Z tego co napisali mi wczesniej koledzy na forum to regulatora nie da sie sprawdzic : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67...
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Trzeba pomierzyć napięcia i prądy przed i za regulatorem.
To raczej kierunek w lepsze ładowanie, wiekszy alternator i regulator. I moze dodatkowy aku.
Witam Miałem taki sam problem . Wspomaganie działało na wyłączonym silniku. Problemem były szczotki i regulator napięcia w alternatorze ładowanie było ale słabe i dla tego działało wspomaganie na wyłączonym silniku. Nie wiem jak to jest możliwe ale jak jest słaby akumulator tak właśnie się dzieje Wymiana to koszt 70 zł i jest OK ;) Pozdrawiam
Witam wkonicu zrobiłem i działa to wspomaganie,wymieniłem regulator Alternatora,łożyska i wtyczki kontaktem.
witam.na moje oko to może być padająca pompa wspomagania,u mnie też padŁa 2 miesiace tamu.pompa jest hydraukiczno-elektryczna i pobiera duzo prądu bo nawet ma bezpiecznik 80A,może masz słabo przykrecona masę od pompy do akumulatora,brazowy gruby kabel.jak krecisz kierownicą to jakie masz napiecie na akumulatorze nie powinno spadać ponizej 14V,moze też...
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Kończę ten temat dziękując wszystkim za podpowiedzi i sugestie. Problemem jest silnik a najbardziej regulator obrotów
Witam, właśnie konstruuje napęd do mojej nadziewarki pionowej. Z informacji zaczerpniętych na różnych forach, wykorzystałem silnik ze wspomagania z Renault Clio. Mam już zakupiony stosowny zasilacz, regulator obrotów w tym lewe prawe, przełącznik nożny. Zastanawiam się teraz nad zabezpieczeniem wyjściowym. Czy waszym zdaniem 10 A wystarczy czy lepiej...
Cześć. Mam problem z zanikającym wspomaganiem, autko Ibiza 3 6l 1.4 TDI. Problem następuje kiedy silnik jest rozgrzany. Na blacie pojawiają się te kontrolki co widać na filmiku. Dodam, że podczas mrozów sporadycznie też się zdarzało ale tylko wyskakiwała kontrolka ze wspomaganiem. Akumulator jest ok, bezpieczniki przy akumulatorze też. Regulator od...
Cześć, kalibracja nie jest możliwa gdyż to chyba pasek ten wewnąrz przekładni przeskakuje i wszystko zgrzyta, myślę żeby wymienic sam pasek nie fortuna a się upewnie a jak nie to całą uzywana przekładnię założę a błąd mam 4823EA regulator mechanicznego wspomagania kierownicy nie wyregulowany. Dodano po 3 byłem u dobrego elektronika i widać że czujnik...
Witam! Ostatnio poszukiwałem odpowiedniego silnika do mojego generatora Van Der Graffa, i kupiłem silnik na 230V, komutatorowy (?). Nie wiem dokładnie jaki to typ, ale stojan ma zasilany, oraz szczotki które zasilają wirnik. Dodatkowo ma on podłączony równolegle kondensator. W skrócie mówiąc, przedobrzyłem z mocą i obrotami silnika, a nie chcę kupować...
https://obrazki.elektroda.pl/9340502200_... Witam, chciałbym przedstawić moją konstrukcję, którą jest urządzenie wspomagające leczenie bezdechu sennego metodą CPAP. Urządzenie to zostało stworzone w ramach tematu mojej pracy inżynierskiej. Zanim przejdę do opisu wspomnianego wyżej urządzenia, chciałbym w sposób bardzo ogólny wyjaśnić...
A jak zachowywała się kontrolka od ładowania i jakie było ładowanie. Dla mnie wygląda na uszkodzony (przerwany) przewód ten cienki niebieski lub na skutek naruszenia jego izolacji padały regulatory w alternatorze.
Witam, jestem posiadaczem Opla Merivy 1.4 z 2007 roku w benzynie z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Przeszukiwałem znaczne zasoby internetu i nie znalazłem porady na mój problem więc postanowiłem założyć nowy wątek. W moim samochodzie po odpaleniu silnika następuje zanik wspomagania zaraz po uruchomieniu. Samochód jest po wymianie akumulatora i...
z tego co mi wiadomo nie może tak być masz pewnie coś z alternatorem a wręcz z regulatorem albo z szczotkami. Powinno zaraz po odpaleniu silnika być ok 14V na akumulatorze.
Moment obrotowy jest proporcjonalny do prądu, prędkość obrotowa do napięcia, jeśli ma dawać stały moment to zasil stałym prądem, źródło prądowe można zrobić też na PWM'ie, (coś jak chopper do silników krokowych). Druga sprawa to wracanie do zera, przemyśl jak to ma działać, ogólnie wiadomo że blisko zera trzeba by stopniowo zmniejszać prąd silnika i...
https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul... Oczywiście będą zakłócenia więc zrób obudowę blaszaną.
Czemu akurat ten silnik używasz jest mnóstwo z silnikiem szczotkowym. Są jakieś wspomagania kierownicy z przekładnia ślimakową przy kolumnie kierownicy lub napędem paskowym przy maglownicy wykorzystujące silniki szczotkowe? O ile pompy oleju z silnikiem komutatorowym widziałem to wcześniejszych opcji nie kojarzę (at)monsters i jak ? udało się uruchomić...
Witam Jeżeli dobrze zrozumiałem, to kontrolka ładowania gaśnie bez odpalenia silnika ??? jeżeli tak, to regulator do wymiany - objaw może na to wskazywać. Dodatkowo należy sprawdzić połączenie wspomagania. pozdrawiam
To zobacz jak tam ze wzbudzeniem, regulator można sprawdzić.
Dla przekaźników nie trzeba żadnego wspomagania kondensatorami. Przełącznik poszukaj bez t.zw. "przelotu" ("shorting contacts").
Jak masz auto ze wspomaganiem el to tak jest. Zaloz do f00ma inny regulator bez tej funkcji...
Ok, sprawdze go i dam znać :) Dodano po 5 A więc.. Pasek i napinacz są sprawne i dobre. Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku 14.07 z włączonym silnikiem. Podczas dodawania gazu spada do 13.97.. Tak więc albo alternator albo regulator napięcia :/
Witam. Wtedy jak nie działa wspomaganie, sprawdź czy masz ładowanie, może szwankować regulator napięcia z tego co pamiętam to w momencie gdy nie ma ładowanie brak również wspomagania.
Witam A może mi pomożesz, mam megane scenic I 1.6 8V i pali mi dużo, w mieście nawet 12-14 litrów, na trasie 9, wymieniłem: mapsensor, termostat, świece, filtr powietrza, filtr paliwa, sonde lambda, wyczyściłem przepustnice, silnik krokowy, regulator ciśnienia paliwa, regulowałem zawory. Co powinienem jeszcze sprawdzić, może wymienić regulator ciśnienia...
3,7V na aku 13,7V czy nie za mało na wspomaganiu 3,7 V na silniku wspomagania sugeruje dużą rezystancję po drodze (uszkodzony przekaźnik, zimny lut). 13,7 V na akumulatorze sugeruje problem z układem ładowania - czy to alternator, regulator, czy same przewody - nie odpowiem.
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
Niestety nie wiem czy dzieli procentowo to co wpływa czy zawsze daje np. 10litrów na jedno wyjście póki na zasilaniu pompa podaję ponad tą wartość. Patrząc ogólnie na dzielnik wygląda na to że procentowo. Na pewno regulatory przepływu do silników hydraulicznych dają wartość w litrach bez względu na to co w niego wpływa a nie w procentach.
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Potrzebna jest pompa np. od wspomagania lub od smarowania silnika (były przerabiane od Wladimirca T25),regulator ciśnienia (prosty kulka-sprężyna-śruba) tak żeby większość pompowanego oleju szła na przelew, a ciśnienie ustalić w granicach 0,2-0,4MPa,zbiornik oleju nieduży-trzeba dobrać doświadczalnie.Przeszukaj dokładnie ten temat ,było już wielokrotnie...
Pierwsze słyszę. Jak to jest realizowane? W ubiegłym roku chyba trzykrotnie wałkowaliśmy ten tamat i zawsze znalazł się ktoś kto nigdy nie słyszał o zależności napięcia od temperatury alternatora a dokładnie regulatora napięcia. Moja dzisiejsza jazda - odpalam zimny silnik (temp. ok minus dwa) napięcie instalacji 14,5V. Po przejechaniu ok. 10 km napięcie...
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Pojazd Astra G 1,7 CDTI Isuzu Pompa wspomagania TRW uruchamia się, jak podamy napięcie po stacyjce i napięcie z D alternatora. Problem mam taki, że przy regeneracji alternatora dobrali nieodpowiedni regulator i z D mam 12,5 V, przy poprawnym ładowaniu. Z tego powodu wspomaganie uruchamia się po kilku sekundach od uruchomienia silnika. Czy taki układ...
Witam, Potwierdzam słowa przedmówcy, T-CAD jest bardzo dobrym programem. Swego czasu wykonywałem (jako pracę dyplomową) falownik, projekt praktyczny wspomagałem symulacjami w w/w programie. Do dyspozycji są tranzystory IGBT, cała rodzina tyrystorów, regulatorów, silników, itd.
Bardzo ciężko określić czego to może wina.Musisz sam pochylić się nad silnikiem i sprawdzić skąd ten szum .Jeśli w wspomaganiu było mało oleju to pompa wspomagania zatarła się ,a dolanie oleju jej nie zregeneruje.Mogą to być samo regulatorki zaworów.POZDRAWIAM
Przrabiałem to nie dalej jak 2 tyg temu i tez o dziwo był 100yF/25 wystrzelony. Przewody mają rezystancje i indukcyjność. Pozatym w samochodowych regulatorach są kondensatory i to jeszcze jaki byki , ale we wspomaganiu , Airbag, pompie abs, Ecu, --nie ma ich natomiast w jeżach od wentylatorów.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Witam Napisałem, do kilku osób opisując swój problem ze wspomaganiem, ale nie dostałem odpowiedzi więc zdecydowałem się założyć temat, może ktoś będzie wiedział co jest nie tak? Problem jest taki, że nie mam wspomagani w wózku widłowym, już go takiego kupiłem jakiś czas temu. Sprawdziłem siłownik, wymienione uszczelniacze, nowy olej hydrauliczny, filtr...
Witam mam problem z astrą II, jest tam silnik 1.7dti zapaliła się kontrolna akumulatora, i znikło wspomaganie. Wspomaganie jest tam elektroniczne. Mam problem z wyjęciem szczotek z alternatora, może macie jakies schematy jak to zrobić bez wyciągania całego alternatora, a może to wina samego regulatora napięcia? proszę o pomoc i o jakieś schematy.
Jest jeszcze ta zaleta, iż prostownik się nie "zużywa" w przeciwieństwie do akumulatora. "Awaryjne" akumulatory rozruchowe trzeba co ileś lat wymieniać Starego nie złomujesz tylko zostawiasz na taką "matkę". Kłopotliwe jest utrzymanie takich awaryjnych aku w stanie gotowości, muszą być przecież regularnie doładowywane. Ale zważając na fakt że do prostownika...
Możliwe, że regulatory zawiesiły się nagle w obydwu bębnach? Albo nawet w jednym, czy powodowałoby to taki efekt? Wydaje się, że w takiej sytuacji po prostu trzeba przepchnąć więcej płynu aby wykonać większą pracę tłoczka, natomiast po kilkukrotnym wciśnięciu pedał hamulca powinien stwardnieć i nie opadać, przynajmniej tak by na logikę pasowało. No...
witam Wiem że to częsta usterka i wszyscy od razu doradzają wymianę maglownicy, ale u mnie to wygląda to trochę inaczej. Tydzień temu po zapaleniu auta usłyszałem 3 piski i kontrolka od wspomagania nie zgasła na następny dzień odpalam auto i wszystko w porządku, kilka dni później to samo w końcu wymieniłem akumulator gdyż miałem problemy z zapalającą...
i to tez ma związek z tym, że ma troszkę za duże ładowanie? Zmieniłem regulator napięcia bo myślałem ze on nawalił, ale jednak to nie on. ;/ Dalej jest troszkę za duże. A mam jeszcze pytanie jesteś w stanie mi powiedzieć gdzie mam zajrzeć by to naprawić gdzie tego szukac?;/ Aha podłączałem się jeszcze do komputera w serwisie Fiata i nie wykryło żadnych...
Skoro masz za niskie ciśnienie cr, to może być: - słaby akumulator, zbyt duży spadek napięcia - rozrusznik za wolno kręci(jakie obroty przy kręceniu) - regulator ciśnienia na listwie cr - pompa cr Z moich przypadków, dwa razy był uszkodzony regulator (w dwu różnych autach), raz rozrusznik zawalony olejem z wycieku z silnika i z odmy, po wyczyszczeniu...
Układ jest elektro-hydrauliczny czasami nie działa. Do pompki mam 4 kable +, - , plus po zapłonie i regulator (niebiesko biały) A pytanie mam czy ktoś wie jak idzie ten niebiesko-biały kabel? bo zaczyna się od alternatora idzie do licznika dla kontrolki ładowania a dla pompki wspomagania wychodzi osobno. Ktoś przy tym majstrował i po prawej lewej stronie...
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Witam.problem polega na : po uruchomieniu silnika w 2/10x swieci ABS lub wspomaganie kierownicy!!! po nacisnieciu hamulca noznego auto gasnie ,po ponownym uruchomieniu problem diody wspomagania oraz abs gasnie,i tak wkolko!!! podlaczony byl pod kompa ladowanie/napiecie 13.9 -14. w czym moze tkwic problem, cewka,regulator napiecia,przewody ,swiece :cry:...
Witam. Jestem posiadaczką Forda Fiesta. MK7. Około dwa tygodnie temu wymieniany był regulator napięcia. Wczoraj podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i nie zgasła przez kolejne pięć minut. Radio się zawiesiło, deska rozdzielcza zgasła (wszystkie wskaźniki spadły do zera). Zatrzymałam się, a potem dodałam gazu i wszystko wróciło do normy. Dziś samochód...
Jakie kompleksy, walisz po prostu bagietę i tyle. Jak mostek sprawny to do wymiany regulator, na podróbach regulatorach to nie chodzi. Jak mostek w tym padnie to raz i już, żadne stany pośrednie; jak to decybel próbuje przyczarować. Czasami przy naprawie tego alternatora można popełnić błąd, mostek jest nitowany razem z regulatorem, nity się rozwierca...
Auto jak w temacie, problem jest z ładowaniem i brakiem wspomagania.Pali się kontrolka ładowania, alternator ma wymieniony regulator, sprawdzany na stole.Jest wszystko w porządku pracuje poprawnie. Natomiast w samochodzie ładowanie pojawia się przy większych obrotach ale kontrolka nie gaśnie, i brak wspomagania. Alternator valeo nie chłodzony cieczą....
Nie wiem czy w Polsce jest autoryzowany przedstawiciel producenta tego regulatora, gdzie zostałby fachowo sprawdzony, bo wg mojej wiedzy nie da się go wyregulować od tak sobie na kuchennej stolnicy... Trochę poczytałem na temat regulatorów, przeanalizowałem budowę i udało mi się go wyregulować na traktorze, efekt jest naprawdę zadowalający. Opiszę jak...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Edycja: nie wspomniałem: benzyna, automat Mam problem. Mercedes W211 E350. Przy odpalaniu w ciepłym garażu na zegarach błąd ABS i ESP. Przy wrzuceniu biegu wstecznego dźwięk szarpnięcia (autem nie szarpie), żle działa wspomaganie (może częściowo jest, ale ciężko kręcić kierownicą). Nie zmienia biegu na 2. Po przejechaniu 2 kilometrów, gaszę, zapalam...
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Na wolnych obrotach na max. obciążeniu i na wysterowanej pompie wspomagania tak będzie. Regulator kiepski raczej jak tak spada na rozgrzanym silniku,sprawdz jeszcze na lekkim gazie i bezpośrednio na alternatorze.
Dzięki - ale w tym pdf-ie jest tylko 25 stron ( dot kontroli ciśnienia w oponach) jak dostać się do reszty? Dpbra już ściągnąłem Pozdr. J. Dodano po 1 A jak sprawdzić ( bez podnoszenia pojazdu i zdejmowania osłony) którą wersję wspomagania ma poliftowy E4 z 2006r ? Pozdr. J. Dodano po 9 Jeżeli mam taki układ z silniczkiem regulującym przepływ płynu...
Witam wszystkich forumowiczów problem jak w temacie, ale może zacznę od opisania całości od początku. Jakiś czas temu, gdy pojawiły się pierwsze 2 stopnie mrozu w nocy, wspomaganie przestało działać, poczytałem trochę na forum okazało się, że nie tylko ja mam taki problem, rzekomo często zdarza się, że elektrohydrauliczne wspomaganie na mrozie po prostu...
Witam. Ostatnio mam problem z autem. Po przekręceniu kluczyka kontrolka akumulatora świeci się razem z innymi i gaśnie (tak jak inne od np abs itd) a powinna dalej świecić póki silnik nie zostanie uruchomiony. Przy włączonym zapłonie wspomaganie już działa bez włączonego silnika. Dzisiaj zauważyłem (już ciemno), że na wolnych obrotach światła słabiej...
Alternator zamontowany nowe diody założone, nowy regulator i łożyska. Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ? Za odpowiedzi...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Da się dużo taniej. Cena jest taka ze względu na "wygodę". Gotowe zestawy to silnik BLDC zapleciony w koło, ogniwa Li-ion i pewnie jeszcze system wspomagania. Wymień to na silnik szczotkowy DC (kilka razy tańszy), sterownik PWM + akumulatory ołowiowe. Cena spadnie grubo poniżej 1000zł. Silnik 500W 36V-180zł Regulator PWM od chińczyka-kilkadziesiąt zł...
Napięcię 24 v ( robi ) przetwornica w układzie skutera ! Wybacz, Kolego, nic z tego nie będzie...... Ze zdjęć wynika, że skuter ma jeden silnik 24VDC oraz mechanizm różnicowy, silnik prawdopodobnie szczotkowy i 100A regulator PWM. W każdym takim pojeździe - skuter, mini city car, wózek widłowy czy golfowy, akumulatory pracują szeregowo. Można by uzyskać...
Silniki z wspomagania układu kierowniczego w samochodach zazwyczaj są to silniki prądu stałego z magnesem trwałym. Takie silniki mogą być regulowane przez regulatory PWM takie jak z aukcji. Poczytaj dokumentację techniczna sterownika PWM tam powinno być uwzględnione czy może być zasilany z zasilacza impulsowego. Ale dla bezpieczeństwa produktu który...
Dzień dobry Zrobiłem sobie bieżnie mechaniczna do biegania, chodzenia na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych. Niestety pas tej bieżni jest dość ciężki bo jest on zrobiony ze sklejki 20mm i moja żona jak i córka mają problem z chodzeniem na niej przez dłuższy czas, w związku z tym pomysłami o zamontowaniu do bieżni silnika elektrycznego na baterie,...
Z algorytmem sterowania sobie poradzę, Większość urządzeń które używamy, ma większa moc, z której korzystamy rzadko - silnik w samochodzie, grzejnik w pokoju, płyta grzewcza w kuchni, moc akustyczna w sprzęcie audio, klima w domu i w aucie - więc regulacja "w dół" jest jak najbardziej na miejscu. Choć zgadzam się że właśnie z regulacją wentylacji jest...
W Astrach występują różne typy alternatora i przy zakupie części musisz znać typ alternatora to po pierwsze, po drugie wczoraj właśnie naprawiałem alternator od Opla w którym były identyczne objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła niezależnie od obrotów silnika i też problem z wspomaganiem raz było raz nie. Moja rada to wymiana całego układu...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Witam, Dziwna sprawa, wymienilem regulator i mostek diodowy w mojej Astrze bo padło mi ładownie. Przez 3 dni wszytko bylo super po czym zauważyłem ze podczas włanczania kluczyka nie zaświecila mi sie kontrolka od akumulatora. Podjechalem odrazu do mechanika i ten sprawdzil ladowanie (bylo 14,0 czyli dobrze), podpioł pod komputer który tez nie wskazal...
Zgodnie z obietnicą ciąg dalszy. Wymieniłem szczotki w regulatorze,( stan tych w szczotkotrzymaczach był agonalny, na szczęście nie we wszystkich plecionka łącznika schodziła pionowo w kierunku komutatora, bo byłby na złom. Większości nie mogłem z gniazda wydobyć , stały na "dębowo". Trochę spolerowałem komutator ( do napędu uwolnionego od maszyny silnika...
Pominięcie całkowicie pakietu wydaje się mało realne/praktyczne... Ale jeśli chodziłoby o wydłużenie czasu działania na pakiecie to dość prostym i względnie tanim rozwiązaniem mogło być coś takiego: 1. Jako generator mały silnik BLDC - czyli jako generator 3F - z magnesami stałymi... tak czytałem, wiem napięcie zależne od obrotów... 2. Dalej oczywiście...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
Witam. Dziś zaglądaliśmy z ciekawości do auta syna własnie do silnika wspomagania. Po odkręceniu 3 śrub torx mało miejsca na odchylenie go bo kabelki trzymały. Ale też nie widać tych 2 przekaźników koło sprzęgiełka. Jest czarna plastikowa nakładka tylko z otworem na oś silnika i zanitowana w otworach na śruby. Może dlatego nie widać ja na fotach z podanego...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
Oczywiście miałem na myśli pompę od wspomagania a nie od paliwa z oczywistych względów. Napięcie mierzone na baterii też z oczywistych względów a regulator napięcia był już wymieniony na samym początku bo dawał 13.5V - ale zapady też były.Jeżeli to pompa od wspomagania okaże się winna to może i ona zabiła tamten regulator. Jeszcze takie pytanie: czy...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Odczytaj błedy w elektronice silnika, skrzyni biegów, wspomaganiu kierownicy. Jezeli w którymś z nich jest usterka to system stabilizacji toru jazdy jest wyłączony (pasywny).
Podłącz zasilanie do silnika - jeśli się będzie kręcił to znaczy, że nie jest to BLDC. Podobnie - jeśli ma tylko dwa przewody to jest to zapewne silnik szczotkowy, jeśli ma 3 to najpewniej BLDC, jeśli 4 i więcej to pewnie krokowy, acz niekoniecznie. W wentylatorach komputerowych często są właśnie silniki BLDC, ale mogą być też zwykłe, lub BLDC ze sterownikiem....
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Skrzyni nic się nie stanie, ale za to wspomaganie i hamulce przy tej prędkości mogą doprowadzić do katastrofy. Pierwsze to podpięcie pod komputer ponieważ nie jest to jakaś często napotykana usterka, którą można wyeliminować metodą prób i błędów. Być może regulator napięcia, ale to dziwne zachowanie, nie rozłaczałby dopływu napięcia.
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Sprawdzę miernikiem podłączonym do gniazda zapalniczki ile pokazuje podczas jazdy i dam znać. Jeszcze dwa pytania. Mechanik stwierdził awarię wspomagania kierownicy po podłączeniu techa. Czy tech pokazuje dokładnie usterkę danego elementu, czy tam także należy trochę pogłówkować? Drugie pytanie...
A może by kolega był uprzejmy powiedzieć-o ile to nie tajemnica państwowa-o jaki to samochód chodzi?Albo choć czy to diesel lub beznyniak? Bo jeżeli diesel,to objaw jest całkowicie normalny-po uruchomieniu silnika jeszcze kilka-kilkanaście sekund grzeją świece żarowe skutecznie obciążając instalację. Jest to reż calkowicie normalne zjawisko w pojazdach...
To często się zdarza w KE .Sprawdż regulator wolnych obrotów oraz potencjometr na tarczy spiętrzającej. To że dzieje się to przy skręcie to po prostu dodatkowe obciążenie silnika pompą wspomagania i brak reakcji ze strony komputera.
Witam Zmylił mnie ten śrut. Miałem inne skojarzenia. Chodzi po prostu o kulkę ,czy grzybek dociskany do gniazda przez regulowaną sprężynę. Najbliżej mamy taki zawór upustowy regulujący ciśnienie pompy palnika na OO. Jest zabudowany w konstrukcji pompy. Taka konstrukcja nie nadaje się do regulacji poniżej 1bar zbyt wąska histereza sprężyny. Do precyzyjnej...
W pierwszej kolejności chcę zbudować na silniku Ac bez magnesów gdzie średnie obroty to ok. 1200-1500+ /rpm, jeśli będzie to na silniku S15, lub silnik Kubota , Lombardinni , warunek chłodzenie wodne silnika. Budowa wymiennika odbioru ciepła ze spalin i odbiór z układu chłodzenia. Odzysk ciepła w okolicy 5-10 kwh ciepła wysokotemperaturowego (80-90*C)...
pomysł jest ciekawy , kombinuje też z różnymi dziwactwami. Próbował już ktoś może przerabiać prądnicę od malucha na silnik prądu stałego - obcowzbudny ? Jak się nie kręci , to jako wspomaganie można wlec tą baterię 40Ah na bagażniku , jakąś lampkę sobie podłączyć . Na wieczorne jazdy zima jak znalazł
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Marka: RENAULT Model: Logan Sandero II Model: Logan Sandero II Rok produkcji: 05 2015 Typ pojazdu: B8AL Vehicle_fabrication_number A485455 Kod silnika: K9K612 Nr silnika: D292516 Gearbox_type_and_suffix JR5368 Gearbox_fabrication_number A094296 Drive: Z lewej strony Opcje: Typ pojazdu: B8AL; Numer fabryczny pojazdu:...
W rowerze ten układ jest zbędny. Moc dostarczana do silnika powinna być regulowana manetką - wówczas przy minimalnej mocy/wyłączonym silniku można sobie kręcić pedałami w dowolną stronę. Wspomaganie ma działać w czasie jazdy. Jedna z oznak to kręcenie pedałami - możliwe na postoju. Druga z oznak jazdy to kręcące się koła i ewentualnie podkręcony "gaz"....
Witam. Zrobiłem ręczny schemat tego regulatora. Chodzi o diodę ZD2. Wydaje mi się, że dioda ta służy do stabilizacji napięcia regulatora (zasilania potencjometru) jak wcześniej wspomniano. Potencjometr Pmin i Pmax wspomagają nastawienia prędkości obrotowej odpowiednio minimalnej i maksymalnej. Schemat i widok płytki są w załączniku. Za jakość schematu...
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Poszedłem tym tropem co opisałeś dość szeroko na temat tych silników ale ja z tej firmy ściągnąłem katalogi ich silników nie znalazłem silnika o podobnej wadze 2.1kg fi 87mm i długości 85.5mm. Żaden silnik nie przypominał wyglądem tego co posiadam a w ich katalogu wszystkie odniesienia są do silników 24V i 230V. Trzeba pamiętać do czego ten silnik służy,...
Problemem okazało się co innego. Kilka dni później padło wspomaganie, a dalej całkiem akumulator. Sprawdzony okazał się dobry. Wysiadł regulator napięcia alternatora ( koszt 80zł ), po wymianie wszystko wróciło do normy, obroty również.
Na podstawie dostępnych informacji (schematy i fora dyskusyjne dla modeli C3 1.4 benzyna z AC z lat 2005-2011, silnik TU3JP/KFV), opiszę poniżej, jak działa system, możliwe przyczyny i kroki diagnostyczne. Schematy elektryczne dla Twojego modelu nie są publicznie dostępne w pełnej formie bez narzędzi diagnostycznych Citroena (np. Lexia), ale opieram...
sterownik silnik wspomaga silnik wspomaga kierownica silnik elektryczny wspomaga
rotamatic brama filtr paliwo nissan silnik renault trafić
samsung renaissance samsung renaissance
Jak zastąpić niedziałający system nawigacji w samochodzie? Brak dźwięku z USB w Mazda CX-5: przyczyny i rozwiązania