Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Miernik nastawiony na napięcie zmienne. Pomiar napięcia pomiędzy dwoma kablami bez podłączonego regulatora. Jak po podłączeniu prawidłowo regulatora znika napięci to cewki przypalone lub przytarte. Zmierz czy nie maja przebicia na masę, co może świadczyć o przycięciu przewodów podczas montażu lub przepaleniu uzwojenia do masy.
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Witam Yokoon sugerujesz czym mierzyć a nie mówisz jak, równie dobrze możnaby to zrobić jakimś Attiny, dalej zostaje pytanie jak. Sugerowanie że do czegoś wystarczy Atmega8 zamiast Atmega32 bo nie wiesz co autor miał na myśli :D , pomiar to jedno a przetwarzanie to inna bajka, nie wiemy może dalej potrzebne są jakieś obliczenia i Atmega8 nie da rady?...
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Nie powinieneś odłączać akumulatora przy pracującym silniku ani uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora. Po pierwsze grozi to uszkodzeniem regulatora, po drugie pomiar napięcia multimetrem w takich warunkach jest zupełnie niemiarodajny.
Najczęściej w tych płytach nie licząc kondensatorów uszkadzają się : regulator napięcia L6916 (wymagany pomiar napięcia zasilającego procesor), tranzystor CMOS poniżej mostka północnego, tranzystor (?1202) obok gniazd pamięci oraz "L" przy podstawce procesora (z winy użytkownika). Manual dostępny bez problemu w necie.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Przecież schemat tego motocykla jest bez problemu dostępny w sieci. Choćby: http://www.classiccycles.org/1852/597943... (jeśli nie jest dokładnie ten, to można znaleźć właściwy) A to jest blok diodowy blokowania zapłonu. Po otwarciu stopki bocznej, załączenia luzu i wciśnięcia sprzęgła. Na schemacie widać, że biały jest połączony bezpośrednio z akumulatorem,...
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
po mocnym dodaniu gazu Do 5-6 tys. obrotow skacze znacznie , nawet do 19V po mojemu regulator do wymiany pomiar napięcia wykonać na altku (zacisk B+ i tylna obudowa altka) poszukać spadków na instalacji
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Mniejsza moc grzałki będzie mniej obniżać napięcie fazy. Regulator fazowy powoduje dużo zakłóceń i pomiar napięcia zwykłym miernikiem może być obarczony dużym błędem. Czemu kończysz grzanie przy 75 stopniach? Do 90 stopni nie da się dogrzać wody? Chcesz dłużej grzać, to musisz grzać więcej wody, lub marnować ciepło na grzanie powietrza czy innego ośrodka.
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
Jak znajdę chwilkę to potestuję- czujnik porównawczy jest, tylko trzeba będzie odłączyć grzejnik w kolbie (w stacji mi się nie chce, za dużo roboty z rozkręcaniem :P ). Kwestia podgrzania gołej grzałki kolby i czujnika dodatkowego do jednakowej temperatury i zamienne przełączanie do regulatora. Albo poprzez pomiar napięcia na termoparach... V.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Myślę że powinieneś najpierw wstawić nową baterię a potem ewentualnie wymienić regulator. Chociaż na próbę . Jak zmieni się napięcie ładowania. Pomiar napięcia przeprowadzałeś przy padniętym akumulatorze ?
4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie
Sprawdzanie na innym komputerze w tym przypadku nic nie daje. Jak widać płyta ma problem z pamięcią RAM. Albo jest nieodpowiednie napięcia zasilania pamięci (sprawdź czy w biosie jest możliwość podniesienia napięcia),albo brudne styki w slotach pamięci albo uszkodzony regulator napięcia na RAM. Potrzebny byłby miernik i pomiar napięcia na module pamięci....
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
A jaki związek z prądem ładowania aku ma ten pomiar??? Poprawność pracy regulatora sprawdza się mierząc napięcie na 100% sprawnym aku! Oczywiście przy założeniu, że wszystkie połączenia elektr. (kable, złączki itp) są OK. Podejrzewam zwarcie jednej celi aku. Do wymiany.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Sprawdź czy elektrolity nie straciły pojemności ( widzę 2 szt ) . To oprócz tego co wyżej sprawdź kondensator w zasilaczu (ten czerwony) , ewentualnie pomiar napięcia na U1 - najprawdopodobniej stabilizator.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Zrobiłeś pomiar napięcia za tym regulatorem? Jeśli tak to sprawdź teraz w dokumentacji wentylatora - przy jakiej prędkości wentylator startuje. Ale to tylko już dla potwierdzenia, gdyż nie da się tej granicy obniżyć w prosty sposób.
(at)mariopi To nie jest strojenie regulatora ani korekcja nieliniowości, to jest regulacja wzmocnienie i maksymalizacja CMRR, jeśli wzmocnienie nie będzie takie jak trzeba, to będzie niedokładny pomiar, jeśli CMRR będzie kiepski to prąd będzie wpływał na napięcie, w najgorszym przypadku spowoduje ujemną rezystancję wyjściową i tendencję do oscylacji....
Witam, Próbuję właśnie naprawić amplituner znajomego. Objawy są takie, że brak oznak życia, działa jedynie 2-3 sek po załączeniu przez przytrzymanie Standby i Advanced Surround. Poczytałem forum i znalazłem wpis o uszkodzonym IC103 dającym takie objawy. Według serwisówki z elektrody powinien to być regulator +12V o symbolu KIA7812API, tymczasem na płycie...
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Witam,obciążenie jest włączane impulsowo,długość impulsu zależy od rezystora 10M,jeżeli zmniejszymy jego wartość,to impulsy będą krótkie 0.5-1.5sek,ja ten regulator trochę przerobiłem;pomiar napięcia i zasilanie układów jest brane z akumulatora,a w szereg z zasilaniem z ogniwa lub z moim przypadku z wiatraka dałem silne diody szotky i obciążenie jest...
Może się przyda moja rada co do utrzymywania napięcia na obciążeniu przy dużych prądach. Należy wyprowadzić pomiar napięcia wyjściowego dla regulatora osobnymi (cienkimi) przewodami do zacisków urządzenia zasilanego. Ten manewr eliminuje wpływ przewodów zasilających (spadek napięcia na nich) na stałość napięcia na obciążeniu. :wink:
Transformator 230VAC, ok 16VAC na wyjściu, kilka amperów, zwykły przełącznik NO-NC, regulator napięcia i prądu ładowania (hasło : Szukaj na Elektrodzie) i na początek tyle. Później pomyślimy o automatycznym przerzucaniu źródeł - zamiast przełącznika jakiś komparator z wyj. przekaznikowym, możliwy pomiar napięcia z baterii słonecznej.
Co??? - nie włączyłeś radia ? Za każdym razem podajesz iny pomiar, więc jak mamy Ci pomóc? Q931 - regulator 5V napięcia bloku cyfrowego Po prawej jest Q921 - regulator napięcia 8,2V układów roboczych No więc ostrożność godna pochwały, ale być może robisz pomiar zbyt szybko przed czasem kiedy napięcia zdążą się ustabilizować. Pośpiech jest zgubny, więc...
Pomiar miernikiem jakie daje napięcie.może regulator napięcia strzelił i daje za wysoki voltarz
Ok odkręciłem od alternatora kabel i wtedy na aku pokazywalo 12.25 i zero skoków. Na śrubie alternatora 2.09 może być taki wynik? Na alternatorze przy odłączonym akumulatorze masz przebieg zmienny więc pomiar jest bezużyteczny. Poza tym to doskonała metoda, żeby spalić regulator napięcia... Tak wygląda pomiar skoków napięcia analogowym miernikiem Bardzo...
Może z drugiej strony. Odłącz regulator napięcia i sprawdź jakie napięcie generuje stojan na wolnych obrotach i lekko podwyższonych ale nie za dużo bo napięcie może przekroczyć 100V. Napięcie przemienne, pomiar pomiędzy fazami. Ja obstawiam uszkodzony regulator.
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Akumulator już wymieniłeś-teraz pora na zmianę elektryka. Jak już koledzy powyżej stwierdzili, problem jest banalnie prosty do zdiagnozowania: albo alternator (regulator napięcia) nie ładuje akumulatora; pomiar woltomierzem na klemach przy pracującym silniku - powyżej 14V albo coś pobiera cały czas prąd i to niemały. Należy po kolei wyjmować bezpieczniki,...
przy niskim nasłonecznieniu prąd nie wzrośnie a napięcie na panelach spadnie I tu dochodzimy do sedna. Jak panele nie wydolą to żaden regulator w tym nie pomoże. Panele możesz traktować jako źródło prądowe o wydajności zależnej od aktualnego nasłonecznienia. Co z tego że regulator będzie "pilnował" MPP jak panele nie dadzą rady?
Ale takie transformatory by obniżyć po stronie falownika a do sieci dać wyższe są nielegalne. A jak dostawca sprawdzi że wpuszczamy do sieci powyżej 256V to takie kary dostaniemy że nam się wszystkiego odechce.. Gościu techniczny od tego regulatora mówił ,że były wykonane pomiary przez Tauron i z nich wyszło, że owy regulator nie wprowadza wyższego...
W IC2051 mierzysz napięci między pin.3 (GND) pin.2(+). Jeżeli ta wartość jest w okolicach 12V to układ jest sprawny. W ten sposób dosyć często robiono sztuczną masę by stabilizować ujemne napięciem za pomocą regulatora napięcia dodatniego. Podobnie sprawdzasz IC2061. Ważne jest napięcie wyjściowe stabilizatora. Układ regulacji 140V/260V są ze sobą połączone....
Dzięki, czyli z tego co rozumiem, gdy brak obciążenia, to pomiar napięcia na wyjściu takiego regulatora nie ma sensu. (Zmontowałem i mierzyłem bez obciążenia, to napięcie wyjśćia oscylowało w granicach 8V). Zakładam, że dopiro obciążenie pozwala na poprawne regulowanie napięcia (rozpływ prądów)
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
Sam pomiar napięć już wyjaśnia problem z zasilaniem. Sprawdź napięcia na regulatorze napięcia AF1117 , układ UP02.
Pomiar robiłeś z podpiętym czy odłączonym regulatorem napięcia? Bo jeśli z odłączonym to uszkodzone uzwojenia, a jeśli z podpiętym, to odłącz i zmierz jeszcze raz.
Taki czteropinowy wiele mówi. Najlepiej model lub zdjęcie. Możliwe też że alternator nie wydala, ale trzeba by miernik i pomiar napięcia.
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Do arduino mam podłaczony układ nrf24l01, który można zasilać maksymalnie napięciem 3.6V. Zastanawiam się czy dla Nrf obniżyć napięcie, a resztę zasilić bezpośrednio z akumulatorka. Czy w takim przypadku trzeba coś zrobić z wbudowanym regulatorem na płytce arduino?
Wystarczy jeden pomiar, aby tę wątpliwość wyjaśnić. Po wylutowaniu przewodu G2 z płytki podstawki kineskopu i załączeniu odbiornika do pracy mierzymy multimetrem napięcie na końcówce przewodu. Jeśli multimetr ma rezystancję wewnętrzną 10M, to w zależności od położenia regulatora G2 w trafopowielaczu, pomiar wykaże napięcie w przedziale od 100V do 600V,...
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Możliwe zbyt duże obciążenie np. padnięty akumulator. Wykonaj jeszcze raz pomiar na tych 3 fazach przed regulatorem tylko poprawnie (napięcie przemienne)
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Miernik i pomiar ciągłości uzwojeń.
To może coś takiego: http://craftel.pl/regulator-temperatury-...
Pomiar napięcia przy regulatorze fazowym jest bezsensowny ze względu na znaczące zniekształcenia przebiegu, dalekie od czystej sinusoidy. Jeszcze raz radzę podpiąć transformator do sieci pomijając regulator, oraz sprawdzić wszystkie diody. Zamiast tych diod polecam gotowy mostek 35A lub 50A, przynajmniej da się z niego sensownie odprowadzić ciepło....
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Jesteś pewien, że masz dokładnie tą wersje elektryki? Instalacje na USA i Kanadę odbiegają od wersji europejskich właśnie częścią oświetleniową. Są bardziej rozbudowane. Jakoś nie do końca ogarniam ideę tych twoich pomiarów. Coś tam mierzyłeś, ale jak i po co... Mierzysz sobie napięcie na fazach względem masy. Mierzysz napięcie miedzyfazowe. Mierzysz,...
Dokładając kondensator zmierzył kolega maksymalne (szczytowe) napięcie na wyjściu prostownika i bardzo dobrze kolega zrobił. Napięcie na kondensatorze spadało, bo do pomiaru miernik zużywa trochę prądu z obwodu mierzonego a i kondensator sam z siebie się rozładowuje. Napięcie transformatora jest zbyt duże by zrobić ładowarkę nie wymagającą kontroli...
Po wylutowaniu przewodu G2 z płytki podstawki kineskopu i załączeniu odbiornika do pracy mierzymy multimetrem napięcie na końcówce przewodu. Jeśli multimetr ma rezystancję wewnętrzną 10M, to w zależności od położenia regulatora G2 w trafopowielaczu, pomiar wykaże napięcie w przedziale od 100V do 600V, co w przełożeniu na wielkość rzeczywistą oznacza...
koledzy odnoście regulatora napięcia UA7812 to zrobiłem dziś pomiar na załączonym migu i na wejściu jest 24.4v a na wyjściu 12v wygląda na to ze jest sprawny tylko niepokoi mnie wgłębienie na środku regulatora jakby z przegrzania albo cholera wie skąd....
sh125i. Nie zamierzam przewijać bo jak kupiłem moto to też byl spalony stojan i zabrałem się za przewijanie; powiem tyle że szkoda czasu, 18 biegunów dość gruby drut chyba 0,6 czy 0,7 , ciężko go naciągnąć aby "na prostokątno "nawinąć. Mam jeszcze jedną sprawną używkę bo trzy lata temu wymieniłem kompletny silnik a w tym starym kilka miesięcy wcześniej...
Zależy jak duży bojler oraz jak często to napięcie będzie przekraczane. Przy małej pojemności bojlera i częstych problemach z napięciem woda szybko się zagrzeje. dotychczas miałem włącznik nadnapięciowy ustawiony na ok 250V , stycznikiem włączał 3 bojlery po 60l - fotowoltaika nie wyłączała się przez lato lecz woda była za gorąca dlatego teraz montuje...
To nadal jest zagwozdka. Napięcie otwartego obwodu jest OK, prąd zwarcia także, a mimo to "panel nie ma mocy". Należy zorganizować opornicę o mocy co najmniej 20W i metodą techniczną (jednoczesny pomiar napięcia i prądu) wyznaczyć charakterystykę panela.
Zmierz drugim miernikiem opór między COM a gniazdem 10A, lub prościej otwórz obudowę. Zobaczysz tam kawałek drutu ok 1mm łączącego oba wymienione gniazda. Nie wydaje mi się aby rezystancja rzędu kilkudziesięciu miliomów wpłynęła na pomiar w tym wypadku.
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
2 styki od regulatora napięcia były przyjarane, juz dziala. Gdzie jest pomiar oleju silnika? razem ze skrzynia czy jak>? bo widze tylko jeden korek? Dobra już wszystko wiem. wystarczy troche poszperać i wszystko jest praktycznie na widoku
Pisałem, abyś narysował schemat. Jeżeli nie potrafisz, to na YouTube jest film, jak sprawdzić baterią tego triaka, a resztę elementów, rezystory, potencjometry, kondensatory można sprawdzić miernikiem. Co do kondensatorów, to wymagany jest pomiar pojemności. Cudów nie ma musi działać..
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
Czujnik na filtrze paliwa nie jest w żaden sposób połączony z regulatorem ciśnienia. Aktuatory sterowane są PWM, pomiar napięcia miernikiem nie daje żadnego obrazu sprawy. Połowa sukcesu to znać zasadę działania, a z opisu sytuacji serwisant i właściciel nie mają na ten temat bladego pojęcia. Proponuję znaleźć rozgarnięty warsztat który kompleksowo...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Miałem na myśli pomiar faz bez prostownika.
Pomiar bez sensu. Załóż sprawny i naładowany aku.
Możesz zmostkować, ale idea jest taka, że na słupku baterii jest najprawdziwszy pomiar (brak spadków napięć, rezystancji kabli).
Regulator można sprawdzić podłączając, zamiast pierwotnego uzwojenia transformatora, żarówkę 60W/230V = ściemniacz światła. Pomiar napięcia dokonać obciążając wyjście prostownika, żarówką samochodową.
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
płytka regulator napiąć napiąć regulator napiąć panel napiąć precyzyjny pomiar napiąć
renault megane bezpiecznik wycieraczka livebox router bezprzewodowo napełniania syfony
Śruba uziemiająca w rozdzielnicy - czy musi być przyspawana? Fiat Ducato 3.0 JTD błąd P2563 - diagnostyka i rozwiązania