Uszkodzone połaczenie pod rozrusznikiem, ugnite, uchwiane...
Raczej regulator ale szczotki też sprawdź
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Zacisk z tyłu to ładowanie do akumulatora. Wzbudzenie izolowany zacisk na korpusie. O ile pamiętam to przy problemach z ładowaniem w większości przypadków winny był regulator. Oczywiście pomijając zużyte szczotki lub zasyfiony komutator. Z doświadczenia wiem, że regulator taki który już się napracował trudno było wyregulować, zawsze wymienialiśmy na...
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
Wyciag regulator sprawdz szczotki i pierscienie
Dokładnie jak powiedział Aleksander_01, a konkretniej to z tego co pamiętam to tam jest regulator razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami - takie coś: www.czesciauto24.pl/maxgear/8749245 ale nie kupuj zanim nie wymontujesz starego, bo są różne alternatory a wtedy różne regulatory. Z moich doświadczeń też nie polecam tych chińskich zamienników, bo regulator...
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
1. Teoretycznie nie powinien. Ale w malaczu pasek napędza także i wiatrak, który swoją moc potrafi zjeść. Więc tym bym się za bardzo nie przejmował, zwłaszcza jak czuć (i słychać), kiedy wiatrak dmucha. 2. Może. Wystarczy, że szczotki nie kontaktują. W prądnicy cała wygenerowana energia idzie przez szczotki. Ponadto sobie idzie także przez regulator....
Ok, sprawdź ładowanie, bo na 99% uwalony regulator lub szczotki się skończyły.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Na górny zacisk 7 i 8 podpinam wyjście z prądnicy ( faza i N), na zaciski F2 i F1 podpinam analogicznie F2 i F1 z zacisków na tabliczce czyli F2( A2/D2) i F1, To ma szansę zadziałać jeżeli wirnik będzie miał na tyle magnetyzmu szczątkowego, że wygeneruje napięcie minimalne potrzebne do pracy regulatora. co z pozostałymi zaciskami A1 i D1? Czy one zostają...
Odepnij regulator od szczotek i od uzwojenia stojana, z którego jest zasilany. Podaj napięcie 12-14V bezpośrednio na szczotki z akumulatora (zachowaj biegunowość). Na wyjściu powinieneś uzyskać ok 60-70V napięcia zmiennego międzyfazowego.Jeżeli tak będzie to uszkodzeniu uległ sam regulator i pozostaje zakup nowego.A jeszcze jedno po podaniu napięcia...
Radziłbym sprawdzić szczotki i regulator napięcia
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Obudowę, wirnik, stojan łożyska, szczotki regulator napięcia, szajbę zależy co padło. :?: :D zapomniałem o mostku
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
To nie jest regulator napięcia tylko scalony układ sterownika w zasilaczu sieciowym. Zdarza się że z racji wewnętrznego uszkodzenia zaczyna się grzać i zabezpieczenie termiczne wyłącza układ zasilacza. W zmywarkach z zasilaczem na tym układzie to bardzo częsta przypadłość. Wymień ten układ, kosztuje niecałe 10zł więc ryzyko niewielkie. Pisałem że lepiej...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Szczotki do sprawdzenia, mostek prostowniczy, regulator i instalacja. http://republika.pl/arecki113/schematy/m... To schemat instalacji.
https://obrazki.elektroda.pl/9460987300_... Znalazłem taki schemat, nie jestem na 100% pewny, ale sądząc po zdjęciach, to jest regulator L7805 w opakowaniu TO-252. Po schemacie widać, że może być też op-amp, ale w tym opakowaniu 3-pinowym raczej ich nie ma, więc stawiam na L7805. Może ktoś bardziej doświadczony może lepiej doradzić....
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
To samo zamienniki regulatorów napięcia. Firma, z którą zdarza mi się współpracować, woli wlutować nowe szczotki w oryginalny regulator Boscha niż montować niepewny zamiennik. Unipoint, niewiem skąd to dziadostwo na rynku się wzięło, sklepy na siłę pchają klientom jako zamienniki do alternatorów i rozruszników.Części wysiadają po krótkiej ekspoatacji.
To dziwne. Takie układy zamyka się w zwykłym łączniku beż żadnych dławików. Sprawdź szczotki oraz komutator w tej wiertarce.
Jezeli jest to szlifierka na zwykly silnik elektryczny to sprawdz: szczotki - mogly sie juz zużyć łożyska - jezeli sie zatarly to daja opor regulator obrotów Najlepiej podlacz bezposrednio zasilanie do silnika (omijajac regulator), jezeli bedzie chodzil na max to wymien regulator, a jezeli nie bedzie osiagal max obrotow to sprawdz szczotki i lozyska....
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
W golfie 2 regulator jest razem ze szczotkami także ElectroTom ojciec 10 pisze że szczotki wymienił to ta wersja odpada.Stawiam na diody prostownicze.Proponuje jeszcze sprawdzić ładowanie od razu za alternatorem tam gdzie przewody są skręcone przy rozruszniku .Bywa czasem że ładowanie dochodzi do rozrusznika i tam ginie mogą być za oksydowane przewody...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Jeśli chcesz tanio, to szczotki można przelutować. Chyba, że dostaniesz sam szczotkotrzymacz. Regulator od poldka/malucha też można podstawić.
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
szczotki regulator bosch wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
ładowanie akumulatora regeneracja radio nawigacja mercedes jonizacja płomienia buderus
budowa quada wymiana wlacznika swiatla
Przebieg pracy sondy NBO na oscyloskopie Łożyska kryte RS i 2RS w silnikach elektrycznych i spalinowych – zastosowanie, zalety, ograniczenia