swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Regulacja będzie. Stosowałem podobne rozwiązanie w regulatorze napięcia. Mam gdzieś jeszcze schemat. Ustawiałem precyzyjnie napięcie do żądanej wartości.
witam. mam prośbę. Zbudowałem prostownik bardzo prymitywnej konstrukcji (trafo na wyjściu 16v, mostek prostowniczy 25A, bezpiecznik). po podłączeniu do akumulatora na zaciskach napięcie ok 14V ale w bardzo szybkim tempie leci do góry, zdążyłem odłączyć aku przy ok 18,5V. Domyślam się że muszę zastosować jakiś regulator. Czy szanowni koledzy mogliby...
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Witam, Ten motor nie posiada fabrycznego regulatora napięcia jedynie przełączalne cewki i prostownik.
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
A jak bym dał na wyjściu regulator napięcia?
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
nic tam nie ma jak mzoesz wes rozrysuj mi schemacik takiego regulatora
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
Lepiej zastosować jakiś regulator mocy.
Witam ponownie. Silnik posiada cztery przewody: -żółty -czerwony -biały -czarny przyłączony do masy voltage-regulator posiada trzy przewody: -dwa żółte -jeden zielony przyłączony do masy cewka zapłonowa posiada cztery przewody: -dwa czerwone -biały -czarny przyłączony do masy czerwony i biały kabel wychodzące z silnika są podłączone do cewki zapłonowej,...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Uszkadza sie prostownik,regulator napięcia,i jak jestes urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą wirnik
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
Jak się znasz trochę na elektronice to możesz założyć regulator napięcia na pierwotnym
Zajrzyj na strone design 77 republika.pl Dodano po 10 Prostowniki i regulatory
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Witam również Działam na matlabie R2008a w porównaniu z popularną 13-tką jest sporo udogodnień jak chociażby bardzo łatwe łączenie i rozbudowany help, jeśli chodzi o ten układ to błąd z mojej strony jest taki, że zamiast skupić się na jednym modelu to stworzyłem kilka z małymi zamianami, przez co te moje wyniki mogły być czasem różne.....w sumie to...
Mówisz że napięcie jest przekraczane na akumulatorze,więc ile ono wynosi,przy końcu ladowania? Podaj jeszcze jaki to prostownik dokładnie.
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Potrzebuje złożyć regulator napięcia do prostownika napięcie około 20V i natężenie około 20A i chcę coś złożyć najprostszego najlepiej na 2N3055 ale bez LM317 bo nie wiem gdzie go zdobyć poniewarz mieszkam na zadupiu. aha mój tata miał tekże jakąś regulacje napięcia na takiej kostce 2cm na 2cm i miała ma trzy wyprowadzenia i przy jednym wyprowadzeniu...
Może uszkodzony jest prostownik i/lub (jeśli tam jest) regulator napięcia. Sprawdź napięcie ładowania, czy daje prąd stały, czy zmienny. Prostownik też miernikiem sprawdzisz.
Mam nadzieje że przeszczep się uda tyle tylko że jak chcesz montować altek z jawy musisz zastosować się do schematów wrzuconych przez p.Błażeja no i nabyć prostownik,regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania.
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
akasal Sorki ale dla mnie wydaję się być ok uszkodzony tylko regulator napięcia po stronie pierwotnej ? Proszę bardziej po ludzku czy coś mam jeszcze nie tak - w sumie już kupiłem ten regulator napięcia na wyjściu wtónym
A skoro wystarcza (nawet 11,5VAC) Wystarcza i tylko z mostkiem, bez żadnych bajerów (regulatorów, ograniczników), ładuje akumulator 55 Ah do napięcia 15.2-15.3 V. Przy 14 VAC bardziej niż regulator prądu przydatny byłby ogranicznik napięcia.
wiem ze może być ich masa, dlatego w pierwszej kolejności analizowałem PDF ze znanymi mi układami ale nic nie pasowało. Zadałem więc pytanie tu na forum, może ktoś coś podobnego robił ma schemat albo ma jakąś propozycje co do układu, z jednej strony jest wejście 3 piny złączone podane napięci później jeden pin osobno tak jak by napięcie odniesienia...
W tych regulatorach jest już wbudowany prostownik dwu połówkowy.
W ogóle nie podoba mi się to rozwiązanie. Jeśli już je zastosować to na przewodzie idącym z regulatora napięcia/ prostownika (nie pamiętam jak tam jest to rozwiązane) do akumulatora a nie na głównym zasilaniu.
A co ma wspólnego car audio do uszkadzania sie regulatora? Owszem, gdyby paliło prostownik albo stojan ....
Witam jarek_lnx nie doczytałeś tematu... Miała być prosta ładowarka a to nie koresponduje zupełnie z metodę -ΔV. Oczywiście możemy wlutować jakiś zintegrowany układ ładowania i wyjdzie proste w montażu, ale na piechotę nie będzie błędem ładowanie do jakiegoś napięcia końcowego. Przy koncepcji składania z podstawowych klocków powinno to tak wyglądać:...
Sprawdź impulsator miernikiem, jeśli ma kilkaset Ω do 1 kΩ to jest to na pewno czujnik indukcyjny, jeden przewód do masy, drugi do modułu (który gdzie sprawdzisz doświadczalnie). Jak zamontujesz prostownik/regulator napięcia trójfazowy oraz akumulator, to możesz zastosować moduł DC-cdi, możesz również użyć modułu AC-cdi i zasilić go z dedykowanej...
A czemu mialo by nie działać w prostowniku?
nie mam autotransfomatora ani regulatora napięcia, tylko prostownik 12v ale to chyba za mało no i sieć,
Witam. Mam ogromny problem z moim motorem Benelli spring 50 ponieważ dałem go do mechanika i mi powiedział żebym wymienił regulator napięcia. Niby nic trudnego, ale ja mam regulator napięcia z prostownikiem. Nigdzie go nie mogę dostać i kupić :cry: Kolega mi powiedział, że można podłączyć oddzielnie regulator i prostownik w moim motocyklu. Czy to jest...
Nie, alternator schodzi z napięcia jak prostownik Pierwszo słyszę. To po co jest regulator napięcia, który ma utrzymać napięcie bliskie 14,4V bez względu na obciążenie?
Witam po dłuższej nieobecności, znowu wziąłem się za to gaszenie a raczej jego brak w mojej ETZ 250 rocznik 1983 i odkryłem pewną rzecz, a mianowicie po odłączeniu masy idącej od regulatora napięcia do prostownika gaszenie działa prawidłowo, czy to może być wina regulatora napięcia? Ładowanie sprawdzałem i jest ok. No i w dodatku nagle zniknął mi klakson,...
Dla prostownika z użyciem tyrystora w roli regulatora prądu napięcie wtórnego uzwojenia musi składać nie mniej 15V - optymalny - 17-19V .
Z pustego i Salomon nie naleje - jeśli transformator daje za małe napięcie to żadna regulacja tu nie pomoże a wręcz pogorszy sytuację (na każdym regulatorze występuje spadek napięcia).
Do bardzo podobnego prostownika dołożyłem regulator XY-L30A , ustawiam napięcie jakie podaje producent akumulatora i nie bawię się w żadne pomiary bo szkoda na to czasu - po naładowaniu następuje rozłączenie obwodu ładowania.
Ja wykonałem kilkadziesiąt prostowników i do regulacji używałem gotowego układu JABEL "regulator prędkości obrotowej wiertarki" fak że jest on małej mocy ale można go troszke przerobić wymieniając tyrystor ipt. Natomiast prąd pobierany przez akumulator jest zależny od różnicy potencjałów prostownik>>>akumulator, czyli regulacje prądu ładowania najlepiej...
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Witam Cię Arsene. Pamiętam jak opisywałeś swoje problemy z Tym chińczykiem.Mam tylko jedno pytanie, czy napięcie z generatora na akumulatory idzie prosto z prostownika, czy poprzez regulator. Poz tym napięcia z generatora na prostowniku muszą być idealnie równe, jeżeli jedna z trzech faz będzie mieć inne napięcie, to przyczyna może być w prostowniku...
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
W tym układzie prostownika, poza napięciem tętniącym jest jeszcze regulator fazowy na uzwojeniu pierwotnym, zapewne też robi sporo bałaganu...
Witam ! Napięcie zasilania elektroniki masz podwyższone , nie piszesz jakie jest napięcie na szczotkach. Powodem tego jest nie przerwa w uzwojeniu pomiarowym -odniesienia / napięcie między punktem zerowym gwiazdy a odczepem uzwojenia roboczego jednej fazy / lecz skrót w tym uzwojeniu. Napięcie to powinno być około 17 V. Dlatego regulator widzi spadek...
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
Twój wybór. Nie zdziw się jeśli twoje trafo podda się po dłuższej pracy z tym regulatorem.
a napięcie 14,5V jest chyba nieco za niskie. Ja tak wcale nie uważam. Moim zdaniem jest w sam raz. Będziesz robił jakiś regulator/automatykę do prostownika?
Witam. Czy chodzi tobie o regulowane zasilacze(prostowniki), czy o regulatory napięcia większej mocy( regulacja obrotów itp.).
Czyli sprawdzić regulator, jakie napięcie jest na wejściu i wyjściu?
Oj koledzy to raczej nie tak. Prawdopodobnie szeregowo połączone cewki bez obciążenia podadzą ponad 50 V AC, A zatem sprawę rozwiąże regulator napięcia połączony z prostownikiem lub przetwornica.
Prostownik wirujący to zwykły mostek tylko umocowany na wirniku tak ze wiruje razem z nim, stąd ta nazwa. Służy to prostowania prądu wzbudzającego. Regulator obrotów jest potrzebny do utrzymywania stałych obrotów wirnika prądnicy a tym samym częstotliwości prądu. Regulator napięcia jak sama nawa wskazuje utrzymuje stałe napięcie zwykle przez regulacje...
Musisz założyć prostownik , regulator napięcia , akumulator a reszta to zabawka . Wyciąg ze średniej klasy samochodu kompa i czujniki poupychaj to wszystko w motorku , wgraj nowy program i jazda . Prawda że proste? Tylko patrz na drogę a nie na ten piękny pulpit bo daleko nie zajedziesz. Powodzenia w montażu
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Cześć. Napisz proszę na których pinach regulatora te napięcia powinny się pojawić. Dziś podłączyłem jeszcze raz prostownik i na wyjściu pojawiło się napięcie 220V. Gdy dotykałem przewodem minusowym regulatora w miejsce minusowe podłączenia szczotek, na styku iskrzyło, więc zasilanie regulatora wydaje mi się że jest.
ładowanie w każdym aucie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 V sprawdz to byle jakim miernikiem podczas pracy auta. jeśli będzie poniżej to wiadomo=prostownik plus regulator napięcia pozdrawiam
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
prostownik regulator napiąć regulator napiąć prostownik schemat zrobić regulator napiąć prostownik
schemat prasa hydrauliczna schemat zasilacz antenowy pomiar prędkości indukcyjnym
delonghi caffe corso moduł komfort termet
Logitech Z623 - Problemy z głośnikami satelitarnymi Candy CDCP 8/E - Czujnik poziomu wody - diagnostyka i wymiana