Szyna CAN jest jedna dla wszystkich urządzeń w aucie. Opowiadasz bzdury kolego jest co najmniej trzy i różnią się napięciem jak prędkościami a to jest reg. LIN a ta siec działa inaczej niż CAN. Dodano po 34 Właśnie tak też myślałem, bo magistrala LIN obsługuje nie tylko alternator ale też inne urządzenia, tylko zastawiałem się jak to jest dla BSS....
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Pierwszy ukłąd nie jest w zasadzie typową przetwornicą. To jest układ przypominający generator meisnera,na wyjściu otrzymujesz sinus. Zaletą układu jest bardzo wysokie przełożenie napięciowe, które dzięki pracy w rezonansie jest dużo wyższe od tego jakie by wynikało z przekładni transformatora. Wadą - niska sprawność i olbrzymia wrażliwość na obciążenie...
Łatwiej będzie od 0 do 24 ;-) Wspomniany przeze mnie LM350 spełnia te "wymagania" choć zjeżdża tylko do 1,2 V. Przejrzyj aplikację tego scalaka, na pewno będzie OK.
Niema tam stałego napięcia,regulator jest sterowany wypełnieniem impulsu.Po zapłonie może być napięcie w granicach 3v.
Witam Regulator ten można łatwo przeregulować do pracy z napięciem sterującym 0-10V. Po zdjęcie przedniej pokrywy mamy dostęp do 3 potencjometrów umieszczonych na płytce za pomocą których możemy ustawić: 1 - przy napięciu sterującym 0V ustawiamy napięcie wyjściowe regulatora na 0V 2 - przy napięciu sterującym 50% tj. 5V ustawiamy napięcie wyjściowe...
ja bym to wykonał na AVR'ku np atmega 8 ,masz tutaj w procesorze PWM oraz port RS'a po którym możesz wysyłać dane do uC Bez przesady ... Popieram. Idea jest prosta: zrodlo napieciowe sterowane 8-bitowym slowem linii DATA (D0...D7) portu LPT. Wskazane jest zbuforowanie uzywanych linii LPT bramkami typu "bufor/line driver" z rodziny HC lub AC(T), np....
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Wystarczy opornik ale nie tylko (o czym niżej) - wszelkie tranzystory czy układy scalone są tu najzupełniej zbędne (a nawet szkodliwe). Opornik o odpowiedniej wartości i mocy (ale mam nadzieję że to kolega potrafi policzyć/dobrać) i równolegle do niego kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 470-1000 mikroF/16V (zwykle wystarcza 220-470 mikroF...
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
Witam - ten układ warto zrobić - bo w ostateczności może się przydać jako tester serw regulowany wielkością napięcia stałego.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
No one właśnie są "stojące". To mosfety przetwornicy zasilającej procesor. Jeden z bardziej grzejących się elementów płyty. Normalnie są przylutowane do niej całą powierzchnią, i odprowadzają ciepło do płytki. A to "żółto-czerwone" to regulator napięcia, on steruje tymi mosfetami.
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Różnica napięć jest proporcjonalna do 1+R2/R1 (teoretycznie współczynnik proporcjonalności powinien być 2,495V; a faktycznie z błędem do 2%). R3 ma zapewnić pobieranie prądu co najmniej 1mA przy minimalnym napięciu, R4 przyjąć część traconej mocy. Uproszczone wzory dotyczące R4: moc tracona w R4 = Uio²/R4, moc tracona w TL431 Uio²/(4*R4);...
Tak, jest potrzebny. Atmegą możesz sterować samym regulatorem, ale to regulator zasila silnik, który potrzebuje napięcia i sporego prądu. Najlepiej sterować regulatorem za pomocą sygnału PPM/PWM. Regulator natomiast może zasilać układ sterowniczy napięciem ok. 6VDC przez tzw. układ BEC. Mowa oczywiście o regulatorach fabrycznych. Nie wiemy co chcesz...
Nie no chłopie.... 1k to wejście. Tranzystory małej mocy npn np. C945. Dorzucę coś jeszcze gdybym miał robić to osobiście zrobiłbym na wiatraczku "Smart FAN" 3 wyjścia z których trzecie TACHO to sygnał obrotów plus jakiś mikroczip jak te w płytach głównych PC - coś w ten deseń: http://obrazki.elektroda.pl/5252877700_1... Coś podobnego...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
To do tego wystarczy tylko przekażnik z odpowiednio dobraną sprężynką. Tak kiedyś pracowały mechaniczne regulatory napięcia.
Ten scalak to wzmacniacz mcz. i regulator tonu sterowany napięciem(stereo).
Dlaczego? Dokładniej?
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Widze że jest bardzo duże zainteresowanie tym tematem. Znalazłem narazie 1 usterke. Uszkodzona dioda (zwarta do masy) przy wyjściu CLK do panela. Po odłączeniu radio wstało lecz jeszcze jest coś nie tak bo nie w pełni działają wszystkie klawisze, część działa cześć nieprawidłowo. Także wnioski -> Regulator napięcia w TDA8588 sterowany jest szyna I2C...
Na razie nie płaciłem za bierna -Tauron , ale pewnie kiedyś nas to czeka , dlatego min dałem styczniki odłączające inwertery , styczniki są po inwerwerach na zmiennym , sterowane przez regulator - wejście napieciowe 0-10V . Zrobiłem dzielnik napięcia z paneli i to steruje regulatorem .
Chcę obniżać napięcie sieci przy fotowoltaice poprzez obciążanie układu grzałką bojlera. Chcę, aby moc grzałki była modulowana regulatorem prądu w zależności od wielkości napięcia. Mam: 1 Grzałkę 3x4 kW 2 3 x Regulator prądu 200A sterowany napięciem 0-10V lub prądem 4-20mA Chcę, aby zbudować lub zaadoptować istniejący układ elektroniczny do sterowania...
Jak w temacie.Dodam tylko,że jest to układ hybrydowy,ma 4 wyprowadzenia.Od strony lewej dwie końcówki to + i - ,a nad nimi znajduje się napis 3~6V, a dwie następne oznaczone 3A 240V AC.Czyżby to był regulator napięcia sterowany napięciem stałym od 3 do 6 voltów.Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
Zatem, albo zmień konstrukcję, albo kup inną zabawkę na 12V (8 "paluszków"), albo zainwestuj w prawdziwe sterowanie RC, a nie w podróbki. Jedyne wyjście, to zbudować zasilacz, który ze źródła 12V zasili odbiornik napięciem 3V, i zbudować regulator sterowany napięciem jakie wychodzi z odbiornika i podaje proporcjonalne napięcie ze źródła 12V. Biorąc...
Moim zdaniem powinno być: Zasilacz>czujka>ściemniacz>taśma. Czujka powinna być zasilana bezpośrednio z zasilacza, pracuje cały czas i nie będzie działać jak zaczniesz ją PWM sterować. Regulator ja dałbym z analogowym pokrętłem. Zanik napięcia nie będzie kasować nastawy. Napisz jakie dokładnie elementy dobrałeś czy jeszcze nic nie masz.
W jakim zakresie napięcia chcesz sterować ten silniczek ? Jakie ma napięcie znamionowe i znamionowy pobór prądu. Zarojektuję ci regulator. Żeby nie być "opluwanym" przez zazdrosnych schemat podeśle na PW.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
(at)fafiks Potrzebujesz tutaj regulatora PI oraz przekaźnika półprzewodnikowego do sterowania napięcia zasilania grzałki. Zapewne inercja tej grzałki jest zbyt mała dlatego regulacja dwustanowa z przekaźnika nie sprawdzi się.
Nie ma takiej potrzeby żeby komputer tym sterował jest prosty regulator napięcia w alternatorze
Witam - istotne są wymiary oraz napięcie zasilania silniczka . Każdy silniczek jest osobno sterowany regulatorem a całość żyroskopem elektronicznym .
Witam. Mam bardzo nietypową prośbę. Mianowicie chodzi mi o schemat a może nawet projekt urządzenia jak w temacie. Tylko nie szukał bym go gdyby nie jeden problem. Chodzi mi o regulator obrotów wiatraka 12V, z tym ze potrzebne mi coś takiego co regulowane było napięciem od 0 do 4V Czyli żeby na wyjściu regulatora było 12V gdy dostanie on te 4V na wejściu....
Ładowanie testuje się na światłach i przy włączonym wentylatorze. Napięciem steruje regulator napięcia ale wpływ na ładowanie może też mieć czujnik ustawienia wału i komputer pokładowy.
Wystarczy podłączyć serwo do odbiornika by miało pełny zakres ruchów (żeby nie miało 3 położeń czyli lewo,prawo i prosto) Tak wystarczy ale aparatura i odbiornik typu proporcjonalna. Czy do odbiornika można podłączyć np oswietlenie,serwo 6 V i silnik 16,8 V naraz ? Do odbiornika modelarskiego możemy podłączyć oświetlenie, serwo i regulator napięcia....
Dodam może jeszcze, że ten regulator steruje pracą tzw. dynastartera
Nie. Regulatory sterują napięciem. Do regulacji natężenia potrzebujesz sterownik regulujący prąd. A jeśli dodatkowo chcesz regulować to za pomocą aparatury to potrzebujesz sterować tym sterownikiem za pomocą sygnału PWM. Najlepszą chyba opcją było by zrobienie tego na jakimś mikrokontrolerze, który by zmieniał natężenie prądu, w zależności od wypełnienia...
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Trójfazowy regulator mocy ze sterowaniem grupowym do zastosowań grzewczych. Sterowanie napięciem 0-10V lub prądem 0-20 mA Długość cyklu grupowego 45 sekund. Triaki włączane w zerze dla zmniejszenia zakłoceń. Minimalne obciążenie 500W Moc maksymalna (zaleznie od modelu i napięcia zasilania) 23kW do 44 kW Sygnał sterujący separowany (odporność na przebicie)...
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Witam, W moim oryginalnym silniku okapu mam 6 przewodów. Czy silnik takiego okapu ma sterowanie regulatorem napięcia? Jak podłączyć przewody do wentylatora Hamana ML 160? https://obrazki.elektroda.pl/7819586600_...
Przeglądając noty katalogowe obydwu układów widać, że sterowanie niczym się nie różni więc można obydwa sterować napięciem. Nie wiem z czego chcesz sterować ten układ ale wskazana jest separacja galwaniczna między sterownikiem a układem wykonawczym. Przykładowe schematy znajdziesz w sieci. Na przykład. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...
Autor ma silnik, którym chce sterować. Sterowanie za pomocą impulsów o regulowanej szerokości. Generator PWM ma być sterowany sygnałem z prądnicy lub impulsami/impulsatorem. Im szybciej kręci się prądnica/impulsator, tym szybciej ma się obracać regulowany silnik. Regulator PWM może być sterowany napięciem. Z prądnicy mamy napięcie przemienne, które...
Przypuszczalnie jako czujnik temperatury dokładniejszy będzie wyspecjalizowany układ scalony, np. LM35 (napięcie 10mV/C, około 0 w 0 C), LM134 (prąd ~T), LM135 (napięcie 10mV/K), niż dioda.
Są dwie możliwości albo regulator ciśnienia nie działa poprawnie albo jego sterowanie. Masz na podmianę regulator?
Witam Mam problem z zasilaniem wentylatora w domowym piecu do CO. Wentylator na 230V i tyle powinien dostawać, ale niestety coś się zepsuło na płytce z elektroniką i zamiast 230 napięcie waha się w granicach do 60V. Efekt jest taki, że nie działa wentylator to piec wykrywa brak ciągu w kominie, nie otwiera się dopływ gazu i piec nie zapala. Mam do wyboru...
Potrzebujesz jakiegoś prostego regulatora temperatury Regulator obrotów na NE555 i termistor który będzie sterował wypełnieniem.
Dwa silniki - dwa regulatory. Dwukierunkowe, czy jednokierunkowe - jak chcesz, ich prąd dobierasz do prądu pobieranego przez zatrzymany silnik, a napięcie do sposobu zasilania. Aparatura od biedy wystarczy, ale sterowanie będzie niewygodne.
Dzień dobry Dostałem polecenie wykonania regulatora P w pspice, zamierzam złożyć w programie ten schemat: [url=http://serwis.avt.pl/manuals/AVT197... Teraz pytanie: na wejście B (pomiar) wchodzi zmierzona temperatura(właściwie temperatura przełożona na napięcie - może być każdy inny pomiar nie tylko temperatura - wszystko co da się regulować),...
TDA8588 to nie tylko końcówka mocy, lecz również regulator napięć sterowany szyną I2C-bus. Sprawdź czy napięcia na wyjściach regulatorów TDA8588 są prawidłowe.
Witam. W firmie mamy oryginalne austriackie regulatory nawijarek (silnik 500W) na triakach. Układ jest następujący: silnik w gwiazdę , jedna faza bezpośrednio a dwie przez regulatory napięcia na triakach sterowane podwójnym potencjometrem. Silnik jest przystosowany do pracy "zatrzymanej" - tzn. cały czas pod napięciem (nawet jak się zatrzyma - uwarunkowane...
Witam Mam problem z regulatorem napięcia był sterowany diodą schotky STPS30H100CT i potrzebuje jej jakiegoś zamiennika tej diody bądź gdzie mógłbym ją kupić.
Jednym ze sposobów jest zmniejszenie napięcia zasilania regulatora PWM.
Czyli takie pseudo PWM. Regulator napięcia raczej - 2 pinowe steruje się obniżając napięcie.
Witam, Reanimuje wózek inwalidzki Booster Trophy 5. Silnik jest sprawny, ale niestety nie ma oryginalnej elektroniki dlatego nie mogę sterować płynnie mocą (prędkością jazdy poprzez oryginalny potencjometr). Jazdę przód/tył można zmieniać przez zamianę przewodów na silniku. Pomyślałem o zastosowaniu regulatora napięcia podobnego do sterowania wentylatorami....
Witam, Problem generalnie jest w tym, że PID jest regulatorem liniowym i dobrze działa z układami liniowymi. Zmian napięcia sieciowego nie można zlineryzowować żadnym modelem przez co dobór parametrów PID jest praktycznie niemożliwy. Wraz ze zmianą napięcia biedzie się zmieniała moc. A bilansowanie mocy opadałem o regulator PI oraz feedforward. Możesz...
W danych katalogowych LM317 jest taki schemat, w którym obciążenie jest dołączone do masy rezystorem. Sygnał z rezystora doprowadzony jest do tranzystora lub wzmacniacza operacyjnego. Jak prąd jest zbyt duży, to napięcie na dodatkowym rezystorze wzrasta i steruje dodatkowym tranzystorem, który powoduje, że napięcie na nodze odniesienia maleje, więc...
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
czy zalożony jest dobry? Chodzi o sterowanie regulatora napięcia, pewnie się nie wzbudza.
zatem podawał napięcia? O jakie napięcia Ci chodzi? Jeżeli na cewki, to od tego jest regulator 3f ;)
Jeśli jest na elektronicznym regulatorze napięcia sterowanie to możliwe że będzie działać bez uszkodzenia elektroniki zbyt mało danych o układzie zasilania i sterowania zabawki.
Ten regulator ze zdjęcia na 99% jest regulatorem fazowym, więc "ucina" okres. Napięcie zasilające musi być przemienne.
Symbol podałem na schemacie to Susmic 25 firmy Sauer, schemat elektryczny już mam. Nic mi po schemacie. Sprawa dotyczy zastąpienia oryginalnego sterownika sterownikiem własnej konstrukcji. Więc chodzi tylko o jakiś schemat elektryczny regulatora napięcia, który będzie sterował płynnie tymi zaworami. W związku z tym, że chodzi o zaprojektowanie regulatora...
A może warto zastosować gotowe regulatory obrotów silnika za pomocą PWM. Jest bardzo duży wybór takich regulatorów w zależności od mocy silnika i są stosunkowo tanie. Regulator PWM już z swojej zasady działania jest sterowany stałym napięciem regulacyjnym które można dobierać w odpowiednich granicach. Tu przykład zastosowania gotowego regulatora PWM...
Regulator napięcia ładowania jest odpowiedzialny za to właśnie żeby akumulator miał odpowiednie napięcie. Alternator to prądnica którą steruje ten regulator. Wymień regulator ładowania bo w nim jest problem.
A nie prościej to zrobić na jednym regulatorze LM317 (do 1A) lub LM1085 (do 3A)? Trzy rezystorki, przełącznik... V.
Musisz ustalić czy masz regulator napięcia w alternatorze czy napięciem wzbudzenia steruje komputer - bo nie wydaje mi się żeby było i jedno i drugie... Posprawdzaj masy - alternatora i regulatora....
Na lewym fartuchu nadkola siedzi sterownik, steruje EGR,em, ładowaniem, świecami żarowymi, wiatrakami itd,itd. W nim jest regulator napięcia alternatora.
Witam. Do falownika można doprowadzić (jako sygnał sterujący) sygnał prądowy (mA DC), sygnał napięciowy 0-10V DC. Można też sterować napięciem 24V DC ze źródła zewnętrznego lub z wewnętrznego (na wejścia dwustanowe). Andrzej
Ok zgadza się. A jak myślisz co zastosować na tym silniku aby dobrze przenosiło tą energię bez większych strat ?? Aby układ był dość prosty w budowie, to można zastosować silnik DC (prosta regulacja obrotów) lub uniwersalny (sterowany fazowo) oraz generator z regulatorem napięcia (jaka wartość napięcia na wyjściu, też 230V czy mniejsza? ). Pamiętaj,...
Error odnosi się do linii sterowania LIN regulatorem napięcia, jeśli jest podczas testu nie podłączona to będzie błąd.Opcja druga to niewłaściwy/wadliwy regulator
zrobiłem sobie regulator napięcia na LM350, podstawowy. każdy wie o ktory układ chodzi , Podaje mu na masę -12v , na plus +12v Regulator na LM350 nie posiada sterowania -12 i +12 v. Wklej schemat tego co zmajstrowaleś i wtedy uzyskasz pomoc.
Szczerze powiedziawszy na co Ci taki wyłącznik do tego regulatora? Reglery z wyłącznikami też nie mają osobnych tranzystorów do wyłączania tylko włącznik steruje prockiem w regulatorze.
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
Daj jakieś namiary na ten regulator. Zwykle wyjście przekaźnikowe oznacza zestyk bez żadnego wystawionego napięcia. Należy wtedy podłączyć napięcie zewnętrzne np. 24V AC do sterowania przekaźnikiem (stycznikiem) wykonawczym.
Odbiorniki modelarskie przestają wykrywać sygnał PWM przy napięciu 4,2-4,5V. Jest to między innymi dolna granica zasilania tych układów. Przy tak niskim napięciu pojawiają się zakłócenia lub elementy wykonawcze przestają działać. Przy napięciu poniżej 5V regulator zwykle odcina silnik, żeby zostawić energię dla serw. I nie wytłumaczysz mu, że serw nie...
Prawie pod każdy on-off typu euroster, auraton, salus można podłączyć 230V. Jeśli chcesz wysterować kilka obwodów np pomp musisz wykorzystać przekaźniki przynajmniej 2 parowe (styczniki też można i tak wykorzystujesz pary NO nie NC). Zasilaniem przekaźników sterujesz termostatami, jedna para styków załącza obwód, druga już bezpotencjałowa załącza piec....
Chciał bym to zrobić na zasadzie dwóch liniałów(enkoderów) gdzie podaje sygnał na szybkie wejścia sterownika. Później komparator i jeśli sygnały nie są równe to analogowo steruje elektroserwem który się opóźnia względem drugiego. Pasowało by do tego jakiś regulator jednak z braku czasu zrbie chyba proste sterowanie na zasadzie "zwiększ napięcie na elektrosewie"...
Zostały założone w mojej Gminie 270 instalacji PV , również i u mnie. Wszystko działa dobrze ale jak jest piękna pogoda to napięcie w sieci rośnie do ponad 250V (zwłaszcza na jednej fazie ) i inwerter chwilami ogranicza moc produkcji. Chciałbym zrobić tak aby kiedy napięcie na danej fazie wzrośnie po wyżej powiedzmy 248 V to regulator utrzymywał by...
Między akumulatorem a gniazdem zapalniczki jest tylko bezpiecznik, żadnej elektroniki. Pomysł sprawdzony od ok. 20 lat, stosowałem go w kilku samochodach. Uwaga do schematu, który Ci podałem: elementem regulacyjnym jest tyrystor (nie triak!), trzeba zastosować taki, który dopuszcza prąd roboczy conajmniej 5A. Może się okazać, że trzeba mu dać jakiś...
Prostym sposobem, moim zdaniem, byłoby zastosowanie przetwornika częstotliwość/napięcie (w różnych pismach widziałem kiedyś parę schematów). Falowniki (przynajmniej te bardziej współczesne) mają wbudowane regulatory, które można sterować m.in. napięciem 0-10v. Odpowiednie dobranie parametrów i sprawa stabilizacji przepływu rozwiązana. Napisłeś, że pompa...
Po pierwsze jak o coś pytasz to podaj konkretne informacje np link do dokumentacji tego kitu AVT. Gdy w nią spojrzałem to wszystko się rozjaśniło. Regulator jest sterowany napięciowo. Czyli musisz wytworzyć odpowiednie napięcie i podać je na jego wejście zamiast potencjometru. Można to wykonać przetwornikiem D/A (C/A po polsku), lub potencjometrem cyfrowym....
Prąd ładowania zależy od podanego napięcia, więc wystarczy regulator napięcia sterowany na podstawie pomiaru prądu, a to się najprościej robi p0przez bocznik 0.1 Ohm na przykład
Regulator B+ to inaczej regulator napięcia doprowadzonego na kolektor HOT. Funkcję tę pełni najczęściej (regulatora) tranzystor FET typu N lub P. Są różne rozwiązania tego regulatora. Na pewno regulator B+ nie steruje HOT poprzez transformator.
Sterownik regulatora napięć masz tu http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p... i tam wszystko masz rozpisane jak nim sterować...
Co do SSR - też jest mi przykro że ten PID go nie obsługuje. SSR jest sterowany napięciem stałym, z reguły 5-30 VDC. Można użyć dodatkowego zasilacza i wysterować SSR przez przekaźnik regulatora. Obsługuje odpowiednie modele. Kolego są również przekaźniki SSR sterowane analogowo nap. 4-20mA. Zobacz https://termoplus.pl/przekazniki-ssr-reg...
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
Nie. Według danych katalogowych, to zwykły, sterowany regulator napięcia. Zmostkuj go (odpowiednie nogi wejście-wyjście) i po problemie. Jeżeli nie musisz go ładować, to problem rozwiązany.
Jeśli sterujesz tym wentylatorem np za pomocą regulatora fazowego, to jest on zasilany odkształconym napięciem sinusoidalnym. Dlatego różne mierniki różnie mogą je przetwarzać na pokazywaną wartość. To tylko jedna z możliwości. Aby się o tym przekonać zmierz napięcie na uzwojeniu wtórnym jakiegoś transformatora i sprawdź moją teorię. Możliwe też, że...
Każdy regulator bez sterowania cyfrowego ma ograniczać napięcie do 14,3-14,4 V i bez żadnego znaczenia jest, jaki to samochód.
Płyty są w zasadzie takie same ,niestety na tej od A51 jest nieobsadzonych wiele elementów: tranzystorki wykonawcze wibratora ,regulator napięcia do płynnego sterowania podświetleniem itd. ,poza tym różnią się oprogramowaniem i chyba inne są wiekości pamięci ,wiem że do A52 na 100% da się wgrać flash od A51 przez SST ale w drugą stronę nie próbowałem:)
regulator prądu sterowany napięciem regulator dmuchawy sterowany napięciem włącznik sterowany napięciem
chrysler odpala samsung połączenia przychodzące makro kolor komórki
pompa paliwa master3 ogniwo lifepo4
Beretta Xiao: Brak podgrzewania wody użytkowej Instrukcja obsługi UET-2003: Jak znaleźć?