Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Myślę że tutaj coś znajdziesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/16-cze-...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Odświeżam.
Ok. Coś rozumiesz. Ale: Próg otwarcia wg. datasheet to 2-4 V. Spory rozrzut. Nie uważasz? Przeczytaj sobie a będziesz wiedział dlaczego spaliłeś tranzystor: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... A jak przeczytasz to sam sobie odpowiesz na moje pytanie: Czy ten regulator to żart? W takim układzie tranzystor powinien pracować impulsowo. Jak...
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
Witam Drodzy koledzy w jaki sposób mogę ominąć regulator napięcia w zamieszczonym poniżej schemacie oznaczony on jest numerem 21 i zaznaczony czerwonym znakiem X http://images29.fotosik.pl/8/4cd8f002fc1... Poniżej zamieszczam ten sam schemat do pobrania, tam będzie można go powiększyć i dokładniej go zwerfikować . Cena tego regulatora to 44zł...
Witam, mam simsona S51 rok 82, chciałbym się dowiedzieć jaką śrubką reguluje się zapłon bo simsonek szybko się grzeje i nie ma mocy. Pozdrawiam
Jak w temacie,regulator od mz trophy,6v 60w.Dzieki
Witam! Przerabiałem trochę mojego Simsona, ale to w sumie nie ma za dużego znaczenia. Miałem instalację z ELBĄ, jednak pomimo stosowania wszelkich wymaganych środków ostrożności układ ten spalił się. Nie stało się to pierwszy raz, więc nie mam zamiaru wydawać kolejny raz 50zł i czekać aż ponownie się spali... Postanowiłem zrobić inaczej - zastosowałem...
Witam! Mam mały problem z wyregulowaniem gaźnika w moim Simku, wygląda na to, że dostaje za mało paliwa bo jest słaby i dusi się jak się mu da konkretnie gazu... Tłok jest nowy, pierścienie też, cylinder też jest ciasny... wymieniłem wszystkie dysze w gaźniku i teraz zostaje mi go wyregulować (to jest nowy typ gaźnika).... ale nie bardzo się orientuję...
06061947 Proszę czytaj dokładnie . Przecież to są napięcia z podłączenia w gwiazdę . Pisałem że nie mogę podłączyć w trójkąt bo cewki są nie równe , powyżej pisze że pulsuje , 3 fazyx2V=6 co świadczy o pomiarze 3 fazowym . Sprawę za wysokiego napięcia załatwił regulator od motoroweru simson zakres pracy do 240V stałego , na wyjściu 13,6V powyżej 240V...
Witam tak jak w temacie mam problem z podłączeniem ponieważ nie mam zadnego schematu i nie wiem ktore kolory do czego są proszę o pomoc.
hej poszukuję kogoś, kto naprawi simsona S51 tylko regulacja, gaźnik, zapłon itp Katowice oczywiście za kase
Witam posiadam uszkodzony regulator napięcia Elba 6V, stosuje się go w motocyklach marki Simson jako zintegrowane ładowanie wraz z przerywaczem kierunkowskazów. Poniżej zamieszczam zdjęcia na których widać jedno z wyraźniejszych uszkodzeń, a mianowicie jest to spalona dioda: http://images29.fotosik.pl/18/d513fcb24a... http://images28.fotosik.pl/18/0669fe73f1...
witam wszystkich map pytano jak idzie kabel od regulatora do akumulator co ładuje go to musi iść przez stacyjkę i bezpiecznik czy może iść tylko przez sam bezpiecznik i czy napięcie może być cały czas włonczone.
Więc jak w temacie nie pali. Chyba ze z popychu ale też trzeba kawałek lecieć żeby zapalił, jak już zapali to troszkę go dusi. Ale na wolnych znowu umiera;/. Gaźnik nówka, cylinder, pierścionki, tłok, wszystko dobrze. Zapłon dobrze ustawiony. Ma kompreche dobra. ;/. Podejrzewam regulacje gaźnika. Napiszcie mi jak to zrobić tak na oko. Wiem że regulacja...
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Skoro prądnica daje 45V, to jakie to ma znaczenie czy pod obciążeniem czy nie. Najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator napięcia.
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
Myślę żeby lepiej się skupić nad regulatorem bo prądnica jest ok. W Simsonie oryginalnie było inaczej i wiem o tym a w tym przypadku mamy taki układ, że kilka cewek robi za jedną i jest ona wystarczająco wydajna aby zasilić światła i ładowanie i jest to żółty kabel. Pytanie jest tylko jedno jak to ustrojstwo podłączyć żeby wyprostowany prąd zapodawało...
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka...
witam próbowałem kiedyś zrobić ładowanie w simsonie dałem cewkę od ładowania przez mostek prostowniczy i bezpośrednio do akumulatora niestety nie było nawet mowy o tym aby napięcie ładowania przekroczyło 14 V prądnica w simsonie jest na tyle mało wydajna że regulator nie był potrzebny. pozdrawiam
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
mierz napięcie pod obciążeniem. Robiłem w takim motorze ładowanie bo oryginalny regulator a w sumie prostownik padł więc po prostu dałem mostek prostowniczy bez żadnych tam regulatorów bo to przy tych prądnicach nie ma sensu i tak nie przeładuje. działa do dzisiaj. Jak chcesz założyć ten od simsona to on jest razem z przerywaczem kierunków za ładowanie...
w zasadzie ten akumulator nie ma wiekszego obciążenia, tylko kilka strzałów iskrą na zapłonie, potem już prąd idzie z prądnicy, wiec nie ma problemu z jego ładowaniem Dodano po 10 fajnie jak byś regulator miał impulsowy, ja niestety takiego nie mam i cześć energii idzie w ciepło. u mnie po odpaleniu energia na zapłon już nie idzie z regulatora lub akumulatora...
możesz sprawdzić 6 voltową, ale nie wiem ile wytrzyma, szczególnie jak przygazujuesz. Ładowanie ma sens jeżeli napięcie jest większe od napięcia aku. Prądnica daje dużo wieksze napięcie od 6V ( w zasadzie chodzi tu prąd), które ogranicza regulator. Dla mnie na 90% regulator. Cewka jeżeli nie jest zniszczona mechanicznie napewno jest dobra.
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
cewka jest nawinięta pojedyncza(bez tego częściowego ładowania) chciałbym zamontować jakaś diode czy coś i np. regulator od prądnicy od malucha. ale przy takim napięciu idzie dym z regulatora ;/
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
masz moze uszkodzoną prądnice, mostek gretza bądz regulator napięcia. musiosz posprawdzac przewody czy nie mają przerwy.
W linku to ble ble. Wiedzą, że coś dzwoni tylko nie wiedzą w którym kościele. Nie wiem jaki masz silnik? Czeski czy Dezamet? W tym drugim można się pokusić o montaż prądnicy od Simsona. Ludziki. Nie raz pisałem, że 6V czy 12V to sprawa umowna. Tyczy żarówek i akumulatora (szczególnie!). To jakie napięcia są w instalacji zależy od: 1. Obciążenia przyłączonego...
nie jestem pewien ale chyba simsony nadający się do twoich potrzeb regulator miały - jeśli ktoś wie lepiej niech sprostuje
Stacyjki w Simsonach były cztero-,sekcykne, co z resztą widać na schematach. Można użyć praktycznie każdą "Simsonowską" modyfikując schemat do aktualnego zestawu osprzętu. Napisz jaką masz prądnicę. Szczególnie jak wygląda cewka ładowanie- światło stop. Jaki regulator napięcia (ELBA) i czy jest regulator napięcia światła przedniego. Jaki zapłon No i...
jack63 napisał: ...Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. ... Wybacz, że cytuję sam siebie, ale nie czytasz dokładnie. Do czerwonego kabla dołącz anodę diody. Katoda będzie połączona z wyprowadzeniem nr 2 stacyjki przez kabel brązowo-biały w oryginalnej instalacji - i ile dobrze pamiętam. Stacyjka musi też mieć...
Gdyby w Elbie był mostek to 31b nie był podłączony do masy tylko do prądnicy. Bez mostka tak jak mówi mody0202 jaki prąd wejdzie taki wyjdzie.Sam miałem Simsona i w oryginalnej instalacji był mostek.
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Witam Jaką masz pojemność Akumulatora w motorze, bo simsony mają 12V 5,5Ah . Jeżeli Masz podobny to zastosowałbym regulator od simsona który ma w sobie jeszcze przerywacz kierunkowskazów a schemat znajdziesz na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... regulator można dostać na allegro http://www.allegro.pl/simson_elba_12v_ni...
Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie.. Pisałem o wersji 12V. Co miał i co ma aktualnie autor tematu, tego nie wiadomo. Choć pisze: Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe. Z tymi cewkami w Simsonie jest niezłe zamieszanie. W trakcje rozwoju konstrukcji...
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Słyszałem o tych regulatorach, patrzyłem nawet jak one wyglądają i powiem że w miejscu gdzie większość agregatów ma zamontowany ten regulator czyli na końcu prądnicy pod metalową pokrywą u mnie jest taka jakby cewka na dwa piny/wsuwki, wielkością i wyglądem przypomina cewkę zapłonu od Simsona czy MZT-y. Jednak agregat jest jednofazowy, na jednym kablu...
Witam !!! Posiadam przy Simsonie regulator napięcia Unitry z przewodem masowym "-" powinien iść na masę. Dwa przewody ze znakiem ≈, Które prawdopodobnie są podłączane do stacyjki. Zostaje jeden przewód "+" który należy gdzieś podłączyć ??? Jak podłączymy do + akumulatora (przez bezpiecznik) to mijamy się z ładowaniem prądnicy. Jak odwrotnie podłączymy...
Widzę że nie masz pojęcia o motorowerowej prądnicy prądu przemiennego jak jest w romecie , jawce czy simsonie itp. jest to najprostrzy generator synchroniczny z wzbudzeniem magnesami w wirniku. :) wspomniałem o tym na samym wstępie. ok jak to się mówi zwracam honor
Mógłbym prawie z tobą się zgodzić "Jarooo!!!", a w samochodach się je stosuje. Problem w ładowaniu, nie znoszą przeładowania, dlatego tylko elektroniczne regulatory alternatora (prądnicy) zdaja egzamin. W motorowerze prawdopodobnie jest elektromechaniczny regulator. Który nie wiadomo jeszcze czy właściwie ustawiony. Jak będzie źle ustawione napięcie...
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
....jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie A jakież to są regulatory dwufazowe??? Żyję już trochę lat a takiego regulatora nie wiedziałem. Podobnie jak prądnicy DWUFAZOWEJ. cały plan psu w d*pe Plan od początku był ... jak napisałeś... tylko...
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Podłączam się do prośby o schemat kolegi. Mam ten sam problem, odwinięcie cewek dało taki efekt, że na wolnych obrotach jest ok 5V na ładowaniu akumulatora. Napięcie prądnicy nie może przekraczać 35V gdyż używam tego układu ładownia opartym na L7815CV Potrzebuje schemat regulatora, który ograniczy napięcie do 14,4V z ok 60- 70V aby na wolnych obr. napięcie...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
nie wiem albo ja tak trafiam albo inni mają pecha i cały czas mówią o przeładowaniu aku a ja powtórzę to co zwykle że tam jest problem z niedoładowanym aku a nie przeładowanym dobrze by było jakby takie świetne ładowanie było z tej prądnicy. Dodam jeszcze że robiłem tak dla ludzi i nigdy nikt nie miał z tym problemów, a i swego czasu sam jeździłem przez...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
regulator prądnica simson układ prądnica simson regulator simson
control moduł incorrectly coded zadania elektrotechnika iskry mastercook
suszarka electrolux suszarka electrolux
Pralka Electrolux nie odpompowuje wody - przyczyny i rozwiązania Kenwood RXD-25L – nowy laser, brak obrotu płyty CD, diagnostyka silnika i drivera AN8812