Regulator w silniku.
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
cisnienia w ukladzie paliwowym ok regulator sprawdzalem na sprezarce - rowne 5.5 w jaki sposob dziala regulator cisnienia w rozdzielaczu? .... bo wydaje sie byc wysterowany dobrze - napiecie ok 10.5 pojawia sie przy rozruchu po czym spada do 0.... i rosnie po przygazowaniu. Ciśnienie systemowe to nie wszystko: bardzo istotna jest różnica pomiędzy ciśnieniem...
Nie ma dostępu do wirnika przy próbie dalszej rozbiórki nie uniknę rozszczelnienia układu i uszkodzenia styropianu który kryje wirnik i skraplacz, myślałem nad którymś z tych zestawów http://allegro.pl/sterownik-obrotow-siln... http://allegro.pl/avt1613-regulator-obro... http://allegro.pl/regulator-obrotow-do-s...
Dodam że brak masy na regulatorach obrotów przy silnikach. Plus stały jest
Czujnik mierzy temperaturę skraplacza a regulator dostosowuje obroty silnika.
Sprawdz kostkę wentylatora i regulatora.
Kolego w tych silnikach jest cos takiego jak ZAWÓR REGULATOR CISNIENIA OLEJU .. JEST ON TUZ NAD TYLNA CZESCIA SPREZARKI KLIMATYZACJI I JEST STEROWANY ELEKTRYCZNIE GDY SILNIK JEST ROZGRZANY I CHODZI NA WOLNYCH OBROTACH TO TEN ZAWOR MA OBNIZYC CISNIENIE OLEJU BY ZMNIEJSZYC OBCIAZENIE I TYM SAMYM SPALANIE PALIWA.. NIESTETY NIE WIEM JESZCZE W JAKIEJ POZYCJI...
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
To niestety zbyt wiele ci nie pomogę.Proponuję podłączyć się pod kompa i sprawdzić czy sterownik klimy się na coś nie obraził.Walczyłem kiedyś z tym regulatorem obrotów,ale problem był inny,nie dawało się wyłaczyć wentylatora bo poleciał jeden z trzech tranzystorów na zwarcie [BUZ 102] a z kolei tymi tranzystorami steruje klima przez małego scalaczka[nie...
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
(at)mamalot Zamiast silnika podłącz żarówke 21 W/12 V. Ten ,,jeż" to nic innego jak regulator PWM sterowany z układu klimatyzacji. Rezystancja na tych przewodach może być różna, bo tam siedzi MOSFET klucza regulatora. Sprawdz zasilanie do ,,jeża", w pierwszym rzędzie.
Jest zaraz koło silnika nawiewnicy,nad kolanami pasażera.
Pozostaje pomiar prądu dostarczanego przez alternator do instalacji. Napięcia zreszto też. Ale chyba tobie tego nie zalecam bo potrzebna wiedza fachowa i przyrząd.. Można by kombinować, że coś sie dzieje z mostkiem prostowniczym lub nawet uzwojeniem, ale skoro zbadano alternator to trzeba szukać innych powodów. A jak tam z klimatyzacją? Może sterownik...
Po co bzdury wypisujcie jak pojęcia nie macie. Climatronic miga czyli klimatyzacji automatyczna. Jeż podaje masę na dmuchawę. Czerwony/czarny lub czarny to wyjście z jeża (regulator, opornica, rezystor). Czerwony to właśnie plus po zapłonie. Na tą chwilę nie wiadomo czego brakuje. Jeśli brak masy to faktycznie uszkodzony jeż lub wytopione styki w rezystorze....
płukanie listwy w zasadzie nic nie daje bo i tak ma w środku dodatkowo dwa filtry, jeden na wejściu i jeszcze drugi mały pod regulatorem. Jeżeli regulator jest jeszcze na "chodzie" pomaga tymczasowo zdjęcie pokrywy silnika i włączanie klimatyzacji gdy samochód się zatrzyma. Załącza się wtedy wentylator i trochę obniża temperaturę w komorze silnika.
Opracowałem "falownik" 1 fazowy na mikroprocesorze PIc16f877 pisze w cudzysłowiu bo jest to sterowanie grupowo-fazowe. Nie jak w falowniku czysta sinusoida. Pracuje jako regulator wentylatora w klimatyzacji. Dzięki bezstykowej metodzie pomiaru prędkości obrotowej sterownik jest w stanie zmierzyc obroty silnika i regulator PID załatwia resztę. moc wentylatora...
Nie ma w tym silniku... jest regulator prędkości obrotowej biegu jałowego mikrosilnik elektryczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy zespole przepustnicy, regulujący dopływ powietrza dodatkowego.
Jeśli kolega dał do naprawy silnik to sprawa chyba nie tak znowu skomplikowana. Kolega sam pisze, że uzwojenia sprawne a więc jeszcze szczotki. Wprawdzie tego rozwiązania nie trenowałem ale do silnika jest dołączony regulator obrotów na tranzystorach (klimatyzacja automatyczna) który jest zasilany/sterowany z modułu klimatyzacji. A więc tranzystory...
8033 czujnik naslonecznienia 8028 czujnik temp wewn prawy 8024 czujnik temp wewn lewy 8006 czujnik temp parownika 8045 regulator wentylatora nawiewu 8050 silnik wentylatora 0004 zestw wskaznikow
Witam. Miał ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tej usterki? Który to będzie bezpiecznik od wentylatora, bo na rozpisce są bezpieczniki z boku deski i tam jest bezpiecznik - Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster i w tym miejscu bezpiecznika nie ma. Bezpieczniki koło akumulatora: - Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza AC; - Do 2008 r.: Regulator...
to jednak nie jest odpowiedni schemat ma może ktoś inny? U mnie w mojej klimatyzacji do regulatora obrotów oznaczonym symbolem A176 na pinie pierwszym i drugim kable do silnika na trzecim zasilanie na czwartym i piątym sterowanie a na szóstym masę zupełnie inaczej niż na schemacie.. numeru vin nie mam bo dokładam climatronika w miejsce zwykłej klimy...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Witam, chciałbym wykonać regulator obrotów silnika dmuchawy w samochodzie. Jazda w lato na klimatyzacji jest trochę upierdliwa cały czas skakanie po między 1 a 2 biegiem dmuchawy i standardowo (na 1 biegu za słabo chłodzi, a na 2 za mocno albo za głośno) Stąd moje pytanie czy można by zastosować taki gotowy regulator i będzie to bezawaryjnie pracować?...
Kolego proszę nie rób obory. Z panelu klimatyzacji wychodzi PWM do regulatora. Sprawdziłęś , masz je? Masz zasilani i masę na module i na silniku?
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
BEZPIECZNIKI DESKI ROZDZIELCZEJ PO STRONIE KIEROWCY Bezpieczniki A (amper) Przyporządkowanie 12 7,5 Światło mijania prawe 13 7,5 Światło mijania lewe - Korektor ustawienia refl ektorów 31 7,5 Zasilanie przekaźnika 32 10 Oświetlenie wnętrza minibus - Światła awaryjne 33 15 Gniazdo 12 V z tyłu 34 - Nieużywany 35 7,5 Światła cofania - Czujnik obecności...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Witam kolegów. W moim aucie którym jest Mercedes w124 z automatyczną klimatyzacją padł potocznie zwany jeż czyli regulator obrotów silnika dmuchawy sterowany napięciem od 1-7V. Silnik dmuchawy pobiera 25A. Nowy regulator kosztuje 1100zł, używany praktycznie nie występuje. Szukam schematu takiego regulatora. Co prawda jestem początkującym "elektronikiem"...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
A sprawdzałeś napięcia, kiedyś padł mi regulator napięcia i też obroty spadały nawet po włączeniu świateł, nie mówiąc już o klimie.
Nie padnie, nie padnie. Taki regulator poloneza z płynną reg. zamontowałem ostatniego lata, w przyczepie campingowej, zamiast orginalnego skokowego i ciągnie 2 silniki od nawiewu klimatyzacji. Trochę się obudowa aluminiowa grzeje, ale służy ona za radiator, więc tak ma być. Zresztą sam regulator jest produkowany, przez jakiegoś solidnego polskiego rzemieślnika...
Może napisz po co chcesz regulować wentylator o tak małej wydajności? Napisz czy chcesz mieć płynną regulację, czy wystarczy stopniowa. Pamiętaj że silniczki w wentylatorach chłodzone są powietrzem przez siebie wymuszonym, jeśli zbyt bardzo ograniczysz wydajność możesz pozbawić silnika wymaganego chłodzenia. Regulatory Triakowe powodują nieprzyjemne...
Tak jak w temacie Opel Corsa 1.0. Problem w tym że obroty biegu jałowego są za niskie, są na tyle niskie że kierownicą trzepie, zresztą całym autem trzepie. Nie ma znaczenia czy silnik gorący czy zimny. Wymieniane świece itd. Po włączeniu klimatyzacji regulator obrotów podnosi obroty i jest ok ale jak się klimę wyłączy jest tragicznie. Obroty są za...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
dorabiałem ostatnio regulator obrotów wentylatora nawiewu do mercedesa okularnika z klimą silnik pobieral bardzo duzy prad bo ok 28A sterowanie zze sterownika klimatyzacji bylo wyjsciem napieciowym 0.7-5V oryginalnie byla taka dosc mala kostka z radiatorem przykrecanym do obudowy silnika a w serwisie mercedesa taki regulator podobno kosztowal ok 900zł!!!...
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Witam Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Lancer 1.6 benzyna 90km Po odpaleniu silnika ładownie jest 14.45v przes jakieś 30 sekund potem spada do 12.55v ,na 3000 obrotów również ładuje 14.45v na wolnych już nie ale co ciekawe na wolnych obrotach jak załącza się kompresor klimatyzacji to ładowanie jest ok a jak kompresor się wyłącza to ładowania brak....
W Lagunie I z 2000r. poszedl dym spod konsoli srodkowej i przestal krecic wiatrak dmuchawy. Samochod ma klimatyzacje ze sterowaniem elektronicznym. Panel pokazuje wszystko prawidlowo, nawet kreseczki o sile nadmuchu, zdemontowalem silnik dmuchawy. Z naklejki na silniku dowiedzialem sie ze klimatyzacja jest f-my BEHR. Silnik dmuchawy specjalnie nie smierdzial...
no niezłe pomysły muszę poszperać w aplikacjach ale też wczoraj widziałem regulator za 120 zł w firmie wentulacja/klimatyzacja tulko boję się tego silnika z kondziołem-wogóle start jego jest dramatyczny jakie dzwięki-przypomina start 3 fazowego przy braku jednej fazy mam starą wiertarkę więc przetestuję ten pomysł to jest na triacu[silniki ze zwartym...
To czy może pracować w trybie ciągłym zależy pewnie od wentylatora, w wielu samochodach pracują one cały czas po włączeniu klimatyzacji. Rozważ jakiś regulator, np. PWM na NE555, bo te wentylatory mają naprawdę dużą moc. Znajomy ma takie wiatraki w warsztacie samochodowym - jeden przy piecu do dmuchania gorącym powietrzem po warsztacie, drugi do wentylacji...
Witam Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Lancer 1.6 benzyna 90km Po odpaleniu silnika ładownie jest 14.45v przez jakieś 30 sekund potem spada do 12.55v ,na 3000 obrotów również ładuje 14.45v na wolnych już nie ale co ciekawe na wolnych obrotach jak załącza się kompresor klimatyzacji to ładowanie jest ok a jak kompresor się wyłącza to ładowania brak....
1 - Światło mijania lewe; korekcja ustawienia lewego reflektora. 10A 2 - Światło mijania prawe; korekcja ustawienia prawego reflektora 10A 3 - Oświetlenie zestawu wskaźników i tablicy rejestracyjnej. 10A 4 - Mechanizm otwierania dachu 15A 5 - Wycieraczki szyb i pompka spryskiwaczy szyb 15A 6 - Dmuchawa przewietrzania i ogrzewania oraz klimatyzacji....
O ile pamietam to ten panel nie dostaje informacji o pracy silnika. Regulator dmuchawy jest sterowany napieciowo (cienki kabelek) i napięcie na nim zmienia się od ok. 0,5 volta do ok. 7 volt dla pełnej mocy - zmierz to. Bardzo powszechna usterka to uszkodzenie styku 15X w stacyjce (służy on tylko do zasilania dmuchawy) Po odpaleniu silnika może nastąpić...
Jezeli ilosc czynnika w ukladzie jest ok, to sproboj kalibracji: 1. Uruchom silnik i go dobrze rozgrzej. 2. Regulatory temperatury ustaw na "cieplo" 3. Nadmuch na najwyzszy poziom Przyciski na panelu sa ustawione w nastepujacej kolejnosci: z gory na dol sa 3 przyciski, z lewej na prawo 4. Ten u gory z lewej niech bedzie nr.1, a ten z dolu po prawej...
Super ,że ktoś chce pomóc...tak więc Czujniki temperatury w nawiewach pokazują rozsądne wartości,które się obniżają jak kompresor chodzi w trybie wymuszonym,nawet do ok.15st. Zastanawiała mnie temperatura w środku (ten czujnik w sterowniku) gdyż pokazuje około 28st.Fakt jest teraz gorąco ale przy dość długim schładzaniu wnętrza (2 minuty :-)) temperatura...
Wirnik obraca się bardzo luźno, wszystko jest nasmarowane, komutator doprowadzony do kultury. Faktycznie komutator był uszkodzony, szczotki również, jedna tulejka wirnika też stawiała opór ale juz nie stawia :). Zgadzam się z tym że uszkodzony jest regulator obrotów dmuchawy i zastanawiam się jak go naprawić. Z tego co widzę to prąd jaki płynie podczas...
Instrukcja ponizej: https://myosuploads3.banggood.com/produc... Podoba mi sie założenie kolegi kortyleski ale jest napisane strasznie skomplikowanym dla mnie językiem. W branży HVAC jest pełno customowych rozwiązań z wyjściem 0-10V ale musiałbym naprawdę dobrze poszukać żeby znaleźć pasujące rozwiązanie do mojego...
Witam. W układzie skraplacza klimatyzacji jest sześć wentylatorów. Ich prędkość do tej pory regulowana była poprzez trójfazowy regulator napięcia. Sygnałem zadającym prędkość było ciśnienie w układzie po stronie tlocznej. Regulator uległ uszkodzeniu i wymieniłem go na falownik LG IG5. Wykorzystalem wejście I na sygnał 4-20 mA pochodzący od czujnika...
Przyczyną na pewno nie jest rezystor opornik dmuchawy taki jak na poniższym zdjęciu. Ale to nie jest rezystor/opornik lecz sterownik. I skoro masz klimatronik to taki powinieneś mieć, przeważnie znajduje się koło silnika na kanale łączącym wentylator/mieszalnik (weź pod uwagę że wystają tylko wtyczki radiator jest schowany w kanale)... Z tego co się...
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Witam Panowie potrzebuje schematu elektrycznego wentylatora nadmuchu kabiny tzn. bezpieczni=panel=wentylator. Xsara z klimatyzacją manualną. Uszkodzony był regulator obrótów przy silniku w skutek czego dmuchawa chodziła na maksa cały czas nie zaleznie od ustawień pokretła szybkosci obrotów. Po wymianie regulatota wentylator nie załancza się. napięcia...
Witam, jest to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam następujący problem z którym nie moge się uporać od dłuższego czasu. Walcze z zakłóceniami wytwarzanymi przez regulator napięcia sterującego wentylatorem w klimatyzacji. Problem przedstawia się następująco. Kiedy szybkość wentylatora jest zerowa lub maksymalna to radio samochodowe...
Klimatyzacja automatyczna. Wentylator nadmuchu świeżego powietrza nie działa. Regulator przeglądnięty, tranzystor wymieniony, zasilania ok, bez efektów- chęć zwiększania intensywności nawiewu powoduje tylko to, że zwiększa się ilość kresek na panelu. W klimatyzacji tylko jeden błąd- silnik mieszalnika. No fakt, cały czas tylko burczy.I ciekawostka-...
Witam wszystkich ! Bardzo proszę o poradę jak zwolnić obroty silnika w klimatyzacji. Czy takie coś jak AVT1007 wpięty do obwodu w zupełności wystarczy? I jak to mam zrobić ? Na silnik idzie 5 kabli - dwa czarne, niebieski, czerwony i zółty (klima ma dwie predkosci wentylatora i generuje na pierwszym 50 dB a na drugim 54dB). Czy moze zakupić jakiś inny...
Witam wszystkich ! Bardzo proszę o poradę jak zwolnić obroty silnika w klimatyzacji. Czy takie coś jak AVT1007 wpięty do obwodu w zupełności wystarczy? I jak to mam zrobić ? Na silnik idzie 5 kabli - dwa czarne, niebieski, czerwony i zółty (klima ma dwie predkosci wentylatora i generuje na pierwszym 50 dB a na drugim 54dB). Czy moze zakupić jakiś inny...
Hi, Jestem po lektutrze, po sprawdzeniu i wniosku nastepujace: - impulsu z czujnika prędkości (pin 2 opisany jako TD) przychodzą do sterownika kompresora - impusly z czujnika obrotow od kompresora pojawiaja sie (tylko wtedy gdy recznie wysteruje przekaznik) klima sama z siebie nie startuje A kompresor nie startuje, bo na pin 10 steronika kompresora...
Zakłócają Ci wentylatory nawiewu a to już inna sprawa niż wentylatory na chłodnicy... Nie wiem jak to jest w EIII ale prawdopodobnie zakłóca Ci elektroniczne sterowanie wydajnością tych wentylatorów, więc chyba powinieneś próbować od kłócić te regulatory... Nie wiem gdzie one mogą być ale jak wejdziesz na stronę którą Ci podałem kilka postów wyżej i...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Jakie auto jaki silnik. Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2004r z klimatyzacją. Alternator to: Denso 63321826 46782213 14V 105A https://obrazki.elektroda.pl/8081339700_...
Witam mam problem z układem chłodzącym w moim pt crusiere 2.0 benzyna 2002r mianowicie po odpaleniu silnika i ustawieniu wentylatora na pozycje 1do4 słychać jak załącza sie klima i wentylator. po ustawieniu w regulatora na pozycję 0 wentylator i układ klimatyzacji wyłącza się . Dodam jeszcze że załącza sie klima i wentylator na 3-4 sek poczym się wyłącza...
Odejście na napęd a alternator - za małe obroty, dodatkowo może zabraknąć mocy do koszenia. Akumulator - raczej kwasowy odpada. Nie licząc tego że jak się wywróci to się wyleje to jeszcze waga. Jeżeli zakładasz że to ma jechać i ładować to bilans energetyczny musi być zachowany - moc musi pochodzić z silnika spalinowego a akumulator może być mały, pomocniczy....
Witajcie, Mój samochód zdecydował się zrobić mi na urlop kolejna niespodziankę - niezależnie od obrotów silnika, koniunkcji planet, godziny czy dnia tygodnia nagle pojawia się i znika ładowanie. Objawia się to tym, że oczywiście zapala się kontrolka ładowania. Co dziwniejsze kontrolka potrafi sobie jak gdyby nigdy nic zgasnąć na sekundę albo 30, po...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Jak masz dwa PIDy w kaskadzie to jesteś w domu. Ustaw drugiego na "szybkiego i silnego" (parametry dynamiczne) ogranicz mu zakres nastawy na 15*C i 30*C (to będą ograniczenia nawiewu). Wtedy jeśli temperatura z jakiegoś powodu spadnie poniżej Tmin (np. 15*C) - często tak jest na starcie, że zanim pierwszy PID zadziała albo temperatura pomieszczenia...
Witam. Mam następujący problem z Citroenem Berlingo rocznik 2001 silnik 2.0 HDI. Auto było kupione przez kolegę po dość niskiej cenie. W związku z czym po jakimś czasie okazało się, że występuje w nim cała masa usterek, miedzy innymi duży problem jest z dmuchawą. Okazało się że auto posiadało kiedyś klimatyzację, chyba manualną gdyż jest sprężarka,...
Witam. Temat wiele razy walkowany ale raz jeszcze - klimatyzacja automatyczna, wentylator uruchamia sie na chwile po zapaleniu silnika rano, po chwili zatrzymuje sie, nastepnie trzeba odczekac jakis czas aby znowu ruszyl, wentylator z regulatorem behr, sam wentylator kreci sie, brak nadpalen stykow rowniez na stykach regulatora nic podejrzanego, bezpiecznik...
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Tak jak w temacie, problem klasyczny dla tego citroena , jednak rozwiązanie nie jest takie proste. Otóż u mnie nawiew działa tylko gdy ustawię pokrętło obrotów w położenie maksymalne i uruchomię silnik. Podczas jazdy mogę wyłączyć nawiew cofając nieco pokrętło obrotów, ale wtedy wyłącza się całkowicie. Jako że znam Xsarę w wersji bez klimatyzacji i...
1. Dodatek do oleju napedowego to Eloys. Uzupełniany co ok 120tyś km, w zależności od sposobu użytkowania oraz rodzaju tego dodatku. Jeżeli jest go za mało, pojawia się odpowiedni komunikat. Jego brak czy też problemy z filtrem FAP nie maja zadnego wpływu na uruchomienie sielnika. 2. Podstawa to diagnostyka oraz odczyt parametrów w chwili rozruchu....
Filtr pyłkowy był wymieniony. Po wymianie przejechałem 300 km no i stało się- dmuchawa nie działa. Czy uszkodzenie regulatora obrotów mogło nastąpić po jakimś czasie? Na czym takie uszkodzenie, o ktorym piszesz polega? Gdzie znajduje się ten regulator obrotów? Sprawdziłem żarówką napięcie na zasilaniu silnika no i jest. Czy ktoś uprzejmy wie jak wymontować...
To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D Przepustnicę na pewno jakąś posiada. Można dodać serwo (np. silniczek klap automatycznej klimatyzacji) albo nawet silnik krokowy z odzysku, mają wystarczający moment obrotowy. Informacje o obrotach z układu zaplonowego...
Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ: nieszczelne podszybie, wiązki drzwi tylnych,, przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu, egry w puma 2.2 forda w owym modelu, pękające zawiasy drzwi tylnych, rezystory dmuchawy, mechanizm wycieraczek, zalewane lampy przednie (nie działa korektor), pękające/przecierające się przewody klimatyzacji, skrzynie...
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Witam, jestem w trakcie pisania pracy przejściowej, własciwie to nawet jeszcze nie zaczełem. Jako temat sam zaproponowałem prowadzącemu temat: "Elektroniczny regulator temperatury silnika w samochodzie, sterujący wentylatoratorem chłodnicy". Przeszkując elektrode znalazłem million postów na temat wiatrków komputerowych, ale nic na temat samochodów....
w kombajnach są silniki stacjonarne (chyba się nie mylę ), które non stop utrzymują stałą dość wysoką prędkość obrotową. To są silniki z ograniczonym ( uproszczonym ) regulatorem obrotów ( prawie takie same wersje pracują w zespołach prądotwórczych ) - faktycznie w czasie samego koszenia utrzymują stałe obroty od ok. 1500 obr/min - tyle że niezależnie...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora biegu jalowego...
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Od Sharana radzę się trzymać z daleka - szmelc nie auto, sypie się dosłownie wszystko. Zafira I jest w miarę sensownym autem, co prawda paskudnym w środku ale za te pieniądze nie ma co wybrzydzać. Ze standardowym usterek należy wymienić sypiącą się instalację elektryczną (przewody w drzwiach, padające sterowniki silnika - niezależnie od tego czy to...
Ergonomia również dyskusyjna... bo ile razy poprawia się temperaturę? Ergonomia jest jak najbardziej potrzebna, bo w tym samochodzie niema klimatyzacji, i operowanie szybami i nawiewem odbywa się praktycznie bez przerwy, co kilka, kilkanaście minut. Oryginalny przełącznik (na panelu) jest umieszczony dość daleko i nisko, około 10 cm poniżej kolana....
Głownie chodzi mi o wentylatory do systemów wentylacji i klimatyzacji. Są to na ogół silniki asynchroniczne, które dobrze sterują się za pomocą metody fazowej. Metoda fazowa generuje jednak spore zakłócenia do sieci i przy niskich obrotach pojawia się buczenie silnika (czego nie ma np. przy sterowaniu autotransformatorem). Podsumowując biorę pod uwagę...
Ano jak Piotr napisał działa tak jak na regulator przystało. Działa bardzo dobrze ale... Zbaczając z tematu odpowiedzi, muszę powiedzieć, że trochę mi mina zrzedła, gdy dziś zobaczyłem w akcji w kolegi Polonezie Atu Plus GSI alternator 12V 70A. Czemu zapytacie? (gwoli wyjaśnienia w Polonezach w całej ich historii w polskich silnikach były używane alternatory...
Witam- Klimatyzacja działa problem z wentylatorem pozostał Wspomniany regulator obrotów o symbolu- BEHR 29347. 202 820 7310. 9140 010347 803Y 171075. jak wspomniałem został odszukany. Okazało sie ze jego podłączenie jest inne niz myslałem . Z wpomnianych wsuwek idą kable do silnika wentylatora . Na wspomnianej trójce -wtyku .wystepuje cały czas napiecie...
Problem polega na tym, że po uruchomieniu autka jest wszystko okey. Po jakimś nieokreślonym czasie prędkość wentylatora spada do zera i nie reaguję na ustawienia. Regulacja temp. działa (jest ogrzewanie), kierunki nawiewu sprawne, klimatyzacja sprawna. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza (chwile działa i snów brak nawiewu)....
Ja już tego nie ogarniam. Kurde zaczynam się zastanawiać na tym regulatorem pwm By już za chwilę A jak działa taki przekaźnik?? To tak jakby napisał ktoś że tworzy atomówkę ale ma tylko drobniutkie pytanko - jak działa gun czarnoprochowy. No chyba że PWM oznacza Przekaźnik Wielkiej Mocy. To nie jest problem, bo silniki pobierają moc w zależności od...
Witam, ostatnio zakupiłem w okazyjnej cenie audi A6 C4 w sedanie 96r z silnikiem 2.8 v6 174konie o oznaczeniu AAH z LPG sekwencja. Problem pojawia się po nagrzaniu silnika lecz nie w pełni tylko zaraz po zakończeniu ssania, gdy dawka paliwa spada to silnik na wolnych obrotach zaczyna falować aż zgaśnie, co dziwne problem jest także na gazie także wykluczyłbym...
Witam Panowie o tym że silnik musi być włączony to wiem, napięcie na zasilaniu regulatora obrotów jest 12V natomiast niema napięcia sterującego regulator obrotów jest tylko stałe 0,28V , lecz co jeszcze zauważyłem że z potencjometru przy pokrętle też nie wychodzi napięcie 0-5V tylko 0-05V dodam że wymieniłem już pokrętła ,sterownik klimy na używki i...
Pomierzyłem napięcia na wtyczce dmuchawy podczas pracy silnika: Nic nie zmienia się - niezależnie od położenia regulatorów :( 1 - 12,7 V 2 - 0 3 - 1,24 4 - 1,7 5 (dodatkowy kabelek) - 0 Po włączeniu "obejścia" na styk 4 podawane jest pełne napięcie z instalacji i dmuchawa rusza pełną mocą. Co jeszcze zmierzyć? Czy szukać używanego sterownika klimatyzacji...
Witam, VAG pokazuje błąd 01232 a/c copressor regulator valve n280 31-00-open or short to ground. Klima gazem nabita, klimatronic niby wchodzi w tryb LO ale nie chłodni. Plus przy czujniku n280 jest, masy nie ma? Kabel brązowo-niebieski? Czy to jest jakoś dziwnie sterowane czy właśnie w tym jest błąd? Gdzie wychodzi ten kabel? Czarna wtyczka na podszybiu...
Z tego co wiem, oznaczenie silnika, to FYJA, a czujnik prędkości jest w ABSie. Niedawno auto znów odmówiło posłuszeństwa, przepalając kolejne bezpieczniki. Myślałem, że problem się zaostrza i uda się go wreszcie rozwiązać. Auto zostało oddane do elektryka lecz ten w zasadzie nic nie znalazł, natomiast gdy odpiął wtyczkę od alternatora, auto przestało...
Witam zwracam się z pewnym problemem do szanownych kolegów mianowicie sprawa dotyczy Rovera 75 z 2000 roku z silnikiem 2.0 CDT 116 KONNYM objawy są następujące auto po pełnym rozgrzaniu się nie równo pracuje występuje lekkie trzęsienie najbardziej wyczuwalnie przy dojeżdżaniu do świateł i postoju czy na luzie czy na biegu bez znaczenia wtedy zauważalne...
Witam wszystkich; autko jak w tytule 1999r 1,6 benz. z klimatyzacją i nie działa wentylator nawiewu wew. regulator obrotów sprawny, może ktoś posiada schemat regulacji obrotów gdyż podejrzewam że jeszcze musi być "coś'"czyli moduł w układzie oprócz wybieraka na kokpicie ,regulatora i silnika który jest sprawny ,być może ktoś wie gdzie ewentualnie on...
Witam Mam nowo zakupiony samochód Clio II 1.4 16V z 2000 roku. Podejrzewam, że zaraz po uruchomieniu silnika akumulator nie jest doładowywany. Wygląda to tak: odpalam wyjeżdżam sobie spokojnie z osiedla, po chwili zapala się kontrolka poduszek powietrznych, po chwili ABS i przygasają światła drogowe. Oczywiście po zgaszeniu silnika już nie odpalę. Ale...
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika NrAmpery [A] 1 *20Zespół motowentylatora 2 *60ABS / ESP 3 *30ABS / ESP 4 *70Zasilanie BSI 5 *70Zasilanie BSI 6 *–Wolny 7 *30Zasilanie stacyjki 8 *–Wolny ---------------------------- NrAmpery[A]Opis 110Moduł podgrzewania (Diesel); Czujnik wody w oleju napędowym; Stycznik światła cofania; Czujnik prędkości pojazdu;...
Witam wszystkich. Tak się złożyło, że sąsiadowi ktoś kiedyś założył regulator obrotów silnika o oznaczeniu SPFAL 1/1500. W internecie znalazłem tylko do niego instrukcje obsługi, natomiast nigdzie nie ma namiarów, kto jest jego producentem. Człowiek, który mu to zakładał pracował przy montażu klimatyzacji i odciągów, więc być może jest to jakiś produkt...
Witam, Jestem studentem, właśnie pisze prace dot. klimatyzacji pomieszczenia. W pracy tej wykorzystałem centrale wentylacyjna SWEGON oraz agregat DAIKIN do klimatyzowania i wentylowania pomieszczenia. Potrzebuje jak najwięcej informacji dot. centrali Swegon GOLD 40DRX121111. Głownie chodzi mi automatyke: jak sa sterowane silniki, grzalki elektryczne...
regulator klimatyzacji regulator temperatury klimatyzacji sterownik silnika klimatyzacji
premier instrukcja podświetlenie łącznika transformator ferrytowy
sterownik roweru elektrycznego drukarka roland
Tryb silnika prawostronnego ponad bieżącym - co oznacza? Komunikat "Safari" w Volkswagen Passat B7 - przyczyny i rozwiązania