Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu padł, a konkretnie jego membrana.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Chciałbym przedstawić jeden z możliwych sposobów wykonania cyfrowego regulatora PID Przestawiony regulator nie ma konkretnego zastosowania , to do czego zostanie wykorzystany zależy od czytelnika. Opis regulatora kieruję do osób które zaczynają przygodę z automatyką i układami regulacji. Spróbowałem wyjaśnić jak działa cyfrowy regulator PID, czemu ich...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
Tak, przełamanie przewodów to była typowa przyczyna gubienia iskry. Drugą z nich były uszkadzające się moduły zapłonowe, było produkowanych kilka modeli w których każdy miał swoją typową przyczynę usterki. W programie Usterka wszyscy chcieli wymieniać moduły. Był też odcinek z instalacją gazową, gaziarze kombinowali z zatykaniem dolotu, zmienianiem...
W Junakach M 07 / M 10 jest bardzo duzy problem ze zwiekszeniem stopnia sprezania, poniewaz glowica silnika zostala opracowana do pojemnosci skokowej 450 - 500 cc i ma bardzo duza i 'gleboka' komore spalania - wymagajaca 'splycenia / sfrezowania' nawet o 6 - 8 mm. Skutkiem tego nawet przy pojemnosci 350 - tlok [ fabrycznie i tak juz dosc wysoki ], musi...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
a co drodzy koledzy powiecie na uskodzony Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (UFO). czy w moim aucie jest wogóle cos takiego. bo od kiedy stoi nie mialem czasu sprawdzic
jak zmienne fazy masz na obu wałkach to normalne. To ruch regulatora. Najprawdopodobniej obroty się paprają przez złe ustawienie regulatorów. Regulatory działają na zasadzie wyprzedzania działania wałków w stosunku do położenia tłoka, to tak jak regulator wyprzedzenia zapłonu- tylko do przodu.
Do sprawdzenia sonda lambda i regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
Witam Podobne objawy miałem w swoim uniaku. Winą był podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłony. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.
Masz na 90 % uszkopdzony regulator wyprzedzenia konta wtrysku !!!! Czy ta pompa steruje elektronika ???? Pozdrawiam.
a wiesz jak ustawić regulator wyprzedzenia faz rozrządu na wałku rozrządu ssącym
A moze by tak spprawdzić ustawienie zapłonu, i jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu?
Błędna metoda. Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego osiągnie najwyższe obroty przy kącie wyprzedzenia rzędu 20–30° przed GMP, co spowoduje że silnika będzie ciężko uruchomić. Jeżeli tak drastyczne zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu poprawia osiągi silnika, przestaje kichać w gaźnik i strzelać w wydech, to oznacza że regulator odśrodkowy...
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
Wtyczkę z Halla zdejmij czy nie są zaśniedziałe styki,ewentualnie regulator wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym jest uszkodzony lub Hall uszkodzony.
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Morze to być podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu tzw. "UFO" miałem coś podobnego w swoim uniaku ale wównie dobrze może to być coś innego ale rade sprawdzić to ufo Pozdrawiam
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
Jak dla mnie to "twardo " chodzi ten silnik przy przegazowce tak jakby zaplon jednak byl za wczesny .Kolega mial podobnie w uniaku ktos dal aparat na maks wyprzedzenia i przy przegazowce byl dzwiek podobny .Tam jest jakis regulator wyprzedzenia odsrodkowy i podcisnieniowy?
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
By optymalnie wysterować ogrzewaniem podłogówki, polecamy ustawienie jednej stałej temperatury pomieszczenia na całą dobę. Bo tak jak tu było już wspomniane, bezwładność instalacji jest duża. Natomiast wyprzedzenie grzania, czyli automatyczne włączanie wcześniejsze by osiągnąć temperaturę zadaną o godzinach zaprogramowanych w wypadku podłogówki nie...
Tak że buduję ten moduł. Nie wiem jak to jest w MZ, ale może można by było wkleić gdzieś odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu? I po zabawie. Nie znam się na budowie silnika MZ i może być to w ogóle nierealne.
Kolejne testy i wykryłem, że jest uszkodzony podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zastanawiam sie tylko, czy ustawienie zapłonu może mieć aż takie znaczenie przy spalaniu i mocy, bo tej też mu brakuje....
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Możesz jeszcze sprawdzić podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ? W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
Jeśli masz tam podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, to pamiętaj żeby go odłączyć przed ustawianiem zapłonu.
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Do Meteo33: Na tym zdjeciu jest isuzu (dti), a dtl to oplowski silnik. http://obrazki.elektroda.pl/9140378200_1... Też mam podobny problem co w temacie, ale nie mam wycieków, nie zapowietrza się (nie puszcz jasnych dymków, bdb odpala nawet w -20), regulator wyprzedzenia kata wtrysku działa (zmiana obrotów po odłączeniu podciśnienia),...
MarioRz a co ja napisałem jak nie regulator wyprzedzenia wtrysku :| a silnik jest endura-DE a niepamiętam co było ostatnio wymienione dlatego że to niejest mój samochód !! tylko dziadka a wymiana był robiona właśnie przez dziadka w serwisie forda gdzieś chen daleko w polsce
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
sprawdź 'UFO' - podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu, na bank będzie nieszczelny. druga rzecz to Tzw. moduł zapłonowy, też warto mu sie przyjrzeć
regulator wyprzedzenia zapłonu regulator kąta wyprzedzenia regulator wyprzedzenia wtrysku
koszt wymian sprząc kaloryfer zimny odbiornik częstotliwość wzorcowy
transformator standby yamaha transformator standby yamaha
Silnik gaśnie po włączeniu świateł drogowych - przyczyny i rozwiązania Czy każda sprężarka spiralna działa z miękkim startem?