Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu padł, a konkretnie jego membrana.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Chciałbym przedstawić jeden z możliwych sposobów wykonania cyfrowego regulatora PID Przestawiony regulator nie ma konkretnego zastosowania , to do czego zostanie wykorzystany zależy od czytelnika. Opis regulatora kieruję do osób które zaczynają przygodę z automatyką i układami regulacji. Spróbowałem wyjaśnić jak działa cyfrowy regulator PID, czemu ich...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
Tak, przełamanie przewodów to była typowa przyczyna gubienia iskry. Drugą z nich były uszkadzające się moduły zapłonowe, było produkowanych kilka modeli w których każdy miał swoją typową przyczynę usterki. W programie Usterka wszyscy chcieli wymieniać moduły. Był też odcinek z instalacją gazową, gaziarze kombinowali z zatykaniem dolotu, zmienianiem...
W Junakach M 07 / M 10 jest bardzo duzy problem ze zwiekszeniem stopnia sprezania, poniewaz glowica silnika zostala opracowana do pojemnosci skokowej 450 - 500 cc i ma bardzo duza i 'gleboka' komore spalania - wymagajaca 'splycenia / sfrezowania' nawet o 6 - 8 mm. Skutkiem tego nawet przy pojemnosci 350 - tlok [ fabrycznie i tak juz dosc wysoki ], musi...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
a co drodzy koledzy powiecie na uskodzony Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (UFO). czy w moim aucie jest wogóle cos takiego. bo od kiedy stoi nie mialem czasu sprawdzic
jak zmienne fazy masz na obu wałkach to normalne. To ruch regulatora. Najprawdopodobniej obroty się paprają przez złe ustawienie regulatorów. Regulatory działają na zasadzie wyprzedzania działania wałków w stosunku do położenia tłoka, to tak jak regulator wyprzedzenia zapłonu- tylko do przodu.
Do sprawdzenia sonda lambda i regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
Witam Podobne objawy miałem w swoim uniaku. Winą był podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłony. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.
Masz na 90 % uszkopdzony regulator wyprzedzenia konta wtrysku !!!! Czy ta pompa steruje elektronika ???? Pozdrawiam.
a wiesz jak ustawić regulator wyprzedzenia faz rozrządu na wałku rozrządu ssącym
Błędna metoda. Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego osiągnie najwyższe obroty przy kącie wyprzedzenia rzędu 20–30° przed GMP, co spowoduje że silnika będzie ciężko uruchomić. Jeżeli tak drastyczne zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu poprawia osiągi silnika, przestaje kichać w gaźnik i strzelać w wydech, to oznacza że regulator odśrodkowy...
A moze by tak spprawdzić ustawienie zapłonu, i jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu?
Wtyczkę z Halla zdejmij czy nie są zaśniedziałe styki,ewentualnie regulator wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym jest uszkodzony lub Hall uszkodzony.
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Morze to być podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu tzw. "UFO" miałem coś podobnego w swoim uniaku ale wównie dobrze może to być coś innego ale rade sprawdzić to ufo Pozdrawiam
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
Jak dla mnie to "twardo " chodzi ten silnik przy przegazowce tak jakby zaplon jednak byl za wczesny .Kolega mial podobnie w uniaku ktos dal aparat na maks wyprzedzenia i przy przegazowce byl dzwiek podobny .Tam jest jakis regulator wyprzedzenia odsrodkowy i podcisnieniowy?
By optymalnie wysterować ogrzewaniem podłogówki, polecamy ustawienie jednej stałej temperatury pomieszczenia na całą dobę. Bo tak jak tu było już wspomniane, bezwładność instalacji jest duża. Natomiast wyprzedzenie grzania, czyli automatyczne włączanie wcześniejsze by osiągnąć temperaturę zadaną o godzinach zaprogramowanych w wypadku podłogówki nie...
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
Tak że buduję ten moduł. Nie wiem jak to jest w MZ, ale może można by było wkleić gdzieś odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu? I po zabawie. Nie znam się na budowie silnika MZ i może być to w ogóle nierealne.
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Kolejne testy i wykryłem, że jest uszkodzony podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zastanawiam sie tylko, czy ustawienie zapłonu może mieć aż takie znaczenie przy spalaniu i mocy, bo tej też mu brakuje....
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
Możesz jeszcze sprawdzić podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ? W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
Jeśli masz tam podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, to pamiętaj żeby go odłączyć przed ustawianiem zapłonu.
Do Meteo33: Na tym zdjeciu jest isuzu (dti), a dtl to oplowski silnik. http://obrazki.elektroda.pl/9140378200_1... Też mam podobny problem co w temacie, ale nie mam wycieków, nie zapowietrza się (nie puszcz jasnych dymków, bdb odpala nawet w -20), regulator wyprzedzenia kata wtrysku działa (zmiana obrotów po odłączeniu podciśnienia),...
MarioRz a co ja napisałem jak nie regulator wyprzedzenia wtrysku :| a silnik jest endura-DE a niepamiętam co było ostatnio wymienione dlatego że to niejest mój samochód !! tylko dziadka a wymiana był robiona właśnie przez dziadka w serwisie forda gdzieś chen daleko w polsce
Uszkodzona (przebita jedna) z diod prostowniczych w regulatorze. To zmienia cały rozkład pola magnetycznego w układzie stator - koło magnesowe i powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i obciążenie silnika. Stąd takie zachowanie . Regulator do wymiany, bo to nienaprawialny moduł.
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
sprawdź 'UFO' - podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu, na bank będzie nieszczelny. druga rzecz to Tzw. moduł zapłonowy, też warto mu sie przyjrzeć
A jakie przeróbki czekały by mnie gdybym zostawił ten zapłon co potrzebuje Rozumiem że silnik który chcesz kupić posiada elementy zapłonu tj aparat zapłonowy z kopułką z rozdzielaczem i cewką zapłonową bo tak było przy 600. Jeżeli tak to proponuję zastosować zapłon od FL z cewką dwubiegunową i przewodem oporowym. Aparat zapłonowy od 600 należy zachować...
no to wporzo sprawdź czy ten regulator wyprzedzenia wtrysku działa i ewent. wyreguluj linke to prawie to samo tylko nie dodaje gazu! Dodano po 4 Aha to że masz nowe wtryski to nie koniec. pompa może nie trzymać ciśnienia po zgaszeniu silnuika(zaworki zwrotne) i wtety musisz troche pokręcić. pytanie czy jak jest ciepło to pali na rys czy też troche...
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
Podstawka gumowe jest dobra. A ktore piny sprawdzic w tym czujniku temperatury, ktore ida do komputera? Kubata, ale on na wolnych obrotach chodzi nawet dobrze tylko troszke tam parsknie z tlumika, a ta emulacja chyba nie ma wplywu na jazde gdzie obroty maja np 3000?? Dodano po 4 A jak jest regulowany kat wyprzedzenia zaplonu w tym silniku, ma w aparacie...
TCI, a nie żaden CDI czy DC-CDI. Na cewki WN jest podawane +12V przy włączonym zapłonie. Skoro wszystko popaliło się przez skok napięcia, to raczej do wymiany regulator napięcia. Przy okazji do sprawdzenia stator czy nie ma uszkodzeń, dodatkowo przyjrzeć się akumulatorowi czy nie jest wadliwy. Zwracam tylko uwagę że na wyżej podanym schemacie jest przedstawione...
Witam serdecznie! Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie...
do pkt 1. Zapłon za wczesny, uszkodzona lub zabrudzona kopułka, uszkodzona cewka. Jak strzela gdy puscisz gaz to na 100% zatarty odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( rozbierz aparat i nasmaruj smarem grafitowym, i wymień sprężynki w regulatorze ok 6zł ) do pkt 2. Jak pociągniesz za przepustnice do siebie i od siebie to zmieniją się obroty ? Jak...
Ja również nie byłem złośliwy po prostu zdopingowałem się do działania , tą wypowiedz czytałem , niestety u mnie to regulator kąta wyprzedzenia wtrysku - pompa nie trzyma parametrów pracy . Jaki będzie finał zobaczymy .... dam znać pozdrawiam
Stawiam na uszkodzony regulator kąta wyprzedzenia zapłonu w zalezności od temperatury, ale nie znam budowy pompy eskorta i nie powiem gdzie szukac ale napisz jakiej jest firmy i jaki model to sprawdze u kolegi w katalogu.
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Podcisnieniowy regulator zapłonu działa tylko przy niskich obrotach silnika, potem przejmuje zadanie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Podciśnieniowy regulator sprawny.Odśrodkowy też sprawdzony dałem nawet nową spreżynke (są dwie sprężynki o różnych siłach naciągu jedna grubsza druga cieńsza), sprawdziłem prace cieżarków nie ocierają poruszają...
I) Wymieniłem przewody - zaczął tak jakby lepiej palić na wszystkich garach:) II) Problem - Sprawdziłem podciś. regulator wyprzedzenia zapłonu działa on prawidłowo- membrana nie jest przerwana, po jego odłaczeniu samochód gaśnie. A mimo to dalej zamula na wolnych obrotach,przy dużym obciążeniu silnika muszę trochę popalić sprzęgło żeby jakoś normalnie...
Witam serdecznie.Mam problem z fordem trasitem 2.4 tddi,samochód zgasł w trakcie jazdy po podłączeniu texy sczytałem błąd P1564 oraz P1664 czyli jednoznacznie usterka tkwiła w sterowniku pompy.Przy sprawdzaniu organoleptycznym,odkręcona rurka od wtrysku,paliwo ledwie leciało przy kręceniu rozrusznikiem,wymontowana została pompa i został naprawiony sterownik...
Nie znam sie na CC ale sprawdz regulator podcisnieniowy (kata wyprzedzenia zaplonu) - jesli membrana puszcza to przy wciskaniu pedalu gazu bedziesz mial dziure - czyli bedzie mu brakowac mocy i elastycznosci.
Witam Silnik mojego Fiata Uno SX 1.5 i.e. z 1990 gaśnie na biegu jałowym. Wymieniłem świece, przewody i silniczek krokowy. Silnik jak gasł tak gaśnie. Jeden z mechaników powiedział że to może być dysza. Co radzicie zrobić ? Czy choroba która dopadła silnik nazywa się 21 lat ? :) Pompę paliwa wymieniałem rok temu. Silnik jak jedzie to jedzie jak puszczę...
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzić.
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Podciśnieniowy przełącznik działa zerojedynkowo i wybiera w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym jedną z aż dwóch charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. To już chyba lepszy był ten odśrodkowy mechaniczny regulator na wałku przerywacza - miał więcej udziału w regulacji zapłonu w zależności od obrotów Przełącznika nie regulujesz śrubką - jest...
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
Witam. Użytkowałem "Malucha" ok. 25 lat temu ale z tego, co sobie przypominam, to kondensator potrafił zepsuć całą przyjemność jazdy. Proponuję sprawdzić także sam aparat zapłonowy, jego regulator odśrodkowy kąta wyprzedzenia zapłonu. Może nie działać poprawnie i wówczas jest problem z wejściem silnika na obroty.
Tak czy inaczej zastosowanie zwykłego pulsatora jak w drugim i trzecim filmie tutaj nie jest możliwe. W elektronice siedzę od lat, ale określenia pulsator jeszcze nie słyszałem, internet podpowiada że można go kupić w sklepach rolniczych i jest to element dojarki. Jeśli chodzi o układ z kontaktronem to raczej nie jest najlepszym rozwiązaniem, za to...
Co do tych obrotów - jeżeli problem nasila się zimą lub na zimnym silniku winny może być olej. Miałem coś podobnego w fiacie Uno. Niby głupota, ale poprostu silnik dostawał "obciążenia" i zwalniał a nawet gasł. Tylko na zimnym silniku. Winny może terz być np. podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu - jeśli taki masz. Od razu mówię, że nigdy...
Witam w dniu jutrzejszym oddaje autko do servisu fiata na badanie komputerowe, jako że eksploatuje go kilka lat jestem ciekaw stanu podzespołów eletronicznych, szykuje mi się wyjazd wakacyjny za granice i pewnie pokonam kilka tysięcy kilometrów więc wydaje mi się że dobrze by było skontrolować conieco i przygotować autko do takiej wyprawy. Po długich...
http://obrazki.elektroda.net/29_12106219... tak wygląda JetSpark, ale nie można się z nimi skontaktować. Myslę, że nie żyją hahahaha Moim zdaniem trzeba rozróżnić dynamiczne i statyczne zmiany zapłonu. Dynamiczne to takie jak ECU zmienia kat w zależności od obciążenia - dawniej regulował to odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Drugie...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Jak założyłeś gaźnik, to zamontuj aparat zapłonowy z silnika gaźnikowego VW, będzie miał regulatory wyprzedzenia zapłonu, np z silnika MH. Do tego moduł zapłonowy TSZ-H, [url=http://www.biat.uni-flensburg.de/ms... Pozostaje jeszcze problem pompy paliwa, chyba, że zasilisz gaźnik grawitacyjnie
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Witam ,Z Twojego opisu wynikałoby że gubi iskrę sprawdz świece, kable ,kopułkę, kąt wyprzedzenia zapłonu i wtryskiwacz z całym zasilaniem czyli pompa, regulator ciśnienia. Po wymianie rozrządu może być przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
A to błędy aktualne czy przechowywane w pamięci? Najlepiej byłoby je wykasować (komputerem) i sprawdzić ponownie jak wystąpi zaświecenie się kontrolki .Z tego co piszesz błąd na tym cylindrze może pochodzić od cewki zapłonowej. Są dwie w jednej obudowie jedna podaje zapłon na cylindry 1 i 4 druga na cylindry 2 i 3 .Ten elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia...
Chodzi mi właśnie o wnioski na temat tego układu. Czy może on mieć jakies fizyczne zastosowanie, np. regulacja temperatury? I za co odpowiada regulator PD w tym układzie, ale na to pytanie już mi częściowo odpowiedziałes. Czyli jeśli czlon różniczkujący nic nie robi to w takim wypadku człon proporcjonalny tego regulatora jest odpowiedzialny za taki...
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
Przy okazji sprawdź wężykiem i ustami czy membrana w siłowniku nie umarła bo to bolączka uno/tipo. Regulator podciśnienia niedawno wymieniałem ;-)
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
Witaj Dobidi. Regulator zamontowany jest na aparacie zpłonowym. Służy do wyprzedzenia zapłonu może szarpac gdy jest pęknięta przepona. Powoduje przerwanie niebieskiego przewodu i autko gasnie.
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
na twoim miejscu sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu Kolego od kiedy to sie reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ze sterownikiem?Sprawdz ten wtrysk i regulator biegu jalowego do podkrecenia.Sprawdz rezystancje wtryskiwacza powinna wynosic od 1 do 3 Om.
Dzięki za pomoc. Jak skończę to powiem jak wyszło. Denerwuje mnie to że jeśli silnik dostanie większego obciążenia na wolnych obrotach to pojawia się spalanie stukowe. Wiem że najlepsze byłoby ujęcie wszystkich tych czynników opracowując mapę zapłonu ale sądzę że nawet prosty regulator odśrodkowy poprawi sytuacje w porównaniu ze stałym kątem wyprzedzenia...
Witam ponownie. Goldwinger - byłeś blisko. Przyczynę odkryłem przypadkowo, odłączając przewód gumowy między gaźnikiem a podciśnieniowym regulatorem zapłonu - poprawa była znaczna. Po ponownym podłączeniu okazało się, że regulator zamiast stopniowo przyspieszać zapłon w zależności od położenia przepustnicy, od razu przestawiał się na maksymalne wychylenie....
No dokładnie- chodzi jednak o to, że na biegu jałowym podciśnienie w strefie podłączenia wężyka biegnącego do aparatu powinno być prawie zerowe. Natomiast w kolektorze ssącym jest wtedy największe.Regulując wstępny kąt wyprzedzenia na biegu jałowym nie powinno więc być różnicy czy wężyk jest założony czy zdjęty. Jeżeli po założeniu wężyka wzrasta kąt...
Co mówi lampa stroboskopowa o kącie wyprzedzenia zapłonu w trakcie przerywania? Od strony zapłonu może to być: brudne styki przerywacza, uszkodzony kondensator, niepewne połączenia przewodów lub niewidoczna korozja pomiędzy połączeniami (np. blaszki z nakrętką), niewłaściwa cewka zapłonowa (spadek energii na wysokich obrotach), niesprawny regulator...
Mam problem ze swoim Golfem II 1.3 Digijet NZ 1991rok. Auto ma założoną instalacje gazową od kwietnia i nie ma z nią żadnego problemu. Auto na gazie chodzi poprawnie. Spalanie jest na normalnym poziomie. Na benzynie natomiast silnik chodzi źle. Odpala idealnie w każdych warunkach i na wolnych obrotach też jest dobrze. Natomiast podczas jazdy dławi się,...
Odepnij przewód od regulatora ciśnienia paliwa (ten z boku na listwie wtryskiwaczy który połaczony jest z kolektorem dolotowym), nie powinno lecieć wtedy paliwko a przytykając króciec palcem powinno czuć się jego zasysanie. Jeżeli paliwko poleci to regulator do wymiany. Ciśnienie paliwa które sprawdzałeś to ciśnienie jakie wytwarza pompa paliwa.
Witam mam problem z Golfem II 1.3 NZ 90r produkcji. Początkowo były takie objawy : -Silnik zimny samochód odpala , chodzi na podwyższonych obrotach ( ssanie ) schodzi do 950obr/min i przez chwilę chodzi normalnie , potem obroty spadają niżej , że prawie gaśnie - pracuje tak chwilę i obroty wchodzą na 950obr/min znów chodzi chwilę ok i ponownie spadają...
Wiem że optyka ma soje zalety, ale z tym brudem może być ciężko. Co to za książka z tym schematem? Bo w mojej też on występuje (Elektronika w technice motoryzacyjnej) Jakoś nie mam przekonania do analogowego regulatora, coś mi się wydaje że, wyregulować takie cudo to nie będzie proste zadanie. Dokładność regulacji też nie jest pewna, może wchodzić w...
No niestety , regulator zapieczony na amen :( Silnik po wymianie zaskoczył bez większych oporów , trochę nie trafiłem z kątem wyprzedzenia , muszę jutro skorygować. Z tego co pamiętam kopcąc na czarno na średnich i wysokich obrotach kąt jest za mały , czyli za późny wtrysk ???
regulator wyprzedzenia zapłonu regulator kąta wyprzedzenia regulator wyprzedzenia wtrysku
ekspres bosch wyczyść zaparzacz kolor wyłączać ustawienia sharp
Iskry, swąd i dym podczas prania - co robić? Jak przerobić wtyczkę zapalniczki na USB w aucie