czy prądnica pracuje prawidłowo Jak z regulatora nie dostanie prądu wzbudzenia to nie będzie ładować. Skoro regulator i prądnica były wymienione to czy jedno i drugie jest na 6V (zakładam, że to instalacja 6-cio woltowa)? Dobrze jest podłączona masa regulatora i prądnicy?
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Potrzebny dobry regulator napięcia jak i prądu wtedy będzie chodzić
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Witam. Mam prądnicę P20C i chcę ją zamontować do traktorka. Problem jest w tym, że gdy podłączę prądnicę pod regulator prądu i pod akumulator to prądnica nie ładuje. Sprawdzałem prądnicę czy jest dobra i wszystko wskazuje, że jest sprawna. Połączyłem 18 z 16 i podłączyłem pod + akumulatora. Prądnica za czoła się kręcić, zgodnie ze strzałką na obudowie,...
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Co mi z tego jak tam w grę wchodzą jakieś temperatury?? To ci z tego że układ chroni akumulator przed przegrzaniem (ładowanie zbyt dużym prądem).
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Możesz zrobić zdjęcia, tej instalacji? Wtedy znajdziemy rozwiązanie. Jeżeli sobie przypominam, to silniki z tej serii mogą mieć czujniki paliwa w gaźniku, oleju, prądnicę, regulator prądu ładowania oraz rozrusznik elektryczny.
Planuję to połączyć następująco: Prądnica -> mostek prostowniczy -> Akumulator 6V 4.5Ah Zapomniałeś chyba o niezbędnym regulatorze ładowania (między mostkiem, a akumulatorem), ograniczającym zarówno prąd ładowania, jak i końcowe napięcie ładowania. Opisy takich układów znajdziesz z łatwością na forum (np. z użyciem LM317). Pozdrawiam.
Lampa jeśli faktycznie ma 72W, (w co wątpię) pobiera 6A prądu. Pojemność akumulatora (bez ładowania) pozwoli na 2 godziny świecenia lampy. Ładowanie w quadzie to kilka? 5-10? amperów. Najprawdopodobniej po kilku dniach padnie regulator napięcia. Pewnie wydajność prądnicy to jakieś 5-8A, (50W przednia żarówka + 2A na podładowanie akumulatora) Ciężko...
pozwole sobie nawet go zacytowac, bo po tylu latach odnalazlem ten tekst: "W mojej ówczesnej pradnicy przerwane było jedno uzwojenie. Nie chciała się z tego powodu wzbudzać na nowym regulatorze. Wywołane było to brakiem ciągłości prądu płynacego przez uzwojenie wzbudzenia (przy mechanicznym styk utrzymywał tą ciągłość). Przerwa w uzw. wzbudzenia unieruchomi...
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Jeszcze większa ilość inżynierów zaprojektowało regulatory prądu ładowania akumulatorów. Jeszcze do niedawna żadne auto nie miało czegoś takiego jak regulator prądu (bo i po co?), wszystkie alternatory (ba, nawet prądnice w starych konstrukcjach) mają regulatory kontrolujące napięcie nie prąd. A to dlatego że prąd ten (wytwarzany przez alternator/prądnicę)...
A nie lepiej było dać alternator z samochodu :?: Nie wiadomo, czy ta Twoja prądnica się wzbudzi, jeśli nie to musisz jej pomóc zasilając uzwojenie wzbudzenia. Kolejna sprawa - uzwojenie jest na pewno na sporo mniejsze prądy niż by Cię interesowało więc nawet jak by to grało to uzyskasz albo bardzo małe prądy i za duże napięcie albo przyda Ci się przetwornica...
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
W koszulce - dioda? Bezpiecznik? Szczerze mówiąc nie wyrozumiałem do końca czy kosiarka ma już akumulator czy kolega chce go założyć? Prądnicy spodziewałbym się raczej prądu zmiennego z wirującym magnesem, więc to ustrojstwo to może być dioda. Regulator od pf 126 nie nada się tu potrzeba raczej regulatora stratnego, ew zwykłego źródła prądowego. Tylko...
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Alternator ma stałe napięcie . Jak pisałem, że alternator należy postrzegać jako źródło napieciowe, czyli takie cuś, co zawsze dąży do oddawania takiego napięcia, jakie jest dla niego znamionowe to ktoś nic nie czaił. Cała zabawa robiega się o rezystancję wewnętrzną alternatora i dołączonego doń obciążenia,proszę pomysleć jakie płyną prądy wyrównawcze...
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Tak jak kolega podpowiada ,że jest to modyfikacja ,a nie naprawa układu ładowania .Jeśli już to zamontuj prądnicę 25 A i będzie po problemie ,tam nie ma żadnej elektryki która zjada prąd w nadmiarze .Sam mam pojazd z 1941 roku i staram się jak najwierniej odbudowywać poszczególne zużyte elementy .Pozdrawiam
nie mieszaj z prądnicą bo to jest alternator. Alternator jest prądnicą... prądu przemiennego. Podzbiór większego zbioru.
witam! posiadam bezynowego stara 660 z + na masie i mam problem po zamontowaniu nowego regulatora troche popracuje i spalają sie styki /przestaje ładować/ to już 4 regulator! prosze o poradę! PS od czego dopasować regulator napięcia? z plusem na mase, prądnica ma 18 A
Biegunowość dla prądnicy bez znaczenia. Będzie działać tak i tak. Żartujesz sobie jak zwykle, prawda?? Pomyliło ci się z alternatorem i znowu po raz kolejny bzdury piszesz. Prądnica DC wzbudza się na swoim własnym magnetyzmie szczątkowym, którego kierunek jest ustalony w stojanie i taka ma polaryzacje. Wzrost jej napięcia wraz z obrotami powyżej napięcia...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Chodziło mi o tę część, która wytwarza prąd (prądnica?, nie pamiętam tych precyzyjnych nazw). Sprawdził bym jakie napięcie dociera do regulatora z ,,prądnicy".
Regulator jak jego nazwa wskazuje ma utrzymywać napięcie powiedzmy 14V na akumulatorze.Akumulator w tym wypadku nie przeładuje,prądnica na wolnych obrotach najczęściej nie ładuje,to przeładowanie nie grozi.Niebezpieczne byłoby ładowanie zaczynające się powiedzmy 14,8-15V wzwyż,to jest szkodliwe dla akumulatora.Napisałeś tak; Dodam że jak ręcznie zewrze...
Jest to prostownik do ładowania akumulatorów. Silnik spalinowy w tym agregacie uruchamiany jest m.in. rozrusznikiem elektrycznym i właśnie ten prostownik jest do ładowania akumulatora będącego na wyposażeniu agregatu. Czerwony przewód, to + (plus) i powinien być podłączony do + akumulatora. Agregat chyba nieco z wyższej półki, więc prądnica powinna...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
W ciągniku znajomego pierwsze akumulatory wytrzymały 10 lat. Kolejne padały po 2 lub 3 latach. Zmierzyłem prąd ładowania z prądnicy - 0,5A. :) Znajomy wymienił szczotki, prąd ładowania wzrósł i... spaliła się prądnica wraz z instalacją - duży prąd spowodował sklejenie styków wyłącznika samoczynnego w regulatorze napięcia i w konsekwencji ciągnik o mało...
Jeśli akumulator 7Ah, to przydałby się prąd ładowania 0,7A. Do układu podwajacza napięcia byłyby potrzebne spore pojemności kondensatorów, np. 20 000 uF. Z tym, że dla symetrycznego układu jest ograniczenie co do połączenia z masą (albo prądnica musi dawać to napięcie z uzwojenia, które nie ma połączenia z masą, albo akumulator nie ma żadnej końcówki...
Czy ta prądnica 7kW daje prąd stały, czy zmienny? Jakie jest jej nominalne napięcie i przy jakich obrotach? Czy prądnica już jest wyposażona w jakiś regulator napięcia? Jakie chcesz zastosować akumulatory (ilość, napięcie, pojemność)? Jakie urządzenia domowe chcesz zasilać z tej prądnicy? W jakiej okolicy mieszkasz ( powierzchnia Polski ma miejsca o...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Mam pytanie,jak zrobić ładowanie akumulatorka żelowego (6v 4,5Ah) w motorowerze? Źródłem napięcia ma być prądnica Wiem już że potrzebny będzie mostek prostowniczy później regulator napięcia. I w tym właśnie problem jak wykonać taki regulator dla akumulatora żelowego? Czytając tutaj http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instr... "Parametry ładowania...
Witam wszystkich chętnych pomóc mi w pewnej sprawie. Otóż posiadam prądnicę od malucha, stawiając ją w imadle na sucho podpinając do obudowy masę i dając plus na wzbudzenie i kręcąc wałkiem za pomocą wiertarki, niezależnie od tego w którym kierunku są ustawione obroty prądnica daje prąd, natomiast podłączając ją do regulatora napięcia (razem z lampką...
To nie alternator, tylko prądnica prądu stałego, czyli silnik elektryczny. Komutator ma prawidłowy wygląd, najskuteczniejszą metodą kontroli jest zasilenie go 12V, obciążenie mechaniczne i kontrola pobieranego prądu. Prąd ładowania, powinien być wybity na korpusie, ew. moc prądnicy. Jeśli dojdziesz do 80% prądu i prądnica nie będzie się zatrzymywać...
Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący własny prąd samorozładowania akumulatora. Zamknięte akumulatory kwasowo-ołowiowe należy przynajmniej od czasu do czasu ładować na biegu jałowym, w przeciwnym razie z czasem tracą swoje...
...Jak ograniczyć prąd ładowania aku przez moją amerykanke.... Stosując odpowiedni regulator. Tak zwana "amerykanka" to prądnica trójfazowa prądu zmiennego, więc bezpośrednie dołączenie akumulatora jest niemożliwe. Napisz jak masz to w tej chwili połączone, bez tego będzie raczej trudno coś doradzić.
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
To ewidentnie jest wina regulatora. Wielu kolegów ma założone elektroniki i pomykają na światłach bez najmniejszych problemów z brakiem prądu - ładowanie na poziomie 13,5-14,5 V. Prądnica generuje 220W. Łatwo policzyć ile pobierają światła. Spokojnie zostaje zapas na ładowanie aku. Ten regulator RP-15M raczej nie podejdzie, bo w oznaczeniu ma "I - 12,5A"...
Zamiast oryginalnego reflektora Tylko że w obudowie reflektora masz prostownik selenowy dający prąd stały do ładowania akumulatora..
proszę o pomoc. nie ładowała mi prądnica w motocyklu więc zabrałem się za czyszczenie po wyczyszczeniu ładuje ale strasznie dużo chyba poodginalem styki w regulatorze ile powinien puszczać prądu a ile napięcia. muszę coś zrobić żeby jeździć i nie przeładować akumulatora teraz prawie gotuje. pomocy Dzięki
Witam Mam pytanie ponieważ chciałbym ładować akumulator (2x12V) przy pomocy mojego wiatraka, wiatraczek wiadomo daje całe spektrum napięć w moim przypadku od kilku V do 60-70V gdy jest wichura. Przy podłączeniu bezpośrednim pradnica <-> akumulator ładnie zaczyna ładować akumulator ale przy porywach prąd skacze do 2-3A a moja prądnica nawinięta...
Witam. Mam problem dotyczący rozładowywania po włączeniu świateł lub coś w gniazdo zapalniczki. Autko to microcar ładowany prądnicą. Regulator nowy, prądnica była regenerowana, aku był nowy. Jeździ bez problemu gdy nie włączę czegoś dodatkowego co pobiera prąd. Proszę o podpowiedzi co to może być
Skuter Piaggio posiada dwa obwody elektryczne i dwie niezależne prądnice. Jedna o mniejszej mocy podłączona jest przez jakiś prostownik i regulator napięcia - zasila akumulator prądem stałym. Z tego obwodu działają kierunkowskazy, światło stop i klakson. Druga prądnica zasila reflektor główny i jest tam żarówka 12V 35w. Sprawdziłem jednak ze jest to...
jezeli chodzi o uklad połączenia cewek z akumulatorem oraz cewka wysokiego napiecia to jest tutaj http://img85.imageshack.us/img85/5606/ma... i widać doskonale ze cewki połączone są szeregowo!!!! może wyjaśnię sprawe dokładniej. chodzi o silnik w motorowerze jawka. elektronika działa na zasadzie obracającego się magneta oraz cewek...
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Jak już jesteśmy w temacie o napięciach, to zapytam- mianowicie, mam taką jedną prądnicę, która nie rozkręca się do tych 14 V które ładują akumulatory. Prądnica ta uzyskiwała jakieś 11-12V góra 13V. Dodatkowo mam możliwość podłączenia ogniwa fotowoltaicznego do regulatora ładowania (można do niego podłączyć 2 źródła) Tak się zastanawiam, czy solar mógłby...
Prad wyjsciowy głównie zalezy od obrotów alternatora. To się tyczy chyba prądnic. Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora.
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Działanie jest następujące: lewy przekaźnik załącza prądnicę gdy jest wzbudzona do systemu (raczej powinno się powiedzieć że ten przekaźnik odłącza prądnicę gdy napięcie na niej spada poniżej progu ładowania. Prawy przekaźnik ogranicza prąd ładowania. Jerzy
Chyba zbyt słabo podkreśliłem (jak czytam teraz swój wcześniejszy post), że to nie jest regulator prądu ładowania. Z tej strony patrząc - nie wróżę długiej żywotności akumulatora, szczególnie, jeśli będzie rozładowywany również po wyłączeniu silnika. Powinien jednak być zastosowany typowy regulator, mający obie funkcje - regulacji prądu ładowania oraz...
najbardziej unikniemy dużego natężenia, gdy wcale nie odbieramy prądu! 10 A x 12 V = 120 W = 0.5 A x 240 V w teki sposób unikać należy dużego natężenia, gdy wcale nie odbieramy prądu to wtedy unikamy dużego i małego natężenia. Nasze obroty nie przekraczają podanych w katalogu łożysk (kilka tysięcy), a wirnik jest dobrze wyważony na potrzebne nam obroty....
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się jak to jest że typowy prostownik do ładowania aku ma 6A, natomiast alternator w samochodzie ma 40A+. Czy zatem mógł bym bezpiecznie ładować aku w domu prądem 30A ? Sprawa jest prosta i nie ma tu żadnej sprzeczności. Alternator mający znamionowy prąd 40 A może ładować takim prądem akumulator o ile tylko rezystancja...
Jak liny okrętowe. Conajmniej. Nawet małe dziecko wie-zasada-na każde 8A prądu przynajmniej 1mm kw. przekroju.
Kolego Mirek210 bardzo dziekuje za pomocne schemaciki.. Ale prosze oświec mnie... Czy moge do cewki odpowiadającej za lampy podłaczyc idealnie taki sam regulator jak mam w oryginale i cały prąd z 2 regulatorów posłac na aku a z aku dalej na przetwornice HID ? Ewentualnie przerobic prądnice w np. łącząc po 3 cewki szeregowo i całosc na ładowanie ?
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Z tego co tu napisano wynika, że w tym układzie nie ma regulacji napięcia a przy dwóch prądnicach nie będzie również regulacji prądu ładowania. Klient poszukuje prostego rozwiązania, toteż ja zaproponowałbym mu montaż regulatora napięcia od skutera - w uproszczeniu działa on jak dioda zenera dużej mocy zbijając nadmiar napięcia i chroniąc akumulator...
Taki alternator wyrwiesz ze szrotu nawet już za około 50 zł poza tym posiada on już zabudowany regulator napięcia który czuwa nad prawidłowym ładowaniem akumulatora i elektronika regulatora zmniejsza prąd ładowania gdy akumulator jest naładowany i czuwa nad prawidłową exploatacją akumulatora.Już pierwsze Fiaty 125 posiadały alternatory a dlatego że...
Witam. Proszę nie namawiać mnie na alternator bo właściciel nie chce nieoryginalnych części w swoim "ciapku" rok produkcji 1978. Proszę o pomoc w wyregulowaniu i wyjaśnieniu działania regulatora. Obecnie prąd ładowania zawiera się w granicach 1-3A a górny pojedynczy styk w regulatorze iskrzy od około 800RPM silnika. Prądnica raczej jest ok , gdy przycisnę...
Coś nie czytasz ze zrozumieniem... Wszyscy pisali: doda min 100V , min 3A. Może być "większa" "lepsza" itp. To prądnica prądu przemiennego identyczna w zasadzie działania jak dynamo rowerowe. Napięcie z niej uzyskiwane zmienia się (i to bardzo, nawet 10-cio krotnie!) w zależności od prędkości obrotowej silnika i od wielkości i rodzaju przyłączonego...
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
.....Zabytkowa spawarka "wirówka" jeszcze z DDR, ale elektryka niemal jak w samochodzie(dlatego piszę w tym dziale). Prądnica prądu stałego 12V 90W + regulator napięcia z wyłącznikiem prądu zwrotnego (z PF126). Objaw - brak ładowania.... A do czego w spawarce służy prądnica 12V-90W :?: . No bo chyba nie do "produkcji" prądu spawania . I do tego jeszcze...
Kolego nie przerabiaj na alternator bo straci klimat.Nie wiem czy nie doczytałem ale nie widziałem żeby ktoś wspomniał o szczotkach na prądnicy.Możesz też zrzucić pasek ,odpiąć przewody od regulatora i podać napięcie na 16 i 18 prądnicy jednocześnie.Prądnica będzie pracować jako silnik.O ile jest sprawna.Jeżeli nie pójdzie to prądnica na stół ale najpierw...
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
możesz sprawdzić 6 voltową, ale nie wiem ile wytrzyma, szczególnie jak przygazujuesz. Ładowanie ma sens jeżeli napięcie jest większe od napięcia aku. Prądnica daje dużo wieksze napięcie od 6V ( w zasadzie chodzi tu prąd), które ogranicza regulator. Dla mnie na 90% regulator. Cewka jeżeli nie jest zniszczona mechanicznie napewno jest dobra.
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Rozumiem czyli aby uzyskać z silnika elektrycznego 2kw trzeba dostosować obroty do obrotów producenta w tedy uzyskam blisko 2kw prądu, co trzeba zrobić aby silnik dawał prąd tylko dostosować obroty? A jak z ładowaniem akumulatora
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Już jestem po falstarcie - skasowałem post 17 sierpnia, ponieważ przeoczyłem "trzy kable z wiatraka". Przemyślałem Twój problem od nowa i to, co wymyśliłem skonsultowałem ze znajomym energoelektronikiem. Jego referencje: pracuje jako serwisowiec napędów falownikowych w spółce, której właścicielem jest Rockwell Automation Inc. Owe "trzy kable" świadczyłyby...
Prądnice do ładowania akumulatorów na lokomotywach są zazwyczaj obcowzbudne. Dwa przewody odprowadzją napięcie , trzeci to wzbudzenie.Jeśli niema oznaczeń na kablach to można zmierzyć uzwojenia rezystancyjnie omomierzem - uzw. twornika mała , uzw. wzbudzenia większa rezystancja.Drugi koniec uzw. wzbudzenia jest połączony na stałe z przewodem ,, - ''...
to nie samochód, to motocykl (prądnica z magnesami stałymi-brak możliości regulacji prądem wzbudzenia), regulator jest sprawny, brakuje mu tylko tego ogranicznika
Trudno się dziwić: jeden tyrystor z układu przepuszcza prąd ładowania do akumulatora, a drugi zwiera prądnicę, jeśli napięcie na żarówkach jest za duże...
Hmmm słuszne stwierdzenie ale grzałki będą włączane dopiero po uzyskaniu nastawionego progu napięcia czyli ta prądnica tak czy inaczej będzie musiała dawać napięcie około 400V w zależności jakie jest napięcie znamionowe tej prądnicy co za tym idzie prądnica będzie juz miała dobrze ponad 1000obr/min Co do regulatora jeśli istnieje bo zakładam że go nie...
Prądnica bez sensu ! Praktycznie ze względu na zasadę działania alternator ma 5 x większą sprawność ,działa przy 3 razy mniejszych obrotach ,praktycznieod b,małych słabo ale płynnie , wytrzyma 5x większe obroty max. zakłucenia ze szczotek pradnicy !.Prąd prądnicy przepływa przez regulator ,przekażnik zwrotny podmuch w swym szczycie przez sekunde bedzie...
Schemat jest dobry i wszysko jest pokazane. Prądnica ma wzbudzanie poprzez stojan a nie szczotki. Z wirnika poprzez szczotki jest odbierany prąd do akumulatora włączanego z prądnicą poprzez włącznik zintegrowany z regulatorem. Regulator jest dwuzadaniowy. Z jednej strony ma styk który łączy prądnicę z akumulatorem a po drugej stronie ma styk który jest...
czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik. Jeśli prąd ładowania jest za niski, to uszkodzony może być regulator (prostownik) jak i prądnica (alternator). Jeśli byłby za wyskoki, to na 99% uszkodzony regulator. Regulator napięcia (jak sama nazwa wskazuje) ma regulować napięcie do zadanego poziomu (np. 14V), ale jeśli dostaje zbyt niskie napięcie,...
Ostatecznie - dwa źródła informują o korozji płyt akumulatora gdy jego napięcie osiągnie 15,5-16,2V a prąd ładowania będzie większy niż stugodzinny lub wg. drugiego źródła - pięciusetgodzinny. Dla akumulatora 100Ah oznacza to prądy rzędu 1A i 0,2A. Przy czym większe prądy są dopuszczalne dla akumulatorów z elektrolitem ciekłym, do którego można dolać...
Zacznij od tego czy masz na pewno wszystko dobrze połączone. Przy prądnicy 6V możesz zrobić taki test: zdejmij pokrywę regulatora mechanicznego, przy wyłączonym zapłonie zewrzyj styki wyłącznika prądu zwrotnego - powinna zapalić się kontrolka ładowania. Następnie przy włączonym zapłonie, kontrolka normalnie zapalona, powinna przy zwarciu tych samych...
Witam W jaki sposób zbudować regulator napięcia i prądu ładowania akumulatorów 24V 200 Ah zasilanych prądnicą samowzbudną? Prądnica napędzana turbiną Savoniusa, wolnoobrotowa, 3-fazowa, moc ok 1kW. Bez obciążenia daje napięcie międzyfazowe 0-170V. Problem dotyczy nadwyżek napięcia przy dużych wiatrach, i nie chodzi o to jak te nadwyżki wykorzystać (odzyskać),...
Nieważne skąd akumulator. Ważne 12 V i poj. 5.5Ah. Ładujesz jak każdy aku. wg. zasady prąd ładowania 10 % pojemności czyli u ciebie 0.6 A. Każdą ładowarką z regulacją prądu. Nie ma co kombinować z prądnicami, tym bardziej , że nie podajesz parametrów prądnicy.
Witam, posiadam skuter Zipp Vapor 2008r. Światła były dość słabe dlatego postanowiłem zakupić przetwornice oraz żarnik ksenonowy. ( Nie na drogi publiczne ) Efekt jest powalający niestety nie wyrabia prądnica. Pobór prądu 3,5A, a ładowanie około 2,5A. Instalację przerobiłem i zasilanie na przetwornice jest prosto z akumulatora. Próbowałem bawić się...
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
regulator prąd prądnica regulator prąd wzbudzić prądnica ładować prądnica
einhell uszkodzona ładowarka szrot majster klapa mastercook
awaria wspomaganie awaria wspomaganie
Różnice między parametrami P03 i P04 w Termet Silver Pro Sprawdzenie pochodzenia ciężarówki MAN VIN WMAN13ZZ6CY270865