Z wyglądu to identyczny mam w Zumico GR500. Chodzi o ten pierwszy regulator.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
http://obrazki.elektroda.pl/8201887300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8201887300_1...
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Miałem tak samo w Piaggio Typhoon 50 '01. Regulator napięcia był walnięty, ale oprócz szybkich kierunkowskazów miałem słabe światła. Z tego, co się orietuję, to te skutery mają identyczną instalację elektryczną. Mój miał regulator 5-pinowy. Pozdrawiam.
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
W jakim kodowaniu Ty piszesz? Tego na rynku obecnie jest tyle, że nie ma czego polecać. Trzeba tylko dobrze szukać. Nie wiem które skutery mają cewki bezmasowe. Czy jest kolega w stanie pomóc bez zbędnego owijania w bawełnę? Skoro tyle tego jest, liczyłem na rzeczową odpowiedź. Zawsze sądziłem, że forum służy by pomagać ludziom na tyle na ile się da.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Kolego co to za skuter i jaki dokładnie typ silnika i jaki masz orginalny regulator. Nic nie trzeba zmieniać żadnych diod i mostków, dzieci opamiętajcie się i nie trolujcie topiku. Jeśli połaczenia sa ok to 14V jest na żarówkach i na akumulatorze.
Ta złączka spokojnie spełnia zadanie, tylko regulator zmieniłeś ?, magneto sprawdziłeś ?. Nie jestem znawcą skuterów, ale w prostych konstrukcjach iskrownik odpowiada za iskrę, a nie za napięć które przychodzi przez regulator.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Tak samo jak do skuterów Yamahy (ten skuter to chińska kopia Yamahy Axis). Chociaż sprawdź czy to nie jest regulator do DT50, czy pomiędzy sąsiednimi po lewej i po prawej stronie nie ma zwarcia. Regulatory przy skuterach miały białe gniazdo.
Nie wiem gdzie znajduje się regulator w skuterze peugeot elystar. Czy ktoś mógłby doradzić
To jest właśnie przerywacz
Witam! Jeżeli mam w prądnicy cewkę masową które oryginalnie zasilała żarówkę bez akumulatora to czy mogę podpiąć ja pod regulator z chińskiego skutera i czy wystarczy mi do ładowania akumulatora który będzie zasilał ledowe żarówki z przodu i tyłu oraz ledowe kierunkowskazy i klakson czy muszę przerobić cewke na bezmasową lub/oraz zastosować inny regulator...
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
24 Volt 500Wat -minimum taki regulator jest potrzebny. Przekrój kabla zależy od długości, są na to tabelki, a jakie kable były fabrycznie w tym skuterze?
Jak mawia stare przysłowie "szukajcie a [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... znajdziecie ". W temacie masz schemat regulatora z czujnikiem halla :)
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
skoro jesteś nowy to od razu rada aby takie proste sprawy jak wejście na link podany przez mirek2004 i otwarcie schematu nie wymagającego nawet punktów ( -> Skuter_regulator.pdf ) załatwić samemu.
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
A dlaczego nieprzyjemne ??a na jakiej zasadzie działa ten regulator????
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Cala instalacja posiada jeden regulator.
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Po pierwsze masę ( najlepiej żeby była prosto na silnik), później złącza z silnika i na regulatorze
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
Regulator napięcia się spalił? Dość często ulegają sfajczeniu w tych skuterach. W AN 250 regulator znajdował się właśnie z przodu skutera, dokładniej po prawej stronie pod kierownicą.
Chyba chodzi o regulator napięcia :P
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
Złączenie kabla żółtego z białym dorobienie masy do silnika i podłączenie kabla czerwonego od regulatora do regulatora ze skutera rozwiązało problem
Regulatorem od skutera Vapor Łoś Kingway.
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Uszkodzony regulator ładowania. Gdzie się znajduje ten regulator ładowania? Czy to jest moduł, czy regulator?
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
W baterii. .
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Zrób coś takiego jak w załączniku.
Sprawdź czy nie ma za regulatorem zwarcia 12v do masy. Jakie jest napięcie na akumulatorze przy spalonym regulatorze, światła świecą normalnie?
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Nie da rady- bardziej podejdzie regulator od skuterów.
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Witam, mam taki problem. Mianowicie posiadam skuter Suzuki Katana 50 2T, w którym jest nietypowe rozwiązanie zapłonu, mianowicie posiada stator 12 cewek jednofazowe i nietypowy regulator Ducati energia (który jest spalony). Czy ktoś może mi pomóc, jak i jaki inny regulator mogę wstawić na miejsce tego spalonego? Ponieważ wymiana na ten sam regulator...
niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Padł oryginalny regulator napięcia. Części do tego sprzęta ogólnie ciężko dostępne. Zauważyłem, ze bardzo podobne regulatory są w skuterach 50ccm. Różnią się z zewnątrz tym ze od mojego ma trzy piny, a od skuterów cztery. Na czym polega ta różnica i czy podszedł by ten regulator od skuterów?? ;) Z góry wielkie dzięks za pomoc :) .
Trojfazowy? W skuterach jest 3fazy? 400V? Pierwsze slysze i widze ;-) dziwne ;-) -raczej zle zrozumialem ten temat. Jak mi sie dobrze wydaje to jest regulator napiecia alternatora do skuterow,motorowek-japonskich-chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Witam, Spalił mi się regulator napięcia w suzuki epicuro 125ccm. Kupiłem nowy "pasujący" do suzuki yamahy itp. Przy odłączonym regulatorze skuter startuje i trzyma obroty. Jednak jak tylko podłącze wtyczkę z regulatorem silnik gaśnie. Wtyczka 5 pin, nowy regulator wizualnie 2x większy od starego, zmieniałem żółte piny między sobą z myślą że coś może...
Niżej masz schematy ogranicznika napięcia, stosowanego powszechnie w regulatorach skuterów. Układ wyposażono dodatkowo w rezystor umożliwiający doregulowanie napięcia ograniczenia (czyli jasności świateł). Zacisk "Sense" musisz podłączyć ze zaciskiem "generator" oraz z przewodem z cewek świateł. Zacisk "Masse" łączysz oczywiście z masą. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Do wymiany regulator napięcia
Dziwne masz te napięcia 4V a i 10V to trochę mało, powinno być około 13-14V. A tak na poważnie to chodzi mi abyś zmierzył ładowanie na pracującym silniku, woltomierzem przy klemach akumulatora i sprawdź czy nie obluzowała się wtyczka przy regulatorze.
Na Aledrogo są taki regulatory... Do 70 A bodajże... Służą jako regulatory prądnic w skuterach.
(at)jack63 To mam w końcu zostawić ten regulator z skutera czy ten 1 zbudować czy zobaczyć co się stało z tym którym już mam gotowy z diodami skotieggo
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Aku jest nowe wymienialem regulatory i nic
Taki regulator od skutera się nie nadaje. Co prawda da się go podłączyć, ale ulegnie spaleniu od mocy alternatora. Potrzebny jest regulator "dwufazowy" lub ew. trójfazowy.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
regulator obrotów skutera bananvandyk regulator skutera regulator napięcia skutera
rockchip batch podgląd rejestrator wykorzystanie zasilacza drukarki
czujnik temperatury skraplacza termistor czujnik temperatury
Windows 10/11: Usługa profilów użytkowników – błąd logowania, nie można załadować profilu Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 – hulajnoga nie rusza, brak reakcji silnika, diagnostyka