swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Regulacja będzie. Stosowałem podobne rozwiązanie w regulatorze napięcia. Mam gdzieś jeszcze schemat. Ustawiałem precyzyjnie napięcie do żądanej wartości.
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Prostownik wirujący to zwykły mostek tylko umocowany na wirniku tak ze wiruje razem z nim, stąd ta nazwa. Służy to prostowania prądu wzbudzającego. Regulator obrotów jest potrzebny do utrzymywania stałych obrotów wirnika prądnicy a tym samym częstotliwości prądu. Regulator napięcia jak sama nawa wskazuje utrzymuje stałe napięcie zwykle przez regulacje...
Witam serdecznie, po dłuższej nieobecności. Mam pewne pytanie, Otwieram mały warsztat w którym będe wykonywał polerkę części metalowych tocznych, do tego celu chcę użyć silnika pradu stałego który mam praktycznie za darmo. problem tkwi w regulacji obrotów tegoż silnika. Znacie może jakiekolwiek rozwiązania które mógłbym zasosować w mojej konstrukcji,...
Witam, mam silnik wykręcony z kuchenki mikrofalowej. Napędzał on wentylator. Jest na napięcie przemienne 230V. Jak można regulować jego obroty/moc? Mam go przykręconego w garażu z tym samym śmigiełkiem od mikrofali i chłodzi mnie w garażu w upalne dni. Ale czasami jest aż za zimno. Próbowałem użyć regulatora takiego prostego za 12zł z allegro, ale nie...
Witam! Chciałem zrobić sobie prosty regulator do prostownika lecz mimo sprawnych elementów, regulację mam tylko w zakresie 0-6V Zrobiłem jakiś błąd w schemacie? może Wy go dostrzeżecie, bo mnie już brak sił po paru godzinach walczenia z elektroniką :)
Potrzebuje regulatora obrotow silnika elektrycznego na prad staly (12V, 10A), z czujnikiem cisnienia. Zeby obroty zmieniely sie, a cisnienie pozostawalo takie same (z mozliwoscia zmieny danego cisnienie, regulacje w zakrecie np. 0-1 bara). Mysalem zmodyfikowac jakis regulatow wentylatorow, tylko ze one sa na 150mA, a ja nie bardzo sie na tym znam. Jestem...
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Próbuje naprawić regulator podawania drutu do migomatu. Regulator jest zbudowany na tyrystorze. Schemat w załączniku. Wymieniłem tyrystor, rezystor mocy, którego nie ma na schemacie, tranzystor, diody prostownicze. Regulator podaje na wyjście napięcie w zakresie 5-10V, ale po podłączeniu obciążenia napięcie to spada do zera. W czym szukać problemu ?...
Witam Mam proźbę mam prostownik który nie posiada regulacji natężenia. a mam malutki akumlator który powinno ładować sie małym prądem, jak tym ładuję to sie grzeje bardzo i poza tym to jest niedobre dla akumlatora . Z tego powodu proszę o jakiś schemat regulatora. Z góry dziękuję. Pozdrawiam..
Mam prądnicę w motocyklu. 1 faza, samowzbudna, oba końce wyprowadzone z obudowy przewodami, oba niepodpięte do masy, czyli mam pewną dowolność w konstruowaniu modułu regulatora-prostownika. Sam regulator myślę zrobić w klasycznym układzie - jedna połówka przebiegu zwierana tyrystorem po przekroczeniu określonego napięcia (napięcie ładowania + napięcie...
Część, mam problem z regulatorem US52, chciałem nim regulować silnik szczotkowy z pralki 450 W z prądnicą tachometryczną, silnik startuje obroty można regulować wszystko jest ok dopóki nie ma obciążenia. Pod obciążeniem po pewnym czasie silnik się zatrzymuję, po paru sekundach sam startuje i znowu się zatrzymuję i tak w kółko, dodam że przy każdym ponownym...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Witam, zrobiłem regulator tyrystorowy taki jak na schemacie poniżej: Jednak nie chce działać on działać, znaczy regulator działa, bo gdy na zaciskach z prostownika mam napięcie 20.5V (wyprostowane), z tego napięcia pobieram zasilanie na regulator, i na wyjściu z regulatora (między minusem a bramką tyrystora) mam regulowane napięcie od 14.5 do ok 17.7V....
Witam. Buduję koło garncarskie. Posiadam silnik jednofazowy Nord SK 71S/4 0,25 KW ; 1,51A dla 220V(zał. zdjęcie tabliczki znamionowej ). Jako regulator obrotów podłączyłem nożny pedał maszyny do szycia (Łucznik) z tego co wiem max. natężenie tego urządzenia to 0,5 A. Niestety po kilku minutach pracy silnika (ok. 5 minut) cewka (?!) w nożnym regulatorze...
Witam, potrzebuję sterownik do silnika prądu stałego z regulacją obrotów. Najprostszy na Mosfecie tak jak na schemacie poniżej. Działa jednak potrzebuję porady które parametry zmienić lub dodać aby można było ustawić minimalną wartość obrotów silnika trochę wiekszą niż prawie zero. W tej chwili schodząc potencjomatrem do minimum silnik staje co w moijej...
Witam :) Mam problem moj Tato kiedyś zamówił "robioną" spawarkę elektryczna. Wszystko bardzo pięknie jednak pobiera ona zbyt wiele prądu oraz zbyt wiele oddaje na uzwojenie wtórne. Związane z tym jest szereg problemów łatwo jest na niej spalić gniazdko czy też wybić bezpiecznik, dużo gorszym aspektem sprawy jest nadmierny prąd na wyjściu. Według oceny...
Witam Wiem że ten temat by już wielokrotnie omawiany , ale w postach które czytałem że znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam silnik od nadmuchu z zepsutej opalarki black&decker (poniżej jest zdjęcie teko silnika) no i potrzebował bym zrobić do tego regulator obrotów. Jestem w miarę początkujący w tych sprawach i dobrze byłoby gdyby...
Witam, chciałem zrobić regulator obrotów silnika 12V od wycieraczek z samochodu i może mi ktoś podesłać jakiś układ tak żeby zmalały obroty ale nie zbytnio moc. Słyszałem że można zrobić układ na tranzystorze Lm317 ale on jest chyba do 2A a taki silnik pobiera znacznie więcej przy obciążeniu. Bardzo bym prosił o pomoc.
Zlecę wykonanie regulatora silnika -słyszałem że na tym elelmencie-U2008B-niestety za dużo nie wiem o elektronice :( więc zwracam się do Was!!! Mój gg 6265488 lub PW Dziękuję z góry Post był raportowany. (!!!!Sląsk!!!!)) – ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.1 i 11.2. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
Mam prostownik do ładowania akomulatorów 12V,ale na wyjsciu jest 10A-to troche za dużo,potrzbny jest regulator natezenia pradu ładowania.Czy ma ktos taki schemat?Prosze o pomoc.
Na pewnym motocyklowym forum wałkowany jest temat regulatora prądnicy 6 V, + na masie z ograniczeniem prądowym, które to ma zabezpieczyć prądnicę przed przeciążeniem. Czy spotkał się ktoś z takim regulatorem? Ma może jakieś schematy? Czy nie można by zastosować ograniczenia prądowego stosowanego w zasilaczach, któe posiadają taką funkcję?
Mam pytanie jak zrobić najprostszy regulator prądu stałego do silniczka 3V tak na tranzystorze i potencjometrze? Proszę o pomoc i sugestie.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie .
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
prostownik regulator napiąć regulator napiąć prostownik regulator napiąć prostownik schemat
marker paintball rules altium przeróbka xbox360
philips mcd712 podnośnik koszowy
Renault Midlum 180 dCi - trudny rozruch po regeneracji pompy i wtrysków Ekran kalkulatora działa tylko po naciśnięciu - co robić?