Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Jeśli napięcie ma wartości 8V to powinno wszystko działać.
MZ 250 TS miały prądnicę 6V. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic78...
Dziękuję za odpowiedź! Schemat regulatora jest w linku który podałem, jest tam do pobrania pdf . Silniczek wycieraczek ma mozliwosc podpięcia oryginalnego regulatora 5-cio stopniowego którego nie moge podłączyc (jest on na schemacie wyzej w formie tabelki "wisch wascher" -na lewo od silnika wycieraczek. pytalem na forum trabantowym ale są z tym problemy...
Można bez problemów kupić regulator napięcia od Trabanta 6V, 30A mechaniczny i elektroniczny.
nie ma podanego typu regulatora (trabant miał bardzo podobny) Dodano po 2 ale o te parametry chodzi
Neo-k No wreszcie trafiłem na jeden rozsadny koment. -porade . Typowy regulator napiecia pradnicy pradu stałego -samowzbudnej . (Takiej jak w Syrence . W-wie,Trabancie )A regulator napiecia reguluje napiecie na cewki stojana pradnicy . Cewka wyłacznika pradu zwrotnego regulatora z Trabanta byłaby wystarczajaca do tej jego pradnicy .
W żadnym starym samochodzie z instalacją 6V nie było elektronicznego regulatora. Ostatnim był Trabant, ale w latach 70 zmieniono instalację na 12V.
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
Witam. W latach 70-tych jeżdziłem MZ 250/2 TROPHY.Naprawiałem je i Jawy. To już tyle lat ,ale mam gdzieś jeszcze jakieś schematy, znajdę odpowiem.Z Trabanta 6V regulator też będzie pasował. Pozdrawiam.Andrzej
Dzięki wielkie kolego, niestety nie skorzystałem. Powodem był zepsuty mechaniczny regulator, podłączyłem elektroniczny ( chyba od trabanta ) I ładowanie jest idealne :D !!
slawo11 Stopień korozji tej prądnicy już ją dyskwalifikuje ją do wykorzystania . Wygląda jak prądnica od Trabanta z zamontowanym regulatorem napięcia na obudowie . Jeżeli tak jest to sobie daruj szkoda pracy na reanimację tego zabytku .
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
jest jeszcze jedna sprawa - regulator napięcia jest w alternatorze czy osobno?
Prądnica od fiata 126p z regulatorem - na Alle... jest oferta za 5 złotych + koszt wysyłki. Pewnie na szrocie będzie więcej takich ofert (trabant, syrena itp) - idziesz z 4-pakiem Żywca i prądnica jest Twoja.
Tak,z trabanta. Pewna firma -transpo-robi też elektroniczne regulatory do garbola. A w czym problem,bo w starawej MZ (bodaj Trophy),tez cos takiego było,ale elektromechaniczny
Kolego zamiesc jeszcze zdjecie regulatora i to takie dobrej jakosci aby mozna bylo odczytac napisy na nim .Najczesciej do jawy sprzedaja regulator rp-15T w wersji jawa(były tez wersji mz - one bez przerobki instalacji nie pasuja) ale moze ktos sprzedal ci cos innego np regulator od pradnicy samochodowej a one sa na 12V (chyba tylko trabant mial 6v instalacje)...
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
W maluchu wzbudzenie było plusem ale w garbusie i trabancie masą. Początek uzwojenia wzbudzenia był połączony ze szczotką plusową( prądową) a drugi koniec dostawał masę z regulatora na zacisk DF. Trzeba by odpalić , podłączyć żarówę pod D+ i zwierać DF do masy i powinna rozbłysnąć. Może coś pokombinowane w prądnicy to można sprawdzić zwierając DF z...
witam,jak to dobrze wrócić do starych czasów,według książki p.Andrzeja Gładkowskiego''Radio w samochodzie'' wyd.1980 ,tudzież zaleceń Unitra-Diora,przy cewce 3mikro kps-012 ,przewody 10kilo e7-m14,fajki-w osłonie metalowej,przerywacz-brak danych,prądnica 0,5mikro kspz-011,alternator-brak danych,regulator napięcia-brak danych.pozdrawiam i życzę niezakłóconego...
Witam. Padł mi ze starości akumulator i przyszło do jego wymiany. kupiłem nowy, facet od razu mi go założył, zmierzył napięcie ładowania i... wyszło na jego mądrym przyrządzie 13,72V :( . Powiedział po chwili wahania, że "może tak być" i że jest to w normie. A ja wszędzie słyszę, ze nap.ładowania ma mieć 14,4V. Więc czy u mnie jest za niskie? I teraz:...
Witam. Oj ciężko będzie Ci doradzić ,po prostu nic nie wiemy .co to za ustrojstwo. Układ może być taki: zasilanie żarówek oddzielnie prosto z prądnicy. stabilizator noże być wykorzystany tylko do układu kierunków. A jeśli tak jest to Żadne dziwne rzeczy -prądnica musi być obciążona jest obliczona dla twojego modelu. Napięcie prądnicy wzrasta wraz z...
Pamiętasz viper te grafitowe? Czasami wyciągałeś altka i pierścienie spalone, szczególnie w Trabancie, jak gaźnik przelał na alternator :)
Hmmnn ja już kiedyś widziałem taki regulator co kradł prąd. Niestety złapali go i wsadzili. Siedzi biedny teraz w jakimś Trabancie we Wronkach i nie ma już biedny ochoty kraść prądu.
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
MAYDAYDEEJAY, jak sobie wyobrażasz eksploatację dwóch szeregowo połączonych akumulatorów, z czego jeden jest bardziej rozładowywany? Moim zdaniem w chwili gdy "dolny" (czyli ten bliżej masy, dla odbiorników 6V) jest rozładowany, a "górny" naładowany, to górny ma okazję się przeładować - regulator będzie miał na uwadze sumę napięć z obydwu akumulatorów....
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
Zarówno jedna szczotka jak i jeden koniec uzwojenia stojana mają być połączone z masą - obudową No nie. W Garbusie jak i w trabancie prądnice były sterowane masą. Tak więc jest dobrze,jeden koniec stojana na szczotkę prądową a wyjście do regulatora DF pełna masa =pełne ładowanie.
Piszesz że robisz jakiś pojazd 2T, ale nadal nie napisałeś co to? Komarek, trabant, czy V12 biturbo od ruskiej lokomotywy? (dla niewtajemniczonych dwusuwowy diesel) Pozatym to widać, jakiej grubości uzwojenie, jedno, czy trójfazowy alternator, jakiej pojemności silnik-to wiadomo jaki rozrusznik, a co się z tym wiąże jaki akumulator...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
To co nazywasz cewką jest zapewne opornikiem drutowym. Wprawdzie 7 Ohm to chyba trochę mało ale może i tak ma być. Wszystko mówi, że wadliwie działa regulator prądnicy. Prawdopodobnie rozregulowany naciag sprężyny. Trochę trudne ale do zrobienia. Tylko czytając korespondencję znów stwierdzam, że powinien zrobić ktoś kto więcej wie o elektryce pojazdowej...
Ładowanie może być ale bardzo słabe lub w ogóle, kontrolka w porządku, sprawdź na początek regulator i szczotki czy nie są zbytnio wytarte, jak jedna jest więcej wytarta to sprawdź jak pisałem wcześniej, jak masz zużyte szczotki to możesz je same wymienić, pasują od poloneza, trzeba tylko przelutować.
Mylisz się Sławku. W trabancie był marsjański :) Poczekajmy na odpowiedzi koco, bo na razie to możemy sobie powróżyć. Lista pytań jest... dobre :) co tu wrózyć, albo regulator w alternatorze, albo jakis pobór prądu na postoju. Lampka w bagazniku często nie gaśnie, albo zasniedziałe kabelki w lampce od podswietlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, albo...
Chodzi o to że w motorze masz instalację 6V a potrzebne Ci do czegoś 12V? Regulator z poloneza nie - bo to regulator do alternatora, a u Ciebie chyba jest iskiernik - prądnica pr. zmiennego. Z cewki oświetlenia masz napięcie zmienne tak wysokie? A na jakie napięcie są żarówki? I ile V jest po włączeniu świateł? Najprościej: dioda, najlepiej jakaś większa...
W takim przypadku należy wymienić czujnik położenia wału. Żaden moduł czy regulator czy też body computer. Czujnik jest trudno i dostępny więc zdecydowałem się na naprawę w ASO, nie żałuję i przestrzegam bo porady pseudo mechaników doprowadzą was do bankructwa. Dopiero po pół roku kolega "mansky" zasugerował coś mądrego ! W tym samochodzie CHRYSLER...
Wszyscy widzą tylko bałagan i porównują do ładowarek z biedronki w których już zaczynając od mostka prostowniczego należało by zacząć "poprawę", elementy klejone glutem, procesor który głupieje nie wiadomo od czego i kiedy i to wszystko sprzedawane jako super bezpieczna bezobsługowa ładowarka - powtarzam, sprzedawane na niczym się nie znającemu kowalskiemu...
witam Chciałem uzupełnić pewne dane co do sprzętu. Otóż stół ma w sobie jakiś silnik Cytec (niestety nie mam tutaj oznaczeń, bo jako cześć zamienna przychodzi cały stół z wmontowanym w niego silnikiem i w razie awarii stołu lub sinika wymieniany jest komplet). Do silnika tego podpięty jest enkoder Heidenhain ROD270. Enkoder wraz z silnikiem podpięte...
Uważam, zgodnie z praktyką jak i literaturą, że napięcie 14 V jest prawidłowe dla naszej strefy klimatycznej. Nie ma potrzeby aby było wyższe. No chyba, że stale jeździsz tylko po mieście to akumulator tedy może bywać niedoładowany. Jednak normalne napięcie ładowania to jest 14,2 V +/- 0,2 V. Dla samochodu w ruchu miejskim może być lepsze gdy napięcie...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Witam, wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i uszczelniacze. Nie ma już wycieków. Zużycie oleju będę widział za parę dni. Jeśli chodzi o kopcenie to jest jak było. Zauważyłem że kopci na max gdy temp. silnika > 95°C. Rano jadąc do pracy nic takiego nie widzę ( i nie warjuje przy zmianie biegów). Te dziwne szarpanie i zwiększenie obrotów (w benzynie...
ogrzewanie trabant radio trabant trabant schemat
przepływomierz powietrza focus renault laguna przycisk uszkodzona skrzynka elektryczna
radmor zasilacz radmor zasilacz
Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205 Pralka Electrolux EWW147470 - brak działania programów