Z wyglądu to identyczny mam w Zumico GR500. Chodzi o ten pierwszy regulator.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
http://obrazki.elektroda.pl/8201887300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8201887300_1...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Miałem tak samo w Piaggio Typhoon 50 '01. Regulator napięcia był walnięty, ale oprócz szybkich kierunkowskazów miałem słabe światła. Z tego, co się orietuję, to te skutery mają identyczną instalację elektryczną. Mój miał regulator 5-pinowy. Pozdrawiam.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Ta złączka spokojnie spełnia zadanie, tylko regulator zmieniłeś ?, magneto sprawdziłeś ?. Nie jestem znawcą skuterów, ale w prostych konstrukcjach iskrownik odpowiada za iskrę, a nie za napięć które przychodzi przez regulator.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
W jakim kodowaniu Ty piszesz? Tego na rynku obecnie jest tyle, że nie ma czego polecać. Trzeba tylko dobrze szukać. Nie wiem które skutery mają cewki bezmasowe. Czy jest kolega w stanie pomóc bez zbędnego owijania w bawełnę? Skoro tyle tego jest, liczyłem na rzeczową odpowiedź. Zawsze sądziłem, że forum służy by pomagać ludziom na tyle na ile się da.
To jest właśnie przerywacz
Nie wiem gdzie znajduje się regulator w skuterze peugeot elystar. Czy ktoś mógłby doradzić
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
Tak samo jak do skuterów Yamahy (ten skuter to chińska kopia Yamahy Axis). Chociaż sprawdź czy to nie jest regulator do DT50, czy pomiędzy sąsiednimi po lewej i po prawej stronie nie ma zwarcia. Regulatory przy skuterach miały białe gniazdo.
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Jak mawia stare przysłowie "szukajcie a [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... znajdziecie ". W temacie masz schemat regulatora z czujnikiem halla :)
A dlaczego nieprzyjemne ??a na jakiej zasadzie działa ten regulator????
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Witam! Jeżeli mam w prądnicy cewkę masową które oryginalnie zasilała żarówkę bez akumulatora to czy mogę podpiąć ja pod regulator z chińskiego skutera i czy wystarczy mi do ładowania akumulatora który będzie zasilał ledowe żarówki z przodu i tyłu oraz ledowe kierunkowskazy i klakson czy muszę przerobić cewke na bezmasową lub/oraz zastosować inny regulator...
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Kolego co to za skuter i jaki dokładnie typ silnika i jaki masz orginalny regulator. Nic nie trzeba zmieniać żadnych diod i mostków, dzieci opamiętajcie się i nie trolujcie topiku. Jeśli połaczenia sa ok to 14V jest na żarówkach i na akumulatorze.
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Cala instalacja posiada jeden regulator.
24 Volt 500Wat -minimum taki regulator jest potrzebny. Przekrój kabla zależy od długości, są na to tabelki, a jakie kable były fabrycznie w tym skuterze?
Po pierwsze masę ( najlepiej żeby była prosto na silnik), później złącza z silnika i na regulatorze
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
skoro jesteś nowy to od razu rada aby takie proste sprawy jak wejście na link podany przez mirek2004 i otwarcie schematu nie wymagającego nawet punktów ( -> Skuter_regulator.pdf ) załatwić samemu.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Regulator napięcia się spalił? Dość często ulegają sfajczeniu w tych skuterach. W AN 250 regulator znajdował się właśnie z przodu skutera, dokładniej po prawej stronie pod kierownicą.
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Uszkodzony regulator ładowania. Gdzie się znajduje ten regulator ładowania? Czy to jest moduł, czy regulator?
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
W baterii. .
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Sprawdź czy nie ma za regulatorem zwarcia 12v do masy. Jakie jest napięcie na akumulatorze przy spalonym regulatorze, światła świecą normalnie?
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Chyba chodzi o regulator napięcia :P
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Regulatorem od skutera Vapor Łoś Kingway.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Złączenie kabla żółtego z białym dorobienie masy do silnika i podłączenie kabla czerwonego od regulatora do regulatora ze skutera rozwiązało problem
Nie da rady- bardziej podejdzie regulator od skuterów.
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Witam, Spalił mi się regulator napięcia w suzuki epicuro 125ccm. Kupiłem nowy "pasujący" do suzuki yamahy itp. Przy odłączonym regulatorze skuter startuje i trzyma obroty. Jednak jak tylko podłącze wtyczkę z regulatorem silnik gaśnie. Wtyczka 5 pin, nowy regulator wizualnie 2x większy od starego, zmieniałem żółte piny między sobą z myślą że coś może...
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Niżej masz schematy ogranicznika napięcia, stosowanego powszechnie w regulatorach skuterów. Układ wyposażono dodatkowo w rezystor umożliwiający doregulowanie napięcia ograniczenia (czyli jasności świateł). Zacisk "Sense" musisz podłączyć ze zaciskiem "generator" oraz z przewodem z cewek świateł. Zacisk "Masse" łączysz oczywiście z masą. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Padł oryginalny regulator napięcia. Części do tego sprzęta ogólnie ciężko dostępne. Zauważyłem, ze bardzo podobne regulatory są w skuterach 50ccm. Różnią się z zewnątrz tym ze od mojego ma trzy piny, a od skuterów cztery. Na czym polega ta różnica i czy podszedł by ten regulator od skuterów?? ;) Z góry wielkie dzięks za pomoc :) .
Trojfazowy? W skuterach jest 3fazy? 400V? Pierwsze slysze i widze ;-) dziwne ;-) -raczej zle zrozumialem ten temat. Jak mi sie dobrze wydaje to jest regulator napiecia alternatora do skuterow,motorowek-japonskich-chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie.
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
Zrób coś takiego jak w załączniku.
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Do wymiany regulator napięcia
Dziwne masz te napięcia 4V a i 10V to trochę mało, powinno być około 13-14V. A tak na poważnie to chodzi mi abyś zmierzył ładowanie na pracującym silniku, woltomierzem przy klemach akumulatora i sprawdź czy nie obluzowała się wtyczka przy regulatorze.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Aku jest nowe wymienialem regulatory i nic
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Na Aledrogo są taki regulatory... Do 70 A bodajże... Służą jako regulatory prądnic w skuterach.
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
Witam trochę mnie nie było , ciężko było się dogadać z właścicielem tego skuterka, ale jakoś w końcu poszło. Dodatkowa masa nic nie wniosła. Odłączenie masy od regulatora na dłuższą metę taż lipa bo pali cdi. Pomierzyłem napięcia z 24v (55w) żarówka kabel biały 2000rpm ok 15v 6000rpm ok 45v , kabel żółty 2000rpm ok 16v 6000rpm ok 35v powyżej 7000rpm...
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
(at)jack63 To mam w końcu zostawić ten regulator z skutera czy ten 1 zbudować czy zobaczyć co się stało z tym którym już mam gotowy z diodami skotieggo
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Witam, mam taki problem. Mianowicie posiadam skuter Suzuki Katana 50 2T, w którym jest nietypowe rozwiązanie zapłonu, mianowicie posiada stator 12 cewek jednofazowe i nietypowy regulator Ducati energia (który jest spalony). Czy ktoś może mi pomóc, jak i jaki inny regulator mogę wstawić na miejsce tego spalonego? Ponieważ wymiana na ten sam regulator...
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
Kup multimetr, podepnij akumulator i sprawdź ładowanie. Zresztą odpalając skuter bez akumulatora regulator i tak mogłeś już ubić.
Miałem dokładnie taki sam problem. Wymiana regulatora pomogła.
A ile wat produkuje to cewka? jak mniej niż 20 to szkoda w ogole coś montować. Są gotowe regulatory z chińskich skuterów za kilkanascie zł. Wyglądają w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/7281944200_1...
regulator napięcia skuterach blokada skuterach zwarcie kierunkowskazu skuterach
klimatyzacja przekaźnik wyciek passat solar wężownica
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Troubleshooting Sony Bravia KD-43XG8096: Firmware and Boot Issues Lokalizacja zbiornika oleju wspomagania w koparce Ostrówek