Regulacja powinna być od strony chłodnicy na torx 27 lub 25. A najprościej było by podjechać do najbliższej stacji diagnostycznej i tam ustawią Ci tak jak powinno być .
Regulator położenia reflektorów z samochodu.
Jaki ten regulator? hydrauliczny, czy elektryczny?
Co moze być objawem ze silniczek od reflektorów jakby piszczał albo nie wiem co? jeden cicho siedzi a drugi piszczy poza tym wydaje mi sie ze ciut głosnawo chodza. Czy to bedzie juz padajacy silniczek?? Oba silniczki sa połaczone z regulatorem razem takze nie wiem co to moze byc. Jakies rady? Tak wogole sam to montowałem bo wczesniej tego nie mialem...
DZIĘKI SPRÓBUJĘ Z TYM DZISIAJ POWALCZYĆ
Odłącz regulator wysokości reflektorów i zobacz czy zgaśnie.
każdy regulator hydrauliczny ma pokrętło do regulacji ręcznej,jest nią karbowana obudowa tego regulatora
PWM nie nadaje się do sterowania transformatorem. I od tego wypadałoby zacząć... arturavs napisał: Jakiekolwiek sterowanie transformatora( PWM, fazowe) sensu nie ma. Ze względu na odkształcone napięcie sieciowe Ma sens. Ma, ale wyłącznie wtedy, gdy projektant przewidział takie sterowanie. Inaczej mówiąc - nie każdy transformator w ogóle przeżyje sterowanie...
W odbłyśniku jest takie plastikowe U, musisz wsunąć w nie kulkę regulatora, dopiero potem przetnij opaskę
Witam, Chciałbym zbudować regulator jasności świecenia reflektorów samochodowych o łącznej mocy około 120 W, działający na zasadzie modulacji szerokości impulsów, jednak moja wiedza na temat elektroniki jest słaba i nie pozwala mi samodzielnie rozwiązać tego problemu. Znalazłem w sieci przykładowy schematu układu działającego na generatorze impulsów...
Jak wyglądał by układ z żarówkami niehalogenowymi tylko zwykłaymi na 12V? Tak samo Jak podłączyć żarówki(pewnie równolegle skoro 12V)? Tak równolegle. A może szeregowo bez transformatora tylko sam prostownik? W sumie można, ale to troszkę skomplikuje układ regulatora PWM. Jaki proponujecie prostownik?(12V) A jaki będzie to prąd pobierało? Jaki proponujecie...
Przyczyną tego że regulatory brzęczą jest wilgoć w regulatorze lub zabrudzony{zużyty}potencjometr wewnątrz regulatora.
W moim poldrowerze /1994/ mam po lewej stronie obrotowy regulator wysokości światel mijania. Nie dziala. Rozebrałem i doszedłem , że nie ma w przewodach żadnego płynu. Jak to napełnić? Są metalowe śrubki 2-jki ale bez nacięć na wkrętak w sumie 4 sztuki- po jednej na regulatorze reflektora i 2 na siłowniku- jak je odkręcić? oraz jak uzupełnić płyn?
W tych siłownikach do reflektorów jest scalak który widzi potencjometr regulacyjny na jednym wejściu i tak kręci silniczkiem sprzężonym z drugim potencjometrem żeby pokryły się rezystancje (a własciwie to napięcia) na drugim wejściu.Kręcąc się silniczek wsuwa lub wysuwa popychacz Można by ten regulacyjny potencjometr zastąpić termistorem ale juz na...
Tak samo jak w przypadku zwykłego skutera. Do sprawdzenia ciągłość dwóch przewodów od statora do regulatora, jak również sprawdzić czy na pewno stary regulator jest uszkodzony i czy nowy ma poprawny pinout lub nie jest chińskim trojanem.
Zamiast oryginalnego reflektora.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Wygląda identycznie jak regulator ustawienia reflektorów. Rozbierz i zobacz jak w środku wyglądają blaszki, może są nadpalone i nie maja połączenia.
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Źle kombinujesz! Jeśli tak zrobisz, to co jakiś czas będzie ulegał uszkodzeniu, jak lampki choinkowe! Trzeba zastosować transformator, układ Greatz'a itp. Połączenia szeregowo-równoległe. Zasilanie np. 12V czy 24V. W oryginalnych reflektorach też są montowane zasilacze impulsowe + regulatory. Pozdrawiam
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Postaram się poszukać tematów o czasowych regulatorach napięcia Czasowy regulator? Ty masz na określony czas podać napięcie odniesienia równe najniższemu położeniu reflektorów, a następnie powrócić do wyjściowego/zadanego. Weź przekaźnik przełączny, 30 do reflektorów, 87a do regulatora na desce, a na 87 podajesz właście maksymalnemu pochyleniu. Przekaźnik...
Jeżeli ,,jeżdżą,, obydwa reflektory to prawdopodobnie wina nastawnika wysokości lamp ,zły styk skorodowane złącza wytarta ścieżka oporowa a jeżeli tylko jeden to wina regulatora tegoż właśnie reflektora rada wymienić.
Zastanawiałam się czy się da. Dziękuję za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli zastosuję: halogen LED 10W/12V, akumulator żelowy 12V 7,5Ah i do tego zwykły włącznik to wszystko będzie bez problemu działało czy potrzebuję czegoś jeszcze (np. regulatora)?
Rzeczywiscie nie ma wplywu. Po prostu chcialem sprawdzic, czemu nie ma regulatora - czy ktos juz z reflektorami cos nie kombinowal.
Napięcie ładowania powinno oscylować w granicach 14- 14,5v.Masz uszkodzony regulator napięcia
Wprawdzie nie jest to urządzenie elektryczne,tylko hydrauliczne,ale jednak związane z reflektorami, dlatego pozwolę sobie zadać pytanie na tym forum...Przypadkowo wyrwałem wężyk z regulatora przy kolumnie kierownicy,wyciekł płyn.Wężyk włożyłem ,ale wiadomo,brak regulacji i co najgorsze,reflektory opadły i świecą teraz trzy metry przed maską. W związku...
Silniczkami w xenonach steruje moduł którego w standardowych reflektorach nie ma, poza tym regulatory z xenonów są o wiele dynamiczniejsze od tych standardowych i nie wysterujesz ich bez modułu
Gdyby to były wartości ustalone na stałe, to najprościej by było na tarczy impulsowej i krańcówkach. A Ze ma być ustawiane, to wykonać komparator i sterować z niego mostek H. W sumie można by nawet wykorzystać elektronikę z regulatora położenia reflektorów z jakiegoś auta. Ilość możliwych nastaw można będzie sobie ustalać na przełaczniku i podawać tylko...
Termostat, dziala na zasadzie wwylacznika( prad przezniego przechodzi tylko). Zwiera sie( przepuszcza prad) dopiero po osiagnieciu pewnej temperatury( i zaczyna swiecic sie lampka kontrolna). Nie ma wylacznika swiatel( odlaczylem go poprostu). W stacyjce mam 3 pozycje, na 1 mam sam zaplon, po wlaczeniu 2 pozycji dochodza swiatla.tak lampka kontrolna...
Mam problem ze swoim samochodem, mianowicie gdy wciskam przycisk opuszczania/podnoszenia szyb to zamiast robienia tego po wciśnięciu jest zamykanie zamka w drzwiach albo zaczyna działać regulator nachylenia reflektora. Gdy wciskam przycisk od szyb to słyszę jak działa silniczek regulacji reflektorów, a gdy podnoszę do góry to zamykają się drzwi. Tak...
Witam wie ktos jak zrobic kontrolke swiatel mijania do lanosa? Wpakowałem zieloną diodę zamiast żaróweczki podświetlającej w regulatorze położenia reflektorów po lewej stronie kierownicy. Odpowiednio dobrana dioda z rezystorem np 680 Ohm powoduje, że nawet w dzień widać podświetlenie. Wiem, że to tylko środek zastępczy ale za to mało roboty i bardzo...
http://zssplus.pl/prasa/39.htm Sprawdź sobie na ścianie, jak ci świecą reflektory. Regulator wewnątrz kabiny ustawiony na zero (na najwyższą pozycję), koła napompowane, auto wyluzowane. Jak ci świeci za wysoko, to masz odpowiedź.
Na Twoim miejscu dałbym tam rezystor 1Kohm, albo nawet 2.2Kohm, te 25mA na diodzie to mogło być dla niej zbyt wiele... Poza tym może wcale się nie przepaliła tylko lutowanie nie wytrzymało wstrząsów... Dzieki. Sprawdzałem zasilaczem i dioda nie świeci, czyli padła. Co do rezystorów to nie mozna dać zbyt dużego, bo nie bedzie dobrego podświetlenia skali...
Całościowego schematu do tego auta nie znajdziesz - jest zbyt dużo wersji silników, wyposażenia i wykonań „na określony kraj” przeznaczenia. W regulacji świateł nie ma żadnej filozofii - fioletowy doprowadza podciśnienie do regulatora, fioletowy z paskiem to wyjście na reflektory.
Trzy sposoby: 1. Transformator 100-110VAC/500VA, z tego prostownik i zasilać 8 żarówek szeregowo przez regulator tyrystorowy. 2. Transformator 50-55VAC/500VA, z tego prostownik a zamiast tyrystora - układ z regulacją PWM zasilający równoległe 2 gałęzie po 4 żarówki szeregowo. 3. Transformator 100-110VAC/500VA ale zasilany z regulatorem na triaku szeregowo...
Trzeba w motorze sprawdzić skąd jest brany prąd na zapłon i reflektor. Czy bez regulatora i akumulatora silnik pracuje i czy są światła drogowe (postojówka i sygnał na pewno z akumulatora)
Do obniżenia napięcia zasilania żarówek, łagodnego startu, i przy okazji też rozwiązania świateł dziennych o obniżonej mocy, tylko zastosowanie układu z PWM. Stosowanie wszelkiego rodzaju reduktorów z wykorzystaniem rezystora może być tylko na chwilę (łagodny start), natomiast ciągłe obniżanie napięcia, to nie potrzebne straty. Tu przykład takiego rozwiązania:...
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
A ten zawór ze zdjęcia wyżej jak ma być popodpinany? Akurat zawór EGR jest na schemacie który ci podesłałem. Idąc po kolei wężykami doszedłem do pokrętła ustawienia pozycji reflektorów przed którym podciśnienie jest w normie ale od niego na najwyższej pozycji wychodzi już tylko ok. 250/300 milibarów. Czy tak powinno być? Przecież na takiej zasadzie...
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
... silnik pracuje trzymam gaz np na 1500obr i mi noga ścierpła przyciskam guzik puszczam gaz sterownik trzyma obroty. Można zrobić tak, jak to było rozwiązane w reflektorze APM-90M ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Reflektor_... ) Prócz regulatora elektromechanicznego był tam "ręczny gaz", który posiadał prostą blokadę linki - można było...
też sie zdziwiłem co do tych różnicówek ale tak jest napisane a jeśli chodzi o kable od dimmera do reflektorów to do każdego reflektora pójdzie osobny 3x1.5
Ładowanie mam następujące: 14,2 z włączonymi światłąmi mijania (żarówki H4) 13,6 na drogowych (4 reflektory, każdy żarówki H4 60/55W) problemy są po włączeniu świateł tylnych przeciwmgłowych, albo wentylatora - zaczyna mi się tlić lampka akumulatora... Wogóle tylne przeciwmgłowe to palą się jak 5W, a mają przecież 21W, idzie do nich około 10V... Może...
Patrząc po roczniku produkcji to raczej masz alternator 6 diodowy 400w i z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem kontrolki ładowania. Może pod deska masz przykręcone 2 puszki czarna i siwą? Alternator taki ma w sumie 5 śrubek przyłączeniowych. Jak możesz zrób zdjęcie alternatora. Albo obejrzyj zdjęcia w Google i podrzuć zdjęcie takiego jak...
Chciałbym się podłączyć do tematu. Mam podobną sytuację.Miękki pedał i po kilkunastu sekundach ciągłego nacisku potrafi cały wejść w podłogę.Płynu nie ubywa. Jeśli pedał puszczę to ponownie można hamować.Pompowanie podnosi oczywiście pedał.Mam jeszcze podczas hamowania (na postoju także) objaw drgania auta.Jak puszczę hamulec ustaje.Czy to poduszki...
Napisałem na wstępie - jedziesz chłopie po przepisach a nie Zeniu wój koleżanki powiedział .... W linku który podałeś jedynie coś takiego jest o twoim projekcie Regulator Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł...
Nie wystarczy Zabudować w reflektorze żarówkę H4 a nie pomyślałeś że rzeżba szkła w reflektorze nie pozwala na zamontowanie tego typu żarówki no i dowód rejestracyjny można przy tym stracić. Próbujesz montować regulator napięcia a nie lepiej od razu podciągnąć napięcie z iskrownika bezpośrednio na reflektor tak jak to było zrealizowane w motocyklu WSK...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
http://obrazki.elektroda.pl/1267195700_1... Witam. Od dawna przymierzałem się do przeróbki mojej lampki biurkowej, na wersję LED w celu oszczędzenia ciut energii (lampka świeciła codziennie od 2-8h). Plan był prosty... albo znaleźć tani moduł LED jako zamiennik żarówki GY6.35 pozostawiając przy tym duże i ciężkie trafo o wydajności...
Sprawdż jakie napięcie wyjściowe jest na regulatorze napiecia - mam nadzieje że jest tam 12V DC
Można zamontować cztery dynama po dwa szeregowo by był większy prąd ,prostownik , regulator ładowania, akumulator ok.8Ah i reflektor od samochodu 55W. I oświetlenie jak się patrzy.
To samo znajdziecie po polsku. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło "555". Wyskoczy kupa przerywaczy, regulatorów i innych na tym układzie.
sprawdz kolego czy regulator napiecia na obrotach ne przekracza 14,6V. jezeli przekroczy wymien regulator w alternatorze i po problemie.
akumulator jest nowy (ma ok. 3 tygodni) - Akmet 6v 10Ah... Naprawialem przy nim motor i robilem elektryke (piate przez dziesiate na miare moich mozliwosci) wiec mogl sie troche rozladowac, a pojechalem na nim dopiero ostatnio i lipa po jakis 25km... ;( Mialem problemy z regulatorem (chyba z nim) bo spalilo mi 2 male zaroweczki i jedna duza (reflektora),...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Rzeczywiście, nie pomyślałem o wymaganiach prawnych. Poczytam o homologacji motorowerów. C.d. regulatora napięcia nie jestem pewien. Zobaczę, jaki się znajduje i jakie ma parametry. Nie zamierzam wykonać tej modyfikacji, jeśli nie będę pewien, że jest bezpieczna dla mnie i dla innych, oraz zgodna z prawem. Bardzo dziękuję za odpowiedź!
simson to inna bajka ale masz racje tam nie ma rezystora... dlaczego? bo jedna cewka zasila tylko żarówke głowna reflektora, druga przez regulator podaje 6 v na instalację min światło pozycyjne tylne , trzecia tylko zapłon.Resystor z tego układu to metalowe pudełko około 7 cm długości, przekrój 1x1 cm prawdopodobnie różowy przewód... jak mówiłem wrzuce...
Napiecie na żarówkach im wyższe tym jaśniej swiecą z tym że regulator utrzymuje je w granicach 14,4V bo wyższe żarówki spali i nie tylko żarówki. Kontrolowanie napięcia to zbędna rzecz moim zdaniem. Maksymalna moc żarówek dla cieniaka to 55W ( oczywiście halogeny), poznałeś już co mogą narobić żarówki za dużej mocy. Skupiłbym się raczej na reflektorach,...
to co piszesz to dla mnie nowosc zeby regulator byl zintegrowany z przerywaczem!!!!!jaka cewke chcesz zmienic ??,,a reflektora na razie nie''-nierozumiem tego????
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
rzeczywiście idzie zbyt wysokie, instalacja 6V a miernik przy gazowaniu pokazuje na stykach przeszło 20V. Czyli problem w regulatorze napięcia 6V. Może tylko konektory zaśniedziały? Simson SR50 nie ma regulatora napiecia w obwodzie zasilającym światło pozycyjne i światło reflektora prądem przemiennym z cewki oświetleniowej. Kluczem do właściwego napięcia...
to prawda oryginalne regulatory ( białe ) które są fabrycznie montowane w te lampy - kruszeją od starości - polecam wymianę na czarne - z innego tworzywa - powinno to zażegnać problem raz na zawsze. można zrobić to samemu a potrzebne części zakupić bez wychodzenia z domu poprzez internet ( słowo kluczowe" regulatory e39 " - i sporo ofert znajdziesz...
Co myślicie o SD-2 proszę o opinie. http://www.allegro.pl/item176136636_1761... mam taki regulator w dwoch autach. w golfie3 z zarowkami H4 i szklanymi kloszami jest ok - w trybie energooszczednym swieci caly reflektor i praktycznie w dzien nie widac roznicy miedzy dlugimi na 50% mocy a mijania. w drugim aucie(poliftowa vectra) jest juz gorzej...
Tym co przedstawia schemat raczej nie naładujesz akumulatora... Końcowe napięcie ładowania powinno wynosić 14,4V (zakładając, że nie jest zasiarczony) W Twoim przypadku jako regulator prądu można zastosować żarówkę do reflektora samochodowego o tak dobranej mocy, aby prąd ładowania ustalił się na poziomie około 5A. Niestety nie będzie to automat i trzeba...
Witka! Myślę,że rozbudowa instalacji o"jakiś stabilizator" dla żarówek to droga do nikąd. Lepiej jednak zaingerować w regulator napięcia.Jeśli się nie da w fabrycznym,to skonstruować inny o dwóch progach stabilizacji. Rozwiązanie znane z samochodów Łada jak się nia mylę. Temat chyba był też na elektrodzie. Hej. Podobno się da (kolega Oki tak zrobił),...
Witam, no właśnie chodzi mi to czy muszę założyć ten system poziomowania od razu czy można po jakimś czasie i do tej pory sterować reflektorami ksenonowymi ręcznie tak samo jak dotychczasowymi. Z tego co wywnioskowałem w ELSIE to połączenie jest takie samo jak na schemacie ,który znalazłem. Tylko że w tej wersji USA nie ma ręcznej regulacji wysokości...
czy ten sposób będzie prawidłowy tj. z magneta --> włącznik --> żarówka --> masa traktorka? Może nawet bez wyłącznika - być może światła powinny świecić zawsze w czasie pracy silnika bo dają odpowiednie obciążenie magneta. Nie wiadomo czy ich brak nie spowoduje zbyt wysokiego napięcie DC. Z drugiej strony jak się spali żarówka to też by napięcie rosło...
Witam. Chcę poruszyć temat scalaków LMB1021. Temat ten był ugryziony raz w 2006 roku i zamilkł z powodu braku jakichkolwiek danych. Mianowicie w lampach wielu samochodów układem sterowania położenia reflektorów jest układ LMB1021 (teraz wsadzają inny, rozbudowując układ o śmieci z smd) Problem polega na tym, że nigdzie nie można znaleźć w sieci żadnych...
witam, szukam schematu regulatora świateł, chodzi mi o ten siłowniczek przy reflektorze,który podnosi i opuszcza światła w zależności od ciężaru,,,płytka jest kwadratowa,nowszego modelu,golf jest z 98 roku,,,problem polega na tym że w jakiś sposób dostała się tam woda która spowodowała zwarcie,przepalił się opornik i nie wiem jaki to jest.....proszę...
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
sprawdzałem, mam oba regulatory sprawne. Czy jest możliwe brakuje zakresu na wymagania na wersje EU? Auto jest sprowadzane z UK, pierwszy przegląd był w 2015 i diagnosta powiedział że tylko 1 reflektor jest do wymiany, lewy, natomiast prawy dał się wyregulować. Niestety ten diagnosta już nie pracuje(przeszedł na emeryturę) i nowy diagnosta się czepiał...
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Jeśli oba reflektory reagują tak samo to obstawiałbym zwarcie po drodze regulator w kabinie-światła (przetarcie wiązki), uszkodzenie wspomnianego regulatora lub może jeszcze któryś silniczek jest uszkodzony, więc zobacz jeszcze czy pojedynczo podłączone też tak reagują. Nie powiem tylko w którym miejscu wiązka jest najbardziej narażona, bo do tego stopnia...
Naprawa regulatorów polega na wymianie całego mechanizmu, tzn. wężyków, kręciołka tego z okolicy kierwonicy oraz tych plastikowych dzyndzli wkładanych do reflektora. To wszystko stanowi całość, jest to nienaprawialny element, niestety... :(
Witam. Piszę tutaj pierwszy raz. Zamontowałem do Poloneza zamiast hydraulicznej regulacji reflektorów elektryczną z Lanosa. Montaż siłowników i instalacji to nie był problem, wszystko poszło gładko, jak i podłączenie. Problem w tym, że sam regulator 'nijak' pasuje do wnętrza Poloneza i nie ma gdzie go zamontować. Chciałem zamontować potencjometr w miejscu...
To nie aż tak specjalna wersja. Znalazłem schemat, może będzie właściwy, bo ma jeszcze „platynki”. http://obrazki.elektroda.pl/8894123000_1... Przeanalizowałem go i jest to bardzo ciekawy. Wychodzi na to, że instalacja jest mieszana, a raczej są trzy niezależne obwody i każda m swoje zasilanie osobną cewką: zapłon, relektor (prąd przemienny)...
Myślę że powodem nie jest przepalanie się włókna żarówki lesz jego wstrząśnięcie w wyniku drgających reflektorów . 323F ma otwierane reflektory i jeżeli autko było bite lub mechanizm otwierania jest zużyty to reflektory mogą się "telepać" .
Weź silniczek od regulacji reflektorów, dodaj odpowiednie przełożenie mechaniczne, styk na który normalnie idzie napięcie z regulatora położenia podłącz do światła cofania. Prościej się chyba nie da.
Może ktoś z Państwa spotkał się z problemem 'pływającch świateł mijania" w Megane II. Objawia się to samoczynnym włączanie się regulatorów swiateł. Dzieje si e to nieazależnie od połozenia świateł, w różnych sytuacjach, słychać pracę siłowników i naprzemian góra - dół lewy i prawy reflektor. Półsrodek to zmiana np. w poz. 2 i przestaje, ale po klikunastu...
Problemem może być przerwany kabel w instalacji el. który biegnie zaraz obok drugiego i pod wpływem wibracji które powoduje danie gazu dotyka tamtego kabla powodując spięcie i skok napięcia. Sprawdź kable dochodzące do reflektora, odchodzące od aku.
wymontowales regulator... co sie teraz dzieje teraz z reflektorem? Czy nie swieci za mocno na duzych obrotach? W tym linku co podal kolega napisali, ze napiecie pradnicy nie regulowanej moze dochodzic do 35V na duzych obrotach. Rozumiem, ze pradnica jest bez wzbudzenia - z magnettem. Odbudowa regulatora ma sens bo przeciez dzialal jakos, koszt nawet...
myślę że wystarczy wymiana uszkodzonych diod... zdarza sie że kiedy spali sie jedna to pali sie druga tej samej fazy... a jeżeli powodem byłby regulator to doszło by do gotowania aku. białego światła w reflektorach przy trochę wyższych obrotach i charakterystycznego wycia alternatora... i dopiero później palą sie diody...
A regulator natężenia podświetlenia deski jest ustawiony na... ? Spróbuj nim pokręcić (po lewej stronie, obok pokrętła poziomu świecenia reflektorów). Czy jest różnica w tym podświetleniu po włączeniu/wyłączeniu świateł mijania?
Rozumiem, że pin 6 od wtyku do reflektora (a ściślej od 2 reflektorów)? Sprawdzaj też za każdym razem pin 8, czy ma przejście do masy pojazdu. Więc wygląda to na regulator (lub wtyki/przewody), ruszaj nim i mierz napięcie. Moim zdaniem 1,2 V to mało, na logikę powinno być 12 V/3 = 4 V, czyli 0; 4; 8; 12 V przy różnych położeniach, ale mogę tu gadać...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Z całym szacunkiem ... ale to chyba nie strzałki obrazujące kierunek przepływu a rodzaj konektora (męski, żeński). Jeżeli to kierunek przepływu, to patrząc na podłączenie alternatora wynikało by, że prąd do niego wpływa na wszystkich połączeniach. czy dobrze to interpretuje ? Z alternatora wychodzą 2 obwody oświetleniowe: Pierwszy idzie do regulatora...
Można oczywiście dodać mały akumulator 6 woltowy do instalacji, wraz ze skuterowym regulatorem/prostownikiem. A zapytam, z czego zasilasz kierunkowskazy, bo pisałes o nich ? Warto by i światło STOP dodac wtedy. Natomiast skoro uparłeś się na LEDy w reflektorze przednim, to pamietaj o takiej ,,źarówce" która tam jest dedykowana. Inaczej paskudnie będziesz...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Czujniki ruchu są w tej chwili już całkiem niedrogie. Widziałem cały reflektor z czujnikiem i regulatorem czasu świecenia w cenie 50 zł/szt. Oczywiście możesz sam zrobić taki czujnik ale koszt z pewnością będzie większy. Cena zresztą zależy od czułości takiego czujnika a do kuchni potrzeba całkiem tępy. Najczulsze mają zasięg do 20 m. A tutaj wystarczy...
Dlatego, że większość oryginałów jest sporo droższa, więc po co przepłacać. Dla przykładu oryginalna przepływka ok. 5 razy droższa, regulator biegu jałowego 7-8 razy droższy, reflektory przód około 3 razy droższe. A mowa konkretnie o tym aucie bo takim jeżdżę i ceny znam ;] A oryginalnej nowej klamki to chyba już nie dostaniesz, stara 15 letnia 30 zł,...
Mam to światło osobno. Demontaż miał charakter destrukcyjny, więc nie polecam go otwierać, chyba że masz inne plany (tak jak ja). Dokładny zastosowany moduł to CB2L, ten sam, co we wspomnianych wcześniej reflektorach zewnętrznych. Rozebrałem je jakiś rok temu i zamieściłem tutaj rozbiórkę. Pod względem komponentów: - Moduł CB2L, płasko na plecach -...
(...) er i po około 20 minutach zapaliłem, ale nie świeciły się żadne światła, tylko kierunkowskazy i dioda od oleju. Wróciłem do domu, sprawdziłem co jest i wszystko było podpięte, oprócz jednego kabla od masy. Podłączyłem go i światła zaczęły działać, ale reflektor przedni nadal nie. W czym może być problem? Witaj użytkowniku! Na początek, dobrze...
Tak jak powiedzial przedmowca - elektronika i silniczek to jedna obudowa. 2 kable to zasilanie a trzeci sygnal z potencjometru - powiedzmy napiecie. Silniczek sprzegniety jest z potencjometrem ktorego napiecie zalezy od polozenia reflektora. uklad w obudowie silniczka porownuje te 2 napiecia i jak napiecie jest wyzsze na przewodzie z potencjometru w...
Regulacja nie działa w obu reflektorach, silniczków nie słychać, poruszanie regulatorem w kabinie nie daje żadnych efektów audio-wizualnych w komorze silnika. Jeśli się nie mylę, to wiązki przewodów od silniczków nie idą ani do skrzynki z bezpiecznikami ani z przekaźnikami (tych pod maską), więc nie wiem gdzie szukać. Jeśli bym znał jakiś punkt gdzie...
Z moich doświadczeń wynika, że większość sprawdza się w miarę dobrze. Wszystko zależy od tego ile chcesz na niego przeznaczyć i jakie funkcje ma mieć taka konsola. Czy chcesz mieć wszystko sterowane ręcznie czy też zależy ci na dużej ilości programów/predefiniowanych scen, przejść itp. Od tego w głównej mierze zależy cena. No i oczywiście od ilości...
Obserwuję temat od początku i widzę że schodzi na dyskusje polityczne a nie elektryczne.... ( żart) Pytania Jaki jest układ tej instalacji Co Jest przed serownią reflektorów, co na każdym obwodzie wyjścia po regulatorach ? Jak ta biedna pętla zwarcia ma być zmierzona - przy wyłączonym na zero suwaku ( z czego wtedy), ustawionym na 50% czy na max. Jak...
Cześć kupiłem fiata CC i mam w nim zamontowany regulator wysokości świateł, i jest problem nie działa kręcąc nim nic się nie dzieje. Patrzyłem do niego i nie wiem co zrobić dlatego że z niego wychodzą dwa przewody z jakimś płynem ale nie ma zbiorniczka żeby go uzupełnić. Przy reflektorach widać że trochę brakuje. Może ktoś wie jak to się naprawia ,...
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
regulator reflektor przedni zalany reflektor octavia reflektor
cyfra moduł zużycie inverter kuchnia gorenje
telewizja kodowana wentylator kolumnowy
Lodówka nie chłodzi - przyczyny i diagnostyka Lokalizacja superkondensatora C557 w Harman Kardon AVR660