czy w środku jest czysto....
Silniki RK n ie mają silnika krokowego , tylko zawór regulacyjny biegu jałowego.Nie ma też podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu. Podaj , czy na zimnym silniku masz takie same objawy - spada z obrotów aż do zatrzymania , czy tylko na gorącym?
Nie pytam jak to zrobić bo jestem na tyle zdeterminowany, że w teorii wszystko proste a w praktyce się okaże. Pytam tylko czy ma ktoś może gotowy regulator obrotów do wału albo ESD5550 albo na Arduino albo na czymś jeszcze innym i chce się podzielić gotowym rozwiązaniem? Najlepiej opartym na czujniku położenia wału. Jeśli ktoś podzieli się swoim rozwiązaniem...
Kolego czy Ty nie umiesz czytać? Przy silniku M102 nie ma żadnego silniczka krokowego i nie wprowadzaj dalej setek czy tysięcy czytających w błąd.To jest zwyczajny regulator obrotów minimum. falowanie obrotów powoduje uszkodzona sonda lambda, przepływomierz i wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy. zasilanie na regulator obrotów minimum wysyłane...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
Układacz znaleziony : https://pl.aliexpress.com/item/400023792... Czyli układacz należy zamontować na łożysku i dospawać do obudowy bębna. Układacz najłatwiej będzie chyba napędzić silnikiem krokowym. Czyli układacz napędzany bezpośrednio silnikiem krokowym + bęben napędzany silnikiem krokowym....
samo to się nic nie naprawia...miałem takiego golfa i z tego co piszesz to może być przyczyną sonda albo silnik krokowy regulatora obrotów biegu jałowego. Znajdziesz go na pokrywie komory zaworowej. Połączony dwoma przewodami powietrznymi i kostką zasilającą. na pracującym silniku rozemnij ją i sprawdz czy będzie jakaś reakcja. W ogóle to po włączeniu...
Tak.Uszkodzony był silniczek krokowy.Kupilem zamiennik,trochę się różni tym trzpieniem.Teraz z rana pali od strzała i grunt że nie gaśnie.Moge tylko tyle powiedzieć że na tym zamienniku silnik po złapaniu temperatury ma trochę wyższe obroty na biegu jałowym gdzieś w okolicy 900-1000.Czy na benzynie ,czy na gazie są takie same.Na tym krokowym co auto,z...
Zgadzam sie z poprzednikiem. Silnik krokowy z jakimś regulatorem,układem czasowym.
Brak styku biegu jałowego w silniku krokowym/regulator biegu jałowego.
Witam Koledzy gdzie jest silniczek krokowy zwany regulatorem wolnych obrotów w FORDZIE ESCORCIE MK7 1,6 16 V z 1997roku silnik zetec . Chodzi mi o jakiś precyzyjny opis umiejscowienia tego elementu
Witam. Zakupiłem ostatnio sterownik SSKV1 http://magma.sklep.pl/product-pol-4483--... Próbowałem do niego podłączyć 3 różne silniki krokowe i jest ciągle to samo. Każdy silnik podłączony według schematu, nie kreci się a drga. Jeśli podłączę go odwrotnie, pozamieniam wyjścia jak na foto, kręci...
Pytanie było o Forda Fiestę. Napisałem jak to wygląda w Fieście 1.1 . Dla pewności można auto zostawić z odłączonym akumulatorem na noc. Jest jeszcze jedno pytanie czy wysokie obroty no na światłach Ci się utrzymują na jednakowym poziomie czy w pewnym momencie spadają do normalnych. Jeśli tak może być uszkodzony / przycięty regulator wolnych obrotów...
regulator biegu jałowego a to co innego niz krokowy
Witam mam problemik od jakiegoś tygodnia mam problem z obrotami silnika. Po rozruchu spadają na 400-500 obr/min i niewiem czy to silniczek krokowy czy inny regulator obrotów. Jest to Audi 80 B4 93r silnik ABT na monowtrysku. Problem pojawił się najpierw na bęzynce ale teraz jest i na gazie. Jeszcze jedno przy wiązce kabli koło silniczka krokowego były...
Silnikiem 18.5kW odpalanym na raz byłem w stanie zgasić silnik Diesla w agregacie 50KW... W to akurat wierzę :) I domyślam się że była to jakaś Andoria typu S322 lub sw400 :) Ich regulatory to miały taką zwłokę, że cały agregat działał tylko dlatego że było ogromne koło zamachowe, a czasem i tak nie nadążał dodawać gazu :D W nowoczesnym agregacie z...
Witam. Mam potrzebę sterowania obrotami odkurzacza przy pomocy komputera. Jedyny pomysł jaki przychodzi mi na myśl to sterowanie silnikiem krokowym obracającym potencjometr wbudowanego regulatora. Macie jakiś inny pomysł na bardziej bezpośrednie sterowanie? Z góry dzięki za pomoc.
A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
Silniki krokowe i regulatory to już wszystko razem dużo kosztuje. A może jakieś serwa tylko, że te co ja mam nie wykonują obrotu o 360 stopni.
Czy mógłbyś podać zdjęcia "od spodu" ?? Interesuje mnie rozwiązanie przekazu siły na ośki robota. A co do ramienia - czego zamierzasz użyć do sterowania? Serwomechanizm i sterownik na jakimś kontrolerze (np. AVR ATMEGA8-P) czy silnik krokowy i regulator obrotów? Sam interesuję się wykonaniem takiego projektu, lecz na razie brak środków. Gratuluję i...
Jeśli założyć, że wszyscy producenci celują w ten przedział 1ms - 2ms jako wartość referencyjną, to aplikując to do sterownika PWM de facto tracę około połowę precyzji Ano trudno - to jest ogólny standard modelarski i producenici nie "celują" w przedział tylkoi trzymają się standardu. Decydując się na rozwiązania oparte na modelarskich sterownikach...
Niestety czyszczenie nic nie pomogło, .....Pozdrawiam A podciśnieniowy reulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawny (to ufo na rozdzielaczu)? Przy sprawnym, zdjęcie z niego wężyka powinno spowodować zauważalny spadek obrotów silnika. Jeśli obroty nie spadają to pewnie membrana dziurawa i trzeba założyć nowy regulator.
Do czujnika z ABS będziesz potrzebować dorobić pierścień. Najlepsze wyjście to jest enkoder inkrementalny na kole jak już to zostało doradzone. Jeśli miałby być zastosowany silnik krokowy to najlepsza i najprostsza konfiguracja jest taka by ilość imp/obr enkodera zgadzała się z ilością impulsów silnika krokowego. Następnie dokonujesz pomiaru czasu pomiędzy...
Nie silnik krokowy tylko regulator biegu jałowego w tym aucie. wyczyść przepustnice.
skoro masz przepustnicę zamkniętą na maksa i trzyma Ci wysokie obroty to nic innego jak jakaś nieszczelność poza przepustnicą. Ciągnie Ci powietrze i musi mieć wówczas wysokie obroty. Szukaj po kolei i coś musi się znaleść. Ten element o którym pisałeś z dwoma kablami to regulator biegu jałowego zwany silnikiem krokowym. Też może ponosić winę wysokich...
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygin... Wymieniłem to co podałem wyżej na zdjęciu. Niestety nie wiem, czy w Lagunach fachowo nazywa się to silnik krokowy, czy inaczej, ale jest to regulator obrotów biegu jałowego ;)
Witam, Proszę o pomoc Jestem początkującym elektronikiem a chciałbym zrealizować projekt mini tokarki CNC. Chciałbym wykorzystać do sterowania stołem krzyżowym silniki krokowe np. NEMA 23 do osi x i y. Natomiast jako silnik wrzeciona chciałbym użyć silnik DC 300W . Wszystko chciałbym kontrolować za pomocą Arduino i Shieldu CNC. Aby toczyć np. gwint...
Przepływ prądu przez cewkę, ogranicza przy zatrzymaniu silnika i pracy na wolnych obrotach tylko rezystancja cewki silnika i rezystancja mostka sterownika. Indukcyjność uzwojeń jest w takim przypadku nieistotna. To są kompletne bzdury, proponuję poczytać nieco o sposobie działania driverów silników krokowych. To są generalnie impulsowe regulatory prądu...
Witam, Proszę o pomoc Jestem początkującym elektronikiem a chciałbym zrealizować projekt mini tokarki CNC. Chciałbym wykorzystać do sterowania stołem krzyżowym silniki krokowe np. NEMA 23 do osi x i y. Natomiast jako silnik wrzeciona chciałbym użyć silnik DC 300W . Wszystko chciałbym kontrolować za pomocą Arduino i Shieldu CNC. Aby toczyć np. gwint...
Prymitywny sposób sterowania silnika krokowego, będzie miał gorsze parametry niż chopper. No, ale w niektórych zastosowaniach, moment obrotowy na wyższych obrotach się nie liczy, to może być OK. Naprawdę masz krokowy unipolarny na 40 V? Nie widziałem takiego. Mądrość ludowa głosi, że silniki krokowe powinny być na niskie napięcie, bo to daje mniejszą...
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
Prawdopodobnie masz regulator biegu jałowego a nie krokowy. Sonda ilu przewodowa? i rok auta
ALe ten ULN jest do silników krokowych a tutaj ma byc silnik od zabawki. Dla 4 silników proponuję : GOOGLE : regulator obrotów dwukierunkowy było cos takiego w EP (www.ep.com.pl) sterowanie szerokoscią impulsu (ten system działa nawet z ECP/EPP) ale to juz wyższa szkoła jazdy (mikroprocesor itd).
regulator silnika krokowego regulacja obrotów silnika krokowego zmiana obrotów silnika krokowego
urządzenie paznokci wymiennik ferroli podcisnienia wezyki
tester wirnikow tester akumulatorów
Jak zmienić kierunek drzwi w suszarce? Aplikacje Android IR dla układów Sigmatel