To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Regulacja obrotów obniżeniem napięcia za pomocą autotrafo nie zrobi szkody dla szlifierki jedynie spadnie moc na przekładni. W warsztatach naprawczych gdzie przezwaja się wirniki próby napięciowe wykonuje się na obniżonym napięciu za pomocą autotransformatora gdzie stopniowo podnosi się napięcie i obserwuje jego zachowanie. Na obniżonym napięciu wykonuje...
Sprawdź na szczotkach który to + i -. Odłącz całkowicie regulator i na zgaszonym silniku podłącz do szczotek napięcie 24V DC po przez szeregowo połączoną żarówkę 24V/70W. Zachowując sprawdzoną wcześniej biegunowość oczywiście. Zastaw tak podłączone na kilkadziesiąt minut. Pod magnesuje to rdzeń wirnika. Po tym czasie podłącz ponownie regulator, powinno...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Silnik wygląda na pewno na sfatygowany nie wiadomo jak zi stanem komutatora oraz długością szczotek które nie są wymienialne, regulator na powierzchni zewnętrznej wygląda ok ale przewody zasilające silnik widać że były przegrzane. Nie polecał bym nikomu kupować używanego zestawu szczotkowego chyba ze z pewnego źródła.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek. Większość bierzni ma silniki bezszczotkowe sterowane regulatorem PWM
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
witam, mam problem z moim fordem z '97. mianowicie jest on po wymianie regulatora napięcia, i szczotek, silnik pali a nie ma ładowania. co sie z nim dzieje?? prosze o szybka odpowiedz.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Problem rozwiązany ! Sprawdziłem kółko i dociska prawidłowo, gdyż po jego odepchnięciu od ośki taśma leciała jeszcze szybciej. Ale doszedłem do tego że silniczek nie reaguje na kręcenie potencjometrem regulatora. Rozdłubałem silnik odlutowałem regulator od szczotek i sprawdziłem wszystkie elementy. Okazało się że była walnięta dioda zenera tuż przy...
ytanie tylko skąd wnioskujesz że to silnik indukcyjny a nie np uniwersalny? A choćby z tego, że małe i duże :D pompy z reguły sa napędzane silnikami indukcyjnymi. Tego rodzaju urządzenie nie musi mieć silnika o momencie obrotowym narastającym w funkcji obciążenia ( np. wiertarka). Poza tym nikt co pół roku nie będzie zmienał w takim silniku szczotek...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Maverick ION DT 1/18 4WD Electric Desert Truck Silnik szczotkowy MM-28 klasy 370 Moduł 2w1 MSRS-248 (regulator + odbiornik) Zbyt długie jazdy bez przerw ( wymagana jazda spokojna dla schłodzenia układu napędowego ) skończą się spaleniem silnika lub regulatora z odbiornikiem to silnik szczotkowy. Nowy silnik wymaga dotarcia szczotek silnika na zwolnionych...
Kabelek idzie do diody sygnalizującej zdarcie szczotek . Jak odłączysz raczej nie będzie miało to wpływu na działanie silnika. Regulator lepiej naprawić i zostawić .
(at)Miszczyslaw Są wersje takie i takie. Obecnie sporo silnikow elektrycznych zaburtowych wykonuje się jako bezszczotkowe silniki BLDC. Wówczas też jest kontrola bezstopniowa obrotów. Ma to jeszcze tą zaletę, ze w spodzinie znajduje się silnik nie posiadający szczotek. (trwałość !) i wodoodporność uzwojeń. Może wystarczy wpiąć regulator pomiędzy aku...
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Gdyby to była wina szczotek to silnik "szarpałby" w całym zakresie obrotów. Ten regulator jest prosty, znajdź jakiegoś w miarę pojętnego elektronika i za piwo Ci naprawi.
Rozumiem, że biały i czerwony przewód tylko od szczotek :?
Też tak sądzę, regulator obrotów jak padnie to wogóle nie chodzi. Sprawdź silnik.
Witam Jak odłączysz silnik od regulatora - wyłącznika, to nadal taki sam efekt? PozdrawiaM.
Jak dla mnie, to masz przypalony silnik, dlatego umierają regulatory. Jak go włączysz, zobacz czy nie zieje ogniem spod szczotek.
Witam. Proponuję zacząć od sprawdzenia silnika a w szczególności wirnika (stan uzwojeń) ,komutatora ,szczotek oraz szczotkotrzymacza. Czy występuje iskrzenie na szczotkach podczas pracy? Jakie sprzężenie zwrotne regulator - silnik czy ma zamontowaną tachoprądniczkę? Bez tych czynności trudno będzie coś konkretnego doradzić na odległość. Pozdrawiam
Witam. Po pierwsze kondensator z obrotami silmika komutatorowego nic nie ma wspólnego.Aby być pewnym czy silnik jest dobry to trzeba go podłączyć do sieci przez autotransformator regulując napięcie od zer do max zobaczyć jak pracuje.Jeżeli silnik będzie OK to uszkodzony regulator.
Po pierwsze, to nie wiem czy Twój regulator wytrzyma li-pola 3S, czyli 11,1V, jeśli on tam, to jest jeszcze silnik, te starsze szczotkowce nie lubią zbyt wysokich napięć i i przy 3S już może ładnie iskrzyć spod szczotek = szybsze zużycie. Pozatym, jeśli przy 7,2V pobiera max 13A, to przy 11,1A będzie to więcej, pewnie w okolicach 20A, a silnik szybko...
Natomiast zauważyłem jedną sprawę. Mianowicie przy ustawieniu max. głośności bez taśmy przy funkcji play słychać w głośniku bzyczenie zależne od pracy silnika. Z założonym paskiem dźwięk przypomina silnik dwusuwowy, bez paska bzyczenie równe. Czy to oznaka kończących się szczotek? Podejrzewam że bzyczenie mogą wywoływać małe iskry. Z doborem zamiennika...
To nie wina regulatora i szczotek.
Potrzebuje porady albo diagnozy. Żarzy mi się lampka od ładowania w audi 80 regulator i szczotki wymienione na nowe i to samo żarzy się lampka przy próbie zwiększenia obrotów silnika. Z góry dziękuje.
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
2 piny wtyczki bedą pewnie wyjsciami ze szczotek ,regulator może być w ecu silnika i on bezpośrednio steruje prądem wirnika. Odpytaj PCM na błędy .
To zależy od parametrów pompy jaką zastosujesz, apropo sterowania fazowego realne ale osobiście nie chciałbym co miesiąc wymieniać szczotek w silniku. Pozdrawiam............
Dziękuję za odzew. Jeśli pierwotną przyczyną usterki był ten regulator obrotów silnika to dlaczego wymiana szczotek w pewnym sensie pomogła - skuter zaczął jeździć do tyłu i do przodu przestał się zatrzymywać, pozostał problem wolniejszej jazdy - widocznej na dłuższych dystansach no i wyraźnie słyszalna praca silnika. To takie pytanie laika
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
Zwiększone iskrzenie na szczotkach może być spowodowane brakiem ,lub za małym obciążenia silnika-nic o tym nie piszesz.Można spróbować je zmniejszyć zwiększając docisk szczotek,ale może to być kosztem ich trwałości.
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Witam Myślę że to regulator ale przejrzyj stan szczotek.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Wszystko sprawdzone, prąd dochodzi do szczotek. Czy przyczyną będzie regulator obrotów i jak go sprawdzić? Jeżeli napięcie o wartości ok. 230V (bo nie piszesz jaka jest wartość napięcia) dochodzi do szczotek i stojana, to regulator obrotów masz sprawny. Przynajmniej do tego stopnia sprawny, że silnik powinien ruszyć. Pytanie jak mierzysz i czym mierzysz...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Sadzę, że silnik z odpowiednią przekładnią da te pożądane 200-300obrotów/min szczotek bez stosowania (moim zdaniem zbędnego) regulatora obrotów, odpada kolejny koszt.
W Kadecie często pęka przewód łączący masę alternatora z masą silnika - taki krótki. Korozja na końcówkach... :)
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
mam pytanie, ford mondeo 1,8 tdi brak nładowania i brak kontrolki ładowania, po wymianie regulatora i szczotek kontrolka ładowania zaświecila się ale ładowania brak, ale gdy wymienialem regulator to jest tam taka zworka której nie wyjołem tylko wpiołem kość i zapalilem auto, jak się zoriętowałem to auto pracowało z 5 minut, czy mogło przez zwarte szczotki...
witam sprawdz stan szczotek , ewntualnie regulator napięcia pozdrawiam
... czy może też silnik z wewnętrznym komutatorem i z odwróconymi rolami stojana i wirnika... Chyba chodzi o bezszczotkowy - więc wymaga 3-fazowego elektronicznego komutatora/regulatora. Dokładnie tak, ale komutator elektroniczny, to też komutator... i a w szczotek tam nie ma... :D
Zacisk 51 regulatora do szczotek prądnicy(do tego najbliżej pokrywy silnika, obudowy łożyska to jest zacisk 51) i do lampki kontrolnej . Zacisk 67 do uzwojenia stojana (do tego co jest na korpusie, czyli stojanie). Zacisk 30 do + akumulatora (dokładnie podłączany jest do rozrusznika, razem z grubym przewodem z akumulatora).
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Pasek jest napięty dobrze. Jak można sprawdzić uszkodzenie szczotek,diody lub regulatora. Z góry dzieki
Witam, Alternator Valeo 2541953B przestał ładować, świeci się kontrolka braku ładowania. Nie ładuje, w instalacji napięcie z akumulatora, nie reaguje na pedał gazu, przy wysokich obrotach również nie ładuje. Na początek wymieniłem szczotki, później regulator, bez jakiegokolwiek efektu, nadal nie ładuje. Z akumulatora przewód podaje napięcie na śrubę,...
Tak jest to silnik bez szczotek i regulatora napięci, kondensatory są wpięte po jednym na uzwojenie [ czyli jedno fazowy ] bajer polega na tym, że silnik nie ma wolnych obrotów tylko obrazu średnie i nie reaguje na obciążenie. Jeżeli zmniejszę mu ręcznie napięcie spada i jest płynna regulacja [ czyli więcej gazu więcej napięcia]. Po kilku konsultacjach...
Przewody zasilające od regulatora do silnika zamień miejscami i będziesz miał odwrotne obroty, i zmień na aparaturze, jest możliwość zmiany kierunku. http://obrazki.elektroda.pl/7268455800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3646860700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2873153900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1900922500_1...
Silnik jednofazowy komutatorowy różni się od silnika uniwersalnego innym ustawieniem szczotek względem komutatora. Zasilenie silnika jednofazowego prądem stałem spowoduje większe iskrzenie i przedwczesne zużycie komutatora. Zasilenie silnika 110V z sieci 230V przez regulator triakowy ustawiony na wartość skuteczną 110V też spowoduje większe iskrzenie...
Nie 12V, tylko tym napięciem regulujesz napięcie generowane. Poczytaj o regulator wzbudzania. Szczotek nie oddzielasz mechanicznie, tylko odłączasz od nich przewody idące od stojana. Możliwe, że w twojej pralce były odłączone i są wyprowadzone na złącze. ( Jeśli pralka miała lewe i prawe obroty).
Witam, mam problem z uruchomieniem tego agregatu po przezwojeniu stojana. Agregat, to podróbka uzwojenie na stojanie było wykonane drutem aluminiowym przezwoiłem je tak jak było oryginalnie stosując do tego drut miedziany, Problem polega na tym że po podłączeniu wszystkiego agregat pracuje przez około pół minuty i się wyłącza, przy czym w tym czasie...
Napisałem że jest na wykończeniu, komutator ma wytarty od szczotek, jest bdb rowek i dlatego chcę go wymienić bo już powoli siada ale ostatnimi siłami ciągnie.
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
Witam Przy uszkodzonym wirniku prawie zawsze pada regulator napięcia. A prądnicę można sprawdzić podłączając 16 i 18 zacisk do + ( oczywiście na wyciągnietej prądnicy) i musi kręcić się jak silnik. Pozdrawiam
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Witam silnik jest zrobiony z polskiej prądnicy foto podłączony tak: -2 zaciski stojana do napięcia stałego z mostka prostowniczego (uzwojenia połączone szeregowo) -2 zaciski szczotek do regulatora napięcia (zamiana +z - zmiana obrotów) Szczotki długie wyglądają dobrze komutator czysty . Po chwilowej pracy bez obciążenia nagrzewa sie silnik.
Zacznij od szczotek regulatora napięcia bo mogły się zawiesić lub krzywo dolegają.
A powinna zgasnąć na odpalonym silniku czy tylko po zapłonie ?
Sprawdz przede wszystkim czy na zacisku (w alternatorze) przychodzacym z akumulatora jest napiecie (sprawdz jakims wiekszym obciazeniem lub krotkotrwale zwarcie) przy wylaczonym silniku . Pozdrawiam
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Kolego, ale jaki tam Masz miękki start, jest zwyczajny regulator obrotów co najwyżej go omiń i silnik powinien śmigać. Jeżeli uzwojenia całe i stan szczotek wraz z komutatorem jest OK. Przecież Masz tam schemat połączenia całości więc w czym problem, zostawić kondensator przeciw zakłóceniowy i niech to "lata".
Witam A w takim silniku zauważyłem kondensator elektrolityczny na 10V A zauważyłeś do czego ten kondensator jest podłączony? Na pewno nie bezpośrednio do szczotek silnika. Ten silnik ma płytkę z elektroniką, zamontowaną w środku obudowy. Często silniki o takiej budowie (czyli z płytką w środku) mają na tej płytce, regulator obrotów. Jak ściągniesz ten...
Na końcu tego wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... jest rysunek. Jest tam trochę więcej, regulator i przełącznik obrotów.
Powinieneś wymontować rozrusznik podłączyć do akumulatora i sprawdzić, czy zębatka wypychana jest do końca. Normalnie rozrusznik włączany jest dopiero po wypchnieciu bendiksa do końca a jeśli już jest wypchnięty to jest i zazębiony. Chyba, że masz rozrusznik uruchamiany linką. Wtedy jest inna metoda. Co do regulatora, to nawet nie myśl o przeróbce,...
Witam ponownie, problem z eberspacherem D1LC po wymianie szczotek w silniku swiecy i regulatora znowu pojawił się problem startuje normalnie zaczyna grzać a po pięciu minutach przestaje chodzić pompka zaczyna sie ostudzać i zwalnia obroty, może ktoś coś doradzi bo najbliższy serwis to 100km.
mam pytanie, bo mam podobny problem i nie jest to wina szczotek silnika bo chodzi po podaniu pezpośredniego zasilania, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego regulatora?
Amica WMN 862 M jeden Indeco 940F1I i natabliczce jeszcze pisze A 4.0 W 85 A 2.0 W 320 drugi Sole TYP 20584.068 AC-El 350/14000 RPM Te 6 przewodów to 2 ze szczotek 2 z uzwojeń i 2 z regulatora obrotów
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Regulatorem to będziesz regulował obrotami/prędkością/ ,ten regulator do tego służy. Zamiana wyprowadzeń do szczotek nie zawsze spełni to czego oczekujesz jeżeli silnik był konstruowany na konkretny kierunek obrotów .
Sprawdź omomierzem czy obie cewki wzbudzenia mają przejścia i równą rezystancję Podłącz prądnicę "na krótko" (bez regulatora - jakiegokolwiek obciążenia) - czyli wzbudzenie równolegle do szczotek. Zapal silnik na aku i zmierz napięcie na szczotkach. Zwróć uwagę na polaryzację (gdzie plus, gdzie minus) ew. pojawiającego się napięcia. Na temat prądnic...
Witam, wyciągnąłem ze starej pralki silnik. Posiadam regulator obrotów, który widziałem że ludzie podłączają do tych silników, problem jest taki że u mnie nie ma szczotek w silniku, i nie wiem jak powinienem podłączyć poszczególne kable. Czy da się podłączyć ten regulator do tego właśnie silnika? jeśli tak to które kable do których wejść? https://obrazki.elektroda.pl/5887167400_...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Nie wiemy jaki masz tam alternaor a nawet jaki silnik. Czy przypadkiem nie uszkodziłeś szczotek przy montażu regulatora? Pytanie także, czy na tym grubym przewodzie jest napięcie a także czy zapewniona masa. W tytule napisano "brak kontrolki" więc co ma świecić? I wreszcie wymiana stojana i regulatora jest chyba droższa od całego alternatora?
Z mojej praktyki wiem iż jak niejednokrotnie odpalałem autka sąsiadom zawsze zasada prosta podpinam akumulatory odpalam własne autko i wypalam papierosa. Po tym czasie biorca odpala silnik jeszcze nigdy nie miałem problemów. A jedyna naprawa regulatora napięcia to była wymiana szczotek.
Zamówiłem nowy regulator napięcia z Allegro. Będzie we wtorek. Jak nie będzie dalej ładowania, jadę do serwisu, który regenerował prądnice. Dodano po 2 Jednak nie mogłem wytrzymać i sprawdziłem w opisany przez Was sposób prądnice, podając jej napiecie z akumulatora na zaciski 51 i 67. Prądnica ani dygnie, iskrzy przy podłączaniu. Regulator mam elektroniczny...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
No to na logikę w wentylatorze kanałowym raczej nie powinno być szczotek - iskrzycieli :-) Pytam ponieważ chcę kupić do niego regulator obrotów - "do regulacji niewielkich jednofazowych silników indukcyjnych" który "nie nadaje się do regulacji komutatorowych silników prądu stałego i indukcyjnych 3-fazowych". /z opisu producenta/ Producent wentylatora...
Silnik z regulatorem znajduje sie w maszynie do szycia Łucznik, ale to bez znaczenia. U-118/1 pedał (przycisk nożny). http://obrazki.elektroda.pl/5784582700_1... Problem jest taki, że maszyna ma ponad 20 lat i podczas wciskania pedału czy delikatnie czy na max zdarza sie często, że silnik zaczyna buczeć i rusza dopiero po ręcznym obróceniu...
połącz jeden przewód od szczotek z jednym przewodem od uzwojenia stojana a dwa pozostałe podłącz do zasilania a gdybyś chciał zmienić kierunek obrotów to musisz zamienić przewody od szczotek między sobą. silnik będzie chodził na maksymalnych obrotach i do ich zmniejszenia potrzebny jest regulator ale jeśli silnik jest sprawny to będzie chodził na 100%
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
W temacie jest jej model (tak mi się wydaje bo po wpisaniu tego wyskakuje w necie dokładnie ta wkrętarka a innych oznaczeń modelu nie ma) ale kurczę nie widze na naklejce znamionowej żadnych informacji poza napięciem. Jeszcze spróbuję sprawić sam regulator napięcia bo to on zarządza odcięciem napięcia a być może po prostu źle je wykrywa https://obrazki.elektroda.pl/4685901300_...
Ture11 napisał: Podejrzewam, że te minusy dotyczyły tej części z pracą alternatora z wałem w pionie. Choć sam nie chce się wypowiadać w temacie, to wydaje mi się, że pionowa praca alternatora będzie nie tyle zła dla łożysk, co dla elementów, które przez całe życie pracowały w poziomie, a nagle mają pracować w pionie (np. pola kontaktowe uzwojenia na...
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Sens jest. Regulatory, nawet jednokierunkowe do silników BL są koszmarnie drogie. Do szczotek trochę taniej, ale wraz ze wzrostem wydajności cena rośnie chyba wykładniczo ;) Jeśli się nie boisz projektu, to chyba lepiej wykonać samemu. Dobierzesz lepsze tranzystory mocy, niż księgowi w fabrykach i może lepiej rozwiążesz sobie chłodzenie. W każdym razie...
Starsze alternatory 6diodowe maja w instalacji przekaznik do wzbudzania a w 9diodowym nie ma przekaznika i przewod od szczotek idze bezprosrednio do regulatora. u ciebie powinien byc alternator 6diod
Nie, to nie tak jedyne co tam jest to 2 wtyki od szczotek, 2 wtyki od stojanu oraz 2 wtyki od prądniczki tachometrycznej. Ten silnik chyba powinien mieć podłączony regulator z pralki (który mam). Jednak mi niezbyt zależy na regulacji, lecz na stałym zmniejszeniu obrotów. Pozdrawiam.
Skoro nie ma szczotek, to jest to prądnica asynchroniczna. Napięcie jest zależne od obrotów. Nie ma AVR, pośrednio za napięcie odpowiada nie regulator napięcia a regulator obrotów silnika. Powinieneś się skupić na samym silniku, a właściwie na jego obrotach i regulatorze obrotów silnika. tam prawdopodobnie będzie usterka.
Witam . Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2009 . Przy większym obciążeniu instalacji elektrycznej na niskich obrotach silnika jest odczuwalny brak ładowania. Zdemontowałem regulator , jedna ze szczotek jest praktycznie zużyta. Czy mogę bez obaw tymczasowo przełożyć identyczny regulator ( jeśli chodzi o wyprowadzenia ale inaczej oznaczony)...
Nie wolno odłączać akumulatora na włączonym silniku ,pewnie uszkodzileś diody alternator na stół i dosprawdzenia.
wymiana szczotek silnika docieranie szczotek silnika czyszczenie szczotek silnika
amplituner przygasa zrobić cennik technics stałe napięcie wyjściu
ne612 ne602 smartwatch wgranie
Jak zdemontować gumę z piły Hilti WSR 1200-PE? Lokalizacja zielonej szyny CAN w pojazdach Scania