Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Na 24V ten układ nie zadziała. Ale spotkałem się z tym układem do regulacji prądu ładowania w prostowniku tyle że był zamontowany na stronie sieciowej.
Tylko z tego powodu osobiście kupuję regulatory na "AliExpe..." a nie na allegro. Tam niema żadnych problemów z reklamacją czy zwrotem kasy, zakładasz protest i po wyjaśnieniu kasa wraca. Omijać Alle-drogo i kupować bezpośrednio u dostawców krajowych jak i zagranicznych to jedyne rozsądne działanie.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
https://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g... - tutaj masz pokazany wpływ temperatury otoczenia na działanie regulatora napięcia, może nie profesjonalne ale fajnie to widać. Miłego oglądania.
Jakie dwa regulatory?
Dziękuję bardzo za cenny komentarz. A czy mógłny pan pomoc mi znaleźć regulator bo jak szukam to znajduje taki co pasuje do prądu paneli i daje np 30a ale znowu panel ma za dużo mocy W i nie mogę sobie z tym poradzić. Bo przy regulatorze MPPT to faktycznie trochę skomplikowane jego działanie jest, ale dobór już nie. Regulator MPPT zwiększa prąd ładowania...
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
fajne są te ruskie alternatory,dobrze chodzą na regulatorze od maluszka i bardzo mało awaryjne.jedyna niedogodność to jest to że lekko się jzrzy kontrolka ładowania przy założeniu regulatora elekronicznego
Tak, naładowany, napięcie około 12.3 V Podmieniany na inny. Wspomnę bo pewnie też ważne, ładowania także brak. Jak sprawdzić działanie regulatora napięcia?? Oraz jak puścić zasilanie na układ omijać ten regulator?? Dałbym prosto z akumulatora 12 V aby sprawdzić instalacje za regulatorem.
Kolego podaj napięcie na styk A i wszystko będzie jasne.P Dzięki viper555. Wreszcie mogłem przeprowadzić próbę. Sytuacja wygląda następująco - po podaniu + baterii na styk A mam: - napięcie na zacisku B+ utrzymuje się na stałym, niezależnym od obciążenia, poziomie 13,66 V - napięcie na zaciskach akumulatora powoli narasta, po 20 min. pracy osiągnęło...
Możesz zastosować regulator solarny ,będzie działał nie przeładuje akumulatora .Chińczyk powinien działać poprawnie .
Wg zdjęcia to mam taki sam regulator ładowania, którego działanie sprawdzałem. Czy jeśli posiadam kontroler ładowania taki jak na rysunku poniżej, czy ktoś już może robił testy, czy podczas gdy panele są zacienione i nie ładują akumulatora, czy prąd z akumulatora nie wraca na panele jeśli nie ma diod szeregowych? Takich testów nie robiłem, ale wygląda...
Co już sprawdziłeś. Właśnie tak. Dyskusja się rozwija i brak czasu na działanie w materii. Jak wyglądają połączenia, przewody i ogólnie sama prądnica? Jeśli to prawda, że gdzieś tam stwierdzasz napięcie 10 V to może sugerować niedomagania regulatora (np brak połączenia masowego) lub gorzej zwarcie w instalacji. Na temat sprawdzania prądnic trochę informacji...
Regulator prądu ładowania albo alternator.
Można, jeśli przekaźnik ma wolną parę styków - wtedy dobrze byłoby odłączać regulator od akumulatora. Co do regulacji płynnej - pewnie jest trochę płynna, ale nie na tyle, by działanie przekaźnika zapewniło wystarczającą histerezę - nie da się tego pogodzić z prawidłowym działaniem regulatora alternatora.
Witam. Tak regulator napięcia odpowiada za ładowanie akumulatora. Brak ładowania może również zakłócać pracę silnika.
Chcąc zwiększyć napięcie ładowania musisz wymienić diodę zenera, tą szklaną z prawej strony
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Typowe działanie. Ładowanie inteligentne sterowane przez komputer, uaktywnia się w momencie zapotrzebowania na ładowanie. Alternator nie ma typowego regulatora ładowania mechanicznego. Z taką sytuacją spotkałem się w renault clio mojego syna. Mechanik stwierdził że do wymiany alternator. Po konsultacji z innym mechanikiem znającym temat odstąpił od...
Rozkręć przetwornicę i równolegle do włącznika przetwornicy przylutuj przewody i wyprowadź je na zewnątrz. Do tych przewodów podłącz styk NO (normalnie otwarty) np. przekaźnik relpol rm84 z cewką na 24V DC. Do cewki tego przekaźnika podłącz to wyjście "regulowane" z regulatora ładowania. Potestuj i powinno działać.
I dlaczego akurat w Passacie 2.0? Pytam, bo pisałem pracę dyplomową z regulatorów napięcia i wykonałem prototyp.
Wzbudza go tylko regulator napięcia. Czasem dochodzi do uszkodzenie układu scalonego chyba w bsi który powinien symulować działanie kontrolki ładowania.
regulator napięcia jest najprawdopodobniej jest w środku alternatora i jest on uszkodzony a taka jazda na takim ładowaniu do niczego dobrego nie doprowadzi
Ściśle rzecz biorąc to działanie to odpowiednio 13V/26V*nominalne natężenie ładowania. Jeśli regulator będzie blisko paneli i zastosuje się odpowiedni przewód to połączenie równoległe może być sensowniejsze. Zakładam, że panel 320 będzie pewnie zazwyczaj pracował z napięciem w okolicach przynajmniej 30V, co przez regulator będzie efektywniej wykorzystywane...
Friendlyelec ZeroPi nie jest konieczny, jest to poprostu mikrokomputerek z linuxem, który można zastąpić dowolnym innym. Skrypt w Pythonie do komunikacji po BT z regulatorem jest dostępny na GitHubie: https://github.com/majki09/lumiax_solar_... ja go zmodyfikowałem pod swój projekt dopisując: - zapis danych do pliku w json - działanie w pętli, odczyt...
gimak napisał: Można można zrobić elektroniczny. Oczywiście można, ale do tego trzeba "kumatego" elektryka - elektronika. Regulator prądnicy zawiera w sobie: 1. regulator napięcia, 2. ogranicznik prądu, 3. wyłącznik prądu zwrotnego. Wadliwe działanie regulatora prądnicy może doprowadzić do uszkodzenia - spalenia układu ładowania. Najtaniej i najprościej...
Ciągle błądzisz , trzeba spokojnie pomyśleć i znać działanie urządzeń i ich zadanie. Skup sie na alternatorze.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Regulatory ładowania działają razem, a zrobiłem to tą metodą : Odłącz wszystko Ponownie podłączyć oba regulatory do baterii - brak podłączonych paneli słonecznych Pozostaw na 15 minut Ponownie podłącz panele słoneczne do regulatorów Ten proces pozwala obydwu regulatorom wykryć napięcie, typ, warunki ładowania itp. Bez presji na ładowanie. Po ponownym...
Jeżeli masz ładowanie 20V to odrazu nie spala się żarówki ich czas świecenia skraca się drastycznie i wkońcu sie przepala anie nie jest to tak że jak napięcie wzrasta to odrazu pali żarówki Co do lampki ładowania i diud w alternatorze to sie zgodzę jak diody beda padnięte lub regulator to bedzie się świeciła lampka kontrolna ale wtedy występuje brak...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Hmm ... cyt. "Jeśli wartość prądu nie zawiera się w przedziale... należy regulator poddać regulacji"- tyle to wiem tylko jak wygląda ta regulacja ? Wiem że polega to na delikatnym podginaniu blaszek które zmnienią "napięcie" sprężynek styków więc i wartość siły potrzebnej do przyciągnięcia kotwicy styku. Czy jest jakiś patent na tą regulację? Ile oryginalnie...
Ciekawi mnie rezystor R10 i mikro amperomierz czy one mogą być winne temu, bo nie było ich w zestawie. Tak, jak napisano w instrukcji - są to tylko elementy pomiaru prądu, nie mają żadnego wpływu na działanie układu. Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy".
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
żarówka 12V 35W - układ z 2x2200uF był zmontowany na szybko aby sprawdzić działanie ładowania. Częstotliwość kilkaset Hz. Bez kondensatorów - wyjście regulatora napięcia podpięte bezpośrednio pod żarówkę powodował jej przepalenie po zwiększeniu obrotów. Nawet żarówka 24V H4 (chyba 75W) również zabłysnęła jasnym światłem. Także dodanie kondensatorów...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Witam. Planuje kupić panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 111.6V - bez obciążenia / 90V Vmp / panele pracują 9 lat Chciałbym kupić regulator ładowania 100V Jak myślicie dało by się bezproblemowo podłączyć do niego panele? Niestety nie znalazłem żadnego regulatora ładowania 110V, a nie chcę przepłacać na 150V ( jak kupił bym 150V to by pracowało z mniejszą...
Jak podłączysz sam kondensator nie będzie działał jak filtr w chwili załączenia tranzystora popłynie impuls prądu ładowania wywołujący większe zakłócenia niż sam PWM, kondensator zawsze naładuje sie do maksymalnego napiecia i zniweczy działanie regulatora. Dlatego w filtrze stosuje sie element szeregowy który ograniczy prąd ładowania kondensatora: rezystor...
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Jak dla mnie trochę to wszystko niejasne. Nic nie wiemy o uzyskiwanych napięciach na instalacji oraz jakie są objawy tego późnego ładowania. Przyczyną takich odczuć może być działanie samego przekaźnika lampki lub powiększonych oporności na instalacji. Sama zamiana regulatora nie musi da oczekiwanych efektów. Może też warto poczytać oznaczenia alternatora....
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Zamiast LM-a daj diodę Zenera i opornik od "+" do Zenerki. Policz moc wydzielaną na Zenerce i dostosuj do tego konstrukcję! Aby ładować akumulator 24V (kwasowy) należy dać na bramkę tyrystora napięcie 29,5V (możesz składać z kilku diod i tranzystorów, proponuję skompensowaną temperaturowo diodę "telewizyjną" 33V + potencjometr do precyzyjnego nastawienia...
Moi drodzy, dokumentacja silnika zaburtowego podaje, że na wyjściu cewki ładowania bez podłączonego regulatora powinno być od 3 V w górę. Zmierzyłem i są 4 V. Wytłumaczcie mi, co sprawia, że po podłączeniu regulatora napięcie na akumulator ma być około 13 V. Co się dzieje, że z 3 V~ uzyskujemy 13 V=?
Skąd wziąłeś taką Skodę? Napięcie na zacisku regulatora i przewodzie idącym do kontrolki jest to samo więc wartość musi być też taka sama. Jest jedno ale. Jeśli żarówka jest poprawnie zasilona, czyli ok 14 V to świecenie powoduje różnica napięć. A ta wynosi według twoich pomiarów 2,5 V. Czyli świecenie jest słabiutkie wręcz niezauważalne. Jednak nie...
Po co od razu kupować nowy panel. do tego co masz dokup przetwornicę step-up, podłącz ją do akumulatorków 18650 i z niej wyprowadź sobie napięcie na przykład 10v a najlepiej 11v i gotowe. Regulator z panelu zajmie się ładowaniem akumulatorów a nowa przetwornica obsłuży bez problemowo kamerę. https://allegro.pl/oferta/przetwornica-n...
Poniekąd jest to słuszne podejście skoro osobiste możliwości nie pozawalają na poszerzone działanie. Realizacja zależy od możliwości finansowych. Są gotowe rozwiązania urządzeń przystosowanych do tego ciągnika. Oferta używanych trochę ograniczona jako, że obecne rozwiązania preferują napęd przez pasek wielorowkowy a takiego nie zastosujesz. Jest mało...
Witam. Wtedy jak nie działa wspomaganie, sprawdź czy masz ładowanie, może szwankować regulator napięcia z tego co pamiętam to w momencie gdy nie ma ładowanie brak również wspomagania.
Podłączyłem regulator w ten sposób co jest na zdjęciu, ale nie zadawala mnie jego działanie. Napięcie na wolnych obrotach na zaciskach akumulatora przy wyłączonych światłach 12,7V i prąd ładowania 0,15A, a po przegazowaniu 13,6V a prąd 0,7A a przy włączonych światłach napięcie jest 12V a prąd ładowania pokazuje mi na mierniku -3A a po przegazowaniu...
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Wychodzi mi 12x24V, czyli panel nie większy niż 480Wp będzie ok do regulatora 20A. Czy to jest poprawne, czy coś pokręciłem? Dla PWM prąd ładowania nie przekroczy prądu zwarciowego panela. Dla np. Jinko Solar 480 JKM480N-60HL4-V BF który ma napięcie Uoc=42,7 V i prąd max I=13,5 A, prąd nie będzie większy niż 14,3 A. Teraz policzmy max moc uzyskiwaną...
Działanie kontrolki nie będzie potrzebne, będzie zamontowany wskaźnik napięcia w kabinie. Głównie chodzi o to aby zgasić kontrolke którą się pali że względu odpietego oryginalnego sterowania regulator. Czy np. instalacja w ten obwód żarówki np. W5w zgasić kontrolke ładowania?
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Czy na tym schemacie albo C1, albo R1 i VR1 nie są za małe? Na moje wyczucie dla C1=100nF wypada dać VR1=470k, a R1 wyciąć - chodzi o to, by czas ładowania C1 mógł być bliski 10 ms, czyli połowy okresu sieci. Ale może z takim VR1, jak narysowałeś, powinno dobrze działać w sieci 120V~ - czy może taką masz u siebie? NIe pamiętam dokładnie, przy jakiej...
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
Dzień dobry forumowicze, Zwracam się do Was z zapytaniem, czy ktoś miał kiedyś tak ciężki problem z ładowaniem w skuterze, że po wymienieniu niemalże wszystkiego - ładowania nadal nie było? Pacjent: ZIPP GP 500 4T Wymieniłem; moduł, iskrownik, koło magnesowe, cewkę zapłonową, fajkę z przewodem, świecę, regulator napięcia, akumulator .... nadal nic....
Witam Podczepiam się pod ten temat ponieważ tez chcę kupić przetwornicę TN 1500 do swojej instalacji. Mój problem polega na tym, że chciałbym podłączyć do akumulatorów dwa regulatory ładowania, jeden to przetwornica TN 1500 i do niej baterie słoneczne 500W, a drugi to regulator ładowania od turbiny wiatrowej 1kW. Czy takie równoległe podłączenie dwóch...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
Witam, posiadam zamontowany elektryzator EBS-6 Premium 12V, do tego akumulator kwasowy 80Ah i żeby utrzymywać jego działanie średnio co 7-10 dni jeżdżę i go wymieniam na drugi naładowany i tak w kółko od kwietnia do września. Chciałbym ograniczyć wyjazdy związane z wymianą baterii i zbudować układ samo wystarczalny. Po pieniądzach mogę mieć stary panel...
Witam Bardzo mi pomógł ten temat o łączeniu dwóch regulatorów ładowania do akumulatora. Moje pytanie brzmi. Jaki będzie prąd ładowania akumulatora jak będzie działał równocześnie regulator solarny i wiatrowy ? Czy te prądy ładowania się sumują, czy wygląda to inaczej ? Boję się aby nie przekroczyć maksymalnego prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam
Problem mam z przetwornicą impulsową, która na wyjściu ma różne skoki napięcia niezbyt dobre dla elektroniki laptopa. Poczytałem sobie bardzo dużo artykułów na jej temat i postanowiłem nieco ją "udoskonalić" zgodnie z internetowymi radami. Nie posiadam oscyloskopu, a zdania w internecie są bardzo podzielone, więc chciałbym tutaj zapytać o poprawność...
(...) ś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej) ale problem z tym co wcześniej napisałem powyżej jak był tak jest. Nie mam pomysłu może ktos wie jak to naprawić? Dodano po 21 Witaj na forum elektroda.pl! Z przyjemnością pomogę...
Z drugiej strony patrząc na błąd miernika (najtańszego) i to że regulator powinien regulować pracę alternatora w granicach 14-14.4V z nie większą odchyłką niż 0.5V...to może należałoby sprawdzić działanie alternatora na możliwie obciążonym układzie- włączonych światłach, radiu i ogrzewaniu . Tak teraz trudno powiedzieć.
Dodaje schemat gotowego regulatora. http://obrazki.elektroda.pl/5263843300_1... Działanie układu. Prąd z cewki L1 przechodzi przez mostek prostowniczy. Po wciśnięciu przycisku S1 włączony zostaje układ regulacji. Gdy napiecie jest poniżej 12v to tranzystor Q2 jest otwarty, a gdy napięcie wzrośnie powyżej 12V tranzystor Q3 zwiera sygnał...
A może ten regulator daje o 2V więcej, niż jest na akumulatorze, dopóki napięcie nie osiągnie maksymalnego dopuszczalnego, a potem daje to dopuszczalne? Akumulator ma jakiś opór wewnętrzny, więc napięcie przy ładowaniu jest większe, niż SEM akumulatora (opór na dodatek jest nieliniowy - polaryzacja elektrod). Proponuję zmierzyć: 1. prąd ładowania akumulatora...
A masz stary regulator? jakiej był firmy stary a jakiej jest ten nowy? mogą byc zamienione piny w kostce bo niektóre tak miały ponieważ pasowały ale nie były do forda i źle działają. Jak odłączysz kostkę 3 pinową i odpalisz auto to powinno pokazywać sztywno ok 13,8V (wówczas komputer nie ingeruje w działanie).
Działanie jest następujące: lewy przekaźnik załącza prądnicę gdy jest wzbudzona do systemu (raczej powinno się powiedzieć że ten przekaźnik odłącza prądnicę gdy napięcie na niej spada poniżej progu ładowania. Prawy przekaźnik ogranicza prąd ładowania. Jerzy
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Może znajdzie sie schemat. Łatwiej będzie zrozumieć działanie i nakierować na ew. dalsze pomiary.
Jak długo napięcie na PV jest wieksze od napięcia ładowania + spadek napięcia na regulatorze wszystko będzie działało. Dlatego nie martw się napięciem Umpp niższym o ułamek wolta, a 2V mniejsze napiecie obwodu otwartego nie ma żadnego znaczenia dla ładowania. Jak wiadomo P=U*I czyli dla tej samej mocy PV przy niższym napięciu Umpp mamy większy prąd...
Witam panowie.Problem jak w temacie.Wróciłem wczoraj wieczorem od rodzinki i wszystko było ok.Dziś wsiadam do auta i po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeciła jak zawsze tylko delikatnie mży.Po uruchomieniu silnika nadal delikatnie mży ale dodatkowo nie gaśnie kontrolka ABS.Czy te dwie rzeczy mają że sobą coś wspólnego że mogły przestać...
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
Witam, posiadam jawę 250 model 353 i mam problemy z podłączeniem regulatora ładowania. Stary regulator nie działał(nie produkuje się takich) więc zakupiłem elektroniczny i nie potrafię go podłączyć, wychodzą z niego 3 przewody, nie wiem też czy powinien być przykręcony bezpośrednio do masy, czy też odizolowany, jeżeli ktoś ma jakieś rady będę wdzięczny,...
Ale nie rozumiem dlaczego szukasz "od tyłka strony".. Weź w rękę miernik, zmierz najpierw napięcie ładowania a potem prąd ładowania i jak będzie coś nie tak to dopiero dociekaj, może ładowanie masz prawidłowe. A swoją drogą, zabawa w 30-letni regulator mechaniczny w dzisiejszych czasach to nieporozumienie, gdy za parę złotych można kupić dużo lepiej...
Ok. Dzięki za wszystkie odpwiedzi. Trochę mi rozjaśniliście w mojej ciemnej głowie. A jeszcze co do tego akumulatora to chodzi mi po prostu o to czy ładowanie aku prądem większym niż 0,1 pojemności nie jest szkodliwe i czy żelówki nie są na to jakoś specialnie czułe, bo po prostu szkoda by było aku. W WSK oryginalnie nie było regulatora napięcia więc...
A więc jest lepiej niż założyłem. Skoro już oglądałeś i rozbierałeś to mogłeś sprawdzić połączenia T. Także możesz podać oznaczenia regulatora napięcia. Chyba mamy do czynienia z regulatorem RC1? Być może jego elektronicznym odpowiednikiem. Trochę nie rozumiem twego opisu funkcjonowania z kontrolką, ale. Przede wszystkim kontrolką musi być żarówka o...
Witam. Chciałbym poradzić się w sprawie instalacji elektrycznej w MZ 150. Konkretnie chodzi o działanie układu ładowania, a właściwie jego brak. Odkąd posiadam ten motocykl nie było w nim ładowania, przy sprawdzaniu instalacji okazało się że uszkodzony był grafitowy komutator, który w dodatku był odwrotnie przylutowany (co powodowało zwarcie). Skutkiem...
Sprawdziłem LM317 ( Uwy 14,4V ) z solarem 24V ( pomiar Uwe,Iwe,Uwy - przy zmiennym obciążeniu )- sprawność wyszła mi w przedziale od 42 do 67 % - czyli słabo. Za dużo strat. Za chwilę będę się brał za przetwornicę. Czy ktoś ma jakiś pomysł jakie układy elektroniczne użyć by uzyskać jak jak najwyższą sprawność. Akumulator jest dobrany tak by zapewnić...
Lifepo4 100ah 150a BMS. Maksymalne ładowanie 150a Niestety przewody solarne 6mm2 posiadam. odległość 15m. Nie planuje rozbudowy. Wstępna ocena dostępnych informacji Podane dane: - Regulator solarny: Victron Energy MPPT 100/50 (maksymalny prąd ładowania 50 A). - Panele fotowoltaiczne: 2 x JAM54S31-400/MR (400 W), połączone równolegle. - Akumulator:...
Faktycznie nie uwzględniłem tego że w zimie przy dobrym słońcu jest zawsze lepiej. Tak, może tak być w sprzyjających sytuacjach - ostre słońca, przejrzyste powietrze i niska temperatura. I można wylądować w okolicach STC. Mnie osobiście wygląda to wszystko na celowe działanie regulatora, kiedy mppt regulatora nie było wstanie zmniejszyć mocy z paneli...
Pod jakim względem ekonomicznie nie 🤔 Przykładowo kompresor pracuje z nadwyżki PV bo nie oddaje do sieci. Teraz mam napompowane dajmy na to 400l powietrza, nic mnie to nie kosztowało. Teraz daje z takiej turbinki, prąd wieczorem do regulatora a on ładuje akumulatory. Na początku współdzieli pobieranie z akumulatorami a jak zakończy się pobór to już...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
Stówę to te dobre markowe a można kupić np. wcale nie gorszego autostartera ARE0006 za 20 zł i będzie działać.
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
Spróbowałem z odpiętym kablem od regulatora i obroty również falowały, alternator jest "cichy" nie wydaje żadnych dźwięków, pisków. A tak w ogóle to przestaję rozumieć działanie tego auta, gdy odpiąłem kabel od alternatora to kontrolka od ładowania przestała świecić, nie zapala się po przekręceniu kluczyka, ani po zapaleniu silnika czy nie powinna się...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
lega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie np. klimą. Może w końcu ktoś położy kres Urban Legend w związku ze spadkiem napięcia łądowania. XXX razy to sprawdzałem i kluczem do wyjaśnienia...
Mało widać ale może coś ktoś zobaczy. Wszystko widać, alternator Mitsubishi. Łatwo to poznać, bo nie ma plastiku z tyłu. Dwa typy regulatorów, styki P i N albo L i S. Zupełnie inne działanie; ale wtyczka ta sama. Ale poczekam z odpowiedzią, niech wpierw wypowiedzą się się te ciapciaki piszące o jakimś CPE.
Zasada podstawowa - to co napisane na baterii otrzymasz przy pełnym nasłonecznieniu. Najczęściej otrzymujesz 20-70% tego co napisane. Jak połączę równolegle trzy baterie (12V i 2A, patrz obrazek) otrzymam 12V i 6A, a jak szeregowo też trzy 36V i 2A? Tak, tyle otrzymasz maksymalnie, faktycznie - patrz wyżej Regulatory ładowania działają na 12V lub 24V,...
A akumulator masz sprawny ?? Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach) Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy...
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który to steruje ta lampka.?
Witam Posiadam panel fotowoltaiczny o parametrach jak na zdjęciu. Poszukuję jakiegoś regulatora ładowania. Panel będzie działał na działce rekreacyjnej. Na początku do oświetlenia i ładowania drobnych urządzeń mobilnych. https://obrazki.elektroda.pl/3989859400_... Co byście mogli zaproponować w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Jestem zielony w tym temacie dlatego pytam. 1. Amperomierz w szereg między zaciskiem 19 a plusem na akumulatorze ? 2. Dlatego z zerem po środku by mnie powiadamiał o braku ładowania(wskazówka w kierunku minusa) ? 3. Czy działanie lampki kontrolnej polega na tym że gdy wszystko jest ok dostaje ,,dwa plusy" i się nie świeci a gdy coś się spartoli i nie...
kontroler ładowania solarnego działanie regulator ładowania hybrydowy regulator ładowania paneli
komputer roweru stacjonarnego plamy ekranie oscyloskop laptop
mikrokomputer cobra1 płyta indukcyjna amica
Buczek włącza się przy rozładowanym akumulatorze, milknie po podłączeniu prostownika Jak odblokować drzwiczki suszarki Bosch Seria 500?