Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu padł, a konkretnie jego membrana.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Jak założyłeś gaźnik, to zamontuj aparat zapłonowy z silnika gaźnikowego VW, będzie miał regulatory wyprzedzenia zapłonu, np z silnika MH. Do tego moduł zapłonowy TSZ-H, [url=http://www.biat.uni-flensburg.de/ms... Pozostaje jeszcze problem pompy paliwa, chyba, że zasilisz gaźnik grawitacyjnie
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
a co drodzy koledzy powiecie na uskodzony Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (UFO). czy w moim aucie jest wogóle cos takiego. bo od kiedy stoi nie mialem czasu sprawdzic
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
jak zmienne fazy masz na obu wałkach to normalne. To ruch regulatora. Najprawdopodobniej obroty się paprają przez złe ustawienie regulatorów. Regulatory działają na zasadzie wyprzedzania działania wałków w stosunku do położenia tłoka, to tak jak regulator wyprzedzenia zapłonu- tylko do przodu.
Witam Podobne objawy miałem w swoim uniaku. Winą był podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłony. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.
a wiesz jak ustawić regulator wyprzedzenia faz rozrządu na wałku rozrządu ssącym
A moze by tak spprawdzić ustawienie zapłonu, i jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu?
Masz na 90 % uszkopdzony regulator wyprzedzenia konta wtrysku !!!! Czy ta pompa steruje elektronika ???? Pozdrawiam.
Wtyczkę z Halla zdejmij czy nie są zaśniedziałe styki,ewentualnie regulator wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym jest uszkodzony lub Hall uszkodzony.
Morze to być podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu tzw. "UFO" miałem coś podobnego w swoim uniaku ale wównie dobrze może to być coś innego ale rade sprawdzić to ufo Pozdrawiam
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Tak że buduję ten moduł. Nie wiem jak to jest w MZ, ale może można by było wkleić gdzieś odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu? I po zabawie. Nie znam się na budowie silnika MZ i może być to w ogóle nierealne.
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
Sprawdziłeś podciśnieniowy regulator wyprzedzenia? Pisałeś, co wymieniłeś, a jak ustawiłeś zapłon? Jesteś pewien, że poziom paliwa ustawiony poprawnie? Sprawdziłeś stan zużycia aparatu zapłonowego?
Do sprawdzenia sonda lambda i regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Kolejne testy i wykryłem, że jest uszkodzony podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zastanawiam sie tylko, czy ustawienie zapłonu może mieć aż takie znaczenie przy spalaniu i mocy, bo tej też mu brakuje....
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Jak dla mnie to "twardo " chodzi ten silnik przy przegazowce tak jakby zaplon jednak byl za wczesny .Kolega mial podobnie w uniaku ktos dal aparat na maks wyprzedzenia i przy przegazowce byl dzwiek podobny .Tam jest jakis regulator wyprzedzenia odsrodkowy i podcisnieniowy?
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ? W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Witam! Posiadam silnik z zapłonem stykowym zrobiłem do niego moduł zapłonowy na tranzystorach... Chciałbym dorobić jeszcze przystawkę cos typu OK-1 firmy Digitech <korektor oktanowy>. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć schematu czy mógłby ktoś wstawić schematu takich przystawek do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
MarioRz a co ja napisałem jak nie regulator wyprzedzenia wtrysku :| a silnik jest endura-DE a niepamiętam co było ostatnio wymienione dlatego że to niejest mój samochód !! tylko dziadka a wymiana był robiona właśnie przez dziadka w serwisie forda gdzieś chen daleko w polsce
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
Możesz jeszcze sprawdzić podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Jeśli masz tam podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, to pamiętaj żeby go odłączyć przed ustawianiem zapłonu.
Panowie podajcie proszę linka na moduł DC ale ze stałym kątem wyprzedzenia. Dziękuje z góry
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
no to wporzo sprawdź czy ten regulator wyprzedzenia wtrysku działa i ewent. wyreguluj linke to prawie to samo tylko nie dodaje gazu! Dodano po 4 Aha to że masz nowe wtryski to nie koniec. pompa może nie trzymać ciśnienia po zgaszeniu silnuika(zaworki zwrotne) i wtety musisz troche pokręcić. pytanie czy jak jest ciepło to pali na rys czy też troche...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
sprawdź 'UFO' - podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu, na bank będzie nieszczelny. druga rzecz to Tzw. moduł zapłonowy, też warto mu sie przyjrzeć
Do Meteo33: Na tym zdjeciu jest isuzu (dti), a dtl to oplowski silnik. http://obrazki.elektroda.pl/9140378200_1... Też mam podobny problem co w temacie, ale nie mam wycieków, nie zapowietrza się (nie puszcz jasnych dymków, bdb odpala nawet w -20), regulator wyprzedzenia kata wtrysku działa (zmiana obrotów po odłączeniu podciśnienia),...
Świece i kable WN były wymieniane 3 miesiące temu. I drugi mój problem, który chyba wiąże się z pierwszym. Polega na tym, że przy niskich obrotach 1-2 tys. podczas ruszania dławi się silnik( na benzynie i gazie) efekt ten występuje również na wyższych biegach, a także występuje u mnie efekt opóźnionego przyśpieszenia - czy to może być spowodowane przez...
To może, ale nie musi być problem z gaźnikiem. Podobny objaw da również źle ustawiony zapłon, nie działające regulatory jego wyprzedzenia (odśrodkowy i podciśnieniowy) Problem łatwy do ogarnięcia, ale trzeba dysponować lampą stroboskopową
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Podstawka gumowe jest dobra. A ktore piny sprawdzic w tym czujniku temperatury, ktore ida do komputera? Kubata, ale on na wolnych obrotach chodzi nawet dobrze tylko troszke tam parsknie z tlumika, a ta emulacja chyba nie ma wplywu na jazde gdzie obroty maja np 3000?? Dodano po 4 A jak jest regulowany kat wyprzedzenia zaplonu w tym silniku, ma w aparacie...
do pkt 1. Zapłon za wczesny, uszkodzona lub zabrudzona kopułka, uszkodzona cewka. Jak strzela gdy puscisz gaz to na 100% zatarty odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( rozbierz aparat i nasmaruj smarem grafitowym, i wymień sprężynki w regulatorze ok 6zł ) do pkt 2. Jak pociągniesz za przepustnice do siebie i od siebie to zmieniją się obroty ? Jak...
Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
W instrukcji jest charakterystyka tego regulatora i kąt wyprzedzenia rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia więc na obrotach jałowych powinno być największe podciśnienie. Przynajmniej mi się tak wydaje.
Ja również nie byłem złośliwy po prostu zdopingowałem się do działania , tą wypowiedz czytałem , niestety u mnie to regulator kąta wyprzedzenia wtrysku - pompa nie trzyma parametrów pracy . Jaki będzie finał zobaczymy .... dam znać pozdrawiam
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
Stawiam na uszkodzony regulator kąta wyprzedzenia zapłonu w zalezności od temperatury, ale nie znam budowy pompy eskorta i nie powiem gdzie szukac ale napisz jakiej jest firmy i jaki model to sprawdze u kolegi w katalogu.
AVE... Widać, jak bardzo nie rozumiesz oscyloskopów cyfrowych. Powiedz mi, czy oscyloskop analogowy pozwoli ci zobaczyć szpilkę, która pojawia się tylko przy włączeniu zasilania do układu? Czy oscyloskop analogowy pozwoli ci uchwycić i zdekodować komunikat nACK w protokole I2C, "łapiąc" przy tym zachwianie napięcia zasilania sygnalizującego problem...
Wiem jeszcze że ma ssanie automatyczne i jest z 94 roku. No to przypuszczam, że będzie to silnik AAZ więc TD z pompą regulowaną mechanicznie a więc problem tkwi w automatycznym (ale nie "ssaniu" bo w dieslach nie ma ssania tylko): regulatorze kąta wyprzedzenia początku tłoczenia i temu trzeba się przyjrzeć.
Po wielu zmaganiach doszedlem do jednej z usterek, mialem zuzyte sprezynki na odsrodkowym regulatorze wyprzedzenia zaplonu w aparacie zaplonowym co powodowalo powstawanie opilkow metalowych i oszukiwalo czujnik, po zalozeniu innych sprezynek i wyczyszczeniu wszystkiego uniak rozpeeddza sie do 155km/h a nie jak ledwo 120 wczesniej, po zalozeniu obrotomierza...
Witam Silnik mojego Fiata Uno SX 1.5 i.e. z 1990 gaśnie na biegu jałowym. Wymieniłem świece, przewody i silniczek krokowy. Silnik jak gasł tak gaśnie. Jeden z mechaników powiedział że to może być dysza. Co radzicie zrobić ? Czy choroba która dopadła silnik nazywa się 21 lat ? :) Pompę paliwa wymieniałem rok temu. Silnik jak jedzie to jedzie jak puszczę...
Sprawdź przewód podciśnienia między kolektorem a serwem, lubi sparcieć i ssie lewe powietrze, przewód do podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu od gaźnika a w końcu szczelność całego kolektora, może gdzieś uszczelka poszła?. R.
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
W Junakach M 07 / M 10 jest bardzo duzy problem ze zwiekszeniem stopnia sprezania, poniewaz glowica silnika zostala opracowana do pojemnosci skokowej 450 - 500 cc i ma bardzo duza i 'gleboka' komore spalania - wymagajaca 'splycenia / sfrezowania' nawet o 6 - 8 mm. Skutkiem tego nawet przy pojemnosci 350 - tlok [ fabrycznie i tak juz dosc wysoki ], musi...
Witam w dniu jutrzejszym oddaje autko do servisu fiata na badanie komputerowe, jako że eksploatuje go kilka lat jestem ciekaw stanu podzespołów eletronicznych, szykuje mi się wyjazd wakacyjny za granice i pewnie pokonam kilka tysięcy kilometrów więc wydaje mi się że dobrze by było skontrolować conieco i przygotować autko do takiej wyprawy. Po długich...
Witam serdecznie! Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie...
Ok, thx :) Popytam !!! Dodano po 20 Na forum F&F podali [url=http://www.republika.pl/digitech2/s... adres jest to stronka Digitecha oferującego elektroniczne układy zapłonowe do samochodów, motocykli i nie tylko. Można również znaleźć to czego ja szukałem, czyli regulatory kąta wyprzedzenia zapłonu. Podaje tą stronke dla wiadomości innych zainteresowanych...
witam znalazłem taką stronkehttp://www.izi.republika.pl/stero... z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu wykonanym na PIC-u 16F648A ale niewiem jak się do tego zabrać :/ podstawy asemblera znam tylko przydała by mi się jakaś literatura najlepiej w pdf-ie z komendami tego procka bo niewiem gdzie to znaleść :/ no i ew porady jak się...
Co do tych obrotów - jeżeli problem nasila się zimą lub na zimnym silniku winny może być olej. Miałem coś podobnego w fiacie Uno. Niby głupota, ale poprostu silnik dostawał "obciążenia" i zwalniał a nawet gasł. Tylko na zimnym silniku. Winny może terz być np. podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu - jeśli taki masz. Od razu mówię, że nigdy...
Nie znam sie na CC ale sprawdz regulator podcisnieniowy (kata wyprzedzenia zaplonu) - jesli membrana puszcza to przy wciskaniu pedalu gazu bedziesz mial dziure - czyli bedzie mu brakowac mocy i elastycznosci.
Wystarczy odkręcić tylko ten mały dekiel, pod którym jest hydrauliczny regulator kąta wyprzedzenia. Koło zębate pompy nic więcej nie napędza, także nic się nie przestawi. Pompa jest na stożku. Z boku pompy jest korek, a pod nim jest znacznik początku tłoczenia. Znacznika nie wolno podpierać śrubokrętem. Na kole zamachowym od spodu masz podziałkę i pompę...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Witam. Użytkowałem "Malucha" ok. 25 lat temu ale z tego, co sobie przypominam, to kondensator potrafił zepsuć całą przyjemność jazdy. Proponuję sprawdzić także sam aparat zapłonowy, jego regulator odśrodkowy kąta wyprzedzenia zapłonu. Może nie działać poprawnie i wówczas jest problem z wejściem silnika na obroty.
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
Być może ja czegoś nie rozumiem i jest ktoś oprócz Pana Mariana kto mi wyjaśni zasadę działania takiej konstrukcji. https://obrazki.elektroda.pl/6682492700_... https://obrazki.elektroda.pl/4738531600_... W konstrukcji po lewej można uzyskać prawie 180 stopni obrotu lewo/prawo tego kwadratu na rysunku przy stosunkowo...
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzić.
By optymalnie wysterować ogrzewaniem podłogówki, polecamy ustawienie jednej stałej temperatury pomieszczenia na całą dobę. Bo tak jak tu było już wspomniane, bezwładność instalacji jest duża. Natomiast wyprzedzenie grzania, czyli automatyczne włączanie wcześniejsze by osiągnąć temperaturę zadaną o godzinach zaprogramowanych w wypadku podłogówki nie...
http://obrazki.elektroda.net/29_12106219... tak wygląda JetSpark, ale nie można się z nimi skontaktować. Myslę, że nie żyją hahahaha Moim zdaniem trzeba rozróżnić dynamiczne i statyczne zmiany zapłonu. Dynamiczne to takie jak ECU zmienia kat w zależności od obciążenia - dawniej regulował to odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Drugie...
Witam, jak zamontujesz ten nowszy iskrownik bez regulatora odsrodkowego, to musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie, bo oryginalnie te silniczki byly na bardzo krotko / eksplozyjnie spalajace sie benzyny nisko i sredniooktanowe, od 50 - do 75 Oktan na ogol [ do stopni sprezania 4 - 5,5 / 6 : 1 ], dlatego ich regulatory odsrodkowe mialy wowczas...
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
Tak czy inaczej zastosowanie zwykłego pulsatora jak w drugim i trzecim filmie tutaj nie jest możliwe. W elektronice siedzę od lat, ale określenia pulsator jeszcze nie słyszałem, internet podpowiada że można go kupić w sklepach rolniczych i jest to element dojarki. Jeśli chodzi o układ z kontaktronem to raczej nie jest najlepszym rozwiązaniem, za to...
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
A to błędy aktualne czy przechowywane w pamięci? Najlepiej byłoby je wykasować (komputerem) i sprawdzić ponownie jak wystąpi zaświecenie się kontrolki .Z tego co piszesz błąd na tym cylindrze może pochodzić od cewki zapłonowej. Są dwie w jednej obudowie jedna podaje zapłon na cylindry 1 i 4 druga na cylindry 2 i 3 .Ten elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia...
Odpowiedziałem sobie na to pytanie oglądając koła zamachowe do UNO na jednym z portali aukcyjnych. Rzeczywiście jest na nim nacięcie do kalibracji kąta ustawienia zapłonu, ale proponuję je poprawić kredą zanim się włączy silnik. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 2 st. przy odpiętym wężyku regulatora podciśnienia. Po podłączeniu go kąt wyprzedzenia...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Uszkodzona (przebita jedna) z diod prostowniczych w regulatorze. To zmienia cały rozkład pola magnetycznego w układzie stator - koło magnesowe i powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i obciążenie silnika. Stąd takie zachowanie . Regulator do wymiany, bo to nienaprawialny moduł.
Witam ,Z Twojego opisu wynikałoby że gubi iskrę sprawdz świece, kable ,kopułkę, kąt wyprzedzenia zapłonu i wtryskiwacz z całym zasilaniem czyli pompa, regulator ciśnienia. Po wymianie rozrządu może być przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
Chciałbym się jednak dowiedzieć jaki wpływ na pracę kotła ma temperatura zewnętrzna. Ogólnie, zwiększa komfort dla użytkownika. Niekoniecznie generuje oszczędności. Kocioł, (regulator) pilnuje aby z wyprzedzeniem c.w.u zawsze była na czas nagrzana, jak i c.o. czyli to się odbywa niezależnie jakie następują zmiany zewnętrznej temperatury w czasie. Istotne...
Poszukuję schematu elektronicznego aparatu zapłonowego do motocykla Junak.Chodzi o układ z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu.Mile widziany rysunek druku płytki.
Czy nadaje się na pracę magisterską - zapewne tak, choć raczej na automatyce i robotyce albo budowie silników spalinowych... niemniej najbardziej kompetentną osobą która może udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie to kierownik zakładu na którym będziesz się bronił, możesz też porozmawiać z potencjalnym promotorem, poza tym to bardziej praca na poziomie...
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
nawet gdybym odpiął pogodowke byłoby lepiej bo wtedy pompa zatrzymuje się po 3 min (nigdy nie rozumiem dlaczego przy pogodowce pracuje nonstop...) Tj. też dodatkowy koszt dodany. Ale z tego co zauważyłem dzięki pogodowce w zimne dni piec grzeje mocniej a w cieplejsze mniej więc chyba to jest ważne Daje oszczędności, czy nie daje? Regulator pogod. prognozuje...
Witam użytkowników golfa MK2 benzyna gaz rok 91 pełny wtrysk. Kupiłem go niedawno i mam troche z nim problemów po pierwsze przy zapalaniu , nie zawsze ale wali mi w gaznik , bądz w filter aż zwali taką opaskę gumową póżniej postoi pół godziny i zapali.po drugie rozmawiałem z mechanikiem który twierdzi żę nie możę znaleść kostek do podłączenia pod komputer...
Skoro jest zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej to możesz sterować kocioł wbudowaną pogodówką. Do tego zwykły regulator pokojowy on/off z nastawą tygodniową w wersji bezprzewodowej lub przewodowej. Regulator dedykowany np. RC310 da Ci 1-2 % do sprawności kotła bo będzie reagował z wyprzedzeniem na zmiany temperatury w pomieszczeniu.
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
regulator wyprzedzenia zapłonu regulator kąta wyprzedzenia regulator wyprzedzenia wtrysku
oznaczenie zmywarka siemens piszczy filtr grzałka defrostu
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Jak sprawdzić częstotliwość strojenia bas-refleksu? Lokalizacja termostatu w pompie ciepła Atlantic 10 kW