Zastosuj przeciwzakłóceniowy toroidalny pierścień ferrytowy. Filtruje zakłócenia impulsowe - pochodzące z przetwornic impulsowych, regulatorów, silników, ... Miejsce montażu oraz "ilość zwojów" dobierz eksperymentalnie. Ja zaczął bym od zasilania przetwornicy. http://obrazki.elektroda.net/28_12570099...
Impulsowy regulator mocy. Obciążam go silnikiem prądu stałego 24V z motoredukcją ,pobór około 1-1.2 A. Układ działa na założonej zworze. Problem jest następujący - po wyłączeniu zasilania i rozładowaniu się kondensatorów C2 i C3(samoistnym lub po zwarciu końcówek) i ponownym załączeniu zasilania, silnik nie startuje. Wystarczy przejechać palcem po końcówkach...
Na lm 350 jeszcze od biedy ten mniejszy może być , ale by ten regulator nie był grzejnikiem to sterowanie impulsowe tranzystora mocy : http://www.elb.vectranet.pl/~krzysztofg/...
Ja stawiam na słaby tranzystor - BUZ10 (Ptot- 75 W, Vds- 50 V, Id- 12 A, rds(on)- 0085 om) , zastosuj mocniejszy IRFZ48N, kosztuje ok 2-3zł a jest 2x mocniejszy. Do niego jakiś radiator i powinno być ok.
Wykorzystane materiały : Silnik MY1016 - 350W, 16,5a, 24v Regulator PWM silnika DC 10-55V 40A Zasilacz impulsowy - 600W - 25a, 24v. Wszystko działa jak należy. Dziękuję za poświęcony czas i podpowiedzi
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ten silnik można by było zasilać z zasilacza impulsowego?
Przepływ prądu przez cewkę, ogranicza przy zatrzymaniu silnika i pracy na wolnych obrotach tylko rezystancja cewki silnika i rezystancja mostka sterownika. Indukcyjność uzwojeń jest w takim przypadku nieistotna. To są kompletne bzdury, proponuję poczytać nieco o sposobie działania driverów silników krokowych. To są generalnie impulsowe regulatory prądu...
Witam Jeśli chcesz regulować obrotami silnika, to o wiele lepiej i skuteczniej - zamiast zmieniać napięcie go zasilające - jest zbudować regulator impulsowy. Układ prosty, skuteczny i niezawodny. Zajrzyj do tego wątku: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Schemat masz w drugim poście: do zacisków "wyjście" podłącza się silnik,...
Witam Chciałbym uruchomić siłownik elektryczny 24V od automatyki bramowej. Do tego celu posiadam zasilacz impulsowy 24V 1.5A. Chciałbym również regulować obroty silnika zamontowanego w owym siłowniku. I teraz pojawia się pytanie, czy można w schemat zasilania wpiąć impulsowy regulator obrotów silnika dc 12/24V ? Posiadam taki regulator od regulowania...
Na zdjęciach warianty impulsowych regulatorów . Regulacja spełnia się nie przemianą napięcia i prądu, a szerokością impulsów, co praktycznie ma minimalny wpływ na moc silnika. http://obrazki.elektroda.pl/2385249200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7375936700_1...
Pio jak widzę nie masz doświadczenia :P Ten opornik nie wytrzyma 180W, a więc musisz zrobić regulator. Jaki to silnik? DC? Jeżeli tak to wystarczy potencjometr, tranzystor, zasilenie i to jest regulator. Jednak lepszym regulatorem jest "Regulator PWM" który działa impulsowo powodując mniejsze straty. Jest trochę bardziej zaawansowany: generator impulsów...
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Może warto zainteresować się układem U209B i sterowaniem impulsowym?
Kondensator ten jest na zasilaniu - pomiędzy Z+ i Z- (S+ i S- to zapewne silnik). A więc przewody zasilające za długie albo słaby styk. Spróbowałbym dać 1000mikro/50V i dodatkowo 1mikro impulsowy.
Parametrów silnika już nie pamiętam, ale poprzedni sterownik wykorzystywał napięcie wyprostowane z tego transformatora - napięcie zasilania wynosiło w granicach 40 V. Podawał je bezpośrednio na silnik? Czy jednak miał impulsowy regulator prądu? Warto by to sprawdzić. Czy sama idea jest poprawna? Wystarczy zwiększyć rezystorki na bramkach mosfetów?...
No ale przecie maksymalna różnica napięć IO to 40V, u mnie 35V, radiator zimny, w sumie to ten regulator zasila tylko atmegę, a zasilacz impulsowy wykorzystuję z silnikami krokowymi
Oczywiście Cały układ ma pracować jako coś ala serwo wolnoobrotowe tylko ze sterowaniem napięciowym nie impulsowym
Lampy LED (ledówki) migoczą gdy mają wbudowany prymitywny ogranicznik prądu w postaci kondensatora szeregowego. W takiej sytuacji diody w lampie przygasają w chwilach gdy napięcie sieci przechodzi przez zero. Droższe lampy są zasilane przetwornicami impulsowymi i nie ma tego efektu. Fazowe regulatory mocy będą dobrze współpracowały z żarówkami, grzejnikami,...
Te impulsy to już czarna magia...;/ Spoko, nie każdy musi znać się na elektronice i robić z tego fajne rzeczy. Kraj potrzebuje też murarzy :D Poczytaj sobie w internetach o PWM, przetwornicach przestrajanych, zasilaczach impulsowych.
Dj.wozek - u Ciebie głównym "sprawcą" zakłóceń jest niestety impulsowy regulator prędkości silnika(-ów). Możnaby się pokusić o dodanie jakiegoś filtru na wyjściu regulatora (na kablach, które idą do silnika) ale to proste nie będzie, gdyż płyną tam niestety dosyć spooore prądy. Ale tak czy inaczej lepiej iść w tym kierunku i eliminować zakłócenia niż...
Nie wiemy czym zasilisz to urządzenie i jak będzie użytkowane. Ale chyba jedynym sensownym rozwiązaniem będzie zastosowanie regulatora PWM. Sięgnij do informacji o zasilaczach regulowanych impulsowych.
Witam Rezystor ogranicza prąd wyjściowy zasilacza, a do tego umożliwia rozruch silnika. Jego rezystancja będzie rzędu pojedynczych omów. Można by użyć również zastosować do tego celu regulator PWM z miękkim startem.
Widzisz, ja dopiero teraz mam kontakt z silnikiem krokowym. Chciałbym nim napędzać maszt obrotowy do anteny Yagi na 144 Mhz. Oczywiście za pomocą przekładni. Tutaj zasugerowałem się tym tłumaczeniem z chińskiego.: "2020 nowy sterownik sterownika silnika krokowego Regulator prędkości Generator sygnału impulsowego" Również mocny tranzystor na radiatorze...
Witam. Potrzebuję wykonać regulator/sterownik obrotów silniczka 12V DC. Obroty muszą być regulowane impulsami z impulsatora oraz korygowane potencjometrem w celu dokładnej regulacji prędkościomierza (myślę, że wystarczy regulator impulsowy). W temacie silników jestem totalnie zielony, dlatego zwracam się do was z pytaniem co będę potrzebował do wykonania...
LM nie są impulsowe. To są regulatory napięcia i też mogą być stosowane jako regulatory obrotów.
Ja nie widzę specjalnych przeciwwskazań. Zalecenie aby zasilać regulator z akumulatora wynika prawdopodobnie z tego, że startujący silnik (czy zimna żarówka) pobierają duży prąd - wielokrotnie większy od znamionowego, i wówczas napięcie tradycyjnego zasilacza może "przysiąść" poniżej 10V, zaś zasilacz impulsowy może się wyłączyć (zabezpieczenie przed...
A silniki jakiej klasy wielkości.
Źle się wyraziłem, z tego co się orientuje (jak się mylę niech ktoś mnie poprawi) nie ma mosfetów o Vgs większym niż +/-20V. Będziesz musiał zadbać o to żeby nie przekroczyć tej wartości (Vgs). Jeśli chodzi o zmianę mofetów na inne zajrzyj na tme.pl i wybierz coś co cie interesuje, mosfety to dość skomplikowana sprawa szczególnie jeśli pracują w układach...
Technologia PWM jest stosowana powszechnie. Każdy zasilacz impulsowy, inwerter, regulatory silników prądu stałego itp. Tranzystor stosowany był w latach 70 tych. Dziś można go znaleźć w setkach milionów w jednym układzie scalonym. Regulator MPPT też wykorzystuje technologie PWM , tylko jest rozbudowany o układ śledzenia max. punktu mocy.
Witam, tłumaczenie werbalne to oscylator (geberator) kluczowany (przełączany), ale w kontekście zasilania silnika krokowego, jest to najprawdopobniej zasilacz, czy regulator przełączany (impulsowy) w celu regulacji wartości średniej prądu płynącego przez uzwojenie silnika krokowego. Znacznie lepiej byłoby, gdzym mógł przeczytać oryginalną publikację....
Problem polega na tym, że posiadam stary zasilacz impulsowy 12V 10A i z innych wątków dowiedziałem się, że silnik może nie wystartować przy takim prądzie poprzez występujący przy rozruchu duży prąd. Podłącz przez regulator i sprawdź. Regulator ustaw na np. połowę, ograniczy to prąd rozruchowy silnika.
Tak potencjometr wymieniłem w pierwszej kolejności. Chciałbym również dodać że zauważalne jest generowanie zakłóceń w sieć zasilająca co objawia się np migotaniem oświetlenia w chili gdy silnik zauważalnie przerywa. Czyżby triak tak impulsowo kluczował napięcie zasilające?
Nie znam sie na tym dlatego pytam - prosilbym najlepiej o link gdzie taki regulator kupic za nie wygurowana cene - najelpiej zlozony choc z poskladaniem powinienem sobie poradzic. szukam samemu ale mam ostatnio pecha co do elektroniki, a nie chce niepotrzebnie znowu wydac pieniedzy. NE504 IMPULSOWY REGULATOR OBROTÓW SILNIKA - moze byc?
heh bez sttopni mocy... taki falownik to ja sobie zrobie za 20 zl problem w tym że ceny tranzystorów IGBT sięgają nawet 600pln za sztukę!!!!!!!! pozatym dałbyś jakieś namiary na tą firmę co robi silniki na zamówienie stałoprądowy silnik to też dobra sprawa, do tego impulsowy regulator i po sprawie
Dzięki, to pewnie dioda impulsowa ?
Posiadam regulator pwm od 12-30V oraz lampe led 12-24V Skoro lampa jest przystosowana do zasilania zmieniającego się w szerokim zakresie to znaczy że ma stabilizator który ma PRZECIWDZIAŁAĆ zmianom jasności przy zmianach napięcia. Ponieważ LED wymaga zasilania dającego określony prąd (a nie napięcie), wszystkie dobrej jakości konstrukcje z LEDami oparte...
No własnie jest to silnik firmy PARVALUX , 3000 obr/min. 24V moc wyjściowa 220W, frezowanie w ALU na głębokość 5 mm w/w frezem bez większych problemów, wierciłem w stali wiertłem fi 7 nie spowodowałem zatrzymania wiertła, miałem wrażenie że silnik nie zwalniał, ale te próby odbywały się bez pomiaru prędkości obrotowej. Do zasilania zastosowałem 500W...
Żeby to było tylko to. Jeszcze cena za kVAr. Tanio nie będzie. Nie do końca jest tak jak piszesz. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 2007 r. mówi, że zakłady przemysłowe powinny rozliczać się za energię bierną. Dotyczy to taryf B23, A23, natomiast taryfy C11, C12a, C12b, C22 mogą mieć naliczanie za moc bierną tylko w przypadku gdy w wydanych przez...
Każda komutacja prądu powoduje generowanie zakłóceń. Im większe prądy i im większa i szybsza ich zmiana tym więcej zakłóceń. Nie zawsze można zmniejszyć prąd, ale często można zmniejszyć prędkość jego zmian. Oczywiście kosztem strat na elementach przełączających. Takimi klasycznymi, źródłami zakłóceń są samochodowe układy zapłonowe, silniki i prądnice...
W jednym z filmów zastosowano potencjometr 10kΩ, natomiast na innym filmie zastosowano potencjometr 100kΩ. Moje pytanie, który potencjometr w przypadku mojego zasilacza powinienem zastosować? Żaden. To nie jest zasilacz tylko dzielnik napięcia na tranzystorze mosfet. Nadaje się tylko do małych prądów, a bez radiatora tranzystora tylko do...
Dodałem Regulator PWM silnika DC 10-68V 60A i od tamtej pory w porządku.
Oczywiście, że jest taka możliwość. Wystarczy zastosować dużo solidniejszy tyrystor i solidniejsze diody w mostku. Dodano po 3 Oczywiście, że jest taka możliwość. Wystarczy zastosować dużo solidniejszy tyrystor i solidniejsze diody w mostku. Należy też pamiętać, że przy prądzie aż 20A na tyrystorze stracimy znaczną moc. Takie układy wykonujemy inaczej....
Tylko jest taki problem że większość ma stabilizatory liniowe a jak już są impulsowe to są bardzo drogie.
Serwus. Potrzebuje regulator obrotów silnika prądu stałego (silnik z wentylatora chłodnicy samochodowej). Wiem, ze mozna zastosowac zasilacz impulsowy, ale slyszalem o prostrzym i gotowym rozwiazaniu- regulator obrotow silnika w nagrzewnicy samochodowej. Niestety nie wiem gdzie znalezc schemat takiego regulatora oraz nie wiem jaka moze byc jego obciazalnosc...
Na pewno nie jest zasilaczem impulsowym, jest regulatorem prędkości obrotowej silnika; zakładam fazowym jeżeli nie ma tam nic z drugiej strony płytki. Transformator raczej ocalał ale i tak nie wiele to zmieni; naprawić do pierwotnej wersji i zastosować transformator 230/120V o odpowiedniej mocy
To silnik na prąd stały, kręci się w tym samym kierunku, chyba że zamienisz plus z minusem, wtedy będzie się kręcił w drugą stronę. To, co powoduje że wał napędzający wycieraczkę kręci się raz w jedną, raz w drugą stronę, to sprawa mechaniczna, działa to na zasadzie korbowodu. Silnik musiał byś oddzielić od całej reszty żeby coś z nim zrobić. Regulować...
Silnik ma tylko 14W Ciekawe jaką ma indukcyjność i jakie napięcie potrafi wygenerować wstecznie przy zasilaniu impulsowym...
WITAM Mam prośbę jak można ograniczyć prąd np. do 40A w regulatorze impulsowym PWM wykonanym na module IGBT.Zrobiłem taki układ do sterownia silnika w pojeździe.Wszytko pięknie chodzi do chwili hamowania-zatrzymania silnika (postoju pojazdu).Wtedy płynie prąd kilkakrotnie większy i pali mi moduł.Stosowałem rezystory 10W i to samo. Jak uchronić moduł...
Witam ponownie! W moim podajniku podanym wyżej łączenie osi silnika z osią rolki wykonane zostało kawałkiem przewodu paliwowego... To nie jest dobre rozwiązanie, po paru chwilach skręciło mi go :-(. Teraz mam założone coś na typ wału kardana i jest ok. Tak tylko piszę jakby ktoś, coś, kiedyś takiego robił. Elektronika obok to impulsowy regulator do...
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka; Nie wystarczająca ilość powietrza oraz paliwa dostarczonego do silnika podczas pracy, nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, (ciągnie lewy powietrze po nagrzaniu) Nieszczelność przewodu impulsowego pompy paliwa, albo jej wydajność,jeżeli taką pompę posiada. Zatkany odpowietrznik w korku zbiornika...
Skoro z akumulatorów to zostaje sterowanie z PWM poszukaj tranzystorów z serii IRL i po połączeniu kilku + rezystory równoważące mogło by to działać. Nie wiem czy potrzebna jest ci stabilizacja obrotów. Wykonałem kiedys taką prace dyplomową sterowania silnikiem DC za pomocą PWM z stabilizacją obrotów na tarczy impulsowej z regulatorem PID. Pozdrawiam...
Są takie scalone stabilizatory regulowane (ADJ). Np: LT1084 CT 1,2V <> 29V ; 5A Dane są tu: http://www.tranzistoare.ro/datasheets2/2... Jednak najtańszą opcją byłby regulator od wkrętarki akumulatorowej.
w zasadzie ten akumulator nie ma wiekszego obciążenia, tylko kilka strzałów iskrą na zapłonie, potem już prąd idzie z prądnicy, wiec nie ma problemu z jego ładowaniem Dodano po 10 fajnie jak byś regulator miał impulsowy, ja niestety takiego nie mam i cześć energii idzie w ciepło. u mnie po odpaleniu energia na zapłon już nie idzie z regulatora lub akumulatora...
Zastanawiam się nad rozgrzewaniem impulsowym drutu oporowego. Jest to nic innego jak regulacja mocy pobieranej przez odbiornik za pomocą PWM. Trzeba trochę poczytać na temat regulacji PWM, i zrobić regulator. Można też kupić gotowe, nie drogie rozwiązania, moduły regulacji np. obrotów silnika, świecenia żarowki, lub LED, itp. za pomocą PWM.
(...) 2V - 36V) - 3x Stepstick DRV8825 Sterownik Silnika Krokowego (Napięcie zasilania silnika : 8,2V - 45V, Prąd ciągły na cewkę: 1,5 A, Napięcie zasilania części logicznej: 2,5V - 5,25V) AI: Czy są jeszcze inne komponenty, które będą wymagały zasilania, takie jak czujniki lub dodatkowa elektronika? Nie Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z trzech propozycji...
No dobrze. Ale chodziło mi też o układ TDA a konkretnie pin 1 i 2 czy mogę podłączyć je pod silnik DC, czy niema wpływu napięcie stałe impulsowe bo takie wyjdzie po prostowniku
Wątpliwe, by winowajcą był zasilacz, to, że jest to zasilacz impulsowy, nie znaczy, że produkuje przebiegi pulsujące - przeciwnie, ATX z założenia musi być bardzo stabilnym źródłem zasilania.
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
Możesz zastosować zwykły regulator fazowy na triaku . Trzeba tylko dodatkowo zastosować układ prostowniczy wystarczy 1 amperowy i kondensator elektrolityczny 400V , który możesz pozyskać np. z zasilacza impulsowego. Zasilałem takimi układami silniki , przekaźniki i styczniki z cewkami 110V. Trzeba tylko przed podłączeniem wyregulować odpowiednio napięcie.
Witam. Cała sprawa to sterownie proporcjonalne. impulsowe nie wchodzi tu w gre. Zanurzenie modelu musi być kontrolowane prędkością modelu(regulator obrotów silnika) i utzymanie tej prędkości pod wodą. Można użyć też zbiorników balastowych i tu dokładnie widać ze impulsowe juz się nie nadaje. Pozdrawiam.
Myślę, że jak samemu to będziesz robił, to duże szanse są na zmieszczenie się w kwocie 20k zł. Szukaj w internecie dostawców części do pojazdów elektrycznych. Wydaje mi się, że silnik napędowy to koszt ok 2tys zł, nie wiem jak z ceną regulatora impulsowego. Okablowanie ,bezpieczniki, złączki itp kupisz w hurtowniach elektrycznych. Flanszę do połączenia...
Ale tylko ty tak twierdzisz, kolego. A po co? Weź swój jakikolwiek transformator np. TS50/26 i podłącz pod regulator fazowy. OK, rozumiem Twój argument i mam kilka uwag: 1. Silnik od wentylatora to nie transformator typu TS. Skoro producent reklamuje, że można regulować obroty napięciem i tylko impulsowe regulatory obecnie są w sprzedaży, to znaczy,...
Witam. Jeżeli ten Twój zagadkowy silnik wytworzy napięcie nie większe niż 36 V, to możesz zastosować stabilizator LM317 jako stabilizator napięcia, ewentualnie z ograniczeniem maksymalnego prądu ładowania. Jednak wcześniej koniecznie obadaj ten silniczek. Może trzeba zastosować prostownik (jaki - to zależy od posiadanego silniczka) i kondensator wygładzający...
Silniki należy normalnie równolegle połączyć uzwojenie wzbudzenia i wirnik a następnie silniki szeregowo. Dwa silniki mały w swoim napędzie wózki akumulatorowe twarowe prod. w Stalowej Woli. pracowały one cały czas równolegle i sterowane były stopniowo wielkością napięcia z akumulatorów. Obecnie do sterowania silników prądu stałego stosuje się regulatory...
Witam! Pisk pochodzi prawdopodobnie z elektroniki - z impulsowego regulatora napięcia (element indukcyjny - dławik).
Nawet przy zwiększeniu częstotliwości PWM nie uzyskuję efektu jak przy zasilaniu bezpośrednio z zasilacza (0,1V). Zwiększanie częstotliwości powoduje że impedancja silnika wzrasta i tym samym moc przekazywana jest mniejsza niż by wynikało ze współczynnika wypełnienia PWM. Za to radykalne zmniejszenie częstotliwości (kilkudziesięciu czy nawet kilkunastu...
Proszę o radę co można z tym faktem zrobić i jeżeli to nie problem, wskazać mi właściwy regulator. Tego typu regulatory już tak mają. Tyrystorowym sterowaniem nie da się zejść do zera z obrotami - z powodu regulowania ogólno-pojętą "mocą" zasilającą" - na niskich nastawach obrotów, napięcie jest niskie, i moment obrotowy silnika też bardzo niski -...
Zastępowanie rezystora tranzystorem, który przejmie rolę rezystora, tzn. wytraci część mocy na ciepło nic w zamian nie poprawiając nie ma sensu. Ponieważ ilość traconej mocy jest znaczna, lepiej sterować silnik dmuchawy z przetwornicy impulsowej.
To pierwsze to klasyczny regulator napięcia; Po przeróbce masz regulator (ogranicznik) prądu. Na tych podzespołach nie uzyskasz mocy w granicach 200-300 W (a taka wydajność jest potrzebna). I jak zaznaczył przedmówca: nie ograniczać mocy przez straty (ciepło) tylko stosować impulsowe załączanie (PWM).
Rezystorami (nie mylić z potencjometrem) są regulowane dmuchawy samochodowe nawet do 10A. Taki liniowy regulator napięcia wydzieli tyle samo mocy co rezystor. Jego zaletą będzie to, że wentylator dostanie takie samo napięcie niezależnie od stopnia rozładowania akumulatora. Energooszczędne nie będzie. Energooszczędny byłby np. impulsowy regulator napięcia,...
A co wy na to aby zastosować zasilacz impulsowy 24V 160W i do regulacji dołożyć regulator PWM ( taki znalazłem [url=http://allegro.pl/regulator-obrotow... )? Wtedy mam prostą konstrukcję z łatwą regulacją.
Chodziło mi o prosty impulsowy regulator a nie o cos tak przerażajacego jak ten układ jakos nie lubie procków co nie oznacza ze tego projektu bym nie zrobil ale wolalbym cos bardziej konwencjonalnego
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
Jakiś strzał prądu magnesującego silnik? 13A a 15A to naprawdę wiele rezerwy nie ma... Dioda impulsowa na duży prąd to dziś nie majątek, może od razu założyć większą?
A ja nie byłbym tego pewien - wyższe napięcie daje "lepszą dynamikę", czyli silnik bardziej szarpie => występują w nim większe siły, które mogą go uszkodzić mechanicznie. Nic niczym nie szarpie. Współczesne, cywilizowane sterowniki silników krokowych zasilają uzwojenia silników za pomocą impulsowych regulatorów prądu . Możliwe jest to dlatego, że uzwojenie...
Grzebcio...Kazdy oscyloskop, najtańszy z ,,Allecostam" na początek jest dobry dla Ciebie. Druga sprawa - wszelkiego autoramentu urządzenia zasilane prosto z sieci, jak regulatory obrotów silników małej mocy zasilanych z sieci 220VAC, przetwornice i zasilacze PWM, ja przynajmiej z ZASADY zasilam poprzez transformator separujacy o przekładni 1/1 i mocy...
Witam. Mam następujący problem z Citroenem Berlingo rocznik 2001 silnik 2.0 HDI. Auto było kupione przez kolegę po dość niskiej cenie. W związku z czym po jakimś czasie okazało się, że występuje w nim cała masa usterek, miedzy innymi duży problem jest z dmuchawą. Okazało się że auto posiadało kiedyś klimatyzację, chyba manualną gdyż jest sprężarka,...
C2 i R5 to gasik, jak Koledzy pisali wcześniej. Moc ok. 0,2W na R5 rzeczywiście się wydzieli ale tylko przy nieprzewodzącym triaku. Wtedy sinusoidalny prąd (przez C2, R5) pozwoli łatwo policzyć wiarygodną wartość prądu. Jednak "pocięta" sinusoida to szerokie widmo harmonicznych i stąd zwiększony prąd w obwodzie gasika oraz moc wydzielana na R5. Tak...
Tak elim to się zgadza im bardziej przebieg jest zbliżony do sinusa tym lepiej dla transformatorów i silników co do TV, PC i tym podobnych z zasilaczami impulsowymi to je w większości można zasilać nawet napięciem stałym.
Trochę poszukałem na forum i znalazłem taki oto sprawdzony przez forumowiczów schemat. http://obrazki.elektroda.pl/8773703900_1... Jednak prosił bym o pomoc w zidentyfikowaniu poszczególnych części które muszę zakupić do stworzenia tego układu. NE555 - 1szt R1 - rezystor 1K Ohm - 1szt R2 - rezystor 47 Ohm - 1szt C1 - kondensator 1 nF...
buduje wzmacniacze na układach tda m.in.tda1562 chodza super no i na tda8571 spaliłemdwie sztuki po właczeniu silnika i dwuchawy wzmacniacz padł czytałem ze dmuchawa ma regulator impulsowy na pewno jest to wina zasilania a konkretnie filtrowania zastosowałem filtrz radia na + zasilania ale nie pomógł Prosze o pomoc młody elektronik z duzym zapałem
Zasilacz jest lepszy pod wieloma względami, trudno znaleźć argumenty za takim zakazem, należało by zapytać producenta, co spieprzyli żeby uzyskać taką wadę, moim zdaniem nie jest to łatwo zrobić. Jedyna różnice na korzyść akumulatora (dla sterownika silników nie żarówek) to że akumulator może przyjąć prąd z silnika pracującego jako prądnica, a zasilacz...
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że wrzeciono ma silnik indukcyjny 1f. Taki silnik musiałby mieć kondensator rozruchowy/pracy. Taki kondensator dobiera się do mocy silnika i częstotliwości napiecia zasilającego silnik, więc kłóci się to z szerokim zakresem częstotliwości zasilania. Jest natomiast typowe dla silników TRÓJFAZOWYCH elektro-wrzecion. Zastosowanie...
W dużych sieciach (energetyka) i w biurowcach w takich przypadkach stosuje się obejścia. W budynkach typu bloki mieszkalne nie ma potrzeby kontaktu z każdą sekcją , a wręcz dobrze jest gdy są one sygnałowo odseparowane. Dodatkowym problemem mogą być siejące urządzenia półprzewodnikowe w szczególności sterowane fazowo regulatory tyrystorowe (ściemniacze)...
(at)Bilons Oczywiście, choć zasilacze impulsowe są z reguły zabezpieczone elektronicznie przed zwarciem i przeciążeniem. Natomiast bezpiecznik na linii 220 VAC jest konieczny.
Witam. To jeszcze zależy od charakteru sygnału wyjściowego z "regulatora histerezowego" - analogowy czy cyfrowy (impulsowy) ? Jeśli analogowy, to w obu przypadkach (a i b) optoizolacja powinna być liniowa (np. IL300). W przypadku wyjścia impulsowego (np. PWM) to prostszy - moim zdaniem - będzie układ "a" - powinien wystarczyć zwykły transoptor. Pozdrawiam.
Potencjometr będzie za słaby. Ten silnik pobiera ponad 100 mA. Najlepsza by była jakaś przetwornica impulsowa na 5 V i to z regulacją napięcia wyjściowego.
"System" złożony z taniego termostatu i regulatora fazowego, zasilanego z zasilacza z transformatorem sieciowym, będzie bardzo trudno zepsuć. Zaniki go na pewno nie uszkodzą, bardziej przepięcia ale te większe. Całość to jest kilkadziesiat złotych, zapasowy regulator i termostat powinieneś mieć na półce, kupiłeś tanią chińszczyznę, która może się zepsuć...
Oto fotka regulatora. Nowy wygląda tak samo, tylko numer ma inny. https://obrazki.elektroda.pl/8281565500_... Marksrz , chodzi o to, że regulator, który kupiłem, jest właśnie od szlifierki, którą podałeś. Dostałem do niego nawet schemat podłączenia, który był zgodny z tym, jak był podłączony oryginalny moduł. I nic. Jeśli to faktycznie...
Najoszczędniejsza regulacja jest impulsowa, proponuję układ LM555 i tranzystor wykonawczy np. KD502. Tu masz schemat: http://obrazki.elektroda.net/75_11839923...
Oprócz tego nie wyjasniłeś do czego to chcesz zastosować. do prostownika by ładować aq ołowiowy i żelowy Zły pomysł. Nie steruje się transformatora sieciowego regulatorem impulsowym. więc trochę inny regulator [url=http://allegro.pl/regulator-obrotow...
Chyba jednak za mało wiemy o instalacji pojazdu. Ciepło ( przy takim rozwiązaniu mechanicznym) musi się wydzielić zarówno przy regulatorze szeregowym jak i równoległym. Tyle, że przy regulatorze szeregowym większe straty przy większym obciążeniu a przy równoległym odwrotnie. Rozwiązaniem salomonowym byłby regulator/przetwornica impulsowy, ale to znów...
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
Jeżeli będzie to kondensator rozruchowy np. taki jak z linku, który podałeś a nie wyciągnięty " z babcinego radia " to nie ma różnicy. Ok. Dzięki za info jakie już uzyskałem- wiem, że nie jest łatwo mi wytłumaczyć ;) Mam jeszcze pytanko czy taki regulator obrotów sie nada? http://obrazki.elektroda.pl/5942708600_1... ZASILANIE: 230 V...
Dioda w tym układzie nie służy do gaszenia oscylacji, tylko ma ona zapewnić ciągłość przepływu prądu przez cewke i przez wentylator. Kondensator jest bardzo wskazany, gdyż wentylator ma charakter indukcyjny. Dioda gasząca gasi energię zgromadzoną w polu magnetycznym elementów indukcyjnych (w tym przypadku dławik+silnik), zapewniając w ten sposób ciągłość...
Cześć, potrzebuję zmodernizować napęd do miodarki. Fabrycznie był tam silnik asynchroniczny ze sterowaniem fazowym o mocy 200 W (lub 250 W, nie pamiętam dokładnie). Silnik przy pełnym obciążeniu miodarki miał delikatne problemy z rozruchem ale generalnie nie było tragedii. Aktualnie jest tam zamontowany inny silnik który zupełnie nie daje rady. Chciałbym...
Przy malejącym świetle ilość uzyskanej energii też maleje, nie trzeba jej dodatkowo "wycinać" sterownikiem. A energii "maksymalnej" też nie trzeba ograniczać, bo większej niż 1,2kW z 1m2 się nie uzyska. Sterownik impulsowy (załącz <-> wyłącz> daje tylko złudzenie dopasowania, bo nawet 100% dopasowania na wartość średnią, nie oznacza dopasowania...
A jaki masz miernik prędkości obrotowej? Bo jeśli dający pomiar w postaci napięcia, to możesz je wzmocnić, przesunąć i potem dać na komparator dla jakiejś przetwornicy impulsowej zasilającej każdy silnik oddzielnie. A najprościej i tak mikrokontrolerem to zrobić.
Mniej więcej wiem o co ci chodzi , całość powinna działać . Oczywiście jak dasz jakiś silnik do 2A .Serwa będą używane tylko impulsowo . Tylko trochę mi się wydaje głupie dawać jakieś mechanizmy z wiertarki , jak mniemam to chodzi ci o regulator obrotów . Najlepiej to jak byś kupił silnik modelarski z kontrolerem obrotów .
...Zdajecie sobie sprawę, że kluczowanie silnika częstotliwością 100Hz wytworzy trudny do zniesienia pisk... Dobrze że to napisałeś. Ja już się bałem cokolwiek napisać że po raz kolejny usłyszę że mam się nie kompromitować... ......zdecydowałem się użyć ATMegi8.....Częstotliwość kluczowania wynosi 26kHz. Akurat robię sterownik do nawijarki transformatorów...
regulator impulsowy impulsowy regulator silnik impulsowy
palet maszyna miganie klawiatury czujnik filtr hydraulik
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Moment dokręcania wału korbowego VW LT 2.5 TDI Makita BHP 451 - brak prawych obrotów, nowe szczotki i wirnik