Anomometr się wyłączał przy 15 m/s wielokrotnie a łopaty ciągle tak samo się kręciły Nie zwróciłem uwagi na temperaturę regulatora wtedy. Ale jak dump odpinałem to dalej tak samo równo się kręciło. Nic szybciej czyli tak jak by w środku ta energia była przechwytywania i był stop. Po cichu liczę na to że Tomek z freeenergy kanału coś mi tam znajdzie...
Potrzebne ze względy na moment przy ruszaniu który jest duży , a regulator lotniczy jakiego użyłem ma zabezpieczenie prądowe , że jak jest za duży opór na silniku to się wyłącza i jak ruszałem z miejsca na pełnym gazie to był obrót może 2 kołami w miejscu i szlusss wyłączał się regulator. Dlatego zastosowałem sprzęgło i teraz działa jak trzeba bo silnik...
Bo za 700 pln nikt nie ustawia turbo na cacy. Zresztą nieraz zdarzało się obudowa turbo była wyjedzona przez wirnik (bo latał luźno). Po takim czymś obudowa na złom albo rozwiert i wstawienie większego wirnika (lekka hybryda) ale nikt tego nie robi bo to koszt. Więc ląduje nominalny wirnik luz między obudową a wirnikiem jest za duży i wydajność turbo...
Mogłeś od razu napisać: karuzela na 8 pozycji. Cykl 4 sekundy: 1,5s na operację, 0,5s na pozycjonowanie, a pozostały czas na zmianę pozycji. Wszystkie takie karuzele, z którymi miałem do czynienia były robione na krzywkach i kupowane jako gotowe produkty, np. Weiss ma bardzo dobre rozwiązania w tym zakresie. Inny wariant to Tactomat (do ciężkich napędów)....
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
czy można zaryzykować z większą mocą żeby w razie czego był ten zapas mocy? Pewnie, że tak. Mocy nigdy za dużo.
Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
Włącznik to tylko przycisk, wewnątrz znajduje się elektronika sterująca. Bez rozkręcenia nic się nie da przewidzieć. Może zanieczyszczony, może uszkodzony jakiś element elektroniczny. Dodano po 6 Ten włącznik to jednocześnie regulator obrotów (elektroniczny), mocniej wciskasz - > większe obroty. Włącznik po wciśnięciu porusza ślizgacze na potencjometrze...
Dawno temu na Youtubie był filmik w którym ktoś pokazał pilarkę tarczową napędzaną silnikiem spalinowym (turbodieslem). No ale pilarka łańcuchowa? Podobno są ze silnikiem czterosuwowym, ale z silnikiem Diesla? Problem polega na tym, że silnik o zapłonie samoczynnym wymaga wytrzymalszego wału korbowego, tłoka i kadłuba, co przekłada się na większy ciężar...
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Tu musi być reduktor i to o dużym przełożeniu. Dwa, nie regulator obrotów Ci potrzebny, a układ czasowy sterujący tym silnikiem.
szlifierka na niskich obrotach jest zasłaba do tego potrzebna jest polerka a na zbyt dużych obrotach to lakier sie przypali
Regulator ma za zadanie utrzymywać stałe obroty przy zmiennym obciążeniu. Gdy pod większym obciążeniem obroty spadają, to regulator "dodaje gazu" aby nie spadały. Bez regulatora silnik będzie zwalniał po wjechaniu na gęstszą i dłuższą trawę, a w niektórych sytuacjach zdusi się i stanie. Można go używać bez regulatora, ale trzeba wtedy utrzymywać go...
Producent zapewne się zabezpieczył przed spaleniem regulatora/silnika w momencie startu silnika przy ustawionych niskich obrotach. Regulatory z dużą możliwością regulacji najczęściej wyposażone są w specjalny układ rozruchowy który w momencie włączenia silnika "puszcza" go na maksymalnych obrotach a następnie zwalnia do ustawionych wcześniej co zabezpiecza...
Jakoś to będzie działać jak dobierzesz potencjometr o odpowiedniej wartości i mocy.Lepszym rozwiązaniem byłby regulator na LM317 .Najlepszym sterowanie PWM ze względu na największą sprawność takiego regulatora.
Dlaczego kolega nie chce użyć silnika od kosiarki. Większa moc, regulator obrotów, mniejsze obroty do reduktora. Na wiosną sporo kosiarek wyląduje na złomie bo laweta będzie przerdzewiała, kosze połamane. Za 50 zł można kupić dobry silnik a kosz zostawić- szkoda za niego płacić.
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
Dźwignia 1 do ssania. Powinna być luźna, dopiero po maksymalnym dodaniu gazu uruchamia ja zaczep na drugiej części mechanizmu. Jak pracuje silnik, bez podpiętej sprężyny 4? Przepustnica ssania otwiera się po jego wyłączeniu? Piszesz że silnik cały czas pracuje na maksymalnych obrotach, co dzieje się gdy ręka cofniesz dźwignie regulatora (tą do której...
Za duża wartość potencjometru do napięcia wyjściowego; źle wyliczony
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
Jak podłączysz "mały" po wyjście "dużego" i zmienisz obroty na dużym to prawdopodobnie "usmażysz" ten "mały". Lepiej podłącz oba pod wyjście zasilacza tego z 230VAC/12VDC.
Co to może być? Regulator obrotów. Rozkręć zobacz co się z elektroniki upaliło.
Masz racje może być zaduży luz na łańcuchu, ale również zbyt duży luz regulatora odśrodkowego .
Sprawdz tzn. pomierz dokladnie opornik 6W ten duzy o wartosci 5,6Ω
Można probowac wykonać. Fabryczne będą drogie. A skąd.
Tak wystarczy. Mocny to szczotkowy 15T ale wysokie obroty, 20-22T średnie obroty większy moment obrotowy trochę mniejszej mocy. Podaj oznaczenie regulatora.
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Na Allegro wpisać "regulator obrotów" i wyskoczy dużo regulatorów, na przykład taki: https://allegro.pl/oferta/regulator-pwm-...
Na pompie wtryskowej może pojawić się olej silnikowy z pompy i regulatora obrotów. Pompa wtryskowa i regulator obrotów są zalewane olejem silnikowym osobno i być może dlatego jest on żółty, czysty bo nie ma kontaktu z pozostałym olejem w silniku, dużo go tam nie ma, ale jednak jest...
Każdy silnik potrzebuje osobnego regulatora.Ewentualnie kupić dwa takie same silniki i jeden mocniejszy regulator i sterować nimi jednocześnie Ale jak chce się żeby cały czas jeden działał na największych obrotach to można kupić silnik szczotkowy i podłączyć bez pośrednio do zasilania lub zrobić jakiś prosty regulator który będzie miał ustawioną jedną...
Dzień dobry Potrzebuje zakupić regulator obrotów silnika 12v DC Pytanie dotyczy częstotliwości PWM. Do wyboru jest 3kHz i 13kHz Czy im mniejsza tym większy moment obrotowy?
Jeżeli to ma być to o czym myślę :D to wystarczy silnik o mocy około 20W, np. 24V 1 A DC, napędzany z zasilacza 24V DC i prądzie ciut większym niż pobierany przez silnik. Np. 1,2 A lub większym. Pomiędzy silnik a zasilacz wstawiasz regulator obrotów jaki można kupić za kilkanaście złotych w każdym sklepie z elektroniką lub na Allu i masz maszynkę fuul...
(at)jacekcz Można tylko za pomocą autotransformatora z odczepami. Są takie regulatory, ale do większych silników i są dość drogie. To jest reluktancyjny silnik asynchroniczny prądu przemiennego w środku.
Tak dwukierunkowy najtańsze dostaniesz na aledrogo oznaczenie Regulator szczotkowy ESC 320A - dwukierunkowy w zasadzie bez hamulca hamulec w spuście gazu przez hamowanie zmiana kierunku obrotów. około 60 zł jest to regulator o ciągłej pracy około 45A. Silnik 15T do dużych szybkości lub wolniejszy z większym momentem obrotowym 55T. Czy przeniesienie...
Cześć.Taki regulator jest dobry,tylko jak drut w rękawie ma większy opór to zwalnia się posuw.Jest taki kit w którym reguluje się prędkość obrotów silnika a poza tym układ stabilizuje obroty nieważne jaki ma opór.Nie pamiętam numeru kitu.
Obudowa regulatora obrotów była większa niż obecnie i tak bardziej prosto wyglądała. No właśnie taka.
NAjprościej możesz srobić na potencjometrze i tranzystorze. Ważna jest dioda zwrotna włączona równolegle z silnikiem. http://obrazki.elektroda.net/55_11564865... Ewentualnie można wykonać tzw. chopper. Czyli zastosować np. generator (chociażby 555) i zmieniając współczynnik wypełnienia sterować momentem silnika. Układ ma dużo mniejsze straty.
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Ale chwila, tam masz po dwie takie żarówki w przodzie? Tam były 35/35W czy 25/25W fabrycznie? Jeśli te mocniejsze, to problem może tkwić w statorze o osłabionej wydajności. Co się stanie gdy na przodzie będzie podłączona tylko jedna żarówka? Regulator nie będzie obcinał świateł?
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów?
W razie braku tegoż kondensatora, układ regulacyjny w dużo większym stopniu będzie siał zakłócenia do sieci. I taka jest jego rola.
Zamiast BD135 (1,5A) wstaw BD 241 (3A) albo BD 243 (6A) i moc będzie większa. Rezystor przy bazie może być mniejszy np 3kΩ.
Mój znajomy ma takie cudo które działa i dobrze by było dorobić do tego regulator obrotów, w sumie zapytałem bo jak duży to problem czy jakiś zabytek to może szkoda to psuć. Pozdrawiam...
Oto prosty regulator obrotów wiatraczka, jeżeli chcesz stertować ich większą liczba wystarczy zmodyfikować układ
Stosując zwykły potencjometr plus tranzystor i kilka elementów możesz uzyskać pełny zakres regulacji przy 180 stopniach obrotu potencjometru. Przy samym potencjometrze dużej mocy bez przekładni się nie obejdzie, nawiasem mówiąc potencjometr nie wykonuje pełnego obrotu o 360 * tylko mniejszy.
Większy sens miało by wykorzystanie prądnicy i jakiejś przekładni,choćby pasowej.Oczywiście prądnicy prądu stałego w roli silnika.
A ja widzę to, co najważniejsze, on dzieli zasilanie, czyli trzeba zrobić tak: R3 to istniejący, R6 dodany. https://obrazki.elektroda.pl/8620570400_... Pożyczyłem schemat z linkowanej strony, ale wartości oni wpisali złe, drugi potencjometr nie powinien mocno obciążać pierwszego, więc powinien mieć większą rezystancję.
gasnąć duży obrót regulator duży prąd regulator prąd duży
lodówki bosch opinie alarm avital sharan skrzynka
budowa odkurzacza zestaw kompterowy
Radmor 5102-TE: Piszczenie po montażu Bluetooth Głośny wentylator - przyczyny i rozwiązania