Prawa śruba regulatora Sens, lewa EXC, górna pusta.
Ten Sense również dać na plus do aku?? http://obrazki.elektroda.pl/7951731800_1... Kurcze byłem pewien że Ci już odpowiedziałem ale mój post gdzieś wcieło, nie wnikam co i kto i jak. Podłącz do akumulatora to sense, gdybyś natomiast miał oświetlenie zasilane napięciem zmiennym przy tym inny regulator to wtedy należy podłączyć sense...
Wymiana tego układu chyba nie ma sensu, jak widzisz że większość użytkowników ma z tym problem, więc pytanie czy kupisz ten układ sprawny? Jak masz możliwość, to spróbuj rozebrać ten układ, pewnie pójdzie bez problemu jak każdy inny przerywacz kierunkowskazów lub przekaźnik. Też szukałem ale nie znalazłem nic na temat jego konstrukcji wewnętrznej. Zrób...
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Regulator z sense ,przewody ,lutownica. Duży wybór masz w katalogu Cargo.
Tak trzeba robi jako sense.
Nic mi się nie myli, nic nie padło, bo nie zdążyło. Szukam innych możliwych przyczyn oprócz regulatora. SENSE w moim regulatorze nie ma, a wszystkie połączenia sprawdziłem.
Dzięki za szybką odpowiedź, a jak to wygląda z wymiennialnością modułów SD i Vaillant, czy do kotła który pracował pod 450 Vaillanta bez problemu będę mógł podłaczyć 720 brandowaną SD ? ( pytam bo mam mozliwość zakupu duzo taniej rego regulatora: MiPro Sense SRC 720).
Dlaczego wyłącza? Z powodu spadku napięcia na akumulatorze? Podaj parametry obu paneli i obu regulatorów. Pomogę dobrać właściwy sprzęt. Skąd jesteś? Ten fachowiec to partacz i dyletant. Do EBL 220 można używać tylko dedykowanych regulatorów Schaudt LR/LRM 1218 lub takich, które się komunikują z elektroblokiem przez wejście solarne jak np. Votronic....
Wiedziałem , że zaczną się propozycje z alternatywnym źródłem ogrzewania domu , więc po krótce opiszę sytuację - kominek wygrał bez konkurencyjnie . Pozwolę sobie przypomnieć : temat założyłem ponieważ potrzebuję wybrać spośród dwóch sterowników , ten który będzie optymalizował spalanie . Ps. Nie mam w mieszkaniu doprowadzonego gazu .
(at)...KUBA... Zrobiłem tak jak mi poleciłeś niestety miernik nie reaguje(brak masy w obudowie regulatora) A wiec tak biały (z regulatora) podłączam pod plus akumulatora, co mam zrobić z pozostałymi przewodami z regulatora(Fioletowo pomarańczowy, Zielono czarny, Czerwono szary) Przyjmując twój załacznik z podpisem pinów regulata? Co oznaczają napisy...
Zacisk S regulatora (sense) musi mieć taki sam potencjał jak akumulator, jak nie ma bo np kabel się ułamał, to napięcie będzie rosło. Druga opcja to uszkodzony regulator w alternatorze, trzeba kupić oryginalny, żadne toprany itp nie będą działać
Możesz zmostkować, ale idea jest taka, że na słupku baterii jest najprawdziwszy pomiar (brak spadków napięć, rezystancji kabli).
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Ja już zacząłem podejrzewać że używasz miernika z rozładowaną baterią. Niemożliwe, aby na kilku regulatorach napięcia (bez wejścia sense) nie działało ograniczanie napięcia. Oczywiście takie uszkodzenia występują, ale częściej dochodzi do upalenia zestawu alternator-regulator.
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Mam piec Saunier Duval Isotwin Condens oraz regulator pogodowy MiPro Sense SRC 720. Pytanie moje jest proste - jakim parametrem w menu regulatora można przesuwać krzywą grzewczą? W piecu te parametry (d45 i d43) przy tej konfiguracji są niedostępne. Czy parametr w menu instalatora w regulatorze: Ustawienia->Menu dla instalatora->Konfiguracja instalacji->Obieg...
Jest układ zastępczy, opracowalem, ale jak te regulatory tak poszły w dół to nie ma sensu go robić. Stary regulator też się da naprawić
Czy ładowanie akumulatora fizycznie występuje (średnie obroty silnika, wzrost napięcia akumulatora)? Regulatorów napięcia z wyjściem na kontrolkę ładowania nie stosuje się od lat '80. Proszę sprawdzić czy dodatkowy przewód w regulatorze napięcia to wejście „Sense”/IGN (+ po stacyjce) czy rzeczywiście wyjście na kontrolkę. Kontrolka może okazać się być...
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
potencjometr by spelnial swoja funkcje musi byc przed koncowka mocy, na wyjsciu z niej do glosnika jest bez sensu.
Sprawdzanie "napięcia ładowania" bez akumulatora mija się z celem. Jeśli regulator posiada wejście "sense", to na jego wejście musi być podawane napięcie "po stacyjce". Bez niego regulator będzie przeładowywał akumulator. Jednak chińczyki potrafią zrobić fejkowy przewód "sense", a wewnątrz połączyć je bezpośrednio z akumulatorem - taki regulator na...
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
Sprawdź jakie napięcie powinno być za stabilizatorem i podłącz tam odpowiednie zasilanie, jak zadziała, to jest sens naprawiać
Sense jest po to żeby regulator "mierzył" napięcie na akumulatorze, To co ten sense robi w stacyjce?? To co piszesz to spełnia regulator 4pin bo wtedy do akumulatora ma bardzo blisko...
Zjawisko zupełnie naturalne. Mogą być dwa powody: 1. Naturalne dla regulatorów tego typu podwyższenie napięcia ładowania w momencie rozpoczęcia pracy regulatora, czyli rozpoczęcia działania tyrystorów. Jeśli regulator nie posiada wejścia "Sense", układy sterujące tyrystorami mogą mieć pewne rozbieżności w napięciu załączenia. Niestabilność napięcia...
Temat się przeniesie z czasem na nowsze auta gdzie napięcie ładowania jest jeszcze bardziej limitowane, wygląda na typowy regulator boscha także myślę że jest to możliwe. Podaj coś więcej o tym regulatorze. Ćwicząc modyfikacje na różnych sprzętach sprawdziłem że nowsze regulatory boscha z połączonym sense z kl15 (phateon, bmw) nie są podatne na modyfikację...
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Witam, posiadam kocioł gazowy Saunier Duval Thelia Condens 25-A i żeby ułatwić i umilić życie, wymieniłem regulator Salus na dedykowany regulator pogodowy Mipro Sense SRC 720 (używany, bo nowe drogie 😅). Problem się pojawia przy ustawieniu krzywej grzewczej. Wcześniej na kotle, jak ustawiłem 0.2, to przy temperaturze zewnętrznej 0 stopni kocioł chodził...
Koledzy czy któryś z was stosował ten regulator ciśnienia?Jak tak to proszę o opinię czy jest sens zakupu tego regulatora.
Najważniejsze moim zdaniem to wymień baterie w regulatorze. Reszta jest bez sensu. Funkcja CO jest wyłączona na kotle. To wystarczy. Zewnętrzna pompa jak wyłączona z gniazdka - ryzyko zatrzymania wirnika przez okres wiosenno-letni, a podczas jesiennego włączenia ponownie C.O. nie wystartuje.
Im większa pojemność tym lepiej - np. 470µF/16V powinien być OK, jego zwiększenie do 1000µF prawdopodobnie niewiele już da. Rada o regulatorze LM350 jest bez sensu - nie na temat.
Do czego służy regulatorowi napięcia czarny przewód? "Sense" kontrola napięcia regulatora, na podstawie tego sygnału jest regulowane napięcie. Można bezpośrednio do plusa
Masz w motocyklu regulator z wejściem "sense", tzn. elektronika zasilana jest przez ten przewód prądem za stacyjką, jest to również wejście pomiaru napięcia akumulatora. Są też regulatory nie posiadające tego dodatkowego przewodu, uproszczona konstrukcja. Jak mierzony jest poziom elektrolitu, tego nie wiem.
Cześć. Nie chcę tu nic reklamować (to tak na wstępie) Pojawiły się (w bardzo przystępnej cenie) nowe regulatory q-sense dedykowane do nowych MCR3. Wycztałem ,że działają w oparciu o protokół Open Therm a na alledrogo sprzedają go z kotłami starszymi MCR 2. Czy to będzie działać? Mam chęć to kupić i zobaczyć jak się zmieni sterowanie kotła w porównaniu...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Jeśli regulator posiada wejście "sense" to skontroluj napięcie na nim. Przydałoby się sprawdzić połączenia masowe, w szczególności masę instalacji, masę regulatora, masę silnika. Dla pewności podłączyłbym inny akumulator, różnie to bywa.
Kolego, EXACONTROL jest regulatorem TYLKO POKOJOWYM, więc bez sensu byłaby deaktywacja w nim czujnika temperatury i takiej możliwości nie ma! POGODÓWKA jest wbudowana w kocioł i współpracuje z regulatorem lub może pracować bez niego. Albo błądzisz albo coś Ci się pomieszało z regulatorami pogodowymi Vaillanta. Tam regulatory pogodowe (kotły Vaillant...
(at)ElektrodaBot piec Isotwin Condens z regulatorem pogodowym pokazuje na mi pro sense temperaturę zadaną 21, a temperaturę pokoju 23. Dlaczego? Dodano po 2 nie wiem bo to dopiero 1wsza doba
Pojawił się pomysł, aby wstawić po drodze przed przekaźnikami regulator napięcia - proszę o info, czy takie coś ma sens. Regulator napięcia z Fiata Sieny. Nasza rzeźba wygląda tak: + i - są pociągnięte bezpośrednio z JEDNEGO aku, po drodze są przekaźniki, gdzie wpięte są światła, potem prosto do gniazda. Czy da się wpiąć taki regulator napięcia w tę...
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź! Problem rozwiązany. EkoGrzew, w tym samym miejscu szukałem przyczyny i zdążyłem wstawić zamiast mostku rezystor (1600Ω) odpowiadający kilku stopniowemu przymrozkowi. Nie zdążyłem zastosować się do Twojej porady ale zapewne też by pomogła, bo dotyczyła tego samego, dlatego kliknąłem podziękowanie+ punkty. Choć...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
(at)pprzemoo Z opisu wynika, że masz 100% podłogówki i dwa rozdzielacze parter i piętro. W każdym z rozdzielaczy są pompy obiegowe. Napisałeś, że masz zawór mieszający ale nie podałeś jaki rodzaj typ. Podaj dodatkowe informacje jaka rura średnica wychodzi z kotła i jaki model dokładnie kotła dwufunkcyjny czy z zasobnikiem, jakie średnice rur dochodzą...
Zrobiłeś zwarcie, mógł się uszkodzić chipset :-( A tak w ogóle to co chciałeś mierzyć tym miernikiem? Do sprawdzania portów USB są specjalne mierniki. Zacząłbym od wylutowania tego regulatora ale nie wiem czy jest jeszcze sens.
Czy mógłbyś zamieścić pełen schemat? Łatwiej byłoby analizować. Czy jeden układ sterujący załącza trzy tranzystory? W znanych mi prostych układach każda faza ma swój układ progowy załączający tyrystor zwierający do masy. Może tu tkwi problem? Wg. mnie układ sterujący ma zbyt małą histerezę i się wzbudza. Tl431 ma duże wzmocnienie i przez to bardzo stromą...
Regulator mocy ma jak najbardziej sens. Zwykły ściemniacz do żarówek jest też regulatorem mocy. Może mam złe nawyki z dawnych lat (nie "słyszało" się wtedy o stacjach lutowniczych) ale właśnie używam takiego ściemniacza. Jest zabudowany w specjalne pudełko z gniazdem do włączenia lutownicy. Prosto, tanio, i łącznie z miedzianymi grotami zdaje egzamin....
Przy takim zestawie może brakować energii chyba że zestaw będzie wykorzystywany tylko na wiosnę i latem. Przejście na 24V i regulator MPPT miały by sens przy większych mocach. Na początek 12Vdc wydaje się ok bo min. łatwiej kupić taki aku i obejdzie się bez balansowania pojemności akumulatorów. Kiedy już jesteśmy przy aku wartało by kupić taki do głębokich...
Chcesz spalić moduł zapłonowy i licznik? Nie odłącza się akumulatora podczas pracy silnika. Tak samo nie sprawdza się napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora. Masz tam regulator napięcia z wejściem Sense (czarny przewód). Sprawdź czy na nim pojawia się napięcie 12V po stacyjce. Sprawdź czy układ mostka trójfazowego w regulatorze jest sprawny....
Zacznijmy od tego, że uszkodzony i rozładowany akumulator stwarza poważne problemy z prawidłowymi pomiarami, więc do pomiarów powinien być podłączony naładowany i sprawny akumulator. Przewód czarny regulatora to jego wejście "sense" służące do zasilania elektroniki i pomiaru napięcia akumulatora. Ciągłość tego przewodu (od akumulatora poprzez bezpiecznik...
Witam, Projekt sterowania wielopunktowego nawilżania hali ale nie wchodźmy w szczegóły. Może może być w przestrzeni stanów, transmitancji I rzędu lub coś z uczenia maszynowego. Mój pomysł, koncepcja ale zobaczymy jak wyjdzie. (at)wojciech realizujesz podobne tematy? W sensie implementacji sterowania innego niż regulator PID??? Pozdrawiam,
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Mi z pomiarów wychodzi że to termistor 10k/25 st. Jak przygrzałem lutownica rezystancja spadła do 300 om, po czym w miarę stygnięcia stopniowo wzrastała. Ma to sens-jest zaraz koło radiatora i stanowi jakąś formę bezpiecznika termicznego.
Po pierwsze jak o coś pytasz to podaj konkretne informacje np link do dokumentacji tego kitu AVT. Gdy w nią spojrzałem to wszystko się rozjaśniło. Regulator jest sterowany napięciowo. Czyli musisz wytworzyć odpowiednie napięcie i podać je na jego wejście zamiast potencjometru. Można to wykonać przetwornikiem D/A (C/A po polsku), lub potencjometrem cyfrowym....
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie.
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Tak na pierwszy strzał, bo dużo błędów ;) Zmienne REAL zajmują 4 bajty, więc Tag_6 MD0 i Tag_1 MD1 się nadpisują. Powinno być np.: MD0 i MD4. INT zajmuje 2 bajty. Nachodzących adresów masz więcej, więc poprzeglądaj całość. Nadpisujesz Tag_10 przed bloczkiem PID z wejścia, a symulację masz po bloczku, więc nic nie trafi jako wartość. W parametrach PID...
150zł kosztuje regulator na stronę pierwotną, do spawarki całkowicie bez sensu. Na stronę wtórną kosztuje 239zł i jest jednofazowy. Tyrystory z linku są na 160A, spawarka daje 200A więc... No i jeszcze dławik. Znalazłem taki za 250zł. Z przesyłkami na pewno nie będzie taniej niż 700zł...
Siłownik ssania banalnie sprawdzić. Wykręcasz. Pewnie siedzi w gaźniku dociśnięty blaszką. I podłączasz pod 12V. Ma się powoli robić ciepły i równocześnie ma się wysuwać z korpusu. Kilka minut to potrwa. W zasadzie są dwie metody podłączenia tych siłowników - albo pod uzwojenie i zasilanie go prądem zmiennym sprzed regulatora, albo (tak miałem ostatnio...
regulator PWM zdecydowanie nie nadaje się do akumulatorów zasadowych?? Tu nie chodzi o rodzaj akumulatorów a zasadę działania regulatora. Bez sensu jest kupować drugi regulator bo tanie to nie jest w granicach 400 zł Bez sensu to było kupowanie obecnego zestawu bez wcześniejszego rozeznania w temacie.
Jest pewna zagadka, pomierzyłem dokładnie jeszcze raz cewki i okazuje się że opór pomiędzy cewkami wynosi 0,7 Ω ale pomiędzy cewkami i masą wynosi tyle samo. Czyżby przebicie ? Zwarcie uzwojenia do masy jest równoznaczne z jego uszkodzeniem. Regulator na 90% do wymiany. Zwarcie uzwojenia do masy skutkuje jego szybkim uszkodzeniem. Poza tym należałoby...
A da się wymienić jakoś sam środek tego Regulatora klap kolektora ssącego?w sensie, że w środku jest jak by coś połączone plastikiem i to jest złamane w środku. Czy coś się może stać jak to jest zmalane? Do kolektora jest to cały element przykręcany na dwie śrubki jak dobrze pamiętam. Jak wyciągniesz ten siłownik to klapy wysuną się z nim. Trzymają...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Najlepiej założyć inny regulator napięcia, taki, który ma zacisk sense, jak go podłączysz do klemy +, to będzie kontrolował napięcie ładowania bezpośrednio na aku
A jaki sens grzebania w regulatorze o którym nie masz pojęcia? To tania rzecz. A ty nawet nie sprawdziłeś czy coś wchodzi do tego regulatora.
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Także przy odłączonej kostce od stacyjki działa zapłon? Jeśli tak, to gdzieś w instalacji masz zwarcie między + akumulatora a + po stacyjce. Przychodzi mi do głowy jedno miejsce, zależy jaki alternator posiadasz. Przy obcowzbudnym możesz mieć zwarcie między zaciskami B+ a IGN, natomiast jeśli masz z magnesami trwałymi i regulatorem z wejściem "sense"...
Jedyny sensowny sposób na zwiększenie mocy silnika to podniesienie obrotów i zmiana przełożenia. Żeby to zrobić nie zmnieniając napięcia zasilania, przewijasz silnik drutem o większym przekroju (mniejsza ilość zwojów). Aby przeróbka miała sens, regulator bldc musi pozwolić na większe prądy, co zazwyczaj jest ograniczone konstrukcyjnie. Napisz coś więcej...
A więc moje przypuszczenia się potwierdziły :idea: Z zamieszczonej fotki nr 2 wynika, że jest to rezonator piezo-ceramiczny 4000 kHz = 4 MHz pracujący jako zewnętrzny wzbudnik zegara mikrokontrolera (to ten czarny układ scalony w wersji SMD). Bez tego elementu regulator (w pewnym sensie inteligentny) obrotów nie będzie działał w ogóle, przy założeniu,...
Uważam że twoje dalsze eksperymenty nie mają sensu załóż regulator pasujący do twojej instalacji.P
Zasilacze mają regulatory prądu i napięcia, wejście SENS jest częścią tego regulatora. Silnik na początku może być traktowany jako zwarcie i działa regulator, obniżając prąd. Zasilacze liniowe zwykle są proste w naprawie, bo wystarczy wymienić elementy mocy, o ile nie padł transformator. Naprawa była nieopłacalna? Mógłbyś spróbować podłączyć dwa równolegle.
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
http://obrazki.elektroda.pl/1902779700_1... Jeśli ci brakuje 0,6V. Dioda sie grzeje. Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze. A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch. Zasilanie odbiorników prosto z alternatora. Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi,...
Rozstaw rurek +- 15 cm gdzieniegdzie więcej. To dobrze, przy ścianach można by zejść nawet do 10cm. Najważniejsze, by rurki były względnie równo rozstawione, bo inaczej spowodowałoby to gorące i zimne punkty. Okolice 15-20cm i równe odstępy to podstawa. A na długość na m2 nie patrz, to parametr bez sensu. Kwestia odpowiedniego ustawienia regulatorów...
To silnik z magnesami stałymi, wymaga źródła zasilania o zmiennym napięciu i częstotliwości. Na zwykłym regulatorze nie podziała, a koszt falownika raczej przekreśla sens jego zastosowania, taniej wyjdzie poszukanie silnika od czegoś innego. Widzę po zdjęciach takich silników, ze mają falownik dokręcony z tyłu do obudowy. Jeśli też masz to sprawne to...
Zacisk S, to "sense", informacja dla regulatora o napięciu panującym na akumulatorze. Jak go podpiąłeś przez kontrolkę, to ze względu na spadki napięcia w instalacji alternator będzie przeładowywał
Dwa akumulatory podłączasz równolegle, do nich podłączasz dwa regulatory (każdy osobnymi przewodami) i do każdego regulatora swój panel. Całkowicie bez sensu, jeden regulator będzie zakłócał pracę innego. Akumulatory też równolegle tak jak na rysunku. Jeśli są fabrycznie nowe i nieużywane to tak ale trzeba to zrobić w odpowiedni sposób (połączenie...
Da się to zestroić, u mnie idzie w jednej instalacji 5 regulatorów MPPT i 2 automatyczne prostowniki na tych samych akumulatorach. Wszystko hula jak należy.
Wsad z EP ma zaimplementowany regulator pid, także nie ma sensu wgrywać tych z bascoma.
Po pierwsze alternator musi mieć wysokie obroty , po drugie przewody muszą być odpowiednie po trzecie jak duży spadek napięcia jest. Po czwarte bez kondensatora nic nie zdziałasz. Cała instalacja ma być przebudowana masa z tylnej pokrywy alternatora wprost na karoserie grubą plecionką. Jak masz regulator F00M to sense bierzesz wprost z akumulatora bądź...
Czy taka modyfikacja ma sens? http://obrazki.elektroda.net/66_12453401... Jeśli tak jakie dać rezystory R7 R8 i R9? i jakiej mocy? Reg ma być na 40A Rezystory w źródłach tranzystorów MOSFET pracujących równolegle i w kluczu są zbędne. Natomiast do każdej bramki tranzystora powinien być inwidualny rezystor (aktualnie masz je wszystkie połączone...
Jeśli dobrze pamiętam, to w Twoim piecu wentylator wyciągowy jest indukcyjny więc ten regulator co sobie wymyśliłeś się nie nada, bo jest przeznaczony do silników komutatorowych więc najpierw sprawdź rodzaj silnika u siebie. dzieki ale mysle ze nie powinienem zbytnio komplikowac .. wiec proste pytanie, czy jesli podlacze regulator bezposrednio do wentylatora...
Mam ustawione tak czyli źle. Ustawienie MANUAL powoduje, że obwód masz na stałe zamknięty analogicznie jakbyś na kotle miał włożoną na stałe zworkę zamykającą obwód i odbiornik nie reaguje na sygnały z regulatora pokojowego (nadajnika). Tylko ustawienie AUTO powoduje, że odbiornik reaguje na sygnały z nadajnika. Jeśli wolisz tryb MANUAL to po co kupowałeś...
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
Dzięki :) Zastanawia mnie tylko gdzie podłączyć czarny przewód Sense?
Do regulatora idzie to samo napięcie a za regulator w jakim sensie?
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
Turbina wiatrowa na balkon- bez sensu wyrzucona kasa.
Ładowanie już zrobione. Dopiero po połączeniu Sense i Regler'a, regulator ogranicza prąd ładowania do 14,4V. Teraz mam tak: http://obrazki.elektroda.pl/9599312400_1... Nadal jednak zastanawia mnie ten stop przy Segu. Tak czy inaczej stop działa.
Witam, poszukuję prostego schematu na regulator barwy dźwięku w mono. Wszystkie, które znajdowałem dotychczas, są albo skomplikowane, albo nie mają sensu.
Każdy producent umieszcza na swoim sprzęcie nazwę, model, TABLICZKĘ ZNAMIONOWĄ. A tutaj brak jakichkolwiek cech, jak twierdzisz. Więc raczej zapomnij o oryginalności. To pewnie jakiś chiński klon, kopia, mniej lub bardziej legalna. Jak widzę, tam jest prosty zapłon CDI i do tego pewnie równie prosty alternator. Sprawy znane z większości chińskich skuterów....
Co do panelu wydaje mi się, że jeden panel polikrystaliczny 250-265W wystarczy tylko pojawia się pewien problem, a mianowicie: 1. Regulator PWM nie da wiekszej mocy ładowania niż to co na wyjściu od ww. panela czyli jakieś 10A. 2. Akumulatory są dwa 180Ah czyli maksymalny prąd ładowania dla akumulatora to będzie 180/10% czyli 18 A. Stąd tez moje pytanie...
Ja bym koledze oddał sprawny alternator 87A bez regulatora, a regulator pasowało by dopasować taki z wejściem Sense. WTedy przy 3000 obr było by oddawane 50A. I alternator by nie wył.
nie wiem czy robienie takiego regulatora ma sens urzadzenia dobrej klasy o potrzebnych parametrach to koszt okolo 200zl
Witam Zastanawia mnie czy zamiana mosfetów w regulatorze pwm na mocniejsze ma sens. Czy jeśli sterownik ma nominalnie 10A to czy sama wymiana tranzystorów załatwi sprawę ?
Wydajność regulatora przy 20% prędkości obrotowej jest bliska zeru. Takie zastosowanie nie na sensu.
Oryginalny schemat był z "Amaterske radio", z 1976 roku, był to regulator proporcjonalny, sterujący czasem wyzwalania triaka w zależności od różnicy temperatur. A potem zaczęło się psucie schematu - w Akwarium z 1989 roku opublikowano schemat z przekaźnikiem sterującym grzałka na 24 V, ordynarnie dodano tam darlingtona dla załączania przekaźnika ale...
current sense remote sense predator sense
czasowy wyłącznik schodowy zamienniki lexmark piece ekogroszek ustawienia
pralka samsung zawiesza ustawienia fabryczne yamaha
Corsa C 1.4 16V: Trudności z rozruchem i piszczenie Domofon Commax zawiesza się - przyczyny i rozwiązania