40 A to max jaki regulator poda prąd na odbiornik, akumulator.
-pierwsze primo-nie potrzebujesz regulatora prądu, a regulator napięcia wyjściowego zasilacza. Zauważ, że jeżeli na stałej rezystancji regulujesz napięciem, od razu następują zmiany prądu w obwodzie. To raz, bo: -drugie primo-akumulatory kwasowe ołowiowe źle znoszą ładowanie prądem stałym stabilizowanym.
Może to jest to związane z alternatorem i regulatorem napięcia.
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
Regulator ładuje takim prądem na który pozwala akumulator ale nie większym niż w Twoim przypadku 30A. To jaki jest maksymalny dopuszczalny prąd ładowania akumulatorów zależy od ich chemii. Tym powinieneś się sugerować. Czy regulator ładuje zawsze maksymalnym prądem (30A) Zastanów się. Skoro moc to iloczyn natężenia prądu i napięcia, to jeżeli masz na...
Regulator ładowania MPPT, akumulator 24 V, rezerwę na regulatorze na 2 panel i wtedy można grzać wodę. Sytuacja: akumulator całkiem naładowany a panele dalej produkują prąd. W pochmurne dni wystarczy produkcji na doładowanie akumulatora.
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
Dlaczego pomimo, że dzisiaj o 15-ej (słońce) zmierzony na wejściu do ww. regulatora prąd z paneli wynosił 58V 16A (928W) - regulator ładuje akumulatory z mocą tylko ok. 210W?? Przecież masz już prawie na max naładowane akumulatory, im akumulator bliżej "fulla" tym zmniejsza się prąd. Pozbądź się tej przetwornicy i kup wersję 24V, akumulatory połącz...
Da radę. PS. Prądem się nie zasila !!!
Jeśli zwykły PWM to da radę. Tutaj nie ma konwersji niższe napięcie->większy prąd.
Sprawdź prąd podłączając regulator i akumulator - wiemy że panele są sprawne więc teraz trzeba sprawdzić jak zachowują się z regulatorem. To czy prąd mierzysz w gałęzi dodatniej czy ujemnej nie ma znaczenia - jedynie miernik należy ustawić na pomiar A ( prądu ) i włączyć go szeregowo w układ - między panele a regulator. Jednak wstępnie można wskazać...
http://obrazki.elektroda.pl/5705277100_1... uote] Robisz zwarcie w miejscu zaznacznym na zielono. Poza tym wszystko jest zupelnie zle zrobione, napisz dokladnie ktory parametr chcesz mierzyc. Dzielnikow nie daje sie w szereg tylko rownolegle i wtedy dajesz rezysotry o duzym oporze.
Są regulatory prądu i napięcia. Dasz i będzie dobrze.
Chodzi ci o regulator prądu ładowania akumulatora z prądnicy??
Cała kwestia się rozbija o to ile będzie pobieranego prądu Wp z wszystkich urządzeń podłączonych równocześnie. Dajmy na to ze: -lodówka 60W -ładowarka 10W -led 20W -radio 10W To masz łącznie 100Wp , teoretycznie wystarczy Ci regulator 10A i aku 100Ah. Nie zależnie ile Ci pokaże regulator to prąd akumulatorów będzie ok. 10A. A 10A to masz zalecany prąd...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Prąd maksymalny silnika, prąd maksymalny regulatora, prąd jaki jest w stanie dać akumulator...
Mam pytanie. Jak to jest w przypadku tanich prostowników z płynną regulacją (popularne Stefpole, Romstany, Kukle itp.) Czy tutaj na pobór prądu z sieci ma także wpływ nastawienie regulatora?
Cześć. Mam Dps1200FB A i muszę zrobić regulator prądu. Mam akumulator, który należy ładować prądem 50 A, ale urządzenie może wyprowadzić wszystkie 100. Jakieś pomysły, jak to zrobić?
Mógłbym akumulator bez regulatora ładować. I ja tak robię, od początku. Mam tylko kontroler napięcia akumulatora. Po podłączeniu wprost do akumulatora z pominięciem regulatora natężenie prądu wyniosło 4A i tylko 14,4 -14,7v napięcie! I to napięcie świadczy o tym, że akumulator jest już naładowany. U mnie w tym momencie, wkraczałby kontroler napięcia...
Wymiana tego układu chyba nie ma sensu, jak widzisz że większość użytkowników ma z tym problem, więc pytanie czy kupisz ten układ sprawny? Jak masz możliwość, to spróbuj rozebrać ten układ, pewnie pójdzie bez problemu jak każdy inny przerywacz kierunkowskazów lub przekaźnik. Też szukałem ale nie znalazłem nic na temat jego konstrukcji wewnętrznej. Zrób...
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Witam wszystkich, szukam gotowy regulator z zabezpieczeniem przed przeładowaniem ładowania akumulatora, wiem że jest dużo schematów budowy tajgi czegoś, jednak mi się w to nie chce bawić i chciałbym taki gotowiec wsadzić w prostownik. Wiem że zv czasem ładowania prąd rośnie i może zepsuć Aku, czego nawet doświadczyłem. Co myślicie o takim regulatorze...
czyli że np regulator Mppt nie powinien ładować akumulatorów żelowych bo je szybciej rozwali, (ale to jest przykład) dlatego potrzebuję info jaki regulator powinien pracować z jakim akumulatorem. MPPT to jest algorytm sterowania napięciem paneli PV w celu wyciągnięcia z nich jak największej mocy w danej chwili. Nie ma nic wspólnego z ładowaniem akumulatorów....
To nie taka prosta sprawa i wynika głównie z krzywej ładowania akumulatora. Ładowarka oprócz regulatorów prądu i napięcia posiada logikę sterującą, którą może opisać jakiś algorytm. Zwykle jest tak, że najpierw ładowane jest stałym prądem i mierzone jest napięcie, gdy osiągnie ono jakaś tam wartość, ładowane jest stałym napięciem. Nie wiem jak to jest...
Jeśli masz taśmy na 12 V, to masz je przyłączyć właśnie do akumulatora; tam wahania napięcia są najmniejsze, na pewno się nie spalą, bo mają oporniki ograniczające prąd.
Długość kabla powinna wynosić od 60-70 cm. Dla długości kabla 1m (zawsze lepiej dać trochę zapasu pry liczeniu) i poborów prądu ładowania w szczycie, powiedzmy do 3.5A, straty napięcia/mocy na kablach o różnych przekrojach wynosiły: 1mm² strata napięcia: 0,16V/1,33% 1,5mm² strata napięcia: 0,1V/0,83% 2,5mm² strata napięcia: 0,06V/0,50% 4mm² strata...
Przy panelu 50W nie martwił bym się, że prąd ładowania będzie zbyt duży z takiego panelu max będzie około 3A czyli dość niski. Każdy regulator natomiast "pilnuje" aby nie przekroczyć pewnych ustawionych parametrów naładowania akumulatora, czyli po pełnym naładowaniu zakończy procedurę. Jeżeli chodzi natomiast o dalszą rozbudowę to nie każdy regulator...
Moim zdaniem 20A to jest suma prądu z regulatora do odbiorników i z regulatora do akumulatora. Prądy po 12-15A to widziałem nawet teraz w zimie kiedy było trochę dobrego słońca. Zresztą dla mnie to nie jest istotne, bo w słoneczne dni i tak mam ogromny nadmiar energii, za to w trakcie kiepskiej pogody muszę zbierać nawet najmniejsze ochłapy.
Szukam schematu regulatora prądu do prostownika.Może być na wtórnym lub na pierwotnym. Mój e.mail to a.m.maj3(at)neostrada.pl .Za schemat z góry dziękuję. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Mierzyłem miedzy regulatorem a akumulatorem na "plusowej" żyle Ale gdzie ? Pomiędzy aku a resztą, czy pomiędzy regulatorem a resztą. Jeśli mierzyłeś prąd regulatora, to uwzględnij poza prądem ładowania akumulatora obciążenie które wcześniej podałeś. Jeśli miałeś możliwość podmiany aku, to podmień też regulator. Prościej chyba się nie da.
Obecnie mam regulator solarny PWM, który podaje prąd z panela, tylko wtedy, gdy jest podłączony do akumulatora. Szukam modelu, który będzie pracował bez akumulatora, tak, żebym mógł podłączyć do regulatora bezpośrednio odbiornik prądu.
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Regulator PWM reguluje w ten sposób, że zmienia współczynnik wypełnienia generatora - zmienia się proporcja "włączenia" tranzystorów mocy do czasu "wyłączenia" tych tranzystorów. Na wyjściu jest filtr (kondensator), który to wszystko uśrednia i wtedy możemy zmierzyć, że np. aktualne napięcie ładowania wynosi 14,5V. Właśnie to włączanie i wyłączanie...
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
21097179[/postid:51adeb2d] Mierzyłem miernikiem i akumulator ma 13,31 V, czy coś takiego. Strzałka miga w regulatorze, pokazuje że akumulator jest naładowany. Mierzyłem amperomierzem i pokazuje prądy na kablu od regulatora do akumulatora 0,6-0,8 A
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Regulator pobiera 25A tylko gdy ładuje z pełną mocą, gdy rośnie napięcie na akumulatorach prąd ładowania spada. Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie układ mierzący napięcie na akumulatorach, gdy będą naładowane, układ przełączy na grzałkę.
Nie ma co rozwijać potrzebujesz panele regulator mppt akumulator i UPS-a tyle z grubsza. Panele produkuja prąd stały, regulator Mppt ładuje nim akumulatory a UPS przerabia prąd stały z akumulatorów na prąd zmienny 230V
Dzień dobry, Chcę wymienić w kamperze akumulator hotelowy na LiFePO4 200 Ah. Z tego, co wyczytałem, taki akumulator można ładować prądem 30 A, ale tu zacząłem się gubić... Na kamperze zainstaluję panel o parametrach jak w załączniku, mam regulator MPPT 30 A przystosowany do akumulatorów LiFePO4 i tu moje pytanie: czy ten panel w idealnych warunkach...
Potrzebny dobry regulator napięcia jak i prądu wtedy będzie chodzić
On będzie zmieniał wypełnienie ale w niewielkim zakresie (tak wynika z pracy przetwornicy buck, gdzie już małe zmiany wypełnienia powodują znaczne zmiany mocy przetwornicy (przy danych napięciach wejściowych i wyjściowych, gdzie reguluje się tylko prąd)). Akumulator na szczęście jest odbiornikiem o podobnej charakterystyce. Tzn. już małe zmiany napięcia...
Witam Bardzo mi pomógł ten temat o łączeniu dwóch regulatorów ładowania do akumulatora. Moje pytanie brzmi. Jaki będzie prąd ładowania akumulatora jak będzie działał równocześnie regulator solarny i wiatrowy ? Czy te prądy ładowania się sumują, czy wygląda to inaczej ? Boję się aby nie przekroczyć maksymalnego prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam
20A to prąd ładowania akumulatora więc jeśli chcesz nadwyżkę napięcia zamienić na prąd to może być za słaby.
wg mnie to przetwornica nie może być podłączona do wyjścia oświetlenia regulatora - tak jak na załączonym szkicu - lecz bezpośrednio do zacisków akumulatora (wyjście oświetleniowe regulatora nie zapewnia wystarczającego natężenia prądu podczas startu przetwornicy), ponadto, przetwornica może zostać obciążona kiedy już "chwile" pracuje, APZ przełącza...
Gdy podłączony jest regulator to pomimo braku obciążenia prądu z akumulatora ubywa. Pomierzyłeś miliamperomierzem jaki jest pobór prądu z akumulatora? Hipotezy: 1. Niewłaściwe podłaczenie (pomylone końcówki) 2. Niewłaściwa konstrukcja regulatora 3. Przyczyna lezy gdzie indziej - akumulator rozładowuje sie naturalnie (prąd rozładowania wewnętrznego)...
No właśnie regulator PWM nadaje się do akumulatorów i silnika prądu stałego. A tam jest przełącznik kierunku jazdy? Samych regulatorów jest tutaj pełno [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f... Trzeba wybrać jeden i włączyć między akumulator a silnik lub między akumulator a przełącznik kierunku jazdy jeśli ma to regulować...
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Napięcie na regulatorze może się wahać w zależności od temperatury.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Panele połączone szeregowo. Ten sterownik nie nadaje się do ładowania akumulatora ponieważ ma za mały prąd (10A). Można zrobić odczep w połowie paneli i ładować poprzez regulator MPPT akumulator 12V lub 24V, oczywiście nie jednocześnie grzanie i ładowanie.
Cieszę się, że temat został przywrócony, bo i ja chętnie poznaję nowe rzeczy. Jednak kol.kybernetes jest chyba inaczej w tym modelu z magnesami, bo autor żle narysował schemat połączeń i jest 6 cewek nawiniętych przciwsobnie połączonych w szereg i tylko jest odczep z 5 cewki na oświetlenie, aby nie palić żarówek. Napięcie z 6 cewki biegnie do regulatora...
Chyba, że tak, a już pomijając temat prądu zmiennego, co może być przyczyną właśnie palenia się modułów ? Czy jest opcja, że to wina regulatora ?
czy mogę podłączyć panel pod jeden regulator solarny i pod akumulator i to samo zrobić z drugim panelem i następnie czy mogę podłączyć te dwa akumulatory równolegle, a później pod przetwornicę 3000 wat. Proszę o radę czy będzie to dobre rozwiązanie. Dwa akumulatory podłączasz równolegle, do nich podłączasz dwa regulatory (każdy osobnymi przewodami)...
20A x 14V = 280W - tyle masz na wyjściu regulatora 6 x 170W = 1020W - tyle masz max z paneli 1020 - 280 = 740W leży odłogiem Dla tej baterii akumulatorów która posiadasz regulator powinien być co najmniej 60A - i to jest tylko sam prąd ładowania akumulatorów.
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Planuję to połączyć następująco: Prądnica -> mostek prostowniczy -> Akumulator 6V 4.5Ah Zapomniałeś chyba o niezbędnym regulatorze ładowania (między mostkiem, a akumulatorem), ograniczającym zarówno prąd ładowania, jak i końcowe napięcie ładowania. Opisy takich układów znajdziesz z łatwością na forum (np. z użyciem LM317). Pozdrawiam.
Regulator to KW1201 10A amperomierz wpięty był pomiędzy panelem a regulatorem jeżeli nie było żadnego odbiornika prądu to myślę że cały prąd musiał być kierowany na akumulator. Jutro pomierzę prąd pomiędzy regulatorem a akumulatorem jak będzie słonecznie
tu masz Twój aku hazebatteryusa.com/core/media/media.nl?i... zgodnie z tabelą to 75A może oddawać i wytrzyma 33min przy 19-20 to trochę ponad 3h ten panel 160 to masz oczywiście przez regulator ładowania podłączony do aku
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Regulator napięcia w alternatorze jest automatycznie regulatorem prądu ładowania akumulatora. To jest to samo urządzenie. Co reguluje ten "regulator prądu ładowania"? Jak działa? Przykład podaj!
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Przetwornica to w tym wypadku trochę mylące określenie. Jest to raczej impulsowy regulator prądu ładowania. Pełni on identyczną rolę co ten regulowany rezystor.
Jeśli akumulator jest naładowany to prąd płynie prosto z regulatora na pobór. Akumulator w tym czasie jest jako bufor (nagły duży skok poboru) gdy trzeba więcej mocy.
Trudno to jednoznacznie ocenić zdalnie, też bez porównania z tym akumulatorem naładowanym prostownikiem, ale ja jednak podtrzymałbym zdanie, że regulator prawdopodobnie intencjonalnie zmniejszył prąd ładowania. Ja mam trochę inny model tracera i tam jest specjalna dioda, która o tym informuje, ale z tego co rozumiem z instrukcji Twojego modelu, jeśli...
Kwazor wykorzystuje naturalne właściwości akumulatora. Załóżmy że akumulator jest "pusty" i pojawił się wiar (rozruch turbiny). Regulator będzie ładował akumulator do czasu gdy komparator nie wykryje na nim przekroczenia określonego poziomu napięcia (z reguły 13,6-14,4V dla akumulatora 12V) Przekroczenie tego progu wystąpi w przypadku gdy akumulator...
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, pamiętaj, że akumulatory mają maksymalny prąd którym można ładować, a podpinając bezpośrednio, masz totalnie bez kontroli, po to jest właśnie ograniczenie prądu ładowania w regulatorach. Akumulator padnie bardzo szybko. Forum czytają ludzie którzy mogą wyciągnąć niewłaściwe wnioski z takich nietrafionych wypowiedzi....
W celu wyrównania napięć na akumulatorach możesz zastosować takie regulatory ładowania jak tutaj http://elektronika.5v.pl/_regulator_lado... . Dla instalacji 48 V musiałbyś wykonać 4 sztuki każdy regulator nadzorowałby napięcia na jednym akumulatorze 12V . W przypadku ładowania gdy napięcie na jednym z nich zacznie rosnąć to regulator...
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Poszukaj u sąsiadów starej, ruskiej ładowarki z regulatorem prądu ładowania...
Regulator prądu + mostek + komparator. Ustawiasz prąd adekwatny do ładowanego akumulatora, komparator mierzy napięcie. Jak "dojdzie" do 14,4 - 14,8 V, przełącza regulator na 1/10 ustawionego prądu.
Z tego co widzę po tabliczce na panelu, to 16a jest możliwe tylko jako prąd ładowania akumulatora po przetworzeniu przez regulator, natomiast do regulatora nie powinien płynąć większy prąd niż 6a. Z tego względu wydaje mi się, że diody 10a są wystarczające. Jak chcesz możesz dać diody 20a, nie są dużo droższe. Do regulatora dochodzi Ci jeden przewód...
Można podłączyć 2 regulatory do tych dwóch akumulatorów. Maksymalny prąd na sterownikach możesz sobie też ustawiać dowolnie, aby tylko nie przekroczyć granicznych parametrów regulatorów (czyli 30A) , no i sumaryczny prąd będzie prądem ładowania, więc trzeba też to uwzględnić.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
(at)kpec rozumiem że moment rozruchu może być wyższy przy starcie , tu chodzi o prostotę i automatyzację żeby nie chodzić na działkę i włączać zasilanie jak jest słoneczny dzień a wyłączać jak jest pochmurno Jak najbardziej dobry pomysł. ,a co jeśli zainstalował bym panel 530w chiński regulator ładowania do tego stary akumulator który nie magazynował...
Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator prądu? Tak do 25A?
Jeśli chcesz tanio, to szczotki można przelutować. Chyba, że dostaniesz sam szczotkotrzymacz. Regulator od poldka/malucha też można podstawić.
I to jest świetny pomysł. Wymyśliłem również że można zastosować jakiś czujnik kierunku przepływu prądu z regulatora do akumulatora który odpalał by przekaźnik kiedy Aku jest ładowany lub prąd nie płynie w żadnym kierunku. Do tego XH-M609 który odpala przekaźnik po osiągnięciu napięcia float. I przetwornica pompy odpali się tylko gdy Aku będzie naładowany...
Przede wszystkim palenie z kopnika skutera z odpiętym akumulatorem to błąd. Światła mogą pracować na prądzie zmiennym, a akumulator podaje prąd stały na kierunkowskazy, stop i inną elektronikę. Jeżeli regulator podaje prąd powyżej 14,4 V to jest uszkodzony np. przez odpalanie skutera bez podpiętego akumulatora.
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Ja bym sprawdził czy i ewentualnie ile bierze prądu nieoświetlony panel (w nocy) z akumulatora, oraz ile pobiera prądu sam regulator. Ja mam panele połączone bezpośrednio pod akumulator (bez regulatora) i jak wieczorem zauważyłem, że nieoświetlony panele pobierają niewielki prąd z akumulatora to każdy panel podłączyłem poprzez diody separujące.
A jakie natężenie prądu i jaka długość tych przewodów?
Ten regulator, pomimo że prosty PWM, ma wszystkie zabezpieczenia. Kierunek przepływu prądu jest tylko od panela do akumulatora; a napięcia dolne , powrotu i górne akumulatora można regulować.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
W temacie wyboru nie pomogę - ja praktycznie regulatorów nie używam. Sam ma jakieś kurzące się Volty w kącie. Ale, z własnego doświadczenia: • Kupować sprzęt ze średniej półki cenowej. • Dobrze, aby regulator miał regulację prądu ładowania, aby nie przekraczać dopuszczonych przez producenta prądów ładowania.
Maksymalny prąd może być ok 33A przy akumulatorach 24V, więc regulator jak by 2x za słaby. Z dobrym regulatorem mppt lepszą sprawność uzyskasz łącząc panele równolegle.
Teoretycznie najprostsza możliwość: dioda Zenera 23V między akumulator, a regulator (szeregowo); jeśli jest możliwe, że regulator będzie pobierał bardzo mały prąd, to równolegle do niego opornik. Z tym, że taki układ będzie działać tylko z grubsza prawidłowo: jakby na diodzie Zenera był stały spadek napięcia 23V, to przy 28V na akumulatorze regulator...
No tak ale jeżeli na regulatorach ustawię te same parametry ładowania to będzie to działać ? Nie. Każdy regulator dostarczy do akumulatora odpowiedni prąd ładowania, ale 2 na raz podadzą 2 razy większy prąd. Prosta matematyka. Ustawienie na każdym z regulatorów połowy prądu ładowania też nie polepszy sprawy, bo może znacznie zmniejszyć moc instalacji.
Jeżeli akumulator jest rozładowany to pobiera większość prądu.
Zdecydowanie możesz podłączyć blisko regulatora, zadbaj tylko, aby przewody od akumulatora miały odpowiedni przekrój do płynącego w nich prądu.
Chwilowy pobór prądu może być znacznie wyższy. Ale zwykły LM317 powinien wystarczyć.
Nowy regulator rozwiązał problem.
A wystarczyło kupić regulator PV z możliwością ustawiania parametrów ładowania baterii. Podeślij linka takiego regulatora.
Ten układ nie będzie działał z obciążeniem innym niż akumulator. Tyrystor raz załączony, nie będzie miał możliwości wyłączenia się.
Chaotycznie nieco to rozrysowane, co do meritum: - laptop, komórkofon - wyposaż w zasilacze na 12V, pędzenie przewymiarowanej przetwornicy dla ich zasilania jest nieekonomiczne - brak wyłącznika przetwornicy po stronie 12V - bezpiecznik w ujemnym przewodzie akumulatorów - zbędny - brak układu ładowania akumulatorów z sieci 230V - z wyjścia obciążeniowego...
regulator prądu ładowania akumulatora tester prądu akumulatora natężenie prądu akumulatora
zasilanie konwertera multiswitcha pasek rozrząd citroen sprężyna siłownika krups
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Schemat instalacji fotela elektrycznego Mercedes W208 Samoczynne włączanie radia w Alfa Romeo 147 2003