Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
Witam! Posiadam silnik z zapłonem stykowym zrobiłem do niego moduł zapłonowy na tranzystorach... Chciałbym dorobić jeszcze przystawkę cos typu OK-1 firmy Digitech <korektor oktanowy>. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć schematu czy mógłby ktoś wstawić schematu takich przystawek do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Ok, thx :) Popytam !!! Dodano po 20 Na forum F&F podali [url=]Ten adres jest to stronka Digitecha oferującego elektroniczne układy zapłonowe do samochodów, motocykli i nie tylko. Można również znaleźć to czego ja szukałem, czyli regulatory kąta wyprzedzenia zapłonu. Podaje tą stronke dla wiadomości innych zainteresowanych :)
Chciałbym przedstawić jeden z możliwych sposobów wykonania cyfrowego regulatora PID Przestawiony regulator nie ma konkretnego zastosowania , to do czego zostanie wykorzystany zależy od czytelnika. Opis regulatora kieruję do osób które zaczynają przygodę z automatyką i układami regulacji. Spróbowałem wyjaśnić jak działa cyfrowy regulator PID, czemu ich...
Witam ten silnik to chyba DSC9 Dodano po 48 W czym to siedzi masz numer silnika? Dodano po 25 Na początek tu masz wytyczne do pomp wtryskowych kąt wyprzedzenia w zależności od pompy i regulatora.
Szanowny kolega S95 chyba przeoczył informację o tym że regulatory OMRON-a które same sobie dobierają parametry bazują na zmodyfikowanej metodzie Zieglera - Nicholsa więc robienie tego jeszcze raz mija się z celem. Wydawało mi się że zapytanie dotyczyło jak dobrać takie nastawy a odpowiedz "bazując na moim doświadczeniu zawodowym" -niewątpliwie ogromnym-...
Witam, potrzebuje odpowiedzi na pytania: 1. Zilustruj graficznie jak obliczyć czas wyprzedzenia, całkowania, zdwojenia regulatora 2. Jak regulator P/I/D zareaguje na sygnał zakłócenia, a jak na zmianę sygnału zadanego? 3. Uzasadnij w sposób analityczny i graficzny, że w układzie regulacji z regulatorem typu P uchyb regulacji jest odwrotnie proporcjonalny...
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
....Bo tak się steruje silnikami w układach w których się oszczędza energię.... Ale w tym przypadku energii się nie oszczędza. ....Wykrywanie zera to najprymitywniejsza metoda... Ale skuteczna i co najważniejsze prosta w realizacji. A przekładając to na ludzki język, im mniej elementów tym mniejsza waga regulatora. A o to w tym głównie chodzi. ....tylko...
Weźmy na przykład taki układ: 1 zbiornik z wodą który jest ogrzewany przez grzałkę. Regulatorem PID sterujesz mocą tej grzałki gdzie feedback masz poprzez czujnik temperatury w zbiorniku. Dodatkowo przez ten zbiornik przepływa woda (wlot, wylot) o jakiejś innej (zazwyczaj mniejszej temperaturze). Układ taki ma dużą bezwładność (woda w buforze) i czujnik...
By optymalnie wysterować ogrzewaniem podłogówki, polecamy ustawienie jednej stałej temperatury pomieszczenia na całą dobę. Bo tak jak tu było już wspomniane, bezwładność instalacji jest duża. Natomiast wyprzedzenie grzania, czyli automatyczne włączanie wcześniejsze by osiągnąć temperaturę zadaną o godzinach zaprogramowanych w wypadku podłogówki nie...
Zadanie 1. Na wejście regulatora PI o wzmocnieniu Kp=2 i czasie zdwojenia Ti=2 podawany jest sygnał jak na rysunku A. Narysuj odpowiedź regulatora na rysunku B. Jak widzicie na rysunku B wykonałem połowe zadania (wzmocnienie Kp=2). Jednak nie umiem narysować czasu zdwojenia Ti=2. Zadanie 2. Na wejście regulatora PD o wzmocnieniu Kp=2 i czasie wyprzedzenia...
Witam Mam problem z wyprzedzeniem zapłonu w Passacie '93 silnik VR6 (sterownik 68 pinów) Objawia sie tym, że jak chcę przyśpieszyć to chwilowo dostaje osłabienia i nie zwiększa obrotów po czym zaczyna przyśpieszać. Dzieje się tak w okolicy 1300 - 2000 obrotów. Podczas jazdy ze stałymi obrotami objawia się to czasem tzw. bujaniem. Bardzo nieprzyjemny...
Wyprzedzenie zapłonu, 3 mm przed GMP. To jest kąt statyczny jak rozumiem. Od czegoś trzeba zacząć teraz tylko na jakim wyprzedzeniu się charakterystyka kończy? O gotowej krzywej to zapewne można zapomnieć. Jako że skok tłoka wynosi 65 mm to w przybliżeniu daje nam to 21 stopni, od tego punktu zaczynam wg serwisówki jest to kąt dla 1000obr/min, tylko...
Myślę że zaprogramowane godziny grzania dobowe plus z wyprzedzeniem tygodniowym to wszystko co mi potrzebne Dodano po 12 Mi zależy aby móc ustawić z wyprzedzeniem temperaturę w zależności od pory dnia. No i jakiś termometr przenośny aby wstawić go w jednym z pokoi
Ok zrobiłem jak poleciliście ładnie odpalał nie kopcił wszystko gitara poza tym ze po drodze skalania miałem jeszcze trochę pracy , i okazało się ze te kapsle - brok male z tylu głowicy i duże z przodu zaczęły przeciekać , musiałem ściągnąć znów rozrząd pompę itd, okazało się ze po oczyszczeniu pompy zaczęło cieknąć paliwo z tej okrągłej obudowy do...
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
Źródło ciepła - pompa ciepła. Wiadomo, że nie obsługuje stref. Co chcesz osiągnąć sterując strefami? Podstawą sterowania podłogówek jest regulacja pogodowa (krzywa grzewcza) oraz regulacja przepływów rotametrami. Wszelkie dodatkowe regulacje pokojowe bez pomiaru temperatury podłogi tylko pogarszają regulację pogodową. Regulacja strefowa jest przydatna...
Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe...
Cześć! Kolektor T11 podłączasz na bramkę Q2, ....hm..ale jak nie masz opisu do tego Simensa, to odpuść sobie ten schemat. A nie możesz tego regulatora wykorzystać od Poloneza, albo od 126p? Gdzieś miałem schemat od ukł zapl Poloneza. A jaką sprawność udało Ci się osiągnąć? Masz już jakieś efekty? Pozdrawiam
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
Chodzi mi właśnie o wnioski na temat tego układu. Czy może on mieć jakies fizyczne zastosowanie, np. regulacja temperatury? I za co odpowiada regulator PD w tym układzie, ale na to pytanie już mi częściowo odpowiedziałes. Czyli jeśli czlon różniczkujący nic nie robi to w takim wypadku człon proporcjonalny tego regulatora jest odpowiedzialny za taki...
No dokładnie- chodzi jednak o to, że na biegu jałowym podciśnienie w strefie podłączenia wężyka biegnącego do aparatu powinno być prawie zerowe. Natomiast w kolektorze ssącym jest wtedy największe.Regulując wstępny kąt wyprzedzenia na biegu jałowym nie powinno więc być różnicy czy wężyk jest założony czy zdjęty. Jeżeli po założeniu wężyka wzrasta kąt...
Witam, Witam, realizuje prace inżynierską, a mianowicie, za pomocą sterownika plc będę sterował grzałką (zrealizowaną z oporników), która to będzie ogrzewać pomieszczenie makietę o wymiarach 30x30x30 wykonana z drewna. Do sterownika będzie podpięty również pt 100. Chciałem zrealizować regulator pid. Ponieważ ubogą wersje regulatora dwustanowego już...
Witam W regulatorze PID są parametry: kp – wzmocnienie proporcjonalne ,Ti – czas zdwojenia, Td – czas wyprzedzenia i można je wyznaczyć np. metodą Z-N wszystko jasne, natomiast mam algorytm regulatora dyskretnego PID i parametry jakie należy wpisać do niego to wzmocnienie członu proporcjonalnego, wzmocnienie członu całkowego i wzmocnienie...
Aby osiągnąć wartość zadaną musisz wpływać na obiekt wartością odwrotnie proporcjonalną do wartości rzeczywistej z określonym wzmocnieniem i wyprzedzeniem/opóżnieniem. Postaraj się narysować układ blokowy regulatora wraz z węzłami sumacyjnymi wz,wo blokami P, I, D oraz sprzężeniem zwrotnym oddziaływujacym na obiekt (wózek ). Aby stosować blok różniczkowy...
Im wyższe obroty tym zapłon powinien być przyspieszony do pewnej granicy, gdyż dalsze zwiększanie KWZ spowoduje pogorszenie pracy silnika. W nowszych konstrukcjach stosuje się to ze względu na lepsze spalanie m.p.p. i łatwiejszy rozruch silnika. Skutki działania są takie same jak w regulatorach (podciśnieniowym, odśrodkowym) KWZ w samochodach. W "tuningowych"...
Powiem szczerze , że nie mam doświdczenia z podciśnieniowym regulatorem.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Odpowiedziałem sobie na to pytanie oglądając koła zamachowe do UNO na jednym z portali aukcyjnych. Rzeczywiście jest na nim nacięcie do kalibracji kąta ustawienia zapłonu, ale proponuję je poprawić kredą zanim się włączy silnik. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 2 st. przy odpiętym wężyku regulatora podciśnienia. Po podłączeniu go kąt wyprzedzenia...
jack63 mógłbyś podać link do Twoich postów odnośnie przewijania cewek. Masz dużo postów i nie mogę znaleźć. W samochodach moją już wszystko przygotowane, specjalne tarcze. Nie chcę kupować zapłonu 027. Jest jakaś metoda na usprawnienie zapłonu od 023? jack63 też na pewno wiesz, jak poprawić parametry. Jednym z nich będzie wstawienie np. takich żarówek...
(at)goldwinger Wyjmując wtyk praktycznie wyłączyłem alternator więc obstawiasz, że obciążony alternator potrafi robić taki bałągan? Tylko nie wiem co tam można robić naftą :) ja znam tylko wymianę łożysk i regulatora (ew. szczotek) i to najczęściej jest nazywane "regeneracja".
Własnie dlatego ze to sa hamulce zalezy mi na tym by tam wszystko bylo ok. A jest mozliwosc by sprawca tego całego zameszania był czujnik nacisku osi? jak to jest z tym regulatorem cisnienia naczepy steruje nim cisnienie z pedalu hamulca czy juz z modulatora tylnej osi gdyby ktos miał jakis schemat prosił bym o wysłanie bo cos tam znalazlem w necie...
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
Skoro jest zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej to możesz sterować kocioł wbudowaną pogodówką. Do tego zwykły regulator pokojowy on/off z nastawą tygodniową w wersji bezprzewodowej lub przewodowej. Regulator dedykowany np. RC310 da Ci 1-2 % do sprawności kotła bo będzie reagował z wyprzedzeniem na zmiany temperatury w pomieszczeniu.
ja pisałem o blokadzie czasowej palnika, a jeszcze w kotle możesz ustawiać parametr wybiegu pompy, czyli czas przez jaki pompa pompuje wodę po wyłączeniu palnika w trybie c.o., co ma prowadzić do wychłodzenia wymiennika ciepła i przetransportowaniu ciepła do grzejników. A to pompa obiegowa nie pracuje cały czas? Ciekawa teza. Twoje obliczenia pozostają...
Świece sprawne, czujnik temperatury sprawny, sterowanie świecami działa. Kompresji sam nie mierzyłem, ale poprzedni mechanik mierzył i jest w porządku, 28 i 27 bar. Ciśnienie mierzę za pompą paliwa a przed elektrozaworem od gaszenia. Dopóki elektrozawór jest zamknięty, mogę ręcznie, czy też rozrusznikiem nabić 0,5 bara ciśnienia. Jak tylko włączę zapłon...
Ja tyle dałem bo tak rash podpowiedział na innych chematach w necie widziałem 10 Kohm moge zmniejszyć jutro spróbuje do oscyloskopu sie dostać sprawdzę co się da EDIT wczoraj cały układ przestał działać dzisiaj uruchomiłem jednak mostkując bramkę. Kiedy wszystko było podłączone zgodnie z schematem na oscyloskopie pojawiły się impulsy o Vmax ~ 1V generowanie...
Witam. Mam pytanie do kolegi do tego linku ponieważ są te stony ze sobą połączone " czy kolega rozpatrywał ten projekt??. Tak z wyprzedzeniem z dwa lata temu napisalem do autora tego projektu i do dziś nie dostałem konkretnej odpowiedzi. Temat poruszałem już na forum i to niejednym. Pytanie dotyczyło wsadu (hex) do Atmega8. Popełniłem ten układ w całosci...
Witam. Podczas nieobecności , ale i w czasie nocnego spoczynku można obniżyć temperaturę, co pozwala zmniejszyć zużycie energii. Im bardziej ją zmniejszamy, tym większe wyprzedzenie czasowe potrzebne jest na osiągnięcie żądanej temperatury w czasie aktywności. Najbardziej potrzebujemy komfortu po południu i w czasie kąpieli. Rano zazwyczaj wykazujemy...
takie pytanie: 1. czy do tego kotła nadaje sie Open Therm PT55? Czt wymaga jakichs zakupu dodatkowych modułów montowancyh do kotła? O ile kocioł ma napisane, że obsługuje OpenTherm to nie powinien wymagać dodatkowych modułów,a skoro oferowany do niego "oryginalny sterownik" (CR04 HONEYWELL / CR 11011) jest OT to pewnie obsługuje. ;) 2. Czy PT55 steruje...
To jest motocykl Gas Gas? Proponuję rozebrać oryginalny regulator napięcia, przerysować z niego schemat i go naprawić. Nie ma co kombinować przy zapłonie, ponieważ jestem prawie pewien że ma zmienny kąt wyprzedzenia i ingerencja może skończyć się uszkodzeniem silnika.
co wyłączy pompe od podłogówki jak temp. w pomieszszeniu dojdzie do ustawionych np. 23 st. i załączy jak spadnie o np. 2 st. Tak się nie da. Będziesz miał dużo większe wahania temp w górę i dół. Podłogówka ma bardzo dużą bezwładność cieplną. Rozwiązaniem byłby sterownik z pełnym PID i odpowiedni dobór "D" czyli parametru w członie różniczkującym aby...
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
Po pierwsze, synchronizacja z napięciem sieci - trzeba mieć sygnał przejścia napięcia sieci przez zero (mostek Graetza, na wyjściu szeregowo opornik i wejście transoptora, wyjście do nóżki uC). Po drugie, przy sterowaniu fazowym moc chwilowa jest proporcjonalna do kwadratu sinusa czasu od przejścia przez zero pomnożonego przez 2πf (u nas 314,16/s)...
Cześć, Pytanie o moduł DC CDI AW0051. taki jak poniżej: Czy montując taki moduł impulsator należy ustawiać z jakimś wyprzedzeniem czy na 0? Jeśli te moduły mają jakieś wyprzedzenie to ile ono wynosi? Jak rozpoznać moduły ze zmiennym kątem i stałym?
jak zmienne fazy masz na obu wałkach to normalne. To ruch regulatora. Najprawdopodobniej obroty się paprają przez złe ustawienie regulatorów. Regulatory działają na zasadzie wyprzedzania działania wałków w stosunku do położenia tłoka, to tak jak regulator wyprzedzenia zapłonu- tylko do przodu.
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Witam serdecznie.Mam problem z fordem trasitem 2.4 tddi,samochód zgasł w trakcie jazdy po podłączeniu texy sczytałem błąd P1564 oraz P1664 czyli jednoznacznie usterka tkwiła w sterowniku pompy.Przy sprawdzaniu organoleptycznym,odkręcona rurka od wtrysku,paliwo ledwie leciało przy kręceniu rozrusznikiem,wymontowana została pompa i został naprawiony sterownik...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Wystarczy odkręcić tylko ten mały dekiel, pod którym jest hydrauliczny regulator kąta wyprzedzenia. Koło zębate pompy nic więcej nie napędza, także nic się nie przestawi. Pompa jest na stożku. Z boku pompy jest korek, a pod nim jest znacznik początku tłoczenia. Znacznika nie wolno podpierać śrubokrętem. Na kole zamachowym od spodu masz podziałkę i pompę...
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
tak wygląda JetSpark, ale nie można się z nimi skontaktować. Myslę, że nie żyją hahahaha Moim zdaniem trzeba rozróżnić dynamiczne i statyczne zmiany zapłonu. Dynamiczne to takie jak ECU zmienia kat w zależności od obciążenia - dawniej regulował to odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Drugie to statyczne ustawienie, tak jak to kiedyś lampą...
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Podstawka gumowe jest dobra. A ktore piny sprawdzic w tym czujniku temperatury, ktore ida do komputera? Kubata, ale on na wolnych obrotach chodzi nawet dobrze tylko troszke tam parsknie z tlumika, a ta emulacja chyba nie ma wplywu na jazde gdzie obroty maja np 3000?? Dodano po 4 A jak jest regulowany kat wyprzedzenia zaplonu w tym silniku, ma w aparacie...
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
_jta_: co do kontraktronu, to fakt przeklamania czasowe moze miec, a i z pomiarem duzych predkoci obr. moze miec problemy (ale w dalszym ciagu zalezy to od promienia na jakim jest zamontowany) Ja sotsowalem do pomiaru predkosci obrotowej kol, magnes na feldze a na wysiegniku przyklejony kontraktron, licznik dzialal, tyle ze sie jakies drgania na tym...
do pkt 1. Zapłon za wczesny, uszkodzona lub zabrudzona kopułka, uszkodzona cewka. Jak strzela gdy puscisz gaz to na 100% zatarty odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( rozbierz aparat i nasmaruj smarem grafitowym, i wymień sprężynki w regulatorze ok 6zł ) do pkt 2. Jak pociągniesz za przepustnice do siebie i od siebie to zmieniją się obroty ? Jak...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
Co do tych obrotów - jeżeli problem nasila się zimą lub na zimnym silniku winny może być olej. Miałem coś podobnego w fiacie Uno. Niby głupota, ale poprostu silnik dostawał "obciążenia" i zwalniał a nawet gasł. Tylko na zimnym silniku. Winny może terz być np. podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu - jeśli taki masz. Od razu mówię, że nigdy...
Masz na 90 % uszkopdzony regulator wyprzedzenia konta wtrysku !!!! Czy ta pompa steruje elektronika ???? Pozdrawiam.
Stawiam na uszkodzony regulator kąta wyprzedzenia zapłonu w zalezności od temperatury, ale nie znam budowy pompy eskorta i nie powiem gdzie szukac ale napisz jakiej jest firmy i jaki model to sprawdze u kolegi w katalogu.
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Poszukuję schematu elektronicznego aparatu zapłonowego do motocykla Junak.Chodzi o układ z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu.Mile widziany rysunek druku płytki.
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Możesz jeszcze sprawdzić podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Wtyczkę z Halla zdejmij czy nie są zaśniedziałe styki,ewentualnie regulator wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym jest uszkodzony lub Hall uszkodzony.
Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
witam znalazłem taką stronkehttp://www.izi.republika.pl/stero... z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu wykonanym na PIC-u 16F648A ale niewiem jak się do tego zabrać :/ podstawy asemblera znam tylko przydała by mi się jakaś literatura najlepiej w pdf-ie z komendami tego procka bo niewiem gdzie to znaleść :/ no i ew porady jak się...
MarioRz a co ja napisałem jak nie regulator wyprzedzenia wtrysku :| a silnik jest endura-DE a niepamiętam co było ostatnio wymienione dlatego że to niejest mój samochód !! tylko dziadka a wymiana był robiona właśnie przez dziadka w serwisie forda gdzieś chen daleko w polsce
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
thx za pomoc a masz jeszcze jakies inne do 2litrowego motor bo tez niewiem czy to to :] starszy mi kazal poszukac Dodano po 14 niechce zakladac 2 tematu :D Potrzebne mi jeszcze jest ustawienie regulatora wyprzedzenia faz rozrządu na wałku ssącym rozrządu
Witam w dniu jutrzejszym oddaje autko do servisu fiata na badanie komputerowe, jako że eksploatuje go kilka lat jestem ciekaw stanu podzespołów eletronicznych, szykuje mi się wyjazd wakacyjny za granice i pewnie pokonam kilka tysięcy kilometrów więc wydaje mi się że dobrze by było skontrolować conieco i przygotować autko do takiej wyprawy. Po długich...
Kolejne testy i wykryłem, że jest uszkodzony podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zastanawiam sie tylko, czy ustawienie zapłonu może mieć aż takie znaczenie przy spalaniu i mocy, bo tej też mu brakuje....
Jeśli masz tam podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, to pamiętaj żeby go odłączyć przed ustawianiem zapłonu.
Sprawdź przewód podciśnienia między kolektorem a serwem, lubi sparcieć i ssie lewe powietrze, przewód do podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu od gaźnika a w końcu szczelność całego kolektora, może gdzieś uszczelka poszła?. R.
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Wiem jeszcze że ma ssanie automatyczne i jest z 94 roku. No to przypuszczam, że będzie to silnik AAZ więc TD z pompą regulowaną mechanicznie a więc problem tkwi w automatycznym (ale nie "ssaniu" bo w dieslach nie ma ssania tylko): regulatorze kąta wyprzedzenia początku tłoczenia i temu trzeba się przyjrzeć.