Okazało się, że przestawiony był o dwa ząbki rozrząd na kole regulatora obrotow
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
a wiesz jak ustawić regulator wyprzedzenia faz rozrządu na wałku rozrządu ssącym
W Hondzie jest trochę inne rozwiązanie. Ośkę kupisz u chińczyka, a tak na serio to trzeba dorobić. Jaka jest jej średnica? Jak w tym silniku jest rozwiązany regulator obrotów?
Cały rozrząd zmieniłeś czy tylko regulatory i zawory??
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Niestety nie mam nr-u silnika. Motor jest z regulatorem na wałku wydechowym., 20-zaworowy.
Pewnie jednak przestawiłeś ten rozrząd, trzeba go ustawić "na znaki" Ten regulator obrotów (zębate kółko) złożyłeś dobrze?
przestawiłem to koło w dwie inne pozycje i jest lepiej ale nadal nie pali ciśnienie paliwa podczas zapalania 400atmosfer z regulatorem i około 900 atmosfer na żarówce 21W
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Tak nie sprawdzisz poprawnie, wystarczy naciągnięty łańcuszek rozrządu, albo luz na regulatorze odśrodkowym i już spora różnica.
Miałem na myśli wyraźne zdjęcie zębatki wału, zrobione z góry, bez wałka rozrządu. Spróbuj ustawić tłok maksymalnie u góry a wałek rozrządu tak aby oba zawory były lekko uchylone. Plastikowa turbinka, pełni dwa zadania, smaruje rozbryzgowo silnik i jest równocześnie odśrodkowym regulatorem obrotów. Dźwignia wydaje się być ustawiona prawidłowo. Powinna...
A co tu jest do ustawiania rozrząd na blokady i tyle ewentualnie potem mała korekta kąta wtrysku.
Ponieważ nie jestem znawcą Dodano po 53 Ponieważ nie jestem znawcą w tej kwestii Przeprowadziłeś remont więc pewnie widziałeś regulator obrotów? Zdemontuj pokrywę rozrządu i zobacz czy nie zaciął się wodzik lub nie pękła sprężyna.
Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
Czy jest czy nie ma regulatora kąta wtrysku trzeba ustawić statyczny kąt wtrysku, przeważnie przez kręcenie pompą lub kółka pompy. Do tego w dieslu ważne jest ustawienie wałka/wałków rozrządu i dlatego powinno się to robić na blokadach. Nie wiem jaki silnik masz ale pewnie DW8 na pompie lucasa. Jest tylko elektrozawór przestawiający kąt wtrysku, ale...
Pompę blokuje się tak samo jak 50 milionów pomp Boscha z regulatorem RQ lub RQV !!! Ustawiasz kąt 14 stopni przed OT pierwszego cylindra pompę zablokowaną wstawiasz i zakręcasz śruby mocujące następnie wyciągasz blokadę. i kręcisz 2 obroty wałem sprawdzasz czy położenie blokady zgadza się ze stopniami na kole zamachowym. A tak nawiasem co to za mechanik...
Ja bym na głównym wale zamontował na łożyskach taki wyprofilowany pierścień działający podobnie do rozrządu w samochodzie. Po to na łożyskach żeby mógł ustawić się w zależności od wiatru (przy pomocy jakiegoś ogona czy tam lotki). Przypomina to regulator kąta wtrysku w pompach vp44. Po tej powierzchni poruszają się płynnie na łożyskach „popychacze”...
Dlaczego tak szarpie tym silnikiem, masz w ogóle założony nóż? Podstawowa zasada to, nie odpalać silnika bez założonego noża. Drut ze sprężynka, wydaje mi się za długi. Te kłopoty z falowaniem obrotów to wina regulatora a nie gaźnika. Rozrząd jest ustawiony dobrze? Strzelanie do gaźnika wskazuje że, nie. Każda część pochodzi pewnie z innego silnika...
Powiedz mi jeszcze jak ustawić regulator obrotów, facet przyznał się, że tam coś grzebał. Druga sprawa, na tłoku są napisy, jak go poprawnie założyć? Tak samo pierścienie. Cały silnik był rozebrany w drobny mak, dlatego pytam.
Przy okazji traktor został podstawiony do mechanika dla skontrolowania prawidłowego początku wtrysku. Ten po 2h godzinach walki również stwierdził że jednak coś jest tutaj nie halo... Jego rowiazanie to przestawienie koła pompy o jeden ząbek co pozwoliło ustawić początek wtrysku na pierwszy kołek i zwiększenie zakresu na fasolkach. Wcześniej było to...
...Witam, Witam ;-) mam takie pytanko - wymienili mi w kadecie nowy wałek rozrządu, regulatory i dzwigienki - silnik chodzi cichutko, lecz nie ma równych obrotów i jak np. na biegu puszcze gaz to mi strasznie szarpie [do momentu wdepnięcia gazu], tudzież jakoś mułowate sie stało. Auto jedzi na gazie i pytanie brzmi czy ...po tej naprawie - jest zwalony...
Na kołach zembatych wału i rozrządu są znaki (kropki) , musisz je zgrać ze sobą.Przy okazji sprawdż regulator czy działa. Problem w tym, że na dużym kole ( wałek rozrządu) jest znak. natomiast na małym (wał korbowy) nie ma znaku, natomiast jest widoczny klin, ale nie zgrywa się z znakiem na dużym kole wiec chyba do ustawienia rozrządu nie służy. Jaki...
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Gdzie odłączyć katę przed rurę, tak i tyle? Ma on wpływ na moc i na odpalanie? Rzecz w tym, że jak się rozgrzeje, trochę da mu się buta, idzie zmienić bieg, gdzie odpuści się gaz i wtedy dostaje muła, jakby turbo nie wstawało, nie mam pojęcia. Ma on klapy wirowe, znaczy silniczek jest podłączony, bo test on przeszedł, nie przyciął się nic. Testy SD...
Na zdjęciu widać znak na zębatce walu, właśnie na dziesiątym zębie. Rozrząd, wydaje się być prawidłowo ustawiony. Sprawdzałeś tą mijankę zaworów, o której pisałem?
Były dwie wersje pomp. Z podciśnieniowym zwiększaniem dawki mają nad regulatorem obrotów siłownik z membramą która wyciągała listwę o kilka stopni. Zwykły tekalan podłączony z tego siłownika do kolektora ssącego. W momencie rozruchu lub gwałtownego przyśpieszania podciąga listwę pompy. Te pompy do gaszenia miały zwykły siłownik pneumatyczny który po...
To jak zgrać punkty na rozrządzie może to jest nie hallo lub też jak ustawić zapłon iskra jest aha zauważyłem że są zalane świeczki . Dodano po 13 może wpływ ma niepodłączony regulator obrotów tzw. UFO Dodano po 13 może wpływ ma niepodłączony regulator obrotów tzw. UFO
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Kolego zeimp mam pytanie do ciebie. Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac Palisz głupa czy nie wiem co chcesz osiągnąć. Czytając Twoje posty domyślam się, że wiesz o co kaman. No cóż skoro się czepiasz więc wyjaśnię Ci mój post, że...
Tak prosto się nie da,to jest system "Digifant" dla utrzymania obrotów biegu jałowego komputer steruje czasem wtrysku i zapłonem i regulatorem biegu jałowego.Jeżeli potencjometr do ustalenia CO żle stoi,sonda lambda pracuje w innym zakresie integratora sondy. Do ustawienia poprawnie zapłonu należy zablokować regulację zapłonu przez komputer.To już jest...
Witam wszystkich forumowiczów! Napotkałem się na problem spalania stukowego w samochodzie Peugeot 205 z silnikiem TU9 zasilanego gaźnikiem Solex 34 PBISA 16. Ze względu na uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, wymieniłem go na używany (w pełni sprawny) z aparatu o takim samym numerze. Po wymianie słychać spalanie stukowe pomimo prawidłowo ustawionego...
Witam W tym autku są dwa wałki rozrzadu, ustawiając rozrząd wałek wydechowy - ten z przodu trzeba ustawić na znaku na kole ( znak z napisem out) a wałek ssący na znaku ( znak z napisem in) to bardzo ważne jesli potrzebujesz zdjęc to ci wyśle z ksiązki - one wtedy są przesuniete względem siebie o 90 stopni. Przerabiałem ten temat - miałem kombiaka z...
Bardzo felerny napinacz łańcucha , odkręć klapkę okienka i sprawdź jaki luz ma napinacz , sprawdzić ustawienie rozrządu . Na moje bolec ustalający na regulatorze ścięty i lata jak świnia w patyku .
Wygląda to na przestawienie paska rozrządu o ząb na któryms z wałków Sprawdz ustawienie. Często przyczyną jest uszkodzenie regulatora zmiennych faz rozrządu na lewym wałku lub przestawienie tego regulatora jeśli twój silnik to V16 DOHC i posiada ten regulator. (np. fiat barchetta). Prawdopodobnie nie ma tam znaków, więc jak ustawisz wał korbowy na 0...
Rozrząd ustawiłeś na znaki czy tak "na oko" :D
Panowie , motorek dwu garowy palił do tej pory bez problemu tzn. na zimno trzeba było nacisnąć przycisk dawki rozruchowej (coś jak w naszych polskich esach) i palił a na ciepło bez problemu gaz podłoga i do przodu . Od jakiegoś czasu coś go popieprzyło , i czy na zimno czy na ciepło trzeba ten przycisk nacisnąć inaczej bełkotał sobie ale nie odpalał...
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Witam! Może ktoś poradziłby jak można by pozbyć się kodu P0011 w tym silniku, praktycznie wyskakuje od razu po odpaleniu Mam rózne tłumaczenia, raz niewłaściwe ustawienie wałka rozrządu, raz złe działanie regulatora "zmiennych faz rozrzadu" Jakieś sugestie!!!! Pozdrawiam! Auto oczywiscie odpala i jeździ tyle ze świeci się kontrolka
Witam!!! Mam problem z swoim golfikiem A mianowicie jak odpalam zimnego wszystko jest ok. Jak się trochę pojeździ i złapie temp. od razu odpali. Ale jak postoi 10 min to trzeba go długo kręcić i dodać gazu aby odpalił. Jak odpali wszystko jest wzorowo. Silnik po remoncie. Wymienione świece, przewody, przepustnica, czujniki temperatury cieczy, rozrządu...
Na zębatce rozrządu jest i trudno go przeoczyć.J Teraz wał, pewnie znak starł. Jeżeli, zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina, to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym zębie (licząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i musi on pokrywać się ze znakiem na kole rozrządu. Jeżeli już ustawisz rozrząd to sprawdź...
Niepotrzebnie rozbierałeś silnik, teraz pewnie będą problemy z ustawieniem zaworów. Jeżeli ustawisz silnik kołem magnesowym do dołu to regulator sam ustawi się w odpowiedniej pozycji i po założeniu misy olejowej drucik będzie tam gdzie powinien. Złóż silnik i zwiększaj stopniowo kąt na regulatorze aż będzie dobrze, jeżeli wypadło Ci koło rozrządu to...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Auto brata. Sugerował się wpisami z książki serwisowej i to był jego błąd. Auto od pierwszego właściciela z Niemiec. Co do czujnika ma tylko czujnik wałka rozrządu. Na pompie nie ma. Jest tylko regulator. Nie wiem dlaczego ustawienie pompy ma znaczenie no ale ma w tym przypadku mimo braku czujnika.
Cześć, Mam problem z Golfem 1.4 TSI, CAVD. Za wysokie ciśnienie paliwa - podaje na listwę 140-150 barów. Podmienione: 1. Pompa wysokiego ciśnienia 2. Czujnik ciśnienia na listwie 3. Regulator ciśnienia na pompie 4. ECU 5. Czujnik położenia wałka rozrządu Rozrząd kompletny wymieniony - ustawienie sprawdzane 4 razy, jest prawidłowo. Ciśnienie sprężania...
Witam, Kolego na początek musimy zapanować nad chaosem ;) Po kolei metodycznie nie na oślep i po trochu bo potem to będzie trzeba chirurga nie mechanika. 1. Takie objawy może dawać : a) zła regulacja składu mieszanki - trudne do określenia domowym sposobem b) lewe powietrze - bierzesz auto star, Plak inny spray łatwo palny i psikasz po gaźniku na odpalonym...
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
Założyłeś gaz do nie sprawnego auta. Powinieneś mieć pewność przed montażem, to raz, dwa czy jesteś pewien ze auto nie zaczyna chodzić w jednym momencie na dwóch paliwach? Trzy sprawdziłeś czy regulator ciśnienia paliwa, jeśli jest, nie wpuszcza paliwa do kolektora ssącego? Sprawdziłeś ustawienie rozrządu? Metoda zaślepiania wszystkiego co pracuje na...
Rozrząd i zapłon dobrze ustawiony? Aparat zapłonowy dedykowany do tego silnika? Powinien być z odśrodkowym regulatorem.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
Witam, kupiłem kiedyś kosiarkę samobieżną z silnikiem tecumseh lav 30, a było to z 6 lat temu. Kosiarka była używana, chodziła raz lepiej raz gorzej, w końcu padła, a w zamian została zakupiona inna nowa. Ostatnio mając trochę więcej czasu postanowiłem zająć się nią i rzuciłem ją na warsztat. Silnik został przeze mnie rozebrany na części pierwsze, wymyty...
Wywalasz stary regulator. B+ podpinasz pod główny kabel(rozrusznik) a D+ pod kontrolkę, i do plusa na stacyjce. Jak masz oczywiście alternator z regulatorem napięcia Dodano po 1 Z czego masz ten alternator? Jakie są na nim oznaczenia ?
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Mam problem z porannym odpalaniem silnika Fiata 1.9 jtd o mocy 115km. Mimo że czas pracy rozrusznika nigdy nie przekracza 1 - 1,5 sekundy czasami silnik odpala "brzydko". Zazwyczaj łapie zdecydowanie na wszystkie gary z takim uderzeniem i od razu chodzi. Zdarza się jednak że tego uderzenia nie ma, silnik przez chwilę "przebiera", zatelepie budą i dopiero...
A czy podczas kręcenia silnikiem na rozruchu wydobywał się dym z rury,ja mam ten sam silnik i nie mogę dać rady zmieniłem pompę czujnik polozenia wału rozrząd ustawiony idealnie ,auto chodzi ale tylko na plaku No a jakie ciśnienie na listwie? Wysterowanie regulatora ciśnienia jest? Opisz co zrobiłeś i co sprawdziłeś.
.... Dziwna była jedna awaria bo padły świece - od tak przy którymś odpaleniu nie miały praktycznie iskry, dwie na raz... Nie takie dziwne, jesli masz podwojna cewke. Swiece sa w szeregu, wiec gdy jedna ma przerwe, druga nie moze miec iskry. ... Dziwnym było też, że ustawiłem zapłon idealnie na kreskę jak powinien być, a przy następnym odpaleniu w...
Powiem Ci tak chyba ten rozrząd 100 razy rozebrałam i składałem na rożne możliwe sposoby, chodź minęło juz tyle czasu to z zamkniętymi oczami bym ten rozrząd złożył heheh. Czujnik miałem drugi i tez błąd wywalało a silnikiem jak telepalo tak telepalo. Robiłem dużo samochodów ale ten jako jedyny w moich poczynaniach mnie przerósł, juz miałem ochotę włożyć...
Witam, mam problem z VW Lupo 1.0 MPI benzyna+lpg. Samochód odpala na benzynie bez problemu lecz na zimnym silniku po 5/10 sekundach zaczyna sie dusić strzela w dolot, gaśnie, chyba ze trzyma sie go powyżej 3000 obrotów. Na ciepłym nie jest lepiej lecz nie gaśnie, słychać jak wypadaja zapłony. Na lpg jest duzo lepiej, czasem sie przymuli poniżej 3000...
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Odkręcić misę olejową, czyli rozpołowić silnik. Wylej olej, wyczyść dokładnie oś wału, odkręć śruby, obróć silnik kołem magnesowym do dołu i powoli zdejmuj misę. Rozrząd jest napędzany paskiem zębatym, ale gdy będziesz uważał przy zdejmowaniu misy nic nie powinno się przestawić. Ponowne ustawienie jest bardzo proste. Na rysunku jest zaznaczony mechanizm...
Myślę że regulator jest źle podłączony. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.pl/1862460800_1... Dodano po 1 Teraz skuter w ogóle nie odpala :( nie wiem co mogło się stać. Kompresja jest iskra też i paliwo również. Rozrząd ustawiony zawory tez a palić nie chce.
Witam Auto odpala na plaka. Jak złapie to chodzi aż do zgaszenia, nie ważne czy ciepły czy zimny bez plaka nie zagada. I auto przerwie przy ok 2500obr obroty spadną do 2200-2300 i ciągnie dalej normalnie. Na postoju także tak robi. Po podłączeniu do kompa były takie błędy: P0190 P0403 P0340 P0230 Po skasowaniu błędów powrócił tylko p0340 Ciśnienie przy...
Padały tam pompy wysokiego cisnienia i był recall na nie. Ponadto padały regulatory cisnienia w zbiorniku. Masz miec 5 bar na pompie podającej. Sprawdź ustawienie rozrzadu i naciag łancucha. kolega chyba nie czytał od początku. zarówno czujniki jak i ciśnienie sprawdzone. a rozrząd nowy. niemniej jednak myślę, że jedyny i słuszny trop to stały błąd...
Witam . Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Błąd 17748 oznacza brak synchronizacji lub uszkodzenie któregoś z czujników wału lub wałka. Ustawienie rozrządu sprawdzone, jest ok. Łańcuch nie chodzi głośno i jest ustawiony prawidłowo. Czujniki wału i wałka podmieniane z pracującego auta i nic to nie zmienia. Łańcuch z napinaczem został wymieniony w tym aucie, ale problem pojawił się dopiero po jakimś...
Witam, Auto tak jak w temacie czyli Vw polo 6N z silnikiem 1.0 o kodzie AER Problem jest taki, że w aucie wypadają zapłony na wolnych obr, śmierdzi wtedy z wydechu paliwem i słychać z wydechu wypadające zapłony, po dodaniu gazu po wyżej 1,5 k rpm auto zaczyna pracować równo. Co zostało sprawdzone: 1. Wymienione świece 2. sprawdzone ustawienie rozrządu...
Do przestawienie regulatora kąta wtrysku wymagane jest ciśnienie wewnętrze pompy. Tak samo wtrysk sterujący musi być sprawny bo to on jest sygnałem odniesienia (zwrotnym) że kąt jest przestawiany wg tego co żąda ECU. Jak masz VCDS to możesz wykonać test nastawnika. To że rozrząd ustawiony na blokady ok ,ale czasem z racji wieku pompy i wtryskiwaczy...
Wtryski po regeneracji, dałem je jeszcze do innego zakładu na sprawdzenie czy dobrze zrobione. Dzisiaj odebrałem i odpowiedź brzmiała że wtryskiwacze w porządku. Sprawdziłem ustawienie rozrządu wszystko ok. Zastanawia mnie tylko to ciśnienie paliwa na biegu jałowym ponieważ wydaje mi się zbyt niskie ok 220bar. Momentami spada poniżej 200bar. Myślę że...
Rozebrałem wczoraj silnik jeszcze raz i był zatkany spływ oleju w bolku silnika i do tego jeszcze jeden w obudowie wałków rozrządu do tego kupiłem jeszcze samo regulatory bo mi się nie podobały i głowice sprawdziłem jeszcze raz zawory szczelne i podocierane i morz niech ktoś podrzuci co jeszcze sprawdzić przy składaniu bo nie mam ochoty rozbierać tego...
Witam. Zapewne taki temat już gdzieś się pojawił, albo podobny z tym że u mnie jest troszkę inaczej chyba. Przed zimą autko ( Megane 1 Coupe 1.6 16v k4m +lpg) dostało nowy rozrząd. Podczas wymiany znajomy mechanik zadzwonił do mnie że stary rozrząd miałem przestawiony o 1 ząbek, i oni go ustawiają wedle znaków tak jak ma być. Po wszystkim silnik ok..pali...
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
. Rozrząd juz ustawilem. Udało mi się dojsc do tego ze jak odepne kostke z regulatora cisnienia to paliwo dochodzi na wtryski a jak jest podpieta to nie idzie. Na odpietej ani wpietej nie pali. Sprawdzalem jakie jest napiecie na tryskiwaczach i nic niepokazuje Do tego przestalo dzialac polaczenie z obd. Obstawiam ze jednak sterownik padl :/
Witam, w książce pisze cos takiego ,,Ręką obracac regulator połozenia wału rozrządu zaworów ssących w kierunku zgodnym z normalnym kierunkiem obracania się wału rozrządu aż do jego zatrzymania się ,a nastepnie załorzyc łancuch.,, i przed nałożeniem łańcucha wykręc napinacz ten przy alternatorze bo inaczej nie da sie załozyc łancucha rozrządu na koła...
Witam wszystkich, postaram się jak najkrócej. Kupiłem quada który długo stał jak się okazało kupiłem złom. Quad po odpaleniu i zagrzaniu się kopcił z odmy do tego jak napotkał lekki opór przygasał do przodu do tyłu zaś zbierał sie dużo dużo lepiej. Pomiar kompresji (chińskim miernikiem) 6 bar, teraz co zrobiłem: 1. Wymiana tłoka, pierścieni, sworzeń,głowica,...
Stroboskop STB-1 przeznaczony do ustawiania czasu zapłonu w samochodach. Prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest niezwykle ważne, gdyż parametr ten ma wpływ na zużycie paliwa, moc oraz parametry środowiskowe silnika. Pozwalają w prosty, szybki i sprawny sposób sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, sprawdzić działanie regulatorów...
Rozumiem że stan silnika jest dobry ( świece żarowe grzeją ,jest odpowiednie ciśnienie sprężania, rozrząd ustawiony prawidłowo, początek wtrysku prawidłowy i wtryskiwacze sprawne, filtry paliwa i powietrza wymienione oraz jest paliwo w zbiorniku ) , to przyczyną takiego zachowania może być regulator w pompie. Więc takie dumanie nie wiele da - albo pompa...
1/ zdjęcie po lewej To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki. 2/ zdjęcie środkowe Te "zawory"...
A wiec, mechanik patrzył na rozrząd. Jest ustawiony co do jednego zabka dokladnie jak na obrazku. Wymieniony został również filtr paliwa i regulator ciśnienia. Auto odpalili ale jest mu ciężko. Na obecna chwile co się dzieje, jazda autem z obrotami do 2200 obr/min jest ok. Powyżej tych obrotów auto wpada w tryb awaryjny czyli stop i mruga silnik. Po...
Układ paliwowy szczelny, wszystkie świece czarne.Ciśnienia regulatora nie mierzyłem bo nie mam sprzętu.Po zdjęciu wężyka na powrocie w trakcie pracy leci paliwo i to dość obficie. Rozrząd sprawdzony-ustawiony dobrze, zapłon elektroniczny bez regulacji.Próbuję znaleźć inny zawór powrotny i go wymienić ale na razie nie znalazłem. Jeszcze jedno: kiedy...
Witaj i dziękuję za odpowiedź. Po rozebraniu przodu okazało się, że regulator jest w porządku. Ktoś kto przede mną grzebał w silniku najprawdopodobniej wyciągał pompkę i nie ustawił listwy i dźwigienki na pompce na znakach. Tak to sobie tłumaczę. Maszyna stała z jakimś problemem i zabierało się za nią już pare osób z doskoku, ale to było zawsze tak,...
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
Witam, mam problem jak w temacie a mianowicie maluszek podczas jazdy lub postoju po odjęciu gazu gaśnie a gdy nim jadę to po puszczeniu pedału szarpie lub zgaśnie , niezawsze się tak robi ale ostatnio coraz częściej.Dodam jeszcze że gdy dodaję gazu to ładnie wkręca się na obroty i wtedy nie przerywa , spadku mocy też niezauważyłem.Zrobiłem taki eksperyment...
Posiadam Seata Toledo I 1993r 1.8B. Problem jest taki, że podczas jazdy samochód zgasł i nie chce odpalić. Według mnie i mechaników zostało sprawdzone chyba wszystko a auto dalej nie chce odpalić. Sprawdzone zostały świece, które działają ok i iskra jest. Aparat zapłonowy wraz z czujnikiem Halla był sprawdzony w innym samochodzie i bez problemu wszystko...
Zamontowałem wszystkie elementy ( te które wcześniej wyjąłem z rozrządu ) Sytuacja jest następująca : Programator chodzi na programie 3 - płukanie, wirowanie, natomiast na programie zasadniczym 2 i 5 Pralka nabiera wodę, termostat działa bo woda jest podgrzewana do temperatury jaką ustawiłem , natomiast cewka przekaźnika cały czas jest pod napięciem...
Z wymianą łańcuchów to chwilowo nie będę szalał . Żebym wiedział jak to jest z regulacją kąta w pompie przez ten elektromagnes na dole pompy. Czy na mechanizmie reg. jest sprężyna i elektromagnes ciągnie tylko w jedną stronę, a jak puszcza to sprężyna cofa? To coś bym mógł wykluczyć lub nie. Skoro na odczycie zakres jest od 1 do 9 to jak było by ok....
Mylisz sie, akurat ke-motronik już w pewnym stopniu ingeruje we wtrysk, gdyż masz tam elektromagnetyczny regulator ciśnienia wtrysku. Rozrząd mi przeskoczył raz o 2 zęby przez głupotę kumpla i auto chodziło normalnie, tylko nie miało mocy prawie, wiec łyknie to 16V. dopóki zapłon masz dobrze ustawiony i nie występuje spalanie stukowe dopóty te czujniki...
Witam Początkowo problem wydawał się dosyć prosty ale jednak tak nie jest. W niedługim czasie spora ilość benzyny jest w oleju silnikowym. Czujnik temperatury zasysanego powietrza - ok Czujnik temperatury płynu chłodzącego - ok Map w sterowniku oraz przewody podciśnieniowe - ok Potencjometr przepustnicy- ok Ciśnienie paliwa - ok Regulator ciśnienia...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Kolego sam zacząłem ten temat ale brak konkretów. W moim citroenie zszedłem ze spalaniem do 9 litrów , praca żmudna lecz z efektami. Proponuje na początek wymienić termostat ,po wymianie u mnie urwałem około 2,5 litra. potem sprawdź czujnik powietrza zasysanego i czujnik cieczy. Dalej posprawdzaj wszystkie wężyki ,dziura w którymś z nich to kolejne...
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Witam. Kupiłem niedawno pumę 1,4 16V ZETEC-S 98r 100k przebiegu, jeszcze ciepła a już same z nią problemy. Auto jak jest zimne to bardzo ciężko zapala, trzeba kręcić praktycznie do wyczerpania akumulatora wtedy może zaskoczy a może nie. Dodatkowo jak już odpali pływają obroty, Na zimnym kiedy są podwyższone nie jest to tak odczuwalne, dopiero jak się...
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
Witam Panowie, podłączę się pod temat gdyż mam taki sam problem, auto po dłuższym postoju bardzo ciężko odpala, zachowuje się tak jakby było mało paliwa. Trzeba kilka razy kręcić, załapuje, gaśnie, dopiero po kilku razach zaczyna chodzić poprawnie. Na ciepłym silniku odpala bez problemu, postoi ze 2-3 godziny i znowu to samo. Do tej pory wymienione...
Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K. Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić. Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko...
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
ustawić rozrząd wałek rozrząd mercedes ustawić rozrząd ustawić rozrząd mercedes
excel makro zmiana wartość świecą diody laptopie astra czyszczenie przepustnicy
Naprawa przycisku zasilania w Dell Latitude E6540 Szumy i trzaski w lewym kanale Sony TA-E2000ESD