To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Myślę że tutaj coś znajdziesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/16-cze-...
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Skoro prądnica daje 45V, to jakie to ma znaczenie czy pod obciążeniem czy nie. Najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator napięcia.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Myślę żeby lepiej się skupić nad regulatorem bo prądnica jest ok. W Simsonie oryginalnie było inaczej i wiem o tym a w tym przypadku mamy taki układ, że kilka cewek robi za jedną i jest ona wystarczająco wydajna aby zasilić światła i ładowanie i jest to żółty kabel. Pytanie jest tylko jedno jak to ustrojstwo podłączyć żeby wyprostowany prąd zapodawało...
witam próbowałem kiedyś zrobić ładowanie w simsonie dałem cewkę od ładowania przez mostek prostowniczy i bezpośrednio do akumulatora niestety nie było nawet mowy o tym aby napięcie ładowania przekroczyło 14 V prądnica w simsonie jest na tyle mało wydajna że regulator nie był potrzebny. pozdrawiam
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
mierz napięcie pod obciążeniem. Robiłem w takim motorze ładowanie bo oryginalny regulator a w sumie prostownik padł więc po prostu dałem mostek prostowniczy bez żadnych tam regulatorów bo to przy tych prądnicach nie ma sensu i tak nie przeładuje. działa do dzisiaj. Jak chcesz założyć ten od simsona to on jest razem z przerywaczem kierunków za ładowanie...
Alternator podaje już w instalacje napięcie stałe a prądnica wymaga prostownika i regulatora. Kol pawels2004 jaki to wogóle motor rocznik itp.
masz moze uszkodzoną prądnice, mostek gretza bądz regulator napięcia. musiosz posprawdzac przewody czy nie mają przerwy.
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
możesz sprawdzić 6 voltową, ale nie wiem ile wytrzyma, szczególnie jak przygazujuesz. Ładowanie ma sens jeżeli napięcie jest większe od napięcia aku. Prądnica daje dużo wieksze napięcie od 6V ( w zasadzie chodzi tu prąd), które ogranicza regulator. Dla mnie na 90% regulator. Cewka jeżeli nie jest zniszczona mechanicznie napewno jest dobra.
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Odświeżam.
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
Ok. Coś rozumiesz. Ale: Próg otwarcia wg. datasheet to 2-4 V. Spory rozrzut. Nie uważasz? Przeczytaj sobie a będziesz wiedział dlaczego spaliłeś tranzystor: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... A jak przeczytasz to sam sobie odpowiesz na moje pytanie: Czy ten regulator to żart? W takim układzie tranzystor powinien pracować impulsowo. Jak...
Stacyjki w Simsonach były cztero-,sekcykne, co z resztą widać na schematach. Można użyć praktycznie każdą "Simsonowską" modyfikując schemat do aktualnego zestawu osprzętu. Napisz jaką masz prądnicę. Szczególnie jak wygląda cewka ładowanie- światło stop. Jaki regulator napięcia (ELBA) i czy jest regulator napięcia światła przedniego. Jaki zapłon No i...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
Witam Jaką masz pojemność Akumulatora w motorze, bo simsony mają 12V 5,5Ah . Jeżeli Masz podobny to zastosowałbym regulator od simsona który ma w sobie jeszcze przerywacz kierunkowskazów a schemat znajdziesz na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... regulator można dostać na allegro http://www.allegro.pl/simson_elba_12v_ni...
Może to "musztarda po obiedzie", bo już kupiłeś PVL, ale moje doświadczenia z tą prądnicą są negatywne. Przez ok 2 lata była montowana w nowych Simsonach a później było montowane VAPE. W PVL po ok. 2-3 kkm regularnie padała cewka ładująca CDI. Trzeba było przewijać, co jest możliwe. Natomiast z VAPE nie było problemów.
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
cewka jest nawinięta pojedyncza(bez tego częściowego ładowania) chciałbym zamontować jakaś diode czy coś i np. regulator od prądnicy od malucha. ale przy takim napięciu idzie dym z regulatora ;/
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
06061947 Proszę czytaj dokładnie . Przecież to są napięcia z podłączenia w gwiazdę . Pisałem że nie mogę podłączyć w trójkąt bo cewki są nie równe , powyżej pisze że pulsuje , 3 fazyx2V=6 co świadczy o pomiarze 3 fazowym . Sprawę za wysokiego napięcia załatwił regulator od motoroweru simson zakres pracy do 240V stałego , na wyjściu 13,6V powyżej 240V...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
nie jestem pewien ale chyba simsony nadający się do twoich potrzeb regulator miały - jeśli ktoś wie lepiej niech sprostuje
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym 1. Nie znam polskiego motoroweru, który miałby aż tak mocny iskrownik (może poza...
Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie.. Pisałem o wersji 12V. Co miał i co ma aktualnie autor tematu, tego nie wiadomo. Choć pisze: Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe. Z tymi cewkami w Simsonie jest niezłe zamieszanie. W trakcje rozwoju konstrukcji...
Gdyby w Elbie był mostek to 31b nie był podłączony do masy tylko do prądnicy. Bez mostka tak jak mówi mody0202 jaki prąd wejdzie taki wyjdzie.Sam miałem Simsona i w oryginalnej instalacji był mostek.
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka...
Słyszałem o tych regulatorach, patrzyłem nawet jak one wyglądają i powiem że w miejscu gdzie większość agregatów ma zamontowany ten regulator czyli na końcu prądnicy pod metalową pokrywą u mnie jest taka jakby cewka na dwa piny/wsuwki, wielkością i wyglądem przypomina cewkę zapłonu od Simsona czy MZT-y. Jednak agregat jest jednofazowy, na jednym kablu...
Mam problem w Jawce, która na biegu jałowym przy niskich obrotach daje ok 20v i przy wysokich skacze do 50V! Przez to straciłem przerywacz 6V bo moim błędem było,ze podłączyłem go przed sprawdzeniem napięcia. Ale o dziwo tylna żarówka 6V trwa... Wymyśliłem,żeby zmienić wszystkie podzespoły na 12V i zastosować ELBĘ Simsonowską do prostowania prądu, ładowania...
W linku to ble ble. Wiedzą, że coś dzwoni tylko nie wiedzą w którym kościele. Nie wiem jaki masz silnik? Czeski czy Dezamet? W tym drugim można się pokusić o montaż prądnicy od Simsona. Ludziki. Nie raz pisałem, że 6V czy 12V to sprawa umowna. Tyczy żarówek i akumulatora (szczególnie!). To jakie napięcia są w instalacji zależy od: 1. Obciążenia przyłączonego...
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Witam !!! Posiadam przy Simsonie regulator napięcia Unitry z przewodem masowym "-" powinien iść na masę. Dwa przewody ze znakiem ≈, Które prawdopodobnie są podłączane do stacyjki. Zostaje jeden przewód "+" który należy gdzieś podłączyć ??? Jak podłączymy do + akumulatora (przez bezpiecznik) to mijamy się z ładowaniem prądnicy. Jak odwrotnie podłączymy...
Widzę że nie masz pojęcia o motorowerowej prądnicy prądu przemiennego jak jest w romecie , jawce czy simsonie itp. jest to najprostrzy generator synchroniczny z wzbudzeniem magnesami w wirniku. :) wspomniałem o tym na samym wstępie. ok jak to się mówi zwracam honor
Mógłbym prawie z tobą się zgodzić "Jarooo!!!", a w samochodach się je stosuje. Problem w ładowaniu, nie znoszą przeładowania, dlatego tylko elektroniczne regulatory alternatora (prądnicy) zdaja egzamin. W motorowerze prawdopodobnie jest elektromechaniczny regulator. Który nie wiadomo jeszcze czy właściwie ustawiony. Jak będzie źle ustawione napięcie...
Podłączam się do prośby o schemat kolegi. Mam ten sam problem, odwinięcie cewek dało taki efekt, że na wolnych obrotach jest ok 5V na ładowaniu akumulatora. Napięcie prądnicy nie może przekraczać 35V gdyż używam tego układu ładownia opartym na L7815CV Potrzebuje schemat regulatora, który ograniczy napięcie do 14,4V z ok 60- 70V aby na wolnych obr. napięcie...
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...
....jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie A jakież to są regulatory dwufazowe??? Żyję już trochę lat a takiego regulatora nie wiedziałem. Podobnie jak prądnicy DWUFAZOWEJ. cały plan psu w d*pe Plan od początku był ... jak napisałeś... tylko...
nie wiem albo ja tak trafiam albo inni mają pecha i cały czas mówią o przeładowaniu aku a ja powtórzę to co zwykle że tam jest problem z niedoładowanym aku a nie przeładowanym dobrze by było jakby takie świetne ładowanie było z tej prądnicy. Dodam jeszcze że robiłem tak dla ludzi i nigdy nikt nie miał z tym problemów, a i swego czasu sam jeździłem przez...
Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie. A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne...
Schemat super! Wklej go tylko wg. zasad wklejania zdjęć, tak by był dostępny na stronie tematu. Przerób go na JPG i obetnij brzegi. Użyj programu IrfanView lub innej przeglądarki obrazków. Jest tylko jedno ważne pytanie: Czy schemat ma 100% odpowiada temu co masz w motorze???? Sprawdź. To podstawowa kwestia! Napisz również co zostało ci z oryginalnej...
Poszukuję konkretnego rozwiązania od ok. 6 miesięcy, więc wszystkie tematy na tym i innych forach czytałem kilka razy. Chcę wykonać dobrą instalację ładującą akumulator w trójce na 12v. Wcześniej działałem na 6v ale dałem sobie spokój z tym, gdyż 12v bardziej się opłaca i wiele osób tak robi (nie żebym uległ namowom ale sam to rozumiem dlaczego 12v...
regulator prądnica simson układ prądnica simson regulator simson
podajnik ręczny sonda lambda accord fujitsu siemens wymiana procesora
oblodzony parownik zlecę lutowanie
Piaggio X8 125 2006 – lokalizacja impulsatora, iskrownika i magneta, szczegółowy opis demontażu Amica DFM62D7TOqID – kody H1-H14, zawieszanie, wymiana programatora, cykl Eco