Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
Witam użytkowników golfa MK2 benzyna gaz rok 91 pełny wtrysk. Kupiłem go niedawno i mam troche z nim problemów po pierwsze przy zapalaniu , nie zawsze ale wali mi w gaznik , bądz w filter aż zwali taką opaskę gumową póżniej postoi pół godziny i zapali.po drugie rozmawiałem z mechanikiem który twierdzi żę nie możę znaleść kostek do podłączenia pod komputer...
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Wystarczy odkręcić tylko ten mały dekiel, pod którym jest hydrauliczny regulator kąta wyprzedzenia. Koło zębate pompy nic więcej nie napędza, także nic się nie przestawi. Pompa jest na stożku. Z boku pompy jest korek, a pod nim jest znacznik początku tłoczenia. Znacznika nie wolno podpierać śrubokrętem. Na kole zamachowym od spodu masz podziałkę i pompę...
Świece sprawne, czujnik temperatury sprawny, sterowanie świecami działa. Kompresji sam nie mierzyłem, ale poprzedni mechanik mierzył i jest w porządku, 28 i 27 bar. Ciśnienie mierzę za pompą paliwa a przed elektrozaworem od gaszenia. Dopóki elektrozawór jest zamknięty, mogę ręcznie, czy też rozrusznikiem nabić 0,5 bara ciśnienia. Jak tylko włączę zapłon...
Do sprawdzenia sonda lambda i regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Nie chcę się upierać, ale zależałoby mi na opisie postępowania w zakresie weryfikacji zasilania dla tego wtryskiwacza. Oczywiście, starając się możliwie wyjaśnić wszystko, żeby nie być posądzonym o głupią upartość: - Iskra jest, na wszystkich świecach, kąt wyprzedzenia chyba jest nie sprawdzenia w prosty sposób w tym aucie (strobo mam, ale nie wiem...
1. Koszt przekładki c330 do t25 = 70zł i nie zrobi sie tego samego bo t25 ma ustawiane na kołnierzu przez pochylenie kąt wyprzedzenia zaplonu 2"Obudowa pompy jest zaadaptowana z pompy od C-360, która jest po lewej stronie silnika" Nie wiem kto ci takich głupot nagadał pompa c360 jest pompą 4 sekcyjną i nie zakłada się jej do t25 ma inne ustawienie wałka...
Witam ten silnik to chyba DSC9 Dodano po 48 W czym to siedzi masz numer silnika? Dodano po 25 Na początek tu masz wytyczne do pomp wtryskowych kąt wyprzedzenia w zależności od pompy i regulatora.
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
No niestety , regulator zapieczony na amen :( Silnik po wymianie zaskoczył bez większych oporów , trochę nie trafiłem z kątem wyprzedzenia , muszę jutro skorygować. Z tego co pamiętam kopcąc na czarno na średnich i wysokich obrotach kąt jest za mały , czyli za późny wtrysk ???
Ustawienia te dotycza pomp EDC 0 402 796 2XX w modelach 2000 oraz TGA do 2003r Ustaw na 3 stopnie za GMP. Do blokady użyj naciętego bolca (może być obcięta śruba) o średnicy 11mm wprowadzanego nacięciem poziomo. Boschowski przyrząd do blokady ma dodatkowo prowadzenie aby się nie obracał. W pompach starszej konstrukcji blokady znajdowały się pod zaślepką....
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
Ok zrobiłem jak poleciliście ładnie odpalał nie kopcił wszystko gitara poza tym ze po drodze skalania miałem jeszcze trochę pracy , i okazało się ze te kapsle - brok male z tylu głowicy i duże z przodu zaczęły przeciekać , musiałem ściągnąć znów rozrząd pompę itd, okazało się ze po oczyszczeniu pompy zaczęło cieknąć paliwo z tej okrągłej obudowy do...
powinien dzialac na gazie nawet po pominieciu rozdzielacza Działać będzie, ale będzie słabszy. Kąt wyprzedzenia zapłonu zależy w dużej mierze od pozycji klapy spiętrzającej. Po za tym po każdej "zmianie" w dolocie musiał byś na nowo regulować gaz. Jeżeli dobrze pamiętam to te silniki mają jeszcze aparat z regulatorem podciśnieniowym Żle kolega pamięta,...
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ? W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
Masz na 90 % uszkopdzony regulator wyprzedzenia konta wtrysku !!!! Czy ta pompa steruje elektronika ???? Pozdrawiam.
Do Meteo33: Na tym zdjeciu jest isuzu (dti), a dtl to oplowski silnik. Też mam podobny problem co w temacie, ale nie mam wycieków, nie zapowietrza się (nie puszcz jasnych dymków, bdb odpala nawet w -20), regulator wyprzedzenia kata wtrysku działa (zmiana obrotów po odłączeniu podciśnienia), czysty i sprawny egr, wymieniony filtr paliwa. W zeszłą zimę...
1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
Witam. Pozwolę sobie trochę odgrzebać ten temat. Mianowicie jeżdzę Renault Megane 98r z motorem 1.9 D Eco 64 KM. Układ wtryskowy na pompie rozdzielaczowej Bosch EP/VE. Problem dotyczy rozruchu na zimnym silniku. Po przekręceniu kluczyka ciężko odpala i szarpie prze kilkanascie sekund po czym pracuje równomiernie. Po zgaszeniu go i powtórnym odpaleniu...
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Witam serdecznie! Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie...
Witam ,Z Twojego opisu wynikałoby że gubi iskrę sprawdz świece, kable ,kopułkę, kąt wyprzedzenia zapłonu i wtryskiwacz z całym zasilaniem czyli pompa, regulator ciśnienia. Po wymianie rozrządu może być przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Witam serdecznie.Mam problem z fordem trasitem 2.4 tddi,samochód zgasł w trakcie jazdy po podłączeniu texy sczytałem błąd P1564 oraz P1664 czyli jednoznacznie usterka tkwiła w sterowniku pompy.Przy sprawdzaniu organoleptycznym,odkręcona rurka od wtrysku,paliwo ledwie leciało przy kręceniu rozrusznikiem,wymontowana została pompa i został naprawiony sterownik...
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
no to wporzo sprawdź czy ten regulator wyprzedzenia wtrysku działa i ewent. wyreguluj linke to prawie to samo tylko nie dodaje gazu! Dodano po 4 Aha to że masz nowe wtryski to nie koniec. pompa może nie trzymać ciśnienia po zgaszeniu silnuika(zaworki zwrotne) i wtety musisz troche pokręcić. pytanie czy jak jest ciepło to pali na rys czy też troche...
MarioRz a co ja napisałem jak nie regulator wyprzedzenia wtrysku :| a silnik jest endura-DE a niepamiętam co było ostatnio wymienione dlatego że to niejest mój samochód !! tylko dziadka a wymiana był robiona właśnie przez dziadka w serwisie forda gdzieś chen daleko w polsce
Jak by puszczało olej na stronę ssącą to silnik samoczynnie by właził na wysokie obroty. Jak mu kopci na niebiesko to ma problem z kątem wyprzedzenia wtrysku Monrat, nie wypisuj głupot, nawet stary TD z mechanicznym wtryskiem nie będzie miał wyższych obrotów, w końcu pompa ma coś takiego jak regulator obrotów który pilnuje prędkości obrotowej. To są...
Ja również nie byłem złośliwy po prostu zdopingowałem się do działania , tą wypowiedz czytałem , niestety u mnie to regulator kąta wyprzedzenia wtrysku - pompa nie trzyma parametrów pracy . Jaki będzie finał zobaczymy .... dam znać pozdrawiam
Czyli masz tam system EDC MS5......sprawdzałeś przekaźnik R34/RP9 ??? czy pomiar listwy nastawczej robiłeś pomiędzy pinami 1 i 2 (sterowanie masą- zdublowane przewody do kostki C188) a zasilaniem (+) z wyjścia D-13 centrali bezpiecznikowej (P2)elektromagnes ten ma on mieć opór 0,6 -1,2 omów ??? Zawór paliwa (v45) ma mieć opór 35-50 omów i mierzysz go...
Witam, jak w temacie układ CR Bosch-a(dokładne oznaczenie pomy mogę napisać), auto o nie wiadomym przebiegu z Niemiec z Webasto. Do rzeczy, objaw to nierówna praca silnika na biegu jałowym(od około 2k rpm tego nie słychać jednak auto trochę zamulone), był błąd przepływki w parametrach pokazywało o 100mg więcej niz żądane przepływ powietrza, przepływka...
Kolego, czy wina nie jest po stronie termostatu na wlocie powietrza - możesz sprawdzić, odłączając na chwilę wąż ssący ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego. Pewnie nie uwierzysz, ale różne takie przypadki z podwyższonymi obrotami silnika w losowych momentach miałem w Abimexie, gdy okazało się, że padł regulator napięcia ładowania przy alternatorze....
Typowe objawy zużycia/zanieczyszczenia/rozkalibrowania wtryskiwaczy , a ponieważ swoje już przebiegły więc najprościej wymienić na nowe hmm, z tego co szukałem w google na temat moich wtryskiwaczy to praktycznie nic nie znalazłem. Kolego może zaproponujesz jakąś listwę wtryskową w rozsądnych pieniądzach co by bez większych przeróbek i kombinacji współgrała...
Witam, neumím polsky, tak píšu česky. Příčinou je vypnutí palivového čerpadla při provozu na gaz LPG. Po vypnutí čerpadla není tlak v systému KEIII Jetrinic, proto se klapka váhy vzduchu vychýlí zcela nahoru i pří nízkých otáčkách motoru. Řídící jednotka tento stav neumí vyhodnotit a začne pracovat v nouzovém režimu. V nouzovém režimu pracuje motor...
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Sprawdź czy odma nie jest zapchana, sprawdź też czujnik temp powietrza wlotowego w przepływomierzu, generalnie posprawdzaj wszystkie czujniki odpowiedzialne za kat wyprzedzenia zapłonu (dobrze jakbyś miał lampe i sprawdził co się dzieje z zapłonem) i dobrze ktoś pisał sprawdź listwę wtryskową benzyny i wtryskiwacze, może być że któryś puszcza lub regulator...
na twoim miejscu sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu Kolego od kiedy to sie reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ze sterownikiem?Sprawdz ten wtrysk i regulator biegu jalowego do podkrecenia.Sprawdz rezystancje wtryskiwacza powinna wynosic od 1 do 3 Om.
Ten problem niestety bardzo często powtarza się w wielu samochodach z instalacja gazowa. Bardzo rzadko w samochodach bez dodatkowych instancji paliwowych. Gdybyś nie było instalacji LPG to problemu zero , miałem 3 samochody z instalacji LPG i był taki sam problem kilka razy było to naprawiane. Jest kilka generacji instalacji gazowych dlatego pytałem...
Witam serdecznie wszystkich Co po pierwsze. Aktywny usterek 245 wyjaśnia dlaczego motor nie startuje. Jest to usterka czujnika listwy i na pewno nie odpali motor dopóki jest aktywny ten Fehler. Sterownik po załączeniu zapłonu wykonuje test pompy; jeśli elektryczne obwody są sprawne następuje uruchomienie solenoidu nastawczego listwy a czujnik drogi...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Czy nadaje się na pracę magisterską - zapewne tak, choć raczej na automatyce i robotyce albo budowie silników spalinowych... niemniej najbardziej kompetentną osobą która może udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie to kierownik zakładu na którym będziesz się bronił, możesz też porozmawiać z potencjalnym promotorem, poza tym to bardziej praca na poziomie...
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
Mam problem ze swoim Golfem II 1.3 Digijet NZ 1991rok. Auto ma założoną instalacje gazową od kwietnia i nie ma z nią żadnego problemu. Auto na gazie chodzi poprawnie. Spalanie jest na normalnym poziomie. Na benzynie natomiast silnik chodzi źle. Odpala idealnie w każdych warunkach i na wolnych obrotach też jest dobrze. Natomiast podczas jazdy dławi się,...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obroty się wieszają na poziomie 1500 obr/min, (na benzynie i LPG) ale tylko na w pełni rozgrzanym silniku (90°C i więcej). Jak przeciągnę podczas hamowania silnikiem poniżej 1500obr/min to spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, jeśli natomiast wyrzucę na luz (wcisnę sprzęgło) powyżej 1500 obr/min to wiszą....
moje sugestie: - twarda praca -to zazwyczaj efekt przyśpieszonego wtrysku (a te ustawienia sprawdzałeś) - może przebieg nie jest tak oryginalny i ktoś podreperował silnik jakimś "doktorkiem" co chwilowo wycisza jego prace, ale po zmianie oleju znowu robi się głośno. - być może wyprzedzenie zapłonu na czas rozruchu szwankuje (nie wiem jak to jest rozwiązane...
Witam. Mercedes 230 , 2,3 benzyna, 88r skrzynia automat. Auto nie chce przyspieszac po wcisnieciu pedalu gazu do oporu, obroty staja na 3500 - 4000obr. To samo dzieje sie podczas jazdy, skrzynia przuca biegi ale na 4 nie chce ciagnac dalej niz do ok 3500 obr. Auto zbiera sie w miare przy starcie ale pozniej klapa. Podczas powolnego dodawania gazu na...