działa jak należy przy połączeniu jako jeden i dwa obwody już jedna przyczepa tak jeździ mam elementy do drugiej przyczepy i na szybko złożyłem http://images68.fotosik.pl/1210/db09d2db... i filmik jak działa https://youtu.be/_331ZIA47OQ
Witam. Może tak z innej mańki. Modele mazdy ge, gf mają problem z tylnymi zaciskami, a mianowicie zapiekają się. Być może zam tkwi problem. Poniżej lekura http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Pozdrawiamy mazdaspeed :)
Można dać trójnik , dobrze by było założyć ręczny regulator siły hamowania ( pełno pusto ,taka klamka jak w przyczepie rolniczej ) bo bez abs koła będą dęba stawać.
W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły hamowania do kół. Problem tkwi zapewne w regulatorze siły hamowania.
I co będzie PAN INŻYNIER bez znajomości rysunku i AutoCad'a??????????? :cry:
Zakładałem zamiast tego korektora regulatory na przewodzie przy pompie.
Do niektórych zaworów można dołożyć zawór luzujący na wejściu a w innych na wyjściu razem z ręcznym regulatorem siły hamowania.
Zmień regulator siły hamowania,
Zamontuj po prostu zawór hamowania przyczepy z ręcznie ustawianą siłą hamowania tak jak mają przyczepy rolnicze. Jeżeli jest oryginalna instalacja ,to nie musisz jej całej przerabiać wystarczy zamontować regulator siły hamowania do zaworu hamowania przyczepy.
No to albo regulator siły hamowania bo skoro nie ma ABS to taki element występuje albo rurki i wężyki, no chyba że pompa ale wątpie. Nikt Ci nie pomoże bez fizycznego sprawdzenia.
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Już działa regulator siły hamowania był źle złożony. Złożyłem inaczej i hamuje 3 koła w miejscu stają. jak będzie cieplej to wyreguluje 4 koło i przesmaruje wałki hamulcowe.
A do tego przy mocnym hamowaniu blokuje prawe tylne koło. Został już rozruszany regulator siły hamowania problem nadal grzeje się lewy przód i blokuje przy hamowaniu prawy tył ale nie trze i nie grzeje sie tylko blokuje przy hamowaniu.
Witam Panowie. Kwestia jest taka, że kupiłem przyczepę 2 osobową ciężarową i chciałbym przerobić układ hamulcowy bo mam 2 obiegowe z systemem Wabco z poduszkami zawieszenia. Dało by radę zdemontować sterownik WABCO i podłączyć układ na 2 lub 1 obieg hamulcowy z regulatorem siły hamowania? Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam.
.Podaj jaki jest układ hamulcowy zrób zdjęcie modulatora po podejrzewam ze jest to wabco c . Na jednym zdjęciu widać że VCS pierwszej generacji ale zrób lepsze zdjęcie. Sprawdź też regulator siły hamowania czy się nie zacina.
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
Nie jest powiedziane że zakupiony komplet przewodów będzie miał określone długości gdyż były zmiany w dokumentacji w trakcie produkcji samochodu.Jeden model miał regulatory siły hamowania np. pod maską a drugi już nowszy model samochodu miał zabudowane regulatory na wysokości końcowego tłumnika. Kupując zestaw jako komplet też miałem problemy z długością...
Jeśli chcesz opierać się tym schematem to : V1 - zasilanie przedniego obwodu (1.1) V2 - zasilanie tylnego obwodu (1.2) Z1 - wyjście na przedni obwód hamulcowy (21) Z2 - wyjście na tylny obwód hamulcowy (22) idzie na sterowanie do tylnego regulatora siły hamowania.
Przyczepa niema automatycznego regulatora siły hamowania ( im większy ładunek tym większa siła hamowania) więc musisz sam ocenić jak ciężki masz ładunek i w odpowiednią pozycję przełączyć dzwignię zaworu.
mam problem w VW Polo 1.4 2001 podczas hamowania mam wrażenie jakby najpierw brało tył i na śliskich nawierzchniach zaczyna się obracać ale tylko jak samochód odstoi trochę po kilku hamowaniach jest ok, przy sprawdzaniu siły hamowania jest ok. układ jest odpowietrzony i teraz mam pytanie czy to może być walnięty tylny regulator siły hamowania czy też...
wymieniłem te regulatory siły hamowania i pomogło dziękuję za zainteresowanie się moim problemem pozdrawiam
Wygląda mi to na regulator siły hamowania, służy do wyrównania ciśnienia tak żeby na wszystkkie koła było rozprowadzone takie samo ciśnienie.
Jeżeli piszesz że płyn i stan hamulców jest dobry to wina może leżeć po stronie regulatora siły hamowania. Ale nie jestem pewien.
Witam. Pod pompą hamulcową masz regulatory siły hamowania prawdopodobnie to ich wina, niestety ustrojstwo strasznie drogie.
Witam. mam komunikat defekt pilota naczepy Prawdopodobnie chodzi o zawór sterowania przyczepą. dodam ze naczepa nie ma abs i jest na resorach W takim układzie musisz w naczepie mieć mechaniczny regulator siły hamowania w zależności od ugięcia zawieszenia. Manometry w rękę i kontrola ciśnień wraz z kontrolą regulatora siły hamowania. Sprawdzić luzy na...
regulator siły hamowania znalazłem w pierwszym lepszym sklepie internetowym za 95 zł. Po co wymieniałeś pompę skoro regulatory zatarte i szukasz dalej przyczyny skoro masz ją jak na dłoni.
Witam. Chciałbym zapytać przy jakim ciśnieniu zawór regulujący powinien upuszczać powietrze z butli z podpiętą przyczepą (jakie też powinno być wskazanie zegara) i bez niej? I czy da się to jakoś wyregulować? Kolejnym pytaniem jest to czy przy hamowaniu ciągnikiem bez regulatora siły hamowania w przyczepie siła hamowania będzie "dozowana" czy przyczepa...
Chciałbym prosić o pomoc w naprawieniu hamulca dłużycy. Okazało się się że zawór do hamulca przyczepy jest uszkodzony i nie da się go zregenerować. Po wielu odwiedzinach w hurtowniach z częściami, facet mi doradził coś takiego: zawór: Haldex 351006021 Zawór hamulcowy przyczepy, 1-przewodowy regulator siły hamowania: REGULATOR SIŁY HAMOWANIA D-47 4-ZAKRESOWY...
Witam mam problem z Escortem 1.3 1998r. bez ABS. Ostatnio chciałem zrobić mu hamulce z tyłu. Założyłem nowe bębny szczęki rozpieraki i cylinderki. Problem polega na tym że on nadal nie hamuje. Jest tylko odpowiedni ręczny.Gdy zdejmę bęben nacisnę pedał hamulca cylinderki rozejdą się bardzo dużo. Układ jest odpowiednio odpowietrzony. Podejrzewam że może...
Z tyłu masz dwa zawory ABS lewy i prawy. Sterownik Knorr. Oczywiście że są dwa . Ale oba zasilane są przecież z regulatora siły hamowania i nie ma możliwości aby na jedynym zaworze ABS pojawiło się zasilanie a na drugim nie bo wyjścia w regulatorze połączone są razem. Więc przy odpietej wtyczce na zaworze ABS nawet sterownik nie ma nic wspólnego gdy...
(at)lukaszd82 niestety zgadzam się z kolegą Rafik4 nie wiesz o czym piszesz. Ja piszę o samo regulatorach, a ty o korektorze siły hamowania, który występuje tylko w samochodach bez ABS ( osobiście nie widziałem Astry G bez ABS ale mogą być, moja była z początku produkcji i miała, 98r). Nie obraź się, ale z twoją wiedzą to jesteś jakieś 30 lat do tyłu.
siłowniki hamulcowe sprawne przyczepy auto nie ciąga w ogóle a sory chodziło o regulator pneumatyczny ponoć jest jeszcze taki gdzieś w obrębie kabiny - wymieniony był regulator pneumatyczny siły hamowania (BR 44 39) Dodano po 4 jak zwalniam hamulec pomocniczy to zwalniają się hamulce bo mogę ruszyć ale tylko kawałek bo powietrze właśnie ucieka poprzez...
Witam herPitek pamiętaj że jeżeli wyciągniesz bezpiecznik od ABS-u to hamulce działają wadliwie , ponieważ w autach z ABS-em funkcje regulatora siły hamowania przejmuje ABS czyli w przypadku popsucia ABS-u wszystkie koła hamują jednocześnie co jest bardzo niebezpieczne pozdrawiam
Wiesz co ci powiem , przeglądałem właśnie z ciekawości książkę do CC i jest napisane wyraźnie że regulatory sił hamowania są wzajemnie zamienne , może ktoś powie że to dziwne ale ja bym w takiej sytuacji poświęcił się i zaryzykował przełożenie ich wzajemnie , do stracenia masz tylko czas i ew nerwy :),
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
Odpinając przewód EBS pozbawiasz się regulatora siły hamowania ( o ile naczepa nie ma zasilania ECU z 24N). Będziesz miał wtedy hamowanie tylko pneumatyczne w stosunku 1:1 bez regulacji w zależności od obciążenia. Zdecydowanie ODRADZAM "robienie trasy" w takiej sytuacji. Jedynie jazda próbna. Nie napisałeś nam jaki masz EBS, a to dosyć ważne. Zanim...
Czyli ma możliwość ciągnięcia przyczepy z załączone sprężarka - praca oraz bez sprężarki - odhamowanie. Oba podzespoły nowe czyli cena w górę. No ale chyba da się zamontować bez regulatora siły hamowania? Jak jest wersja z osobnym zbiornikiem to musi być zawór z korektorem hamowania, bo to komplet z zaworem - dźwignia jest na korektorze, nie na zaworze....
Kolego MID136 SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła oś 2 po prawej . Duża szczelina między czujnikiem a kołem zębatym , styki i przewody mogą być uszkodzone, koło zębate może być uszkodzone, uszkodzony czujnik , uszkodzony modulator. Sprawdź luz łożyska koła, okablowanie czujnika, prześwit pomiędzy czujnikiem a wieńcem (nie więcej niz 0,7mm) . Co do tylnego...
Vw caddy mk2 1.4 benzyna lub sdi dostaniesz za trójkę i będziesz zadowolony,jeżdżę 7 lat i wymieniłem tylko regulator siły hamowania nie biorąc pod uwagę elementów eksploatacyjnych(olej,klocki itp).Na lpg setkę robię za 20,- Odpowiednikiem jest seat inca.Niestety ruda lubi te egzemplarze tak samo jak ople fordy i całe leciwe pojazdy z niższej półki.
Witam kolego na przewodach do słownika jest ciśnienie 9atm tyle będzie szło na przednie koła , ale powinno iść 10bar bo na tyle jest regulowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. jednak siła hamowania połowę słabsza siła hamowania zależy od ładunku jaki masz na kipie bo tak działa regulator siły hamowania. na pusto będziesz miał w granicach 2,5-3bar...
Najprawdopodobniej masz jeszcze coś zapowietrzone. Dużego fijata najlepiej (moim zdaniem) odpowietrzać tak by tył stał na kołach. Jeśłi wszystko jest świerze, tzn klocki i tarcze to nie spodziewaj się że zablokujesz koła. Klocki i tarcze muszą się spasować. co może im troche czasu zająć. A zwłaszcza jeśli założyłeś np. Tomexy. Regulatora siły hamowania...
Trudno mi to opisać słowami, a filmu nie jestem w stanie nakręcić... Koła nie tracą przyczepności z podłożem, ale jest to zjawisko uciążliwe. Wyczuć to najlepiej można jadąc około 10-20 km/h i co chwilę naciskając hamulec. Czuć podskakiwanie tyłu auta, a minimalnie nurkowanie przodu. Hamulce i przednie i tylne na SKP są idealne (sprawdzane na rolkach)....
EBS 03022 albo 3 to jest numer błędu ściśle od czujnika ALB. Zajrzeć tam możesz, sprawdzić kostkę, wykręcić sam czujnik, nie ma problemu ostatnia poduszka po prawej stronie (prawa czyli pasażera ;) ), między ramą a kołem na górnej podstawie poduszki. Sam czujnik pasuje P&P od Scanii 4, koszt nowego 300 coś, nie pamiętam dokładnie, a jak nie, to na szrot...
Jeśli przyczepa jest stara to może warto zrobić szkic jak to jest połączone - bo czasem ktoś coś "usprawniał" i wyniki mogą być złe. Wycieki usuwać w zarodku. Ponadto warto czasem jakiś manometr wsiąść do ręki i pomierzyć co za ciśnienia. Stare zawory mogą mieć uszkodzone sprężyny, membrany uszczelki, elementy bywają zapieczone zabrudzone. Na forum...
Witam! Mam taki problem....hamulce biorą mi raz nisko a raz normalnie, tak jak było kiedys. I tu pojawia się pytanie....co może być przyczyną? Nie ma żadnego wycieku, cylinderki nowe, szczęki hamulcowe nowe, regulatory siły hamowania też, tarcze i klocki również. 3 dni temu wymieniłem już nawet pompe hamulcową, a co za tym idzie, takze płyn i odpowietrzylem...
Witam. Posiadam MAN F2000 i naczepę wywrotkę DAPA z 1993r z uszkodzonym i zdewastowanym ABS. Sama jazda nie sprawia problemu. Dopiero kiedy trzeba sypać mieszankę gryzu lub masę pitumiczną w rozsiewacz pojawia się problem. Delikatnie wciskając pedał hamulca naczepa przyhamuje tak, że rozsiewacz traci przyczepność i nie jest w stanie mnie pchnąć. Jeśli...
Witam. Potrzebuję pomocy ponieważ mam golfa 2 z elektryczną pompą abs i podczas jazdy zapaliła się kontrolka od hamulca póxniej od abs i twardy pedał tak jakby pompa wyłączyła dopływ płynu do kół okazał się wyphnięty cylinderek wszystko naprawiłem odpowietrzyłem choć z tyłu nie chciał leciec płyn ale pokombinowałem z regulatorem siły hamowania i poleciał....
Witam, Mam problem z firanką marki SAMRO model S338RJ. Rocznik 2002. Hamulce Tarczowe. Osie ror. ABS. Problem polega na tym, iż naczepa nie dostaje odpowiedniego ciśnienia / lub w ogóle powietrza na hamulce. Wszystkie są zaciągnięte i brak reakcji przy podpiętym ciągniku na ręczny lub roboczy hamulec, a także na odpiętej z powietrzem na zawór. Pierwsze...
Witam, chcę odbudować rozebrany układ hamulcowy i elektryczny w naczepie. Nie wiem jak było połączone wszystko bo nie ja to rozbierałem, wiem co mam do wykorzystania z pozostałych części. Układ Wabco Compact Abs z oddzielnymi modulatorami na przekaźnikach, zawór poziomujący poduszek 5 wyjść wersja WABCO SORL 29080010070, regulator siły hamowania, jakiś...
Popuść przewód hamulcowy przed korektorem siły hamowania i sprawdż czy tam płyn dochodzi, jeśli tak to regulator do naprawy/wymiany. I hamulca przynajmniej na tym kole raczej nie było przed Twoimi działaniami.
Witam,mam problem z hamulcami w audi 80 model b3,a mianowicie na ''uciekaniu'' pedału hamulca . Wymieniłem serwo,pompę hamulcową,klocki i cylinderki z tyłu a nawet cały płyn w układzie i nadal podczas wciśniętego pedału hamulca -ucieka on do podłogi ,zaznaczam że nie mam żadnych ubytków płynu z układu.Jeden mechanik doradził,zeby wyrzucić regulator...
Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem słabo działających hamulców w moim Peugeocie 405 1,6 '95. Samochód zachowuje się tak, że po wciśnięciu hamulca na max. np z ok 50km/h, pedał dochodzi do podłogi, a koła nie zostają zablokowane. Samochód jakoś tam oczywiście wyhamowuje, jednak w moim odczuciu "nie ma zapasu mocy" hamowania i w jakimś kluczowym...
Kupiłem i zawiozłem do mechanika, nie chodziło o samoregulator - to nie to odpowiada za podział siły hamowania na koła prawe/lewe. Chodziło o regulator siły hamownia umieszczony na środku tylnej belki.
Czasem regulator siły hamowania potrafi robić taki dowcip że zawindowany tył nie da się odpowietrzyć. Proponuje postawić tył na kołach i wtedy odpowietrzać. W jaki sposób odpowietrzałeś wykręciłeś odpowietrzniki i poczekałeś aż hydrol wyjdzie?? Czy sąsiad pompował a ty "operowałeś" odpowietrznikami. Druga sprawa żle złożone zaciski albo cylinderki....
Jak kierowca rozgarnięty to wpiąć dwa manometry na drodze hamulca ( 1 na ciągnik i naczepę( żółty przewód) i niech patrzy co się dzieje. Akurat mam schemat pneumatyczny do tga przed sobą ale może coś pomogę- na zawór hamulca pod maską idzie bezpośrednie powietrze z butli I i II dalej sygnały po naciśnięciu hamulca idą do europy. Przy europie jak kojarzę...
Ręczny i zasadniczy działają trochę na innej zasadzie, wspólnym elementem są tylko szczęki. rozbierz bębny sprawdz cylinderki i regulatory.
Rurka w środku ma coś na zasadzie zaworka puszcza tylko w jedna stronę nie wiem czy to dobrze czy źle Tak powinno być. Jest zaworek zwrotny zabezpieczający membranę serwa przed strzałem w kolektorze. Sprawdzić układ hamulcowy od początku i to od tyłu. Regulacja luzu na szczękach i następnie regulacja ręcznego. Również do sprawdzenia regulator siły...
Witam, mój mechanik zdiagnozował w moim CC 900 usterkę prawego tylnego regulatora siły hamowania. Problem objawia się znacznie opóźnionym i osłabionym hamowaniem prawego tylnego koła. Podczas hamowania przy małych prędkościach auto osiada na lewą stronę, przy większych prędkościach leci cały na przód. Auto sprawdzane podczas przeglądu na hamowni i wszystko...
SOry że sie wtrącam do tematu , nie znam modelu samochodu :P, ale wydaje mi sięze powinieneś w normalny tradycyjny sposób odpowietrzyć układ , mówisz że zmieniłeś wszystkie elementy ukł przedniego i tylnego {klocki tarcze}OK , czy ten twój samochód posiada regulator siły hamowania pojedynczy czy dla każdego koła tylnego osobny? być może to on {one}...
Mnie kiedyś przyszło do głowy nasmarowanie regulatorów luzu szczęk w FIAT. Pręciutko naprawiałem ten błąd. Ale to tyczy działania całego układu. Sam regulator ma o tyle wpływ, że cżęść siły hamowania jest zużywana na tarcie. Jednak on ma być.
Sprawdź na komputerze czy koło prawe jest prawe a lewe jest lewe. miałem już taki przypadek. Stacja diagnostyczna opory toczenia i siła hamowania do sprawdzenia . Wymień samo regulator na kole które się grzeje .
Kod experta był po to żeby osoba która go nabyła brała na siebie odpowiedzialność za wszystkie szkody związane z swoimi poczynaniami, texa też ma special code. Tu bardziej chodzi o to aby kod experta miała osoba mająca odpowiednią wiedzę w tym co robi. Nieumiejętne grzebanie w parametrach to większy problem jak nic nie robić. większość osób kupi interfejs...
W DT nie ma mechanizmu różnicowego. W przyczepach rolniczych tak jak napisał kolega wyżej są hamulce hydrauliczne i pneumatyczne. Hydrauliczne głównie są stosowane w traktorach z "importu" gdzie jest instalacja hydrauliczna a nie ma pneumatycznej. Taka instalacja to złączka do hydrauliki ciągnika kawałek przewodu i cylindry hudrauliczne przy hamulcach....
Spreżynę naciągnołem tak, że jest o 27 mm dłuższa niż bez naciągnięcia Poluzowałem i napiołem jeszcze raz regulatory rozwarcia szczęk hamulcowych
No właśnie. I tu jest ale. Nie znam się bardzo, ale wnioskuje, że po odchudzeniu i mocnym dociążeniu przodu zadek będzie zdecydowanie lżejszy. Z tego co słyszałem od kolegów startujących cc w kjs'ach to broń Boże w takim przypadku tarcze na tył. Nie pisałeś wcześniej że auto będzie służyć do KJS-ów , jeżeli znasz kogoś kto ma jakieś doświadczenie w...
Hamulec jest po to, żeby hamować, a nie po to, żeby nie mieć luzu na dźwigni. A co jeśli regulator nie zadziała (a skorodowany i niesmarowany ma taką szansę) i to, co kolega proponuje? Zwolniony ręczny nie powinien blokować bębna, a zaciągnięcie na trzeci/czwarty klik powinno zablokować koła. Istotne jest wstępne symetryczne ustawienie siły hamowania...
To jest stary Modal czyli elektronika osobno. Jaką tam masz konfigurację? Ile czujników ABS, zawór Colas? Sił hamowania w tym nie programujesz. Za to odpowiedzialny jest mechaniczny regulator. Właśnie odbudowuję pacjenta z takim systemem:D Może to Ci w czymś pomoże
W starszych autach dość powszechna praktyka (też u siebie wyrzucałem ) aczkolwiek dyskusyjna - czy lepiej mieć regulator (choć często niesprawny) czy też nie (i możliwy niewłaściwy rozkład sił hamowania). Warto sprawdzić bardzo dokładnie stan hamulców - a może to przód jest słaby? Korektor tani nie jest więc lepiej tę kasę przeznaczyć na remont całego...
Tak spokojnie możesz to zrobić , na pewno wcześniej też tam była zamontowana instalacja jednoobwodowa, taka sama jak w przyczepie rolniczej. Skoro maszyna w takim mocnym rozkładzie to ja bym zrobił jednak 2 obwody bo tak pewniej. Wiem źe większe koszta ale moze jednak warto. Siłownik trzeba podobnej średnicy jak był ori, jeśli będzie większy to wzrośnie...
Po pierwsze to nie w tym dziale, bo to nie elektryka, a po drugie to możesz próbować odpowietrzyć, jeśli nie, to zostaje jeszcze samo regulator który może być uszkodzony, albo zapieczony(Taki element rozpierający szczęki pod cylinderkiem)
Ten pył potrafi skutecznie unieruchomić 'klinik' i samoregulacja przestaje działać. Zrób eksperyment. Podciągnij trochę hamulec ręczny, tak aby jeszcze nie hamował, ale aby nie miał luzu. Wtedy mechanicznie szczęki zbliżą się do bębna. Jeśli kawałek się przejedziesz i przy hamowaniu pedał nie będzie wpadał, sprawa jest jasna - nie działa samoregulacja....
To że sie z tylnych sączył to pewnie przez korektor siły hamowania, spróbuj poprawnie odpowietrzyć no i oczywiste sprawdź czy dobrze działają samo regulatory
Co to znaczy "odpowietrzyć pompę hamulcową". Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie. Ile razy naciskać pedał hamulca ? Ani razu dopóki nie masz pewności ze w pompie jest płyn, kilka pominięć na sucho i może zostać uszkodzona. były (czy nadal są ?) systemy, gdzie sekcje obsługują hamulce w układzie: osobno "przód" i "tył" Tylko w prymitywnych...
Ciśnienie czy profil opon nie ma tu wiele do rzeczy, nawet rozkład masy ma niewiele, bo podczas hamowania dochodzi tzw. dynamiczny transfer masy. Ujmę to tak - balans osi jest akceptowalny, natomiast hamulców to auto prawie nie ma. Dla przykładu wynik mojego samochodu to: OP [kN]: 2,70, 2,60 OT [kN]: 1,35, 1,45 %P: 65% %T: 35% Trzeba zrobić przegląd...
Hamulec sporo zużywa energii a zwłaszcza hamowanie wstecznym, oprócz tego ograniczenie obrotów do tyłu ma pozytywny wpływ na trwałość wszystkich elementów mechaniki i elektroniki. Parametr - wartość hamowania to jak puścisz gaz nastąpi automatyczne hamowanie sporo energii tracisz na zasilanie. Parametr - siła hamulców to jak szybko będzie wytracana...
ktoś to regeneruje Ja bynajmniej nie znalazłem pisałem nawet do producentów siłowników pneumatycznych to zamówienie min 1000 szt ?? Ja to przewody pneumatyczne od regulatora zaślepiłem, a od korektora dałem przelotkię testowałem na ślizgiej drodze to tył mi nie blokował pierwszy, na razie jak nic nie znajdę to tak zostanie Ogólnie ciężko cos znaleźć...
Szczęk odwrotnie nie da rady założyć{chyba że ktoś specjalnie się o to postara}.Może być odwrotnie włożony samo regulator klinowy{ma z jednej strony wypust},sprężyna go nie ściąga i nie rozszerza szczęk.Albo zapieczony reduktor siły hamowania{dość częsta usterka hamulców z tyłu}.
Świetny projekt!. Modelarskie sterowniki (ESC) do napędów bezszczotkowych nie posiadają funkcji odzyskiwania prądu. Sam ESC można ustawić w tryb wolnej jazdy (po cofnięciu "gazu") albo w tryb hamowania, co pobiera trochę prądu ale nie są to duże wartości i nie da się w ten sposób hamować dużej masy. Nie zgodzę się z przedmówcą :) Chyba że źle interpretuje...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Można podłączyć silnik krokowy bezpośrednio do zasilacza bez regulatorów. Żeby stał w miejscu. Po zdjęciu zasilania przestanie hamować i będzie się swobodnie obracać po przyłożeniu zewnętrznej siły. To niewiele, ale już wystarczy np. do podtrzymywania rolety czy zamykania czegoś po zaniku napięcia. Silnik krokowy może też służyć za prądniczkę napędzana...
Witam, Mam do Was pytanie - a mianowicie posiadam Toyotę Yaris 1.0 benzyna 2002 rok . Ostatnio w trakcie wykonywania przeglądu technicznego przez diagnostę okazało się że koła tylne prawie w ogóle nie hamują. Ręczny bez problemu, działa dobrze. Wziąłem się za rozbieranie hamulców z tyłu, wymieniłem cylinderki, szczęki, bębny, sprężynki, wszystko wyczyściłem...
(at)atom1477 Podziwiam przenikliwość Twojego umysłu. Potrafisz już określić moc silnika, chociaż nie wiemy nic na temat ruchów roboczych i dynamiki układu. Więcej, pomimo braku schematu obciążeń definiujesz już konkretnie rozwiązania dotyczące łożyskowania. (at)RosekMichal Michał, w ten sposób to się nie dogadamy. Albo podajesz dane, które są konieczne,...
Witam. Tak poszperałem i jak pisałem Czy pseudo mechanik nie założył szczęk z 126P na bank pasują ale dla tego auta "za mocne" to jedno. jaka jest kondycja bębna jednego i drugiego oraz tarcz - czy nie za mocno już zużyte? Stan samo-regulatorów tył i prowadnicy przód. Skoro tył prawy blokuje od razu to tam samo-regulator jest "sztywny" i nie nie cofa...
Ogniwo fotoelektryczne ma ograniczoną wydajność prądową i można je zewrzeć (co prawda baterii lepiej nie zwierać, bo przy nawet niewielkiej nierównomierności oświetlenia cała moc wytwarzana przez baterię wydziela się w najsłabiej oświetlonym ogniwie i powoduje jego przegrzanie), natomiast typowa prądnica potrafi dać prąd dużo większy, niż wytrzyma bez...
Jakie masz śmigło? tzn. jakiego typu? "E". "SF"? Jak masz zamocowane śmigło? Czy piasta się nie ślizga po osi? Jak mierzysz pobór prądu i w którym miejscu? Na części obwodu jest zasilanie impulsowe i pomiar w tym miejscu tradycyjnym miernikiem powoduje błąd odczytu. Jak mierzysz ciąg? Zacznij od zmiany timingu w oprogramowaniu regulatora. Sprawdź czy...
Patrząc na twój rysunek C i uwzględniając indukcyjność silnika, widzę że podczas hamowania, zarówno przy załączonym jak i wyłączonym PMOSFET'cie indukcyjności pracują szeregowo, od stosunku indukcyjności będzie zależało która przeniesie więcej mocy i jak się rozłożą straty. Dlatego uważam że warto zmierzyć indukcyjność silnika (najlepiej zrobić kilka...
Dzień dobry! Posiadam Land Rover Freelander 1.8 16v z 98 roku. Auto zakupione używane, anglik po przekładce wykonanaje bardzo po łebkach. Ogarnąłem elektrykę i masę pierdół ALE: MAM BARDZO SŁABE HAMULCE: ABS DZIAŁA PRAWIDŁOWO!!!!!!!!! Zacząłem od wymiany: Tarcze i klocki przód (ferodo) Gumki na zaciskach przód (wszystkie!) Bębny tył i szczęki (no name...
Akurat ten na dokumencie to hamulec ma - strona 8 - "forward, reverse and BRAKE operation" (i na dodatek ustawiany "pushbuttonem", którego u mnie nie ma....), czyli u chińczyków wolna amerykanka a co nasi z przypadku ściągną to i jest. PS. ZNALAZŁEM hamulec - symboliczny - o ile na podniesionym aucie widać że coś jakby koła zwalniają zwalniają to na...
witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej gdyz...
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
No tak :) druga opcja nie wchodzi w rachubę Czyli jak dobrze was rozumiem: 1. SIlnika z komotatorem nie da się hamować falownikiem? 2. Pozostaje regulator - ale z tego co ja się orientuję to one zmniejszają liczbę obrotów regulując jedynie napięcie co oznacza że przy "zdławieniu" maszyna niczego nie przetnie bo nie będzie miała siły - czy mam rację?...
Posiadam jedynie schemat układu do l2000 http://obrazki.elektroda.pl/2030561300_1... 1.Sprężarka, 2.osuszacz ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia, 3.zawór bezpieczeństwa, 4.zbiornik regeneracyjny osuszacza, 5.króciec zasilania zewnętrznego, 6.filtr na przewodzie pneumatycznym, 7.złącze pneumatyczne zasilania, 8.złącze pneumatyczne...
Witaj Artur to jest jakieś rozwiązanie, ale w ten sposób, to całe obciążenie przejmuje na siebie wyłącznik. Nie jest to też wygodne, bo wkrętarka siłą impetu hamuje gwałtownie i obraca się w ręku, a prąd udarowy psuje wyłącznik, który w sprzedaży występuje w komplecie ze sterownikiem. Na dobrą metę chodzi po prostu o możliwość wykrycia kierunku ruchu...
Witam. Mam problem z samochodem Corsa C 1.2 2004 rocznik, z tyłu bębny bez ABS. Po wymianie szczęk na nowe zaczął się grzać bęben tylnego prawego koła. Co dotychczas sprawdziłem: *Nowe są szczęki, bębny bez rantów, nowe wszystkie sprężynki, wszystko dokładnie wyczyszczone, samoregulator pracuje bez żadnych oporów. *Wszystko 100% dobrze złożone. *Hamulce...
Takie mieszadło jest silnikiem synchronicznym - jeśli do jego skonstruowania użyjesz silnika z magnesem, to albo będzie się kręcić z taką szybkością, jak ten magnes, albo wcale. A typowy silnik ma ponad 40 obrotów na sekundę, i na mieszadło to chyba dużo za dużo, Trzeba albo użyć przekładni mechanicznej (i to pewnie i tak nie załatwi sprawy, chyba,...
Witam... Mam wielki problem z ręcznym hamulcem. Pacjent to Corsa C 1.2 2004 rok (bez ABS). Wymieniłem cała zawartość bębnów wraz z nimi (wszystko było starte i pordzewiałe, jednak miałem problem ze zdjęciem bębnów i musiałem ściągać je na siłę - dlatego nie miałem gdzie dopatrzeć jak to wszystko złożyć. Kierowałem się zdjęciem z tej strony http://forum.opel24.com/topic/56596-cb-n...
Cześć. Jakiś czas temu zaczął mi kapać (delikatnie) płyn hamulcowy z okolicy korektora siły hamowania. Pojechałem na kanał i okazało się że po naciśnięciu hamulca sączy się z wylotu z tegoż korektora (konkretnie końcówka przewodu wkręcana lewa). O dziwo dało się dokręcić rurkę do korektora (!) Przez weekend był spokój a dziś znowu już nie delikatnie...
saskia - A co za problem zrobić układ hamujący z regulatorem obrotów? Można mechanicznie (dociskanie klocków hamulcowych siłą odśrodkową), można elektronicznie (pomiar SEM i włączanie obciążenia, jeśli SEM przekracza zadaną wartość). No, chyba że się nie kręcił samodzielnie, wtedy układ hamujący był zbędny.
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
siły hamowania korektora siły hamowania korektor siły hamowania
paski ekranie cienkie bascom input bajty satelita astra hotbird parametry
bestway podgrzewacz rower treningowy
Kompresja cylindrów w Mercedes Arocs MP4: wartości i diagnostyka Klimatyzator wyłącza się i dmucha zimnym powietrzem - przyczyny i rozwiązania