Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Do samego sprawdzenia, czy pozostałe elementy agregatu są sprawne i agregat się wzbudza zastępczo wykorzystałbym opornik wodny. Jak byłem jeszcze bajtlem, to takie opornice wykorzystywano w karuzelach do uruchamiania silników pierścieniowych.
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
To wina regulatora, dosyć częsty przypadek. Zobacz stan kostek (przód silnika, obok skrzyni biegów), lubi tam gnić połączenie przewodu od wzbudzenia. Czy kontrolka akumulatora świeci po zapłonie ? Jeżeli świeci to połączenie dobre i zostaje tylko regulator.
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Pewnie, że ma. Alternator musi być wzbudzony.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
ECH!Ludzie, wystarczy do silnika podłączyć kondensator do każdej fazy. Byleby miał odpowiednie napięcie i pojemność. Pokręcić i się wzbudzi. Jeszcze przed osiągnięciem prędkości nominalnej. A napięcie ustawisz obrotami silnika. Popróbuj z kilkoma kondensatorami - np. od pralki automatycznej czy podobnymi. Ma to jedna wadę- pojemność powinna wzrastać...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Dalej nie napisałeś który to pojazd. Ale domyślam się że to byle chińczyk. https://obrazki.elektroda.pl/3817375800_... Bo pewnie z tego schematu masz moto. Teoretycznie mógłbyś upierniczyć ten żółty kabel który idzie do lamp (i zostawić go tak aby szedł do regulatora napięcia), a to co uciąłeś od lampy złączyć z czerwonym z regulatora. O...
W jednym czarnym pudełku był regulator a w drugim identycznym ogranicznik który odcinał wzbudzenie powyżej 30V . Wydaje mi się że ogranicznik był raczej zabezpieczeniem przy awarii regulatora bo odcinał wzbudzenie do momentu wyłączenia silnika .Dopiero ponowne uruchomienie włączało wzbudzenie.Ten układ był też z tym mniejszym alternatorem A220 chyba.
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dopiero miałem czas aby wrócić do tematu. Sprawy rodzinne mnie odciągnęły. W między czasie wymieniłem w prądnicy łożyska bo głośno pracowały, szczotki węglowe rozruszalem, naciąg sprężynek poprawiłem aby lepiej przylegały do pierścieni i teraz mechanicznje jest ok. Co do prądnicy to zrobiłem tak jak szanowne...
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
2A dla regulatora to trochę sporo. Mechanicznie czy elektroniczny.asz ten do silnika SW680.
Tabliczka znamionowa jest ? Zdjęcie pierwsze nie dotyczy prądnicy tylko silnika pierścieniowego.
Po moich próbach z żarówką na pewno się uszkodził regulator. Po podpięciu akumulatora (iskrzy przy podpinaniu) regulator grzał się nawet bez obrotów wirnika. Wymieniłem regulator na nowy ale chcę się upewnić jak go poprawnie wzbudzić ;) Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator Może jest sprawny, ale jak ktoś wymieniał go w corsie C z...
Silniki synchroniczne nieobciążone momentem na wale, pobierając z sieci nieznaczną moc czynną na pokrycie strat w maszynie oraz właściwą dla jego pracy moc bierną pojemnościową. Oddaje jednocześnie do sieci moc bierną indukcyjną, poprawiając bilans mocy biernej w sieci. Poprawie ulega także współczynnik mocy w sieci.Może współpracować z regulatorem...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Niestety prądnicy na silniku spalinowym nie idzie wzbudzić nawet bez regulatora. Na razie nie będę miał i tak czasu, żeby coś sprawdzać. Trzeba będzie znaleźć kogoś kto ma z prądnicami jakieś doświadczenia. Ja raczej sobie sam nie dam rady.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Jesteś Waść pewien że tam siedzi silnik 20V ? a nie 200V obcowzbudny ? lenze seria 530 sterują silnikami do 200V z własnym lub obcym wzbudzeniem co również tłumaczy użycie dławika.
Nie będzie pracy, ciągnik nie jeździ Nie chodzi o pracę ciągnika tylko silnika. Jak się alternator wzbudzi i zacznie produkować prąd to bez podłączonego akumulatora padnie. Odłącz regulator napięcia to odpalenie silnika powinien przeżyć.
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Silnik synchroniczny może pracować jako kompensator. należy go odpowiednio wzbudzić.
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie sprawdzałem tego typu alternatory (Fiatowskie)i one tak się zachowują. Nie rozumiem, to znaczy, że tak mają, czy własnie tak się psują ?? Pozdrawiam
Witam, z mojego doswiadczenia z 'zabytkami motoryzacji' : uruchamiasz motocykl z akumulatora i wtedy sprawdzasz, czy gasnie czerwona kontrolka w reflektorze / od 'ladowania akumulatora'...? Jesli nie gasnie calkowicie, tylko lekko sie zarzy lub 'mruga' albo swieci nadal mocno [ jak przed odpaleniem ] - to sprawdzasz styki w regulatorze napiecia, szczegolnie...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Podstawą jest by silnik miał prędkość synchroniczną, wówczas regulator / AVR czy jakikolwiek inny / ustawia wzbudzenie by uzyskać 230 V.
Witam W poście "kpodstawa" jest mały błąd. Silniki asynchroniczne są sterowane przez zmianę częstotliwości (falownik) a synchroniczne przez zmianę prądu wzbudzenia (regulatory tyrystorowe)
Jeśli prądnica ma regulator mechaniczny to przed uruchomieniem silnika trzeba ją przemagnesować w przeciwnym przypadku prądnica wzbudzi się ze swoją "starą" biegunowością i przebiegunuje akumulatory.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie). No nie wiem. Regulacja odbywa się na sterowaniu masą (minusem). Więc na DF trzeba podać masę Ja z prądnice miałem w maluchach i tam w prądnicy wyprowadzone były: końcówka wirnika i uzwojenia wzbudzenia (oznaczeń nie pamiętam). Obie były podłączone do regulatora napięcia....
Z tego co ja wiem o agregatach prądotwórczych to częstotliwości pilnuje regulator obrotów silnika - standart 1500obr/min. Natomiast wzbudzenie , czyli napięcie na zaciskach prądnicy jest regulowane regulatorem elektronicznym. Jeżeli jest dobry to napięcie nie ma prawa zmieniać się więcej jak o kilka woltów. Moja sugestia: posprawdzaj na początek wszystkie...
Tak patrząc na zagadnienie wzbudzenia silnika to nie rozróżnia się obcowzbudnych czy samowzbudnych są tylko szeregowe, bocznikowe, szeregowo-bocznikowe i z magnesami stałymi. Obcowzbudne i samowzbudne są prądnice. Silnika przecież się nie wzbudza (wzbudzenie jest potrzebne do wytworzenia SEM czyli napięcia)
Witam wszystkich. Odświeżam temat bo problem jak i instalacja podobna. Mam problem z ładowaniem w romecie s16. Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu). Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrastało do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Regulacj prądu oczywiście jest w każdym regulatorze prądnicy prądu stalego ale jeżeli jest to regulator od MZ-ety, a nie od Trabanta (bo jak wiesz z inst. 6V też mial taki ) to nie musisz się zagłębiać w tym temacie - nawiasem mówiąc też nigdy tego tak daleko nie badałem. Ad 1) Zawsze prąd tak wędruje również w czasie pracy silnika, a nie tylko w momencie...
Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Ze wstępnego przeszukania wynika, że były wersje bez regulatora (regulator na zewnątrz) i z regulatorem. Jak ma zewnętrzny to trzeba go poszukać i sprawdzić polaczenia. W obu wypadkach kontrolka ładowania zasila wstępnie wzbudzenie więc jak jest spalona albo odłączona to alternator może...
stonefree, no dałeś po gaciach nieźle. Raz-w akuwiertarce jest regulator obrotów działający o modulację PWM, dwa-silnik ma wzbudzenie od magnesów trwałych.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Sprawdź omomierzem czy obie cewki wzbudzenia mają przejścia i równą rezystancję Podłącz prądnicę "na krótko" (bez regulatora - jakiegokolwiek obciążenia) - czyli wzbudzenie równolegle do szczotek. Zapal silnik na aku i zmierz napięcie na szczotkach. Zwróć uwagę na polaryzację (gdzie plus, gdzie minus) ew. pojawiającego się napięcia. Na temat prądnic...
Instalacja jest tak prosta że nie można się pomylić. Spróbuj odłączyć zestaw (regulator i ogranicznik), te czarne puszki. uruchom silnik i podaj na moment pełne napięcie na DF. To powinno go wzbudzić. Następnie zgaś silnik i podłącz wszystko spowrotem.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Raczej się nie da wykorzystać regulatora napiecia od alternatora on steruje "prądem wzbudzenia" chociaż moge sie mylić .Alternator daje do 60V- po odłączeniu aku na zapalonym silniku regulator nie działa i pali sie co tylko może(sprawdzone na własnej skórze ,pękła klema podczas jazdy).
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Sprawdź na pracującym silniku czy prądnica daje prąd. Jak tak to regulator do wymiany.
Nic kolega nie wspomina o obrotach silnika. Do wzbudzenia prądnicy powinny być one w okolicy 3000 obr./min., następnie można "obciążyć" prądnicę np.żarówką 100 W (najpierw wyłącza się odbiorniki a następnie silnik agregatu). Do wzbudzenia generatora można też zastosować akumulator 12 V. W przypadku prądnicy z uszkodzonym regulatorem napięcia (AVR),...
Wcale się nie nabijam, tylko nie mogę wyjść z szoku. :D Jakby jeszcze Grzegorz coś napisał to padłbym na udar. :D Tylko że w XIX w nie było elektroniki. :cry: A ten wypalony lut nie jest przypadkiem tylko skutkiem innej usterki. Sprawdź rezystancje sekcji komutatora i połówek uzwojenia wzbudzenia. Lepszy byłby pomiar indukcyjności zamiast rezystancji....
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Może szczotki są nie w strefie? Występuje wóczas silne odziaływanie pola na uzwojenie wzbudzenia.
Witam, Mam problem z prądnicą: silnik Leyland SW400 prądnica ELMOR regulator GCPf 84c/6 podobny jak na załączonym zdjęciu Prądnica się wzbudza wyłącznie przy podaniu napięcia zewnętrznego na uzwojenie wzbudzenia, jednak przy załączeniu obciążenia przestaje działać. Nie znalazłem schematu szafy elektrycznej regulatora. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki....
Wirnik sie pali z powodu dziadoskiego regulator AVR bo w koncu mam jego schemat a on generuje przepięcia bo uzw. wzbudzenia działa na ok 30-100V w zależności od obciążenia.
Wzbudzenie powinno się pojawić jak silnik będzie pracował. Drugi przewód to jest sygnał dla silnika, że alternator ładuje. Wymień regulator napięcia. Jeśli cały czas będzie komunikat to masz sterownik do naprawy.
Witam. Dziękuję za odpowiedż. Podłączyłem prawidłowo bo przez kilka minut działał jak należy.Gdybym pomylił przewody to na pewno wyparował by zasilacz niskiego nap.Miałem problem z uruchamianiem silnika bo zanim osiągnął obroty to wzbudzenie go zadusiło. Musiałem najpierw uruchomić silnik a potem załączyć wzbudzenie i wtedy bylo OK. Chciałem budować...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Jeżeli silnik osiągnie około 80 procent obrotów już agregat powinien się wzbudzić , jeżeli ręką przytrzymasz regulator obrotów to powinien na pewno się wzbudzić. Co innego jeżeli nie masz nawet połowy obrotów.Miałem sporo agregatów do naprawy i zawsze kończyło się naprawą uzwojenia (przezwojeniem), mimo że uzwojenia wyglądały na nowe czyste żadnych...
Nie może być jakaś predkość obrotowa, musi być dokłdanie taka jak na tabliczce. Częstotliwość napięcia zależy tyko od obrotów. Silnik agregatu ma regulator utrzymujący prawidłowe obroty w pompie. Na wale prawnicy musisz mieć 1300 obrotów, 540 rok razy 4 da 2160 czyli za dużo, 1do 3 wygląda lepiej. Właściwie obroty musisz uzyskać dla p punktu m mocy...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Tam powinien być jeszcze regulator napięcia, który zapewne ucierpiał w wyniku iskrzenia. Lutowanie aluminium to lipa. Spróbuj innego rozwiązania. Kostka i skręcić. Silnik spalinowy nie reaguje na zmiany obciążenia, bo regulator napięcia nie zwiększa wzbudzenia wobec czego prądnica nie obciąża silnika.
Nr 67 to wejście na szczotki najprościej podłącz 12V na szczotki i daj dobre obroty to może zaświeci kontrolka. Tak sprawdzisz tylko stojan wirnik i diody główne pozostaje jeszcze regulator i diody wzbudzenia
Nic złego nie zrobi. Wygeneruje tyle żeby nie przekroczyć 253V Pewien jesteś? Prądnica w agregacie ma ustawione 230V. Jak zaczniemy ten agregat zasilać napięciem wyższym to albo jego regulator zacznie obniżać wzbudzenie aby utrzymać napięcie albo prądnica stanie się silnikiem. W pierwszym przypadku w pewnym momencie zostanie zerwana synchronizacja...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
Agregaty PAB-2 w jednostkach były bardzo rzadko używane szczególnie ostatnio gdy wojsko nie miało kasy na poligony. Jak ćwiczyły jakieś jednostki to duże i jeżeli zabierali elektrownie to dużo większej mocy niż 2 kW. Przypuszczam że twój agregat jest z ZN lub stał latami gdzieś w kącie. Zanim uruchomisz wymień olej, na tłok wlej trochę i na sucho (bez...
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
Przyczyną tego stanu żeczy jest utrata magnetyzmu "magnesów" stałych wklejonych w wirnik agregatu . Są one odpowiedzialne za wyindukowanie napięcia potrzebnego do zadziałania modułu AVR . Napięcie to powinno być większe od 3V aby to sprawdzić proszę uruchomić agregat i ręką zwiększyć obroty silnika spalinowego (dzwignią regulatora odśrodkowego ) jeżeli...
Witam. Czy ty napewno wiesz co chcesz robić ? Nie reguluje sie napięcia wzbudzenia, a właściwie powinnobyć prądu od zera. Przy braku wzbudzenia silnik stanowi zwarcie. Zmniejszając prąd wzbudzenia odwzbudzasz silnik zwiększając jego obroty ponad znamionowe jednocześnie zmniejsza ci moment obrotowy. To jest praca maszyny obcowzbudnej w II strefie regulacji....
Witam. W napędach DMM istnieje możliwość pracy bez prądnicy tachometrycznej, regulacja obrotów następuje wówczas przez ujemne sprzężenie napięciowe. Napięcie do regulacji jest poprzez dzielnik napięciowy z wyjścia regulatora. Proponuję sprawdzić obwód zasilania wzbudzenia silnika oraz wirnik i komutator na obecność zwarć. Sprawdź czy nie jest przestawiony...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Wydaje mi się, że wzbudzenie nie jest podłączone do przetwornicy. Wychodzą z niej jedynie 2 przewody "+" i "-" więc na ma osobnej regulacji wzbudzenia. Warunkiem na stanowisku jest utrzymanie zadanego obiążenia/momentu silnika. Mogę to robić ręcznie kręcąc potencjometrem lub w trybie automatycznym podając jakie obciążenie chcę utrzymywać na badanym...
Lapie mniej wiecej o co chodzi i jak jutro sprawdze to dam znac. Mam jeszcze jedno pytanie otoz wczesniej mowiles abym sprawdzil czy regulator podaje napiecie na wzbudzenie aternatora otoz czy nie wystarczy poprostu wlaczyc prad bez uruchamiania silnika aby napiecie znalazlo sie na tym przewodzie (nr1) ? wtedy bylo by wiadomo czy regulator zasila wzbudzenie....
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Wiązka znajduje się z lewej strony w komorze silnika. Problem rozwiązany - niedociśnięta wtyczka w zegarach.
Witajcie, to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam na łódce mały, jednocylindrowy silnik diesla o mocy ok 7 KM, który nie miał fabrycznie alternatora, ale ja ten alternator mu dołożyłem. Jest to mały, prosty 20A alternator od jakiegoś małego traktorka + zewnętrzny regulator napięcia. Chcę mu założyć wyłącznik wzbudzenia....
Wiele o tej pradnicy napisano , wszystkie uzyteczne informacje rowniez zostaly podane , czego nie mozna zrozumiec -tego ze zaciski A , B , C sa przeznaczone do skrosowania podwzbudnicy ,uzwojenia wzbudzenia ,i rezystora regulujacego prad wzbudzenia Tak podłączyłem oryginalny Rezystor pomiedzy A i C -tego ze obroty silnika maja byc stale bo przekladaja...
Witam Schemat jest mało przejrzysty. Mogę jedynie przedstawić algorytmy sterowania dla silników obcowbudnych co do prądów, napięć, wzbudzenia itp. pozdr
Mam pytanko odnosnie regulatorów silniczków DC. Mianowicie Polskie sposoby na wentylatory czyli: 1. Silnik z 3 szczotką, 2. silnik z cewka dodatkowa wzbudzenia w srodku, 3. regulator PWM (polonez, peugeot citroen). Zagranicze: Oporniki regulacyje Silniki 3 fazowe sterowane elektronicznie Czy są jakies przesłanki dlaczego nie stosuje się tych pierwszych...
Żarówka ma podawać napięcie do regulatora po włączeniu kluczyka. Jak to nowy alternator, to go wymień. Szkoda się męczyć z bublem, bo tam będą jeszcze jakieś niespodzianki. Bardzo dobrze, że sprawdziłeś świecenie kontrolki. Upewniam się, że podłączyłeś kabel kontrolki do masy zamiast do regulatora? W takim połączeniu po wciśnięciu kluczyka kontrolka...
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
Ten twój obecny "regulator" działa przy stałym obciążeniu. Problem będzie przy zmiennym obciążeniu. Np. rozruch silnika indukcyjnego. Dodano po 1 Nieśmiało zapytam! Czy dla przedstawionego problemu nie ma polskiej terminologii? No chyba że woda to jest akła, a wykształcenie do diupy! Pozdrawiam. Pobaw się Simulinkiem to się dowiesz w czym problem.
regulator wzbudzi agregat alternator regulator wzbudzi zamiennik regulator wzbudzi
huawei gniazdo naprawa makro przycisk access zasięg telewizji naziemnej
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
Klekot lub świst po wymianie rozrusznika w Passat B5 1.9 TDI Audi A2: Kontrolka klocków po skręcie w prawo