Powiedz mi jeszcze jak ustawić regulator obrotów, facet przyznał się, że tam coś grzebał. Druga sprawa, na tłoku są napisy, jak go poprawnie założyć? Tak samo pierścienie. Cały silnik był rozebrany w drobny mak, dlatego pytam.
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Niepotrzebnie rozbierałeś silnik, teraz pewnie będą problemy z ustawieniem zaworów. Jeżeli ustawisz silnik kołem magnesowym do dołu to regulator sam ustawi się w odpowiedniej pozycji i po założeniu misy olejowej drucik będzie tam gdzie powinien. Złóż silnik i zwiększaj stopniowo kąt na regulatorze aż będzie dobrze, jeżeli wypadło Ci koło rozrządu to...
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Witam, w książce pisze cos takiego ,,Ręką obracac regulator połozenia wału rozrządu zaworów ssących w kierunku zgodnym z normalnym kierunkiem obracania się wału rozrządu aż do jego zatrzymania się ,a nastepnie załorzyc łancuch.,, i przed nałożeniem łańcucha wykręc napinacz ten przy alternatorze bo inaczej nie da sie załozyc łancucha rozrządu na koła...
Witajcie, pewnego dnia podczas jazdy zaczęło mi coś terkotać pod pokrywą zaworów, słychać jakby terkotanie zaworu. Terkotanie jest głośniejsze i szybsze podczas zwiększania prędkości obrotowej. Ale od 2000 obr./min zaczyna cichnąć. Zmierzyłem kompresję 12 Bar na każdym. Zmierzyłem ciśnienie oleju, nie miałem jakiegoś specjalnego manometra, zwykły metalowy...
Pompę blokuje się tak samo jak 50 milionów pomp Boscha z regulatorem RQ lub RQV !!! Ustawiasz kąt 14 stopni przed OT pierwszego cylindra pompę zablokowaną wstawiasz i zakręcasz śruby mocujące następnie wyciągasz blokadę. i kręcisz 2 obroty wałem sprawdzasz czy położenie blokady zgadza się ze stopniami na kole zamachowym. A tak nawiasem co to za mechanik...
Rozebrałem wczoraj silnik jeszcze raz i był zatkany spływ oleju w bolku silnika i do tego jeszcze jeden w obudowie wałków rozrządu do tego kupiłem jeszcze samo regulatory bo mi się nie podobały i głowice sprawdziłem jeszcze raz zawory szczelne i podocierane i morz niech ktoś podrzuci co jeszcze sprawdzić przy składaniu bo nie mam ochoty rozbierać tego...
Laguna II, 2.0 16V, F4R. Auto kolegi trafiło do mnie na wymianę rozrządu (wraz z pompą wody i KZFR). W moim 1.8 wymieniałem kilka razy więc podjąłem się tematu. Wałki na blokady, wał korbowy też na blokadę. Poskładałem całość, pokręciłem wałem, odpaliłem. Jakoś podejrzanie pracował, nast dnia rano odpaliłem to mocno trzęsło silnikiem, na chwilę zapracował...
przestawiłem to koło w dwie inne pozycje i jest lepiej ale nadal nie pali ciśnienie paliwa podczas zapalania 400atmosfer z regulatorem i około 900 atmosfer na żarówce 21W
Niestety nie mam nr-u silnika. Motor jest z regulatorem na wałku wydechowym., 20-zaworowy.
gdzie się znajduje ten regulator? proszę o wyrozumiałosc Jeśli zmieniłeś napinacz na nowy to zapomnij o tym , sam regulator znajduje się w napinaczu i to on ustala wstępnie mechanicznie naciąg łańcucha . Na 100% dobrze ustawiony rozrząd ? Sprawdź , czegoś może nie podłączyłeś .
Przecież są wyraźne znaki, na zębatce z krzywką jest strzałka, którą ustawia się zgodnie ze znakiem na zębatce walu i dwie kreseczki do ustawienia z takimi samymi na obudowie. Okrągłe podkładki do dystanse dla plastikowej zębatki regulatora obrotów lub rozrzutnika oleju, a te dwie blaszki i śrubka to elementy zaworu membranowego oleju. Na zdjęciach...
Ponieważ nie jestem znawcą Dodano po 53 Ponieważ nie jestem znawcą w tej kwestii Przeprowadziłeś remont więc pewnie widziałeś regulator obrotów? Zdemontuj pokrywę rozrządu i zobacz czy nie zaciął się wodzik lub nie pękła sprężyna.
Kodów usterek nie było, raz na jakiś czas poszarpywało przy większej prędkości obrotowej. Czasem pod odpaleniu zimnego silnika rzęziło a po zdjęciu obudowy, między kołami bardzo luźny łańcuch rozrządu. I tyle... Dodano po 2 Czy przy dokręcaniu VANOSA trzeba go jakoś ustawiać ??? Wracając do instrukcji : Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)...
Na zdjęciu widać znak na zębatce walu, właśnie na dziesiątym zębie. Rozrząd, wydaje się być prawidłowo ustawiony. Sprawdzałeś tą mijankę zaworów, o której pisałem?
Miałem na myśli wyraźne zdjęcie zębatki wału, zrobione z góry, bez wałka rozrządu. Spróbuj ustawić tłok maksymalnie u góry a wałek rozrządu tak aby oba zawory były lekko uchylone. Plastikowa turbinka, pełni dwa zadania, smaruje rozbryzgowo silnik i jest równocześnie odśrodkowym regulatorem obrotów. Dźwignia wydaje się być ustawiona prawidłowo. Powinna...
1/ zdjęcie po lewej To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki. 2/ zdjęcie środkowe Te "zawory"...
Witam, auto po opiłkach i robione jak należy: Pompa, wytryski, przewody, regulator i czujnik, zbironik, filtr, pompka wstępna wymienione. Auto po Turkach z Niemiec, pier*** partacze, nawt filtr paliwa wsadzony nie ten i leżał se na dole obudowy a paliwko ganiało nad nim.. I ku mojemu zdziweniu, podczas wymiany pompy rolki od rozrządu odkręciłem ręką...
Witam, Historia wygląda następująco: - 1,5 miesiąca temu zrobiona uszczelka pod głowicą - Po odebraniu z warsztatu, auto zaczęło więcej palić (Pb) - Pojawiło się delikatne szarpanie po nagrzaniu (niestety, niepamietam czy przed wymianą termostatu czy po...) - Najpierw wymieniłem termostat (mechanik nie zrobił tego przy okazji głowicy, a temperatura...
Powiem Ci tak chyba ten rozrząd 100 razy rozebrałam i składałem na rożne możliwe sposoby, chodź minęło juz tyle czasu to z zamkniętymi oczami bym ten rozrząd złożył heheh. Czujnik miałem drugi i tez błąd wywalało a silnikiem jak telepalo tak telepalo. Robiłem dużo samochodów ale ten jako jedyny w moich poczynaniach mnie przerósł, juz miałem ochotę włożyć...
Tak prosto się nie da,to jest system "Digifant" dla utrzymania obrotów biegu jałowego komputer steruje czasem wtrysku i zapłonem i regulatorem biegu jałowego.Jeżeli potencjometr do ustalenia CO żle stoi,sonda lambda pracuje w innym zakresie integratora sondy. Do ustawienia poprawnie zapłonu należy zablokować regulację zapłonu przez komputer.To już jest...
witam , mam problem z fordem Mondeo '96 ,1,6 16v zetec , strzelił mi pasek rozrządu , do wymiany było 8 zaworów , 2 samo regulatory no i pasek i napinacz , po wymianie auto straciło Moc i a praca silnika szczególnie na gazie jest dziwna , obroty falują , szarpie na ruszaniu i szarpie podczas jazdy (minimalnie słycac jak na ścianie grodziowej coś pstyka)....
Koła zębate są ok ;) chyba potrzebnie rozbierałem, bo rozrząd był źle ustawiony, kropka nie pokrywała się z kreską na wale. Czyli tak przekręcić koło zamachowe żeby tłok poszedł na dól i wszystko wpadnie w swoje miejsce? Pompka oleju, na co zwrócić uwagę? Znasz może wymiary simmeringa tego pod misę? Dzięki Rycho T za wszystkie podpowiedzi. A jeszcze...
Odkręcić misę olejową, czyli rozpołowić silnik. Wylej olej, wyczyść dokładnie oś wału, odkręć śruby, obróć silnik kołem magnesowym do dołu i powoli zdejmuj misę. Rozrząd jest napędzany paskiem zębatym, ale gdy będziesz uważał przy zdejmowaniu misy nic nie powinno się przestawić. Ponowne ustawienie jest bardzo proste. Na rysunku jest zaznaczony mechanizm...
Możesz coś więcej powiedzieć o tym regulatorze odśrodkowym gdzie jest i co z nim mogło się stać? Czy wymieniać cały rozrząd czy tylko łańcuch? Jakie mogą być inne przyczyny takiego "zjawiska" co jeszcze warto sprawdzić przed wymianą rozrządu? Aparat zapłonowy raczej do takiego stanu rzeczy niewiele wnosi, a sprawdzałem dwa więc chyba nie on.
Rozrząd ustawiłeś na znaki czy tak "na oko" :D
Myślę że regulator jest źle podłączony. Oto schemat. Dodano po 1 Teraz skuter w ogóle nie odpala :( nie wiem co mogło się stać. Kompresja jest iskra też i paliwo również. Rozrząd ustawiony zawory tez a palić nie chce.
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
.... Dziwna była jedna awaria bo padły świece - od tak przy którymś odpaleniu nie miały praktycznie iskry, dwie na raz... Nie takie dziwne, jesli masz podwojna cewke. Swiece sa w szeregu, wiec gdy jedna ma przerwe, druga nie moze miec iskry. ... Dziwnym było też, że ustawiłem zapłon idealnie na kreskę jak powinien być, a przy następnym odpaleniu w...
Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Na kołach zembatych wału i rozrządu są znaki (kropki) , musisz je zgrać ze sobą.Przy okazji sprawdż regulator czy działa. Problem w tym, że na dużym kole ( wałek rozrządu) jest znak. natomiast na małym (wał korbowy) nie ma znaku, natomiast jest widoczny klin, ale nie zgrywa się z znakiem na dużym kole wiec chyba do ustawienia rozrządu nie służy. Jaki...
Wygląda to na przestawienie paska rozrządu o ząb na któryms z wałków Sprawdz ustawienie. Często przyczyną jest uszkodzenie regulatora zmiennych faz rozrządu na lewym wałku lub przestawienie tego regulatora jeśli twój silnik to V16 DOHC i posiada ten regulator. (np. fiat barchetta). Prawdopodobnie nie ma tam znaków, więc jak ustawisz wał korbowy na 0...
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K. Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić. Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
Witam. Zapewne taki temat już gdzieś się pojawił, albo podobny z tym że u mnie jest troszkę inaczej chyba. Przed zimą autko ( Megane 1 Coupe 1.6 16v k4m +lpg) dostało nowy rozrząd. Podczas wymiany znajomy mechanik zadzwonił do mnie że stary rozrząd miałem przestawiony o 1 ząbek, i oni go ustawiają wedle znaków tak jak ma być. Po wszystkim silnik ok..pali...
Na zębatce rozrządu jest i trudno go przeoczyć.J Teraz wał, pewnie znak starł. Jeżeli, zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina, to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym zębie (licząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i musi on pokrywać się ze znakiem na kole rozrządu. Jeżeli już ustawisz rozrząd to sprawdź...
Odprężnik nie jest w żaden sposób połączony z przepustnica. Jeżeli już, to sprawdź poprawność założenia odśrodkowego regulatora obrotów, jest on połączony z przepustnicą. Szczególnie dźwigni, która ślizga się po kółku regulatora. Jeżeli chodzi o wałki rozrządu, to Tecumseh ma dwa rodzaje, różnią się ustawieniem krzywek. Po prostu krzywki są zamienione...
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
280tyś to wcale nie dużo na takiego bydlaka.Ale do rzeczy-4 wałki rozrządu i cztery regulatory zmiennych faz rozrządu.Moja propozycja-sprawdzić ustawienie.Dekle trzeba zdjąć ale trzeba zacząć od podstaw.
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Rozebrałem, tak masz racje został uszkodzony wałek rozrządu, rozwalił się regulator obrotów i kawałek wpadł w tryby i skrzywił wałek rozrządu na szczęście tryby ma wale jeszcze się nadają. Zamówiłem już nowy wałek, koszt wraz z regulatorem i przesyłka to około 80 zl, BĘDĘ POTRZEBOWAŁ POMOCY przy złożeniu tego do kupy ustawienia rozrządu proszę o pomoc,...
Witam serdecznie pacjent to mercedes 190 1.8 KAT bez LPG. Stał kilka lat, kupiłem go i zrobiłem wszystko co potrzeba olej, filtry, instalacja elektryczna itd. wszystko było OK przez około rok, teraz ma problem. Problem polega na tym iż gdy silnik nabiera temperatury 50stC i więcej to zaczyna szarpać. Im temperatura wyższa tym szarpanie mocniejsze. Nie...
Witam, od kilku tygodni próbuję uporać się z problemem odpalania samochodu. Został wymieniony rozrząd, czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałku rozrządu wraz z zaworem wałku rozrządu i pompa paliwa wraz z regulatorem plus świece. Objaw nie ustąpił nadal jest problem. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik. Nie ma też jakiegoś schematu kiedy...
thx za pomoc a masz jeszcze jakies inne do 2litrowego motor bo tez niewiem czy to to :] starszy mi kazal poszukac Dodano po 14 niechce zakladac 2 tematu :D Potrzebne mi jeszcze jest ustawienie regulatora wyprzedzenia faz rozrządu na wałku ssącym rozrządu
Kolego znaki to nie jest punkt poglądowy to znak który ma być ustawiony , czyli wałek rozrządu na znak , wał korbowy na znak OT i to jest podstawa ! Potem sobie kombinuj ż pompą wtryskową / zapłonem / Ty myślisz że jak wałek jest na znaku to dowolnie możesz ustawiać wał? Stukać mogą hydrosztosy / samo regulatory / . Ustaw prawidłowo rozrząd , zapłon...
Witam ponownie, Obawiam się, że będę miał do remontu silnik jednak chciałbym się ostatecznie Was poradzić. Silnik 1.0 8V benzyna 91r. , bodajże oznaczenie AAU. Silnik ma swoją moc, odpala bardzo dobrze nawet w mrozy które były, trzyma odpowiednią temp. jak również rozgrzewa się tak jak powinien. Przy gazowaniu nie kopci, nie bierze płynu chłodniczego...
Błąd 17748 oznacza brak synchronizacji lub uszkodzenie któregoś z czujników wału lub wałka. Ustawienie rozrządu sprawdzone, jest ok. Łańcuch nie chodzi głośno i jest ustawiony prawidłowo. Czujniki wału i wałka podmieniane z pracującego auta i nic to nie zmienia. Łańcuch z napinaczem został wymieniony w tym aucie, ale problem pojawił się dopiero po jakimś...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Witam!!! Mam problem z swoim golfikiem A mianowicie jak odpalam zimnego wszystko jest ok. Jak się trochę pojeździ i złapie temp. od razu odpali. Ale jak postoi 10 min to trzeba go długo kręcić i dodać gazu aby odpalił. Jak odpali wszystko jest wzorowo. Silnik po remoncie. Wymienione świece, przewody, przepustnica, czujniki temperatury cieczy, rozrządu...
tam jest odprężnik na wałku rozrządu to jak chcesz sprawdzić kompresję? gaźniki w chińskich podróbkach Hondy działają losowo, zwykle słabo kup gaźnik od Hondy GX160 orginalny Keihin nawet stary i po jego wymyciu i przedmuchaniu będzie śmigać wieki a no i zobacz czy regulator dobrze ustawiony - na zgaszonym ma być pełne otwarcie przepustnicy głównej,...
Z odpaleniem nie mam najmniejszych problemów pali od kopa z jazdą też sobie radzę.Jest tak jak go odpalę przez chwilę wydaje się jak by było wszystko ok potem auto zaczyna skakać tz: jedzie "normalnie" (nie licząc teraz tego że cały czas jest przymulony) .po czym go zdusi i za chwilę około 1...2 sekund wskakuje gwałtownie na poprawne obroty i znowu...
Witam! Może ktoś poradziłby jak można by pozbyć się kodu P0011 w tym silniku, praktycznie wyskakuje od razu po odpaleniu Mam rózne tłumaczenia, raz niewłaściwe ustawienie wałka rozrządu, raz złe działanie regulatora "zmiennych faz rozrzadu" Jakieś sugestie!!!! Pozdrawiam! Auto oczywiscie odpala i jeździ tyle ze świeci się kontrolka
Mylisz sie, akurat ke-motronik już w pewnym stopniu ingeruje we wtrysk, gdyż masz tam elektromagnetyczny regulator ciśnienia wtrysku. Rozrząd mi przeskoczył raz o 2 zęby przez głupotę kumpla i auto chodziło normalnie, tylko nie miało mocy prawie, wiec łyknie to 16V. dopóki zapłon masz dobrze ustawiony i nie występuje spalanie stukowe dopóty te czujniki...
Dlaczego tak szarpie tym silnikiem, masz w ogóle założony nóż? Podstawowa zasada to, nie odpalać silnika bez założonego noża. Drut ze sprężynka, wydaje mi się za długi. Te kłopoty z falowaniem obrotów to wina regulatora a nie gaźnika. Rozrząd jest ustawiony dobrze? Strzelanie do gaźnika wskazuje że, nie. Każda część pochodzi pewnie z innego silnika...
Posiadam Seata Toledo I 1993r 1.8B. Problem jest taki, że podczas jazdy samochód zgasł i nie chce odpalić. Według mnie i mechaników zostało sprawdzone chyba wszystko a auto dalej nie chce odpalić. Sprawdzone zostały świece, które działają ok i iskra jest. Aparat zapłonowy wraz z czujnikiem Halla był sprawdzony w innym samochodzie i bez problemu wszystko...
Czy jest czy nie ma regulatora kąta wtrysku trzeba ustawić statyczny kąt wtrysku, przeważnie przez kręcenie pompą lub kółka pompy. Do tego w dieslu ważne jest ustawienie wałka/wałków rozrządu i dlatego powinno się to robić na blokadach. Nie wiem jaki silnik masz ale pewnie DW8 na pompie lucasa. Jest tylko elektrozawór przestawiający kąt wtrysku, ale...
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
Witam, kupiłem kiedyś kosiarkę samobieżną z silnikiem tecumseh lav 30, a było to z 6 lat temu. Kosiarka była używana, chodziła raz lepiej raz gorzej, w końcu padła, a w zamian została zakupiona inna nowa. Ostatnio mając trochę więcej czasu postanowiłem zająć się nią i rzuciłem ją na warsztat. Silnik został przeze mnie rozebrany na części pierwsze, wymyty...
Witam, Auto tak jak w temacie czyli Vw polo 6N z silnikiem 1.0 o kodzie AER Problem jest taki, że w aucie wypadają zapłony na wolnych obr, śmierdzi wtedy z wydechu paliwem i słychać z wydechu wypadające zapłony, po dodaniu gazu po wyżej 1,5 k rpm auto zaczyna pracować równo. Co zostało sprawdzone: 1. Wymienione świece 2. sprawdzone ustawienie rozrządu...
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
Założyłeś gaz do nie sprawnego auta. Powinieneś mieć pewność przed montażem, to raz, dwa czy jesteś pewien ze auto nie zaczyna chodzić w jednym momencie na dwóch paliwach? Trzy sprawdziłeś czy regulator ciśnienia paliwa, jeśli jest, nie wpuszcza paliwa do kolektora ssącego? Sprawdziłeś ustawienie rozrządu? Metoda zaślepiania wszystkiego co pracuje...
W gaźnikowych takie rzeczy się zdarzały, ale we wtryskowych. Albo wtryskiwacz puszcza paliwo albo regulator ciśnienia. Mogą być złe świece lub dużo nagaru, ale nie musi. Kiedyś byłem świadkiem w Audi 80 na gaźniku silnik pracował po wyłączeniu zapłonu i zdjęciu kabla WN z cewki. Mało tego odbił i pracował w drugą stronę. Powodem był źle ustawiony rozrząd...
Witam, mam problem z VW Lupo 1.0 MPI benzyna+lpg. Samochód odpala na benzynie bez problemu lecz na zimnym silniku po 5/10 sekundach zaczyna sie dusić strzela w dolot, gaśnie, chyba ze trzyma sie go powyżej 3000 obrotów. Na ciepłym nie jest lepiej lecz nie gaśnie, słychać jak wypadaja zapłony. Na lpg jest duzo lepiej, czasem sie przymuli poniżej 3000...
Więc zacznę od początku. Rozsypała sie rolka napinacza paska rozrządu. Niestety wygięło delikatnie zawory i zerwało klin na wałku rozrządu. Po regeneracji głowicy, złożeniu rozrządu, wymianie wszystkich filtrów samochód zapalił. Niestety po zgaszeniu już nie "odezwał". Diagnoza pompa (BOSCH) nie daje ciśnienia na listwę. Usterka- zacięty zaworek zwrotny...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Witam. Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją LPG. Problemy występują i na benzynie i na gazie. Przedstawię sprawę po kolei, być może będzie to istotne dla rozwiązania problemów: --------------------------- --------------------------- Od jakiegoś już czasu: Na benzynie: 1. Wciśnięty pedał gazu, dajmy na to więcej niż 1/3 zakresu, wszystko idealnie,...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Witam! Jakiś czas temu zrobiłem remont silnika w C-360. Zostały wymienione tuleje, tłoki, zregenerowane głowice.Wymieniono też rozpylacze na nowe. Jednak niewiele to zmieniło jesli chodzi o dymienie silnika, jego pracę na wolnych obrotach i jego wkręcanie na obroty. W związku z tym rozebrałem rozrząd, wymieniłem koła rozrządu ( bo miały trochę luzu...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
A wiec, mechanik patrzył na rozrząd. Jest ustawiony co do jednego zabka dokladnie jak na obrazku. Wymieniony został również filtr paliwa i regulator ciśnienia. Auto odpalili ale jest mu ciężko. Na obecna chwile co się dzieje, jazda autem z obrotami do 2200 obr/min jest ok. Powyżej tych obrotów auto wpada w tryb awaryjny czyli stop i mruga silnik. Po...
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Rozrząd i zapłon dobrze ustawiony? Aparat zapłonowy dedykowany do tego silnika? Powinien być z odśrodkowym regulatorem.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
...Witam, Witam ;-) mam takie pytanko - wymienili mi w kadecie nowy wałek rozrządu, regulatory i dzwigienki - silnik chodzi cichutko, lecz nie ma równych obrotów i jak np. na biegu puszcze gaz to mi strasznie szarpie [do momentu wdepnięcia gazu], tudzież jakoś mułowate sie stało. Auto jedzi na gazie i pytanie brzmi czy ...po tej naprawie - jest zwalony...
Witam W tym autku są dwa wałki rozrzadu, ustawiając rozrząd wałek wydechowy - ten z przodu trzeba ustawić na znaku na kole ( znak z napisem out) a wałek ssący na znaku ( znak z napisem in) to bardzo ważne jesli potrzebujesz zdjęc to ci wyśle z ksiązki - one wtedy są przesuniete względem siebie o 90 stopni. Przerabiałem ten temat - miałem kombiaka z...
To jak zgrać punkty na rozrządzie może to jest nie hallo lub też jak ustawić zapłon iskra jest aha zauważyłem że są zalane świeczki . Dodano po 13 może wpływ ma niepodłączony regulator obrotów tzw. UFO Dodano po 13 może wpływ ma niepodłączony regulator obrotów tzw. UFO
Kolego zeimp mam pytanie do ciebie. Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac Palisz głupa czy nie wiem co chcesz osiągnąć. Czytając Twoje posty domyślam się, że wiesz o co kaman. No cóż skoro się czepiasz więc wyjaśnię Ci mój post, że...
Panowie , motorek dwu garowy palił do tej pory bez problemu tzn. na zimno trzeba było nacisnąć przycisk dawki rozruchowej (coś jak w naszych polskich esach) i palił a na ciepło bez problemu gaz podłoga i do przodu . Od jakiegoś czasu coś go popieprzyło , i czy na zimno czy na ciepło trzeba ten przycisk nacisnąć inaczej bełkotał sobie ale nie odpalał...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
aktualnie jest tak: -ciśnienie paliwa ok -rozrząd bez uwag -zawory ..tutaj zagadka-zlecałem sprawdzenie gdzie indziej i podobno ok,a tutaj zonk ,tylko 2 zawory miały odpowiednią szczelinę,reszta 0.2 mm,co jest za mało.Zostały ustawione i na razie spokój,ale jest chłodno ,a jak chłodno to nie stukało,choć przy +8 potrafiło,a teraz nie.Będę dalej obserwował....
17702 termostat-zwarcie do masy 18334 nieznany kod błędu 17843 przekaznik pompy dodatkowego powietrza-zwarcie do masy 17943 nastawnik wałka rozrządu strona 2-zwarcie do masy 17935 nastawnik wałka rozrządu strona 1-zwarcie do masy 17461 nieznany kod błędu 17995 nieznany kod błędu 18012 sterownik silnika uszkodzenie-błąd sporadyczny 17950 czujnik położenia...
Pompa wymieniona. Rozrząd ustawiony i dalej brak ciśnienia na wtryskach. Nie wiem, co dalej. Pisałem już na innym forum; mam 8bar po pompie niskiego, czujniki obrotu wału i wałka rozrządu ok, 3,5V i 12V na regulatorze w pompie wysokiego, wysterowanie 35%, a i tak tylko 10bar na listwie CR. Przy okazji urwany jest dolny czujnik w filtrze paliwa ale to...
Witam Auto odpala na plaka. Jak złapie to chodzi aż do zgaszenia, nie ważne czy ciepły czy zimny bez plaka nie zagada. I auto przerwie przy ok 2500obr obroty spadną do 2200-2300 i ciągnie dalej normalnie. Na postoju także tak robi. Po podłączeniu do kompa były takie błędy: P0190 P0403 P0340 P0230 Po skasowaniu błędów powrócił tylko p0340 Ciśnienie przy...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
Powiem tak, sprawdziłem rozrząd, odprężnik. Używam zewnętrznego prądu zasilanie z auta tylko do prób - nie chcę skończyć świeżego akumulatora. Ponadto auto odpalone celem ochrony regulatora w moto.Ciśnienie sprężania 9.0 a na prądzie z auta 10.0 To co sugerujesz? Za duży pobór na rozruszniku. Nadmieniam że kiedy przymknę gardziel silnik pali i wtedy...
Problem jak w temacie, omówię go szerzej. Po 1 minutowym postoju na światłach , oczywiście na wolnych obrotach, ruszam, dodając delikatnie gazu na 1 biegu , wkręcam go na 1600 - 1800, wciskam sprzęgło puszczając gaz ( to nie laickie stwierdzenie a informacja wykluczająca wasze podejrzenia co do sposobu jazdy ) zmieniam bieg na 2 , obroty w tym czasie...
Prawdopodobnie ktoś zmieniał pasek rozrządu i nie zwracał uwagi zbytnio na koło od napędu urządzeń pomocniczych myśląc, że "podkręci" zapłonem na koniec. A tu niestety zonk, bo zapewne sterownik/komputer nie był zablokowany, więc mechanik "swoje" a komputer "swoje". Wpisz w wyszukiwarkę "timing adjusting Digifant" i powinieneś coś znaleźć. Po Polsku...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Witam mam taki o to problem raczej proszę was o potwierdzenie moich przypuszczeń. Remontowałem silnik a właściwie wszystko co jest w tym ciągniku i po pierwszym rozruch byłem mile zaskoczony pracą silnika ale po jakichś 4 godzinach pracy silnika zaczęły się dziwne szarpnięcia silnika . Na wolnych obrotach tak do 800 jest super powyżej natomiast jest...
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato, po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić...
Witam . Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...