Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Regulator do wymiany i tyle. Standardowa usterka reglera Bosch IV generacji.
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
Tak zrobie. U mnie problem jest taki ze dzieki kostce stopionej nie spalilem kolejnego alternatora. Ewidentnie jakies zwarcie ma regulator.
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
Witam serdecznie, Gryfi czy mógłbyś odczytać wiadomość prywatną gdyż mam identyczny problem i jestem ciekawy jak u Ciebie zakończyła się ta usterka. Pozdrawiam
Kolega sprawdzi napięcie na regulatorze, zasilanie jest przez stacyjkę. Przy wyłączonej stacyjce nie powinno być napięcia. Jak jest włączona i nie ma trzeba szukać w połączeniu stacyjki lub bezpieczników. Najprościej wypiąć kabel ze stacyjki (na regulatorze) i podać napięcie z akumulatora (na regulator)- jak zacznie ładować właściwie usterka znaleziona....
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Jak w temacie, co mogło sie popsuć w alternatorze,regulator napięcia,diody?
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu. Druga usterka szumy radia kilka sekund po odpaleniu samochodu mimo odłączonej kostki od alternatora... Gdzie szukać przyczyny ?
Najpierw sprawdź szczotki czy nie zatarte brudem typowa usterka w tych alternatorach.P
Sprawdź szczotki, podmień regulator napięcia. Lampka ładowania świeci ?
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Przyjmijmy że jest przebicie czy regulator nadaje się do wyrzucenia A skąd komu to wiedzieć? Równie dobrze winna może być i usterka samego regulatora.
Jaki tam masz alternator? To raczej w nim siedzi usterka. Regulator wymieniony to przyjrzał bym się wirnikowi ale usterka może być trudna do jednoznacznego zdiagnozowania. Może się pojawiać na obrotach po osiągnięciu temperatury. Łatwiej czasami wirnik podmienić. Oczywiście to tylko sugestia.
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Witam!!! Nie wspomniales czy przed wymiana regulatora byla ta sama usterka czy pojawila sie po wymianie ? Czy zastosowales odpowiedni regulator ?
To w inny sposób zapytam. Postanowiłem to przerobić .Wcześniej był 12/6 V i szybkie-wolne ładowanie . Pomierzyłem napięcia zmienne : czerwony- czarny 8,7 V czerwony - biały 0,15 V czerwony-żółty 14,9 v CZARNY-BIAŁY-6,9 V czarny-żółty - 5,8 V biały - żółty -13,1 V. Jak połączyć żeby było tak jak w oryginale używając mostek graetza. https://obrazki.elektroda.pl/6870459200_...
Witam po włączeniu zapłonu nie zapala sie kontrolka od ładowania.. w wielozłączu przy alternatorze są dwa przewody czarno-biały i czerwony.. czarno -biały jest od kontrolki, wiec po zwarciu przez probówkę z żarówką 5W do zasilania 12v( gruby przewód przy alternatorze ) po włączeniu zapłonu wydaje mi sie ze powinna świecić sie żarówka a po odpaleniu...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Usterka naprawiona. Nie było masy pomiędzy regulatorem a obudową alternatora.
Weź wywal ten regulator, dołóż trzy diody i zastosuj jakiś "normalny". Nie pamiętam, jak tam szczotkotrzymacz wygląda, ale od poloneza lub malucha w zależności, czy izolowana jedna, czy obie. I zajmij się uzwojeniem wzbudzenia. Może ono powodować problemy, jeśli jest uszkodzone. Usterka może się ujawniać dopiero podczas kręcenia, kiedy siła odśrodkowa...
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Mimo wszystko problem z żarówką, oprawką lub stykiem. Druga sprawa to złącze kontrolki na samym regulatorze. Trzecia najrzadziej występująca usterka to sam regulator, a raczej jego część odpowiedzialna za kontrolkę.
Okazalo sie ze koło pasowe było luzne. usterka usunieta:D Zamykam temat....
Napisz coś więcej jaki silnik, jeździłem kiedyś Td. Pojawiające się i znikające żarzenie kontrolki i chwilowe problemy z obrotomierzem to standardowa usterka alternatora , a dokładniej regulatora prądu ładowania.
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
Masz uszkodony mostek prostowniczy.Typowa usterka w tych alt.(alternator identyczny jak w fordach)
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
Poprzednie odpowiedzi nie mają sensu. Usterka tkwi w nieodpowiednim zasilaniu regulatora - tu należy zagęścić ruchy. Pozdrawiam.
Na tej prądnicy i regulatorze pracowało to wcześniej? Usterka pojawiła się sama, czy było coś robione? Regulator oryginał Elmot czy chiński wynalazek za 30 zł? Dysponujesz jakimiś przyrządami pomiarowymi?
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Więc kolega napisał że teraz ma ładowanie dobre więc mu odpisałem że usterka prędzej czy później się pojawi i oczywiście że jest to wina regulatora napięcia i nie ma co więcej wiercić.P
Jescze jakby kolega podpowiedział za co on jest odpowiedzialny, bo przyznam że przed wymianą regulatora usterka zapalała się po paru chwilach pracy silnika i było go faktycznie słychać. Teraz błąd świeci od razu po przekręceniu kluczyka, zanim zapalę silnik usterka silnika już się wyświetla a przekaźnika nie słychać.
Witam;) usterka usunięta ( zawarcie we wtyczce pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy) Zamykam temat i Pozdrawiam;)
Wszystko już działa w regulatorze puścił zimny lut.. Ale usterka naprawiona :) MZ śmiga aż miło. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam
Witam .Jeżeli usterka powstała po umyciu moze byś ze został zalany arternator i jak wyschnie to usterka ustąpi a jeśli nie to sprawa regulatora napięcia .Pozdrawiam.
witam mam VW GOLF'a II, jest w nim alternator firmy valeo. kiedyś znikło całkiem ładowanie, pierwsza diagnoza - regulator, został zmieniony na zamiennik firmy HELLA, po niecałym tygodniu zaczey pulsować światła, po "ekspertyzie" mechanika ta sama diagnoza ze znów zaczął szwankować, został zmieniony na regulator firmy MOTOROLA, po raptem dwóch tygodniach...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Już usterka została wykryta i naprawiona. Okazało się, że jest uszkodzona jedna dioda wzbudzenia. Po wymianie wszystko wróciło do normy. :)
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Na początek to gratulacje kolego opisałeś autko jakbyś klienta na autko szukał A tak poważnie to pierwsza usterka spowodowana jest problemem ładowania (regulator bądź dioda) Co do drugiej przypadłości to skłaniałbym się na uszkodzony czujnik temperatury Podłączenie pod komputer by pomogło , jak nie masz dostępu to odepnij czujnik temperatury i zobacz...
Jeśli nie ma ładowania a z tego co piszesz nie ma to kontrolka nie ma nic do rzeczy.Nie ona jest tu przyczyną braku ładowania. Dla świętego spokoju do sprawdzenia napięcie na wyjściu alternatora aby wyeliminować ewentualne spadki napięć na torze alternator - zaciski akumulatora.Jeśli pomiar da takie same wyniki to alternator na stół i do naprawy,bo...
Usterki szukaj od diagnozy, czy czasem w PCM nie ma błędu odnośnie alternatora (smart alternator fault). Poza tym usterka może być też w ICM ( zegary). A regulator oryginał (Magneti Marelli) czy podróba?
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
po 2 latach usterka wyjaśniona.Założyłem nowy alternator i było tak samo.jeżdziłem tak następny rok.....gdy walnął całkowicie przewód od regulatora do alternatora/wzbudzenia/ wymieniłem na nowy i jest prawidłowe napięcie. Usterką było niedokładne połączenie na kablu sterującym wzbudzeniem...
Jak usterka jest w lampce to pewnie regulator fiksuje. Pozdrawiam.
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Dotknij probówką do cienkiego niebieskiego przewodu przez alternatorze. Jesli kontrolka zaswieci to usterka tkwi w alternatorze.
Cudów nie ma .Skoro podmieniłeś wszystkie elementy układu ładowania od alternatora do regulatora przez akumulator to pozostaje upływność w instalacji.Ostatnio kolega miał taki problem w skodzie oktawi.Okazało się ,że było 250mA upływności z akumulatora przez nie działający alarm ,który montował poprzedni właściciel.Sprawdzić trzeba jeszcze poprawność...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
brak przejścia uzwojenie wirnika-pierścienie, bardzo częsta usterka przy wymianie łożysk, przyjmując iż przewód D+ z zespołu prostowniczego do regulatora nie urwał sie przy demontarzu.
Dostałem oryginalny alternator w częściach, który wyjeli po przywiezieniu z zachodu, poskładałem gada, sprawdziłem uzwojenia prostownik połączenia z regulatorem, włożyłem i dalej nic. Brak ładowania napięcie 12V, teraz oprócz P1246 -Alternator(usterka), wywala mi jeszcze dodatkowo P1632 - Alternator (usterka obwodu/czujnika). W poniedziałek cd. znalazłem...
Taka usterka jest możliwa jeżeli jest za wysokie ładowanie aku. Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia.podobny przypadek miałem w manie.
Podaj napięcia z PQ80, PQ74 na początek. Układ zasilania/ładowania na tej płycie jest dość trudny w diagnostyce i naprawie bo jest rozbudowany. Jakie jest Twoje doświadczenie w diagnostyce tego typu usterek?
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Nie wierzę że na zapiętym akumulatorze masz 23V A w wirnikach obrywa się drut od pierścienia, najczęstsza usterka
Witam jestem nowy na forum. Szukałem podobnego problemu na forum jednak nie znalazłem. W moim oplu usterka wygląda następująco: alternator nie ładuje wogóle, napięcie wynosi ok 10.4V zależy od naładowania akumulatora, nie świeci wogole kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu a jeżeli dam dodatkowa masę z alternatora do silnika to zapala sie kontrolka...
Kup nowy akumulator o tej samej pojemności, przed zamontowaniem naładuj go do pełna i po kłopocie , możliwe że czeka Cię programowanie szyb i zamka centralnego, pozdrawiam. Nie doczytałem łącząc + na - mogłeś uszkodzić regulator ładowania. Padnięty regulator to akurat najmniejszy problem, który nie spowodowałby niemożliwości odpalenia. Po zamianie...
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Po rozpoczęciu pracy ma ładować cały czas, w Kia dochodziło najczęściej do spalenia mostka diodowego i/lub regulatora napięcia. Teraz masz z AS.pl z kijowym kołem pasowym proponuję zmienić na INA. Usterka jest jednak w instalacji - grzałki nurkowe idące do nagrzewnicy pobierają zbyt...
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Zobacz jaki masz alternator.Jeżeli Delco-Remy (napisane na przedniej obudowie,nad kołem pasowym) to na 100 % do wymiany mostek prostowniczy-uszkodzona dioda prostownika głównego. Absolutnie wykluczone dalsze korzystanie z samochodu-napięcie instalacji moze siegnąc ponad 17V. Efekt dodatkowy-może sie zapalać kontrolka systamu ABS i Airbag. Wskazane też...
rozwiązanie jest bajecznie proste .... jeśli nie masz ładowania to : a) regulator napięcia - niepowinien dużo kosztować b) usterka alternatora - uzwojenie , diody itp. Zakup używanego nie powinna być droga Dodano po 4 Na allegro najtańszy alternator masz po 50 zł , regulator po 20 zł .... Ja bym się nie bawił z elektrykami i kupił używany alternator...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym...
Mam problem z moją 106 tką. Żaży mi się delikatnie kontrolka ładowania. Po dodaniu gazu zaczyna jaśniej świecić, a właściwie migotać. Jaśnieje nieznacznie także po załączeniu dodatkowych odbiorników prądu jak światła, wentylator itp. Usterka wystąpiła nagle po uruchomieniu auta. Co to może być ? Podejrzewam regulator napięcia...
Alternator ładował 20V lub więcej , stąd takie napięcie na akumulatorze / uszkodzony regulator/ i usterka w ECU / transil lub zenerki na wejściu zasilania/.
Wymiana regulatora rozwiązała problem.
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Typowa usterka powoli urywajacego się przewodu od wzbudzenia najpierw mruga kontrolką ale ładowanie jest potem brak kontrolki w ogóle . Jak przerwie się całkowicie ładowanie będzie się pojawiało po przegazowaniu do min 3000 . I jak wyżej sprawdź koło rozrusznika . Najlepiej lekko pociągnąć miedź się łatwo nie urywa sama izolacja już tak.
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Raczej zmieniony regulator podwyższył tylko napięcie usterka pozostała chodzi o to że stary regulator był 14V a nowy pewnie 14.5V więc różnica pozostała taka sama. Słabe diody prostownika.P
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
Po tak licznych wypowiedziach zaczynam być skołowany. Ale przychodzi mo do głowy, że przyczyną może być uszkodzenie lub rozlutowanie diody zasilającej regulator (jednej z trzech małych). Tylko dlaczego usterka powtarza sie z innym alternatorem?
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną, gdzie szukać - czy sygnał jest brany bezpośrednio...
Od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem "Usterka ładowania akumulatora". Elektryk (ponoć najlepszy w Zielonej Górze) wymontował i sprawdził alternator oraz regulator, są sprawne ale z usterką sobie nie poradził - poddał się. Dla pewności zamontowany w aucie został jeszcze inny na 100% sprawny alternator - sprawdzone zostały również wszystkie przewody....
Witam jestem posiadaczem Skody Felicii od jakiegos czasu swieci mi sie dioda od ładowania, gdy pracuje na wolnych obrotach ledwo sie rzazy gdy przygazuje zaczyna mocniej swiecic ale nie gasnie, wymieniłem regulator ze szczotkami i dale j to samo sie dzieje, moje pytanie brzmi: gdzy wymienie diody napieciowe w mosku usterka ustanie??
najwyrażniej nie doładowywuje ci akumulatora napiecie na klemach powinno byc okolo 14,2 V a ta usterka moze byc spowodowana albo uszkodzeniem diody w alternatorze albo masz uszkodzony regulator napiecia... A na dłuższe trasy maluchem to najlepiej miec komplet kluczy :) i z takich rzeczy ktore czesto siadały w maluchach a całkowicie uniemożliwiały jazdę...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Ok. Podłączę multimetr i pospisuję wszystkie dane, ale już nie dzisiaj. Usterka pojawia się chwilowo dwie, trzy sekundy i znika. Jak nie jeżdżę ze dwa tygodnie, to po uruchomieniu piszczy w odstępach co kilka lub co kilkanaście minut STOP, USTERKA ŁADOWANIA. Jak jeżdżę często, to już tak nie piszczy, ale pojawiał się komunikat skontroluj samochód (teraz...
Może tak być, wykluczysz dwie usterki regulatora jednocześnie. Tylko nie gazuj !
Witam Wczoraj jadąc normalnie jak codzień z pracy zaczeła migać kontrolka ładowania, w A6 koło prędkościomierza jest voltomierz mierzący napięcie ładowania i tudzież ładowanie zaczeło spadać poniżej 14V a po przejechaniu 30km ze trzy razy oszło grubo ponad 16V, na wyświetlaczu wyskoczył odrazu błąd aku, zatrzymałem się i ostudziłem przez ok 30 minut....
Cześć. Usterka usunięta:). Opowiem po kolei, może komuś się przyda. Po rozkręceniu prądnicy zauważyłem , że jedna ze szczotek "zawiesiła się" na swoim własnym przewodzie. Przez to nie przylegała dobrze do komutatora. Poprawiłem to i przy okazji oczyściłem komutator drobnym papierem ściernym. Po złożeniu, napędzana wiertarką prądnica bez problemu "zaświeciła...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
usterka ładowania usterka ładowania akumulatora usterka ładowania alternatora
alarm toyota corolla zamykanie zapieczony wtryskiwacz volvo silnika
lumel instrukcja lumel instrukcja
Kontrolki ostrzegawcze w Iveco Daily 2: znaczenie i diagnostyka YOODA Smart 2 błąd 1000 - diagnostyka i rozwiązania