To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Po pierwsze, to nie wiem czy Twój regulator wytrzyma li-pola 3S, czyli 11,1V, jeśli on tam, to jest jeszcze silnik, te starsze szczotkowce nie lubią zbyt wysokich napięć i i przy 3S już może ładnie iskrzyć spod szczotek = szybsze zużycie. Pozatym, jeśli przy 7,2V pobiera max 13A, to przy 11,1A będzie to więcej, pewnie w okolicach 20A, a silnik szybko...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
http://obrazki.elektroda.net/87_12812631... Założenia teoretyczne. Mając w głowie pomysł zrodzony z przeglądania stron www, postanowiłem zbudować coś na wzór popularnie stosowanych. Moja wiedza szkutnicza jest skromna, ale po żmudnych praktycznych doświadczeniach doszedłem do pewnych wniosków: 1.łódka ma pływać w granicach 1-2m/s, może i więcej,...
Teraz seria pytań; 1. Czy mogę rozkręcić 4 śruby, bezpiecznie rozebrać silnik, aby wyczyścić go IPA i jakimś miękkim pędzelkiem? 2. Uzwojenia silnika mogę pewnie sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem przejście na których stykach mierzyć? 3. Szczotki oczywiście kupię nowe, choć tych pozostało niespełna pół, jeśli oczywiście cała "reanimacja" ma Waszym...
https://obrazki.elektroda.pl/5832727400_... W dzisiejszym odcinku "brudna robota" czyli wnętrze oraz naprawa odkurzacza. :) Zelmer Jupiter, ZVC425.01. Tak się złożyło, że kilka dni temu poproszono mnie o naprawę właśnie tego urządzenia. Usterka? No cóż, nie do końca może oczywista: słaba moc ssąca. Dla kogoś kto nie ma styczności na...
https://obrazki.elektroda.pl/7594558700_... Współcześnie, jeżeli chodzi o rynek odkurzaczy domowych coraz częściej możemy spotkać urządzenia akumulatorowe. Jak można się domyśleć związane jest to z wygodą użytkowania. Tradycyjne wersję, z przewodem, zasilane 230V ciągle jednak są sprzedawane i chyba nie tak prędko zostaną wyparte sprzętem...
Witam, korzystając z chwili czasu chciałbym przedstawić mój własnoręcznie zbudowany model zdalnie sterowany w skali 1:10. Z racji tego, że oryginalne modele nawet szczotkowe są drogie, to postanowiłem zbudować takowy, lepszy od kupnych typowych szczotek 7,4V. Konstrukcja Kupiłem na Allegro podwozie Kyosho 2wd za bodajże 70-80zł wraz z serwem skrętu...
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Mam prośbę czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc. Mam silnik od pralki gdzie jest konektor z wieloma stykami. Dwa z nich to przewody do szczotek na wirniku , trzy przewody do stojana , kolejne dwa jakiś czujnik podejrzewam czujnik obrotów na końcu wirnika oraz uziemienie. Jak podłączyć zasilanie sieci by silnika nie spalić a jednocześnie by mieć możliwość...
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
ponieważ silnik się jara po kilku minutach Raczej przegrzewa. Jeśli chodzi o ten model 1:10 Maverick Strada XB ( i pozostałe z silnikami szczotkowymi ) http://obrazki.elektroda.pl/5214911500_1... z silnikiem szczotkowym zalecam założenie wentylatora 5V wysokoobrotowego na silnik i regulator oraz prawidłowe docieranie szczotek silnika...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
ytanie tylko skąd wnioskujesz że to silnik indukcyjny a nie np uniwersalny? A choćby z tego, że małe i duże :D pompy z reguły sa napędzane silnikami indukcyjnymi. Tego rodzaju urządzenie nie musi mieć silnika o momencie obrotowym narastającym w funkcji obciążenia ( np. wiertarka). Poza tym nikt co pół roku nie będzie zmienał w takim silniku szczotek...
W temacie jest jej model (tak mi się wydaje bo po wpisaniu tego wyskakuje w necie dokładnie ta wkrętarka a innych oznaczeń modelu nie ma) ale kurczę nie widze na naklejce znamionowej żadnych informacji poza napięciem. Jeszcze spróbuję sprawić sam regulator napięcia bo to on zarządza odcięciem napięcia a być może po prostu źle je wykrywa https://obrazki.elektroda.pl/4685901300_...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
Przewody zasilające od regulatora do silnika zamień miejscami i będziesz miał odwrotne obroty, i zmień na aparaturze, jest możliwość zmiany kierunku. http://obrazki.elektroda.pl/7268455800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3646860700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2873153900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1900922500_1...
Aha jak nie ma szczotek to znaczy że jest indukcyjny a ze szczotkami komutatorowy tak mam to rozumieć znalazłem inny regulator ten będzie pasował http://multisort.pl/product/Regulator-ob... za wszystkie odpowiedzi panu dziękuję :) Dodano po 2 a jeszcze taki znalazłem 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji...
podłącz końce cewek ze szczotkami a początki do zasilania i to jest cała filozofia podłączania. silnik osiągnie maksymalne obroty a jeśli będziesz chciał zmienić kierunek obrotów to wystarczy zamienić między sobą przewody które będą podłączone do szczotek i wtedy wystarczy zwykły regulator obrotów wyciągnięty z jakiegoś starego odkurzacza lub innego...
Witam . Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2009 . Przy większym obciążeniu instalacji elektrycznej na niskich obrotach silnika jest odczuwalny brak ładowania. Zdemontowałem regulator , jedna ze szczotek jest praktycznie zużyta. Czy mogę bez obaw tymczasowo przełożyć identyczny regulator ( jeśli chodzi o wyprowadzenia ale inaczej oznaczony)...
Dzień dobry. Przetestowałem właśnie zwieranie szczotek po wyłączeniu zasilania i efekt mizerny. Wkrętarka kręci się bezwładnie przez kilka sekund z godnie z przewidywaniami pana/i BANANvanDYK - mało skuteczne rozwiązanie w przypadku urządzenia sieciowego. Przetestuję jeszcze raz ale w trochę innym wydaniu wstrzyk prądu stałego. Dodano po 2 Testy wypadły...
Hmm. Tego jeszcze nie sprawdzałem ale nie ma to większego sensu ponieważ bez elektroniki wiadomym jest że silnik będzie pracował z pełna mocą. Sam komutator natomiast i szczotki są w idealnym stanie. Jednak myślę że to nie tędy droga skoro po zwarciu kondensatorem 5,8nF punktów które opisywałem wcześniej silnik zaczął pracować płynniej i bez wyraźnych...
Chodzi Ci aby obwód wyglądał tak? - zasilanie podpinam do jednej ze szczotek / drugą szczotkę spinam ze stojanem, do drugiego stojana drugi kabelek zasilania i w ten sposób zamykam obwód? Rozumiem, że szczotki to te wystające białe plastiki z nr 51? W kwestii regulatora, na Allegro znalazłem coś takiego "Moduł regulator MOCY AC do 2000W maksyamlnie...
Witam. Powodem iskrzenia szczotek może być: 1,Zwarcia zwojowe w wirniku. 2.Uszkodzenie (zwarcie cewki) wzbudzenia. 3.Słaby docisk szczoteki (wytarta szczotka) 4.Uszkodzony regulator. Iskrzenie z jednej strony szczotki wskazywalo by na pracę silnika przy prądzie stałym (prostowanie jednokierunkowo).Sprawdz czy regulator daje pełne napięcie sieci 230V...
Witam, wyciągnąłem ze starej pralki silnik. Posiadam regulator obrotów, który widziałem że ludzie podłączają do tych silników, problem jest taki że u mnie nie ma szczotek w silniku, i nie wiem jak powinienem podłączyć poszczególne kable. Czy da się podłączyć ten regulator do tego właśnie silnika? jeśli tak to które kable do których wejść? https://obrazki.elektroda.pl/5887167400_...
Zgadza się, w oryginale uzwojenia były połączone w gwiazdę i odczepy z tych uzwojeń również były połączone w gwiazdę i wchodziły do regulatora. tak zasilany regulator sterował napięciem w zależności od obciążenia. Niestety uzwojenie było na tyle spalone, że nie dało się go rozwinąć tak żeby przeliczyć ile zwojów mają odczepy. Drut przy odwijaniu zaczął...
Silnik jednofazowy komutatorowy różni się od silnika uniwersalnego innym ustawieniem szczotek względem komutatora. Zasilenie silnika jednofazowego prądem stałem spowoduje większe iskrzenie i przedwczesne zużycie komutatora. Zasilenie silnika 110V z sieci 230V przez regulator triakowy ustawiony na wartość skuteczną 110V też spowoduje większe iskrzenie...
mam pytanie, ford mondeo 1,8 tdi brak nładowania i brak kontrolki ładowania, po wymianie regulatora i szczotek kontrolka ładowania zaświecila się ale ładowania brak, ale gdy wymienialem regulator to jest tam taka zworka której nie wyjołem tylko wpiołem kość i zapalilem auto, jak się zoriętowałem to auto pracowało z 5 minut, czy mogło przez zwarte szczotki...
Ok, dzięki czyli mogę podłączyć regulator do wyprowadzeń szczotek silnika? Ciekawi mnie jeszcze co to jest na ostatnim zdjęciu tak jakby w miejscu łożyska na zakończeniu wirnika, wychodzą z tego dwa niebieskie przewody. Czy to może być jakaś prądniczka tachometryczna do pomiaru prędkości? I jeszcze jedno czy ten silnik ma uzwojenia szeregowe i bocznikowe?...
Dziękuję za odzew. Jeśli pierwotną przyczyną usterki był ten regulator obrotów silnika to dlaczego wymiana szczotek w pewnym sensie pomogła - skuter zaczął jeździć do tyłu i do przodu przestał się zatrzymywać, pozostał problem wolniejszej jazdy - widocznej na dłuższych dystansach no i wyraźnie słyszalna praca silnika. To takie pytanie laika
Witam. Posiadam motocykl Jawa 175 353 z 1959r. W motocyklu został założony nowy twornik stojan i elektroniczny regulator prądnicy RP 15t. Pomimo tego niestety mam całkowity brak ładowania. Akumulator jest nowy. Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie jednak po podłączeniu amperomierza przed akumulatorem i po załączeniu świateł wskazówka pokazuje...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
... czy może też silnik z wewnętrznym komutatorem i z odwróconymi rolami stojana i wirnika... Chyba chodzi o bezszczotkowy - więc wymaga 3-fazowego elektronicznego komutatora/regulatora. Dokładnie tak, ale komutator elektroniczny, to też komutator... i a w szczotek tam nie ma... :D
witam sprawdz stan szczotek , ewntualnie regulator napięcia pozdrawiam
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
witam mam problem z ładowaniem akumulatora w tym samochodzie ,po przekręceniu kluczyka pali się lampka akumulator ale nie mocno tylko się żarzy a zawsze świeciła mocniej po uruchomieniu silnika nie gaśnie tylko nadal delikatnie się żarzy dziwi mnie ze jak nie ma ładowania nie pali się mocno.Mierzyłem podczas pracy silnika nap.ładowania brak niestety.Moze...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Witam. Uszkodzenie silnika jest możliwe bywają przypadki krótszej jego pracy. Zastanawia mnie to co piszesz,że silnik przy U=150 nie kręci się tylko buczy. Przy tym napięciu pokręć wirnikiem i zobacz czy wtedy dalej sam się będzie kręcił (sprawdz szczotki). A co do ewentualnego uszkodzenia nowego silnika przy założeniu,że uszkodzony jest regulator to...
połącz jeden przewód od szczotek z jednym przewodem od uzwojenia stojana a dwa pozostałe podłącz do zasilania a gdybyś chciał zmienić kierunek obrotów to musisz zamienić przewody od szczotek między sobą. silnik będzie chodził na maksymalnych obrotach i do ich zmniejszenia potrzebny jest regulator ale jeśli silnik jest sprawny to będzie chodził na 100%
Witam ponownie dobrze zrobionego(!) "impulsatora" Co do impulsatora to, że nie chcę pójść na szrot i jak to mówiłeś wyciągnąć jakiś ze starego golfa nie oznacza że ten co mam obecnie jest źle zrobiony. Nie wiem o co Ci chodzi dalej z tym impulsatorem, tak samo z modułem zapłonowym. ................. Dzisiaj założyłem na powrót platyny żeby sprawdzić...
Witam ... Mianowicie miałem w pełni sprawny motocykl postanowiłem zmienić silnik bo posiadam 2 prawie taki sam... zmieniłam z ciekawości który będzie lepiej się sprawował i po umyciu i założeniu tego drugiego silnika okazało się że nie ma iskry... około 2 lat temu jeździłem na tym silniku i wymontowałem go całkiem sprawnego... więc motocykl przed zamiana...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Regulator nie reguluje obrotów- chodzi na max. Zbudowany jest na ULY7855 (NE555) i na 2N3055. Do silnika idą trzy przewody-szczotki i stojan. Silnik jest na 24V. Gdzie moge znaleść taki schemat. Znalazłem dwa uszkodzenia: rezystor i BD ale był już naprawiany i może ktoś coś źle włożył lub zamienił. Już naprawiony jeszcze uszk. był 2N. Na samym początku...
potraktowałem silnik w środku kontaktem do potencjometrów To chyba nie jest najlepszy pomysł. Kontakt plus brudy (ze szczotek np.) stanowić może "elektrolit" - robiący zwarcie. Jesli, jak piszesz dalej, jest tam jakiś mechanizm odśrodkowy, wypadałoby się mu przyjrzeć z bliska (rozebrać silnik) i wyczyścić IPA. Jedyny smar jaki można użyć to oliwa do...
Jutro zrobię zdjęcia to wrzucę. Niestety nie znam się na tych sprawach jaki to silnik (klatkowy czy komutatorowy), ale poniżej napisze jaki to silnik. Jest 6 przewodów. 2 czerwone są od prądniczki tachometrycznej, kolejne 2 od szczotek i kolejne 2 od stojana. Ja mam podłączone tak: że jeden przewód stojana jest zmostkowany z jedną szczotką, a drugi...
W pierwszej kolejności odpal tego chrabąszcza i niech pochodzi kilka minut a następnie sprawdz jakie Masz napięcię na trzonkach akumulatora.Przy nieco podwyższonych ręcznie obrotami silnika napięcie przy wyłączonych odbiornikach prądu powinno wynosić około 14.5V.Jeżeli napięcie wciąż jest w granicach 12V to mogła się zawiesić szczotka lub szczotki uległy...
Witam mam problem z wysterowaniem silnika 48 V 500 W prawdopodobnie 3 fazowy (wychodzi z niego 3 przewody prądowe masa prawdopodobnie idzie na obudowę oraz 5 przewodów cienki przypuszczam że jakieś sygnałowe) i teraz mam pytanie jak wysterować taki silnik aby działał szczerze nie znam zasad działania 3 fazowych silników AC ani DC z tego co rozumiem...
Witam wszystkich? Mam taki sam problem w moim polonezie. Jestem pewien, że nie ma ładowania. Mierzyłem na aku i wynosi ok. 12,36. Kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika gaśnie a ładowania nie ma. Jak rozpoznać że diosy są spalone lub że regulator napiecia nie działa? Prosze o pomoc.
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Twoje stanowisko nieco niewyraźne. Przecież wystarczy zrealizować schemat, który nam przedstawiłeś. Daj spokój tym trzem diodom dodatkowym. W oryginalnym rozwiązaniu są one podłączone do regulatora wbudowanego. Tutaj skoro stosujesz regulator zewnętrzny są bez znaczenia, czyli pozostają niewykorzystane, ale też przewód od nich musi być zaizolowany (niepodłączony)....
Czy to ma być połączone w ten sposób?? http://obrazki.elektroda.net/21_12714836... Skąd można wsiąść ten rezystor rozruchowy? Druga opcja: Czy ten silnik ma taka budowę ja silnik z tamtego tematu: http://obrazki.elektroda.net/76_12714848... I czy rozwiązanie pana KCZOREK z dnia 03 Lis 2007 22:59 tamtego postu będzie dobre? podłącz końce cewek...
U siebie w VW masz alternator BOSCHa, który zbudowany jest jak klocki Lego Technic. Wystarczy zdiąć plastykową czarną tylną pokrywkę z alternaotra, nastepnie użyć wkrętaka (krzyżaka) i wykręcić regulator napięcia, który jesy zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Jeżeli szczotki w stanie niewciśnietym, czyli bez dotykania, bez wciskania mają długość poniżej...
Zestaw bezszczotkowy to koszt 350 zł akumulator 100 zł. Bardzo dobry zestaw http://riku.pl/towar/ztw-brushless-contr... http://obrazki.elektroda.pl/1796295300_1... Regulator masz osobno więc jeśli będziesz zdecydowany to wymień silnik szczotkowy 540- 550 20T - 60 zł lub...
Włożyłem sobie do suzuki swift zamiast 50A alternator 90A z Kia Clarus II , alternator to Kia precison Works http://obrazki.elektroda.pl/4443748900_1... W tych autkach też występowały alternatory firmy Mando do których jest pełno regulatorów napięcia , ja nie mogę nigdzie odszukać do tego oryginału od KIa ;/ Sprawa jest taka że bez obciążenia...
No więc tak, kiedy wybrałem się do mechanika, wsiadłem do poloneza i przekręciłem kluczyki... lampka ładowania się świeciła, po uruchomieniu zgasła a przy gaszeniu silnika błysnęła, czyli jakby sie wszystko samo naprawiło. Ale i tak postanowiłem pojechać. I dobrze, bo podczas jazdy kontrolka zaczęła się słabo żarzyć (jechałem na światłach), ale zaraz...
A ja mam inny pomysł - silnik 3 fazowy BLDC. Silnik taki można pozyskać z kserokopiarki np xerox . Koledzy z forum www.alex.com uzyskali moc ok 1000W i ciąg na śmigle ok 4kg (w powietrzu ) . Prosty regulator to w sumie procesor atmega8 i 6-12 tranzystorów mosfet + jakies sterowniki tych tranzystorów. Zaletą takiego silnika jest fakt iż może on pracować...
Witam, Mylisz sie "cranky" to co napisałeś - to jest jak najbardziej "profesjonalne " ! Tylko że to forum ( tak myślę ) nie jest dla takich profesjonalistów co kupują GOTOWE bo ich stać na to i nawet okiem nie mrugną słysząc cenę. Im naprawdę żadne forum nie jest potrzebne. Oni kupują bez forum, jak się zepsuje to wołają profesjonalną firmę, a jak się...
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Witam! Potrzebuję potwierdzenia lub dodatkowych informacji na temat zmiany kierunku obrotowego silnika. Na początku informacje o silniku i jego wykorzystaniu: Silnik jednofazowy 230V 1900W (tak było napisane na tabliczce wertykulatora z którego jest silnik), ale po gabarytach i wadze nie sądzę, aby rzeczywiście posiadał taką moc. Chyba najważniejsze:...
Rozgryzłem to, popatrzyłem jeszcze raz na ten schemat i tym rezystorem było oznaczone uzwojenie stojana(wzbudzenia). Ale wrócę od początku. Sprawdzając regulator żarówką, nic się nie działo, po zmostkowaniu blaszek i tak jakby załączeniu regulatora żarówka zaczeła świecić, ale świeciła maksymalnym strumieniem świetlnym, nie reagowała na zmianę położenia...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Po drugie, w modelach samochodów silników BL nie stosuje się powszechnie. Co najwyżej w modelach wyczynowych. Nie ma to sensu. Ich zalety nie mają tu znaczenia. Ważne stają się za to wady - czyli wyższa cena i wymóg stosowania dużo droższego i bardziej skomplikowanego regulatora do silnika. Dużo lepiej poszukać po prostu lepszego, firmowego i sprawniejszego...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Obawy co do za dużych obrotów raczej nie wchodzą w rachubę. Alternatory od 125 np, mogły mieć trwałe obroty rzędu 13 000 obr/min. i były stosowane w szybkoobrotowych silnikach benzynowych. W ciągnikowych dieslach mogą się czuć pod tym względem zupełnie bezpiecznie. Koło na silniku może być ponad 4 razy większe, by przy 3000 obr. silnika - alternator...
Koledzy ratujcie! Jestem {nie} szczęśliwym posiadaczem maszyny produkcji DDR, która mnie ciągle na siłę uszczęśliwia - psuje się.... Przystąpiwszy do sezonu 2009 zobaczyłem, iż po rozruchu maszyny „strzelają " akumulatory. Instalacja elektryczna składa się z 2 akumulatorów połączonych szeregowo po 180 AH 12v każdy, polski alternator 6-cio diodowy...
Wyjąłem alternator, nie widać gołym okiem pęknięć czy uszkodzeń. Zrobiłem próbę regulatora napięcia, na wyjście ze szczotek podpiąłem żarówkę 21W i świeciła ona ciągle aż do podładowania prostownikiem akumulatora do 14,6V. Mostek prostowniczy z grubsza sprawdziłem, przepływ tylko w jednym kierunku na diodach, oporność ok 500 omów, sprawdziłem go miernikiem....
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam mam podobny problem. W moim mondku ładowanie pojawiało się po ok 20 - 30 min. Pojechałem do mechesa i powiedział, że należy zrobić alternator. Wyciągną i wyszło, iż nie ma szczotek i uszkodzony jeden z pierścieni ślizgowych. Wymienił dwa. Zamontował i ładowanie 15,08 - 15,50 na akumulatorze. Zaś jak sprawdziłem na masie silnika to dochodzi do...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Witam wszystkich.Chciałbym się na tym forum ,zwrócić o pomoc w naprawie samochodu.Postaram się klarownie przedstawić problem.Samochód Pajero 3.2 DID 2000r. ,po uruchomieniu pali mi bezpiecznik 120A w ciągu 10...15 sekund.Sam alternator zachowuje się do momentu odpalenia prawidłowo,mam tu na myśli że przez zapaleniem świeci mi się kontrolka ładowania,a...
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Jezeli jest to szlifierka na zwykly silnik elektryczny to sprawdz: szczotki - mogly sie juz zużyć łożyska - jezeli sie zatarly to daja opor regulator obrotów Najlepiej podlacz bezposrednio zasilanie do silnika (omijajac regulator), jezeli bedzie chodzil na max to wymien regulator, a jezeli nie bedzie osiagal max obrotow to sprawdz szczotki i lozyska....
Sprawdź na szczotkach który to + i -. Odłącz całkowicie regulator i na zgaszonym silniku podłącz do szczotek napięcie 24V DC po przez szeregowo połączoną żarówkę 24V/70W. Zachowując sprawdzoną wcześniej biegunowość oczywiście. Zastaw tak podłączone na kilkadziesiąt minut. Pod magnesuje to rdzeń wirnika. Po tym czasie podłącz ponownie regulator, powinno...
Regulacja obrotów obniżeniem napięcia za pomocą autotrafo nie zrobi szkody dla szlifierki jedynie spadnie moc na przekładni. W warsztatach naprawczych gdzie przezwaja się wirniki próby napięciowe wykonuje się na obniżonym napięciu za pomocą autotransformatora gdzie stopniowo podnosi się napięcie i obserwuje jego zachowanie. Na obniżonym napięciu wykonuje...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
Może łożyska się zatarły, może coś wlazło i zablokowało turbinkę, może padł regulator obrotów, może się skończyły szczotki, może masz ubity wirnik?
tylko moze i głupie pytanie ale czemu np podlaczona szlifierka zmniejsza obroty wraz z kreceniem pokretla na regulatorze Dlaczego głupie, nie ma głupich pytań. A dlaczego? Bo tam jest inaczej zbudowany silnik. W szlifierce jest silnik z szczotkami, i komutatorem. Choć oba na prąd zmienny, to jednak inaczej zbudowane. A żeby zmienić ilość obrotów w...
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
W turbinie niczego nie ma. Tam nie ma czego pominąć. Jest tylko kilka elementów: silnik, osłona, regulator mocy. Nie mam pojęcia, co mogłem pomylić.
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Silnik wygląda na pewno na sfatygowany nie wiadomo jak zi stanem komutatora oraz długością szczotek które nie są wymienialne, regulator na powierzchni zewnętrznej wygląda ok ale przewody zasilające silnik widać że były przegrzane. Nie polecał bym nikomu kupować używanego zestawu szczotkowego chyba ze z pewnego źródła.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
To jest silnik ze szczotkami. Czy taki układ regulatora zda egzamin jak wyżej?
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Niestety trochę ciemny w srodku już. Czyli do sprawdzenia szczotki, lub regulator?
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
wymiana szczotek silnika docieranie szczotek silnika czyszczenie szczotek silnika
kupię pilot amplitunera wyciszyć hałas silnika transformator wywali bezpiecznik
ESP8266 Arduino IDE – przykłady socketów TCP, UDP, WebSocket, TLS 2024 Change Language on Satel INTEGRA 64 Alarm Panel